Robot v Jižní Koreji rozdrtil muže, kterého si spletl s krabicí.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet...
Tomu se opravdu říká životní omyl.
Nic zajímavého, běžný pracovní úraz po porušení bezpečnostních pravidel.
Pokud to byl programátor a testoval čidla, tak pro něj žádná pravidla neexistují. Ten by měl vědět, co činí a kdy a kam leze.
Lelek ti jasně, řekl, že to byl běžný pracovní úraz, tak co se zase hádáš? Cheš aby se ti taky jeden stal, nebo co? :-D
A jako co bys to nazval když ne pracovní úraz? Já tam čtu, že tam pracoval - seřizoval něco co blbě fungovalo. Nebo že by to dělal v rámci zážitkové turistiky? :-)
Hádám JÁ se s tebou snad? :-D
úraz v práci = pracovní úraz, za mě je ta rovnice snadná
Tak asi ne, ale jak si to napsal, tak jsem si hodně nebyl jistý jak to je myšlený.
Neexistují pravidla o bezpečnosti práce? To nemůžeš myslet vážně.
To je něco podobného jako když u nějakého stroje, který bude v provozním režimu třeba, lisu a nebudou fungovat čidla, že by tam mohl strčit hlavu aby se podíval proč jako nefungují a proč se stroj rozjede když nemá.
I servisáci bohužel občas umírají, ale zpravidla proto, že něco zanedbal, odflákl nebo nedodržel základní pravidla.
Zastal bych se ho :-)
Děláme hodně zařízení s roboty, nebo k robotům. Už jsem taky byl v kleci, jinak by se podávání nedalo seřídit, nebo zjistit kde je chyba. Nebo se sundaj kryty, oblbnou zámky. A neni to žádný porušení pravidel, protože ty platí pak ve výrobě pro běžnou obsluhu. Při vývoji prostě každý musí vědět, co se může stát, kam rameno dosáhne a kam ne, kdy se rozběhne, atd. Samozřejmě musí počítat i s chybou softvéru, nečekaným stavem ...
Když to jde, se snižuje rychlost, nebo někdo drží ruku na tlačítku TotalStopu.
A ke Koreji - konstruoval jsem pro ně jedno zařízení. Letěl tam pak mechanik s obchoďákem a vyprávěli jak tady máme přísný bezpečnosti - tam běžně lezli do formy (vkládat zálisky), chodili nad ní po lávce bez zábradlí, atd.
Byly to velký formy na rámy prosklený autostřechy.
Je možné, že v Korei mají benevolentní bezpečnostní pravidla a mají jen nějaká doporučení, ale moc se mi to nezdá. Korea je dost blízko k Japonsku a tam jsou bezpečností pravidla hodně přísná.
Jak jsem koupil, tak jsem prodal :-)
Pro jiný korejce, ale do německa, jsme dělali tuhle klipovačku a tam mi to přišlo jako u nás (dělnictvo ale mluvilo polsky ...).
K tý velký englácký mrše bych ale nevlez ani nic! Malí tripodi vzadu tě maximálně trochu přimáčknou.
https://www.youtube.com/watch?v=I9XJO-U2ql8
Tak si vezmi třeba ten lis. V pracovních pokynech bude, že se do něj nestrká hlava a dokonce bude obklopen čidly, která kontrolují, že se tak neděje. Jeho spouštění bude dvěma tlačítky, pro dvě ruce, která se budou muset držet po celou dobu pracovního cyklu, abys tam jednu ruku na poslední chvíli nestrčil. Pro práci se strojem OK. Teď si ovšem vezmi servisáka, který musí na nastartovaném stroji opravit zkontrolovat teplotní čidlo uvnitř toho lisu. Všechna tahle opatření musí odstranit a vyblokovat. Prostě si musí nějak sám zabezpečit, že se mu to samovolně nespustí. Musí vědět co činí a proč tak činí.
Přesto tvrdím, že i pro servisáka a zkušební techniky existují pravidla. To, že se nedodržují nebo jen tak laxně je něco jiného, proto je také dost pracovních úrazů pro porušení pravidel. Těch úrazů je dnes mnohem míň než třeba před dvaceti lety, ale stále jsou.
Jiný příklad na testovací řidiče nových vozidel a různých strojů se vztahují vyjimky proti běžným pravidlům pro ostatní, přesto pravidla mají také a mají se jimi řídit. Občas jem ledacos projde, ale pak když se to přežene, sejde se pár okolností a hlavně dotyčný si řekne, že za posledních 5 let tam žádný vlak neviděl jet, což byla jeho poslední slova :-)
Já jsem několik velikých průmyslových strojů automatizoval a řídil. Vždy jsem skončil sám s počítačem před tím strojem a postupně ladil program. No a to ladění obsahovalo i spouštění toho stroje. Žádná pravidla ani postupy mi nikdo nepsal a nevytvářel. Byl jsem sám, samostatný a odpovědný. Stroje byly unikáty a formálně byly odstavené mimo provoz. Prostě vývojář si za sebe ručí sám.
Slavná vyhláška pargraf 50 o ochraně před nebezpečným dotykovým napětím a práci na elektrichých zařízenich, ze které jsou všichni "elektrikáři" neustále přezkušováni rozděluje osoby (stará klasifikace) na neznalé, znalé a znalé s vyšši kvalifikací. No a podle tohoto rozlišení se mohou k napětí různě přiblížit a různě se ohrozit. Osoba znalá s vyšší kvalifikací se neřeší. Může vše a rozhoduje se podle sebe a následky si také nese sama. I zákon uznává, že se do všeho nemusí plést.
Tu měl Tranďák z Obecný školy taky a chvíli se věřilo, že shořel.
To že víš co děláš, neznamená že jsi nesmrtelný. To jen znamená, že dokážeš posuzovat nebezpečí svého konání.
Jistě víš, že vše je vyvedeno/napojeno z příslušného rozvaděče ve kterém si funkčnost bez nebezpečí ověříš. Pokud jde o ovládání "vzduchem" i tam se napojíš z PC. I ten s nejvyšší kvalifikací(např. elektro servisák)nemůže dělat co chce a musí dodržovat své bezp. předpisy- vyhláška určuje jen práce pod napětím a samostatnost...
Doufám, že víš, že slavnou vyhlášku 50 nám zrušili už loni?! ;-)
https://www.qcom.cz/2022/07/26/konec-vyhlasky-50/
Fakt? Ještě v létě jsem jí vídal v pracovních inzerátech :-D
To přece není problém, v článku se jasně píše, že "stávající osvědčení, která byla vydaná podle vyhlášky 50/1978 Sb., budou podle přechodného ustanovení zákona platit po celou dobu, na kterou byla vydána."
Záleží, jak zrovna komu vyšel interval, mnoho lidí včetně mě má stále ještě platné osvědčení podle vyhlášky 50, ti by na ten inzerát odepsat mohli, ale další zkoušky prostě už budou podle nového zákona.
problém to samozřejmě není, jen je to zajímavé.
Jelikož pochybuju, že příslušné firmy stály jmenovitě o držitele osvědčení "dle starého standardu", zdá se mi pravděpodobnější, že prostě nezvládly držet krok s dobou...
Pravděpodobně si všimnou, až je na to nějaký uchazeč upozorní. :-)
Však u provozu na silnici stále hromada lidí blábolí o VYHLÁŠCE, přestože máme silniční zákon už hromadu let. O znalosti obsahu raději nemluvě... ;-)
Tak zase jednou po dlouhé době, proč nechci domů elektrokolo :-)
https://vid.pr0gramm.com/2023/11/08...
Ono to hoří z podstaty té baterie. Nějaké vnější hašení to moc nezajímá. Prostě to hoří a hoří a hoří. Ale nakonec to nějak uhasili.
Uhasili nebo prostě vše hořlavé z baterii shořelo?
No ono rozhicované obyčejné auto také hasičákem neuhasíš.
Máš pocit, že si do předsíně tahám Oktávii 1.9TDi??
To jistě nikoliv, ale do podzemních garáží s ní občas jistě jezdíš. Viděl jsem pořadně hořet osobák.Plameny byly do druhého patra. Hasičákem to jistě neuhasíš. Ovšem hasiči s cisternou to sfoukli natotata.
Ne, ani tam s ní nejezdím.
Ale to už jsi minul pointu. Pointa je, nepřinést si takovou "zápalnou pumu" do prostoru(ů), kde žijou lidi. Vyhořelá garáž je jistě k nasrání, ale požár obýváku nebo ložnice, ideálně se spáčem uvnitř, se mi zdá horší.
Docela by se mi líbila legislativa, která by elektrokola/koloběžky/všechny tyhle nabíjecí hebla vykázala do separovaných, požárně řádně zabezpečených prostor, ale to asi musí počkat do pořádnýho průseru.
Hasiči s cisetrnou běžný auto sfouknou natotata, ale zkus si najít, kolik vody (hasebních prostředků?) spotřebujou na elektromobil...
Je jasné, že nabíjet elektrokolo přes noc doma v předsíni je risk.
Nojo, ale jak jinak? Když jsem si pohrávala s myšlenkou začít jezdit na darovaném elektrokole a měla je pár měsíců doma, tak před tou první (a poslední) testovací jízdou jsem je taky nabíjela doma v předsíni. Pak jsem to zavrhla jako něco, co nechci, ale kdybych si je nechala, nevím, kde jinde bych je nabíjela.
No já bych si k té nabíječce pořídil alespoň požarní hlásič s alarmem, který mne vzbudí. No a také bych přes tu baterii přehodil nějakou požární deku, aby šlehající plameny nezapálily okolí. Víc se asi reálně moc udělat nedá.
Jo, přikryješ to nějakou absolutně neprodyšnou dekou a způsobíš požár zrovna tímhle ;-) Předpokládám, že při nabíjení by se to taky mělo nějak rozumně chladit, aby alespoň kolem té baterky normálně proudil vzduch... Určitě ale v návodech doslova není dovoleno to vůbec něčím zakrývat apod.
asi ne, i na lipolky se dělá kryt
https://hobbyking.com/en_us/fire-retardant-lipo...
Napadlo mi, nabíjet takové baterie v krbu. Krb je vyvložkovaný, má to komín, to by mohlo být bezpečné, beztak v tom netopím. I když teda nevím, jaké teploty při hoření baterie vznikají, třeba by to ani ten krb nevydržel. Teda já zatím řeším jen li-ionky baterie ke světlu, ale ani k těm nemám moc důvěry, chytnout to může. Zatím to nabíjím v umyvadle, ještě nemám vyřešený přívod elektřiny do toho krbu. :-D
Nestraš, já si noc co noc nabíjím doma ve své komůrce mobil. Mám toho nechat?
Ten by taky šel do krbu. Zatím leží na kamenné desce na sekretáři a vidím na něj od stolu. Nenechávám ho nabíjet, když u toho nejsem.
Na druhou stranu, kdysi jsem měla Samsung se stojánkem, ve kterém se to nabíjelo. Stál deset let na stole ve stojánku trvale zapojeném v zásuvce. Ale tenkrát se ještě o hoření baterií nějak nemluvilo, jen se povídalo, že se baterie trvalým nabíjením zničí. Vydržela deset let, pak jsem telefon dala bráchovi, tak nevím, jak dlouho ještě fungoval.
Slušná spotřeba hasičáků :-)
To už není žádná sranda hasit baterky v motorce. Dokud to neutopí v obrovském množství pěny, tak pořád pěkně plápolá.
Já mám takový svrbění, že baterky hořej tak nějak samy od sebe, nic zvnějšku nepotřebujou.
Pokud je to skutečně tak, tak je potřebuješ především ochladit pod tu samozápalnou teplotu, na což pěna z principu nebude ideální médium.
Ta ti pomůže když hoří pojistková skříň, abys utopil ty zažehnutý elektrický oblouky, ale mám taky svrbění, že se s ní elektrika hasit nemá vůbec, bo je to mrcha vodivá a hrozí pokopání požárníka...
Není pěna jako pěna, dnes už nemají jen vodní vodivé pěny.
Když hoří baterky, tak to zadusí pěnou, ale pak aby zabránili možnému dalšímu samovznícení, tak to pak musí utopit v nádrži. Prostě žádná sranda a docela divočina, zlatý benzín :-)
To by ses z mého solárního zařízení musel zbláznit :-)
V Panamě si s klimateroristy umějí poradit rychle a rázně.
https://cnn.iprima.cz/ridic-ztratil-nervy-v...
požaduju aby dostal madaili!
Odkdy civilizovaná společnost odměňuje vrahy nějakými řády či vyznamenáními? Vzpomeň na Mašíny, kteří také nic nedostanou, ač se uznává, že podnikali odboj proti komunistům a uchvatitelům demokracie.
vražda na tyranu není zločinem
Mašínové nezavraždili tyrana, račte rozumět při vašem vzdělání ...
Zabili celkem obyčejného strážce peněz či policajta. Už si to nepamatuji a hledat to nechci. Zabili, poněvadž to považovali za normu svého konání odboje. My přišláplí a připosraní civilové si to všeobecně nemyslíme. No a proto metál nedostanou, ač jejich odboj všeobecně uznáváme. Prostě ve slušné společnosti se nevraždí.
Jakej odboj??? Byla to jen jejich samostatná činnost (zapalování stohů, kradení zbraní a peněz odbojem?, pche), aby se jednou dostali za čáru... A to pouze oni SAMI. Když se tam konečně dostali, tak jejich "odboj" okamžitě skončil. Ani se pak nesnažili o nic menšího, třeba o samizdaty šířený sem apod., prostě nic :-/
Sorry, ale tyhle osoby za odbojáře opravdu nepovažuju :-( I když soucítím s tím vším, co se jejich rodině předtím přihodilo, a i chápu jejich motivaci... Ale to provedení se mi prostě nelíbí :-/
NEJVĚTŠÍ FILMOVÝ OBRAZ VŠECH DOB
https://www.youtube.com/watch?v=_Y9RlBJxqto
Jsou to super týpci, mají kanál o malování, hltám to všechno... po třiceti letech jsem vzal znovu štětec do ruky.
Když se zde nakousli Mašíni...
Po bitvě, se znalostí výsledku se najde spousta generálů, kteří přesně vědí co se mělo udělat jinak... ovšem zkušenosti praví, jsou-li tito následní mudrcové sami hozeni do vody, aby předvedli samostatnou plavbu, bídně utonou.
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost...
a ještě z paměti národa...
https://www.pametnaroda.cz/cs/magazin/pribehy...
Pro blbnutí na kole jsem málem zapomenul.
Dnes je "Den vlcích máků"
https://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
Ne že bych na tříkolce ocenil zrovna tenhle styl, ale doprčic, já bych byl tak rád, kdyby se u nás věnovalo budování cykostezek tolik péče a myšlení...
https://www.youtube.com/watch?v=0WSZibf6Q4Y
Je to pěkný a dost lidí by se na tom projelo, jenže to nebude nic tak snadného a hned tak někdo si to nemůže dovolit. Tyhle stezky to nebude nic laciného. Jednak to vyžaduje aby někde byla dost velká parta nadšenců a taky musí mít přísun hodně velkých peněz. A pak to bude chtít stálé peníze pro údržbu stezek.
Však to říkali v tom videu, je dražší to postavit, ale kvalitní zpevněný povrch (asfalt, beton) déle vydrží bez investic, takže se to zejména na hodně frekventovaných místech, kde by se hlína a štěrk musely opravovat v podstatě furt, celkově vyplatí,
Vím, že tam bylo něco takového zmíněno (nerozumím všemu), ale ani tohle není bezúdržbové. Pokud se to nebude udržovat a čistit, tak za pár let je to téměř pryč a zbyde nějaká zvlněná zajímavá stezka po které se jen občas někdo zvolna projede. Příroda má velkou sílu a umí si vzít zpátky i zdánlivě hodně bytelnou dálnici.
Tamní přírodu neznám, oni tvrdí, že to mají vymyšlené a prý to vydrží a dlouhodobě se to vyplatí. Popravdě, jelikož jsou místní a jsou to jejich prachy, jejich úsudku věřím trochu víc, ale to nebyla MOJE pointa.
Myslel jsem to jako zajímavou ukázku toho, když místní správa přemýšlí nad tím co buduje, odkud, kam a jak, dost možná i proč.
Jak jsem napsal už prve, s tříkolkou bych takovýhle kopečky stejně moc nedocenil. Pro začátek by mi úplně stačilo, kdyby cyklostezky vedly spojitě odněkud někam a dávaly dohromady nějakou ucelenou infrastrukturu. Klidně mlatovou, když to bude někde mimo hlavní vytíženost.
Pokaždé když mě stezka zavede někam, kde zničehožnic skončí a nechá mě jak nahýho v trní volit mezi nelegální jízdou po chodníku, nebo poloviční sebevraždou mezi autama, tak bych vyskočil z kůže. To samé když na cyklostezce objevím značku "cyklisto, veď kolo"...
Jo ten NÁHLÝ konec cyklostezky jsem jednou zažil na moderní silničce velice zajímavě.. krásná prázdná nová asfaltová stezka požadovaným směrem, lemovaná cedulema, že za to blaho vděčíme EU.. tak jsem to pořádně rozjel a když jsem tak hezky nabral tempo, stezka končila ostrým střihem v půlce pole s poměrně vzrostlou cukrovou řepou. Provedl jsem krásné salto přes bulvu a pak řádně zabahněn (před tím pořádně chcalo.. naštěstí.. dopad byl do měkkého mezi řádky) pomalu jel zpět....
jestli neznáš lepivou rozmoklou hnědozem mezi Brandýsem a Kolínem, tak nemá smysl nic vysvětlovat :)
A už ses někdy řádně zabahnil v polabské červenici někde za Dvorem Králové. To je teprv správný zážitek tu těžkou jílovatou mazlavou a lepivou hmohu dostávat opryč. Nejde to pořádně z kola natož z bot a oblečení. Ale aby byl pěkný zážitek, tak musí být hodně intenzivní a tam to po deštích víc než naplňuje :-)
věz, že i v Praze máme místa bohatá na lepivé jílovité materiály. Jednou jsem do takové polňačky vjel a pak se prodíral 200m asi 40minut - tříkolku jsem táhnul jak sáňky a dloubal to z ní ještě týden; moje představa že to uschne a pak opadá se nenaplnila...
No okolo Hradce Králové, České Skalice, Jaroměře atd. jsem kolikrát mašíroval v Pruském.. tamnější přitulné bláto znám velmi důvěrně.
Na pochodech bylo co si pamatuju jen dvojí počasí.. úmorné vedro, kdy jsme vyhlíželi déšť, nebo urputný slejvák, kdy jsme vyhlíželi vedro...
Za Prušáka odrodilče? Kam jsi zaprodal duši?
Vždycky se líp bojuje zas vítěze než poražené :-)
správně, heslo nás, statečných Krušnohorců.. "vždy pomáhej silnějšímu!"
V tom videu myslím zazní, že stavební náklady odpovídají zhruba tomu, co by dali za 5let údržby hliněného provedení. Určitě to nebude věčné, ale když jim to vydrží 10 let, zřejmě ušetřili.
Nesmíš to počítat podle cen našich dálnic. :-)
Blýská se na lepší časy?
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/pruzkum...
Super! Teď ještě co s tou třetinou cyklistů, co před, nebo při jízdě požívaj alkohol?
V Itálii třeba pijí téměř všichni (jak řidiči tak cyklisté) a žádný problém nemají....
Na Leroice se víno dokonce podává oficiálně na občerstvovacích stanovišťích.
Tedy tvá otázka je irelevantní a špatně položená.
Do jaké míry, kolik promile, jak disciplinovaně.
Oni to mají jednoduché.. pij si, ale když bude nehoda z tvé viny a nadýcháš, tak se nedoplatíš a skončils jednou pro vždy. I tak horkokrevný národ jako Italové to chápou a jezdí podle toho... selekce nenapravitelných násosků je asi průběžná a tak mnoho škody nezpůsobují.
Dobrá otázka. Když je budeš důsledně přesvědčovat, že kolo není vhodný dopravní prostředek na cestu z hospody, tak pojedou autem... ;-)
To je dost účelová konstrukce.
Třeba půjdou pěšky, nebo se nechají odvézt, pojedou busem, atd. Nebo hospodu vynechají ...
A tak zase proč ne? Na kole ohrožuje především sám sebe, v autě i dost ostatních...
Vzhledem ke kulturní podpoře konzumace alkoholu mi obecně přijde zvláštní jak striktně se tváříme že přistupujeme k těm co ho zkonzumovali...
Že je opilec za volantem nebezpečnější než za řidítky, to určitě ano, na druhou stranu, potkal jsem už (zřejmě) opilé cyklisty, kteří byly nebezpeční i pro okolí!
Opilec na kole přímo ohrožuje ostatní cyklisty a chodce (zkus se mu vyhnout, když kličkuje doslova mezi levým a pravým okrajem) a ostatní nepřímo - auto se mu pokusí vyhnout a srazí někoho jiného...
KDOKOLIV může být prvkem chaosu, důchodců na dálnici v protisměru máme každý rok taky pár.
Ale to se zase vracíme - není problém že je ožralý, ale že je prvkem chaosu. První nezbytně nutně neznamená druhé.
U auta se to dá pochopit, vzhledem k tomu odkud pochází energie atd atd, ale pokud musíš cyklistu stavět a dávat mu dýchat abys zjistil že je ožralý, vytváříš problém tak kde nebyl. Pokud se motá dopravou a ohrožuje provoz, můžeš ho popotahovat za to (a případný alkohol nesmí být polehčující okolností!), ale dokud jednotlivec neoperuje se zařízením potenciálně schopným napáchat škody na okolí (auto, bagr, letadlo) a dokáže "jet s proudem"...
To máš principiálně pravdu, ale to bychom se nejspíš dostali k tomu, že se pokutují primárně skutky, u kterých lze snadno vybrat hodně pokut, tedy překročení rychlosti a parkování.
Prokázat někomu, že nadýchal alkohol je poměrně snadné, na to mají nástroj a nejspíš i připravené formuláře... ale že se někdo chová nebezpečně? Jak moc musí auto/cyklista kličkovat, abys už mohl říct, že to bylo nebezpečné a jaké důkazy předložit, když se potom odvolá?
Vždyť ani za 1.5m od cyklisty jsem neslyšel, že by nějaké pokuty padaly...
Dostali, ale to je právě kámen úrazu.
Já jsem si totiž celé své mládí myslel, že policie je k tomu, aby bylo na ulicích bezpečno.
Bohužel, dorostl jsem do toho, že policie je od toho, aby šikanovala lidi za normální život, pokud během něj překročí nějakou nesmyslně nakreslenou čáru, protože to přináší peníze do obecní kasy...
Čistě teoreticky - pokud bych při řízení auta zrakvil ožralýho cyklistu, byla by to i pro mě fakt velká tragédie. Nebo ty by sis řekl - může si za to sám, je mi to jedno?
Já tedy fakt nestojim o to, aby se jakýkoliv opilec motal na vozovce, ať pěšky, za řidítky, nebo za volantem, rajčáky, kniplem ...
To pokud jde o silnice. Na stezkách se zase cyklista dostává do role toho rychlejšího (s kolemi těžšího), tedy s větší energií i potenciálem ohrozit ostatní.
Tak to by dost záleželo, jak by to odneslo moje auto...
Ale znova, pokud se motá silnicí, je probém, že se motá silnicí, ne že je nalitej. Jedno automaticky neznamená druhé.
Pro cyklostezky platí to samé. Mám výrazně větší hrachy z psychopata na karbonce, co si musí dokázat, že je mistr světa a odmítá zpomalit ať se děje co se děje, než ze strejce s hráběma přes rameno, co se na skládačce vrací z hospody...
Horší je, když má takovej strejc přes rameno kosu... jak asi vznikla postava smrtky? :)
Jdou dva dědové po kraji silnice. Najednou kolem nich projede bezhlavý motorkář. Po chvíli další. A za chvíli ještě jeden. Když už se to opakuje po páté, jeden děda povídá tomu druhému:
"Ty hele Franto, nechceš si tu kosu dát na druhý rameno?"
Aha, tobě by vadilo, že máš poškrábaný lak, ale že ses podílel na něčí smrti ne?
Ale tos asi spíš nepochopil, co jsem psal, ne?
Z toho jaks to napsal jsem vyrozuměl, že onu teoretickou nehodu způsobil cyklista neschopný udržet rovnováhu co se mi plynule sklopil pod auto. Ne že jsem jel jako magor, vzal ho zrcátkem přes řidítka atd.
V takovém případě to vidím asi jak ti to popsal Michalek, mrtvý mě fakt netrápí, spíš mě sere vykopnutá mlhovka a problémy co mi budou dělat fízlové a s tím spojená ztráta času.
A jestli se mi pod auto sklopil střízlivý či pod vlivem alkoholu či kdoví čeho je mi srdečně jedno...
Perlička: zrovna dneska jsem procházel kolem dělníků co rejpali výkop pro kabeláž nebo kýho čerta. Měli tam takovou malou sklápěčku a bagřík jak telefonní budku na pásech. No a zrovna pauzírovali a pučovali si u toho jedno "cigáro" s poměrně charakteristickým smradem. Míjel jsem se na tom plechovým můstku u nich s měšťákem... A co myslíš? :-)
nejlepší je to brát stoicky.. strejda byl strojvůdce... pár aut na přejezdech co spěchaly do hrobu vzal (nebyla šance zastavit), pár pěšáků na trati taky. Jednoho našel v zimě až po dojezdu, když čistili mašinu.. ze sněhu se vyloupla utržená ruka.
Nenadělal s tím nic, nemohl s tím dělat nic, tak to taky bral. nejvíc ho na tom trudilo papírování.
Správně, je třeba brát to se stoickým klidem. Šivdajála Šarmu (jistě to byl cyklista!) zabila při močení letící kráva.
Do krávy, která nedisciplinovaně přecházela trať mimo oficiální přechod narazil vlak, kráva se i bez Red Bullu vznesla a trefila Šivdajála. Strojvůdce byl střízlivý, Šivdajála taky, u krávy nebyla provedena zkouška.
Člověk neví ani dne, ani hodiny. A řeklo by se - močení za střízliva, taková bezpečná činnost... :-))))
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/741661...
Už jen tady ten údaj hodně naznačuje pochybnost nad solidností a věrohodností průzkumu. Je naprostý nesmysl, že by 2/3 všech cyklistů se nikdy ani jednou nenapili alkoholu před nebo v průběhu jízdy a jen 1/3 si nějaké pivo dá. Viděl bych jako reálné, že to bude obráceně a jen 1/3 si žádný alkohol nikdy nedá.
A údaj že řidičům aut nejvíc vadí, že cyklisté jezdí po chodnících a bez přileb. Tomu se mi nechce věřit ani malinko.
Ty chodníky a přilby jsou z kategorie "a vy zas bijete černochy". Co jim je za volantem potom? Mají jet tak, aby nikoho neohrožovali a nesrazili, ne čumět na chodník nebo co má kdo na hlavě, ne? Typické uvažování šulína za volantem.
Tak záleží jak zodpovědně k tomu přistupuješ. Jestli se dobře pamatuju na testy v autoškole, tak mě činili zodpovědným i za kdejakýho caparta, co vyběhne do silnice za kutálejícím se míčem.
Cyklista plynule přepínající mezi silnicí a chodníkem, podle toho kde zrovna je volněji spadá do podobné kategorie
Tuhle logiku taky nechápu a několikrát jsem doslova slyšel hlášky ve smyslu proč já bych nechával odstup při předjíždění, když cyklisti nenosí přilbu? A podobně.
Jediný přestupek, co se s přilbou dá trošku srovnávat (pominu-li, že přilba NENÍ od 18 povinná), jsou nezapnuté pásy. Pokutovat tohle mi příjde jako buzerace...
A kupodivu s myšlenkou, že nedám přednost autu, když se jeho řidič nepřipoutá, zatím nikdo nepřišel! :-D
Ten odkaz sis neposlechl, žejo ...
"zhruba třetina cyklistů o sobě deklaruje, že před jízdou, nebo při jízdě, někdy požila ..."
Ta druhá třetina to asi tedy nepřiznává? Zřejmě ... já to samozřejmě nevím, patřim do té třetí třetiny :-)
Poslechl a pro jistotu 2 x :-)
Právě, že oni ten údaj o 1/3 berou úplně vážně, že respondenti neměli důvod se dělat lepšími a neuvádět pravdu. Nevěřím, že pro takhle nepodstatné a nedůležité průzkumy dělali nějaká kontrolní ověření.
Už jenom něco tak prostého jako je pozorování množsdtví cyklistů na cestách a stezkách a množství cyklistů zaparkovaných v hospodách podél cest, myslím, že nebudu daleko od poměru 2 v hospodě a 1 na cestě a z nich bude nejspíš ještě polovina na cestě z hospody nebo do hospody :-)
Prostě to tak je a je blbost si myslet, že jsou cyklisté nějak vzornější.
Vím jak se dělají průzkumy, ale také jak by se měly dělat aby byly opravdu hodnověrné, ale takové jsou hodně náročné a drahé, takže výsledek je takový jaký si kdo zaplatí. Ale ono je to celkem jedno a možná dobře, že jsou prezentována takhle hezké údaje, že cyklisté jsou viděni v tak hezkém světle .-)
U nás v Údolí se dělá elektrifikace trati a jezdí tam hodně náklaďáků. Musím konstatovat, že předjíždí velmi ukázněně, nejspíš byli dobře proškoleni. Na snímku je krásně vidět, že opravdu jede protisměrem a pravá kola má u středové čáry. Budu se muset někdy na té stavbě zastavit a poděkovat jim. Beztak mě zajímá nový mostek přes řeku ke koním a pozorně stavbu sleduji, teď tam jsou přes potok tři panely, nově staví přímo dálniční most :-D, už to mají vyarmované a začnou lít beton.
Titulek novinky.cz:
Přejezd smrti ve Studénce uvěznil další kamion. Kolemjdoucí závoru pohotově zvedli...
Přemýšlím, zda je větší idiot ten kamioňák nebo titulkář? ;-)
Na školení řidičů bylo celé jedno video věnované uváznutí na přejezdu a řešení toho problému. Vůbec neřešili, jak se tam kdo dostal, jen se řešilo jak odtud co nejrychleji pryč. Takže se to konečně považuje za důležité.
školení na opuštění přejezdu? Co bylo obsahem proboha?
Mě to třeba vysvětloval i učitel v autoškole. Že když uvízneš (jakkoliv, třeba ti chcípne motor), tak musíš zapnout mozek. Měl případ, kdy řidič vystoupil a snažil se auto odtlačit (neúspěšně), místo aby zařadil a odskákal na startér ...
Teorii o startéru jsem taky kdysi slyšel, ale na kolika procentech vozového parku, by to asi dnes fungovalo?
Vždyť i ruční brzda je u současných aut elektronická, takže jak jsme nedávno zjistili, když si šéfovo auto usmyslí, že má vybitou baterii, tak nejenom že nenastartuje motor, ale ani neodbrzdí, takže odtlačit nelze!
A vzhledem k tomu, že auto stálo zrovna přiražené ke zdi a otevření kapoty bránil přístřešek, kdyby se kolegovi nepodařilo připojit škvírkou kabely, musela by to auto asi stěhovat ještěrka... ;-)
Vzhledem k tomu, jak silnoproudý spotřebič startér je, tak by asi mohl jít zapnout skoro kdykoliv. On by nejspíš zabral i na prosté přiložení kabelu k jeho kontaktům. Ale to je pro nouzové opuštění přejezdu asi moc náročné a pomalé.
Školení spočívalo v tom, že opustit přejezd je vhodné a zdravé vlastně jakýmkoliv způsobem, včetně prorážení či nadzvedávání závor kapotou osobáku.
No moje připomínka směřovala primárně k tomu, že nevím, kolik současných aut by ti vůbec dovolilo aktivovat startér, když máš zařazenou rychlost?
Doby, kdy otočení klíčkem spínalo kontakty startéru, jsou dávno pryč. Teď převládá tlačítko Start, což bude jen vstup počítače, který tvůj požadavek zhodnotí po svém.
Nemluvě o automatické převodovce...
Většina lidí chápe, co znamená krajní nouze a že jsou situace, kdy je lepší způsobit malou škodu, než nedělat nic a utrpět škodu mnohem větší...
Jenže už dávno to není řidič, kdo by měl poslední slovo, ale počítač.
Kolega nedávno potřeboval s autem zacouvat na kraj louky. Byla tam vyšší tráva, auto to zřejmě zhodnotilo jako překážku, tak nás zastavilo způsobem, jako bychom narazili do zdi (šli jsme se podívat, za autem nic, jen tráva).
Myslím, že není daleka doba, kdy už ani to proražení závor nebude možné, protože ti to nějaký asistent prostě nedovolí a řidič zahyne, když ve stresu nedokáže asistenta včas vypnout... ;-)
Od té doby, co kamarádka dojela na akci, zaparkovala, přišla se zeptat, kam si může postavit stan a vybalit sanitu (v reálném životě je vojenský chirurg s praxí v misích) a už se nerozjela, neb vozidlo oznámilo pouze "error 19 call service" (nějak se povolil rozvodový řetěz... žádná trága, nouzově by dojet klidně šlo, ono to jelo 400 km i před tím, ale jak se vypnul motor a vychlad, tak si čidlo všimlo.. ale elektronika znala jen 0 nebo 1), tak žádné moderní auto nechci. Když už by to muselo být, tak něco, co se ovládá na principu táhla a páčky.
Je smutné a cosi o společnosti vypovídající, že potřebujeme školení na to, že sedět na přejezdu když jsou závory dole a vlak se blíží je zdraví škodlivé a to tak moc, že bys měl udělat prakticky COKOLIV, aby ses ztama dostal, že mašinka dorazí...
Školení se možná zaměřovalo na to, co vše je možné udělat, aby se ztama řidič dostal i s autem. Lidé utéct třeba i stihnou, ale uvědomit si, že je lepší platit přeražené závory než vykolejený vlak už v tom stresu každému dojít nemusí.
Jelikož jsem něco podobného (motorového na benzin) měl a umělo to přes 60, tak mě udivuje, že se na tom zabije tak málo lidí, při tom, co to umí, co za neumětely na tom jezdí.. s těma mrňavejma kolečkama je třeba být furt ve střehu a bedlivě sledovat cestu.. přehlídlá díra znamená smrt... jízdní vlastnosti jsou taky kuriozní, brzdění specifické....
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/muz-zemrel...
Tohle v jednom svém sloupku krásně popsal Jeremy Clarkson (mám v knihovně asi pět sborníkových knížek a hledat to nepudu).
Nechal svou omladinu vyrazit na nějaký prašný motokárový okruh a když se synátor vysypal v příhodné zatáčce, bylo prý krásně vidět, jak neřve proto, že by měl zlámané ruce a nohy (neměl), ale překvapením, že mu tatík dovolil dělat něco, u čeho si může natlouct.
Paralela ke koloběžkám je zjevná: Dá se to volně koupit na krámě, nejsem zákonem nucen mít helmu, pojistku a vůbec spoustu věcí? Výborně, je to v podstatě neškodná hračka!
Moderní doba redukuje schopnost jedinců myslet...
Zajímavá myšlenka. Je fakt, že v dnešní době společnost vyloženě bojuje proti evoluci, když všemožnými opatřeními udržuje při životě jedince, kteří by za přirozených podmínek nepřežili (ať zdravotně nebo kvůli nedostatečné intelgenci)...
A možná tyhle elektromepody jsou něco jako něco horká kamna, na které si děti touží šáhnout, aby zjistily, že fakt pálí? ;-)
Tohle nebylo ani tak o udržování při životě, jako spíš o aktivním bránění jedinci získat zkušenost, na základě které se pak při životě bude udržovat sám (což tedy vlastně znamená udržovat ho při životě na vlastní triko, pravda).
Ty elektromopedy mi právě připdaj docela drsný na tohle "školení", ostatně, podívej se na ten článek u kterého jsme začali...
Produkt úplně jiný, přístup úplně stejný...
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-italove...
vstřícná předpopodesranost, se tomu říká.....
Mám obyčejnou koloběžku s nafukovacími koly, takže ty jízdní vlastnosti těch elektrohýblat, ce se za ní schovávají, dokážu odhadnout. Napsat " jízdní vlastnosti jsou taky kuriozní a brzdění specifické" je těžký eufemismus.
Občas s tím jedu z jednoho kopce po hladkém asfaltu, který velmi dobře znám, na chvilku 40km/h a jsem při tom napnutý jako struna, abych tu jízdu ustál.
Proč koloběžky hoří? No nějaký debil na tom jezdí v dešti :-)
https://www.youtube.com/watch?v=zKNTDKhQS_4
:-)
https://www.youtube.com/watch?v=Mgn9VIrK8RY
A neměly být ty kastlíky s baterií a elektronikou odolné proti stříkající vodě? A neměla by být řešena kondenzace vody uvnitř té baterie? Elektroauta mají stejné baterie a nehoří to. Podle našich zákonů vydávají výrobci na své výrobky prohlášení o shodě s platnými předpisy a zákony. Jistě by v tom prohlášení měla být klimatická odolnost té koloběžky. Takže pokud jim zreznou propojovací vodiče v baterii, tak to jasně není odolné a dá se to reklamovat. Pokud to zahoří, tak se dá skoro rovnou zažalovat výrobce a dovozce.
Zda vůbec podléhají nějakým homologacím, předpisům, schválení. Reklamace by možná ani neuspěla, pokud není koloběžka přímo určena do provozu ve ztížených podmínkách a s tím prodávaná. Srovnej s obtížně reklamovatelnou obuví, zničenou při použití v dešti.
jednou jedinkrát jsem si koupil značkovou sportovní obuv, Pumy. Už to víckrát neudělám... při pokusu reklamovat ten drahej šmejd, co se po třech měsících rozpadl mi reklamaci zamítli s tím, že jsem v obuvi chodil, k čemuž není určena, neb je speciální na basket...
Na boty se vztahují jiné předpisy než na elektrická zařízení.
basketbalista nechodí, on se mimo hřiště vznáší, že. Případně do šatny dochází bosky.
Jo, jenže to při basketu používáš na přesně daném povrchu, v tomto případě palubovce ;-) Na nějaké obrušování a další podobné týrání na asfaltu a dalších podobných, ale sportovně nenormovaných, površích to stavěné fakt není...
Když už kupovat sportovní boty na obyčejné chození, tak určené na venkovní použití, rozhodně ne na "halové"...
Jaképak ztížené podmínky. Jízda v dešti jsou naprosto normální podmínky. Pokud je to elektrické zařízení a to to je, tak musí uvádět klimatickou odolnost. Pokud to neuvede, porušuje české předpisy.
Tak ona to nebude jen voda zvenčí, ale třeba i kondenzace.
Krom požití patřičných materiálů moc netuším, co by se s tím dalo dělat.
Ale číňan to bouchá jak Baťa cvičky, klidně papírový, hlavně aby to šlo rychle z dílny na sklad a ven...
Lepší izolace, jímání vlhkosti, nedovolení transportu vlhkého vzduchu dovnitř baterie, lepší nekorodující materiály, ochrana překrytím kontaktů proti vlhkosti a korozi. Je spousta možností, ale to by se tím musel výrobce zabývat.
Buď má ten chlap neskutečnou sílu, nebo tam cokážou ošmelit prakticky neošmelitelné :-)
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/anzwPzz...
k čemu ty křápy pak jsou?
Mě dnes rozesmál zaprasenej cyklista, koukal na mě s vytřeštěnejma očima a ptal se, jak to, že nejsem ohozen stejně jako on... Odvětil jsem mu, že za to vděčím prastarému vynálezu pásu proti odstřikující vodě a marastu...
Nojo, když moderní kola ani nejsou konstruována na to, aby se tam blatníky vůbec vešly. Nebo zadní blatník končí v půlce sedlové trubky, poněvadž dál se prostě nevejde. Všichni si myslí, že jsou závodníci a výrobcům se to velice hodí. Není úplně triviální problém doplnit moderní kolo funkčními blatníky.
Detail kola dnes při návratu z vyjížďky - 20km po silnici, nepršelo, silnice po dešti mokrá, kaluže nám tady na silnici nestojí. Nejen, že kolo ani pohon není nijak zašpiněné, ale svítí i světla napájená z baterie v bidonu, kde je zespodu zastrčený obyčejný konektor.
Asi vám tam prší destilka a silnice se provozem neobrušují.
Já spíš přemýšlím, jakým marastem jezdíte. U lomu je natahané na silnici bláto, ale na to bohatě stačí těch dvěstě metrů projet pomalu, aby se kolo nezastříkalo.
Dnes jsem měla kolo v podstatě čisté a protože jsem ho dávala už dovnitř, tak jsem ho jen před uložením otřela, mokrým hadrem utřela pneu a ráfky, namazala řetěz a šlo to do nepoužívaného pokoje. Venku v průjezdu se na tom v tomto sychravu sráží voda a vytahovat to každý den ven a zas dovnitř se mi nechce. Jednou za čas to jde vytáhnout, ale ne každý den.
Po cestách.
Zejména OKOLO Prahy se povrchy plynule přepínají mezi štěrkem, hlínou, asfaltem, asfaltem s hlínou a vším možným dalším. Po poslední projížďce mám zalepenou zadní gumu bahnem až do úrovně ráfku a a to jsem si 100% jistej, že jsem se ničím tak hlubokým nebordil. Mokrá silnice na vypucování, kromě místa dotyku běhounu, nestačila.
Možná bude háček v tom, že nejezdím po předem tisíckrát vyzkoušených a vypilovaných okruzích, při objevování nových cest a míst se holt marastu nevyhneš (tedy pokud se nehodláš při spatření potenciální komplikace otočit a vydat zpět)
Na silnici kolem Prahy máte štěrk a hlínu? Kde tam něco takového máte? Vždyť i mnoho lesních a polních cest je dnes už asfaltových. Silnici s běžným provozem bez pevného povrchu jsem u nás snad ještě neviděl.
Ano, silnice s běžným provozem jsou vyježděné vcelku do čista. Ale na ty se zase moc netlačím já, pokud to není nutné...
https://www.youtube.com/watch?v=bmMkvh1smwM&
Takhle jo, to já vozím blatníky na horáku i když měsíc nespadla ani kapka, protože i tak se mi stane, že to bláto a nějakou loži někde najdu :-)
Ti nevím, včera jsem k letcům jela část trasy i po neasfaltu a přímo k pomníku se musí jít lesní pěšinkou. Ani jsem na kolo po příjezdu nemusela sáhnout. Dnes jsem na to jen sedla a teprve po návratu jsem to dávala před uložením do pokoje do pucu.
Skutečně netuším, jak to děláš.
Konec léta jsem do práce jezdil z husta na koloběžce, což je stran házivosti dezénu srovnatelný s Tvým strojem. Stačilo když nad ránem trochu sprchlo a měl jsem jí zaflákanou pískem i na místech, kam by se to přes blatníky nemělo dostat. A to byla cesta 100% po asfaltě, řekněme frekventovaných a "čistých" končin, žádné rodeo.
Ale možná je háček schovaný v tom "jít lesní pěšinkou", já na těch svých heblech spíš jezdím...
Tak po cestách na fotkách jsem jela. Pěšinkou jsem vedla, pod listím kořen nevidíš a fakt je to jen uzoučká pěšinka mezi stromy, tu jsem nefotila. Myslíš, že to nosím?
20 km .. na to nemá cenu se ani převlíkat :)
Jinak cest bez louží si važ, to my tady v Praze (zasejc jsem vyrazil částečně vnu a částečně po jejím okraji) na asfaltu ty louže máme a hluboký, zřejmě asi proto, aby si řidiči při jízdě zároveň opláchli pořádně podvozek. A pak tu máme asfaltové cyklostezky, bohužel tedy s častou terénní loužovatou vložkou, snad aby cyklista nudou neusnul :)
Já mám kola postavená v průjezdu, jak jiní maji u dveří boty. Takže je to jen o tom, co si obleču. Kdybych šla pěšky, obleču si něco jiného, jak když si u vrat vezmu kolo. Jízda na kole pro mě přípravou neznamená ani o vteřinu víc, než jít pěšky. A jak si občas čistíš boty, tak já k tomu občas otřu a namažu pohon na kolech. A těch dvacet kilometrů je něco přes hodinku venku, každá chvilka pohybu se počítá a minimálně těch dvacet každý den dám.
Já vím, pro vás borce je to ztracenej čas, vytahovat kolo na dvacet kilometrů. Za to vám ani nestojí zvednout prdel z fotelu, natož si oblíct triko a gatě. Jste prostě lepší, nebo máte kolo někde v obtížně dostupném místě a zabere vám to vytažení moc času, nevím a je mi to jedno.
nepochopila, jako skoro vždy. 20 km je pro mě i na starý plečce necelá hodina (pro mě je to třeba návštěva dědy a babičky na hřbitově sakumprásk cesta tam i zpět) a na to se neoblíkám jinak, než kdybych to šel pěšky.
Kdežto, když jedu na výlet, je to minimálně tak 40 (tohle jezdím po práci na protažení, když zrovna neleje, není vichřice nebo nemrzne až praští) až 80 km (víc jen pokud je volno a hezké počasí...) a na to se už oblíkám do hadrů a bot na kolo, protože počítám s tím, že to někde rozfofruju a zpotím se ....
No, myslím si, že neupadnu v podezření že vláčím elektrokolo s vozíkem terénem, ale prost ěi zpevněná cesta, může vypadat jako na fotkách. Vlastně vypadá. Při největší snaze se člověk v dešti nebo za mokra tomu, aby se neubrání se kolo neuprasilo, a vozík dopadá ještě hůř.
Soňa přivezla kýbl, i vodu v kanystru a všechno co je potřeba k omytí kola, ale venku lilo tak, že na nějaké mytí nebylo ani pomyšlení, prostě oklepal jsem bláto a zabalil kolo do starých prostěradel, a šoupnul do auta. Stejně tak s vozíkem. Ani kolečka jsem mu nesundaval, protože bych se šíleně uprasil.
Na mytí takového špinavce je nejlepší kyblík s vodou a smetáček. Nemusíš na to sahat a jde to pěkně dolů. Vapka udělá totéž, ale ničí ložiska.
Jen mám zvídavý dotaz. V Paříži jsi parkoval kolo a vozík také v hotelovém pokoji?
Ne, přijela Soňa a šoupnul jsem ho do auta.
Nebyl důvod. i tu sadu na umytí jsem měl vcetně toho smetáčku, ale byl už jsem durch a zmrzlej jak psí hovínko jak jsem čekal dvě hodiny než přijede, furt ledově lilo tak jsem to raději zabalil do těch hadrů a dneska vzal hadicí.
Ale v Meaux, v Campanille kolo se mnou bydlelo, tam je to fajn, jsou to takové řadové pokoje, řekl jsem si přízemí i v Châlons, Nancy, Heilbronnu i Norimberku taky.
Na dvorku je v Strasbourgu tam mají zabezpečený dvorek pod kontrolou a pak v Saint-Dizier, taky šlo pod přístřešek k popelnicím. Po schodech do patra se blbě nosí.
Ale to bylo ještě relativně čisté, nejvíc dostalo zahulit v těch bahnitých loužích za Meaux. už jsem to kdysi taky řešil, musíš kolo vzít na benzinovou pumpu a umejt tím koštětem. pak je jen mokré, ale to většinou ty taky.
Ale jestli si myslíš, že špinavé bylo jen kolo, zato návleky na boty a šusťákové gaťky ne, byl bys na omylu.
Nechceš nikomu dělat problémy, a nikdo nechce dělat problémy tobě. Fakt mám nacestováno po hotelech s kolem hodně, a problém nikde nebývá protože jen menšina hotelů má prostory pro kola, zato v okolí hodně zloďějů.
Jak to čtu, je to vyloženě české specifikum fobie z kola na pokoji. Stejně jako přezouvání doma.
Nejsou tak úzkostliví a ty se snažíš po sobě nenechávat čurbes. Vždyť se na ta místa nakonec oravidelně vracím.
No, a bez fénu (nebo teplometu) bys v dnešních hotelelech za noc vážně neuschnul. Jsem na nepřízeň počasí připravenrj a vybavenej ale raději bych se bez ní obešel.
S takhle a více zasviněným kolem se zastavuju na ruční myčce a za 10, maximálně 20 Kč mám kolo krásně čisté. Na těch myčkách žádný velký tlak vody není a při ostřiku ze dvou metrů už to je jak prudký déšť.
To je fajn, když máš myčku poblíž.
U hotelů v centru myčka nebývá, často je problém i najít pumpu, kde by tekla voda.
I od nás doma to k myčce mám nějakých 20 km, to by se moc nerentovalo, dojel bych zpatky asi ve stejném stavu jako k myčce, ale hadici mám na zahradě.
Když se jede po čistém asfaltu a hezky prší, dá se z nejhoršího kolo omýt v loužích, blbý je, když tě protáhnou nějakým bahnem skoro u cíle etapy.
Naštěstí takových dní, kdy několik dní po sobě leje a splaví to bahno z polí i na cyklostezky tolik není, člověk si vždycky nějak poradí,když musí.
Algoritmus mi nabídl čínskou propagandu, všimněte si, jak pomalu postupují:
https://www.youtube.com/watch?v=Yfp2nHv67iw
Až do konce.
Dal jsem koment:
A co je zajímavé, je pořadí opačně.
Radko, nemusíš dávat paleček dolů na každou pičovinu.
Osvoboď se.
Člověče, Robe, musím tě zklamat. Zjevně máš mnoho jiných "fanoušků". Já to ale nejsem. Nesmíš věřit Velké hubě z Velké Perly všechno co vytrubuje - fakt tu po nocích neřádím jako "černá svině" a nepalečkuji na co přijdu. V noci klidně spinkám.
Ale když už dokážeš někoho obvinit, třeba se i dokážeš omluvit. Teda jestli na to máš - na rozdíl od Velké huby - koule.
Tak smíchovská lávka nakonec do šrotu nepůjde.
Jen je mi čím dál tím méně jasné, proč jí zrušili tam kde byla, byla tam užitečná a technicky zřejmě taky byla (je) v pořádku...
https://nasregion.cz/pres-jizeru-v-mlade...
Jo, přestěhuje se k nám. A jsem zvědavý, kdy vybudují nějaké navazující komunikace, teď je na jedné straně Jizery vyšlapaná pěšina a na druhé pěkná džungle.
Uloz.to mění způsob fungování: uživatelé už nebudou moci sdílet soubory veřejně
https://www.lupa.cz/aktuality/uloz-to-meni...
Jestli to chápu dobře, tak od 1. prosince bude ten server prakticky k ničemu, protože dokonce ani legální video už neumožní nasdílet... :-/
„Uživatelé se samozřejmě nemusí bát, že by přišli o své vlastní soubory. Vše na cloudovém úložišti zůstává, obsah bude však přístupný pouze těm uživatelům, kteří ho na úložiště nahráli,“
:-) Tak to je úplně k ničemu, to si můžeš rovnou nahrát na svůj (externí) disk. Snad jedině, že se ti o to budou starat, ale stejně asi neručí za to, že o to třeba nepřijdeš...
Tak tohle vážně nepotěší, já je používal k občasnému přeposlání většího objemu fotek a videí.
No právě!
Že ten server sloužil ve velkém ke sdílení filmů, což dlouhodobě vadilo řadě firem, je asi všem jasné, ale spousta lidí to běžně využívala k naprosto legálně - sdílení vlastních dat a videí...
Zvlášť teď, když začal Youtube blbnout a bojovat proti blokovačům reklamy, je to načasování vyloženě pitomé, protože nevím, kam teď budu dávat záběry z kola nebo slackliny...
Když na to příjde, paradoxně to zavaří i policii ČR. Protože před rokem chtěli video z nehody taky poslat přes ulozto (tehdy mi to přišlo hrozně vtipné) a vlastně i pojišťovna si to stahovala odtamtud, protože tyhle instituce mají server schopný pracovat s textem a max obrázky... ;-)
Tak vzhledem k tomu, že ten server fungoval na modelu, že stahující zaplatí nebo bude stahovat půl dne, tak kdyby mi někdo chtěl předat soubory přes uloz.to, tak ho pošlu do háje, pro sdílení rodině a známým to je služba k ničemu.
Služba Ulož.to Live pro nahrávání videí k online sledování bude v provozu beze změn.
Používám to minimálně a je mi fakt jedno co s tím bude.
Teď mi není jasné co se ti nelíbí. Že je Blažek pořádný vykuk není pochyb, ale v tomhle případě asi nic proti ničemu. Vždyť "se nově rozdělil na dva útvary - odbor insolvenční a odbor soudních znalců a tlumočníků. "Z jednoho ředitelského místa tak vznikají dvě místa. Tabulkové místo ředitele nezanikne, to na MSp zůstává," uvedl Řepka." Je to jen organizační změna.
Může mi někdo vysvětlit, proč se z té zítřejší "učitelské" stávky dělá taková kovbojka a proč se z toho můžou všichni po***t???????
Jedná se o pitomý jeden jediný den... Přitom různá ředitelská volna během roku na různých školách lítají jedno za druhým, ale to nikdo s takovou vehemencí nikdy doteď neřešil :-/ V té době rodiče také většinou nemají děti kam dát...
A dělá se z toho kovbojka? Dělají ji z toho školští pracovníci, odbory apod. (A ti samozřejmě nebudou dělat kovbojku z ředitelského volna.) Ale kdo jinak?
Ne, dělají ji z toho všichni ostatní... Politici, veřejnost a hlavně média...
Školství normálně vyhlásilo stávku, a ostatní se už přes 14 dní dohadují co s dětma...
Člověče, tohle mi fakt uniklo. Různá vyhlášení odborových svazů, kdo všechno se ke stávce připojí či vyjádření, proč že stávkují, to jo. Velké nadpisy, ať otevřu jaký chci zpravodajský server. Dohadování, co s dětma jsem nikde nezaznamenala.
V televizních zpravodajských pořadech snad na všech stanicích to tak třikrát denně už přes týden.
Nojo sakra. Já zas zapomněla, co všechno mi uniká, když nemám televizi.
Vidíš o co si ochuzená :-))
Neboj, od ledna si jí budem platit všichni, tak ideální důvod si nějakou pořídit :-)
???
To je něco nového? Abych něco nezmeškala, já televizi nikdy neměla a nic neplatím...
Ani "chytrej" mobil nemám, můžu si pustit jen ivysílání, a na to prý poplatek netřeba. V počítači takovou tu "televizní kartu" nemám.
Návrh je, myslím, až od 1.1.2025.Ví bůh, jak to dopadne.
Docela by mi to na můj vkus lezlo do peněz. Jen za koncesionářské poplatky se dnes snad ani na nic dívat nedá, přibyl by k tomu i nějaký poplatek za kabelovku či Skylink či jak se to všechno jmenuje. Na druhou stranu mi v lednu 2025 doběhne hypotéka, tak by mi snad na to i zbývalo.
Co myslíš, že od 1.1.?
Jako obecně všichni bez ohledu na zařízení?
Zatím mi to nestálo za to, si ten návrh zákona přečíst. Podle převyprávění novináři každý, kdo má internet.
Původní návrhy počítaly i s majiteli počítačů s internetem apod. ;-)
Jak to nakonec vymysleli ale ještě nevím. My to doma platíme pořád, tak se nemusíme nijak vzrušovat ;-) To teprve až časem vymyslí poplatek za každý kus vehiklu, který to umí zprostředkovat...
Asi jedna z posledních zpráv o tomto, a to přímo od příjemce toho poplatku ;-)
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3612563...
Televizi sice mám, ale zrovna zprávy jsou tou jednou z pár věcí, kterým se ve všech programech všech stanic docela úspěšně vyhýbám ;-)
Naposledy před chvílí...
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-ministr...
To se odteď bude omlouvat za každé "volno" z vůle školy??? Asi ne, že...
A další, dost nelibost vyvolávající, článek
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-co-bude-s...
Ajaj...Tak Učitelské platformě se role odborů při stávce moc nezamlouvá
https://www.novinky.cz/clanek/veda-skoly...
Není nic lepšího pro vládu než když se tihle štěkají mezi sebou. Pak mi nějak uniká smysl té "stávky" když se nedovedou spojit s dalšími odbory. Pak to jsou jen hloupé a směšné výkřiky a dělají jen šašky a ničeho nedosáhnou.
Vůbec se těm učitelům nedivím, že se proti odborům vymezili. Zjevně byli i se svými požadavky zneužiti. Každý vysoce postavený odborář, placený z dělnických mezd, který má (s prominutím) do zadečku díru, se rád ke stávce přidal. Nakonec to dopadlo jako vždy. Odboráři, kteří úpěli, že nemají kde nechat v době stávky učitelů své děti a co s nimi bude, když všichni musí do práce, se slítli do Prahy a nakoupili před Vánoci. A učitelská stávka ostrouhala.
Nechci se nijak dotknout učitelů, ale osobně jsem byla dost zvědavá na to, jak to všechno dopadne, protože mi nepřišlo, že by to učitelé měli dobře připravené.
Přišlo mi, že požadavky neměli pořádně ukotvené. Z rúzných stran zněly různé požadavky. Nedá se říct, že by byly všechny nesmyslné - našly se mezi nimi opravdu požadavky, za které mělo smysl jít do ulic, ale nějak chyběla jednostnost a docela se i ozývaly hlasy, že se vlastně neví, za co se bude stávkovat.
A špatně bylo, že šla stávka proti rodičům, kteří museli do práce a neměli kam děti místo školy dát.
No, uvidíme, jaké z toho vzejdou závěry.
Každopádně. Mnoho požadavků je oprávněných zcela jistě. Na druhou stranu, jsou požadavky, které lze optimalizovat, a soukromník by je optimalizoval. Kupříkladu naše škola vaří obědy pro děti, ale zároveň dokáže navařit a rozvést obědy i pro důchodce nebo každého, kdo je ochoten si obědy zaplatit a odebrat. Chápu, že to všude nejde, na vesnických školách je to problém, ale najít optimální způsob fungování jistě lze. Třeba jeden školník pro více škol. Proč ne.
Nedávno mě "rozstřílela" jedna známá, učitelka, když mi líčila, že na střední škole pořádají nějaký letecký výlet pro studenty. A že se setkávají s tím, že se jim studenti smějí, že musí letět economy class, kde je málo místa, když normálně lítají s rodiči business.
No, nuly vycejtily příležitosti tvářiti se důležitě. To je vše.
Jen tak ze zvědavosti jsem prolistoval katalog Schwalbe na příští rok a ne, bohužel Trykery se na pulty nevrátí (ještě alespoň rok).
Nicméně pokud nějaký kolega tříkolkář postrádá přední pružení a kompenzuje to gumami, budou k dispozici takový úlety jako
SUPER MOTO-X
20x2.80
20x4.00
Kdo má naopak potřebu šetřit gramáž a valit k horizontu maximální rychlostí, mohl by ocenit
SCHWALBE PRO ONE TUBELESS
20x1.10
Takže už taky budeme moct "přejít na mlíko" :-)
Na snímku to sice vypadá jako řady vrutů přichycující potah ze speciálního sádrokartonu, pohlcujícího rádiové vlny, k přednímu bukovému nosníku křídla ruského neviditelného superstíhače šesté (de)generace Su-57.
Ale ve skutečnosti to jsou velmi sofistikované, přesně naladěné, koutové všesměrové odražeče milimetrových rádiových vln, které dokonale zmatou obsluhy západních radarových systémů!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
A teď vážně. To i MiGy-21MF, u kterých jsem rok sloužil, byly zpracovaný líp. A což teprv u nás vyráběný "eFky, nebo dokonce takový starfighter ...
Samozřejmě frontové stíhací bombardéry Su-7, nebo Phantom, ty byly taky jak od kováře :-)
Docela by mně zajímalo jaký to má aerodynamický vlastnosti... Obzvláště tedy při nadzvukových rychlostech :-) Podle mně to tak snad ani nemůže lítat... Nebo tam budou vibrace jak kráva a o to dřív se to bude muset opravovat/měnit.
Jen jestli se to s tou dehonestací Rusáků už nějak moc nepřehání... Tohle mi přijde už jako na hranici pěknýho fejku. Že je to náhodou i na Wiki ještě neznamená, že je to pravda...
Silnej motor to "protlačí", Su-sedmička lítala nadzvukově s podzvukovým profilem křídla. Drobný nerovnosti se schovaj v mezní vrstvě, spíš to nebude tak úplně STEALTH.
Samozřejmě odpalovat rakety z dálky to umí určitě ...
Jasně, správně dimenzovaný motor urve vlastně úplně všechno... Jenom už prostě nemám tolik znalostí, abych dokázal posoudit jak moc musí být povrch křídel/trupu "hladký", aby to nemělo nějaký, a vlastně skoro až destruktivní, vliv na mechanickou odolnost celého draku letadla při těch nadzvukových rychlostech. Proto ta moje předchozí úvaha o vibracích a častějších opravách...
Když ono je fotek toho tajnýho letadla tak málo :-(
Já měl za to, že jsou letadla nýtované a ne takhle sešroubované a ještě tak odrbanýma šroubama, to je snad používají mnohokrát dokud je nestrhnou.
Tady jsem našel něco pro porovnání :-)
https://vid.pr0gramm.com/2023/12/02...
Zaujala pokročilá technika napínání slackline... :-)
... to ses Jardo změnil v Mirku? To tedy klobouk dolů ...
8-DDD
Šmarja snad jasně píšu, že mě ta "fotka" zaujala, nikoliv, že bych na ní byl, ne?
Jestli jsem to z kontextu pochopil správně, tak holka na fotce by měla být Anička... :-)
Šikovná Anička... Až to také dokážeš, tak se pochlub. :)
Možná by se podobná fotka dala použít na novoročenku.
Na tohle potřebuješ hlavně někoho šikovného s fotošopem. ;-)
Já už dávno uvažoval o foto/video montáží slackline nad zeleným pozadím. Zásadním problémem je ovšem fakt, že mám zelený popruh a zpravidla nosím zelené tričko... a když už se do něčeho takového pouštět, vyměnil bych i subjekt - sličná slečna vypadá vždycky lépe než já... :-)
čili už máš hotovo, podle toho co jsi postnul nahoře, ne? :-)
Nejsem autorem a hlavně tohle mě ani nenapadlo.
Moje úvahy se omezovaly na to vyměnit pozadí za nějaké akčnější - třeba umístit slackline nad aktivní sopku, mezi dvě družice nebo tak něco... ale třeba jednou...
Myslim, že dneska je pravděpodobnější, že se z tebe stane Martina, než cokoliv se sopkou nebo družicema :-D
Nějak se na druhou stranu musí dostat aby mohla uvázat lano
Nojo, zase musíme mít něco jinak než jinde v okolí :-/
https://medium.seznam.cz/clanek/vidlakovy...
Ta novela není nijak dokonalá, ale zase tak hrozný to není. Mohli udělat pojištění širší, ale to můžou udělat a doplnit vždycky. Zatím udělali to co bylo nařízeno v rámci EU.
Pojištění na elektrokola má jen Německo a tuším Francie, ostatní okolní země ne.
No tak jestli je pravda to, co ten článek naznačuje, tedy že nově se povinné ručení nebude vztahovat na rychlá elektrokola na která se teď vztahuje a jak sem ten sněmovní tisk v rychlosti prolétl, tak taková interpretace není úplně nesmyslná, tak mi to nepřijde dobře a to zejména z pozice jejich uživatelů, na tom kole už se dá leccos způsobit a přijde mi lepší být kryt pojištěním se zákonem danými podmínkami, než komerčním pojištěním odpovědnosti.
No a ty už jsi někde našel, v jakém znění to tedy opravdu schválili?
Protože co jsem vygooglil různé články, tak stále píšou o pojištění s limitem, že buď konstrukční rychlost nad 25 km/h nebo hmotnost nad 25 kg a vůbec se to netýká elektrokol.
Což si já překládám tak, že to nakonec dopadne asi jen na zahradních traktůrky, protože všechny elektrokoloběžky mají oficiálně max rychlost 25 km/h a většina neváží víc než 25 kg, takže pro ně se vůbec nic nemění... a odblokované na silnici nikdy nesměly.
Tedy pokud tam nezůstala absurdní formulace "provozní hmotnost do 25 kg" ve smyslu, že se do limitu musí vejít vozidlo včetně řidiče. Pak mi ale není jasné, proč by do zákona prakticky nesplnitelnou podmínku vůbec dávali?
Co uvádějí tak vozidlem, které potřebuje povinné ručení, se nově rozumí prostředek, jehož maximální konstrukční rychlost je vyšší než 25 km v hodině, nebo je vyšší než 14 km v hodině, když má větší hmotnost než 25 kg.
Mají to být ta různá vozítka čistě na elektopohon. Na elektrokola, kde se šlape, nebo alespoň předstírá šlapání :-) se to nevztahuje.
Tak ale každé kolo, nejen e-kolo, má konstrukční rychlost vyšší jak 25km. To bys na tom víc jak těch 25m/h vůbec nesměl jet! Konstrukční rychlost je maximální bezpečná pro danou konstrukci, rychleji s tím prostě jezdit po silnici nesmíš. A dává se to do takové té kulaté značky dozadu na vozidlo:
https://www.eshop-zemedelske-potreby.cz...
Jistě, ale to už samého začátku elektrokol se zaměňuje nejvyšší konstrukční rychlost s rychlostí do které má pomáhat motor. Je to blbě napsané, ale je to tak a autor zákona to tak vykládá a všichni to převzali. Dokud to nezruší tak platí tahle blbost. O tomhle jsme tady psali už před léty když se elektrokola rozšiřovala a operovalo se rychlostí 25.
Už jak to na tom googlu píšou je to blbost.
Pokud je to rychlost nejvyšší jaké je vozidlo schopno, tak nemůže být překročena, protože pak je vozidlo zjevně schopno vyšší.
Konstrukční rychlost je termitus technicus, rychlost na kterou je vozidlo konstruováno, počítáno navrhováno. tam platí nějaké efektivity provozu, komfort posádky atd atd.
Neslyšel jsem o autu, který by (pokud nebylo technicky v ***) nedokázalo překonat svou papírovou maximálku, což je právě ona konstrukční rychlost.
Zaměňovat to s rychlostí při které se vypíná přípomoc elektrokola je nehezký nešvar, ale bohužel už se dost zažil a nevím, jestli se to vůbec někdo snaží napravit.
Matně si vzpomínám, jaké zvuky vydával trabant při přiblížení k rychlosti 100 km/h. Pokoušet se to překonávat by mi asi nedovolil pud sebezáchovy.
Každopádně konstrukční rychlost se nesmí překračovat vlastním pohonem, při jízdě s kopce ani ve vleku za rychlejším vozidlem. To akorát elektristi to překroutili, že jim stačí vypnout motor...
Zas na druhou stranu by nám takto napsaný zákon měl konečně umožnit pojistit si i normální kolo obdobně jako auto a nehledat různé odpovědnostní pojistky, jak je dosud zvykem. Vyfasujeme i značku nebo bude stačit nechat si vystavit papír s číslem rámu a popisem kola?
No s tou značkou to taky není od věci...
V práci nám zavádí revoluční změny, v areálu zrušili psy a místo toho postavili vrátnici.
A teď prý kdo jde do práce pěšky, bude muset projít skrz vrátnici, zatímco kdo jede autem a bude mít v systému zapsanou SPZ, tomu prý otevře bránu automaticky kamera.
Jak to bude s cyklisty není úplně jasné a v prosinci mě to asi trápit nebude, ale kdyby kamera reagovala i na nějakou menší cedulku, bylo by to elegantní řešení, jak vjíždět dovnitř bez zdržení... :-)
Jsem si tak vzpoměl tady na to vlákno :-)
https://www.srviral.com/contenido/videos...
Hmmm, takže kolik jsi v životě potkal elektro vozidel, na které by se tohle vztahovalo?
Vzhledem k tomu, že formulaci s konstrukční rychlostí do 25 km/h měla odjakživa elektrokola, za která se všechny elektrokoloběžky vydávají, neumím si představit, kdo se tedy půjde pojistit???
Ten, kdo má omezovač rychlosti 25 km/h, jezdí dál legálně bez pojištění.
Ten, kdo má rychlost odblokovanou, na silnici nesmí a případné pojištění by bylo spíše přiznáním nelegálního počínání. Tam se nic nezmění - platit nebude, protože kontroly zaměřené na odblokovávače se stejně nedějou.
Vehiklů s hmotností nad 25kg jsem za ty roky potkal jednotky a většinou jely okolo 40 km/h = nelegální. U těch jediných by pojištění mohlo dávat smysl, aby nemuseli tvrdit, že jezdí s omezovačem na 14 km/h.
Výsledek - možná vyberou za rok o několik tisíc víc. Kvůli tomu mění zákon?!
Tak jak to vysvětlili by se to mělo vztahovat na ty pseudokoloběžky na kterých se sedí nebo ty velké těžké, segwaye, golfové vozíky, různé sekačky a další podobná vozítka, která nepodléhají registraci vozidel.
Nejde ani tak o výběr peněz jako o jistotu náhrady škody.
Občas nějaké ty vozítka potkávám a řekl bych, že poslední doubou jich je víc než Babet a Stadionů, které pojištění mít musí.
Ta formulace o konstrukční rychlosti byla v naší normě a vztahovala se ke strojům dodatečně vybaveným motorem. Nesmělo se zasahovat do konstrukce, mohlo to mít dokonce 1000w (lhostejno, zda elektro či spalovák) a pořád se to bralo jako jízdní kolo. Nevím, jestli to tam pořád ještě je, asi ano.
U e-kol považovaných za jízdní kolo je to podle jakési evropské normy a platí limit 250w s vypnutím přípomoci při 25km/h, tam už se o konstrukční rychlosti nic neuvádí.
Nehoda na D1
Kolona dlouhá sedm kilometrů je na dálnici D1 na 97. kilometru směrem na Brno. Havaroval tam kamion.
Tak to jsem zvědavý, kolik tam zůstane těch elektrických, až se to možná rozjede. A nebude to jen tam, nastaly časy, kdy si majitelé elektrik budou nadávat, až jim dojde šťáva.
Pražští policisté mají novou zbraň proti davům, vodní stříkačku na tatrováckém podvozku
https://www.novinky.cz/clanek/auto-prazsti...
Už zase něco vypukne? Tak třicet let byl klid, to je obvyklá doba. Já myslela, že kovid bude stačit, zjevně nestačí a je potřeba zase udělat nějaký převrat, který oškube lidi ve jménu lepších zítřků.
https://www.youtube.com/watch?v=A3kU__VCJ_0&...
Dost těžký klumpr pro dvě minuty stříkání. To bych čekal, že na tak těžkém autě bude alespoň 8 kubíková nádrž.
Docela by mě zajímalo, kolik takový speciál najezdí za 30 let kilometrů. To dřív zrezatí než se opotřebí :-)
Tak samozřejmě, že by bylo lepší pracovat na tom, aby lidi neměli potřebu demonstrovat, ale...
Ano, ale vždycky bude nějaká významnější část lidí nespokojená a bude chtít proti něčemu tvrdě protestovat a třeba i ničit věci. Pořád je snad lepší ty lidi kropit vodou než plastem nebo dokonce olovem.
Stačí se podívat třeba na ty zmagořený fotbalový ultras čeho jsou schopni, pro ně bych ještě ke kropícímu vozu připojil chladírenský přes který by voda procházela.
Vždycky když vidím, jak se stát vyzbrojuje proti vlastním lidem, dost se mi svírá žaludek, ani ti čeče nevím proč.
Ultras a jinou fotbalovou svoloč bych já zas naopak klidně kropil těma tvrdšíma materiálama. Vandalismus nesnáším...
V první řadě zmínka vela, ale pro místní kutily by mohlo být zajímavé i výsuvné řešení opěrných koleček, spíš teda jen jako nápad, technicky se nedozvíte nic...
https://www.youtube.com/watch?v=st57tiKsstk
Jo, tohle vymyslel náš konstruktér někdy před 80 lety pro Dálník, který se stále vyrábí
Tak stran elektrifikace ty baterky asi fakt nebudou všespásný, Tatra jde po vodíku
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto...
Ne že bych chtěl být konspirátor, ale na teorii o kurvítkách asi něco bude :-)
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-tajemne...
Kdysi se tady řešila nějaká ohřívátka rukou... ;-)
https://www.svetandroida.cz/lidl-kapesni...
Ohřívač s powerbankou?!? To je teda pěkně ulítlý nápad :o)))
Jen asi máme rozdílný názor na to, co je to "za pár korun". Osobně si pod tím představuji mnohem nižší částku.
450,- Kč sice není "pár" korun, ale za takovouhle víceúčelovou, a znovupoužitelnou, věc mi to nepřijde zas moc... Co je při té dnešní drahotě nějakých 500,- Kč ????
Na kolik by vyšly ty jednorázové ohříváčky, a jak dlouho dokážou hřát třeba ty chemické octanové "pytlíky"?
Pchá!
https://www.e-armyshop.cz/armyshop/ostatni...
No, a na těch skoro 8 hodin potřebuješ 4ks ;-) Krát 109,- Kč je? A jseš na úplně stejný ceně jako za ten elektrickej bazmek :-)
Dobrá, dobrá:
https://ohrivace-rukou.heureka.cz/f:33449:43431419/
Já si začnu do Anglie na to jejich přechlazený pivo brát tohle.:-))
Jé, Bohoušek, to jsem neviděl už léta.
Raději do piva powerbanku :)
https://www.zbozi.cz/hledej/?q=oh%C5%99%C3%ADv...
ČR má právníků, že by jimi mohli dláždit. Ale aby vytvořeli zákony chránící zdejší ekonomiku, na to zřejmě nemají (ruku v ruce s poslanci, kterým jsou bližší zájmové skupiny, než stát)
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika...
To všichni studovali v Plzni?
Ono i když ty zákony máme, tak jejich vymáhání nám nějak vázne, pokud teda vymáhaným není bezvýznamný jednotlivec bez konexí...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
Obávám se, že hlavní problém je úplně jinde - nemáme tu dostatečně konkurenční prostředí (už dlouho). Kdybychom tu měli tisíce malých obchůdků, tak by cenu určoval trh (nabídka-poptávka).
Když ale většinu trhu tvoří několik sítí obchoďáků, pak je jasné, že se na ceně domluví, protože zákazník jim nemá kam utéct.
Úřad na ochranu hospodářské soutěže máme, jenže je poněkud bezzubý
Proč by nezdražovali když lidi mají peněz stále dost a pořád nakupují víc než potřebují.
S nárůstem cen nic nezmůže žádný úřad. A cenové regulace a jednotné ceny tady byly a vedlo to jen k zoufalému stavu kvality a úzkého sortimentu bez možnosti výběru a častému nedostatku. Nehledě na to, že tehdy byly potraviny o dost dražší než jsou dnes.
Potíž je právě v tom, že ty ceny rostou (budou růst) dost jednotně, právě na to by ten antimonopolní úřad měl dohlížet.
Jeho úkolem nemá být "zajišťování nízkých cen" ale "zajišťování konkurenčního prostředí" které by k těm "nízkým" cenám mělo vést.
Nemá regulovat ceny samotné, má regulovat, aby se všechny řetězce nedohodly, že rohlík za dvacku je vlastně super nápad a když to zdražej všichni naráz, tak jim zákazník neuteče, protože nemá kam.
Nějak si nedovedu představit jak prokázat nějakou kartelovou dohodu u ceny potravin, pokud by se někdo z obchodníků nezblázní a nějak tu dohodu nepotvrdí. Když všichni zvednou cenu potravin v průměru o 20 %, ale každý z obchodníků na jednotlivé zboží o různé procento, a nasadí rozdílnou cenu takže právě třeba ten rohlik bude u všech prodejců v rozmezí 3,90 až 4,60 tak je vše v pořádku a nikdo s tím nic dělat nemůže.
Když to jde třeba v Německu, tak proč by to nemohlo jít tady??? :-((( To jenom ty naše zákonodárný lemry nejsou schopný vymyslet pořádnej zákon, kterej by na tohle platil :-( A když nejsou schopný vymyslet, tak proč teda "neopisují" rovnou v tom Německu? To by se ale muselo nejdřív chtít...
Všichni zmrdi brečej jak "musí" zdražovat, aby neprodělali, a nakonec z nich na konci roku vyleze, že mají násobný zisky těch loňských :-(((
Albert teda "jenom" o 87% více, chudák :-/