Tomu říkám pech...
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-mladik-a...
Co na tom vyšetřujou? Nebývají nehody automaticky vinou toho ožralého?
To opravdu ne, nikde není dané, že kdo je opilý, je vinen.
Napsané asi ne, ale je to velmi pohodlné (časté) řešení :-)
Asi jako když někomu něco svaříš a ono to prdne a stane se "něco".
Máš-li průkaz, je potřeba vyzkoumat co se kde mohlo potento. Nemáš-li průkaz, jsi záporák dne a vše je tvoje vina ;-)
Není to tak jednoduché jak je dost často povídá. Alkohol u řidiče je vážný přestupek, ale neznamená, že dotyčný musí zavinit nehohu. Občas samozřejmě ano, velmi často má jistou míru spoluvinu, ale ne vždy.
U nás v ulici se zrovna staví tramvajová trať a občas je to tu zajímavé. Dopravní situace se mnohdy mění ze dne na den a kolikrát i jako pěší večer hledám "nezarubanou" cestu domů, protože ráno to bylo ještě jinak.
Teď zrovna se tu jezdí jedním pruhem kyvadlově. Jsou tu semafory.
No a před chvíli zde na červenou zastavila sanitka a vedle ní se vpravo propasíroval cyklista a klidně do toho kyvadlového úseku vjel.
Řidič sanitky si dovolil na něj zatroubit, ovšem cyklist jenom v jízdě zvedl levou ruku a zcela jasně a čitelně ukázal řidiči sanitky (a všem okolo) regulérního fakáče.
Tak já nevím...
Udělal by to i kdyby tam nestála sanita, ale třeba měšťáci nebo státní policie?
Ono teda kolem Lannova je zavřené kde co. Tam je to teď opravdu survival.
Včera jsem se snažila nejprve dostat na Šestku a pak ze Šestky. Uzavřená Karlovarská už byla jen taková třešnička na dortu...
Ve snaze dostat se domů jsem včera udělala hóoodně přestupků. Jednodušší by snad bylo jet do Brna, tam se otočit a zase jet zpátky než hrát s autem tu únikovku kolem Hvězdy (přiznávám, že v jednu chvíli mě napadlo vzít to i tou Hvězdou...).
Jj, je to tu teď bojovka. Ráno vyjdeš z baráku a hledáš kde nechal tesař díru a večer je zas vše jinak.
Ve vnitrobloku máme cca 10 regulérních garáží. Ovšem někdo těm lidem zapomněl včas říct, že se z vnitrobloku v létě kvůli uzávěrám nedostanou. Takže zde zoufale jezdily auta po chodníku, plně naložená dovolenkovým náčiním a rakvemi na střeše, ve snaze proboxovat se na svojí dovolenou. Někdo byl asertivní a probojoval se. Jiný to vzdal. Zbytek cesty k Jadranu byla pohoda, pokud se jim povedlo dostat ze své vlastní pražské garáže.
Informovanost je tragická!!! (fakt je to na tři vykřičníky)
Zastávky autobusů se mění denně. Paní o dvou francouzkých holích jsem nedávno na mobilu hledala, jak se dostat k doktorovi, aby to stihla.
Už jsem si na to stěžovala komisi pro výstavbu TT Dědina, která měří rovných 2,1 km a končí v polích. A nikdo nechápe, proč se vlastně staví, když nikam nevede.
Nezabývají se tím. Nikoho to nezajímá.
Komise chce tramvajovou trať, a taky ji dostane. Tedy my ji dostaneme.
Také mě ta výstavba TT překvapila, protože jsem si myslela, že na Dlouho míli povede buď metro nebo ten letištní rychlovlak...
Ale doba je zjevně více než turbolentní a změny se dějou rychleji, než člověk stíhá zaregistrovat.
A ta informovanost je opravdu víc než tragická...
Urban legend: TT se n letiště staví aby se nemuselo bojovat s pha6 o to kudy může a nemůže vést rychlodraha. Resp "Proč stavet trat kdyz uz je tam tt"
TT se nestaví na letiště!
TT končí v polích dva kilometry před letištěm:-((
Lidé, co se vracejí z letiště do Prahy říkají, že to nikdy nebylo horší než teď.
Evropská je paralizovaná souběžnou výstavbou trolejbusové dráhy, která nahradí dnešní autobusy, ale pozor! Troleje povedou jen na úroveň OC Šestka, dál ty trolejbusy pojedou na baterky. Dobrý, ale kvůli tomu se musí na obou konečných stavět elekrifikační stanice. Kvůli pěti stům metrům na obou stranách.
Já fakt tomu nerozumím. Tak dlouho se mluví o tom, že pražské letiště je těžko dostupné, až se nakonec to Pražské letiště stane úplně nedostupným:-((
A k Evropske je nyni zavrena i Drnovska a Karlovarska. Uzavirky jsou i v soubezne ul s Evropskou od voz Vokovice. Kdo nema mistni znalosti, ten zazije pekny survival pri dobyvani Prahy od zapadu.
Podle trolejí to vypadá, že tam budou jezdit i troleybusy
Jj, kromě autobusů, tramvají a aut, zde budou jezdit i trolejbusy.
Ovšem pozor! Ty tramvaje budou končit v polích na Dlouhé míli a ty trolejbusy pojedou po drátech jen k Šestce. Pak pojedu na baterky.
Troleybusy pojedou od nádraží Veleslavín, od stanice metra
Jak prosím?
Od nádraží Veleslavín do stanice metra Nádraží Veleslavín?
Píšu od - od, píšeš od - do
Od a do není totéž (ani ve slovenštině), možná by pomohla návštěva u očního lékaře ...
Ono záleží na tom jak je ten řízený úsek dlouhý a jak široký.
Když je úsek delší a cesta dost široká, resp. je kam se může uklidit, tak je blbost aby tam cyklista čekal na zelenou. Když vyjede cyklista jako první a pěkně pojede pomalu a víc ke středu, tak je to dost velká bezohlednost a vopruz a koleduje si, že někomu prdnou nervy.
Takže průjezd resp. vjezd cyklisty na červenou vidím jako rozumné pokud samozřejmě se včas a dobře uhne protijedoucím.
Mista tam moc neni.
Byla to bezna ulice, kterou nyni predelavaji na tram trat. Rekla bych ze v dobre pulce ulice uz auta jezdit nebudou, dal snad bude aspon 1 pruh.
Kazdopadne to mava a do budoucna jeste hodne zamava s dopravni situaci v cele oblasti, a to vcetne parkovani.
A tak pohodove se tamtudy jezdilo na kole ven do zapadniho Priprazi...
A to zase ne.
Po dokončení té nové tram. trati budou jak Vlastina tak Drnovská pro auta v obou směrech normálně průjezdné.
... za 89 roků se až tak moc nezměnilo ...
https://www.youtube.com/watch?v=aqma8chdZ_Q
Měl bych prosbu na Lannu, když jsem se pohyboval za Béziers ve Francii na kole, ustlal jsem si na pěkném vršku, byl celý provrtaný králičími norami, asi jim kutání šlo snadno, protože byl celý z nesoudržných schránek mořských živočichů, opodál jsem viděl i lišku, jak zalézá do nory.
Za měsíc jsme tudy jeli autem, tak jsem si trochu materiálu přivezl.
Na netu se mi o něm nic nepodařilo najít, vzpomněl jsem si tedy na Vás, milá dámo, zda byste něco nevydolovala z manžela :-)
Český kemp, ráj všech hostů...
https://medium.seznam.cz/clanek/if-kdo-se-boji...
Dotyční měli obrovskou trpělivost :-O Já bych svůj pobyt tam ukončil asi hned druhý den a asi i fyzickou inzultací obou individuí :-)
Jednostranné svědectví jen málokdy popíše realitu ...
Jasně... Píše to ale i tak dost smířlivě (já bych to teda řešil mnohem důrazněji, včetně jednání s těma debilama vlastníkama rovnou na místě). A kdyby jim opravdu chtěla uškodit, tak je na férovku jmenuje...
Viděl jsem podobné "kempy" v Chorvatsku a i u nás. Nikdy bych tam nevlezl. To je zařízení na přivydělání pana domácího, který nemá žádné ponětí o potřebách svých hostů. Sám se toho skoro štítí, nikdy to nepodnikl a tak to kočíruje podle svého hodně pokřiveného obrazu. Spokojen tam může být jen někdo jemu podobný. To znamená osoba, pro kterou je pension, ale nená na něj peníze.
Tak už by měla být otevřena...
https://www.archiweb.cz/n/domaci/v-prazskem...
V paměti se mi to trochu slévá, ale minimálně ta přes Berounku už je nějakej pátek v provozu myslím...
Zaujal mě dnes automat Schwalbe na cykloduše v Olbernau. Všechny rozměry a všechny ventilky za jednotnou cenu 8,50 Euro. Škoda, že teď aktuálně potřebuji spíš nový plášť na zadní kolo.
Předražené, dají se koupit v supermarketech za 3,5€.
Jinak jsou standard tři duše, ta třetí hlavně kdyby se podělal ventilek a pak lepím a lepím. Jedna lepící sada z Decathlonu za 3€ vydá na několik dušííí...
Ten první Paleček nebyl ode mě :)
3 € lepení? Kolik toho lepidla a fleků je, když tuba normálně stojí 12 a flek 4 Kč.
Tak to je totéž, co se prodává u nás.
Řekl bych, že za jednou tolik. U nás tohle množství vychází asi na 40 Kč, takže zhruba 1,5 €.
Jj, předražené. Ale když tam přijedeš v sobotu po dvanácté a potřebuješ duši, tak dobrý.
Já bohužel v Olbernau potřebovala plášť a přijela jsem tam po dvanácté, kdy už byl cyklošop zavřený.
Tož jsem ten starý vyspravila a dojela. Olbernau je moc hezké městečko.
Teď už je doma nový, zítra ho vyměním, abych o víkendu zase mohla jezdit.
V sobotu mě zaujali elektrokolisti vyjíždějící poslední stoupání na Smrk. My se vraceli ze sběru brusinek a uvažovali, jestli to raději k Nebeskému žebříku nesvést a proti nám skupina tak deseti-dvanácti "cyklistů" co stoupání (cca.25%) vyjížděli po tý žulový šotolině "s prstem v nose" :-)
Jedinej vypadal trochu zpoceně, ostatní si jen tak rovně seděli a protáčeli nohama ...
Já to tam nahoru už pár let nedávám. Samozřejmě to svádim na zhoršující se stav cesty!
http://jdem.cz/fjyfr5
To myslíš cestu od asfaltové silnice od Tišiny k vrcholu Nebeského žebříku, nebo cestu kolmo do kopce od vrcholu Nebeského žebříku na vrchol Smrku. Už jsem tam 2 roky nebyl a z takovéhle prodlevy mi to nepřijde zase tak dramatické stoupání. Ale jistě se to bez zapocení na normálním horáku jet nedá. Myslím, že se ještě nezvedá přední kolo. Netřeba bojovat s předozadním vyvážením těžiště.
To víš, když za tebe jede motor, to se to jede do kopce zvesela.
Tu druhou. Tam to spíš prokluzuje a na volné drti utíká do stran, plus odvodňovací žlábky. Samozřejmě, přijet tam čerstvej, tak by to šlo. Od NMpS je to 10km a 600m :-)
PS. máš tu nějakého "příznivce", vyrovnávám ...
Jsi to zatrest schytal se mnou :D Já už to ani nesleduji. Ukazatel, který nemá vůbec žádný hodnotící význam je zcela zbytečný a tudíž je i zbytečné ho sledovat.
Za 14 dnů nejspíš pojedu přes Tišinu na single tracky pod Smrkem. Pojedu z Tanvaldu a večer se tam zase vrátím. Výhoda toho návratu je, že se kousek nad Tišinou na vrcholu hřebenu odrazím a zastaví se to v podstatě až v Tanvaldu. No a nebo také ne, poněvadž už 3 týdny nejezdím na kole a mám zakázáno sportovat. Uvidím, co to se mnou udělalo.
Má to nějakých 14 %, na volném štěrku to už občas zlobí, ale těch 1/4 km by trénovaný cyklista dát měl. Na elektrice to musí být bez nejmenších potíží.
Pokud se to tlačí z Nového Města v kuse a bez pauzy těch nějakých 650 m nahoru, tak to už člověk slušně foukne. Na elektrice by to asi taky neměl být problém.
No právě, už na Tišině má člověk docela dost :-)
Nojo, 15 má být správně (podle mapy), zase jsem se upsal!
Trvalých stoupání o 600 a víc metrů u nás moc není. Moje oblíbené ze Svobody nad Úpou na Černou horu má těsně pod 800 m na 12 km a musím říct, že jsem to ani nikdy nezkoušel dát to bez pauzy. Vždycky jedna nebo dvě krátké asi na 2 minuty na zklidnění tepu mám pokaždé. Ale tohle je celé po dobrém asfaltu, šotolina a štěrkový podklad bere hodně sil.
Z Tanvaldu je to většinou po asfaltu.
Z Tanvaldu asi ano podobně jako z Nového Města, co jsem si teď pro zajímavost prošel a kromě závěrečných 3 km to je celé po asfaltu. Ty závěrečné 3 km po šotolině s převýšením asi 250 m budou už dost náročné a člověk se asi už dost zadejchá :-)
Jj, to finále z Francouzský je pěknej prďák. Když mi to ještě chodilo, šli jsme to poprvé se synkem z nádraží Bílý Potok přes Kočičí kameny. To už byla dřevěná rozhledna nefunkční a ocelová ještě nestála. Z těch vrcholovejch "fotbalovejch hřišť" celkem nic k vidění. Až při sestupu z Věžní stezky.
Jo, kdyby nestála rozhledna, vrchol bys ani nenašel ... leda tak s nějakou hóóódně dlouhou hadicí, co vodováhou :-)
Kopii té původní "Smrkové" najdeš někde na Moravě pod Jeseníky, pražská v ZOO už je taky minulostí.
Ta originální:
Ráda bych se vyjádřila k tématu, kde se vyjádřit nemohu, neb jsem tchýně a nemám přístup-))
U nás platí, že když ti lékař předepíše antibiotika, tak ti zároveň nabídne probiotika. Pokud to neudělá lékař, udělá to lékárník. Když si vyzvedáváš antibiotika, tak ti rovnou nabídne probiotika. Berou se během ATB léčby, v co možném největším intervalu od ATB léčby. Je to běžné a normální. Ale asi ne v Andoře:-))
Tak pokud něčí paní matka byla "věhlasnou" lékařkou, na kterou ještě dnes vrátný vzpomíná v Thomayerce, pak bych očekávala, že bude mít povědomost nejen o fungování antibiotik, ale že bude mít rovněž povědomost o probiotikách.
A, samozřejmě, je za vlastní zakoupí v Andoře minimálně na 2 roky dopředu, aby nezatěžoval společný měšec v naší malé zemičce.
Ostatně v Andoře jsou určitě lepší než u nás, že...
Sice netuším, nač to byla reakce, poněvadž do těchto témat jsem si přístup zrušila dobrovolně a sama - ale ještě mi nikdy nikdo k antibiotikám nic nenabízel. Ani lékař, ani lékárník.
Tebe fakt nikdy lékař neinformoval, že po dobrání ATB je vhodné vzít probiotika?!?
V lékarně mi je cpou rovnou s ATB - holt kšeft je kšeft.
Fakt ne. Myslím, že jsem nic takového v životě doma neměla. Ne že bych netušila, co to je - mám internet, žejo. Ale naprosto žádná vlastní zkušenost. A to mívám antibiotika docela často (tím docela často myslím skoro každý rok, ne že by ob měsíc).
Nemyslím. Moje lékařka mi před šestnácti lety doslova zachránila život. To nějaké nabízení probiotik nemůže nikdy vyrovnat. Koneckonců mi dosud nikdy nechyběly.
To je dobře.
Teď už jen ať ti napíše nějaké cviky na oteklé kotníky:-))
Jojo, je velkým problém neumět udržet myšlenku. Tím větším často je, neumět ji opustit.
To je pravda!
Když jsem posledně zobala ATB kvůli těm zubům, tak jsem nevěřila příbalovému letáku (který jsem si prostudovala), že nesmím na slunce. A na slunce jsem šla a osypala jsem se tak, že to víckrát nechci zažít.
Pročež dnes věřím, když mi u příslušného ATB napíšou (v příbalovém letáku), že se mám vyhýbat mléčným výrobkům, tak se jim vyhýbám.
Speciálně pokud se dětí týče.
Protože těch různých antibiotik je dnes neskutečné množství. Což je na jednu stranu dobře. Na druhou stranu je potřeba hlídat, co se s tím nesmí kombinovat.
Ostatně, pokud nevíš na co reaguji, je zbytečné reagovat, že?
"Nevěřila jsem příbalovému letáku, šla jsem na slunce a osypala jsem se".
Dobrá ilustrace fundovanosti tvých "lékařských" rad.
Mimochodem - zrovna to, že při zánětlivém onemocnění (na které se v 99% ATB dává) člověk nesmí na slunce, vím asi tak od pěti let. Jestli se k tomu člověk z důvodu interakce s antibiotiky navíc osype, je už celkem detail.
A tohle se tváří jako medicínský odborník na všechno...
Ale ne, já to náhodou ocenila, že ten přístup "já vím všechno nejlíp" neuplatňuješ jen na druhé, ale jsi ochotna proň nasadit dokonce i vlastní (osypanou) kůži.
Ale stejně jsem se řehtala jak kůň, když jsem to četla. :-)))
Nuže, pokud jsi už dořehtala, tak upřesním.
ATB jsem brala preventivně před invazivním stomatologickým zákrokem (myslím, že jsem to někde níže psala). Takže žádnou zánětlivou nemoc jsem neměla.
Že jsem informaci v příbalovém letáku k ATB, kde psali, že vzácně se může objevit fotosenzitivní reakce, pro sebe interpretovala špatně a na cca dvouhodinovou procházku si přeci jen vyšla, to je opravdu jen moje blbost.
Teď vím, že jsem ten jeden z těch 10 000 případů, komu se ta fotoalergická reakce na toto konkrétní ATB prostě projevuje:-))
"Všechno je relativní" :-)
Já letos dostal antibiotika na nějakej zánět dásně, nebo kořínku a šlo to do dutin. A protože tyhle "medicímský moudra" taky znám od dětství (samozřejmě jsem je nikdy úplně striktně nedodržoval ...), mohl jsem s tím, jak blb, víceméně sedět doma, nebo se skrývat ve stínu.
Naštěstí jsem se zeptal a dověděl, že s tímhle klidně na slunce můžu.
Spíš lékárníka. Mně to vždy nabízí lékárník. No já to vždy s díky odmítnu a koupím si jogurty. Ale mně ta antibiotika nikdy střevní potíže nezpůsobovala.
Mně právě taky ne - a to nejím ani jogurty. :-)
Nechce se mi věřit, že někdo kdo si zvolil nick Brahma, žere prášky.
Asi to bude jenom póza.
Já žeru všecko kromě prášků a jedu životem jak král.
Já si to nezvolil. To je má přezdívka od 13 let ve skautském oddílu. Celý život jsem Brahma, tak logicky i tady.
Musím tě ubezpečit, že přes mou božskost se mi lidské choroby nevyhýbají. Asi jsem trojjediný jako křesťanský Bůh :D
Tak to mě ano! Dokonce i když jsem si šla pro antibiotika kvůli zubnímu inppantátu.
Asi jiný kraj, jiný mrav:-))
Když jdu pro ATB dětem (teď zrovna nejsou všechny a všude), tak všude dostanu nabídku koupit rovnou probiotika.
Ústav experimentální medicíny hlásí z Montpellier dílčí neúspěch.
Pacientka mohla mít úspěšný konec léčby na dohled, ale kuli novátorské medicínské metodě "pokus-omyl", předčasně končí dovolenou.
Momentálně j v horším zdravotním stavu, než na začátku léčby.
Z experimentu ale vzešla cenná poučení:
S AtB si nehrát, to není aspirýn...
V případě podezření na bakteriální infekci, neraďte se s lékárníkem...
Jednoho by napadlo, zda paní matka nebyla závodní rahnojič.
Zásadní problém u těch třídenních oblíbených antibiotik tkví v tom, že lidé si myslí, že po dobrání třetí dávky jsou hned vyléčení, aníž si uvědomí, že ty antibiotika v nich pořád fungují.
Takže je rozumné i po dobrání třídenních antibiotik dodržet ještě několik dalších dní rozumný klidový režim.
Někdy se antibiotika na bázi azitromycínu dávají na některé nemoci dokonce jen v jedné vysoce koncentrované dávce. Tam je snad celkem logické, že po polknutí prášku člověk není hnedka vyléčený.
Dnes běžně fungují v mobilu aplikace, kdy nahraješ hlas ve svém rodném jazyce a aplikace to převede na potřebný neznámý jazyk a přehraje.
Funguje to! Dokonce i v namibíjské křováčtině.
Mám vyzkoušeno.-)))
Jazyková bariéra(!) Pacientka je zlobivá holčička, ale moc dobře ví, co provedla, dala si Baileys s ledem, a ty kostky ledu pak kousala a polykala, pak si usmyslela 1250km řízení, z čehož 380 úplně zbytečných, z chladného počasí si vyrazila do 34°C, pouštěla si v autě klimošku, měla z toho stres a nervy.
Takže určitě chápe, kde je její místo, přece si kvůli ní nebude někdo kazit pobyt ve Francii překonáváním jazykové bariéry, a nebude s ní sedět na pokoji, místo aby si zajel do La Grande Motte na slávky, hlavně že dovezla to auto, aby si páníček mohl odvézt domů gravela.
Jejda, kdyby chtěl někdo po tobě pojmenovat jednotku jedovatosti výroku, tak by musel používat i předponu piko jako u jednotky elektrické kapacity. "pikoŠíravník"
Houby:-)) Kdyby pacientka měla akutní slepé střevo, ledvinovou koliku nebo třeba infarkt myokardu, tak by se domluvil. Protože by musel.
Ale pacientka měla "jen" angínu a on chtěl jet do Andorry pro antibiotika a pár dalších věcí, co se tam prodávají bezcelně.
Tak prostě jel.
A pak nepočkal, až ty ATB, co koupil, zaberou.
A tak lifroval pacientku letadlem domů.
Už tohle je zajímavé.
Pacientka po třech dnech antibiotik umí celý den šmejdit po buticích, střídat klimatizované a neklimatizované prostředí, pohybovat se po městě.
Ale když je jí zle, neumí ani ona ani její doprovod najít doktora a domluvit se s ním.
Když je ji zle a má čepy na mandlích, pak prostě jde k doktorovi, naznačí, že ji bolí v krku a otevře pusu. Ten doktor pak zhodnotí stav těch mandlí. Zda jsou zarudlé, zda jsou zvětšené, jak vypadá jazyk, zda je potažen bílým filmem nebo zda je "malinový".
V tu chvíli je s diagnozou více méně hotov.
Kdybych takhle jezdila s vnoučaty po vlastech českých nebo třeba i afrických, tak by by mi zcepeněly při prvním výjezdu.
Lanno, Lanno, takhle kopat Velké Perle do "krabiček".
Kdyby udělal takhle jednoduché řešení, tak by přece pak nemohl sdílet ten srdceryvný příběh, jak zachraňuje vlastní ženu před šílenou chorobou a co víc - jak povolává půlku vesnice do zálohy, kdyby se jí náhodou přitížilo.
Ale musíš uznat, že pobavil a ne málo :o)))
Podle toho se přece pozná syn závodní rahnojičky, že si s tím uměl poradit ku své spokojenosti.
Nejlepší je totiž prevence, tedy se onemocnění vyhnout.
Vždy má v rukávu plán A; B; někdy i C, pacientku navíc dobře zná, v Montpellier už je skoro jako doma.
Mohl si preventivně zjistit, kde najít dobrého lékaře, kdyby pacientka, které se to v létě stává pravidelně, zase chytla angínu.
Z preventivních důvodů mohl mít ve svém neceséru antibiotika.
Jenže ouha, dokud pacientka pila Baileys s ledem, a ty kostky ledu pak kousala a polykala, což se jí stává v létě pravidelně, že z toho dostane angínu, nebo když po třídenních dryácích slavnostně, ale předčasně hlásila vyzdravení, stihla profrčet místní butiky a vymlasknout půl litru červeného, syn závodní rahnojičky nás o tom rozsáhle informoval v diskuzi.
Což bylo asi všechno, co udělal.
Neústupný byl, až když se pacientce nechtělo odletět předčasně zpátky do Čech.
A tak nakonec vše dobře dopadlo a pacientka je snad zdravá. A to je důležité.
Teď se už jen můžeme radovat, že díky nákupu antibiotik (a několika litrových lahví Baileys a Martini) se i nebohý kamínek s krabem podíval do Andorry (o čem svědčí bohatá fotodokumentace)
https://www.nakole.cz/diskuse/30448-provence...
...dnes si milé děti probereme něco, čemu se říká "slepé úhly"...
https://www.facebook.com/reel/715602123621060
Zrovna tenhle příklad je děsný a ten blb, co tam vjel si za to může sám. Ale je jen otázka zvyku a dřívější neschopnosti tohle řešit, že jsou na těch náklaďácích tyhle úhly ještě tolerovány. Je to smrtelně nebezpečné a přitom kamerou snadno řešitelné.
Tohle bylo úmyslné točení kaskadérské scény nebo měl ten cyklista fakt tak neuvěřitelnou kliku?
Tak tohle mě fakt zaujalo. Prý se u nás už začínají prodávat byty o rozměru 10m2 (slovy deset metrů čtverečních)! To jsme to dopracovali do pěkné prdele, za chvíli budou lidi bydlet i v patrových klecích, jak někde v Asii. :-(
No, každý je strůjcem svého štěstí...
Tady jich taky pár postavili na ulici Fidela Castra a dokonce v nafukovací verzi.
:-))
Jo, jedině nafukovací. Minimální plocha bytu o jedné místnosti je podle normy 16m2.
Jezdím na kole tak, abych ujel za rok 10tisíc km. Což se mi daří. Zaujala mě jedna věc. Že lidé, kteří jezdí na kolech, nejsou moc pohlední a jsou celkem nevrlých povah. A to jak muži, tak ženy. Nabízí se otázka, proč tomu tak je. Mám dojem, že velká část budou ekologové a aktivisté, a jak je vidět na většině fotek z takových demonstrací, ti lidé jsou si podobní, jako přes kopírák. Žádný sexappeal, takové prázdné nádoby. Možná dobré téma pro studii.
10 000km za rok, to opravdu není málo. Vzhledem k tomu, že zdejší komunita tak trochu ví, kolik se toho tak asi najezdí za rok, tak bys měl být ve svém prášení a vytahování se trochu opatrnější.
Také bys měl uvážit, zda to pro tak významnou osobu není příliš dělnicko plebejská zábava. Vždyť by ti to mohlo poškodit pověst, být ztožněn s těmi ulepenými upocenými cyklouny. I kdybys jezdil na zlatém kole, což jistě činíš, tak 27km denně se samo neujede.
Na otázku, proč tomu tak je, bych si, velebnosti, dovolila navrhnout odpověď: jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Nebo též staré české: s čím kdo zachází, s tím taky schází:-))
Ale dosti filozofování.
Huš, huš, stydne ti plotna. Je potřeba založit vývar, doporučuji hovězí, nejlépe halal. Táhnout ho pěkně pomalu celou noc. Aby se ti to ossobuco zítra povedlo:-))
Tvá snaha naštvat ostatní je evidentní. Většina cyklistů jezdí v helmě a v brýlích. Tak těžko poznáš, zda jsou pohlední, a že jsou ""nevrlých" povah, už vůbec ne. A ten myšlenkový "kotrmelec", jak je posíláš na demonstrace, je k politování. Spíš jsi téma pro studii ty, jen nevím, kdo by se něčemu takovému věnoval...
Hodnota lidského života tam, kde zavládne Russkij Mir - Luhansk:
https://twitter.com/bayraktar_1love/status...
Tohle by ti "chcimíři", kteří podporují ruskou válku, rádi viděli nejen na celé Ukrajině, ale i u nás ...
Ale zase od ostatních je pěkné, jak se tomu přejetému krásně a obloukem bez přibrzdění vyhýbali
Neumím to posoudit technicky, ale podle popisu mi to přijde dost zajímavé
https://www.fonetech.cz/vyrobili-prvni...
Mě se ta praktická použitelnost úplně nezdá.
Tady je specka (v žabožroutštině)
https://pi-pop.fr/index.php/le-velo-pi-pop-de...
Hmotnost 22 kg, cena 60 tis., osazení odpovídá kolu za max 10 tis.
Jakou ten kondenzátor asi má kapacitu? Ve specifikaci to není, v textu uvádí relativně malá, takže nejspíš hodně malá. Úplně se mi nelíbí představa, že mě to bude brzdit na rovině a pochybuju, že brzděním se nabere víc ne energie než co by v kopcích kompenzovalo vyšší hmotnost kola.
Je to hodně nepraktická blbost. Půl dne šlapeš abys to nabil a pak ti to pomůže se vyvézt na nějaký jeden malý hrbol sotva 40 m. Dobrý možná tak do Holandska, když tam ráno a pak odpoleedne někdo potřebuje přejet přes větší most :-)
Když se nad tím zamyslíš třeba z pohledu ranního dojížděče, tak to taková blbost není.
Je samozřejmě otázka s jakou účinností to bude fungovat, ale těch případů, kdy máš mezi semaforama hromady do tepla zmařený energie je ve městě docela dost.
Na přejezd Krokonoš je to samozřejmě naprd... ;-)
Je ovšem otázka kolik té probrzděné energie je a jestli její využití stojí za 8 kg a 50 kKč navíc.
Tak samozřejmě, ale to jsou zase věci které se při nějakém uplatnění můžou časem zlepšovat.
Zkus se na to dívat jako na princip, ne jako na finální řešení.
Dá se předpokládat, že se účinnost krapet zlepší, ale nějak mě nenapadá jediný důvod proč jezdit na těžkém a drahém kole když nemnůžu použít elektrickou přípomoc kdykoliv potřebuju a v dostatečném množství. Mnohem lepší mi přijde použít stejně těžké městské elektro za poloviční cenu.
Samozřejmě princip rekuperace brzdné energie se mi líbí, to aby se to dobíjelo a tedy bralo výkon i při jízdě po rovině už méně.
Ovšem dobíjet jen při brzdění je zase málo, bylo by zajímavé to dobíjet v momentech kdy jezdec sice nebrzdí, ale zároveň potřebuje ubrat na výkonu jako třeba v mírném sjezdu a tedy přestane šlapat, tehdy by mohl místo toho lehce šlapat a dobíjet
Princip superkapacitoru se mi taky líbí, ale obávám se, že aktuálně je ta kapacita směšná. Každopádně bych chtěl mít možnost to nabít externě.
Každopádně městské kolo osazené úplně lowendovými komponenty v provedení jedna velikost pro všechny a pouze bílé barvě prodejní rekordy asi trhat nebude.
Máme tady už pro provoz na pozemních komunikacích homologovaný elektro-moped Mopedix https://www.mopedix.cz/produkt/moped-mopedix... , kterým chce výrobce zaplavit Česko.
Já ho ještě na živo (v provozu) neviděl ...
p.s.
houňo houňo slavný soude
Nechápu proč to diskuse o Pi-Pop taháš moped, si byl asi pěkně nalitej.
Tenhle mopedix se tady už probíral a na to, že to je jenom moped s omezením na 45 km/h, je ta cena úplně nesmyslná.
Vždyť to téma se jmenuje "Co vás zaujalo". Mě PI-Pop taky nezajímá a slyšíš nějakej protestsong?
Dávaj se sem různý věci, ale on reaguje mopedixem přímo na pi-pop.
Vážně by tu měl být v profilu vědět věk přispěvatele, ty bláboly gerontů s mozkem v rozkladu už přesahujou únosnou míru a šlo by to líp filtrovat.
Superkondenzátory jsme probírali na střední škole už koncem 70. let a lecos si z toho pamatuji do dneška.
Superkondenzátor se používá tam, kde je potřeba rychle uložit a následně vydat energii v řádu desítek sekund. Hustota uložené energie v superkondenzátoru oproti Li-Ion baterii je i v dnešních dnech naprosto zanedbatelná.
Superkondenzátor rozhodně není (a nejspíš nikdy nebude) alternativou k baterii.
Do Holandska stačí obyčejné kolo.
To stačí, ale pokud foukne větší vítr tak jak Holanďani závistivě koukali na naše kola s přehazovačkama, když sami jen tlačili proti větru :-)
"Stavba předposledního patnáctikilometrového úseku polské dálnice s třinácti mosty a nadjezdy vyšla v přepočtu na pět miliard korun."
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-rozladeni...
U nás 1km dálnice vyjde standardně na 1mld Kč :-/ Už s tím někdo něco konečně udělá, nebo tu budeme pořád utrácet takovéhle příšerné pálky za něco, co se ani ne do 5 let musí začít opravovat??? :-(
Další kravina
https://vtm.zive.cz/clanky/z-kola-elektrokolo...
Zaujala mě v jiném tématu zmínka o DDT a jeho absolutní škodlivosti.
DDT je bezesporu sajrajt, když se používá masivně a masově, tak, jak se používalo v době po jeho objevení.
Ostatně díky masivnímu práškování DDT se i tehdejší Československo zbavilo malárie, která se vyskytovala na jižní Moravě nebo na Žitném ostrově, ale tehdy v mnoha dalších oblastech Evropy. DDT malárií v Evropě vyhubilo.
Nicméně totální plošný zákaz DDT zabil na této zemi více lidí, než stihl Hitler se svojí zvrácenou politikou.
Použití DDT má být přísně regulováno, ne striktně zakazováno. Má být na předpis podle přísných regulí, aby nebylo plošně sypáno volně v přírodě (jak tomu bylo v minulosti i u nás), ale vždy v nízkých koncentracích používáno na postřiky vnitřních stěn obydlí lidí. Pak neškodí, ale pomáhá zachraňovat životy, především malým dětem.
Tak je to ostatně se všemi chemickými látkami a léky. Cíleně lékařem nasazené léky na konkrétní nemoc pomáhají. Bezuzdně zneužívané spíše ničí.
https://www.osel.cz/2045-navrat-ddt.html
"Hnutí za absolutní zákaz DDT nepolevuje. Obvykle je velmi silné v zemích, kde přestala být malárie dávno závažným problémem. Mnohdy právě díky masovému nasazení DDT ve 40. a 50. letech."
Ani tak nezaujalo jako spíš nasr.lo:
moje máma, 89 roků, se minulý týden rozhodla, že si založí bankovní účet a na něj si nechá posílat důchod. Doteď jsme ji 1 x měsíčně vozili na říčanskou poštu a tam to vybrala v hotovosti, chápu ji, přece jenom starý člověk ty současný digitální kraviny moc v lásce nemá. Teď to přijde na účet, moje sestra to vybere, předá mámě a všechno bude zase ok.
Teď od 1. října ale pošta (kuwy hnusný!) zvedla poplatek za výběr důchodu v hotovosti na 35,- Kč, což platit nemíníme.
Takže se teď v pondělí založil v bance účet (to šlo na počkání) a hned poté jsme kontaktovali příslušnou Okresní správu sociálního pojištění a tu jsme o změně výplaty důchodu informovali a požádali ať to zaříděj.
Až posud dobrý. Nicméně odpověď tý úřednice mě zvedla ze židle: ano, udělají, budou to posílat na nově zřízený účet, ALE - nejde to tak rychle, ještě 3 (slovy: tři) měsíce to budou vyplácet postaru v hotovosti.
Prostě státní úřad...
Kuwy zasr.ný!
Státní úředník, CO tě překvapuje?
Tak Ain je pořád ještě státní zaměstnanec, ne? ;-) Pak by ho takovýhle komedie ale snad už nemusely překvapovat... Nebo už to na tom úřadu vzdal? Jsem se s ním neviděl osobně už tolik let :-/
Myslím, že je stále státní ouřada. Na důchod je ještě mladý :o)))
Jen pro vysvětlení: nikdy jsem státním zaměstnancem nebyl, v důchodu jsem od letošního března, nicméně stále ještě pracuji, ovšem s malou změnou: přestal jsem dělat pátky. Nedovedete si představit, jak je nádherný mít třídenní volný víkend :-)
Zaměstnanci stavebního úřadu nejsou státní zaměstnanci?!?
A Obecní Úřad vykonává státní správu v katastru obce ...
Však jo. Podle mě je to fakticky prašť jako uhoď, ale striktně vzato je zaměstnavatelem zřejmě obec a ne stát.
Jj, ve finále záleží na tom, na základě jakého zákona je úřad zřízen a kdo jej platí.
Nejsnadněji se to pozná podle toho, zda se navyšuje plat v rámci navyšování platů státním úředníkům.
To nevím, jestli se to podle toho nejsnadněji pozná. Ten úředník asi ví, kdo ho zaměstnává a člověk zvenku zas netuší, jestli se dotyčnému navýšil plat.
Je to veřejná správa, rozdíl není moc velký, ale je.
A teď si představ, že až skončíš s prací, tak že budeš mít v týdnu 6x sobotu a sedmou neděli. :-D
Well, příjemné!
Já ti nevím. Důchod už pobírám, ale zůstat trvale doma se bojím.
Mě přestaly bavit služební cesty o víkendech, tak jsme se od zaměstnání totálně odřízl a věnoval se koníčkům (chalupě, kolu a létání na kluzácích).
Aby to bylo jednoznačné, tak jsem odchod do důchodu načasoval na půli června a hned první den jsem odjel na chalupu a odložil telefon v podkroví. :-)
úřad zaměstnává úředníky, úředníci jsou zaměstnáni na úřadě.
Pro člověka co tam chtěl něco vyřídit jsou jedno a totéž.
No je to smutné, ale pořád to bude stát celkem 105 Kč, které půjdou "chudince" poště.
To vyřídit stavební povolení vyjde mnohem dráž a trvá mnohem déle.
Technická:
Ještě bych to zvážila. Píšeš, že "sestra to vybere"... Třeba u České spořitelny je výběr v hotovosti ze sporožira zpoplatněn 90Kč. Aby to nakonec nevyšlo dráž, jak těch 35Kč za důchod na poštu... Ještě bych plánované transakce a toky peněz důkladně prozkoumala, aby nakonec získání nějaké hotovosti nestálo víc. ;-)
Vy nemáte bankomaty? :-)
A jsou i banky s bezplatným výběrem.
Snad ani Honza Zeman by nám už neřek, jak to tenkrát vlastně bylo:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/magazin...
Tak můj "klíč k určování československého skla", CzechGlassGuide.cz (CGG) se mezi sběrateli i ostatními lidmi, kteří se sklem, jeho designem a historií zabývají dobře zabydlel, zdá se, že to pojede jako na drazku, zvlástě,když už nebudu dělat nic jiného.
Ale ouvej.
Počáteční nadšení z toho, jak roste počet přístupů vystřídalo poznání, že něco není normalní.
Denně 1300 nových zájemců o čs sklo ze Singapuru nedává ani malinko smysl.
Zdá se, že se někdo pokouší prostřelit heslo k databázím.
Má někdo nápad jak rychle Singapur totálně bloknout?
To není můj server.
Já změnil okamžitě hesla na strašně dlouhý znak, omluvil se zákazníkům, a zítra,snad poskytovate té služby něco udělá.
Ze Singapuru se mi každou hodinu hlásí 200 různých přístupů, to vidím na FlagCounter.
Tak držím alce, ať s tím něco udělají.
Neudělají nic, musel bych znat IP adresu utocnika a tu zablokovat, a tu nesezenu...
nejde po hesle, systematicky kopiruje stranku po strance a stahuje si to k sobe, vocas
ten system s cross linky z toho neudělá, zdroje postupně stěhuji z google na nas server, a ten si ochraninime, tak moc nevim, k cemu mu to bude...
jen dělá bordel v poctu pristupu, nejvic z ČR, pak bylo vždycky Slovensko, ale včera je předběhnul Singapur :-) 8,5 tiisíce fandni čs skla, kdo by to do nixch řekl, že jo :-)
IP adresa aby měla jít vyčíst z access logu, i to o co se dotyčný pokouší, klidně to může být jen indexovací robot vyhledávače, blbě napsaný, takže se každý přístup tváří jako nový uživatel.
Samozřejmě záleží na jakém hostingu nebo serveru to máš co tam můžeš vidět. Podle různých databází adres by měla jít zablokovat i celá země.
Ale 1300 přístupů není žádný DoS, v podstatě se nic neděje.
Honza to prověřoval, mají na to nějaký prográmek a putují.
Pokud by ta apka bežela u nás, bloknem Singapur jako prd, ale běží na Bohemia softu, a ti to nneumí, nebo nejsou ochotni udělat.
On je to přebastlený eshop, a umožní mi jen blokovat ip adresy "nespolehlivých zákazníků". No a v Singapuru je IP adres asi 20 milionů.
Prostě asi s tím nic neudělám, musím počkat, až si blboun nastahuje všechny stránky.
Pro apku tohoto rozsahu jsou tyhle přístupy dost zavádějící, pokud máš denně nějakých 150 až 300 noných přístupů v průměru a najednou ti to poposkočí o 1500, denně, je to prostě divné a docela silně to zkreslí statistiky.
No, pro mě je to informace, že prostě přístupy ze Singapuru musím odečíst.
Ale stejně to moc nechápu, co tím někdo sleduje, chtěl-li by nastahovat ty giga dat, nemusí takhle čarovat, zaplatí 20 éček a stahuje do alelujá celej rok, a prd s tím nadělám.
No, nemusím všemu rozumět.
Jen mě vocas přidělal práci protože musím všem uživatelům poslat nová hesla, takže pár dní zbytečné práce...
Tohle vypadá na zajímavý projekt, už se těším na další díly:
https://www.youtube.com/watch?v=S_PXLohRoac
no, člověče, když dva floutci chtějí "jako vysvětlovat a říct tomu národu, jak to je ve skutečnosti" vypínám :-)
Koukám, že i servery o počítačích apod. mají stejné zkušenosti s jistýma individuama ;-)
"...ale jinak mi jako hlupák nepřipadá. On pracuje s řízenou kontroverzí, tedy s tím, že někoho vydráždí, aby pak mohl vykládat, jak jsou ostatní zlí a zaujatí. Je to pro něj určitá forma sebepropagace. Sice divná, ale to je jeho volba. Je to dobře vidět v nových diskusích, kde on jako první "nahazuje udičky", aby rozproudil diskusi a pak ulovil někoho, kdo na něj bude zlý.
Tedy nejlepší způsob, jak na něj reagovat, je slušně a nezaujatě. Vím, že občas je to těžké, ale tím on nedostane, co chce. On zároveň také musí být slušný, aby mohl moralizovat, to alespoň platí pro ten jeho core nick, který lze spojit s jeho reálným jménem.
Pokud se chce chovat neslušně, musí zvolit nějaký alternativní nick. V této situaci ho poslat kamsi lze, protože on se k tomu alternativnímu nicku nemůže veřejně přihlásit, aby se neprozradil.
Pak si ještě může založit alternativní nick slušný a krmit nás různými smyšlenými historkami, aby pak mohl na facebooku vykládat, jak zelení ultras byli zlí na nějakého chudáka, kterého on se zastal."
Koho mi to jenom připomíná...
Začalo mi být doma dost teplo, tak jsem šel vyvětrat, otevřu okno a mimoděk jsem se opřel o trubky topení, samozřejmě hodně horké. V baráku 24 st. a ti blbouni zapnuli topení. Blbý je, že není na výběr a to vyvětrané teplo se musí zaplatit.
Topná zkouška před sezonou?
Tady to dělaj taky, je lepší zjistit že kotel není co býval loni, než mrazy skutečně udeří, když se to bude sypat teď, mají ještě relativně čas to poflikovat.
Jako taky nemám rád plýtvání, ale tohle se mi zdá že za to stojí...
Možné to je, že dělají zkoušky těsnosti potrubí topení. Doufám, že to zkoušení plynule nepřejde do běžného vytápění když jsou baráky stále hodně vyhřáté od slunce.
Když jsem před lety bydlel na sídlišti (sedmdesátky až osmdesátky), běžná pokojová teplota byla 27C a jediná regulace bylo otevřený okno. Radiátorový kohouty (termostatický hlavice ještě nebyly) nešly přivřít, protože při nátěrech se barvou
opravdu nešetřilo.
Zajímavé názory Tomáše Etzlera: https://www.stream.cz/cestmir-strakaty-podcast...
Fakt dobrý!
Ale počkej, až to tady najde místní proruská svoloč z páté, zrádcovské, kolony :-)))
No, nanejvejš si to poslechnou třeba až k tý svoloči (to už budou mít v řečišti tak 220/160) a seberou mi plusy. A ten "xxx", vulgo Vlastička si rozšíří ve svým Excelu můj záznam. Avšak bude mu k ničemu, protože už jsem slušně věkovitej a nevím dne ani hodiny:-)
Nic nového pod Sluncem, psi hyenovití jsou všude ve světě, někteří jsou vidět, jiní nejsou:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio...
Festka musela přehodnotit plány na sériovou výrobu a soustředí se opět výhradně na nejbohatší klientelu.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika...
Seriových výrobců kol je kvanta, tak je dost nesmysl v jejich případě jít tímhle směrem.
Je otázka, jestli pro "snižování kupní síly na trhu" je vydat se směrem k luxusnější výrobě dobrej nápad...
Ale tak já obchodu nerozumím...
Není nezbytně nutné jít jen směrem luxusních a extravagantních kol, na kterých se nejezdí nebo jen vyjimečně na ukázku. Jít cestou výroby užitných kol sestavených na míru a na přání jim může přinést obchodní úspěch.
Věřím, že kachna to není a "rodinné stříbro" ČR by tak mohlo mít před sebou světlou budoucnost...
https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tatra...
Už před dost dlouhou dobou slibovali předvedení funkčního prototypu, tak snad jo. Teď je otázka jestli ty obrovské státní dotace na pořízení a provoz těch vozidel bude dávat nějaký širší smysl.
Ajaj https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridic-v...
Na zaparkovaná auta se snažím dávat pozor víc jak na ta v pohybu.
Taky mi z objíždění podezřelých aut běhá mráz po zádech, nicméně trochu se utěšuju tím, že předkopnutý šlapák na leháči mi dává v případném střetu krapet výhodu :-)
Já se snažím okometricky detekovat, zda je někdo za volantem nebo vzadu v autě. Pokud ano, raději to vezmu větším obloukem nebo přibrzdím tak, abych mohla zastavit na fleku.
Tuhle se mi pán omlouval, poté co mi otevřel dveře před nosem, že se mu s vytažením klíčku sklopí zrcátka, tudíž mne nemohl vidět. Naštěstí to bylo do kopce, takže jsem to ubrzdil.
Na druhou stranu to bylo za tmy a já důkladně svítil.
No, to jsou právě ty podezřelý auta.
Taky tam spadají auta stojící "na blikačkách" a pak prakticky všechno v podezřelých lokalitách a časech.
Míjím při dojíždění asi tři školy (postupně se ten počet zvedá jak je objevuju) a tam existuje blbých asi dvacet minut, kdy auta zastavujou prakticky jakkoliv a kdekoliv a ze dveří naprosto bezhlavě vyskakují lidi různých věků...
Bohužel, "větší oblouk" není vždy úplně vhodná taktika, zejména když se zezadu blíží zrychlující BMW,, to by se člověk raději smrsknul na chodník...
Já tomu pánovi i věřím. Hledal v zrcátku auto a ona to cyklistka.
Pokud zběžně koukneš do bočního zrcátka, zda nejede auto, tak si ničeho menšího nemusíš všimnout. Kdyby jí viděl, tak počkal.
nekoukal. Je až neuvěřitelný, kolik lidí loví něco v mobilu, sbírá věci z vedlejší sedačky, myslí na včerejší knedle...a vystupuje při tom z auta.
Proto taky v civilizovaných zemích učí řidiče otevírat dveře pravou rukou. To tě donutí se otočit a podívat dozadu - a taky je nemůžeš tak rychle rozrazit.
Nevim jak v kterém autě, ale já u svého dveře otevírám jedině pravou, protože to je nejsnadnější a nemusím se u toho nijak otáčet a kroutit na sedačce.
To máš řízení vpravo?!?
Nikdy jsem nad tím nepřemýšlela, ale řízení mám vlevo, dveře vlevo, tak je otevírám levou rukou.
A pokud otevírám do silnice, tak jsem si zvykla koukat za sebe. Cyclisti jsou děsně rychlý...
Ne, ale otevírání pravou je pro mě pohodlnější a bez otáčení. Na koukání co se děje za mnou mám zrcátka. Každý auto to má trochu jinak.
Zrcátko je príma, ale uvídíš tam cyklistu, který jede u krajnice a jen tě objíždí? Respektive budeš vnímat cyklistu, když podvědomně hledáš auto?0
Mám vnitřní a vnější, vidím dobře co se děje za a vedle auta. Kdo hledá auto a ne pohyb, tak by to měl co nejrychleji změnit a nebo jit radši dobrovolně odevzdat řidičák.
Ono uplně stačí dveře jen vycvaknout ze zámku, vteřinu dvě počkat a pak otevřít.
Dáš tím jasně vědět že se chystáš vystupovat a okolí se s tím může v klidu srovnat, není potřeba hned dveře vytelit na maximum...
Stále se spekulovalo o původu národa českého. A tato zpráva konečně přináší vysvětlení...
https://nedd.tiscali.cz/moderni-lide-se...
Dnes před půl osmou jsem viděla na obloze vlak družic Starlinku!
Nevědět, co to je, nevěřím svým očím. Ale včera jsem na to byla upozorněná, a když jsem to dnes uviděla, věděla jsem, o co jde. Vypadalo to velmi zajímavě: vláček z "hvězd" seřazených v přímce těsně za sebou se sunul oblohou :-).
Viděl to někdo z vás taky?
Číňani už prodávají elektro-auto s výměnnou baterií. Dá se koupit i bez baterie a tuto si pronajímat.
https://www.stream.cz/hrubis/cinsky...
To jako, že si budeš jezdit někam do Mnichova vyměňovat baterie? To máš akorát tam zpátky a jednou na Černý Most na nákup :-))
Když jsem ho poslouchal, tak samá superlativa a žádná negativa, tomu se fakt dá určitě věřit.
Od začátku elektromobility si myslím, že systém výměnných baterií je nejlepší řešení do budoucna, tak mě to zaujalo, že s tím konečně někdo začal, bohužel zrovna Číňani, no, ale všeobecně, pokud by se vybudovala dostatečně hustá síť výměnných míst, začala by mi auta na elektriku dávat smysl i na cestu na víc dní někam daleko, k moři apod., navíc ten auťák má pět set koní a sedm stovek točivý moment to musí jet parádně.
Na papíře dejme tomu, ale představ si to logistický pozadí.
Skladovací prostory, dobíjecí kapacity, náchylnost baterek hořet a když už, tak jedna od druhé, zajištění redistribuce, aby se ti "v dole nehromadili horníci"...
Nevím, mě se furt zda tankování vodíku jako smysluplnější...
Až tak moc jsem nad tím nepřemýšlel, ale když o tom tak píšeš, distribuce, skladování, tankování klasických pohonných hmot, natož vodíku, taky není úplně jednoduchá, a vlastně je mi to jedno, já už to asi dojezdím v klasickém autě.
Rozdíl je v tom, že infrastrukturu pro "klasická" paliva už máme vybudovanou a na vodík je řekněme přestavitelná.
Baterky jsou úplně jiná výzva a znamená to začít vlastně odznova.
Ale tak když je ti to jedno, nemá cenu o tom diskutovat :-)
Pokud má být naše budoucnost založena na elektromobilitě, bez infrastruktury se neobejde, nebude se budovat na pár let, ale fakt na dlouho. Nerad bych aby to vypadalo, že jsem z takové budoucnosti úplně nadšenej, ale pokud si bude moci zákazník vybrat mezi stáním u nabíječky, nebo možností během pár minut odjíždět s již nabitou baterií, asi moc dlouho váhat nebude.
Teď je na stole čínská firma, která má něco takového evidentně v plánu, tak časem uvidíme, jak se jí bude dařit, ale pokud už bych se někdy v budoucnosti rozhodl pro elektroauto, nebo k tomu byl donucen, zrovna tuhle službu bych považoval za pádný důvod, proč si ho koupit u téhle firmy.
Byla by nutná unifikace napříč výrobci i typy vozidel. Nafta i benzín jsou v tomto smyslu unifikovaná paliva. Jinak by na každé výměnné stanici musel bý dostatečný počet baterií každého druhu. A s vývojem nové generace baterií další rozšíření počtu baterií. Vhodné pro flotilu stejných vozidel taxislužby ve velkém městě.
Představ si, jak v takovým skladu taxislužby selže jedna baterka a chytne plamenem...
Novější, správně skladovaný a nabíjený baterky snad už tolik nehořej.
Výměnná baterka, kterou by sis vlastně jen pronajímal, by řešila jak rychlost "dotankování" a potřebné kabely k nabíjecí stanici, nabíjela by se pomalu, bezpečně a efektivně.
Ale ta unifikace bude problém.
No nevim, tuhle jsem viděl nějaký fotky z Tesly, kde tu montáž těhle bloků sledujou termokamerou a vůbec s tím nakládají jak s balíkem semtexu.
Nedávno Muskovi chytlo nějaký baterkový pole, který se rozhodli prostě nechat shořet, protože to racionálně hasit nejde. A to byla nějaká amerika, uprostřed totálního ničeho. Představ si to v naší poměrně hustě osídlený krajině...
Unifikace by mohla být problém, ale zase věřim, že se automobilky dokážou dohodnout, když pochopí, že by tímhle způsobem mohly ty baterkový auta udat (zatim se to spíš nedaří, řekl bych).
Jako celek mi ale baterky přijdou jako problém, idea palubní elektrárny vodíkovejch článků se mnohem víc blíží současnýmu stylu provozu po všech frontách, mínus emise...
Když si představím, jak ty bateie stárnou a mění se pod rukama, tak si nedovedu představit jak by vypadaly půjčovací výměnné baterie. Nikdy bys nevěděl, jakou si vezeš vlastně kapacitu. Mohlo by se to pohybovat v rozdílech až 50% plné kapacity nové baterie. Jistě budou nabíjecí stanice, kde takovou baterii nepustí do oběhu a současně budou takové, které na to budou kašlat. Stejně jako jsou pumpy, kde ti natankují ledacos. U těch baterií, tvořících polovinu (odhaduji) ceny vozu to bude mnohem horší.
Změřit kapacitu baterie už umí tyhle elektrovehykly všechny, nebo se pletu?
A umí monitorovat a archivovat data z jízdy, takže dokázat, že deklarovaná kapacita nebyla pravdivá, by asi nemusel být problém.
Výměnné baterie do aut by měly velký smysl, ale to by musely být všechna auta úplně stejná se stejnou konstrukcí uložení a připojení baterie včetně dobíjení. A to je nesmysl na to automobilky těžko budou chtít slyšet. Stačí se podívat na některé díly u jedné značky a modelu auta. běžné jsou třeba i tři, čtyři varianty a nakupuješ podle typového čísla motoru nebo dokonce podle vinka a to jsou drobnosti a ne tak podstatné díly za auta za půl mega.
To jo, ale moc bych za to nedal, že tenhle všeobecně rozšířený názor, že je to nesmysl, že na to automobilky nebudou chtít slyšet, se může rychle změnit, pokud tahle konkrétní čínská firma vybuduje dostatečně atraktivní síť výměnných stanic a současně bude mít srovnatelné ceny.
Živnostník proti korporacím. Libí se mi jeho přístup a jeho argumentace:
https://www.info.cz/zpravodajstvi/cesko...
Je vidět, že je těžce za vodou a nemá žádné existenční starosti, když má čas a energii vymýšlet a rozesílat podobné "voloviny", měl by se dát do politiky, tam by měl větší šanci na úspěch.
Politika není třeba, říká se tomu "občanská společnost".
Truhláři byli vždycky za vodou. Když jsem zamlada maloval oleje, dalo mi fušku někoho ukecat, aby mi udělal rám netypických rozměrů.
Řemeslo má zlaté dno.
Pokud nemá ambice v tom něco změnit a něčeho z toho co říká dosáhnout, tak pak dobrý, prostě se tím jenom baví a hraje si a jak víme, tak kdo si hraje, ten nezlobí :-)
Vždyť už mění. Lidé reagují, je mraveneček, ale posouvá společnost dál.
To je princip občanské společnosti.
Mravenečci věci posouvají.
To je naprosto o ničem, protože více méně už je rozhodnuto a jen pár kroků od schválení v parlamentu. Je to politické rozhodnutí a to on napsal a hlavně jak to zdůvodnil je vážně o ničem a jen taková hra.
Musím to mít:
https://www.idnes.cz/kultura/hudba/the-beatles...
Ranní zpráva na Seznamu: Hrad uspořádal hon za 700 tis pro Pavlova sponzora, který mu dal na kampaň 500 tis. A až když to toho začli novináři vrtak, tak se ... (přečtěte si to sami).
No, o morálce bolševickýho kariéristy si myslím svoje, ale teď mi navíc tak nějak připadá, že jedna parta hradních lotrů je (možná) jenom nahrazena druhou...
Nechci se nikoho zastávat, ale kdybychom věděli, kolik stály hony, které pořádal pro své známé pan Mynář, asi by se nám to zajídalo mnohem víc.
Ostatně to, co vylázá na povrch o hospodaření s lesním hospodářstvím Lány za vedení pana Baláka, to je také docela silná káva a doufám, že nic takového se již opakovat nebude.
Ono to asi bude vylézat dost dlouho: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy...
V UK vám doktor může regulerně předepsat cyklistiku =-O
https://www.youtube.com/watch?v=24OEW2jEBgk
Chtěl jsem vám napsat reportáž z návštěvy výstavy Petry Hřebáčkové a Tomáše Hlavičky v Tančícím domě, v naší Matičce stověžaté, ale neudělám to.
On totiž už čas ani prostor na nějaké okecávání, protože výstava v pondělí končí, a vy, co jste ji ještě neviděli, máte na to, abyste to napravili, času méně než málo.
Některé akce, by sklářský fanda prostě vynechat neměl, a tato výstava mezi ně patří.
Je skoro jisté, že nebudete mít takové štěstí, aby vás výstavou provázel sklářský výtvarník Vladimir Klein a málo pravděpodobné, že se setkáte s panem Hlavičkou osobně, ale možná se vám bude věnovat skvělá kurátorka Janka se svým partnerem Matějem a užijete si to i tak.
A kdybyste to z nějakých velmi závažných důvodů nestihli, tady je pár fotek:
https://photos.app.goo.gl/E3NXR6NhgMfRwiK39
Protože jsem to rozkopíroval po netu zhusta, přeci se něco podařilo, ne každý je úplný trouba. Takže dneska do 19:00, ještě je nepatrná šance pro pražáky.
Zřejmě tam pan Tomáš Hlavička bude, odpoledne chodívá a užívá si debat s návštěvníky.
Zítra derniera, ale už bez veřejnosti. Kdybys, Favorite, ale opravdu chtěl, dostanu tě tam, ale neber si montérky. Jo, budou prý chlebíčky, to by tě mohlo nalákat.... :-)
Pavluska Stara
Diky, pane Pariku, za pripomenuti, dnes s kamaradem Petr Glettnik na vystave a predstavte si, ze nas provazel prave pan Hlavicka osobne, asi jsme proste byli ve spravny cas na spravnem miste. Dozvedeli jsme se spoustu zajimavych informaci o vyrobe, vzniku, historii jednotlivych kousku [ spise tedy kusu] skla, o Japonsku a vlastne o vsem moznem. Naprosto uzasny zazitek a sklo jeho i Petry Hrebackove, proste wow! Uprimne, zaujaly nas i jeho navrhy architektonicke a kresby z detskych let. Dokonce nas pustili i s mou fenkou Sarou, kterou jsem, i prestoze je super vychovana, radeji nechala v predsali.
Lenka Bočková
Viděli jsme dnes. Super. Sklo v kombinaci s plátky stříbra.
Miroslav Hurt
Dnes jsem se konečně odhodlal. Bylo to úžasné. Ještě lepší, než jsem očekával. Popovídal jsem si i s Tomášem Hlavičkou.
Yvona Suchá
Dneska dopo jsme byli, je to nadhera
Jan Matouš
...ja mel stesti. Potkal jsem tam nahodou pana Hlavicku osobne. Dekuji za zajimave vypraveni ktere jeste umocnilo zazitek z nadherne vystavy. Srdecne mu preji pevne zdravi, mnoho dalsich napadu a tvurci inspirace
Chtěl jsem vám napsat reportáž z končícího provozu Radlické lávky, ale neudělám to.
On totiž už není čas, protože lávka už je zbouraná, a vy, co jste prohlídku lávky odkládali, jste ji už prošvihli.
Některé stavebně technické památky by Pražan prostě vynechat neměl, a tato zajímavá a užitečná konstrukce mezi ně patřila.
Je skoro jisté, že nebudete mít takové štěstí, aby vám odborný výklad podal projektant lávky osobně, ale obětuji se a udělám to pro vás JÁ.
Pro ty, kdo prohlídku lávky z nějakých velmi závažných důvodů nestihli, je tady sedmi a půl minutové video:
https://www.youtube.com/watch?v=D24jdlHCBHk
Si měl kliku, pohovořit s projektantem 93 let staré lávky, já takhle jen o pár týdnů nestihnul Gustava Eifella :-)
Lávka byla dlouhá, ale jinak to byla jen kupa železa, žádný skvost. Ale byl z ní parádní pohled na to obrovské nádraží, které se mění v novou čtvrť. Lidé z Radlic jí opláčí, poněvadž objezd nádraží je pěkně dlouhý.
S tím, že se s postupem věku zkracuje moje tělesná výška jsem se tak nějak vyrovnal (byť mě to dost mrzí).
Která část figury se zkrátila víc, ta od pasu nahoru, kde jsou obratle a mnoho mezer mezi kostmi a kůstkami, nebo od pasu dolů, kde jsou jen klouby kyčelní, kolení a kotníkové?
Koupil jsem si kolo s rámem 20", údajně až pro jezdce 185 cm (to jsem teď já), ale je mě to kolo malé. Mám si koupit (rodinná rada povolila) kolo s rámem 21" nebo 22", toť otázka ...
Je-li zde Děd Vševěd, nechť mě prosím poradí
Děd Vševěd nejsem, ale dnes už je dost obchodů, kde Tě nechají na vybraném kole projet. Tím zjistíš, zda Ti sedí, nebo zkusíš větší/menší.
Když jsem si koupil Pell´s xl, bylo to na základě projížďky. Že to nebyla ta nejlepší volba jsem začal zjišťovat až po ujetí cca 100 - 150 km (a pak už skoro furt)
No jasně, ono to xl může být 21. 22 nebo 23". Kliku jsem ovšem nezměřil ...
Poprvé, (a zároveň naposledy), jsem pro sebe kupoval kolo před pětačtyřiceti roky. V té době byla v prodeji "jednotná" velikost Favorita 56", a ještě byl zázrak ho sehnat. V dnešní době mají kliky na sobě údaj o délce uvedený. Buď je součástí formy odlitku či zápustky výkovku, nebo je někde vyražený.
P.S. Vlastně kecám, v devadesátkách jsem kupoval Dancelli, to už šlo vybrat si 50".
Těhle 21" a 22" udává velikost rámu u Authora.
Kliku jsem zmiňoval, neb i tak lze zjistit velikost rámu (vzdálenost osy šlapacího středu a konce sedlové trubky rámu)- zrovna u té značky xl by to umožnilo jemnější rozlišení velikostí (z těch tří)
Jestli se číslování velikosti kol u různých výrobců liší tak, jak u oblečení, tak to se těžko vybírá.
Ale u kol se většinou píše, že když jsi na rozmezí rozměrů, tak na pohodlí je lepší vzít to větší, to menší je moc sportovní. Podle toho, co píšeš, vzal jsi to menší...
Bez informace o tvých proporcích a geometrie konkrétních rámů je tohle věštění. A jak vůbec víš, že ti je malý? Třeba maxbike má 19" rám až do 190 cm a 21" je od 190 cm. Author podobně, 19" je do 189, 21" od 188.
https://www.maxbike.cz/eshop/ram-maxbike-m509...
https://cz.author.eu/horska/mtb-29/traction-29...!geometrie-modelu
To co uvádíš, se týká kol ze současné produkce (o kterou mě nejde). Já mám v hledáčku Author Horizon s ocelovým rámem, neb ocel, jak jsem tu už někde uváděl, u kol preferuji.
Výška 185 cm, váha neslučitelná s jízdou na bicyklu.
8-D
zahrádkaření absolutně nerozumim, ale...myslíte že to fakt může fungovat, nebo jen to jen internetovej trolling?
https://vid.pr0gramm.com/2023/10/29...
Naprostá hovadina, mrkev nefunguje jako brambory
Naprostá blbost je to takhle naaranžovat, mrkev funguje podobně jako brambor a sice v tom , že jsou to kořenové plodiny a cokoli vyčnívá nad zeminu je barvy zelené!, čili i kdyby to takhle narostlo byla by ta mrkev zelená! Takže fake a ani uvěřitelné pro některé dementy, i když nikdy neříkej nikdy :) ale na pobavení dobré, jen to maličko doladit.
Pro lemply, kteří zásadně kašlou na správný český pravopis... Uvědomte si, že tím hlavně škodíte čtenářům těch svých výtvorů, dokonce i zdravotně...
https://www.osel.cz/13152-kognitivni...
;-)
Dnes večer herecký výkon Denzela Washingtona:
https://www.youtube.com/watch?v=4GkkL4IUiis&...
https://www.csfd.cz/film/1184623-equalizer-3...
https://www.csfd.cz/tvurce/13-denzel-washington...
PS: Já vím, že je to staré.
Ani sem nevěděl, že už je trojka a už je to dostupné i s dabingem, to si někdy pustím, snad to bude lepší než dvojka, ta mě moc nenadchla
Kdybych neviděl, neuvěřim...
https://fb.watch/o5NTIA_vBo/
Levné a podle všech recenzí co jsem viděl i kvalitní akvarelové barvy ukrajinské značky Rosa:
https://www.artikon.cz//akvarelove-barvy...
Sám prodejce Artikon dává hodnocení 9 z 10ti, přičemž 10 je mistrovská úroveň, kterou vyhlášené 3-5x dražší značky nedosahují ve všech pigmentech.
Asi podpořím Ukrajinu mírovými prostředky.
Maluje tu někdo akvarely?
Potěšitelné je, že na Liberecku poslední dobou rostou cyklostezky jako houby po dešti. Třeba svatá Zdislava se po pár letech zase hnula, z Kunratic do Bílého Kostela už je celá.
Nebo od pondělí z Nového Boru do Radvance. To je super. Radvanec je fajn na výlety ke Cvikovu, nebo na Havraní skály. Propojení Radvanec - Sloup v Č. už bylo a ze Sloupu zpět do Boru taky. Teď ještě něco směrem na Českou Lípu.
https://www.kraj-lbc.cz/aktuality/k-bezpecnosti...
Na jaře si to určitě projedu.
Jen mě trochu mrzí, že se stále nic nezměnilo a staví se stále jen cyklosilnice. Tahle čistě "turistická" vyjde bratru na 15 mega za kilometr :-(
Už mě taková cena před pár roky překvapila u ploučnické trasy. Ta je alespoň "páteřní" ale tady? Jako by nestačilo něco takového (Sasko):
http://jdem.cz/fj2bk3
I u nás občas na podobné narazim a myslim, že většině uživatelů by vyhovovaly a účel splnily. Nespokojenci, kteří by chtěli mít dálnici až k domu, by se u nás ale hlasitě ozývali ...
http://jdem.cz/fj2bm6
Za ty prachy do asfaltu by mohlo 5x víc kilometrů pěkných tras ...
Hledal jsem svatou Zdislavu a ona na mapě není zakreslená. Dohledal jsem ji, dost úseků tam je po běžných původních cestách. A úsek zž jablonného do Kunratic to tahají hodně ze široka od silnice 13 přes Brniště.
Některé ty cylodálnice to je magořina a finanční masakr. Na druhou b stranu jsou úseky, kde by by byla potřeba nějaká pěšina vedle silnice a nejsou schopni tam uválcovat metr širokou pěšinu vysypanou odpadem z písáku, cena pár korun a tisíce spokojených lidí včetně řidičů aut.
Nedávno jsem na jeden takový hodně vzácný úkaz narazil a je to pěšina tažená podél silnice č. 33 z Jaroměře do Čáslavek https://mapy.cz/s/mebavopuja na mapě není ani vyznačená, ale je tam. Dokud nebude dálnice, tak ta silnice je pro cyklistu skutečným bojem o přežití a pro řidiče je tam cyklista hodně nenáviděný prvek, silnice úzká a provoz pekelný.
A přitom na tomhle úseku je zrušená trať ...
Na spoustě míst to je vedený nelogicky. Ale my zase vůbec netušíme jakej byl vývoj, jaké problémy s vlastníky pozemků, atd.
No jo, bývalá trať, už ji tam vidím. Já měl za to, že ty úseky po bývalých tratích jsou stále ve vlastnictví železnice, tak by nemusel být větší problém s vlastníky pozemků. Ale jestli to rozprodali, tak ano. Docela škoda.
Kdysivá jsem napsal reakci na webu mestemnakole.cz, pod nějaký článek co opěvoval právě takovouhle asfaltku. Něco v tom slova smyslu, že mi to přijde zbytečné, uválcovat a vysypat štěrkem že by to bohatě stačilo, zejména takhle mezi polema (tuším to bylo někde v letňanech). Důvodů jsem napsal víc, ale ten finanční mezi nimi byl taky. Dostal jsem reakci na téma "ale to bych do práce jezdil jak dobytek a tohle je mnohem lepší" a za dva dny byl příspěvek pryč a diskuse jen pro platící "členy klubu".
Holt i cyklostezka je infrastruktura, takže se musí stříhat páska, což politicky agitovaní milují. Notabene, kdybys to jen uválcoval a vyštěrkoval, tak se na tom neportočí dost peněz a kde se málo točí se málo ztratí... ;-)
Není cyklostezka jako cyklostezka. Mezi poly může zústat písková valcovaná a je to i lepší. Ve městě to nevydrží první zimu a změní se to v roletu plnou vody a bláta. Viz třeba dříve stezka přes Rohanský ostrov.
Web Městemnakole je veřejně přístupný a pokud do příspěvku nenapíšeš urážky a sprosťárny, tak tě nesmažou. Ovšem oni to opravdu kontrolují, ne jako zde.
Hloupost. Viz např. cylostezka z Dubče přes Měcholupy do Dolních Počernic. Asfaltové části jsou zvlněné a nebezpečné (vyčnívají kanály) a složitě je opravují, protože jsou mělce založené (kdyby to udělali pořádně, tak to stojí skorem jako silnice třetí třídy), kdežto "polní" části, jen sypané štěrkem a hutněné jsou naprosto v pohodě (a to i ty, co jsou na celkem příkrých svazích). Obdobně je na tom Labská a Vltavská, úseky, které jezdím. Mělce založené asfaltové části jsou zvlněné kořeny stromů, přírodní části i bez údržby několik let stále cajk. Na bláto a louže si cyklista může pořídit blatníky....
Dubeč, Měcholupy a Dolní Počernice jsou zajisté skoro střed Prahy a snad i světa. Mluvím o městských stezkách typu Rohanského ostrova. Ovšem ty to hned musíš komentovat hloupostí a podobně, že? Jen všem ukazuješ svou hloupost, tupost a omezenost.
jsi skutečný debil a dobrosráč. Tahle stezka je hodně využívaná lidma, co na kole skutečně jezdí (často i do práce) a ne se jen projíždějí bez účelu a pozersky. Městský omezenec a mudrc, co se udrc.... A bohužel i takový blbec jako ty vládne volebním právem a proto to v Praze vypadá, jak to vypadá...
Jinak, jestli chceš vidět bezasfaltový místo s velkým pohybem cyklistů a chodců (srovnatelný s provozem na Rohanským ostrově), navštiv suchý poldr Čihadla a rozhlednu Doubravka. Sypané a zcela přírodní cesty jsou v naprosté pohodě i po více jak 5ti letech, asfalt drží bez problémů jen tam, kde je to původní cesta 3. třídy na Rajskou, asfaltová chodníkostezka nahoře mělce založená, zvlněná.
Tohle místo saturuje sousedící Černý most, Hostivař, Kyje... Počernice (oboje). A to je prosím z velké části podmáčené.
Vždycky mi bylo divný, že třeba v sousedním Sasku to jde. A to asi taky rádi stříhaj pásky :-).
Já vidim chybu v úředníkách. Tam si to jednodušší a levnější řešení prosaděj a zdůvodněj. Tady se každý zaštiťuje normami, předpisy a bojí stížností, že se někdo umazal, nebo uklouzl ...
Jenže když normy a předpisy jsou naprd a úředník z principu nepřemýšlí, jen "dělá svoji práci" tak skončíš tam kde jsme.
Já pořád říkám že tohle je o osobní zodpovědnosti jednotlivců, který musej sami CHTÍT něco dělat a taky mít MOŽNOST něco dělat.
Současnej systém je zakletej tím, že ze strachu aby náhodou někdo něco neprovedl, nesmí nikdo dělat nic, natož něco co není popsáno v příručce. A ten co psal příručku v životě neviděl místo, na který se jeho předpis bude aplikovat, protože to tak u obecných návodů je vždycky z principu vesmíru.
Němec v tomhle směru má asi výhodu v tý německý nátuře, kde jsou opravdu schopní ty manuály napsat detailní s domyšlenejma systémovejma alternativama pro konkrétní aplikace, nebo je alespoň časem dopilovat prostřednictvím zpětný vazby, když se ty předpisy skutečně dodržujou.
A nebo maj prostě lidi který chtěj a můžou, to je samozřejmě taky možnost...
Tak. U Němců vidim spíš tu vlastní snahu a odpovědnost za "nenormované" řešení.
V ve roce 2011 jsem během osmi dnů najel ve Spolkové republice Německo něco přes 700 kilometrů. Zažil jsem tam, (kromě běžných cyklostezek), i dva extrémy.
Po bývalém železničním náspu vedenou trasu se všemi z toho vyplývajícími klady. Zpevněný povrch, minimální převýšení, velké poloměry zatáček a nádherné výhledy z vyvýšených míst do okolního řídkého lesa.
Jako protipól pak lesní cestu, kde zřejmě občas bývalo bláto, "zničenou" navezením nesmyslně velkého množství hrubého štěrku. Rychleji než krokem, po tom nešlo jet ani na horském kole. "Klasici" si vyjeli mimo úzkou cestičku v trávě, já musel i stovky metrů tlačit. A ani to nešlo zlehka. Po pár kilometrech jsem byl "hotovej".
Proto zcela nesdílím vaše nadšení. Možná to bylo ojedinělé, ale i tam se najde bezmozek, který dokáže znechutit zážitek z cesty. Nevím, zda za to mohl úředník, nebo ten kdo tam navezl přílišnou vrstvu velkých volně ložených kamenů bez zaválcování, pro mne to byl blb.