Ahoj, existuje lepší nasazení magnetu, než tento?
https://www.global-sport.cz/magnet-pro-pocitac...
protože to skoro nedrží, a při např jízdě po polní cestě se sune "dolů"
Už od pohledu bych tomu nevěřil, ani ta kovová varianta téhož se mi nepozdává...
Všechny tachometry v mém životě měly tenhle styl
https://www.global-sport.cz/magnet-sigma-power...
a nikdy jsem problém neměl.
a pujde s tímto tachometrem? https://tachometry-na-kolo.heureka.cz/force-wls...
Jak píše Airline - magnet je magnet.
Měl by to být pouze feritový magnet, aby mohl běhat těsně kolem snímače. U neodymového magnetu by se mu snímač hned při prvním otočení přicvaknul na snímač :-)) I ty nejmenší neodymy o průměru kolem 2 mm a výšce pod 1 mm mají sílu cca 150 gramů.
Používám neodym, funguje spolehlivěji než feritový.
V principu určitě ano. Byla to reakce na samodomo výrobu jakéhokoliv magnetu. Při obvyklé prodávané velikosti feritu cca 10 mm x 2-3 mm je síla neodymu přes 1 kg. Taky doma používám neodymy třeba na zavěšení kol. Malý kotouč o průměru cca 2 cm a výšce pár mm má sílu zhruba 20 kg.
https://www.global-sport.cz/pocitac-sigma-bc...
Tak mám tento tacháček, ale narazil jsem na čidlo kadence. Čidlo je navrhnuté na zábradlí, ale u leha mám docela velké vzdálenosti a jsem fajnovka na ty stahovací pásky pro obrušování kotníků. Prosím Vás máte nějaký tip na magnet? Napadlo mně i uchycení oboustrnnou páskou nebo natvrdo třeba chemoprénem. Jako představte si šlapákovou trubku a na levé klice magnet a mezi tím 7cm.
Pokud už se pouštíš na půdu domácího bastlení, pamatuj, že tachometr potřebuje sbírat impulsy jednotlivých otáček. Ne nutně kliky.
Pokud máš vhodnou pozici u převodníku samotného, i to je možnost.
A v neposlední řadě, estetická příchytka je řešitelná 3Dtiskem - jedna z ideálnějších aplikací...
Až se mi šlapák vrátí z Azubu, tak nad tím podumám, ta kadence je dobrá věc pro nájezdy.
Já jsem to tam měla jen chvíli, než jsem se naučila vazbu kadence se zařazeným převodem a rychlostí na tachometru. Orientačně mi už stačí tachometr. Aspoň se při nájezdech nenudím, když si to chci spočítat přesněji ;-)
Tedy při 27 či 24 převodech si tohle odmítám pamatovat. Na to bych potřeboval převodní tabulku a kalkulačku, nebo to odečítast z grafu. Nevím, co je za jízdy obtížnější. Nejlépe to naučit počítat mobil. No k tomu by to ještě chtělo elektrické řazení, které by po Bluetooth posílalo zařazený stupeň do toho mobilu. Pak už by to počítalo samo.
Osobně se obejdu - řadím aby se mi pohodlně šlapalo.
A byť by mě ze zvědavosti zajímalo, kolik to asi tak je, tak opravdu jen ze zvědavosti.
Má nějaký reálný smysl to sledovat číselně?
Dojezd neboli výdrž. Když udržím šlapací rychlost do 20km/h, tak ujedu víc, a pokud to doplním a max. frekvenci, tak si myslím, to nevím určtě, že, tak si myslím, že půjdu nahoru výkonostně na výdrži.
Jako že si budeš hlídat na tachu jestli nejedeš moc rychle a nešlapeš moc rychle?
Jako jo, odpor roste se čtvercem rychlosti, takže to beru, ale měl jsem za to, že je právě výhodnější nervat to silově ale spíš klikama točit...
Nu, každý máme svůj přístup...
Tak z těch teoretických 24 používáš jen část ;-)
A nejčastěji na dlouhých cestách jezdím střed kazety na dvou talířích, to máš 8 rychlostí, to se dá pamatovat.
Krajní stavy nepotřebuješ řešit, do kopce se docvakáš k tomu nejpomalejšímu převodu a pak už ti stejně nic jiného nezbude, než to nějak ušlapat silou. U rychlých převodů je to zas hlavně o odvaze, kolik si z toho kopce troufáš.
S rohlíkem vůbec netuším nějaký zařazený stupeň :-D
tak za tmy to vyjde nastejno, ale mi netvrď, že neeviduješ, co tam máš za kvalt. Za tmy si to dokonce i v duchu počítám :-) Pokud ne, tak musíš být občas zklamanej, když už tam nemáš převod a myslels, že ještě máš, a ten kopec pokračuje dál a dál... To musí být blbý zvlášť na dlouhých cestách, kdy třeba zbytečně vyplýtváš sílu, abys vzápětí zjistil, že už si neulevíš, jak to pak řešíš?
Se svou pamětí bych se ničeho nedopočítal :-D
S rohlíkem si přehodíš kvalt během mrtvé úvrati klik, takže to prostě zkusíš jestli tam ještě něco je :-)
Ono po nějaké době už mám vcelku odhad, kde ten rozsah končí a protože tříkolka je pro výrobce atyp, ta ryska na odečítání je beztak taková mírně "za rohem" než abych na ní pořádně viděl.
Za tmy to tedy funguje stejně jako za dne - dost odhadmo. Jelikož ale nemám trojplacku a nemusí mě trápit křížení řetězu...
Jak jsi psala, nasadím silové šlapání, odzkoušeno po 2 týdny směrem k Baltu s 20kg bagáže :-D
Víceméně stejný šroubovací magnet na jednom kole mám a drží dobře. A určitě nejsem žádný výjimka, protože kdyby nedržel nikomu, nikdo by ho nekupoval a už by se dávno nevyráběl. Nemáš ho jenom málo dotažený? Možná by pomohlo lepidlo na závity: jednu kapku mezi magnet a drát, druhou na závit a utáhnout.