Pokračování krasojízdy. Dnes hezké slunečné, krásných cca 60 zakončených kecáním se sládkem v pivovaře. V příštím životě chci být vyučeným obuvníkem a sladovníkem :)
PS mě kvete pšenka i v zimě :)
Původně slibovali víc slunka na sobotu, tak jsem vyrazila k Pálavským jezerům. Po delší době zase dlouhý výlet, ale slunko svítilo až na zpáteční cestě. Do rovné stovky jsem musela nastavit 100m k sokolovně a zpátky :-D
No, a když jsem se v neděli podívala na to nádherně modré nebe, zajela jsem si vytočit nohy kousek na Vysočinu. Poctivých třicet jsem zvládla do oběda.
Furt na to nemůžu přijít, jak zvládáš nepoctivé kilometry? :-))
Já v sobotu po delší sobě natáhnul slackline. Bohužel ač po poledni, tak u nás po slunci ani památky, takže mi během chvíle byla zima a následně za 5km na kole domů jsem docela mrznul.
Evidentně oblečení, v kterém bez problému běhám při nule, je na lehokolo při +6C příliš málo... :-(
Každopádně mozek rovnováhu zatím nezapomněl, aspoň tahle kratší vzdálenost mi přejít šla, ale zapomněly to některé svaly, hlavně ramena hned protestovala, že držet ruce nahoře se jim nelíbí... :-)
Jak ti nemá být zima, když chodíš bos. Co budeš dělat, až bude -15C ? Se nauč chodit v pořádných botách :D
Já měl v staré komunistické Octavii pedál spojky, který vedl skrz podlahu ven pod auto. Byl tam kus filcu, ale když se sešlápl, tak tudy úžasně táhlo. V zimě jsem se naučil jezdit v pohorkách. Hodí se to doteď, poněvadž jsem schopen v zimě řídit i ve skatových běžeckých botách. Nemusím se na parkovišti v zimě přezouvat. Ale chápu, že mezi řízením auta a chozením po provaze je jistý drobný rozdíl.
Tak v -15C asi takhle blbnout nebudu, byť už mě napadalo, že slackline procházka nad zasněženou loukou by možná za akční fotku stála? :-)
Vzhledem k tomu, že jsem před dvěma lety občas lezl do zamrzlého rybníku (letos to nejde bo všechny vypustili), nemyslím, že by mi 20 minut bosky při současné teplotě ublížilo.
Hlavně dokud jdu po popruhu, ten nijak zvlášť nestudí (chce to napínat opatrně, aby se nenamočil od země), hnusné je to mokré listí a bláto...
Hmm, to je tak, když se na tom někdo udrží a netráví půlku času na zemi...
Jsem to dneska zkusil natáhnout a odpornost bláta a listí mohu potvrdit - zkušeností s nimi mám za dnešek určitě víc ;-)
Nojo, holt mám rok náskok, to už by mohlo být trochu znát. Ty začátky byly zoufalé i za normální teploty.
Ale můžeš to zkusit v botách, spousta lidí po slackline chodí v botech. Ideálně nějaké s měkkou podrážkou. Prý pokud v botech šlápneš na rohožku, tak když cítíš, kde je okraj, tak to na slackline půjde.
Já takové nenašel... pravda ani moc nehledal, SPD boty se nehodí od pohledu, běžecké mají příliš výrazný vzorek, navíc hlavní problém - nalepení listí a bláta, by to neřešilo...
Nezkoušel jsi ponožkoboty Skiners? Jsou tenké, nekloužou a chrání solidně nohu. Mám odzkoušené, ne teda na lajně.
Nezkoušel, kdysi jsem o nich uvažoval jako záloha sebou na inline brusle, ale viděl jsem je jen na obrázku.
Tam je hlavně otázka, jakou to má adhezi, protože obyčejné ponožky by podle mě po popruhu dost klouzaly. Jestli to má na chodidle nějakou gumu, mohlo by to fungovat.
V podstatě "nastříkanou".
Ještě bych ti z vlastní zkušenosti doporučil vyzkoušet tyle "bosoboty":
https://www.huskycz.cz/turisticke-bosky...
Je to podobný koncept, jen víc posunutý od ponožek k botám, taková konvenčnější a ekonomičtější varianta těch pětiprsťáků, co nevím jestli ještě frčej. Na betoně z toho bolí nohy, ale po trávníku a tak je to pohodlný, cit v chodidle neztrácíš zdaleka tolik jako byť v lehkých botách.
Nevýhodou je, že je to taky v podstatě ponožkovitý "návlek", takže třeba na koloběžku je to naprd - pata to neudrží a vyzouváš se.
Obecně musim říct, že se mi tenhle trend "nešpičatých bot" tuze zalíbil a doufám, že se chytne - plánuju velkou výměnu botníku...
Adhezi to má výbornou, zespodu a trochu ze stran je guma - vypadá to jako gumová, celkem ostrohranná drť. Jak je přidělaná na nosnou ponožku je výrobní tajemství. Já je používám taky jako zálohu k inlinům, na vícedenní výlety na kole. Jít v nich flák cesty po asfaltu není žádný zázrak, ale třeba po lesní cestě pohoda. Nemám tak odolné nohy, abych mohl chodit bos, ale v těchto ponožkách nemám problém
možná by pro tebe byly řešením lezecké boty. Dělá se spousta typů i s hodně měkkou podrážkou
Tak lezečky určitě néé. Tam je primárním cílem postavit se na každý malinký stup, takže prsty jsou namáčknuté do špičky.
Při lezení se používá špička a občas pata, konstrukce těch bot tomu odpovídá, někdy je bota i prohnutá, na chůzi po zemi značně nepohodlné...
Doba pohodlných lezaček je pryč. Teď to jsou naprostá mučidla a lezci je sundavají, jak to jde nejdřív, třeba hned u dolezového kruhu a dolu slaňují už bez nich.
Hm, to je škoda, dvojnásob lituju, že jsem se před cca 10ti lety rozhodl svý prastarý kožený vyhodit, že už to nemá smysl znova opravovat (chtělo to zásah dobrého ševce... rozpáraný šev umím znova sešít, ale nemám kopyta a udělat znova část boty, která byla nenávratně prodřená neumím).
Jediné, co mě ještě napadá, je klasický indiánský kožený mokasín bez zesílené podrážky, ten je tenoučký (nosil jsem je na čundry jakožto záložní obuv), ale nevím, jestli je kůže vhodná na chůzi po popruhu.
Tak zase jedno slackline video. ;-)
https://ulozto.live/watch/wEumF_QtO9
Dneska jsem zkusil napnout 20m, protože jsem minule koukal, že na tohle místo svítilo sluníčko...
No jenže jsem dorazil pozdějc a než jsem popruh nainstaloval, už bylo místo taky ve stínu, tak jsem si nepomohl.
Každopádně zmrzlé listí celkem motivuje nešlapat zbytečně na zem. Nástup už jsem celkem vychytal, chce to nejdřív sednou na popruh, vyzout nohy z bot, položit chodidla na popruh, pak teprve vstávat.
K dokonalosti chybí naučit se pořádně otočku a plynulé sesedání, protože když na druhé straně seskočím, obalí se chodidla listím a blátem, což cestu zpátky komplikuje...
Příští rok když ještě potrénuješ rychlost chůze, tak to už to bude taková normální procházka jako když jdu po obrubníku :-)
Tak prostor pro zrychlení by tam určitě byl! :-)
Tady píšou, že 100m po slackline někdo ušel/uběhnul za 1:14
https://www.ndtv.com/world-news/this-athlete...
https://www.youtube.com/watch?v=WFB5xIi99eE
A to video fakt stojí za zkouknutí!
Vzhledem k tomu, že já potřebuju přes 2 minuty na 20m, tak s ním závodit fakt nebudu... :-)
Pěkný, slušný fofr. To je stejně rychle jako když já jedu na kole do kopce :-)
No jo, ale to si nesmíš tak brát. To je jen tím, že nemůžeš pořádně trénovat!
Kdyby měl Usain Bolt k dispozici jen dvacet metrů předsíně, taky by ten sprint na stovku nezvládl :-)
Neboj, neberu, v rychlosti se závodit nechystám.
Když budu mít na jaře pocit, že 20m slackline už není dostatečná výzva, možná pořídím 50m s kladkostrojem, byť ta cena je prostě absurdní...
A když se naučím přejít aspoň 35m, tak pořád chci jednou zkusit napnout slackline přes rybník.
Nicméně rychlost pohybu svůj význam má. Na začátku mi těch 20m trvalo 3 a půl minuty, teď se to daří za 2 až 2.5 minuty, což se samozřejmě pozná, protože držet rovnováhu kratší čas ušetří spoustu energie... na delší vzdálenost by úplně pomalinká chůze nebyla výhodná... samozřejmě nejdřív musí člověk dokázat vůbec tu vzdálenost nějak přejít...
Ještě se nabízí otázka, jak je ten obrubník široký a kolik metrů po něm ujdeš? ;-)
Docela by mě totiž zajímalo, zda je těžší chodit po slackline nebo po zábradlí?
Bohužel v okolí nevím o žádném vhodném na vyzkoušení, ono logicky z druhé strany zábradlí bývá místo, kam by člověk spadnout nechtěl...
po zábradlí je to snazší.
Nikdy jsem neměl problém s chůzi po kladině, při venčení vlka za ním pravidelně "klušu" jen tak pro zpestření po tom betonovém obrubníčku co mi tu vyčuhuje pět čísel ze země a má srovnatelnou šířku s lajnou, to samé s různýma kládama atd atd. Obecně s rovnováhou jsem na tom vcelu dobře.
Ale ta lajna je záludná právě v tom, co do teď překonávám - ona se pod tou nohou kvedlá. Proti jakýkoli jiný formě kladiny je to opora nepevná a kromě všeho co musíš udržovat i na pevné ti přidává ještě jednu úroveň komplikací navíc.
Já myslím, že to bude hlavně jiné. Protože postupně zjišťuji, že alespoň u těch 20m už není výhodné to napínat naplno, ale ač jsem tomu na začátku nevěřil, tak trochu povolená slackline se chová lépe než naplno napnutá.
Jakoby se nechá do jisté míry popruh nohou posunout tam, kde ho v ten okamžik potřebuješ, akorát trvá dlouho, než se s tím mozek naučí trochu pracovat.
Ono je to logické, já mám skoro 80 kg, ten popruh míň než kilo, takže odstrčit ho do strany není problém... problém je "jen" synchronizace, aby ti hned nepodrazil nohy.
Teoreticky tak to, co teď bereš za nevýhodu se může časem změnit ve výhodu! Protože když se tvoje těžiště vychýlí do strany nad pevnou kladinou, po vyčerpání korekčního momentu rukou, už s tím mnoho nezmůžeš, zatímco popruh si teoreticky ještě můžeš posunout pod své těžiště a tím situaci zachránit...
Aspoň tak mi to teď příjde... :-)
Krásně a spousta práce bohužel, takže jen klasická dvouhodinovka na protažení. Co mě ale dostalo, co dokáže údolí a pár výškových metrů. U nás +8 a krásně.. U Labe 0, na zemi šedivá jinovatka a vlezlo... nízké sluníčko se do údolí nedostane.
Nic moc. V pátek jsme museli přeložit nohejbal z "venku" ve 14:30, do tělocvičny v 19:30. Za hodinu a půl, co jsme hráli, napadly cca dva centimetry mokrého sněhu. Sněžilo asi i v noci, a sníh mě ráno vylákal zkusit se projet. Nestálo to za nic. I s kopce bylo na cyklostezce nutné šlapat, aby to trochu jelo. Nahoru zpět jsem se snažil využít jedinou kolej vyjetou autobusovou linkou, která smí už na zhruba dokončenou silnici vjet. Na cyklostezce vedle to bylo bez šance. Sice výživných, ale ne moc zábavných necelých pět kilometrů. Už chápu, proč je to od 18. první příspěvek :-).
Tak kdopak se dneska postil a viděl zlaté...
Ježuch přiletěl až z Taiwanu s flaškou týhle předobrý šňáby.:-)
Nedávno jsem psala, že asi o Vánocích nevyjedu, co napadlo sněhu. Dnes jsem vyjela pro jistotu směr JZ, sníh se rychle mění ve vodu a Jizera nabírá na síle.
Dnes jsem odpoledne vyjel a můžu potvrdit, že Jizera místy opouští koryto. A jinak to bylo pěkně větrné, jel jsem úsek s bočním větrem a párkrát mne to málem sfouklo ze silnice. Potom jsem tomu fukeři ukázal záda a rázem jsem si to metelil na ten nejtěžší převod rychlostí skoro 45km/h.
asi týden jsem u Labe nebyl. Není divu, že se mu po mě stýská a šlo mi naproti.
Praha a Přípraží jistě poznává most v Pikovicích. Sázava je na 3. stupni a stezka přímo kolem vody je sjízdná jen pro cyklopotápěče. Vodákům to dnes jelo docela svižně...
Včera zřejmě posledních letošních 25 cyklokilometrů.
Kdybys mě zabila tak si nevzpomenu kde, ale ten oblečenej pařez jsem v posledním měsíci 100% míjel...
Někde směrem na Hostivice?
Já to jela z Hostivice, ale může být i směr na Hostivice :o)))
https://mapy.cz/s/gutetevefa
Konečně sluníčko, tak jsem letošní skóre vylepšil asi o 120 slackline-metrů a 10 leho-kilometrů. :-)
Tys to pojal dost letně :-D
To jenom chvilku na obrázku. První dva pokusy byly v mikině a když svítilo sluníčko, usoudil jsem, že by tričko stačilo, přecijen dlouhý rukávy ztěžují pohyb rukou (nejradši mám tílko)...
Na cestu domů, vzhledem k tomu, že sluníčko zase zalezlo, došlo nejen na mikinu, ale i bundu, čelenku a rukavice. :-)
Svítilo sluníčko, mezi svátky mají lidé zhusta dovolenou a nikde nebyl žádný provoz, tak jsem si zopakovala stovečku k Pálavským jezerům.
No to už je v tomhle počasí opravdu výkon. Přece jenom není 20 C, všechno je zavřené, nikde se neohřeješ a neodpočineš. To by se mi asi ani nechtělo.
No ale když chceš v létě jet čtyři hodiny s naloženým kolem rychlostí min 20km/hod kopec nekopec aby jsi nabíjel, tak už by jsi měl začít trénovat. Natož se někde schovávat a odpočívat.
Jela jsem to už před týdnem, 16. To bylo zataženo, dnes svítilo sluníčko a jelo se krásně. Toto počasí je fajn, jedeš celou dobu stejně oblečený. V poledne bylo trochu tepleji, ale nestálo to za sundávání nějaké vrstvy, jak jsem se vrátila k nám do chladného Údolí, bylo nakumulované teplo fajn. Když je nad nulou, není co řešit, stačí rukavice z Lídlu, návleky na trekové polobotky a vhodná skladba vrstev. Nahoře to zakryje teplý dres a zateplené Force Z78.
Včera i dneska bruslení s mrňaty - prý takhle je to bruslení "naprosto boží" :o)))
Jen ten led je na veřejném kluzišti zdarma děs běs. Radši bych si připlatila, kdyby to zaručovalo nějakou údržbu. Holt veřejné kluziště není zimák...
Dnes to bylo jen "odrbaných třicet" (29,82km) k rozhledně na Hlíně.
To jsou Dukovany na obzoru?
Jestli měl někdo pocit, že se slackline klepe sama od sebe, tak ve dnešním větru to nepochybně byla pravda. Zvlášť chvílemi při poryvech větru lítal popruh nahoru a dolů, že jsem s nástupem radši chvíli počkal... :-)
https://ulozto.live/watch/13153
Při zatížení mou hmotností sebou už to sebou tak zběsile nemlelo, spíš byly při větru cítit vibrace s vysokou frekvencí, ale menší amplitudou. Někdy se podařilo na druhou stranu dojít i tak, někdy jsem raději seskočil a počkal, až se vítr trochu uklidní.
Liberec z konečné lanovky Černý vrch. Když se pošmourno trochu rozestoupilo.
To je pěkný výhled, když na něco v dálce svítí sluníčko. Hezká fotka se ti povedla.
Ráno, (cca 7:45), to bylo v Praze téměř bez aut, a tak jsem z obavy ze střepů na cyklostezkách zvolil většinou jízdu po silnicích. Jen přejezd mostu Barikádníků jsem zvolil po stezce, a modlil se, abych na silně posypaných úsecích s, a do kopečka, nedostal defekt. Žiletkář, který volil silnici, se kolem mne mihnul, že jsem měl dojem, jako bych nejel. Z Vypichu jsem se vracel v době, kdy už většina šoférů obědvala, a tak i když už pár aut jelo, dalo se to vydržet. Od vody k Bulovce se jelo dobře uzavřenou silnicí a pak do kopce Střížkovskou, tam nejel nikdo, koho bych brzdil. Co se týká aut, tak pohodových, ale jinak docela "výživných" čtyřicet na "skorotěžko" :-).
Jj, moc pěkně to lítalo. A od kluziště jsem viděla, že jsme akorát uvolnily místo dalším.
Na kluzišti si Ema hned stihla lehce odřít ret (helma jí zachránila od horších následků pádu) a mě se po pár kolečkách podařilo hodit parádního "tygra". Byl to takový fofr, že jsem ani nestihla na pád zareagovat. Jedno koleno jsem si narazila (zatím na to stačí ortéza a ledování), na tom druhém jsem si udělala "lední" lišej :o)))
Nakonec jsme ale bruslily skoro hodinu.
Co se ale pádů týká, tak jen doufám, že nebude platit "jak na Nový rok, tak po celý rok" :o)))
To vědět, že jste na kluzišti, tak bych ti alespoň zaskočil popřát.
Padat na ledě jde velmi dobře. Dobře že jsi vzala vnučce helmu. Ty pády nazad ukončené třísknutím hlavy o led jsou hrozné. A můžeš umět padat nazad a je to houby platné. Nohy vyletí dopředu a nahoru a už se nestačíš zlomit v pase.
My jsme tě viděly, když si jel kolem kluziště, ale než jsem stihla zavolat, byl si pryč. Tak aspoň dodatečně VŠE NEJ... :o)))
Mrňata si berou helmu na brusle automaticky. Jsou od malička zvyklá nosit je na kolo, brusle, skate nebo hawerboard.
Ema dopadla takhle ↓, ale vypadá to hůř, než to ve skutečnosti bylo. Ret jí nakonec ani neotekl, z čehož jsem měla největší obavu.
Ráno bylo po dešti mokro, ale bylo teplo a dole na jihu slibovala předpověď sluníčko. Vyšlo jim to, padesát kilometrů bylo zataženo, ani nemělo cenu zastavovat a něco fotit. U jezera pod Pálavou se mraky rozestoupily a začalo svítit sluníčko :-) Jak jsem odjížděla od vody, zase se zatáhlo a začalo dost foukat, samozřejmě, že proti mě nebo zboku, ale na poslední dvacítku se to umoudřilo, vyčasilo se a dojela jsem domů za sluníčka. Na novoročních 102km mi počasí vyšlo!
Máš dobrý start. Ale než zase najedeš aspoň desítku ... :-)
U mě platí, že na desítku je nejdůležitější první kvartál. Když mám do konce března kolem dvou a půl, nezaskočí mě ani časná zima. A když je teplo, jak letos na podzim, jezdím přes deset. Poslední dva roky byly zimy mírné, takže to bylo ke třinácti tisícům (13 183, 12 680). Přes teplé období není tisícovka za měsíc problém, najet víc už ale nemusí vyjít (kvůli počasí, práci, nemoci...), takže to rozhodující období je listopad až březen, to je dobré dát čtyři tisíce a nezaváhat při vhodné příležitosti. Dnes už máme velmi dobrou předpověď na tři čtyři dny dopředu a dá se to naplánovat.
Závidím ti haldu volného času na vyjížďky. Mě se změnou zaměstnání odpadne dojíždění do práce a tak počítám, že naježděné kilometry pujdou radikálně dolů...
Pokud by mě odpadlo dojíždění, měl bych víc volného času (na ježdění) a tudíž větší nájezd.
Ovšem každý to máme jinak ...
Já dojížděl na tříkole, to jsou kilometry, o které přijdu.
Dojíždět budu fakticky vzato pořád, ale uhlopříčně Prahou (centrum v cestě), kdy to mám na vstupu i výstupu 200m od jedné a té samé linky metra bych si připadal jako pitomec.
Bohužel, musím dojíždět co možná "ekonomicky" (časově) a nemůžu si dovolit jezdit "po ose" pokud to znamená časovou ztrátu. Takže krom víkendů jsem asi docykloval...
Já snad ani nezávidím. Když nejedu do práce, tak možná ani nevyjedu. Prostě mám doma co dělat jiného. Ta nutnost dojet do práce je pro vyjetí mimořádně pozitivní.
Taky mám drtivou většinu kilometrů na kole do práce a z práce. To by se víkendovými výlety těžko nahrazovalo, zvlášť když má člověk víc různých zálib nebo povinností...
Jo, já do práce už ne a v najetých kilometrech nemám započítané jízdy po městě za nákupy a zařizování, takže jen volné projížďky.
Cesty do práce můžou za rok někomu udělat opravdu hodně.
já mám kliku, že od Covidu zaměstnavatel zjistil, že se mu vyplatí, pracujeme-li z domu.. tedy do práce přes celou Prahu jezdím 1*, 2* do týdne a je čas jezdit. Bydlím na okraji, tak jsem hned z města.
Tak to ti závidím to puzení vyjet. Snad se mi to teplem zvýší a také už budu moci jezdit. Teď na podzim jsem nejen nemohl, ale vlastně raději jsem zalezl do sklepa přestavovat nové kolo, než na něm vyjet. Ale kolo je postavené a páté kolo se mi do sklepa už snad raději nevejde.
Dnes hnusně a den dovči, tak hurá do dílny na "drobné" seřízení Irise.. Nelíbilo se mi jaké zvuky občas vydávalo torpédo. No tak se to předpokládané dotažení zvrtlo na výměnu pastorku, potom vyhození celé zabírací hlavy, která byla jednak pod válečky vymačkaná a druhak měla ulomený jeden zub, dále nový brzdový válec, konus (ten byl naprasklý) a samozřejmě věneček (ten se rozsypal). Já asi fakt okolo těch 10 tícek na tom loni ujel :)
Překvapila mě jak míra destrukce, tak i to, že tahle polorozpadlá troska fungovala zcela uspokojivě, vyjma občasného vrznutí.
Dnes bylo od rozhledy Vladimíra Menšíka na Hlíně vidět Pálavu jak na dlani, věže kostelů v Dolních Věstonicích a v Pavlově (to je jen cca 30km), ale byly velmi jasně vidět i Malé Karpaty daleko za Pálavou (cca 100km). Až tak, že to dokázal zachytit i můj foťák ;-)
Myslím, že z rozhledny by s dalekohledem byly dnes vidět zasněžené vrcholky v Alpách. Kdysi se mi to někdy v půlce ledna poštěstilo.
Hyml, dnes boží. Kdybych nemusel pracovat, jel bych od rána.. jak nefoukalo, jelo to jako když hrom bije. Jak tak koukám na počasí, nejbližší týden asi letošní 200 nerozšířím...
Dneska asi pro nejbližší dobu poslední pěkný den, zítra má pršet a v neděli celý den sněžit :-(
I s dnešní třicítkou mám už taky letos přes 200, je potřeba vyjet kdykoliv to aspoň trochu jde.
Já mám něco málo přes 100.
Každá stovka v zimě je dobrá! Na konci roku jak když najdeš :-)
Tak. Když to jde, jedu se projet. Radost mi udělají i 4 km. Já vlastně ty kilometry sbírám po troškách, velkých cest moc není.
Však já taky hlavní objem sbírám po troškách každý den po celý rok. Ale snažím se jednou týdně zajet stovku, když je počasí.
tu pravidelnou stovku tak nějak závidím, na to je potřeba nejmíň 5 spíš 6 až 7 hodin jen na jízdu a to nemám :(
A na silničce by mě to nebavilo.... i když bych čas nejspíš zkrouhnul.
Tady, když jedeš o víkendu směrem na Vysočinu, je silnice, jak u vás po cyklostezkách. Provoz žádný, nikde nikdo, jen lesy a pole okolo, sem tam nějaká vesnička. Ale jsou tu dost kopce, takže na stovku to vezme celý den. Prostě nesedím doma, ale jedu někde venku na kole a jídlo si vozím s sebou, většinou ani na cestě nejsou žádné občerstvovny. Už to mám dost proježděné a znám plno vyasfaltovaných polňaček a lesních cest, kde se krásně jede na silničce a žádná auta tam nejsou. V podstatě až do Žďáru se dá po takovýchto cestách dojet a celé Žďársko a Novoměstsko je takovýmato polníma a lesníma cestama a nefrekventovanýma silničkama protkané. Stejně tak směrem k Dalešické přehradě a kolem Náměšti je plno krásných silniček.
Teď v zimě jezdím okruh na Pálavu spíš kondičně. Mám takovou trasu, kde o víkendu není moc provoz, ale kochačka je jen u jezer. Taková profláklá rovinatá cesta pro brněnské silničáře. Jezdím to, abych dojela v létě na hezčí místa. Jak se říká: "Bez trenirovky, nět šampiona." :-)
Stovky dávám na BF
https://www.bike-forum.cz/profil/u/bara2/alba
Tak kdo dnes vyjel, dal jsem čtyřicet, na teploměru -4°C, silnice krásně suchý, kupodivu mě nic nezáblo, tady to podle mě to fouká od severozápadu a ne od severovýchodu, jak říkali v TV.
Já jsem jel MHD. Vzal jsem si novou teplou mikinu, zimní kabát, kulicha a nové pohorky, které stejně musím rozchodit. Když jsem stál na zastávce a čekal na autobus, tak kolem jel kolem cyklista a i v té rychlosti bylo vidět, jak mu teče z nosu. Ocenil jsem, že je tvrdý, ale bylo mi ho líto.
Dnes to fakt nešlo, přitom venku svítí sluníčko. Včera jsem si udělala pěkný výron a celou noc nespala , večer jsem se plížila po bytě po čtyřech... :-(
Ale zítra už to půjde a vezmu si pro radost Růženku! Silnice jsou suché, vymrzlé. Už mě to tolik nebolí, chodím po dvou a do zítřka už to bude dobré :-) Aspoň jsem dnes dodělala resty v domácích pracech.
Pokud smím radit, dej tomu ještě pár dní "pohov". Ale je to Tvá noha...
Tak dnes už to nebolí a pohyb může akorát pomoct vstřebání otoku. První dvě hodiny jsem o tom vůbec nevěděla a normálně jsem chodila, aniž bych pajdala, trochu to zabolelo, jen když jsem kroužila kolníkem, ale to při šlapání nedělám. Ale jak tam nateklo víc krve, tak to začalo bolet, že jsem nemohla spát, ale masáží a stimulací třením to bolet přestalo a od rána v klidu necítím nic a při chůzi jen ten otok. Kosti jsou určitě v pořádku.
To potřebuje klid a chodit co nejméně, jinka v noci budeš zase trpět.
Dej si pár dní, ono se prd stane, venku je náledí tak akorát o hubu
Dnes sluníčkových 61km na dvě etapy s Růženkou, o pauze polívka s kafíčkem. Silnice krásně čisté a suché, hřích nevyjet :-)
:-)
kdepak, jak si baba něco vezme do hlavy.....
Víš jak se to říká: cyklisti se hojí rychleji, jak běžná populace. A já k tomu dodávám, že lidi od koní ještě rychleji, jak cyklisti ;-)
...a ženská vydrží víc jak člověk...
Dnes umrněných 30 zmrzlých a s kultůrní vložkou, takže zas tak marný to nebylo:
Pro silný provoz se za mnou musel asi minutu vlíct blb v postarším Medvědu "F metle, nafftě a rezu". Když mě konečně mohl předject, rozhodl se za utrpěné příkoří pomalé jízdy mstít. I tedy vyřadil přibrzdil a otůroval dýzla, že mě oblaží mrakem sazí. Jenomže jak jsem byl rozjetej, tak jsem se kolem prosmýkl a saze šly mimo. Nespokojený s nevykonanou odplatou rozhodl se manévr zopakovat a to tak že pečlivěji a důsledněji... Předjel, dupl na plyn co to šlo... a ušlechtilé srdce vozu se na to nemohlo nadále dívat a žalem, nad tím, jakému debilovi slouží, puklo. Z pod vozu vylétly jakési patrně ne zcela zbytečné součástky a horký olej. Pozdravil jsem blbce způsobně fakáčem a poučil ho, že při tlačení je důležité se neposrat a pokračoval dále.
Kamerku asi nevozíš, co? :-D
nee a dnes jsem toho litoval... I na starou plečku by šla přidělat... použil bych držák šavle.
Kdysi jsem zažil něco podobného, kdy mě z posledních sil předjelo auto s velmi podivným zvukem motoru, za kterým byl intenzivně cítit plyn (asi propan-butan), aby o 300 metrů dál definitivně zastavilo u kraje... tak jsem přidal, objel ho velikým obloukem a doufal, že budu co nejdál, kdyby by se ten vrak rozhodnul vybouchnout... až takovou gradaci jako u tebe, jsem ale nezažil. :-)
Nádherný příběh, gratuluji k odstranění ekologické katastrofy a piráta silnic. Ten blb si tohle bude jistě pamatovat.
Dnes mne čeká poslední cesta do sousední vsi, kde bydlí kolega cyklista, který mne požádal o "udržení naživu" čtyř slepic. Musel někam na tři dny odjet. Tam i zpět je to jen 8 km, ale i za těch pár desítek minut konečky prstů v rukavicích docela zebou.
Dnes jsem jela do knihovny, na 3km 50 výškových metrů kopce a normálně se mi zpotily ruce při mínus šesti. Včera 60km daly ty rukavice v pohodě. Tříprsté (1+2+2) Force Hot Rak, mohu jen doporučit.
Nezbývá než přiznat, že máš teplejší rukavice. Pro cestu na poštu, až předimenzované :-).
Taky 30km, to je v těchto teplotách tak akorát. U nás bylo sluníčko a jen dva tři stupně pod nulou. Kotník už mi splasknul, dnes jsem si pro změnu udělala moncl na boku, byl tam led, skoro jsem to dobrzdila, ale nohou už jsem došlápla na ten led a šla jsem k zemi :-) Na lesní asfaltce se jede hezky, je tam jen pár míst, kde je potřeba to kousek převést. Škoda, že to po sněžení neprotáhli až nahoru k rozhledně, až do větší oblevy to bude nahoru neprůjezdné.
Mě se dnes podařilo vyrazit za sluníčka.. ani mi neomrzly neoholený fousy jako včera. Tady na východě Prahy jsou -3. Nad ledovejma plotnama jsem vyhrál, s tou největší remizoval, tu jsem překonal pěšky.
Obstojných 45km v suchých -3°C.
Na jednu stranu pěkné vím, že se na Hostivařské nádrži bruslí (ale teda odvahu jít se klouzat s tříkolkou jsem neměl), na druhou stranu je prostě smutný fakt, že pražák stráví hromadu kilometrů jenom tím, že se dostává z města.
Po celém dopoledni v pedálech ale můžu prohlásit, že vlněné vložky do bot sice pomohly, ale na příští sezonu už asi popřemýšlím nad plnohodnotnýma zimníma tretrama - při příjezdu domů už jsem měl tlapky pěkně zmzrzlý...
V Praze existuje metro, kde vozí i kola, zadarmo, na skoro okraje Prahy.
Už se na tom esklátoru vidim :-)
Nejde ji na eskalátoru položit na bok (se sundaným sedadlem)?
Tak jako existujou postupy...
https://www.youtube.com/watch?v=HvALv75ICBI
Po včerejším výjezdu jsem byl dneska celý den takový dolámaný a unavený... Poté, co jsem to svedl na nevyspání, únavu z expozice mrazu, příliš mnoho kilometrů po příliš dlouhé odstávce a tak dále a tak dále (zkrátka jsem vyčerpal možnosti), jal jsem se prověřovat stroj.
Ano, v zimě je člověk prostě pomalejší, ty marathony taky nebudou z nejvalivějších, geometrii už kontroluju prakticky poslepu (vzhledem k častému opakování), zadní brzda mírně šustí (ale musím si na to udělat fakt ticho abych si všiml)...až jsem nakonec otevřel otázku pohonu. S převodovkou to člověk má tendenci zanedbávat, protože ta je přece prakticky bezúdržbová, že...
No, ukázalo se že převodovka sice ano, ale napínák už ne - jedna rolna ještě šla (ač teda ztuha), ale ta bližší pastorku má ložisko natvrdo kouslé a nejbližší okolí vypadá, že se to nestalo na posledních dvou kilometrech...
Jdu pogooglit co stojej náhradní ložiska, náhradní napínák, nějaký úlety jako obří kladky do napínáku a tak.
Jak se zdá tak i na pozbytí kilometrů dojížděných do práce se dá najít něco pozitivního - neměl bych zítra jak vyrazit :-)
Nakonec jsem po všech zdravotních trablech uzavřela týden s 210km a musela jsem Favoritce udělat dnes odpoledne údržbu pohonu, po dvoustech mažu řetěz. Ještě mě příští týden čeká zapletení nového ráfku na krosce. Doufám, že počasí do té doby vydrží a budu moct jezdit na Favoritce.
Na kilometry mi masivně unikáš :-D
Nu, ložiska jsou standardní - to je dobré.
Jsem si myslel.
Někdo v německu se totiž rozhodl, že nejideálnější způsob jak kladky smontovat je vložit ložisko do formy a obstříknout ho plastem. Podezření jsem získal po nalezení ložiska v katalogu a přeměření toho, co jsem měl v ruce - vnější průměr o milimetr neseděl. Na fotce můžete vidět, jak ložisko průměrem přečnívá do kladky a bez destrukce to ven prostě nepůjde. Ten kousek jsem odřízl nožem.
Takže můžu buď za 300,- koupit dvojici komplet koleček nebo koupit ložiska à 25,- a hrát si s 3D tiskárnou.
Možná udělám obojí, jen tak pro jistotu abych se nenudil...
hele mohu Ti nechat udelat na soustruhu kladku z duralu/ oceli,kterou narazíš na to ložisko.
Ale bez ozubení- tj takovou jako byla na starých PBW přehazkách když tak s.z.
Domácí 3D tisk na tohle? Z čeho to chceš dělat? Normální materiály tohle nezvládnou...
Hele, když se na ten obrázek lépe dívám, tak na tom ložisku vidím na jeho krytce nápis. To nejspíš bude úplně běžná umělohmotná krytka ložiska, která stačí podebrat malým šroubováčkem a vydloubnout. Pak jsi rázem na tom ložisku, které stačí vypláchnout benzínem a znovu namazat vazelínou. Nejspíš to bude jen vyschlé a plné špíny. Tak malé kolečko můžeš hodit do toho benzínu celé. Mazat třeba mazelínou na ložiska LV 2-3, půlkilovka za 100Kč z Bauhausu nebo Baumaxu.
Rolny se musí mazat i když jsou s ložiskem. To je nejvíc trpící ložisko na kole na špínu. Běžná rolna bez ložiska je často mazaná jen tou špínou.
To "ztuha" by možná zachránit šlo, to "kouslé" už je prostě pryč. Cvičně ho otevřu, ale po hmatu očekávám rozsypanou klec nebo podobnou destrukci. Kdoví jak dlouho jsem ho rval v tomhle stavu...
Žadnou sílu to nepřenáší. Piliny vyplavíš, kuličky to přežily, pojede to dál.
Tak jsem ho rozloupl, plastovou klec vyndal a ani jako dva prstýnky spojený jen kuličkama se neotočí. A to bylo přes noc ponořený ve WDčku. To ložisko je prostě KO. Vyplavovat piliny a plnit prostor mazivem je něco, co s láskou udělám někde u lavičky cestou na sraz nebo něco podobného.
Pokud sedím doma v teple na prdeli, koupím mnohem raději nové, kulička má být kulatá a ne jakási orezlá hrouda čehosi.
Pozitivní ale je, že po okrájení toho rantliku se mi povedlo dostat ložiska ven aniž bych rozlomil rolny, tak to třeba pude nalisovat novýma a fungovat dál...
Vypláchni to benzínem. WD ti nejspíš zbytky mazání a špíny nerozpustí. Benzín to udělá za 5 minut. Zkus ty kuličky popohnet šroubováčkem v tom benzínu. To není možné, aby se to netočilo.
Když se ta rolna vůbec netočila, jak jsi mohl vůbec otáčet řetězem? To jsi ten řetěz tahal přes ty zuby rolny silou?
Ložisko bylo (je) kouslý, protáčelo se na hřídeli. Jak hřídel tak vnitřní kroužek úměrně tomu orvaný.
Když mi dáš adresu, pošlu ti je na dobírku obě. Můžeš je šroubováčkem popohánět třeba v heřmánkovým odvaru.
Já nemám nejmenší chuť trávit večery oživováním ložiska, jehož náhradu koupím za méně než 30,-
I kdyby jediná alternativa byly ty autorizovaný rolny za 300,- pořád by mi to nestálo za to mít namontovanej kus šrotu a doufat, že se nerozsype znovu až se to nebude hodit vůbec.
Na jedný straně se tu řeší kvalita kruhovýho šlapání a z něj plynoucí maximální účinnost a na druhý straně mám mít v napínáku zarezlý ložisko s bramborama místo kuliček ve vazelínovým nálevu...
OK, je to tvoje ložisko a tvoje kolo. Nová rolna bude určitě odvalovat lépe. Mně by cena 300 za nové rolny se zapouzdřeným ložiskem nepřišla tak strašlivá. Chtěl jsem ti přispět radou ze zkušenosti s udržováním starých Favoritích pleček.
Když ty občas poskytuješ nevyžádané rady (jako šíravník).
Codoma by se o radu nejspíš obrátil na fórum, však pusu má ...
8-)
Ve veřejné diskuzi neexistuje nic jako "nevyžádaná rada".
Pokud někdo napíše, že má v plánu udělat to či ono, třeba dát vnukovi kolo, musí očekávat, že na to někdo, kdokoli, napíše svůj názor.
Od některých lidí samozřejmě nemůžu očekávat, že mi za názor poděkují, nebo budou věcně diskutovat.
Nicméně i tak to dává smysl, protože si můj názor přečtou i jiní lidé. A těm to může pomoci.
Pokud jsi tu prachovku okrájel, tak je to ložisko na zahození. Tu prachovku tam potřebuješ.
ten rantlik není prachovka, nijak nekryje žádnou drážku ložiska.. jen brání jeho vyndání.
Není to obyčejná kladka do přehazky za pár šupů (nebo aspoň stejnej rozměr?)
Přínosné, po ránu (ještě byl malý provoz) na Vodní nádrž V Hostivaři. Podle mapy "Seznamu" trasa cca 15 km, ale po Průmyslové. Zcela jsem se jí nevyhnul, jel jsem po ní "nutné" minimum, a po zmatení cedulí "neprůjezdná oblast", jsem najel něco navíc. Zpět bylo víc času, nechal jsem se zlákat pěšinou podél potoka, a po krátké chvíli, pak dost často tlačil :-(. Do potoka jsem nespadl, ale dvakrát jen "O chlup". I s tímto zpestřením, celkem okolo čtyřiceti, docela náročných kilometrů. Nohy i ruce nemrzly, díky intenzivnější jízdě, jsem se spíš zapotil, než promrznul.
Trochu se včera oteplilo a také jsem musel pro nové brýle, tak jsem to vzal konečně zase na kole. Zima nebyla, jelo to pěkně, najel jsem 20 km, jen to mělo blbou dohru. Dnes ráno jsem se probudil s povislým koutkem na puse a nemohl jsem zavřít rty. Tak jsem nadtudoval příznaky a zavolal si 155. I pánům jsem připadal jako pěkný mrtvičkář a z domu mne táhli po schodech na vozíku. No zaplaťpánhůh to je jen obrna orofaciálního nervu z prochlazení. Tak jsem měl tentokrát spoustu štěstí v neštěstí. Ale nepojedu na běžky, nebudu hned tak jezdit v zimě na kole a budu se držet v teple, než to přejde. Takže to ježdění v zimě nemusí vždy dopadnout úplně dobře. Jo a ta kukla pod přilbu leží stále doma na poličce. Ale kdo by kolem nuly jezdil v kukle, že?
už ti hochu není ani 25...
Tvůj tatínek se dožil požehnaného věku i proto, že nejezdil v lednu na kole
To není problém ledna, to je jen špatně oblečený cyklista ;-)
Ty jezdíš v kukle když je kolem nuly? A co na běžkách, to také jezdíte v kukle?
Já to nemám rád, ale asi si budu muset zvyknout.
Já používámm nákrčník, jednak kryje krk a když je chladněji tak bradu a tváře a týl hlavy a když mrzne tak i pusu.
I ten nákrčník mám. Je od Automatu, z "Ježdění Do práce na kole"
Mě hodně vyhovuje, používám ho od nějakých 10 do minus 20, bohatě stačí a dobře vyhovuje.
Nevim kde to vzal automat, mám nákrčník od Infinitu
Pokud si po jízdě bez ní musíš volat Rychlou, tak bys možná měl.
Až bude mít barče podobnej problém, doporučil bych jí totéž, dokud ho ale nemá...
Barče problém nemá, po víc jak třiceti letech každý den celou zimu venku na koních a po dalších patnácti letech na kole se umím oblíct ;-)
Ještě něco mezi brýle a helmu. Zastydlé dutiny dovedou potrápit a špatně se kurýrují
Věříš, že na čelo mi zima nikdy není? Asi u toho přemýšlím až se mi hlava zavaří :-D
O tom mi povídej. Teprve po patnácti punkcích u doktorky ORL a bezpočtu balení Tetráku mi záněty podočních dutin nadosmrti skončily. Jak se punktujou ty čelní si nedovedu představit.
Nosím čepici, ale zakuklenec jsem nikdy nebyl. Na hory jezdím od 13 let, zima nezima. Až teď mne to setnulo.
Dřív jsi nebyl páprda, který dnes svojí páprdovitost nepřizná
Tady nejde o páprdovitost. Vzhledem k tomu, že je tady vyšší výskyt starších jedinců, tak jsem pokládal za vhodné tento svůj zážitek publikovat, poněvadž nejen mně se časy mění. Nebyl to úplně skvělý zážitek se nechat, s hodně nepříznivou diagnosou, odvážet sanitkou. Snad to rychle rozchodím, ale zánět tohohle nervu se z prochlazení může stát na kole komukoliv. Jsou totiž lidé, ty už patrně nikoliv, kteří na tom kole jezdí i v zimě.
Přeji rychlé uzdeavení, byť vím, že často následuje obrna lícního nervu a "křivoústost" (která je trvalá - nejde ji odstranit)
Trochu jsi mě vystrašil. Minulé zimy jsem jezdil v kukle ze staré vytahané stulpny, (jen otvory pro oči) , ale tuhle zimu jsem ji nějak "nenašel". Tak jezdím v kukle, která má vpředu celý obličej v náporu vzduchu. Asi vyrobím novou, "celohlavovou".
Brzy se dej "do kupy".
Kuklu jsem si koupila a vůbec se mi to v ní nelíbí. Potřebuji mít nejteplejší místo těsně pod a za uchem, to mi ta kukla nezajišťuje, je všude stejně tenká/tlustá.
Jezdím v čepici, dvou vyhrnutých rolákách a přes to si ještě natahuji tenkou neprofuk kapuci a nákrčník. Hlava a hlavně krk musí být v teple. Roláky (bavlna, tenká vlna) a nákrčník zahřívají citlivá místa na krku, pod a za ušima, tam je ten nerv, co sis nachladil ;-)
Kotník už je splasklý a vybarvený do modra, boule na boku přechází ze žluté do modré. Dala jsem tomu jeden den klidu a včera na kole jsem jela jen na nákup, večer jsem se šla rozhýbat přespolní chůzí.
Na kole je pohyb nejpříjemnější a byl by hřích nevyužít víkendového klidu na silnici. Takže dnes 61km, polovina před polednem a polovina po krátké pauze na horkou polívku a nahřátí bot.
Na poli se vesele bruslí, mají to tam fajn, nehrozí, že by se pod někým propadl led a utopil se :-D
Propadnutí skrz led většinou končí namočením do pasu. Dál led nepustí. Problém je vylézt ven, poněvadž se to na tenkém dál boří. Nejlepší je kamarád s házecím lanem. Ten tě vytáhne razdva. Nordičtí bruslaři na dlouhých turistických nožích to mají zmáknuté a na svých stránkách to vysvětlují. Na těch dlouhých nožích se skvěle jezdí.
Když už musíš trousit moudra, tak si alespoň něco o tématu něco nastuduj.
Já na těch bruslích občas jezdím.
Což ale není důvod zlehčovat byť jen namočení od pasu dolů do ledové vody. Nemluvě o tom, že když dotyčného nikdo nedostane ven, tak stejně skončí pod ledem celý. Ale ty seš geroj a bruslíš i nad hlubokou vodou, tak ať se to pod tebou nepropadne.
PS: I když u tebe prolomení ledu nepřichází v úvahu, ty vždy víš, že dobře činíš. Kdoví, z čeho ti vlastně ta čelist zatuhla, nebyl sis pro posilovací tečku? Z toho už komusi huba zatuhla, pokud si pamatuju. To víš, Válek toho má plný sklady a inzeruje to aji v rádiu s rétorikou, co mi Klause v devadesátých letech hned připomněla ;-)
Já zlehčuji propadnutí do ledové vody? Jen píšu, že když se dostaneš zpět, což nemusí být zase tak těžké a nemožné, tak se prostě kompletně převlékneš rovnou na tom ledě a jsi zase OK. No a nejlepší prevence je prostě se nepropadnout. Takže poslouchat ten led, měřit jeho sílu bodcem, vzít si s sebou do batohu náhradní oblečení. A hlavně se na velkém přírodním ledu nad hloubkou nechovat jako na kluzišti. No a než se vydáš na Orlík, tak si přečíst od zkušených, jak to tam zrovna vypadá a kde je nezamrzlá část. Pak nevjedeš plnou rychlostí do volné vody.
Co je posilovací tečka a kdo je doktor Válek nemám nejmenší tušení. Asi bys nám mohla poreferovat, když se v tom tak vyznáš. :(
Trochu nechápu zuřivý útok na Brahmu včetně zmínek o vakcině. Koupel fakt není nic tragického, ostatně otužilců, kteří se běžně v zimě koupou je spousta. Když máš suché hadry, tak o nic nejde.
V Brahmově příspěvku mě vadila teorie o propadnutí do pasu, těch možností je víc. A absence vyprošťovacích bodců (ani na fotce je nemá), protože bodce jsou to, co umožní vylézt na led bez cizí pomoci a rychle, dřív než kámoši vytáhnou házečku.
Nic tragického? Jak pro koho, v mém případě by do pár vteřin nastoupila zástava srdce. Vyzkoušeno, potvrzeno.
No dobře, tak pro zdravého člověka to není fatální. Ty prostě půjdeš raději bruslit na stadión. Stejně tak to udělají i ti, kteří mají z hluboké vody pod sebou fóbii. Ale když jsem jiný, tak ještě netřeba plivat na ty, kteří jiní nejsou a dokáží to.
Ty seš tady buď první den, nebo trpíš poruchou pozornosti.
Jinak totiž není možný, aby sis nevšiml, že původce příspěvku je důležitější, než obsah příspěvku samotného, zejména když jde o to si do někoho kopnout :-)
Jednou jsem si u dcery v monarchii poplet sprchový páčky. Tos měl slyšet ten řev, když mi na hlavu vychrstla ledová voda, všichni se seběhli a mohli se smíchy potrhat. Ale já jsem kromě polycytémie vera a kyčelních implantátů vcelku zdravej a na mém předobrém srdéčku nebylo nikdy shledáno závad. :-)
Dnes je asi nějaké antivakcinační MDŽ:-))
Prostě se zde dnes musí každý vyjádřit k vakcínám, i kdyby to vůbec nesouviselo s tématem.
Asi jako kdysi, když starej propil výplatu, zmydlil ženu a děti na jednu hromadu, ale na MDŽ byl "angažovaný soudruh" a slavil.
:-))
Nevím, proč tu byly pouze mínusy, neboť část příspěvku mohu potvrdit. Bylo mně asi osm, když jsem se na návštěvě u dědy v jižních Čechách sklouznul na rybníku. Kousek to jelo krásně. Než to doklouzalo ke stavidlům, kde asi nedlouho před tím, rybáři prosekali led, aby je nepoškodil. Zahučel jsem tam. Ne jen do pasu, ale po prsa, protože jsem stihl rozpažit. A tak jsem tam "pohodlně" visel, a nemohl, jak píše Brahma, vylézt. Bratranec a Brácha, oba o dost starší, ale i hmotnější, lano neměli, a bylo jasné, že je led neudrží. Ještě o fous starší, ale štíhlá sestřenka, si lehla na led, (asi už měla ve škole fyziku) a doplazila se mně pomoct vylézt. Pak už to bylo jednoduché. Nechtěl jsem jít domů, ale bráška s bratrancem už rozum měli, a tak mě popadli každý za jednu ruku a šlo se. Jen cesta k dědovi byla trochu delší, a mráz takový, že než jsme tam došli, a oni mne pustili, nemohl jsem připažit :-)
Já už na tebe hodně ztrácím. Začala další vlna bílé zimy, na silnici bez sněhu to mám daleko.
Zdravím z kuchyně :-(
Já jsem teď vytáhla Favoritku, silnice jsou čisté a suché a pěkně to jede, i když dnes před polednem dost foukalo. Navíc jsem definitivně prodřela ráfek na zimní krosce a čekám než mi dojde nový. Pak to ještě budu muset zaplést, tak doufám, že do té doby suché silnice vydrží. Zas kdyby napadlo, mám v záloze záplety s hřebíkama, ale člověk se s tím nadře a je to fakt jen na chvíli pro zábavu, na delší jízdu to není. Doufám, že příští týden nový záplet na zimním kole bude hotový, přezouvat hřebíky se mi nechce.
Po nešťastném začátku týdne s podvrtnutým kotníkem a pořádném obuchu z pádu na ledě jsem ukončila týden čtyřmi svižnými jízdami kolem komína. Na dlouhý výlet někam dál není dostatečně teplo, ale na krátkou jízdu kolem komína byly podmínky příznivé, takže jak v sobotu, tak v neděli, jsem si dala kratší okruh před a po obědě. Za víkend celkem 120km a jsem spokojená :-)
Kdoví, jak se bude dát jezdit v dalších dnech.
U nás tak hnusno (zatažíno, vítr, kolem nuly.. to je horší , než když mrzne) a spousta drobných prací, co umoří i vola, že jsem nejel o víkendu nikam... zato jsem odmrazil ledničku i mrazák a poopravoval kde co...
Nevím kde se stala chyba, ten krám mi píše, že hlavní přínos je "regenerace" a můj tréningový režim je "udržování" a je z toho slezu spocenej jak vrata od chlíva. Ale lepší se to.
Nasadil jsem tam všechny senzory co mám, srandovně to počítá i rychlost a ujeté kilometry, protože jsem ten senzor rychlosti šoupnul na zadní kolo, ale asi to bude hausnumero, protože když to stojí na místě, tak se ten senzor nemůže nakalibrovat podle gps...
První týden po 30 minutách, nemá cenu to chtít ztrhnout všechno najednou....
Ono to půjde
Jezdíš v moc velkém horku, to se pak nediv, že se potíš. Aspoň ventilátor si proti sobě pusť! :-D
Mě by na to doma nikdo nedostal, venku je venku.
17 stupňů, tolik snad bude koncem února na Rivieře :-)
Mě to nevadí, pustím si film, a točím nožkama
Když teď sednu na trenažér, tak musím mít otevřené okno alespoň na dvacet cm, jednak aby byl chladný vzduch, ale hlavně abych to spolehlivě udýchal a nechyběl mi kyslík. Jednak víc než dost topím já sám a pak dost fajruje taky trenažér, takže žádné chladno.
jj, v lázních jsem se vsadil, že na rotopedu za hodinu nakroutím 30 km, což se povedlo, ale strašně jsem se divil, co potu ze mě vyteklo a který venku povětří normálně vysuší....
Já si nemyslím, tedy pokud se nejede furt do kopce, že by člověk na kole tak intenzivně pořád makal jak na tom trenažeru. Cestou mnohem častěji nešlapeš a vezeš se, na trenažeru do toho bušíš furt, konstantní silou i kadencí.
Povětší prd vysuší, tedy v období, kdy jezdívám. Ten pot se pěkně vsákne do hadrů, a proto je ntné je každ večer prát.
Na rovině jedeš furt, tam si nikde nespočneš. Na ty mikroodpočinky je nejlepší zvlněný terén a mít k dispozici lehké převody do stoupání. Pokud se nehoníš do kopců na čas, je to příjemnější, jak po rovině, kde musíš šlapat furt. A nejhorší je rovina na větru.
I na rovině se dá jet stylem "rozjezdu a plachtim" (diskuse o efektivitě ponechme stranou).
Leč ano, otevřená placatá krajina s protivětrem, před kterým se není kam schovat je zlo, hlavně teda duševní. K úplné dokonalosti fyzického pekla tomu chybí "déšť se sněhem".
Déšť se dá vyignorovat, protivítr nikoliv.
Ale jo, ale i tak nešlapeš furt jak stroj, dojíždíš na křížovatku, tu zastavíš, tam, zastavíš, občas jsem na kole jel i po rovině...
Já ten krám mám v ložnici, tam je zima furt a okno otevřené taky furt.
Ale máš recht, ten trenažér asi taky malinko topí, protože jinak si to neumím vysvětlit, že zařínám na 17 a pak se to zahřeje na 18. Ale možná hřeju i já....
Senzor teploty mám taky, pod sedlem, tak je moný že jsem ho zahčál prdelí....
Jednak topíš ty, ale taky trenažér. nevim co máš a čím ti to brzdí, ale já mám celkem běžný s magnetickou brzdou se šesti stupni a po pěti minutách střídám 2. a 3. stupeň a po půlhodině šlapání na té kovové brzdě neudržím ruku ani vteřinu. Ta energie se musí někde spálit. A i s otevřeným oknem se drží teplota v místnosti na stejném stupni.
Mám tohle:
https://www.kupkolo.cz/cyklotrenazer-tacx-boost...
Musel jsem tejden čekat než mi dodají tu odivku do zasního kola, on ten gravel má osu jak MTB - 12-147 mm. Nastavil jsem to někam doprostře a zátěž normálně pridávám přehazovačkou, ale neměním, nastavil jsem tolik abych ušlápnul kadenci 85 a tu prostě furt držím Chci dostat to tempo nějak do krve, ale netuším, jestli se mi to podaří, přeci jenom starýho psa...
ale dneska a zejtra musím vydržet s tímhle, sedím za tím jak starosta, ale překvapivě ukazuje to stejné hodnoty jak hodinky. Tep to bere snad z madel, jak se toho držím, mají ty strojky vymakaný
Hodinky tvrdí, že jsem vypotil 530 ml, taky nevím jak na to přisli, ale beru to tak, že kecaj a byly to tři piva a ne jedno, a tak jdu doplnit :-)
Určitě dobrý, je to novější a krapet vylepšená verze toho co už mám řadu let. Dobrý je to jemnější odstupňování magnetické brzdy, já mám jen 6 stupňů, ale stejně využívám jen dva, takže z toho tvého bych využil nejvýš 3.
Píšou, že to je dost tichý. Až to budeš točit, můžeš změřit hlučnost? Mě to v aplikaci "Zvukoměr" ukazuje zhruba 65 db při průměrném točení nějakých 90 ot. a když to roztočím na nějakých 110 a víc ot, tak to ukazuje 80 db. a to už o tom sousedi ví :-)
Měřím to asi tak metr od té brzdy.
Údaje o tepové frekvenci by ukázaly nejvíc, ale to je jedno, každopádně třicet minut, průměrný výkon sto wattů, s tím bys v reálu drsně atakoval "poctivých deset" kilometrů jízdy po rovině.
Ukaž svoje watty, možná ae budeš hodně divit...
Tvoje watty jsou nepochybně mnohem lepší, než ostatních cyklistů, o tom nemusíme vésti zbytečnou diskuzi.
Na trenažéru nemá odpor vzduchu, na posedu asi nebude záležet. Ale ten graf víceméně sedí, vím, jak rychle jezdím a kolik wattů jsem schopna dávat :-)
ty tam máš wattmetr?
Bez měřáku to je jen hodně hrubý odhad, který se bude hodně lišit podle dalších okolností.
watty mě tolik netrápí, problém je udržet kadenci, průměr 82 je docela k prdu, prostěje je to potřeba si hlídat a zvyknout si na rychlejší klepání nožičkama, a když chceš zvýšit frekvenci, musíš zařadit lehčí převod, zautomatizovat kadenci, a pak si teprve přišlápnout....
Mám na to ještě 40 dní, to půjde...
Kdybych k sobě chtěl být přísný a poctivý, spíš než o kadenci bych se zajímal o tepovou frekvenci v kombinaci s těmi sto watty, dalo by se z toho usoudit, jak často budeš chodit do kopce pěšky a lehčí převody ti budou stejně k ničemu, protože to prostě neudýcháš, s tou váhou na nosiči.
Další důležitá informace, jak dlouho budeš schopen těch sto wattů produkovat, z toho zas poznáš, jak často budeš někde sedět a odpočívat, nebo sotva pojedeš i po rovině.
Wattmetr nemám, tak můžu posloužit jen ostatními informacemi z dnešní trasy, 44km, jízdní průměr stejný, jako celkový 19,7km/h, převýšení 280m, teplota 0°až 2°C, čerstvý severozápad, občas to foukne tak, že tě to skoro zastaví, kolo 26" s tlustými, pomalými Marathony, váha tuším asi 19kg, k tomu připočítej několik vrstev oblečení, ale že bych si řek mám na to ještě 40 dní, to půjde, no, nevím, hodně záleží, co máš v plánu.
Já ten wattmetr nepovezu, to je taková sračka, nasadil jsem takové adaptery na ty silniční pedály, na platformy jsem wattmetr zatím neobjevil. Když na tom jedeš, není vůbec problém, ale jak sundáš nohu, hned se otočí dolu a je to protivný při rozjíždění to zase rovnat. Prdím na to.
O tepovku strach nemám, musel jsem vytáhnout data z hodinek - průměr 138, maximum 162, klidná jízda důchodce.
Kolo je lehounký, zvážím jej až ho ostrojím, zavazadel taky povezu malinko, protože to budu rvát do TGV, to jsou dvoje schody, do vagonu a ve vagonu ještě do kupé.
Pojedu podél pobřeží, z Nice do Montpellieru, tedy jestli mě nenapadne cestou něco jinýho. Není to rovina, ale taky žádné velehory.
Hned za Cannes je La Corniche, ale to jsem vyšláp i na Zeleném (https://photos.app.goo.gl/GPnfWDpy6e8WHHWA6), převýšení sotva 200 metrů, pak před Marseille a za ní, tam jsou vršky asi 300 metrů vysoké, tam už jsme Zelenáče strkal, tak to třeba vyjedu.
A pak dál už skoro nic, rovinky, a možná vítr.
Etapy kolem 90 km, nejdelší snad 110 z Arles do Sete, měla by to být naprosto klidná a pohodlná jízda. Pokud nebude lejt, foukat vítr nebo nebude hnusná zima. Ale protože se je tam dost větších měst, je šance, kdyby byla zima, nějaké teplé oblečení dokoupit. Když ho povezu z domova, bude teplo a mě bude zbytečně zatěžovat brašny....
Na jízdu po rovině, zhruba dvacítkou, těch 100w a průměrných 138 tepů určitě stačí, nevím jak ty, ale já už jsem při takhle vysokém tepu slušně zadýchaný, jako klidná jízda důchodce mi to nepřipadá.
Však sám znáš nejlíp, ty francouzské "vršky asi 300m vysoké", většinu je to poctivých 300m výškových, abys byl na kole rychlejší, než pěšky, na to ti 100W, ani 138 tepů, nejspíš stačit nebude.
Tipuju, že tvůj nový gravel bude zhruba o kilo těžší, než Zelenáč, že váhově sis nepolepšil a rychlejší taky nebude, v tomhle směru nemůžeš očekávat, že bys nějaký watty nebo tepy ušetřil.
Váhově jsem si na tuty nepolepšil, ale získal jsem horské převody a širší, pohodlnější pláště.
Ale šlo hlavně o ty převody.
Já ty kopečky zam znám, jel jsem to před dvěma lety, ale tenkrát jsem měl zánět zubu žral antibiotika a navíc ještě všude prudili s rouškama a se zdravotním pasem, hodně toho bylo pozavíráno, nic moc.
No, tohle jsou kopečky před Marseille, jen 200 metrů, ale protože začínají na nule, vypadá to jako pořádný hory. Ale vlastně je to jej jeden vršek, cestou. Ty z Marseille na západ by měli být asi o 109 vyšší, neznám je, vzal jsem vlak, antibiotika mě dostala.
Z kopců strach nemám, nic horšího, než že se projdu se stát nemůže.
Blbý je předměstí Marseille, fakt se projíždí docela tou nogo zónou, sice ne dlouho, asi 5 km, ale necítíš se komfortně. Tam to chce nezastavit a nedej bože nemít defekt.
Moje "nové" karbonové kolo s ocelovým nosičem a odpruženou sedlovkou váží 12,9kg.
Jestli je to hodně, nebo málo, nevím, nemám srovnání. Už ho mám v podstatě hotové, po důkladném otestování dodělám jen pár drobností, chybí jen blatníky a košíky na lahve, vyšlo to něco přes dvacet tisíc.
Nevím, já to ho zvážím, ale musím si koupit baterie do váhy, tak to neudělám teď.
Nikde jsem se nedočetl, kolik to kolo vlastně oficielně váží, tu informaci nenajdeš. Mám karbonovej nosič, brašny budou taky o dost lehčí, ale zase do dorovná ta powerbanka v rámu, v brašně pro radar a v rámové brašničce pro mobil. Ono 3x300g a je to skoro kilo, že jo.
Ale i tak to bude informace k prdu.
Je potřeba prostě naložit kolo, tak jak pojedeš, se vším všudy, i s plnou flaškou vody, a hupsnout na váhu. To bude relevantní informace. Vážit ddstrojené kolo, bez brašen, blatníků a držáku na to či ono (nezapomeň na řetěz ze zámkem, taky dost váží) nemá valný smysl, protože na odstrojeném nejedem.
Nechce se ni hledat v minulém tématu, jaký tam, prosím tě, máš největší pastorek a kolik zubů mají talíře?
Tady je specifikace,
https://www.cannondalebikes.cz/jizdni-kola...
12 pastorky 10-36, kliky 43/30, docela malé placky, takže vepředu 30 vzadu 36 už je docela lehký převod
Hm 30:36=0,83
Bez převodu 0,65 (22:34) bych nikam nedojela, a to fakt nejezdím žádné hory a jezdím jen silnice, polňačky a šotky jen v případě nutnosti a za sucha. Na trekingu bývalo 28:32=0,87 a s tím jsem už před bezmála deset lety nedokázala jezdit, musela jsem tenkrát převodování začít řešit. Od doby, co jsem změnila talíře (nejmenší 22z) se zas už jen vozím. I po Vysočině a daleko.
No, ty víš,co ušlapeš. Já si myslím, že do kopce zas budeš tlačit, motor to nemá.
Přijde mi u vysokoškolsky vzdělaného technika zvláštní, žes dodnes nezvládl udělat si představu, jak takové převody na kole fungují a co zrovna ty potřebuješ. Přitom v Excelu to zvládne každý.
Jedna věc je převodový poměr, ale rozhodující je ujetá vzdálenost na jednu otáčku kliky. Tu je potřeba si pak spočítat z převodového poměru a obvodu kola.
U gravela to bude při stejném převodu těžší, gravel má větší obvod kola.
Tohle jsou moje tabulky, vím, že víc, jak sedm metrů stejně neušlápnu a že do kopce potřebuji kolem 140cm na otáčku, s tím vyjedu na silnici prakticky všechno, běžně takové ty cesty, kde je značka 14%. Vím, že lokálních 20% pár metrů taky dám, ale na úplnou pohodu je to do těch 10%.
Na rovině třicet neušlapu, ale převod na to mám. S větrem v zádech či z mírného kopce si můžu přišlápnout, ale přes čtyřicet bych nešlapala ani náhodou, kolem třiceti zpravidla přestávám šlapat, i když by to šlo přidat víc.
Různých měřáků máš plné kolo, tak už bys měl umět z toho dokázat vytahat ze všech těch tvých cest údaje, podle kterých si potřebné převodování dokážeš spočítat.
U toho Araba patří samozřejmě kazeta
12-13-15-17-20-23-26-34
Jedná se o HG41 11-34 se závěrným pastorkem vyměněným, místo 11z je tam daný 12z pastorek.
Jak si s tím Excelem hraju, tak jsem to tam asi někdy měla zadané jinak a neopravila to. Pro mě jsou nejdůležitější ty krajní převody.
Jsou na to i hezký webový kalkulačky. Jindrovi to vychází takhle
https://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30...
Je to lepší než na zelenáčovi, ale 1,86m na otočku na nejlehčím bude v 10+ % kopcích i tak opruz.
Na odstrojeném nejedeš ty, pro mě vážení odstrojeného kola určitě smysl má, protože ho můžu srovnat například se starým, odstrojeným kolem.
Rozdíl je zhruba pět kilo s tím, že nové kolo je navíc i rychlejší, což si myslím, že se ta investice vyplatila, to kolo bude o poznání rychlejší hlavně v kopcích, ale i na rovině.
Můžu na něm jezdit bez bagáže, nalehko, i na těžko, ale ideální je zejména pro jízdu nalehko.
U starého kola první dvě varianty nedávaly smysl, protože bylo těžké a pomalé i bez bagáže.
Informace o váze odstrojeného kola by mohla být užitečná i k porovnání s ostatními, včetně toho tvého, ostatním to může pomoci při výběru nového kola.
Nazdar, moje nové duralové cestovní kolo váží i s nosičem a blatníky 14kg, což je totéž jako můj Favorit se stejným vybavením. Má to kratší rám, je to obratnější. Rozjezdová hbytost je jako u toho Favorita, je to trek. Posez mám na cesty vzpřímenější, takže odpor vzduchu je větší. Zatím jsem s tím jel jen do práce po Praze, taže ještě budu ladit. Ale zatím spokojenost, je to to, co jsem chtěl a očekával. Převody ač Alivio po seřízení řadí perfektně. Brzdy jsou po výměně skvělé. Ještě možná vrátím původní výškově nastavitelný představec a zkusím menší výšku řídítek.
Vypadá to pěkně. Asi na pražské hrby potřebuješ odpruženou vidlici...
Na Favoritovi jsi měl pevnou ocelovou?
Až to budeš chtít odlehčit, dej na to karbonovou vidlici. Já jsem po výměně velmi spokojená, změna pocitu při řízení se vůbec nedá popsat :-) Zlehklo to v ovládání, nemluvě o citelném snížení váhy jako takové.
Tohle kolo je na dlouhé cestování, ne přímo do Prahy. S tou vidlicí jsem ho koupil a nevím s ní, jak se rozhodnout. Když pojedu po polňačce, což se nedá vyloučit, tak se bude hodit. Asi to budu muset vyzkoušet a poopravit na příští sezónu. Jistě, pevná karbonová vidlice bude lehčí. Ale teď prostě nevím. V Praze nepřekáží.
Hm, právě na té polňacce mi přijde, že to zlehklo. Na hrbech to vepředu s kolem cloumalo a bylo potřeba urejdovat dost velkou hmotou, nějaké pružení jsem v tu chvíli vůbec neocenila, šlo o to, uvést to po zvolené stopě. Naopak s tím lehkým předkem to uřídím s úplně lehce položenýma rukama na úzkých beranech :-) A ještě mám čas si odlehčit zadek na sedle. Prostě je to kolo lehčeji voditelné a ovladatelné. Dlouhé karbonové vidlice místo pružných jsou teď celkem běžně k mání, sice stojí peníze, ale ten komfort je fakt poznat.
Budu o tom přemýšlet, díky :)
Záleží kde a jak chceš jezdit. na treku jsem měl odpruženou vidlici, jednoduchá pružina s eleastomerem, postupně zatuhávala a přestávala tak dobře tlumit. Zvažoval jsem výměnu a koupil jednodušší vzduchovku a obrovský rozdíl na rozbitějších a hrbolatých cestách a na štěrkových, ale především na špatných silnicích s výtluky a záplatami. Nádherně pruží a tlumí rázy. I na mizerných cestách dnes můžu jet z kopce mnohem rychleji než před tím. Vidlice je o dost těžší než pevná karbonka, ale zase za to pohodlí a plynulost to docela stojí. Občas jedu na silničce s pevnou vidlí, ale to je něco jiného, kolo je jinak stavěné a také je na kvalitní cesty.
Zvaž, a dej co ti bude vyhovovat.Já bych na treka už pevnou vidli nechtěl ani náhodou.
Mně teda cloumání s několikakilovým závažím, navíc v rozpažení, moc pohodlné nepřišlo ;-)
Možná to mají chlapi jinak a rajcuje je to.
Několikakilové rozhodně ne, ta vidlice má 1,8 kg. nechce se mi hledat kolik váží karbonka, ale něco taky určitě.
A už sis zkusila někdy při jízdě připažit a držet řiditka normálně?
Přičti záplet, plášť a hned máš skoro tři kila, když tam dáš nějakej těžší nepropich.
Nemluvě o tom, když si přiděláš ještě něco na řidítka.
Ale to se přece nedá počítat, tohle všechno tam je tak jako tak bez ohledu na to jaká je vidlice. Jediný rozdíl je ve váze té vidlice a to je slabých 1,5 kg. No a pak bude záležet na tom čemu kdo dává přednost při jízdě a co by chtěl jestli ta tu zvýšenou váhu převáží jiné výhody nebo ne.
A protože jsem si vyzkoušel oboje varianty tak Já v tom mám celkem jasno, ale rozhodnout se musí každý sám.
Rozdíl nebude ani kilo. Karbonová vidlice s hliníkovým krkem váží cca 850 - 900g. Navíc opruz se sháněním, aby měla stejně dlouhé nohy a ofset. Na karbon taky nepřiděláš přední nosič.
Dokonce jsem dala kratší vidlici (-3cm). Ale před zásahem jsem si měřila, jak se změní geometrie a vycházelo mi, že by to mělo jít. Tak jsem to zkusila a vyšlo to dobře. Vepředu jsem zvýšila komín pod představcem, ani ne tak kvůli kratší vidlici, jako hlavně proto, že jsem dlouhý představec šikmo nahoru nahradila krátkým rovným. Sedlo jsem posunula trochu dozadu.
Pocitově to šlo k lepšímu, jezdí se na tom dobře a teprve s pevnou vidlicí jsem se naučila jezdit na tom bez držení, s tou těžkou vidlicí mi to nešlo. Na fotce je původní a nový stav.
Teď bys sehnal i vidlici stejné délky, jak je ta odpružená, ale zas jsem si říkala, že při zatížení se to stejně má kousek zasunout. Takže jsem se nebála o kousek kratší, hlavně byla tehdy zrovna ta moje Force v akci za dva a půl tisíce, tomu nešlo odolat :-D
Ovšem, když od tří kilo odečteš 80% té pružinové vidle (rozdíl oproti karbonu), tak se dostaneš na váhu, o které sám píšeš, že to není "několik kilo". A o tom to je ;-)
Proč 3 kila? Vidlice má jen 1,8 a tak otáčíš navíc jen vahou max. o 1,5 vyšší oproti karbonce.
Na druhou stranu ta vyšší váha umožňuje mnohem lepší tlumení nárazů a hladší přejezd výmolů a nerovností a rozbité dlažby, méně nárazů do rukou a kloubů. každý si bude volit co jemu vyhovuje.
Vlastním toho času 3 kola. Favorita s ocelovou celkem pružnou vidlí, horáka se vzduchovou vidlicí a treka se základní pružinovou vidlicí. Myslím, že mám docela pokryté všechny možnosti, co by se na toho treka mohly dát. Ta ocelová vidle pruží docela pěkně, myslím, že to určitě bude srovnatelné nebo i lepší než pružení toho karbonu.
Takže si myslím, že to vymyslím a rozhodnu se. Důležité je hlavně to, kudy budu jezdit. Má to být kolo na dlouhé cesty, asi spíš po dobrém povrchu.
Dost taky záleží na šířce pláště a tlaku foukání.
To určitě. Širší plášť lépe snáší hrby a dlažbu. Nafoukaný plášť má dramaticky menší odpor na silnici, ale také dost snižuješ jízdní komfort. Jak to foukáte na dlouhou jízdu po silnici? Na pohodu, aby to nedrncalo, nebo natvrdo, aby to jelo?
U treka se 37 mm pláštěm jsem foukal 6 vzadu a 5,5 vpředu, dneska mám pláště 42 mm a foukám vzadu 5 a vpředu 4 až 4,5. Ale ty tlaky nekontroluju před každou jízdou. než vyjedu tak jen palcem odhadnu jak to je a foukám až když se mi zdá že by to už zase chtělo :-)
Ani ne tak nejede, ale už se pomalu začíná žvejkat a převalovat a v zatáčkách už pomalu začíná nestabilita a taky na výmolech nebo štěrku hrozí cvaknutí.
Máš tu vidlici zamykací? Jestli ano, tak není co řešit.
Jo zamykací je. Ale ono nijak dramaticky nehoupe. Když to srovnám se vzduchovkou, tak jako by tam ta pružina málem ani nebyla. Ale na tom kole jsem v současnosti najel asi tak 30km po Praze. Těžko v současnosti něco rozhodovat.
Kže díky karbonu to mám jen o kilo lehčí, ale asi oželím tu odpruženou sedlovku, tak to bude kilo a půl, je fakt hodně těžká, nebo ji tam dám, jen když mi nebude záležet na váze.
Upřímně nelíbí se mi tvůj nosič, přijde mi, že je strašně vysoko. Kdybys tam dal ten co mám já, budeš mít brašny o cca 8cm níž a to je sakra rozdíl, ale musel bys mít brašny s háčky na pověšení, ne trojbrašnu co se hází shora přes nosič.
Přijde mi, že sloupek od vidlice máš dost dlouhý, aby se ti tam vešel ještě jeden představec :-) řidítka bys mohl nechat jak jsou a pro sportovnější chyt pod ně dát ještě jedna jak mám já, stačila by jen rovná, je to pár deka navíc, ale pocitově to vyjde asi jako kdybys jel na žiletce a držel se hned u představce, což je mnohem účinnější poloha, když potřebuješ chvíli zabrat, tedy pro jízdu do kopca a rychlou jízdu po rovině, nebo jen tak, abys změnil pozici. Musíš ale počítat s tím, že nemáš po ruce brzdy, taková drobnost, no.
https://www.kilometry.cz/zadni-nosice-na-kolo...
No taky jsem si říkal, že ten váhový rozdíl není zase tak veliký. :)
Na nosič budu dávat Ortlieby. Nosič byl na poličce, tak jsem ho tam dal. Kdyby vadila výška, tak ho zkusim snížit, nebo nahradit. Budu to vést v patrnosti, díky.
Druhá řídítka nechci. Přijde mi to jako strašný harapák. Také nechci jezdit denně 150km. To už mi připadá jako galeje. Ale uvidím. Do dálky jsem jel zatím jen s manželkou a to nešlo přes 80km. Třeba sám budu trhat rekordy. Ale pochybuji, stále budu muset myslet na koleno, které nesmím přetáhnout.
Na Favoritu mám rovná řídítka a dlouhé dopředu skloněné rohy, které ve sjezdu chytám jako berany. Brzdy jsou v tu dobu také mimo přímý dosah. Jsem zvyklý. Ale na treku, kterému říkám oslíček a nikoliv rychlík (Favorit), nehodlám trhat ve sjezdu rekordy.
No ty druhý řidítka je docela zvěrstvo.. já si tedy odvykl, ale vídám dost lidí s rohama, a někteří je nemají standardně nahoru, ale otočené dolů, jako takový pseudoberany.
U starších pánů s bolavejma zádama to asi už tedy moc nehrozí.
Já je tak mám a používám to přesně jako berany ve sjezdu a v protivětru. Nemám s tím potíže. Stále ještě s nataženýma nohama se dotknu dlaněmi země a zavážu si tkaničku u bot.
no to já se taky dotknu dlaněma země.. když udělám dřep na patách. Ale hlubokosklon u mě nehrozí. :)
Musel bys to zvěrstvo vyzkoušet, na delší trase, nehodlám nikoho přesvědčovat, že dvoje řidítka nakonec budou vozit všichni dálkoví cyklisté, ale jestli ne, budou úplně zbytečně trpět, jen kuli předsudkům :-)
Ještě mohu vřele doporučit "košík na objemnější věci" Blackburn, je lehoučký, v pohodě se do něj vejde dvoulitrová PETka a lze jej instalovat místo klasického košíku na bidon.
Jeden se mi vešel na spodní, šikmou rámovou trubku i s klasickým na sedlové trubce, druhý krásně pasuje na nevyužité úchyty na kotoučovou brzdu, co je na vidlici, na levé straně.
https://www.kilometry.cz/kosiky-anything-cage...
Dvoulitrovou petku do rámu? To musíš mít nohy do O, jinak ti bude zavazet při šlapání. :-)
Každý má ty tepy při námaze jinak, ale v průměru 138 je hodně a 168 skoro až dost.
Když ti takhle hodně tepy jdou nahoru, tak za jak dlouho co přestaneš šlapat ti tep spadne na nějakých 80?
To mě nenapadlo sledovat, kouknul jsem na hodinky, ty si to vedou, zdá se, že za normálních okolností, když sedím u počítače, mám tepovku tak 75-80. Když chodím, tak kolem 90.
Dneska to probíhalo takhle: ráno, když jsmde vstal, nasadil hodinky bylo tam nějakých 79, pak to různě poletovalo, asi podle toho, jak jsem si šel pro kafe, pro poštu a tak, a pak je tam vidět nástup, kdy sedám na kolo, a tep rychle stoupal. A když jsem slez, zase šel prudce dolů, za 4 minuty jsem měl těch 97, a asi by to jelo dál dolů, jenž ejsem sundal hodinky a šel pod sprchu...
Nemám pocit, že by to bylo nějak mimořádné, nebo jo?
Já těm tepům z hodinek moc nevěřím. Vychází mi to hrozně nízko.
V noci, když spím 51 až 53, minimum jsem měl 48.
Když ležím s knížkou 55, když sedím u počítače 64
chůze 75 až 85, svižnéjší jízda na kole po rovině 120, trochu kopce okolo 135, dostat je nad 160 a hlavně se tam udržet je fakt fuška.
Hodinky mám Garminy, takže sportovní.
Uvažuju, že bych koupil hrudní pás. ať mám srovnání.
Tepovka se dá také odměřit obyčejnými hodinkami se vteřinovkou a pohmatem na zápěstí. Tak to můžeš přesvěčivě zkontrolovat.
Může klidně být, já to mám hodně podobné v celém tom rozsahu. Hodinky nemám, na kolo občas použiju hrudní pás, doma běžné měření a několikrát přesné měření od lékaře.
No,není Garmin jako Garmin.
Garmin Fenix 5 měřil hausnumera, porovnával jsem to s hrudním pásem a lítalo to o 20%.
Garmin Fenix 6 to už vychytal hardwarově a funguje to jak hrudní pás, stejně tak Garmin Fenix 7 co mám teď. Jak ten hrudní pás, taky ho mám a porovnával jsem to.
Rychlý pokles tepů měl legendární Eddy Merckx, násobný vítěz TdF. Tím drtil všechny soupeře. Ten při stoupání apod. vyhnal tepy na své maximum jako ostatní a když na pár vteřin vyvěsil tak byl na normálu a než ostatním poklesl tep tak on už zase točil na maximum a hravě jim ujel.
Jinak tuším, že měl hodně nízkou tepovou hladinu a své maximum měkl snad jen na 170 a minimum někde hluboko pod 40.
Uklidnění srdečního tepu = spolehlivý ukazatel kondice HRR
HRR = max tep - tep po 1 min.
Čím vyšší HRR tím lepší
Hmm, no v 65 asi nebudu mít kondici jak ve dvaceti, tep nejčastěji trénuji tak, že se naseru....
Ale vychladám docela rychle :-)
"O tepovku strach nemám, musel jsem vytáhnout data z hodinek - průměr 138, maximum 162, klidná jízda důchodce."
Pokud tu "klidnou jízdu důchodce" nemyslíš ironicky, tak ne že bys měl mít strach, ale možná "trochu" se maximálním tepům věnovat a "brzdit se".
Většina výpočtů, (alespoň z těch, které jsem viděl), udává pro muže 220 - věk. Nevím přesné datum Tvého narození, ale tuším, že při 162, jsi už byl "za hranou".
Ale jak píše Lelek - je to věc individuální, a pokud jsi se cítil dobře, snad je vše v pohodě...
Klidovou mě to ukazuje 61, protože jsem potřeboval aby mě hodinky zbudili tak jsem je měl velou dobu na ruce.
Mají na to nějaké výpočty, podle věku, váhy a té klidové frekvence, a tvrdí, že jsem v horní třetině třetího pásma, je tam 5 pásem, riskantní je až to páté.
Písí, že je to v cajku a vlzvýsil jsem svoji nízkou aerobní zátěž. Kdybych se dostal do červených čísel, asi bych to poznal a ten krám taky, mám tam nastavené automaticky nějaké ty horní meze kdy to zacne hlásit poplach.
ono se to hodí pokud počítáš kalorie, pokud ne, je to šumák
Neuvažoval jsi nechat si udělat zátěžový test? Pak by ten trénink měl větší smysl. Takhle mi to připomíná spíš "vaření z vody".
61 v klidu je docela dost, tu horní máš taky vysoko, možná by nebylo od věci nechat si to překontrolovat a nechat zkontrolovat pumpu ať někde v horku při námaze nezkolabuješ.
S přirozenou tepovou frekvencí nehneš. Každému to tepe jinak. Důležitý je asysstolický tlak, který ti ničí cévy, když je moc vysoký. S frekvencí hne jen vysoká trénovanost v nižším, asi dorosteneckém, věku.
Já bezpečně vím, že při jízdě dýchám a asi i srdce pracuje. Docela mi tahle informace stačí a nijak nemám potřebu se v tom nějak šťourat.
Dnes to bylo zatraceně větrný.
To je u Slatiny mezi Dolníma Měcholupama a Dolníma Počernicema neníliž pravda?
Ten hrbatej v asfalt si tam pamatuju moc dobře :) A pak ty vystouplý dekly od kanálu, to je labůžo :)