Předchozí téma se naplnilo, tak otevírám pokračování.
Poslední dotaz byl od Jrr, zda se skutečně váha kola projeví na průměrné rychlosti, nebo se jedná jen o můj pocit. Moje odpověď zněla, že na delších výletech se to projevuje. Ovšem těžko porovnávat, delších výletů 100+ udělám za rok tak 40 a nejezdím stejnou trať ;-) Nejčastěji jezdím rovnou stovku na Pálavská jezera a jela jsem ji na všech třech kolech, na této trati drží časový rekord Favoritka... Realita je taková, že na spešlovi mám vzdálenostní rekord 252km, na Favoritce 140km a s Authorem kolem 100km. Ale vždy to nakonec je o pocitu, nikdy nebudou podmínky stejné.
Přikládám mapku s trasama 100+, které jsem v roce 2023 jela. Terény jsou různé a v podstatě neporovnatelné, od rovin na Slovači po kopce na Žďársku, ale na ty dlouhé cesty si přes všechny výhrady, které k němu mám, prostě vezmu spešla a pořádně mu nafoukám před cestou gumy.
Nafouknutí gum je srovnatelné s materiálem oblečení při vyšší rychlosti. Oboje žere výkon. Cestu do práce zahajuji sjezdem stále stejného kopce, kde při příšlapu dosahuji 50km/h. Pokud se to nechce rozjet, potřebují dofouknout gumy. Ale třeba bavlněná mikina to zabrzdí také.
Pokud se jede po rovině, tak by zvýšená váha kola neměla hrát roli, pokud tě aerodynamicky nebrzdí naložené brašny. Těžké kolo se pomaleji rozjede, ale pak už jede.
Je to tak, na rovinách váha nemá takový vliv. Růženka se spešlem jsou k Pálavě srovnatelní. Ale neplatí to pro váhu v gumách, ta už hraje roli i na rovině, Author se širšíma gumama nemá šanci, ani když mu ty gumy nafoukám na maximum. A zrovna ta pálavská stovka je mezi těma třema kolama jakž takž srovnatelná. Ale foukne vítr...
Širší není totéž co těžší, neporovnávej hrušky s jabkama.
Jiný valivý odpor, jiný aerodynamický odpor a i dezén bude hrát roli.
U mých plášťů platí, že širší je těžší. Opravdu tady nebudu diskutovat a teoretizovat o cenových rozdílech... ve smyslu "za kvalitu si připlatím", nakupuji oboje ve svém buketu, jak kdesi jinde kdosi zmiňoval.
Ze všech superhrdinů ve světu známých komixech dalo to záření tobě asi nejhorší superschopnost...
Kde jsem zmiňoval cokoliv o cenách, prosímtě?
Že u tvých plášťů platí, že širší je i těžší je klidně možné a nijak to nepodřezává co jsem napsal.
Jsem si téměř jistý, že širší plášť bude pomalejší, než srovnatelně těžký úzký plášť i na rovině za konstantního výkonu jezdce, tedy za podmínek, do nichž se hmotnost nepromítá.
(Rozepsal jsem tu velký text o vlivu hmotnosti gum, ale smazal jsem to, nemá smysl to tady rozebírat...)
Když ty lehké široké gumy jsou nejen podstatně dražší, ale i háklivější na defekt. Hlavně boky těch gum jsou skoro z papíru a každý šutr či klacek je prorazí. Závodník lehkost ocení, turista se s nebezpečím defektů už srovná méně.
Tak tak. Pokud si vybereš jeden druh pneu se stejným typem patky (např. Espoir-sport nebo Lugano nebo Durano nebo CX-Comp...), tak pro každou šířku toho daného druhu udávají jinou váhu. Vždycky je ta širší pneu těžší, ještě jsem se nesetkala s tím, že by ne. Pokud chceš širší gumu se stejnou váhou, bude ta širší jiného druhu a bude při obdobných dalších parametrech dražší.
Lapidárně řečeno, každej kus gumy něco váží...
Já to mám jednoduché.. mohu si vybrat různé barvy jediného typu pláště :)
Pečlivým výzkumem jsem zjistil, že barva na jízdní vlastnosti vliv nemá, tak kupuju ty nejlevnější :)
https://www.retrocyklo.cz/search?controller...
Kdybys nejezdil sám, měly by červený jezdit rychleji. Zkus to v nějaké skupině svých bratří :-)
https://www.youtube.com/watch?v=hKALHSVSC1M
Koukal jsem na Retrocyklo na jiné pláště než ty tvoje a myslel jsem si, že tam najdu pláště či celé pneumatiky i na "Kohouty", ale končí trapně u průměru 28". Přitom na Letné letos měli všichni krásné nové pneumatiky.
na Kohouty žádná pneumatika není. Jedná se o kaučukovou hadici, která má uvnitř ocelový drát.
Ato jak na předním, tak i zadním kole.
https://www.youtube.com/watch?v=wg_pDvoMWmE
https://www.youtube.com/watch?v=DxSDOzDoO-w
Já jsem tam ta kola docela prohlížel a žádný spoj, natož drátové sešití, jsem na těch pneumatikách neviděl. Byly kruhové a souvislé. Staví se repliky s docela moderními prvky a jsou osazené nějakými pneumatikami. Jakými nevím, ale vypadá to souvisle. Čekal jsem tu sešitou hadici a neviděl jsem ji.
Ale v tom druhém videu se mu to podařilo sesunout k sobě skoro bez viditelného spoje. Jsi si tou hadicí jistý i na současných replikách?
ten spoj neuvidíš.. jinak věř, že takhle to dělá i pan Měsíček. Kohoutové svého času zkoušeli experimentovat s lepením obruče, ale neuspěli (a neuspěje nikdo) ty síly co tam působí jsou dost strašné a obruč, pokud není přitažená tou vnitřní strunou utrhneš a rozbiješ si hubu. Problém je i velmi nepravidelné ojíždění obruče, jak zabíráš, tak ji na dvou místech odpovídajícím poloze pedálů vydřeš a pak to hnusně drncá.
Díky, nevěděl jsem to. Všichni měli krásné barevné "pláště". Ta kola pana Měsíčka jsou moc pěkná. Už jsem s ním mluvil, kolik by taková replika stála, ale teď jsem koupil Meridu a mám o zábavu postaráno. Už se těším, jak jí začnu přestavovat.
A našel´s na těch kolech ventilky?
To mi připomnělo můj hnusný vtip z doby ježdění WW2. měli jsme OT810 překopané do vzhledu jeho válečného předchůdce (celou kastli jsme udělali novou)... a ono to má ve předu plné obruče na kolech. Já si trochu pohrál a nainstaloval jsem tam z hecu ventilky.. Přišel k nám takový mladý, strašně snaživý klučina, do všeho se hrnul, tak jsme ho poslali napumpovat kola u Hakla :)
Vyrábí se kde co, tohle má normálně pláště a duše.
https://qu-ax.de/catalog/QU-AX-Gentlemenbike...
tohle je sranda dětská verze, to kole nemá ani metr průměr. Vysoká kola skutečná, začínají na cca 48 palcích, běžně mají 54 palců
https://aukro.cz/sleva-nyni-20000kc-funkcni...
Jinak to přirovnání k odporu vzduchu u mě neplatí. Při mých rychlostech ten odpor vzduchu roli nehraje. To je zajímavé snad ve sjezdech, kde rychlost překračuje kritických dvacet, kde pak lze odpor vzduchu uvažovat. Na rovině málokdy jedu delší dobu přes 20. Váha se, na rozdíl od odporu vzduchu, projevuje i v malých rychlostech. Prostě tu hmotu musíš rozhýbat (síla rovná se hmota krát zrychlení) a o to převýšení (rozdíl potenciální energie) zvednout.
Určitě je odpor vzduchu závislý na rychlosti. Ovšem tvrzení, že pod 20km/h se neuplatňuje je chybné. Na mé malé koloběžce jsem často jezdíval v závěsu za synem na kolečkových bruslích. Přitom rychlost v okamžiku odrazu byla 18km/h a klesala až k 15km/h. Přesto ten závěs byl cítit.
Pod dvacet kilometrů se tím prý nemá smysl vůbec zabývat. Aspoň jsem to vícekrát četla, včetně tohoto webu. Hledat to nebudu.
Mnohem víc, než speciální materiál oblečení, udělá posed. Stačí se ve sjezdu trochu sklonit/narovnat a hned to je poznat. Samozřejmě, že s vlající plachtou to je něco jiného, jak s neplandajícím dresem, ale "obtočnost" materiálu je už fakt jen pro fajnšmekry.
Co se týče té malé kolobky, tam je to už spíš o stabilitě, tuhosti a odvaze, jak o odporu vzduchu.
Tak na koloběžce v základu stojíš, což dává citelně větší plochu než klasice (zvlášť když máš defakto silničku), takže hranice, kdy odpor vzduchu bude významný může vyjít jinak.
Další věc je, že pokud jedeš s někým, koho se horko těžko držíš, pak i drobný rozdíl v potřebné energii bude hned vidět...
Tak, tak, schopný inlinista a začatečnicky se odrážející koloběžkář nemají srovnání. Abych ho moc nezdržoval, tak jsem jel v závěsu a byl jsem za něj moc vděčný. Také jsem si dříve myslel, že pod 20km/h to netáhne.
Táhne, ale spíš jen "očima". Prostě, když za někým visíš, tak šlapeš s větším úsilím, aby ti neujel a nebyls za Lízu. Při malých rychlostech by sis připadal jak blb. Ale stejně to dlouho nad svoje schopnosti nevydržíš ;-)
Ty sis nejspíš nezkoušela jet v závěsu. Ten v závěsu vydává výrazně míň energie a síly k udržení stejné rychlosti, často se nešlape a jen se veze a i v mírném klesání se se musí přibrzďovat, stačí lehce vyjet ze závěsu.
Ale ten těsný závěs znamená vzdálenost kol třeba 10 cm. Pak to opravdu táhne.
Hm, to už jsi asi až u toho slavného efektu "nacucnutí", kterým vyhrávají spurteři o galusku v cíli. Myslím, že to v našich relacích nehrozí ;-) Schovat se za někoho je pro mě, jak najít si ve větru závětří, trochu to pomůže. Když mě někdy někdo předjede, aby pár metrů přede mnou přešel do mého tempa a já mu čuměla na prdel, tak si dám tu práci a do závětří za něj si najedu. On šlape a já mu vzadu cvrčkuju a bavím se tím, jak ho to štve a maká aby ujel. Protože jsem se ještě nesetkala s ženskou, co by se takto přede mě nasáčkovala, tak nakonec mi ten chlap stejně odjede, ale ta chvíle jeho urputné snahy mě aspoň pobaví.
Ale to je úplně něco jiného, jet v závěsu je domluvená jízda, oba musí vědět, že tak pojedou a budou mít naprosto jasný způsob jízdy, tempo, způsob objíždění překážet, vyhýbání a také samozřejmě střídání.
To co ty popisuješ je něco jiného. Tohle mi někdo udělat bez domluvy, tak když si nedá říct, tak si najdu pěkný kanál nebo nějaký výmol :-)
Tak určitě se tam uplatní i psychologický efekt, ale úsporu energie při jízdě za někým přece nemůžeš popřít?
Já na lehokole pozoruju efekt už při 2m mezeře za silničkou, ale samozřejmě blíže to funguje mnohem lépe. Po rovině jsem schopný v závěsu za silničkou držet rychlost přes 40 poměrně dlouho, zatímco když bych jel sám, odpadnu do minuty.
Do kopce je přínos slabší, ale i při 20 km/h do mírného kopce se mi jede v závěsu za někým o trochu lépe, než když mi (často v zápětí) ujede...
A když je to s kopce, dokáže se lehokolo za silničku prakticky přicucnout, jak je vidět v tomhle videu, kdy jsem chvílemi ani nešlapal, zatímco soupeř (před mnoha lety můj šéf) šlapal jak o život... ;-)
https://ulozto.cz/file/1dcKobqgmxHV/20230825...
Určitě, když mě potáhne rychleji, jak bych sama ani nejela, ale stejně dlouho neuvisím, stačí terénní vlnka a jsem pryč. A ta blízkost kolo na kolo mi nečiní potěšení, musíš pořád hlídat kolo před sebou a vlastně z toho nic nemáš. Na tohle se lidi musejí dobře znát, což u sólo jezdců, jako jsem já, nehrozí a s náhodným spolujezdcem to ani moc nejde provozovat. Kousek to pro zábavu jde zkusit, ale raději jedu sama svým tempem. Hlavně vítám pomoc při větru, to je dobré se za někoho schovat. V případě větru můžeš být dál, případně jsi bokem.
Tady někdo počítal a následně ověřoval v aerodynamickém tunelu závislost vzdálenosti mezi cyklisty v háku a úsporou energie, ale je to pro dost vysokou rychlost 45 km/h.
https://www.cyclingweekly.com/news/product-news...
kdyby jízda v závěsu byla o ničem, tak by se nejezdily již od pradávna závody za vodiči.. pokud nebylo dostatečně výkonných motocyklů, tak za vodiče sloužily kola pro více jezdců.. 4 až 6 (prý bylo kolo i pro 8, ale to už se hoodně blbě zatáčelo)
Jo, někdy tady mám pocit, že sem chodí diskutovat vysloužilci z profipelotonu :-)
Tohle chce rutinu a jako každý sport, který děláš opravdu pořádně, to strašně žere čas. Jak často tu vůbec kdo jezdí s organizovanou skupinou? Nalistovat si něco v příručce ještě neznamená, že to ovládáš, zvlášť u pohybových aktivit. Pohyb a reakce je nutno tvrdě a dlouhodobě cvičit a automatizovat.
Jako jednotlivý jezdec se tím spíš musíš potýkat s odporem vzduchu, i když máš pocit, že se na Tebe nevztahuje.
My tu netvrdíme, že to zvládáme natož provozujeme, pointa byla, že se to dělá (na příslušných úrovních), protože to funguje a dává smysl - odpor vzduchu existuje.
A byť roste se čtvercem rychlosti a v nízkých rychlostech (do 20km/h) se bude zdát nízký, existuje i tam.
Věř mi, že takový dvacetikilometrový protivítr bys zatraceně pocítila...
Když jezdíš s dětmi, tak je to velice rychle začneš učit, aby se za tebe schovali, poněvadž jejich síly jsou omezené. No a oni to brzy velmi dobře umí. No tak se to musíš naučit také. Můj synek, když mne chtěl vyděsit, tak mi zahoukal nájezdem na zadní pneumatiku. To je úžasná siréna.
Tvůj synek je dobrý "kamikadze", protože pokud si tzv. "přeloží", téměř vždy to odnese ten zadní :-). Doufám, že k tomu nikdy nedošlo...
Nedošlo, když to udělal podruhé, tak jsem mu vysvětlil, že to dopadlo dobře jen náhodou.
Ale naše výhoda byla, že já měl standardní cestovní favorití plášť 3,5cm a on měl široký plášť od horáka. Nebylo tam, co by se mělo kousnout. A také se nejspíš snažil přiblížit co nejméně. On není debil a má se rád.
No mě překvapuje už to, že by opakovaně došlo při jízdě ke kontaktu mezi předním a zadním kolem, aniž by to skončilo pádem na asfalt.
I ten favorití plášť nějaký vzorek má a zatímco zadní strana zadního kola (při jízdě vpřed) se pohybuje vzhůru, tak přední strana předního kola se pohybuje dolů. Z toho usuzuji, že vzájemný kontakt ploch pohybujících se opačným směrem může kolo snadno podrazit...
Nesmí to být náhodné, to pak ta ta pravděpodobnost pádu je dost velká. Pokud se na to ale ten vzadu připraví a pomnalinku se přibližuje a vyzkouší si co to škrtnutí udělá, tak se to dá docela dobře zvládnout.
Tímhle docela rád občas děsil Murphy a když jsou pláště dostatečně zubaté a je trochu rychlost, tak to krásně zpívá :-)
Zcela běžně tuhle techniku jízdy v závěsu praktikujeme. Pro zvládnutí techniky stačily Ivě dva dny v protivětru, když jsme byli v Polsku natěžko na dovolené :-) Samozřejmě musím svoji rychlost, rozuměj rychlost vodiče, upravit podle toho, jak je schopna se v závěsu udržet. Zpravidla tak jedeme o 4-5km/hod rychleji, než by byla schopna jet sama. A letos byla tak vyježděná, že jsme se na silničce na špici pravidelně střídali, abych si to užil i já :-)
Ještě je třeba domluvit systém signalizace děr, odjížděk a brzdění. Na sledování dítěte za sebou a osoby v závěsu je nejlepší zpětné zrcátko. Tam jasně vidíš, jestli mu neujíždíš.
Rychlostní rekord cyklisty za speciálním vozidlem je skoro 300 km/h, to ukazuje jak je odpor vzduchu dominantní.
https://www.youtube.com/watch?v=CoUmgMhn2iY
Tady sou nějaký kalkulačky
http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm
https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html
I na silničním kole při 20 km/h tvoří odpor vzduchu 60 % odporu.
Ve stoje na koloběžce je odpor ještě daleko větší.
Jo, to tak odpovídá. Když jedu krokem do kopce, tak mám spočítaný výkon jen podle váhy, převýšení a rychlosti max. kolem 100W, odpor vzduchu udávají pro rychlost 4km/h jen nějakých 5W, to je v toleranci 5% chyby. 100W +- mi to spočítá pro rychlost 26km/h (na rovině). To taky odpovídá, to jsou tak moje hodnoty, 100W tak možná dám, ale určitě ne trvale delší dobu :-)
A teď si představ mít motor 250W :-D
Ovšem v ročním nájezdu vede Favoritka. Na tom kole se mi prostě dobře jezdí. Desettisíc jsem najela někdy v říjnu. Vloni bylo těch 100+ celkem 41 a celkový nájezd přes 13 tisíc. Letos to bude míň, v létě se ve velkém horku prostě jezdit nedá a navíc mě ještě po dlouhých cestách koncem května a v červnu rozbolelo koleno.
Předchozí téma se naplnilo, nemohu příspěvek přesně "zavěsit", tak odpovím zde.
Drak "neradil", jen vyjádřil překvapení, že oblíbený stroj na celou zimu odkládáš. Asi jsem tam měl dát otazník. Až v dalším příspěvku jsem zjistil, důvod - používáš v zimě kolo z hliníkové slitiny. Nevím, zda to platí všeobecně, ale v zimě trpí tyto části na mé trojkolce mnohem víc, než díly ocelové. Šikmé páky řízení pravidelně sleduji, neboť už jednou se stalo, že koroze postoupila natolik, že se díl "loupal" jak perník. Pokud se na povrchu vytvoří vrstva oxidu hlinitého, chrání vnitřek dílu. Při jejím poškození, ale dochází ke korozi, která není vidět. V mém případě to "podporuje" ještě použití ocelových šroubů, (hliníkové jsem se neodvážil u řízení použít), a ocel se solí z posypu vytváří "článek" urychlující průběh koroze.
Nyní budu radit :-). Občas to kolo zkontroluj, abys nedopadla jako já. Už dvakrát jsem, (za těch dvacet let, co tříkolku mám :-) ), musel páky zkrátit.
Jinak musím konstatovat, že mne Tvůj příspěvek trochu zklamal.
- "šoupeš prdelí o asfalt a máš ksicht ve výši výfuku"...
Už jsem tu formulaci (nebo hodně podobnou) tady četl. Pak se to z "jeho" strany, příliš podobalo "flame" diskusi.
Ano, když se ráno kouknu do zrcadla, vidím ksicht :-). Prdel mám také, jen na trojkolce bezpečně 350 mm nad asfaltem a hlavu cca 1200 mm nad zemí . Asi žádné auto nemá tak vysoko výfuk :-).
totálně OT:
Jrr, mohl bys mi potvrdit žádost o "přátelství", abych Ti mohl posílat soukromé zprávy?
Chtěl bych ještě trochu prodiskutovat ten EKG vehikl ;-) Staré téma se už uzavřelo a nechci s tím tady otravovat ostatní, ještě k tomu bez přímé návaznosti k tomu minulému...
Tobě nejdou posílat mi zprávy?
Já nevím, ale v přátelích nemám vůbec nikoho a občas někdo napíše, myslím, že i moje odpovědi potom došly?
Případně klidně založ téma na EKG, když to bude v necyklo, tak snad nikdo nemůže namítat? Přecijen taky když něco googlím, občas bývá nalezení starší diskuze k nezaplacení, takže pokud nejde o citlivé informace, může veřejná diskuze časem pomoct i někomu dalšímu...
No, jdou přímo z nějakého Tvého příspěvku v diskuzi, toho ale musím nejdřív někde najít ;-)
Když bysme se oba navzájem měli v těch přátelích, tak jsme pěkně k vybrání vpravo nahoře v seznamu jak přihlášených, tak po rozkliknutí i zrovna všech offline, a jako bonus hezky pěkně podle abecedy ;-) Nenutím Tě ale...
Nevím jestli mám něco zakládat, když se tam většinou budu spíš ptát jak blbec :-)
"když se tam většinou budu spíš ptát jak blbec..."
Možná jsem ještě naivní, ale jestli na takovou otázku budu znát odpověď, tím spíš může být přínosem i pro někoho dalšího (když né hned, třeba za pár let může někdo googlit stejný problém).
Navíc může správnou odpověď znát někdo jiný... no a určitě dostaneš i spoustu vtipných odpovědí, které sice nepomůžou, ale občas aspoň některá rozesměje... ;-)
Mít tady v přátelích jen jednoho jediného člověka by mi přišlo divné a vůči ostatním strašně nespravedlivé, to bych se musel hluboce zamyslet, koho ještě přidat a koho ne... a momentálně se na takové třídění lidí necítím, takže sorry, zatím to nechám, jak to je... ;-)
Napsat mi může kdokoliv registrovaný, zatím jsem neměl potřebu nikoho blokovat.
Měl by sis ho vážit Kdo by se chtěl kamarádit s cirkusákem, co chodí po provaze. :D
Ty snad ne?
To ale vůbec není provaz, ale plochý popruh! :-)
https://ninjabody.com/slackline-vs-tightrope/
No já bych chtěl obé, ale je mi to houby platné. Na cirkusáctví už asi nemám patřičnou rovnováhu a tu lainu si kupovat nebudu. Kamarády nebereš. Tak zase ostrouhám, jako obvykle. :)
No ty výprodejové slacklajny už jsou pryč, to asi fakt smůla. :-)
Soutěžit v počtu facebookových "kamarádů", deklarovat v profilu, s kým se kamarádím a s kým né, či dokonce řešit ultimáta, koho odebrat, když se vzájemně rozhádají, to mi připadá vážně dětinské... :-)
Ale prdlačky, ten seznam vidíš jenom Ty a nikdo jiný ;-) Tady nejsme na Xichtoknize ;-)
Nemusíš nic hledat- kdykoliv klikneš na něčí nick v diskusi, otevře se ti okno k napsání soukromé zprávy která se dotyčnému zobrazí jako obálka(vpravo u Můj účet) a nemusíte být přáteli....
Musím ale nejdřív najít nějaký příspěvek od toho, komu chci napsat ;-)
Ale to zase není tak složitý, to je chvilka, taky funguje vyhledavač. No a nebo si udělat vlastní seznam s odkazy na jednotlivé diskutující.
Asi máš nastaveno, že zprávy chceš jen od přátel, nastav si "od registrovaných uživatelů"
Já to povolené mám už dávno... A chtěl jsem napsat jako první, ne přijmout ;-)
Prostě jsem si jenom chtěl zjednodušit tu práci s tím a bleskově ho najít v tom seznamu vpravo nahoře, a ne někde otevírat nějaké téma, kam on náhodou psal a teprve něco psát až tam, no...
Pokud to má povoleno i příjemce, pak není problém s posíláním "soukromých"zpráv bez hledání tématu(stačí klik na nick kdekoliv- jak píšu výše...
Dnes cca 3 hodiny starocyklistické extáze. Žádný vítr, žádní další cyklisté, žádní chodci. A pivo venku před hospodou neteplá! :)
A proč to piješ před hospodou, když uvnitř je krásně teplo? Závidím ti. Já musím ještě tak 14 dnů počkat. Teď to mám zakázané. Jen se bojím, aby mi pak nebyla zima, když jsem už měsíc odvykl jezdit. I na koloběžku se ještě bojím.
Protože v hospodě je hnusný vedro, mlžej se brejle a teplá tam pivo. Venku je krásně, pivo neteplá a ani zatím nezamrzá, u stolu je volno a klid. A taky vidím na velociped a jestli mi z něj někdo něco neloupe.
To mi připomnělo, že si už mám na brýle nanést tu protiorosovací vodičku. Konečně mám tu co opravdu funguje. Dávám jí i do plaveckých brýli a funguje i tam.
To máš co za srágoru? Mám sice dobrý brýle, moc se nezamlžují, ale přece jen když to nejméně potřebuji v náročnějším terénu při krokové rychlosti to udělá.
Jmenuje se to nanoMagic a vyrábi to Nano Magic LLC v Michigan. Můj kit 15ml vodičky a mikrovláknový ubrousek na vyleštění mi prodali v oční optice MK optik v ulici U Nových domů Praha 4.Mají tam těch antifogů víc, tenhle je v fialové krabičce. Po aplikaci to vydrží na plaveckých brýlích celou hodinu bez vyplachování a mlžení. Při dalších plaváních se to postupně kazí až to nanesu znovu. Předpokládám, že to nanáším zhruba na každé čtvrté plavání. Nanesení spočívá v umytí saponátem. Kápnutí jedné kapky na sklo a rozetření prstem, zaschnutí a rozleštění. Obyčejné brýle se nemlží ani v mrazu při stání na červenou.
Plavecké brýle jsem nikdy neměl, měl jsem brýle potápěčské.
Ty se mlžily až do doby, kdy jsem si přečetl knihu Jacques Cousteaua Svět ticha. Tam autor píše: "... stačí do masky (brýlí) plivnout, rozmýt vodou a vylít, sklo se pak nemlží ..." Zkusil jsem to při "potápění" v Berounce a opravdu to fungovalo. A fungovalo to i v Černém moři v Bulharsku.
Ano tohle docela funguje. Ovšem ne celou hodinu plavání. Když to mám čerstvě nanesené, tak je na suchu bez jakéhokoliv namáčení nandám a celou hodinu plavu kraulem, s obličejem stále pod vodou bez pocení. Brýle sundám až když vylezu z vody. To s tím plivancem nedáš. A už vůbec ne s těmi malinkatými plaveckými brejličkami co jsou těsně na očích při celkem intenzivním plavání.
Dobrý, dík, podívám se co to je a pak se rozhodnu.
Z hlediska těch plaveckých brýlí by mě to taky zajímalo...
I když po tom, co jsem četl story, jak někdo použil "kvalitní" protizamlžovací přípravek, zakecal se, zapomněl brýle před plaváním vypláchnout vodou... a po hodině přestal vidět a bál se, aby to nebylo trvalé... to mlžení možná není až tak velký problém... ;-)
Na jednu stranu úspěšné (tříkolák má kde parkovat), na druhou stranu už moc ne.
Podotýkám, že tu druhou stranu jsem včera vymaloval... :-/
Moje stroje jsou vždy připraveny vyrazit, stačí si jen vybrat, který se zrovna hodí nejlíp. To se hned líp sportuje :-D
Ne všichni máme k dispozici vlastní průjezd.
Věř mi, že mít garáž, do čtvrtého patra bych jí nepáčil...
To si vůbec nedovedu představit. já jsem zpruzený jen když musím dostat kolo v přízemí do sklepa přes troje dveře. Nějakou hodně subtilní silničku bych asi ještě do druhého dostal, ale vše ostatní by mě odnaučilo jezdit na kole.
Hele a máš balkon?
Tady U Pivovaru má jeden na balkoně otočné rameno jeřábu a když jeho manželka přijíždí s nákupem, spustí hák dolů pro tašky a následně je vytáhne nahoru.
Nemáš-li nikoho nahoře když přijedeš, mohl bys to spouštění a vytahování háku ovládat mobilem.
Hele i kdybych měl, asi bych na to byl srab. Vytáhnout nákupní tašky je jedna věc, ale jeřábovat tříkolku bych si nelajznul ani náhodou - krom jiného tu máme brutální průvan a to kombinovat nechceš.
Byť mě to stojí pronášení několikerýmu futry, výtah to i nadále jistí...
ve starých historických renovovaných budovách občas bývají takovéto "průsvity" na původní zachované stavební prvky, nějaké historické nápisy atd... Tak tam třeba něco dokresli a třeba časem zmateš i archeology :)
Když je to čerstvě vybílené, tak se to snadno opravi a jednoduše tou bílou zamaluje.
No, to sádrou a špachtlou neuděláš. Na to musíš použít omítku, zafilcovat to a i tak je těžké to udělat úplně čistě, aby to nešlo poznat. Okolo jsou staré nátěry, s tím bude sakra piplačka a bordelu.
Snadná pomoc, dekorace pomůže :-)
Já si stejně myslím, že nakonec se přes to flákne nějaký obrázek, tak proč na to nedat ten rám hned? Když bude zasklenej, tak to ani lakovat nemusíš a můžeš si za sklo strčit i jinej obrázek, když tě ta abstrakce omrzí.
Vždyť tam nejspíš bude zase ten hák na tříkolku, jen lépe přivrtaný. Tak to nemusí být úplně neznatelné. Ten hák ten prostor rozbije a drobná nerovnost nebude vadit.
Pohodové,
na sraz bývalých spolužáků ze střední po čtyřiceti sedmi letech, který začínal v pivnici U zlatého slona v 18:00, jsem vyjel těsně po páté. Internet nabídl tři trasy - 45, 46 a 55 minut. Vybral jsem z nich části, které využívaly cyklostezky, a klidnou jízdou, (abych nedorazil moc zpocený), jsem pár minut po šesté byl na místě. Hned jsem dostal jedno černé, a při kecání čas "letěl". V půl deváté jsem usoudil, že už při případné kontrole nebudu "pod vlivem" a jel domů. Pro mne má jízda noční Prahou určité kouzlo. Nedělá mně problém zajet mezi parkující auta, a pustit řidiče za sebou, pokud jim něco znemožňuje mne předjet. I tak cesta zpět, kousek před koncem zpestřená pořádným stoupáním, trvala jen hodinu.
Jediný zápor byl, že stejně jako loni U Pinkasů, nebyl U slona žádný stojan na kola.
Ještě že mám trojkolku :-)
Ani sníh, vítr a studený vlezlý déšť starocyklistu nezastaví. A mimochodem, staré manšestráky pod kolena (z Aukra) se štrupnama, vlněné triko, svetr (rovněž z Aukra) + kožená vesta se ukázaly býti lepším oděvem, než násobně dražší zimní cyklohábity (minulou sobotu bylo stejně ale nepadala vláha.. a myslel jsem, že si do cyklogatí nacpu bavlněnej šátek, aby mi při prudké jízdě nemrznul..). Byť navlhlej, tak celé odpoledne v naprosté pohodě a teplu...
Neoholený ksicht funguje stejně dobře jako srst u zvířat :)
Jinak klasika, dojel jsem domů a sprcha zdarma skončila...
Na jihu bylo jen pár přeháněk sněhových krupek, jednu jsem schytala na zpáteční cestě, samozřejmě, že to foukalo proti mě. Viditelnost byla dobrá, šly vidět bílé skály na Pálavě (30km) a kopce za Pálavou, ty už jsou na Slovensku a v Rakousku. Pomalu přibývá spodních vrstev oblečení i tady na jihu, ale na chráněných místech listí i teď koncem listopadu drží :-)
Velmi pohodově, ve sklepě rozebírám, přemazávám a kontroluji novou Meridu. V pondělí mi přivezou veliký balík z Kupkola, kde mám zejména nové Shimano brzdy. Tak se bavím montováním a sníh venku mi nevadí. Stejně minimálně ještě 14 dnů na kolo ani koloběžku nemůžu, tak ta Merida přišla jako nebeský dar.
Koupil jsem si lowcost kolo s dobrým rámem. Tak budu mít několik let dobrou zábavu v přestavování mého dálkového oslíčka na vyšši level. Ale nejdřív ty levné díly ojezdím a zlikviduji opotřebením. Například náby jsou s konusy a tak je před výměnou za průmyslová ložiska musím ošoupat. Pak si s radostí zapletu nová kola.
Uvažuji podobně jako ty, že si nové kolo, které mi nahradí současnou zimní krosku, poskládám na nový rám. Dělala jsem předevčírem předsezónní servis, pohon je zralý pomalu na výměnu, hliníkový rám je v provozu 16 let a záplety už jsou na odpis, mají najeto cca 35.000km. Sice nevím, jak vypadá úplně probržděný ráfek, ale tohle se tomu už asi blíží :-) Tuto zimu to snad ještě přežiju, v nejhorším mám jedny rezervní záplety obuté na hřebíky, tak v případě krize nějakou náhradu mám.
Zrovna včera jsem se dívala na nové ráfky, vybrala jsem si DT Swiss R460 a hledala jsem k tomu náboje, zaplítat si to budu sama, na Růžence jsem to natrénovala :-) Chtěla bych zase konusové náboje, ale pod 32 drátů už je snad ani nedělají. Já bych brala jen 24 drátů, neskáču s tím ani po hrbech nejezdím, tak na mou váhu to stačí a můžu přidat na plášti. Pokud dám míň drátů, budu muset jít do průmyslových ložisek...
Vydrží to bez nutnosti výměny ložiska aspoň těch 35.000 (než probrzdím ráfek)? Máš tolik na tom ověřeně opravdu najeto? Ve stávajících nábojích jsem za tu dobu dvakrát vyměnila kuličky a kónusy. Nerada bych přeplítala kvůli náboji, nemluvě o tom, kolik takový náboj stojí. Na nějaké sundávání a lisování ložisek se už necítím. Vyměnit kuličky a kónusy zvládnu v teple v obyváku, ta ložiska by asi tak jednoduše vyměnit nešla...
Ty máš ten werkzeug pěkně po ruce, to já se při práci na kole dost naběhám. :-)
Já jsem si to udělala tak, abych mohla kola servisovat pěkně v teple. Mám to propojené se vstupním prostorem, kde je dostatek vydlážděného místa, aby se tam dalo postavit kolo. Po servisu utřu dlažbu, vystrčím kolo ven do forhauzu a fertig :-)
Co to máš za růžovou potvoru? Tu neznám.
Mě spíš překvapuje, že si na to množství kol nepořídí montážní stojan.
To je moje první kolo, co jsem si pořídila: Author Vista https://kolo.cz/clanek/author-vista-2007
To bylo docela neštěstí, dala jsem na rady typu: "jedině s odpruženou vidlicí". Těžítko s dost těžkýma převodama. Tak do padesáti jsem s tím i někam dojela, ale pak už to šlo jen s kopce. Nejdřív jsem o překopala na lehčí převody a před dvěma lety jsem to přestavěla na krosku s karbonovou vidlicí a stáhla váhu na 11kg, na tom se dá v zimě jezdit.
Mít to před lety takto předělané, tak jiné kolo ani nemám. Ale v době, kdy jsem s tím Authorem zápasila, jsem potkala Růženku a nadšená Favoritkou jsem koupila silničního spešla.
Bílej sajrajt padal v noci a dopoledne.. odpoledne dělal skvělý panoramata. My majitelé blatníků se máme. Jezdíme si, bláto, nebláto, louže, nelouže. Ti co vlastní prd, musí chodit pěšky :)
I uklízení sněhu může být zábava
:o)))
https://vrstevnice.com/231126.mp4
Jó, to je dobrý :-)
Můj zážitek ze včerejška: baba (= Ane), dede (= já) a malej Vojtíšek jsme včera šli bobovat na louku, od nás tak půl kilometru. Na přání (teda spíše rozkaz) Vojtíška jsme s sebou brali následující: boby (takový ten plastový pekáč), sáně, velký plastový traktor, hliníkovopu lopatu a velké hrablo na sníh.
Už cesta tam byla pro babu a dedeho dost namáhavá: museli jsme tlačit před sebou hrablo a snažit se pokud možno odhrabovat sníh, aby malej mohl tlačit traktor. Sníh byl mokrý, lepil se, kola se nabalovala a nevešla do blatníků, takže každých 25 metrů jsem musel traktor zbavovat sněhu.
No a vlastní bobování se nekonalo, místo toho baba a dede dostali povel odhrabovat louku, aby kluk mohl tlačit ten traktor. Celkem jsem zmákli uklidit plochu tak cca 100 - 120 m2.
Trvalo to dvě hodiny, potom jsme se směli vrátit, Vojtíška jsme předali o patro výš rodičům a tak nějak jsme doufali, že si dáme kafe a aspoň hodinu si odpočineme.
Kulový!
Za dvacet minut se z chodby ozvalo "dede!" a už jsme zase kmitaly.
Malýmu je u nás dobře a to jsem rád.
Jo, a já mám taky dobrý spaní, usnul jsem už po sedmý večer, totálně vyplivanej.
:-)
To je úžasné, jaký je z tebe "poprděný" dědeček :o)))
Jo a co se traktoru týká, tak děda našim mrňatům pořídil elektro-traktor, který má i přídavnou radlici na sníh. Také už s tím zkoušeli sníh odklízet, ale mrňata to moc nebaví. S těmi bagříky a buldozery na dálkové ovládání je to prý lepší :o)))
:-) to je krásný. My jsme zrovna byli přivítat na tomto světě Ondráška, naše osmé vnouče. Už se těším, až mi řekne " dede" :-)
Ty jo, vám se to teda rozrůstá. Za chvíli vám bude ten přívěs malý :o)))
Stále mají dobrou početní rezervu, s malým déčkem do 16 míst a dá se s tím jet úplně všude :-)
Zajela jsem dnes otestovat průjezdnost nové cesty podél Bobravy v tomto počasí. Jsou tam hned u Radostic přes cestu popadané stromy, ale jinak se jede dobře, já jsem dala průměr 15, to se tam dá jezdit 20+ i za mokra. Vyfotila jsem zpevnění břehu balvanama u Spáleného mlýna, věřte nevěřte, tohle tam takto naskládal bagr. Byli u toho ještě dva maníci, kteří do spár dávali ručně sem tam nějaký malý kámen, ale velké balvany ukládal bagrista lžicou, celkem tam pracovali tři lidi. No a bobři tu už evidentně jsou, ukousanej kmen na třetí fotce je jasně práce bobra, a teď si uvědomuji, že u Radostického mlýna jsem viděla bobra na hrázi rybníka už v létě.
Pěkná lesní cesta vždycky potěší. Bobrů dost a ledaskde, ještě s nimi bude sranda v naši krajině.
Hm, já si taky říkám, jestli z nich budeme mít radost... Na Lednicku nejásají a ani u řeky Moravy neřičí nadšením. Prý to snad i útočí na člověka a umí to pokousat, když má pocit ohrožení. A to, na rozdíl od čoklů, nikdo vychovávat ani socializovat nebude. Necháme se překvapit, jak to soužití bude vypadat.
Jelikož jsem na ranní vycházce už na chodníkách načapal ten pichlavej prevít, nastal zjevně čas zimní přípravy.
Přední Kojaky putovaly do poličky na jaro a vyměnily si tak místo s Pluskovými Marathonkami. Jelikož je venku spíš chladno, blátivo, mokro a PICHLAVO než sníh (zatím) SmartSamku jsem nechal kde je a na zadní nasadil PickUp. Prakticky nejetá má vzorku dost aby si poradila kdyby NÁHODOU.
Zbývá vytipnout kdy nebudou padat věci shora a trošku je zaprasit :-)
Mimochodem, stěnu se povedlo vcelku obstojně vyplnit (asi v šesti vrstvách kvůli schnutí a tvrdnutí) a po zabroušení věřím, že až to spolu s vedlejším pokojem přejedu válečkem, bude to fajn.
Chtěl jsem to vyfotit, ale v tý bílý LEDce je to to prostě bílá plocha bez jakýchkoliv detailů, takže bezcenná fotka...
Tak tady už taky tý hrůzy přes noc napadlo deset centimetrů, naštěstí to taje. :-)
Ty jo! Pěkné svinstvo vám napadlo.
Tady taky předpovídají sníh, uvidíme. Dneska jsem ještě stihla na kole zajet pro zimní pedály s velkýma klipsnama. Potřebuji, aby se mi do toho vešla velká zimní bota. Od zítřka už má mrznout a stihla jsem to v polobotkách s návlekama na poslední chvíli.
A tohle je konkrétně jaký výrobek? Používám nějaké BBB a taky se mi tam nevejdou zimní boty.
To jsou ty větší Zefal. Překvapilo mě, že je to akorát na moje boty 40, když píšou, že je to na 42 a víc. Zřejmě je to myšleno na nějaké lehké tenisky, pak snad.
https://www.global-sport.cz/klipsny-zefal-l-xl...
Já mám tyhle https://www.global-sport.cz/klipsny-bbb-nosetight
takže do těch XL Zefal by se mohla vejít vyšší bota, i když z fotek bez měřítka těžko soudit. Mám boty se zvednutou špičkou něco jako tohle
https://www.decathlon.cz/p/panske-turisticke...
Zaplať pánbuch za fotky, jinak bych možná zapomněl na slibný začátek letošní dlouhé cesty.
To neumym otočit, na počítači to mám rovně.
A takhle žije (spíš tráví léto?) celá rodina s dětmi na řece Doubs ve Francii.
Na prostřední lodi na střeše, měli zahrádku s rajčaty.
Dnes jsem jela do cykloobchodu do Moravského Krumlova-Polánka přes Ivančice. Od 14 hodin byla výstraha před náledím, tak jsem se snažila stihnout to přes poledne.
Loni byla dokončena krásná stezka mezi Tetčicemi a Neslovicemi. Jedná se o kvalitně udělanou sypanou cestu mezi pastvinama, která je souběžná s frekventovanou silnicí. V tomto úseku je silnice 394 nebezpečná i pro auta a bývá tam každý rok několik vážných nehod. Jet tam ve všední den za provozu na kole je nepřijatelné i pro otrlé silničáře. Nové cestě říkám Strade Bianche (viz. foto), a aby mohl dobytek přecházet z jedné pastviny na druhou, je na stezce postavený pěkný nadjezd :-) V létě tudy jezdím i se silničním kolem. Tato cesta mi zkrátila cestu do Ivančic o víc, jak o 9km, podle toho, jestli jsem to objížděla přes Zbýšov: https://mapy.cz/s/mutajatofu
nebo přes Bránice: https://mapy.cz/s/guheganamu
Dnes jsem díky Strade Bianche byla v Ivančicích za půl hodiny, od Neslovic se do Ivančic sviští s kopce, silnice je tam přehlednější a směrem dolů se to dá jet.
Zpátky by to do kopce přímo z Ivančic po silnici 394 nešlo, na to je tam příliš velký provoz a do kopce jedu pomalu. Jela jsem proto po asfaltové cyklostezce kolem řeky do Oslavan, po silnici nahoru do Zbýšova a polní asfaltkou do Neslovic ke Strade Bianche. Tato objížďka má 17km a maximálně využívá kvalitně upravené polní cesty a cyklostezky. Co se někomu může jevit jako "zbytečné pohodlí", může jiným usnadnit běžnou dopravu bez nutnosti používat auto. Z Oslavan na Zbýšov není velký provoz a i těch 7km navíc se dá zkousnout.
Podobnejch cattle gridů je hafo k vidění ve Skotsku.
Tak jsem se dopoledne vykopnul, sluníčko svítilo, snížek všude vůkol - vyloženě to lákalo ven.
Bohužel, sotva jsem se vykopl "z Prahe", sluníčko kamsi zalezlo a udeřil průvan neskutečný, standardně v konfiguraci "protivítr" a ač po rovině, rychlost klesla na 18km/h i s vypětím všech sil.
Cestu jsem tedy zkrátil, ve vrcholovém bodě vysrkl termosku horkého čaje z domova (všude zavřeno) a po obrácení větru (jak nečekané) se vydal stejnou stopou zpět.
Na budíku 50km a to jsem se vlastně ani nedostal z města, jsou dny, kdy lidem z malých měst FAKT závidím...
Kde jsem byl neprozradím, jestli se mi povede vytáhnout z mobilu slušnou fotku, bude to fotohádanka.
Tříkolka odtává v předsíni a blátivé koláče pod ní rostou, věřili by jste tomu, že mi dokonce zamrzla zadní brzda??
Já bych tomu uvěřil, ale mně většinou zamrzne řazení přehazky :-(.
To máš mechanické brzdy? Proč ne, když je tam voda, tak snadno zamrzne.
Dnes už to tak není, ale dřív se u starších aut nebylo rozumné v zimně zatahovat ruční brzdu, auto pak občas hned tak neodjelo :-)
Zadní mechanická je, aby šla používat jako parkovací.
Nablemtala mi na to shora voda z blatníku a zamrzla na ramínku páky, lanku a vůbec tom pohyblivým. Výsledek byl že nešla zatáhnout když jsem chtěl přibrzdit a následně odmítala úplně odlehnout. Naštěstí už jsem to měl jen dvě zatáčky domů...
Bílý hnus dorazil už i k nám, ale silnice se zatím daří udržovat, dnes byly suché, místy vlhké a dá se jezdit. Oproti holým stromům je aspoň na co koukat. Druhý den v nových větších klipsnách, jede se s tím dobře.
Proč mi všichni říkali, že si ject dnes do pivovaru pro pivo je hloupej nápad? Vítr nefoukal a stezky byly prázdný.
S defektem.
Ukázalo se, že nestačí v prostoru sběrných surovin nejet, a pro jistotu tlačit. Krátce po odjezdu z nich začalo levé přední plavat, a po krátké chvíli jsem jel po ráfku. Občas mne řidiči považují za tělesně postiženého, a dávají mně přednost i tam, kde ji nemám. Dnes jsem tak i vypadal. Vykloněný co nejvíc doprava a vzad, jsem byl na sedačce zkroucený jak paragraf. Ale levé kolo se natolik odlehčilo, že šlo, sice pomaleji, ale přeci jen jet. Vzal jsem to trochu delší trasou, ale stále po cyklostezce. Představa, že bych lepil v tom nečasu, se mně nelíbila. Stalo se to před obědem, dal jsem tam doma zatím náhradní, a teď to v teple opravím.
Po dvou dnech sněžení a kalamity na silnici se konečně dalo dojet po silnici do lesa. Lesní asfalty byly projeté radlicí, nahoře je hájenka a v lese se v zimě pracuje, tak to udržují. Vytáhla jsem záplety s hrotama, pro tento povrch je na to ideální. Sice to jede pomaleji, odpor povrchu i plášťů s hroty je poznat, ale na krátkou vyjížďku to stačí. 6km po silnici, zbytek v lese, celkem 20km. Poslední 2km v lese jsem to s kopce vedla, dolů jsem se bála, je to svah přes 10% a na tomto povrchu jsem se na takový sjezd opravdu necítila a raději jsem se prošla :-)
No paráda. Ženská, ty seš fakt nesmrtelná, fandím.
Děkuji, už mě to doma nebavilo, vysvitlo sluníčko a takovýchto dnů za zimu tady na jihu moc poslední roky nebývá. To jsem prostě musela vyjet!
Povrch na těch lesních cestách byl na hroty ideální. Do neprojetého sněhu se to nehodí, na ledě to jakž takž drží, ale nejlíp to funguje přesně na tomto.
Hele lidi, mám dotaz...
Maje povznesenou náladu, vypravil jsem se do nově otevřené cukrárny nedaleko.
Pevně rozhodnutý dát si doma ke kafi nějakou mlsku, donesl jsem si jeden punčák a jeden větrník a teprve doma jsem se nadechl a připustil si situaci.
Opravdu je normální dát za dva "dorty" dneska úhrnem 130,-??
Úplně normální to není, pokud mají běžnou velikost. Asi bude záležet, kde nakupuješ.
Běžně bych to viděl tak na cenu do 90.
Jak kde.
Onehdá jsem byla v cukrárně v Blansku a dala jsem si větrník a dva dortíky á 35 Kč :-)
Popojela jsem do Brna a u Zemana jsem dala za jeden dortík 75. Ten u Zemana byl takový tuhý, jak pár dní sušený v lednici. V Blansku byly jemnější, čerstvější a měli tam i čokoládovou paříž, ale čtyři už se mi zdálo moc. Do Blanska se určitě ještě vrátím :-)
V Ivančicích na náměstí mají taky dobré zákusky, padesát až sedmdesát, dva byly něco přes sto.
Výlet se třídou budoucích prodavaček.
Při večerním posezení na sebe děvčata prozrazovala : "Paní učitelko (kvůli ní jsem s nimi jel) ona ta K. když z chlaďáku nese do krámu větrníky, tak každý odklopí, prstem nabere trochu krému a olízne. Přiklopí, no a pak se v krámě větrníky prodají ..."
Jenže to bylo za socíku, dnes se to URČITĚ nedělá!
To záleží na cukrárně.
Na Vinohradské je malá cukrárna s výrobnou, kde stále mají zákusky za 20 - 30 Kč. Kilo vánočního cukroví je letos za 480 Kč!!!
Jedou sortiment asi 20 zákusků, pečou koláče na plech nebo i kulaté. Jejich svatební koláčky jsou luxusní (3 kg asi za 300 Kč).
Platba pouze v hotovosti, ale můžu ti garantovat, že je tam neustále fronta a co do rána napečou, to přes den hravě prodají.
Mají i chlebíčky - za 25 Kč a pak briošky vlastní výroby asi s 10 variacemi náplní (sýr, vejce, šunka, uherák,...) za 17 Kč. Ty jsou výborné.
Takže asi tak...
Hmm, tak se asi budu muset výhledově vypravit tam.
Jen tak pro informaci, ten talíř je standardní mělkej talíř, punčák byl buď suechej nebo prostě oschlej, poleva na něm spíš vosková než čokoládová, větrník vcelku ušel, ač pamatuju doby, kdy náplň bejvala jaksi krémovější a ne "nafouknutý nic"...
No fuj tajbl, tohle už od pohledu nevypadá moc vábně.
Tu Vinohradskou vřele doporučuji https://mapy.cz/s/balalatuja
Je to poblíž Flory.
To jsou velice příjemné ceny pro zákazníka, ale na současnou dobu jsou dost nízké. Zřejmě mají dost nízké vstupy když si tohle můžu dovolit.
Bez mučení se přiznám, že nám vůbec není jasné, jak dokážou takové ceny dneska udržet. A navíc ta kvalita... Tohle se fakt dneska nevidí, navíc v Praze...
Ale je fakt, že my už jinam pro zákusky/chlebíčky/briošky nechodíme.
Když je to dobrý a ještě takhle levný, tak by byla hloupost si tam i kus cesty nezajet.
Pokud mají všechno splacené, jsou ve svém a mají minimální odvody a netouží mít každý rok nového medvěda, tak v pohodě můžou držet tyhle ceny, pořád s nimi slušně vydělávají.
No nevím. To snad k tomu ještě musí mít vlastní ořechový sad. Kilo cukroví za 480 snad neupeču ani já doma.
Nepředpokládám, že chodí nakupovat suroviny do Tesca a když vidím, že i když jsou v dost drahém nájmu, nevyrábí, ale jen přeprodávají a přesto zvládají za 400, tak si myslím, že i těch 300 je docela dobře zvládnutelné.
Cukroví z ořechů a másla? Těžko.
I když beru, že mají jiný grif než já a je to pro ně časově méně náročné, mzda se mi tam už nějak nevchází.
Akorát, že oni tam toho másla moc nedávají a do mnoha dortů a cukroví vůbec a s ořechy to taky není moc žhavé :-)
A když si odečteš cenu másla a ořechů a kdoví co všechno na rozdíl od tebe nedávají, tak i na tu mzdu zbyde :-)
To jo, ale už to nebude vánoční cukroví. A už vůbec ne takové, aby se o něm psalo "a navíc ta kvalita".
Jelikož při těch cenách dobře vydělávají, tak určitě mají dobře zmáknutou technologii a suroviny. No a jestli to lidem chutná, tak asi dobrý.
I když vím, že mnoha lidem chutnají ty trvanlivé hmoty co se prodávají jako "vánočky, bábovky, koláče" apod. tak si zase nedělám velké iluze o schopnostech mnoha lidí poznat kvalitu a dobrou chuť, takže je možné, že se k té ceně výrobku dostanou za cenu různých náhražek a levných surovin.
Chápu, že ceny této cukrárny jsou na dnešní poměry velmi nízké. Nicméně když chcete kritizovat kvalitu, měli byste nejdříve produkty otestovat.
Určitě nejsou příliš nízké, podle toho co píšeš, tak jsou lehce pod cenou slušných menších cukráren u nás v okolí.
To nebyla kritika, naopak spíš obdiv, že v současné době jsou schopni udržet proti ostatním celkem slušné ceny. Já se jen zamyslel nad tím jak se k nim dostaly a to jsem také tam na začátku napsal. Ale také vím, jak se mnozí výrobci dostávají na nižší ceny.
Dnešní nabídka - po poledni už se začíná nabídka tenčit.
Pěkný výběr a velice příznivé ceny, určitě bych si vybral k odpolednímu kafíčku :-)
Kvalitu nekritizuji, neochutnala jsem; jen nechápu, jak se lze na tu cenu dostat. Pod pětistovku už neprodávají cukroví ani důchodkyně, co to pečou "na černo" doma.
Hm, suroviny na vanilkové rohlíčky pořídím kolem stopade. Nejedná se o recept, jen rámcově, aby to bylo určitě na kilo vanilkových rohlíčků:
třičtvrtě kila mouky 15Kč, 250g másla 35 Kč, 250g vlašských ořechů 70Kč, 2 vejce(žloutky) 6Kč, 200g cukru moučka 8 Kč. K tomu drobnosti jako trocha citronové kůry, vanilinového cukru... kdyby 15Kč
Práce je s tím hodně, ale počítám, že ve velkovýrobě mají tytéž suroviny lacinější, byť já to kupuji v akci. A všechno to vánoční "čajové" cukroví (pracičky, rohlíčky, linecké, kokosky...) je tak plus mínus obsahově stejně, linecké ani nemá ty drahé ořechy, ale zase se třeba máčí v čokoládě, tím se to srovná. Technologii určitě mají zmáknutou a nedělají to po jednom kousku v ruce jak já. Za tři sta by tento typ cukroví neměl být problém i s marží.
:-)
https://vid.pr0gramm.com/2023/12/05...
MINIMÁLNÍ mzda s odvody dělá dnes cca 140 Kč/hodinu.
Technologii možná mají zmáknutou, ale taky potřebují, aby se zaplatila.
Energie.
Těch 480 s odřenýma ušima snad jo. Ale ve třech stovkách prostor na marži teda není.
To je právě ten levný recept, tuna mouky a trochu toho ostatního.
Pravda, vanilkové rohlíčky prodražuje hlavně vanilka. Pokud se tam hodí ethylvanilin, tak to patří k těm levnějším receptům.
Zato takové marokánky...
No já hlavně narážel na to, že recepty co najdu na netu i ten co to podle něj děláme je něco jako mouka 300 máslo 200 ořechy 100 cukr 50 žloutek 2. Tj. ona tam má jen poloviční díl másla a vajec.
Nejlepší je když jsou ořechy zadarmo :-) Loni bylo mrtě, letos to někdo sežral, asi veverky.
Cukr je jed a máslo letos silně nezdravý. Buďto Hera, jeho vlastní sestra, nebo z nouze škvarkový sádlo.
Heru dávám do lineckého, aby to nebylo tak "nezdravé", ne, že by to bylo lepší :-D Ale moje špendlíkové a ostružinové marmelády mají tak výraznou chuť, že je to celkem jedno, jaký tuk do toho dám. I když sádlo by asi mělo příliš živočišný šmak, Hera je taková bez chuti a bez zápachu, tou se nedá nic moc pokazit...
Myslíš, že Hera (palmáč) jez dravější než máslo?
My jsme letos chtěli zkusit do čokoládové polevy na rozředění něco jiného než máslo, protože to bývalo pořád moc husté,ale nechtěli jsme palmáč, tak sem koupil tohle
https://www.alza.cz/sport/nupreme-bio-kokosovy...
Já si tady fakt někdy připadám jak mezi hotentotama. Vaší generaci se muselo něco zanedbat ve vzdělání, to snad jinak ani není možné. Všiml sis úvozovek? A tušíš aspoň, proč se, mimo přímé řeči, užívají?
Proč se tak blbě ptáš? Co čekávášm že ti odpovím?
Nebo jako je tvůj jedinej cíl diskuze někoho dehonestovat, jak to dělá špatně a měl by to dělat lépe a radostněji?
Kokosový olej mám do lecčehos ráda (Heru teda ani v bezvědomí), ale ne všude se ta kokosová chuť hodí. Nebo tady ten je chuťově neutrální?
Právě do té polevy by se mi tip hodil. Dávám vždy máslo, chuťově fajn, ale ta struktura fakt není to pravé. Někdo dává omegu a to mi přijde ještě větší zhůvěřilost než Hera. Ten kokosový, pokud by to chuťově nepřekřičel, by mohl být zajímavý tip.
Samotný tuk jemně voní po kokosu, ale v té čokoládě to nebylo cítit. Samotný tuk je tuhý, ale v té směsi s čokoládou to nějak méně tuhlo, poleva co zbyla v plecháčku pak při pokojové teplotě měla konzistenci nutely. Cukroví se dalo zchladit na balkón, nastrkalo do krabic a ty sou zase na balkóně, jeden druh co má polevu z čokolády má v náplni syrové žloutky, tak to stejně musí být v zimě.
Já to celý poplet, byla to Sana. Werich tu reklamu svýho času hrozně sepsul.
Máš pravdu. Sestra másla byla Sana.
U hery se to v reklamách používalo také
No, dneska jsem si všimla, že na Heře už asi dlouho není obrázek slunečnice :-D
U nás se doma používalo jen máslo a sádlo, na pečení máslo "dvojka". Jediný rostlinný tuk, co si vůbec pamatuji, byla Hera a byla na ní slunečnice, tu dávala do těsta babička, důchodci žádní boháči nebyli a nějaké recepty s Herou zůstaly. Ale reklamu "Sana vlastní sestra másla si pamatuji" :-D
Slunečnici najdeš na Heře i dnes
https://www.akcniceny.cz/akce/hera-na-peceni-250g/
Také na slunečnicovém oleji není nic špatného a ani neekologického. Lány slunečnic nezaplavují České země. Žádné pralesy se kvůli slunečnicím nekácí. Malíři a sýkorky je mají rádi. Veskrze pozitivní rostlina.
Aktuálně dělám pracičky, tak to mám teď přesně. Váha těsta je 120 dkg, hotové to zvážím, ale tam se toho nemá moc co odpařit, myslím, že kilo praciček z toho bude.
Kilo praciček?!? To pečeš pro celou vesnici?!?
Výměnný obchod zvládali už v pravěku :-)
Jakože každý upeče něco a pak se podělí?!?
Proti gustu...
V rodině to takhle praktikujeme, ale tady vím, jaké do toho dáváme suroviny. S cizími bych do výměnného obchodu asi nešla. Přece jenom Hera není máslo a do mouky také druhému nevidíš...
Vím já? Taky se dá udělat výměnná burza nebo jít s tím do trhu :-)
Kilo zase není tolik a když to někdo rád, dá se to i k snídani na velikonoce
To víš že jo. Tuhle k snídani, tuhle ke kafíčku... a už jsem zažila, že se musel před štědrým dnem dělat "dopek". Čajové druhy jsou nejvděčnější, klidně vydrží i do těch velikonoc a na druhou stranu jsou po ruce a ani se na ty vánoce nemusí čekat.
Letos poprvé dělám jen kilo, předchozí roky jsem dělala i čtyři, v rodině bylo moc malých dětí a maminky neměly tolik času, bylo potřeba vypomáhat. Letos už děti dorostly do využitelné velikosti a můžou se tím zabavit.
Takové ty plněné druhy s různými krémy a nepečené kousky já vůbec nejím. Ani takové ty kokosky a sněhové pusinky nemám ráda a tudíž to ani nedělám. Nejraději mám právě tady to čajové cukroví, to jsem ochotná dělat i pro příbuzenstvo.
Když vezmu, že jen já sám umím sníst bezmála dvě kila různého cukroví, které mi chutná, tak nevidím nic divného na tom když někde v rodině ho dělají po kilech.
Ale na druhou stranu jediné co zvládnu je nakoupit podle seznamu a dovézt z obchodu a pak až sežrat :-)
Ale když ho nikdo neudělá, tak ho nemám a taky mi to taky nevadí.
Nejlepší jsou stejně tučňáci :-D
Těch není nikdy dost.
Obdiv každému komu se s tím chce takhle dělat :-)
Ten zobák je z goji? A z čeho jsou ta malá očička?
Dělat to na všechny by se mi nechtělo a vlastně by mi to i chuťově přišlo překombinované. Ale pár bych jich pro vnučky takhle nazdobila ráda.
Zobák je rozkrájené želé a oči z cukrářského zdobení. Křídla rozpůlené mandle.
Vždycky je to o lidech, respektive o "důvěře ve zdroj".
Netvrď mi, že kupuješ jen a pouze výhradně základní suroviny. I do blbýho rohlíku na krámě někdo dal nějakou mouku kterous neviděla a neznamená to, že byla říznutá kyanidem...
Tak nebudeme dělat z komára velblouda...
Dotázala jsem se bary, zda to peče pro celou ves a je na ní, zda odpoví.
Já ctím tvůj názor. Jen mne zajímá, zda po chuti poznáš, co v tom těstě je. Já to totiž hodnotím jen podle té chuti a myslím, že to není moc rozpoznatelné. Ale třeba se pletu a je to jen můj nedostatek. Proto se ptám.
Tak konkrétně ti neřeknu, jestli je tam ta nebo ta mouka, ale jestli je v pečivu máslo nebo náhražka, to se poznat dá, jestli jsou krémy nastavované, to se také poznat dá a hodně nekvalitní mouku lze poznat rovněž.
Třeba tento týden jsem v Bille koupila podmáslový chleba a doma po rozkrojení jsem mohla pouze konstatovat, že je snad dělaný z pilin - vzhled i chuť byly hodně vzdáleny chlebu, natož pak podmáslovému.
U té "sousedské výpomoci" mi jde spíš o to, že nemám jistotu, zda sousedka bude dělat stejně poctivé cukroví jako bych udělala já nebo jestli to někde něčím "ošidí". Do takové spolupráce bych prostě nešla. Ale to je můj "boj".
Když ale byly děti malé, pekly jsme s kámoškama cukroví dohromady a pak si to rozdělily - všechny jsme věděly, co v tom je.
Tak u sousedské výpomoci je to většinou postaveno na tom, že každý umí něco a vymění si to, co těm ostatním chutná. Takže vědí, do čeho jdou.
(Zrovna u krémů je to dost sporné - čistě máslový mi nechutná. Obecně teda věci s krémem prakticky nedělám, ale když nááááhodou ano - tak "nastavuji".)
Ze dvou koulí těsta je 52 dkg malých praciček, takže výše uvedený rozpočet na kilo hotového cukroví sedí.
Koukám, že jsi neupekla ani jednu pracnu - rozuměj medvědí tlapku :-) Já je dělám asi napůl, půl pracny, půl rohlíčky (protože nejsou tak velké a ke kávě akorát). Ale kdyby synek nenašel pracny, zkazilo by mu to Vánoce :-)
Já už ty velké klasické formičky nepoužívám. Mám teď několik hodně malých, největší je ořech. Tvary už nejsou klasické a neraději mám hvězdičku, má takový kompaktní tvar. Rohlíčky teprve budu dělat, taky je dělám maličké a i na linecké mám malá vykrajovátka. Omezila jsem se už jen na tyto tři druhy a dělám malé kousky.
Když jsem byl malý tak si pamatuju, že "klasické" formičky na pracny byly docela velké. Což bylo fajn. Máma nás od pracen musela odhánět, jinak bychom je byli schopni sníst na posezení :-) Tak jsme dostali jen jeden, dva kousky a nebylo toho málo :-)
Ale teď jsem koupil formičky menší, pracna má jen asi 5cm. Je s tím sice více práce, ale jeden kousek je takový přiměřený. Stejně tak i formičky na ořechy mám nyní menší, než si pamatuju z mládí. ...
Je pravdou, že některé tvary cukroví musím dělat takové, jaké si s nostalgií pamatuji od maminky nebo babičky. Proto se třeba s vanilkovými rohlíčky stále patlám kousek po kousku pěkně ručně :-)
No právě, ty velké formičky už jsem vyřadila a postupně jsem nakoupila malé, ale, jak píšu, už to nejsou klasické tvary. A používám i formičky na malé košíčky, má to max 3cm. Je s tím větší piplačka, ale velikostí to sedí k malým rohlíčkům. S těma je piplačka ještě větší, každý jeden v ruce vytvarovat :-D
Snacha (fuj to je slovo) prý ráda peče. Tudíž si napsala Jéžovi o silikonovou formu na donuty.
Takže jsem zjistil (a užasl), na kolik druhů cukroví lze takovou formu koupit
https://pecici-formy.heureka.cz/f:13068:1910540/
To vypadá dobře!
Nechceš přijet v sobotu do Břeclavi na Antivánoční a vzít krabici s sebou? :-D
Dnes dělám těsto na vanilkové rohlíčky :-) Zase je toho nějakých 120dkg těsta, takže tady je spotřeba ingrediencí na kilo rohlíčků.
Recepty mám z dob, kdy se vanilkový lusk dal možná koupit v Tuzexu, u nás se obalovalo ve vanilinovém cukru. Ale koukám, že při spotřebě jednoho lusku 15 cm dlouhého by to vyšlo asi nastejno.
https://www.delishop.cz/maldon-produkty-koreni...
Nemám ponětí, kolik takových lusků se do kila těsta spotřebuje, já používám na obalování pořád jen klasický vanilinový cukr (20g za 6Kč).
A nejsou tohle už dumpingové ceny? ;-)
Lidé jsou různí, ale málokterý podnikatel odolá pokušení zdražit taky, když ví, že je v okolí nejlevnější a poptávka je dostatečná.
Navíc co jsem slyšel, v některých oborech je bezpečnější přidat se ke kartelu. To prý nedaleko jedna malá benzínka zkusila cenu o korunu pod okolní průměr a majiteli šlo záhy o život... tak snad to cukrárny řeší jinak... :-)
Malá cukrárna má malé zákusky :-) Vím o jedné ve Smržovce s malými zákusky a malými chlebíčky také do 30 Kč.
Jo, jo, už jsem ty mini zákusky taky viděla. Dnes už to ani podle hrnku na fotce nepoznáš, postaví vedle toho nějaké kafé picolo a vypadá to všechno velké :-D
Ale v Blansku jsou v běžné velikosti větrníky i dortíky :-)
Mini nebo taky párty zákusky a chlebíčky se dělaly už před 30 lety, byl o ně dost velký zájem. Není nad jednohubky. Kvůli vyšší ceně se volně moc neprodávají, nejspíš je dělají jen na objednávku.
Cena minizákusků těm dvaceti až třiceti korunám odpovídá. Možná něco takového někde dělali i dřív,ale určitě jsme je nekupovali a u Mamlasů jsem je teda určitě neviděla :-D
https://www.diam.cz/mini-zakusky/2ny
Jednohubky z nakrájených rohlíků jsou o něčem jiném, bez toho se v našich končinách neobešla žádná akce.
nemyslel jsem jednohubky z rohlíků, ale zákuskové jednohubky, malé zákusky bez ukusování na jedno polknutí :-)
https://leseticky.cz/produkt/vetrnik-90g...
https://leseticky.cz/produkt/puncovy-rez-80g...
Dnes odrbaných třicet s hřebíkama. Odrbaných proto, že přes dva kilometry jsem se brodila pěšky sněhem, cyklostezka v polích byla zavátá a nechtělo se mi vracet se na silnici.
Jinak na povrch, jak je na první fotce, jsou ty ohřebíkované pláště ideální. Po tom to jede krásně.
Závist.. jednak práce a druhak u Prahy ze sněhu nadělali slanou břečku a do toho se mi s kolem nechce. Snadno by mi nejen zrezlo, ale i zkorodovalo.... :)
Pořiď si nějaké kolo "šunku", (třeba jen dvacet let staré), aby Ti ho nebylo líto do toho marastu brát.
Baže, na zimu mám tohoto hliníkového Authora. A už mám několik let vyhlídnutý nový rám od maxbiku, ale tento pořád ne a ne se rozpadnout :-)
A nejlepší je prý karbon, to nerezaví vůbec :-)
A to víš nebo hádáš?
Plasty umí teřet pod UV světlem takřka před očima, je klidně možné že ta solanka karbonu taky 2x neprospívá.
Notabene je to kompozit, takže jakákoliv voda která si najde cestu do nějak neuzavřené kapiláry a zmrzne tam...
Víš, jaký význam má slovo "prý"? ;-)
Samozřejmě že vím, ale člověk občas používá mluvu květnatou a košatou, tak jsem se chtěl ujistit.
Beru to tak, že nevíš a hádáš - taková odpověď by úplně stačila.
Nehádám, zaslechla jsem. Kdybych hádala, použiji vazbu "já si myslím"...
https://www.siroko.com/blog/c/cs/jak-chranit-a...
Z odkazu cituji:
"Nenechávejte své kolo venku. To platí zejména v případě, že bydlíte někde u moře. Nemáte-li jinou možnost, přehoďte přes něj plachtu a nevystavujte ho vlhkosti, prachu ani špíně. Rovněž si dávejte pozor na korozi způsobenou slaným vzduchem."
No vidíš, a v diskuzích zas někteří píšou, že se karbon na zimáka hodí. jeden z těch citátů na obrázku je i od jednoho místního přispěvatele, co toho v zimě najezdí dost. Mohla bych těch diskuzních příspěvků najít plno, ale pro ilustraci by snad jen pár mohlo stačit.
A tak si vyber po libosti, co tobě vyhovuje.
Já jsem zodpovědně použila slovo "prý". Akorát ty sis můj koment vyložil, jak kdybych tě k něčemu špatnému nabádala, či tě úmyslně chtěla svést na scestí. A to se mi nelíbilo, obvinils mě zcela neprávem :-( A na upozornění na podstatné slůvlo v textu jsi zase reagoval jak hňup, takže si k tomuto ještě něco připiš, ať neztratíš před místníma glanc a jezdi si na čem chceš.
Ale jdi ty brepto, vůbec z ničeho jsem tě neobviňoval. Jen jsem chtěl vědět, jestli se tvůj názor na zimní užití karbonu zakládá na něčem konkrétním a nebo jen na tom co si můžu vygooglit taky (bez ohledu na to, jestli se ti to líbí nebo ne).
Faktický přenos informací - nic víc nic míň, opravdu nemám nejmenší potřebu tě tady zkoušet ponižovat nebo já nevím co si představuješ...
Ano, karbon nerezne (tedy nemění se v oranžový prach, což si pod reznutím drtivá většina lidí představuje - oxidaci železa), ale degradovat může na několik dalších způsobů.
Tady už jsou silnice většinou čisté, mokré. Akorát tradičně v Radosticích to vypadá jak v Rusku, a to ještě dost daleko od Moskvy. Já tamnější podezírám, že ten bordel na silnici sváží z okolních polí :-D S hřebíkama se dalo jet, ale brát si hřeby kvůlivá dvěma kilometrům mi přijde na houno. Jinak už je to až k Pálavě sjízdné na normálních gumách. Když nebude do víkendu sněžit, objedu Radostice přes Střelice a Ořechov a vyrazím na normálních pláštích někam dál na jih.
Sníh na horních fotkách je na asfaltových/prosívkových cestách v poli, ale protože to není propojené a ani všechno protažené, stejně se musí jet po silnici. Po čistém asfaltě ty hroty moc dobře nejedou, kde jezdím dvacet, jedu patnáct a ještě se víc nadřu. Ty hroty jsou výhodné pro někoho, kdo jezdí pár kilometrů do práce po protahované a nesolené cyklostezce, na delší cesty po silnicích to není.
Tak dlouho jsem otálel s přezutím na zimní na zadním hnaném, až už to asi nebude potřeba. Jezdím jen "pošusty" v nejbližším okolí, a tam jsou už silnice bez sněhu.
Já to zítra musím vytáhnout, abych si tu drápkatou gumu právě trochu užil, než zas pude dolu - jsem teď pár dní zabil čekáním na vložky do bot, aby mě nemrzly pařáty...
Hmm, koukám že už mám dva mínusy, jsem to ale hajzl, že jsem se chystal vyjet :-)
Inu ale vyjel jsem, první poznání bylo, že budu muset dohustit: guma těsně přes spodní limit byla až přespříliš bačkorovitá (tolik k mé idee lepší trakce na sněhu).
Vydal jsem se do krámu pro nějaké pamlsky pro čtvernožce a hořce litoval, že jsem nikde nebyl, když byl snížek čerstvě padlý. Natátá a přemrzlá břečka místy rozsolená do pasty proložené štěrkem kladla až neskutečný jízdní odpor. Leč zase tolik jí nebylo, vyježděných či dokonce odklizených bylo asi 90% cest. Leč na tom zbytku jsem byl rád, že mám na hnacím kole drápky.
Zpáteční cesta s brašnami nacpanými konzervami byla lepší o zvýšený přítlak na kritickém kole, jeden by skoro zvážil vozit s sebou nějaký balast jen kvůli tomu. Docela se to hodilo, neb zpáteční cesta byla do kopce.
Suma sumárum, kilometrů málo, ale to důležité jsem alespoň prvotně ozkoušel:
Vložky do bot s vlnou pod chodidlem a hliníkem do podrážky úspěšně odstínily chlad jindy pronikající do tretry kufrem. Dokonce až tak, že mi bylo na chodidla regulerně horko. Byť rozsáhlejší zkouška budem muset teprve proběhnout (hodinka je málo), troufám si tvrdit, že to není špatný krok, do zimních mrazů, zejména prorážíte-li mrazivý vzduch právě těmi podrážkami...
No já dnes odpoledne vyjel. Silnice skoro suchý, ale podokresní i se sněhem.. nicméně projetý dostatečný koleje. Co byla ale vražda, cca kilometr na cyklostezce. Tedy na různě zdupaném ledu na cyklostezce.. naklepalo mě to super a procvičil jsem si výtečně stabilitu a řízení...
Reálné setkání s výbuchem zábavné pyrotechniky.
Odpoledne se venku ozvala rána jako z děla a z průjezdu domu naproti se začalo kouřit.
Chvilku trvalo, než jsme se zorientovali, ale pak jsme zavolali 112...
Během chvíle byla ulice plná policejních aut a hasičských vozů.
Pozitivní je, že se nikomu nic nestalo, ale obdobné zážitky opravdu už nemusím...
Zrovna se mi zdál strašný sen. Normálně si sny nepamatuji, ale tentokrát mi toho i po hodině zbývá v paměti tolik, že to stálo za sepsání... :-)
Byl jsem v Praze a musel jsem jet někam metrem. Jenže až na nástupišti jsem si vzpomněl, že nemám jízdenku. Věděl jsem, že s mým štěstím by mě určitě chytil revizor, tak jsem se chtěl vrátit nahoru koupit lístek. Jenže všechny eskalátory jely dolů a nahoru se nešlo dostat.
Tak jsem šel na opačnou stranu nástupiště, že tam určitě budou druhý schody, ale ani tam to nešlo. Nechápal jsem proč, prý všechny, co to zkusili po schodech nahoru někdo zabil. Přemýšlel jsem, jestli teď revizoři lidi bez jízdenky střílí?
Vrátil jsem se k prvním schodům, že přeci nejedou dolů tak rychle, aby to nešlo vyběhnout v protisměru, ale někdo mě srazil na zem, že tohle se nesmí! Vysvětloval jsem mu, že když pořád přijíždí další lidi dolů a nikdo nesmí nahoru, tak se sem za chvíli už nevejdeme, ale prý to není jeho problém a mám si počkat jako všichni ostatní.
Asi to byla přestupní stanice, protože jsem chtěl jít po schodech dolů na druhý nástupiště a bál jsem se, že tam budou číhat revizoři. Nebyl tam ale nikdo, jen voda, co postupně zaplavovala nástupiště a schody. Usoudil jsem, že tudy to už nepůjde a vrátil se zpátky.
Všichni už byli namačkaní ve vlaku, ale nástupiště hlídali revizoři se samopaly, tak jsem se schoval na schodech a čekal co bude.
Za chvíli se dveře zavřely, ale metro neodjelo, místo toho se ozval divný zvuk a já byl najednou rád, že jsem tam nenastoupil. Ty lidi se chtěli dostat ven, tloukli na okna a dveře, strašně křičeli a já nevěděl, co se jim stalo. Všude byla krev, jako by je něco drtilo?
A pořád se ozýval ten strašidelný zvuk! Ten zvuk... konečně mi došlo, že to zvoní můj budík, tak jsem se probudil a pitomý budík zamáčknul. :-)
Máš úžasné sny a užíváš si je i po probuzení. Já si své sny nepamatuji, nevím o nich. Ale tenhle byl opravdu jak z hororu.
Jó hochu, když ses před spaním nebyl vyčůrat, to pak jsou sny divoké ...
Jste jednotlivec nebo obchodní manažer, který potřebuje půjčku na konsolidaci dluhu nebo jakékoli jiné osobní potřeby, protože vám vaše bankovní instituce odmítla úvěr, takže mě kontaktujte, jakmile si přečtete tuto zprávu. Jsem velmi seriózní a čestná žena, náš úrok je 2 až 5 %, liší se podle částky, kterou byste si chtěli půjčit. Kontaktujte mě ještě dnes a dejte nám vědět, kolik peněz si chcete půjčit, jsme připraveni vyhovět vašim žádostem během několika hodin. E-mail: [email protected]
Jste jednotlivec nebo obchodní manažer, který potřebuje půjčku na konsolidaci dluhu nebo jakékoli jiné osobní potřeby, protože vám vaše bankovní instituce odmítla úvěr, takže mě kontaktujte, jakmile si přečtete tuto zprávu. Jsem velmi seriózní a čestná žena, náš úrok je 2 až 5 %, liší se podle částky, kterou byste si chtěli půjčit. Kontaktujte mě ještě dnes a dejte nám vědět, kolik peněz si chcete půjčit, jsme připraveni vyhovět vašim žádostem během několika hodin. E-mail: [email protected]
Někteří z nás dokonce i jezdí.. já tedy včera. Dnes mě to nelákalo, jak prudce taje, tak je tak nepříjemné vlhko, že je mi líp za kamny.
kdo pozná toho dřevěnějšího pána a kdo ví kde to je? Není to moc daleko od jeho rodné vesničky (23,1 km od rodného domku)
Tak to vím úplně přesně - Gustav Frištenský podle vymakanýho pekáče buchet a mocnářskýho kníru. Chceš moji adresu kvůli odměně? :))
No a kde Gusta stojí? Musí být pod střechou, protože od postávání před rodným domkem začal hnít od nohou... Napovím, jedná se o nejvýznamnější barokní památku středočeského kraje od architekta Kaňky. Bohužel v dost bídné stavu.....
Nevím, ale pohřbenej je v Litovli, že by tam?
Vedle jak ta jedle... narodil se v Kamhajku a je to 23,1 km od jeho rodného domku, jak jsem již psal. do Dymokur je to přes 30.
Asi půl hodiny jsem hledal na mapy.cz, na Wikipedii jsem si našel seznam Kaňkových staveb, ale pořád netuším ...
Ta vesnice se kdysi jmenovala Žitomíř :).... a ta stavba nebyla podle původních plánů dostavěna, je to vlastně torzo, ale úžasný.
Prozradím... Kostel ve Štolmíři. Návštěvu doporučuju, i když tam není nic.. tedy na první pohled. Štolmíř má postavenou repliku veřejné barokní pece na chleba a pravidelně se v ní peče... obvykle je tam menší trh, bazar, nebo něco. Tak se vyplatí se tam stavít, akorát na to pečení.
https://www.cestyapamatky.cz/kolinsko/stolmir...
No jo, je tam :-)
https://mapy.cz/s/hogobumezo
Sice to tu asi nikdo nedoceníte, ale já se i tam musím pochlubit, udělal jsem si radůstku a pořídil nový přírůstek do sborníku deskových her. Mám dva dny naučit se pravidla, než nastane deskoherní večer... :-)
Tak konečně také trocha toho adventu v sobotu - na Kénigštajnu to má své kouzlo, až na ten boj o parkoviště tedy. Jinak pohoda - poctivý svařák, skvělý eierpunch, grilované prasátko, brátwursty a ty výhledy. Akorát, že tak nějak jak jsem starší, kdekoliv se ocitnu , dýchne na mě vždycky i ta temnější minulost daného místa, což má i tato pevnost.
Včera padlo 12.000 km. Na další kulaté číslo se už letos nedostanu, ale dnes vykouklo sluníčko, v noci bylo nad nulou, všude plno vody a třeba se letos ještě nějaká delší cesta na kole zadaří.
Máš můj obdiv, tolik jsem nikdy neměl. Nejvíc myslím 2012 něco přes 11tis, pak už to šlo s kopce, letos zhruba polovina. Nějak jsem zlenivěl. :-/
Ale řekl bych, že si toho zase nachodil po špagátě násobně víc než my všichni dohromady :-)
Jo, to je docela možné... přemýšlím kolik, no stovky metrů už určitě. Kdybych za jednu zastávku v parku přešel 20m aspoň 5krát, přičemž takových dnů už bylo minimálně deset, tak by to celkem jeden, dva nachozený kilometry být mohly...
Však už mám po slackline absťák! :-)
Takže poprvé v Bochumi, nikoliv pracovně.
Tvrdím že jsem byl pozván na veceři bývalými kolegy, ale vám to utajit nemohu, Pacient by to na mě stejně vytáhnul.
jsem tu proto
vzal bych si těch 50gramů gratis, zbytek až si nechaj :)
Dnes pohodové. Sluníčko mne vytáhlo po obědě na projížďku do "spřáteleného" cykloobchodu. Na cyklostezce z Dřevčic na Zápy, už není na začátku cedule o neprůjezdnosti až do Záp, pro opravu mostu nad dálnicí.
Na zpáteční cestě foukalo trochu proti, a protože zašlo slunce, dost se ochladilo. Zahřál jsem se zvýšením tempa :-). Příjemných cca 27 km.