Teď jsem se vrátil z oslavy 20 let Automatu. Praha za tu dobu vybudovala celkem hustou, ale stále nespojitou síť cyklostezek, vyhrazených pruhů a smíšených chodníků. Na pražského cyklistu se přestalo koukat jako na naprostého exota a blázna. Z nebezpečné šelmy Automatu se stal patrner rokující na Magistrátu v cyklokomisi o vývoji dopravy v Praze. Z posledních zastánců Automatu či pražské cyklodopravy tady NaKole z Hraboše, Újezďáka a mne jsem tu jsem zbyl sám. Z původních vůdců Automatu zbyl jen Vráťa Filler. A první hlavní protagonista a vůdce Automatu Bouchal zahynul na kole na křižovatce U Krále železnic sražen autem.
A krom oslavování té nepospojované husté sítě cyklostezek je něco převratného do budoucna?
Praha má na to miliardy a docela by mě zajímalo jak velký procento bude ročně skutečně účelně vynaloženo, ale asi radši nevědět jak moc z toho bude nesmyslně rozházeno a rozdáno.
navíc většina těch "cyklostezek" stojí za naprosté hovno, jsou založeny příliš mělce , a tedy za pár let jsou k nepoužitelnosti roztrhaný kořenama stromů tak, že se hoděj sotva na opatrnou pěší chůzi. V podstatě taky vyhozený peníze.
Add oba. Automat je jen usilovný žadatel a prosebník. Stavitelem a tvůrcem dopravy dopravy jsou pražtí zastupitelé, které si pražané jednou za 4 roky svobodně volí. Tam je třeba směřovat dotazy a přání. Pokud nejste spokojeni, můžete podle toho zohlednit příští volbu.
Automat je spolek buzerantů, kurvičů dopravy a pořadatel nátlakových akcí, kterými rozeštvává zatím ještě pokojné účastníky dopravního provozu
Tvůj názor... Jen nechápu, co tě nutí to sem takhle naplno a hnusně psát. Nejspíš mne jen chceš naštvat. Vem si šavličku a jsi se projet. Třeba se uklidníš.
Tím, že o hovnu budeš psát jako o voňavce, furt to bude hovno a ne Chanel No 5
Nejspíš jsi si ve své zaslepenosti a předpojatosti ani neuvědomil o čem vlastně píšu. Zkus si to znovu přečíst. Nějaká oslava Automatu tam totiž vůbec není. Jen ty hned začneš útočit na více než 10 let mrtvého člověka a plivat nesmyslně na Automat. Jak píšu, jdi se projet a trochu si provětrej hlavu, jestli to ještě jde.
Já na kole na rozdíl od tebe i jezdím. Nevím proč bych o bandě sráčů, která už 20 dělá všechno proto, aby ostatní účastníci silničního provozu cyklisty nenáviděli, nenapsal, co jsou zač, teda banda sráčů, která by nejlíp udělala, kdyby se místo sraní do ostatních, mistrování a pořádání buzeračních akcí zaměřila na to, aby se naučila jezdit dle pravidel silničního provozu, defenzivně a předvídavě.
Výsledky jejich činnosti vidím dnes a denně, pokud vyrazím na moderním kole... každým rokem je na standardní cyklisty nasráno větší % řidičů a dělají vše možné, aby jim to osladili.
Stačí vyrazit na starým kole se šavlí a přístup je zcela jiný.
Chováš se jako agresivní blbec, kterým nejspíš i jsi. No co se dá dělat? Asi je to normální a přirozené s věkovou změnou tohoto fóra. Mladí lidé to opustili a stalo se doménou nenávistných senilních staříků a stařen. Už se tu jen hašteříme i blbosti.
Pokud se pamatuju správně, Bouchal zemřel na vlastní blbost a prasáckou jízdu - nedal přednost. Pokud by celej Automat skončil stejně, udělal by pro pražské cyklisty to nejlepší co by mohl.. tam, kde se dalo dříve jezdit naprosto v pohodě, protože k dispozici byly 2 široké pruhy, kde se vešel v pohodě cyklista a 2 auta vedle sebe, je péčí těchto idiotů jedna klikatina plná nasraných řidičů a mezi tím se proplejtá cyklista po záhadně se objevujících a mizejících "cyklopruzích" různého významu. Nakopat prdel za to málo.
Pokud jsi u toho nebyl, těžko si můžeš pamatovat - ať správně nebo špatně.
V podstatě se neví, čí to byla vina. Co svítilo v daný moment na semaforu se prokázat nepodařilo. Jeden z účastníků byl mrtvý, u druhého tím pádem nastoupila presumpce neviny.
To je ale blbost co? Nevšiml jsem si, že by dopravka u smrtelných nehod přeživší vyviňovala bo presumce...
Dopravka ne, ta ani nemůže, ale policie ano, není to nijak časté, ale občas ano když není dost důkazů o zavinění.
Dopravka to zavřela jako nedání přednosti stran cyklisty. Jen Automat účelově manipuluje fakta, jako vždy.
Pokud to je pravomocné rozhodnutí, tak s velkou pravděpodobností to tak bude.
To sice ano, ale jen na základě výpovědi druhého účastníka. (Což je fakticky totéž, co presumpce neviny. Ten, co by mohl eventuelně tvrdit opak, nehodu nepřežil.)
Aby bylo jasno - tím toho řidiče neobviňuji. Samozřejmě to tak opravdu být mohlo.
Ale rozhodně mi to nestačí na to, abych z "prasácké jízdy" obviňovala Bouchala.
Nehoda i se smrtí může být z z nepozornosti při hodně pomalé a jinak opatrné jízdy.
Je zbytečné se dohadovat, když nejspíš nikdo z nás neviděl rozhodnutí a zdůvodnění policie o té nehodě. A pokud řidič auta nebyl obviněný, tak jsou jen dvě možnosti, buď nehodu zavinil cyklista, protože nedal přednost, nebo nebyl dostatek důkazů k podezření o zavinění. A tohle je možné zjistit jen z toho rozhodnutí.
A protože bych řekl, že Michálek to rozhodnutí také nečetl, a ani neví jaké bylo, tak se jen dohaduje a říká jen co si myslí, takže dost zbytečné.
Zkoumalo se to ze všech stran - Google ještě najde stopy, jako tady https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/smrt...
a vždycky to skončilo stejně.
Byl jsem u 5 ti nehod (4* zranění, jedna smrtelná), jednou jako spoluviník (srazil jsem se s autem, oba nás oslnilo sluníčko a neviděli jsme se), jednou jako zcela nevinný účastník (vběhla mi pod kolo kráva, a zlomila si o mě nohu), jednou jako účastník svědek u smrťáku (napálil to do nás z boku motorkář - nedal přednost a jel asi 150, byl jsem spolujezdec) a dvakrát jako čistý svědek. Pokaždý z toho byl protokol, který byl neprůstřelný a nic nalhat nešlo... svědecké výpovědi v podstatě jen dokázaly potvrdit to, co dopravka vyčetla ze stop.
Jo, jenže v situaci, kdy o zavinění rozhoduje jen a pouze to, co kterému z účastníků svítilo na semaforu, ze stop nevyčte nic ani jasnovidec.
Přesně. Posední dobou sice pomalinku, ale přece jen se na některých frekventovaných křižovatkách objevují kamery co hlídají průjezd na červenou. Dost často chybí svědci pro jízdu na červenou a bez kamery nebo svědků se to nedá pořádně určit, zvlášť když jeden je mrtvý.
Viděla jsi někdy, jak se vyšetřuje dopravní nehoda?
Myslíš, že takhle:
Pane, z druhého zbyl mastnej flek, tak nám k tomu něco prosím řekněte.
Von mi upad pod auto a to prosím dvacetkrát za sebou.
No tak to tady podepište, havrani ho seškrábnou a my půjdem, máme toho moc a tem mrtvej nechce nic říct, tak to necháme tak.
Ne, nemyslím. Nicméně v situaci, kdy jeden tvrdí něco, druhý je mrtvý, svědci nejsou, či tvrdí každý něco jiného... případně všichni totéž, tj. že viděli zelenou, ale každý koukal z jiné strany, když se udělá kontrola signalizačního zařízení, zda nebyla závada na něm... tak se holt může stát, že i relativně dlouhé vyšetřování nakonec dopadne takto. Máme jedno tvrzení a nemáme nic, co by je vyvracelo, tak nám nezbyde, než se s ním ztotožnit.
Stavy "viníka nelze učit, jeden z účastníků mrtvý" a "viník mrtvý" případně "pravděpodobný viník mrtvý" jsou zcela odlišné a nezávisí na libovůli vyšetřujícího policisty a tom, jak se vyspal ....
Jistě že ne. Ale závisí na tom, která fakta jsou zjistitelná a dokazatelná. A není to zas tak vzácné, že právě ta rozhodující nejsou.
Občas se to stane i u vraždy. (Kdo dokáže s jistotou říci, jak to bylo s Nečesaným či Kramným.) Natožpak u dopravní nehody.
Pokud by byla možnost přišít alespoň spoluvinu řidiči, tak by mu ji přišili (a tu by měl, pokud by mu napočítali vyšší, než povolenou rychlost, třeba). Pokud by si nebyli 100% jistí, že si za smrt může Bouchal sám, vyšetřování by neskončilo tím, že viník je po smrti (ten výslednej stav je totiž dost důležitej pro pozůstalé, například plnění pojistek). Těch důkazů, z kterých to skládají je celá řada.... dokážou určit rychlost před srážkou velmi přesně, ať už z toho, jak daleko letěl, z brzdnejch stop, deformací.. dopočítat pravděpodobný způsob jízdy z nejbližší křižovatky....
Rychlost byla v tomhle případě nejspíš docela nepodstatná. Zabít cyklistu můžeš autem i při nárazu v rychlosti 30. U nedání přednosti jsou podstatné jiné okolnosti. Ještě celkem snadné to je u neřízené křižovatky (tam by ta rtychlost hrála roli), ale u světelně řízené to zjištění viny je problém dost velký a ještě nadruhou.
nebyla, pokud by mu spočítali minimální rychlost třeba 58 místo povolený 50 nebo kolik tam je (není tam 30 nebo 40?), tak to už je spoluvina a hraje se na procenta zavinění.
Já u tý svá bouračky měl 50% druhý taky.. já nedání přednosti, on rychlost, oba nepřizpůsobení (oslnění.. měli jsme předvídat a zvýšit opatrnost)
Řeč je o nedání přednosti na světelně řízené křižovatce a tam je rychlost 30, 50 nebo i 70 celkem nepodstatná pro určení viny kdo komu nedal přednost. Tam je důležité určit kdo do křižovatky vjížděl na oranžovou nebo dokonce na červenou. Každá nehoda je jiná, má jiný průběh a tak se nedá zobecňovat a už vůbec ne porovnávat rozhodnutí o jedné nehodě s nějakou jinou.
A tak to si zas myslím, že i v případě světly řízené křižovatky pořád platí paragraf 4a. Je hned na začátku zákonné normy a žádný další paragraf neříká, že by někdy neplatil. To, že jedeš na zelenou, tě ještě nezprošťuje základních povinností, jako třeba (a zejména) nezabít člověka. Když to jenom trochu jde, máš zastavit. A toto se, doufám, přezkoumává. Zda mohl vidět, zda mohl střetu zabránit...
Ale to samozřejmě platí a její překročení je přestupek, ale pouhé mírné překročení povolené rychlosti na světelně řízené křižovatce nemá žádný vliv na zavinění nehody když dotyčný jede na zelenou a někdo mu nedá přednost, protože jede na červenou třeba jen rychlostí 30.
Samozřejmě při výrazném překročení rychlosti o 30 a víc už by to mohlo hrát roli, když by znalec dopočítal, že kdyby jel rychlostí do 60, že by stačil zastavit hodně zbrzdit nebo se i vyhnout. Pak by nesl menší díl viny na následcích nehody. To ale nic nemění na konstatování, že nehodu zavinil ten co nedal přednost a jel na červenou.
Rychlost se přezkoumává pokud je podezření, že byla výrazně překročená rychlost, jinak to nemá význam.