Zajimalo by me, jestli nekdo ma zkusenost s vidlici od tohodle chlapika? dik...
Tak toho chlapika ti muzu jen a jen doporucit. Mam Suntour XCP 75 Lo a jak ti mnoho uzivatelu teto vidle rekne, je v podstate nepouzitelna. Po par vymenenych emailech jsem mu vidli zaslal a zhruba po tydnu mi prisla upravena - novy tlumic, olejove mazani, lepsi tesneni. Chod vidlice se vyrazne zlepsil a ted se da hovorit o odpruzene vidlici.
Moje zkušenost s tunning-test.cz je veskrze pozitivní. Funkce vidlice je po úpravě nesrovnatelně lepší a hlavně, ten člověk má zkušeností a opravdu tomu rozumí (narozdíl od mnohých jiných kteří o tom jen kecají)
To zni zajimave...na kolik takova uprava prijde?
Myslím, že asi tisíc. Vyhledej si v historii jeho mejlovku, protože od tý doby, co si tady s ním někteří v hodnotícím tématu vypláchli hubu, už sem nechodí.:-(
Jsem tady pořád a sleduju dění ale když není nic k vidlicím, tak se do toho nehrabu.
Psal už jsem to mnohokrát tady ten prostor je nejserióznější, s čím se na netu setkávám a hádky, které znám z jiných jsou daleko horší. to "vyplachování" je běžné na jiných fórech a je daleko horší.
Zdravíčko ! Rád bych zneužil příležitosti a zeptal se, zda-li se dá vůbec něco provést s vidlicemi RST řady Omni, které v sériovce de facto nepruží, nebo zda-li je to ztracený případ zralý na výměnu alespoň za nějaký Suntour v tuningu ?
Urcite by ti doporucil tutu vidli ani neupravovat, snad tam i pise, ze se temhle levnym nevenuje...
Je to tak, jak píše traxx.
Správný tuning vyžaduje piplavou práci s každým odporem ve vidli, ve finále se to pozná pouze chodem, na oko to není vidět. Levné vidlice se systémem pružina elastomer ale s větším odporem prostě počítají a vše funguje i jako tlumení. takže práce na vychytání odporů se obrátí proti Vám, výsledkem bývá, že vidlice kope.
Proto se nevyplatí extra upravovat vidlice bez olejového tlumení.
Dále se nevyplatí upravovat vidlice, které nemají dostatečně pevný základ. Jde totiž udělat hodně ale pevnost se žádnými běžnými úpravami nezvedne.
právě z těchhle důvodů nemám rád RST, a přiznám se, že ani typy s tlumením mě nepřesvědčily abych se jim více věnoval.
Opravdu rozhodující je zvolit vhodný základ a teprve na něm stavět. S nepevným základem je práce stejná, ne li větší a výsledek daleko horší.
U takovýchhle vidlic doporučuju majitelům aby se zaměřili poze na záměnu za lepší mazání a úpravu provedli sami. Nechci slibovat nemožné a proč? To jsem snad popsal dostatečně.
Díky moc za odpověď. Tak nějak jsem to očekával, ale raději se zeptat, než potom litovat ;o)
Dle $$$ situace se možná brzy ozvu přímo na e-mail, právě ten výše zmiňovaný Suntour XCP-75 by mi po tuningu přišel pro kolo mé ženy jako dobré řešení.
Tak zatím !
Ahoj, měl bych dotaz, zatím jen tak všeobecně. Mám na kole osazenou vidlici Suntour - dodavatel uvádí označení XC PRO D-Lo 100mm (mám za sebou cca. 3100 km). Bylo by vhodné tuto vidlici "natunit"?
Üprava je možná na všech vidlicích, které nemají poničený Lock out.
Poškozený se pozná tak, že nezamyká natvrdo a trochu se propadá , to ještě nbývá tak hrozné a do určité míry to jde použít, když se ale propadá výrazně je to známka výrazného poškození a bývají vydřeny i stěny tlumiče, to už zachránit nejde.
Skutečný stav je možné určit až po rozebrání a je třeba upozornit a počítat s tím, že výrazně se propadající Lock bývá známkou zásadního poškození, které nejde odstranit jinak, než výměnou za jinou olejovou patronu, jsou náhradní a cena je cca 850,-
Z toho co jste mi psal to vypadá na poškození. Když zamknu Lock out a pořádně zatlačím, propadnou se kluzáky o cca.1cm.
Jak jsem psal, je to známka a posoudit na dálku to nejde.
Děkuji a pokud bych se rozhodl pro úpravu/opravu, ozvu se na e-mail.