Dnes pro změnu AM a volná projížďka Vysočinou, konkrétně především západní částí Hornosvratecké vrcvhoviny. Vyjížděl jsem z obce Kameničky a jel značenými a neznačenými cestami a pěšinami přes 23 kopců, Vojtěchův, Lhotecký, Vortovvský, Suchý, Za Kouty, Kamenný, Šindelný, Otrok, Na Hřebeni, Lisovská skála, Křovina, Suchý, Malinská skála, Sochův, Devět skal, U Žida, Hřeben, Na Čermačkách, U Osla, Dubnovaný, Karlštejn, U Oběšeného a Páterova hrobka.
Mimo to jsem se stavil u pramene řeky Sázavy a u Filipovského pramene řeky Chrudimky.
Dobře jsem se projel cestou necestou a byla to pěkná 9 hodinová projížďka.
Na sobotu a pěkné počasí jsem čekal o dost víc lidí, ani u Devíti skal, Lisovské skály a dalších nebylo moc lidí.
Netuším kdo vymyslel dávat k pramenům řek náhrobní desky, ale je to strašné, něco tak šíleného se mimo hřbitovy hned tak někde nevidí.
Na fotkách pramen řeky Sázavy, Filipovský pramen Chrudimky a vrchol U Osla.
Pro Radku k Schindlerově pletárně.
Ceny jsou srovnatelné s tím co má Devold. Je to prostě drahé. Ovšem tady jsem viděl, že to fakt vyrábějí ve Výběžku a ne v Bangladéši. Poté co jsem reklamoval Devold tričko, protože nemělo začištěné šicí nitě, moje nadšení pro ně trochu ochladlo.
Mimochodem, na konfekci je v Kr. Lípě 100% kontrola každého upleteného dílu jestli tam není pletařská vada.
Kašmírové šaty za 6000 jsou pecka, asi bych je ženě taky nekoupil. Ale měl jsem je v ruce, to je prostě materiál, který už nechceš ze sebe sundat.
Jj, věřím, že ty šaty budou pecka, ale holt...
Právě, že je jasný, že je to dělané tady a ne v číňanově, by se mi i líbilo, kdyby ty ceny byly přijatelnější.
No nic, no, uložím si to jako zajímavost.
Dneska docela peklíčko. :-(
Vyjížděl jsem v 8 a to bylo 18st, když jsem se těsně po poledni vracel už +34.
Cvičně jsem si objel trasu vyjížďky na Moravské pole. S pár zajížďkama to dalo 96km. Vypité 4 bidony 0,7l a ještě něco přímo u pítka. Naštěstí pítku fungovalo. Jinak bych musel po cestě žebrat o vodu, jelikož v neděli jsou v Rakousku obchody zavřené.
Vyjela jsem ještě za tmy nahoru k Velké Bíteši, to jsem měla oblečenou větrovku a sjížděla jsem v ní až do Oslavan. Ve vinohradech u Kounic už bylo docela teplo. Dalo to poctivých sto.
Příjemné, sice jen do Kojetic do lomu, obhlédnout, jak to tam vypadá. Není to pískovna, ale voda byla i po sedmé ráno teplá. Přístup do vody není ideální, chtělo to trochu opatrnosti, když nejsem "domácí", a neznám to tam. Celkem pár km přes třicet, a něco plavání. Až cestou zpět byl trochu provoz.
Ne vážně, je tohle možný? Asi měsíc dozadu mi to udělala koloběžka a teď najednou tříkolka...
Takhle vprostřed výletu, vyloženě prima zjištění. Ještě abYch začal vozit náhradní gumy...
To je utržená patka nebo jen vyzuté z ráfku? S tím jsem se ještě nepotkal.
Nu, domů jsem nedojel...
Snad to nějak polepším, strkat to až domů je věru nevalná vyhlídka, těch kilometrů je ještě mnoho.
To nic moc. Pokud nefoukáš na limit nebo i přes, tak se s tím moc počítat nedá.
Nějaké 2 m bond pásky by na nouzové dojetí mohlo stačit.
Jestli sebou vozíš stříbrnou pásku, tak na dojetí to obmotáš. Zkus si pořešit, jestli ti nějak nepodměřuje manometr na pumpě, kterou foukáš.. tohle by se pokud tlačíš pod předepsaný limit stát nemělo.. nebo neměl si ty pláště někde na dlouuuhé uležení?
Stříbrnou ne, černou (je víc METAL) :-)
Nepřefukuju je, ale pod hranou jsem jen velmi těsně, takže slabší kousek může selhat snadno.
Uleželé tak maximálně měsíce, než na ně došla řada, hezky doma v teplíčku.
Nakonec jsem to zflikoval, možná to i uploadnu jako video - nevypnul jsem kameru :-D
No, pokud foukáš těsně pod maximum, tak v těchto vedrech se to může teplotně roztáhnout a dostat přes maximum. Mně se letos vyboulil plášť. Nafoukala jsem večer za chládku půl atm. pod maximum a asi se to druhý den ve vedru přetlakovalo. Pravda, byl už postarší, ale vzorek na tom byl. Potrhalo se to v těch rýhách.
Tak jako samozřejmě může být, ale nemám pocit že to je stejný případ.
a) tvůj plášť už zjevně zažil svoje, kdežto na mém jsou ještě vidět chlupy z formy
b) nevyboulil se jako celek, ale vnejší vrstva kostry se vytrhla z patky, nebo jak to popsat
Kolobrnda mi nedávno udělal to samý (asi teda jen centimetr dýlky) a tak jsem z toho vinil Véčkový brzdy na 12" kolečkách a špalky co prostě dřely o gumu až jí uhoblovaly. Dávalo to smysl.
Tady je kotouč, přesto plášť začal taky povolovat "zvenku". Jestli zítra najdu sílu, tak to zuju a trochu prozkoumám, ale když jsem teď tak koukal na ty fotky co jsem tady dal, tak mám skoro pocit, jako by to tam trochu odflákli s množstvím kaučuku - ta urvaná linie tam pokračuje takovým světlým pruhem co vypadá skoro jako kostra vystupující na povrch...
"Odflákli to s množstvím kaučuku"
Přesně to jsem si řekla, když jsem se na to podrobně dívala. Na jedné polovině pláště byl ten vzorek tak "hluboký", že v rýze zbývala k plátnu jen tenoulinká vrstva a tam to ruplo. Mám doma ještě jeden fungl nový (kupuji po třech) a na něm je to pěkně vidět. Vyhodím ho s těma sjetýma, přešla jsem na jiný typ pláště (Espoir sport, mám ho na spešlovi a deset tisíc po silnici bez defektu).
Na fotkách je ten nový Schwalbe LUGANO 2. Měla jsem Lugana osm let, s prvníma jsem byla spokojená, žádné defekty a najelo to sedm až deset tisíc na silničce. Před časem je nahradily Lugano 2 a to jsou šmejdy, ten vyboulený má najeto 5 tisíc.
Tak on ten plášť po hromadě nedrží ten kaučuk, ale PRÁVĚ ta kostra. Tedy jestli plášť praský, není to dáno tloušťkou kaučukového běhounu, ale "optimalizací" tlouštky a materiálu kostry (výstuže). Vidět je to krásně na falcácích, staré mají snad 3* tolik plátna než současné Mitasky. Myslel jsem si že tedy i déle vydrží, ale kupodivu současné Mitasky najedou víc, než staré Barumky, nebo Baťovky (dostaly se mi do rukou v dobrém stavu, nepopraskané, tak jsem je vyzkoušel). Jen tedy v případě defektů samy vypadnou z ráfku.. staré pláště drží i bez tlaku a kolo lze dotlačit.
To máš samozřejmě pravdu, ale kostra bez kaučuku moc nevydrží. Zejména když máš hodně lehoučký pláště (což ten Kojak docela je) tak boky bývají fakt tenoučký papír - kostra jen velmi jemně slepená gumou. Pak se s tím stačí otřít o rantlík, kámen, cokoliv a plášť je v tahu - kostra se potrhá a šmytec.
Což teda nebude můj případ...
Hmmm, teď už to na koupání fakt není, o šipce nemluvě. Chudák ryby...
Dnes příjemné teplo a sucho opět zlákalo na projížďku do lesů a kopců severní části Hornosvratecké vrchoviny.
tentokrát jsme vyjížděli z obce Nové Hrady a přes Toulovcovy Maštale jsme lesními cestami a pěšinami postupně vytoupali na Spálený kopec a dál dolů a nahoru a přes Holý vrch a Rybenské perničky a přes Damašek na vrch Žižkov a dál po Borovské poznávací stezce do Borové a dál přes Svatou Kateřinu a Mlýnský kámen na okraj Budislavi a pak opět jinými stezkami přes Maštale zpátky do Nových Hradů.
Některé úseky byly technicky náročnější jak při výjezdu tak i při sjezdu, ale až na dva krátké úseky se dalo vše dobře vyjet a sjezdy byly hodně příjemné, hravé a zábavné.
Nakonec krásných 60 km a celkem pohodových 1.020 výškových metrů.
Po cestě zaujala a potěšila dost velká zmije, co se vyhřívala na cestě a nehnulo s ní ani když jsme ji projeli pár centimetrů kolem hlavy. Když jsem si ji chtěl vyfotit, tak teprv otráveně odjela z cesty do trávy. No a prameniště Černého potoku potěšila také Modrá velryba :-)
Pěkná hadice.
Skoro se divím, že skutečně existuje. Na každým dětským táboře jsem do zblbnutí poslouchal jak je jedovatá a děsně nebezpečná, ale na rozdíl od Vraního Oka, které jsem si údajně měl 3x denně splést s borůvkou, zmiji jsem na vlastní oko dodnes neviděl...
Není to časté, ale dají se vidět. Zpravidla tak jednou ročně jednu vidím. Mnohem méně často vidím užovku.
Jinak pokud chceš vidět zmiji, tak si udělej výlet do Orlických hor a při troše opatrnosti a tichu můžeš na nějakou narazit u Masarykovy chaty na Šerlichu, kde tuším vloni kousla jednoho malého kluka co si tam hrál s dalšími a přifrčela pro něj horská služba a vezli ho naproti sanitě. O kousek dál na okraji přírodní rezervace Bukačka je ohrazená část louky kde je přímo zmijí ráj a občas tam jsou vidět. Potkal jsem ji také u tvrze Bouda, kde mi "přeběhla" pěšinu těsně před kolem a taky na vrchu Adam jsem jednu potkal.
Jinak i v Krkonoších jsem nějakou viděl.
1987 a 2023 ????
https://www.rajce.idnes.cz/arabice/album...
Jen "kontrola", jak jsou daleko s doděláním průjezdu obcí Semice. Kus je už hotový, (pěkný asfalt), pak asi dva kilometry docela kvalitně odfrézované silnice. I tak jsem, po načerpání Svatojosefského pramene, dal přednost návratu po hlavní. Už ve Starém Vestci bylo možné, vrátit se na polňačku do Přerova nad Labem a pokračovat obvyklou cestou zpět. Od sedmi do jedenácti příjemná projížďka bez problémů.
Lehce náročnější projížďka horákem z podhůří Orlických do nižších pater Orlických hor.
Vyjížděli jsme z našeho oblíbeného místa z obce Lukavice (u Rychnova nad Kněžnou) a po zelené jsme vytoupali pěkným údolím řeky Kněžná k jejímu prameni. Odtud jsme sjížděli nad Zdobnicí ke Kovárně a odtud po zelené jsme vystoupali do Říček a dál ke Ski (Bike) centru a po žluté sjezd opět do Říček a dál po modré sjezd moc pěkným Julinčiným údolím podél říčky Říčka až k soutoku a stále po modré podél říčky Zdobnice přes Slatinu a Pekelec až do P0ekla (část Vamberku) a tam vpravo a po červené ke žluté a a za ní lesními cestami jsme vystoupali na vrch Jahodová. Z Jahodové po žluté krásným sjezdem ke Studánce a dál po červené až k Ivanskému jezeru a stále po červené vystoupání do Jaroslavi a odtud už volný sjezd do Panské Habrové a odtud po silnici návrat do Lukavice a odjezd domů k odsolení pod sprchu.
Kdo si chce dobře užít horské kolo, tak doporučuji, jen je potřeba pro sjedz spodní částí kolem Říčky a pak Zdobnice lepší využít podobně suššího období jako je nyní.
Bezmála 70 km a s průměrným 2 % trvalým stoupáním to je na pohodu pěkná celodenní vyjížďka.
I v dešti se dá jezdit :-). Včera dopoledne necelých třicet do Brandýsa nad Labem a zpět. Ani nevadilo, že obchod, do kterého jsem jel, měl v sobotu zavřeno.
Dnes odpoledne "zafandit" na lukostřelecké závody na Odolku. Z Panenských Břežan do kopce do Dolínku, rozbitý povrch silnice nevadil, jel jsem skoro krokem. Představa, že dolů při cestě domů, to tam pojede čtyřicet, mne donutila, vzít to kousek po hlavní, a na Bašť odbočit až u Klíčan. Tam je po kvalitním povrchu sjezd čirá radost. Oba dny jsem jel v krátkém, i když přestávka na lukostřelbě trvala skoro hodinu, nezačala mně být zima.
V pátek jsem byl s lehokolem na pro letošek zřejmě posledním triatlonu. Naštěstí nás bouřka minula a sluníčko po většinu závodu svítilo (navzdory stížnostem ostatních).
Znovuzrozené lehokolo, které je teď defakto Azub Max, mě potěšilo, protože dosáhlo lepšího času než Azub Ibex všechny roky předtím (o loňském zoufalství na MTB nemluvě). Při nejmenším vidím, že řetězová kladka efektivitu jízdy nesnižuje, jak jsem se bál.
Na 19km trase s cca 230m stoupání mi vyšla průměrná rychlost skoro 32 km/h.
Pokud by se někdo chtěl kochat, tak tady je kousek z cykločásti, kde mi to zrovna docela pěkně jelo... https://ulozto.cz/file/1dcKobqgmxHV/20230825...
Tím, že tu nebyl žádný brutální kopec (byť rovina to zdaleka nebyla) se mi dařilo silniček celkem držet, pořadí se hodněkrát měnilo, docela mě to bavilo... nevím, proč má někdo pocit, že by se lehokolo mezi silničky nehodilo... :-)
Jezdec v červeno-černém (první vedoucí z předchozí práce) mi nakonec v stoupání přecijen dokázal ujet, ale od toho to je triatlon, stejně jako minule jsem ho nakonec v závěru předběhnul... :-)
"nevím, proč má někdo pocit, že by se lehokolo mezi silničky nehodilo... :-)"
Vím, je tam smajlík. Když se podíváš na situaci, kdy jedeš za "červenočerným" soupeřem, on docela maká, a tvá levá klika se nepohybuje. Jedeš v háku "zadarmo".
Ty se za něj schováš, on by ale v té samé situaci musel šlapat, protože většinu těla má už mimo tvůj "stín". I když jezdím na trojkolce, a lehokolům fandím, mám pocit, že společné závody by nebyly úplně fér.
V okamžiku kdy uvolníš tu UCI šikanu a necháš věci volný vývoj, začne brzo TdF naopak vypadat jako britský závod HPV (human powered vehicles), kde je podmínkou (asi teda ne jedinou, ale určitě hlavní) že stroj může být hnán jen a pouze jezdcem.
Všechno je kapotovaný, nizoučký a nejsem si jistej jak se pohybuje počet kol, páč to není moc vidět.
Takže ony by ty závody moc dlouho společné nezůstaly...
To si úplně nemyslím. Závody na rovině určitě, ale jakmile máš kopce, zatáčky a silnice s mizerný asfaltem, tak už kapotáž může být na obtíž.
Pokud bych se navíc držel triatlonu, hraje roli i cesta z/do depa a nástup/sesednutí, což kapotáž prakticky vylučuje.
Rozhodně, v okamžiku kdy do jízdy přidáš překážkovou dráhu (triatlonové depo nebo blbej obrubník) výrazně to zamíchá s "evolučními tlaky" na koncepci stroje.
Ale dokud to bude čistě jízdní závod, dovedu si velmi snadno představit že rozpočet vrcholové stáje umožní postavit opravdu rychle kokony, které nebudou do kopce ztrácet tolik, aby to pořád nebylo na zbytku tratě výhodné.
Už teď mají zakázané všelijaké aerodynamické pomůcky, aby se "udržel design", takže ten tlak tímhle směrem určitě existuje...
Každopádně v principu bych určitě byl pro to neomezovat typ vozidla pravidly, ale zvolenou trasou.
Jako absurdní mi totiž přišlo, když u některých závodů trvají na horském kole a zakazují silniční, přičemž kdyby měli adekvátní trasu, nemuseli by nic zakazovat a nikdo by o silničce neuvažoval.
Ono na triatlonu není překážkou jen depo (to je nakonec v závodě jen dvakrát (plavání-kolo, kolo-běh), tudíž konstantní režie, která u delšího závodu nemusí tolik vadit, horší může být otočka na silnici okolo kuželu!
Když u silnice není záliv autobusové zastávky nebo odbočka, mám na lehokole co dělat, abych se tam vůbec otočil bez zastavení a oproti silničkám tam ztratím rychlost i dost času... a taková otočka nemusí být v závodě jen jedna. Četl jsem propozice triatlonu někde u Prahy, kde v každém okruhu byly 3 otočky kolem kuželů a ty okruhy se jely 3 nebo 4... to bych s lehokolem zažít fakt nechtěl! :-)
To by bylo úplně ideální, stanovit trasu a je na tobě čím to zdoláš, pokud jako zdroj energie použiješ výhradně svoje trávení.
Ale to by bylo asi moc divoký a málo organizovaný, toho se nedožijem :-)
Proč? je to jen na tobě. Když se s pár lidma domluvíš a vytvoříš nějakou trasu a vybubnuješ termín a základní pravidla - nepravidla, tak si vytvoříš co budeš chtít. A když se to lidem zalíbí, tak to může fungovat i v dalších akcích as někdo se i přidá.
Hele z podobnejch výkřiků už jsem se vyléčil a nic mě nevede k dojmu, že je to třeba zkoušet znova ;-)
Pak ale moc nechápu tvůj "výkřik" proč to někdo nedělá tak jak by se ti to líbilo a dělá to podle nějakých svých pravidel.
Jo, každý má možnost volby - buď se účastnit existujících závodů podle jejich pravidel (včetně možnosti zkusit usmlouvat drobné změny) nebo uspořádat vlastní akci se svými pravidly a čekat, zda někdo přijede.
Na pořádání vlastního závodu nemám odvahu, čas ani energii. :-)
To bych ti moc sáhodlouze vysvětloval a ty chceš především šťourat a ne něco chápat...
Šťourat? Ty si nejspíš nikdy nebyl členem nějaké organizace s jejími pravidly, protože jinak bys věděl jaké jsou možnosti a způsoby ta pravidla změnit zevnitř nebo jak vytvořit tlak zvenčí a dosáhnout změny. A pokud něco takového nechceš dělat, tak jedině vytvořit vlastní organizaci - soutěž se svými pravidly.
Kde je to tvé šťourání? Můžeš začít vysvětlovat.
To bych je rád viděl ve stoupání 10 a víc % :-)
Jo, ta část, když jsem se vezl úplně bez šlapání, se mi taky moc líbila! :-)
Ono i silničkám pomůže vézt se za mým lehokolem (s kopce je většinou ani při 60 km/h nesetřesu) a já zase ztrácím do kopce kvůli mnohem vyšší hmotnosti...
Zajímavé by bylo porovnat vynaložené watthodiny během závodu s někým, kdo měl srovnatelný čas. Já tipuji, že v tom zásadní rozdíl nebude, ale zatím wattmetr kupovat nehodlám.
Co je a není fér by bylo na dlouhou diskusi. Některé (zpravidla delší) triatlony mají jízdu v háku úplně zakázanou (musíš si hlídat předepsaný odstup od kola před tebou nebo ho během časového limitu předjet, jinak penalizace/diskvalifikace), to je z hlediska porovnání fyzických sil určitě spravedlivější.
Na většině podobných lidových závodů se ale jízda v háku neřeší a důsledkem je, že ztráta třeba 15 sekund na plavání ti znemožní chytit se skupinky na kole, v důsledku čehož jedeš sám a dojedeš o několik minut později...
A samozřejmě i mezi klasickými koly jsou veliké rozdíly (hmotnost i aerodynamika), takže pro jezdce na kole za 15 tisíc to taky nemusí cítit fér, když ho předjíždí karbonovka za 150...
Nemám pocit, že by lehokolo bylo tak zásadní změnou. Aspoň moje ne, možná nějaká karbonová lehosilnička...
Dost dobrý výkon.
To se může jezdit takhle v balíku - v závěsu, nebo je tam nějaké omezení podobně jako u časovek?
Z tohohle pohledu se triatlony v zásadě dělí na dvě varianty - bezhákový a s povolenou jízdou v háku.
Obvykle u delších vzdáleností a více vážně pojatých závodů (ala ironman) máš striktně daná pravidla, že musíš za cyklistou před sebou nechat aspoň 10 metrů odstup nebo ho během 25 sekund předjet (někde mohou mít jiný čas/vzdálenost). Za porušení je penalizace, případně i diskvalifikace.
Za svou kariéru jsem jel možná dva závody, kde tohle platilo. Všude jinde se jezdilo v balíku, jak to zrovna vyšlo.
A upřímně tam, kde tohle platilo, jsem si připadal jak debil, když to polovina lidí stejně nedodržovala, pořadatelé to neměli šanci uhlídat a pravidla, která se nedodržují jsou jen pro zlost... :-/
Dík. Takže v podstatě malé závody - volnější pravidla. Je jasný, že kde není kontrola a penalizace, tak to samozřejmě svádí k podvádění a nedodržování pravidel.
Dá se to tak brát - i proto tu nevadí lehokolo. :-)
U závodů s několika nadšenými pořadateli je blbost dát do pravidel cyklistiku bez háku, protože to stejně nemá kdo kontrolovat (takový pokus jsem zažil a bylo to k vzteku - někdo to dodržuje a někdo ne).
Ale ani u velkých profi závodů, kde jsou krátké vzdálenosti (určitě sprit a myslím, že i olympijská délka) se to nepoužívá, protože tam vylezou velké skupinky závodníků už z vody a na výstupu z depa se rozestupy těžko vytvoří - asi by nebylo fér dávat náskok deseti lidem, co doplavali jen vteřinu před tebou...
Já se na to dívám tak, že to k triatlonu už patří, podle toho, jak doplaveš se máš/nemáš příležitost chytit skupinky na kole, takže v důsledku 20 vteřin ztráta při plavání může vyrobit několik minut ztráty na kole, protože už jedeš sám a nedoženeš je.
Bezháková cyklistika mi dává smysl u ironmana, kde zpravidla nerozhodují vteřiny a zdatný plavec si už při plavání může vybudovat slušný náskok, takže zákaz hákování mu dává šanci si ten náskok chvíli udržet, protože by ho balík jinak vždycky dojel...
V neděli se mi podařilo vystihnout vítr i déšť a dojela jsem k soutoku Dunaje s Moravou. Na zpáteční cestě už bylo dost horko a cesty špatné, takže do Břeclavi jsem dojela o hodinu později, než jsem plánovala. Na tachometru 235km (letos maximum), tma na krku, tak už jsem to domů dojela vlakem.
Asi poslední víkend vhodný na delší cestu, dny se krátí a nastává období výletů v kombinaci s vlakem :-)
235km jsi ujela za jeden den? To je opravdu hodně daleko. I za dva dny by to byla pořádná porce.
Na Bratislavu je to krásná rovina. Čas jízdy 13:50, celkový čas i s pauzama 18 hodin. Do Břeclavi jsem díky úmornému horku a velmi špatným cestám dojela o hodinu a půl později oproti plánu a 300 za 24 hodin bych už nedala (domů to mám do kopce), takže nebyl důvod to hrotit.
Jela jsem tudy: https://mapy.cz/s/bofefehace
Vyjížděla jsem o půl jedné, v deset jsem už byla pod Devínem (142km), to vypadalo výborně, ale pak se oteplilo a zpátky jsem si netroufala jet po té silnici č.2. Měla jsem jet, stejně jsem na ni na pár kilometrů najela a v neděli tam provoz nebyl.
Tak to tedy graruluji ke skvělému výkonu. Paráda. A také gratuluji k tělu, které to stále zvládne. I kdybych trénoval, tak bych tohle svým kolenům už nepřál.
Tak je to asi jediná možnost pohybu. Po svejch nikam nedojdu, ale na kole to není tak vidět a šlapu co zvládnu. Po rovině to jede, ale každý brdek se plížím na nejlehčí převod krokem. Pro delší cestu musím hledat roviny :-)
Tak po čtrnácti dnech pečlivých testů jsem nakonec podlehl a dnes při vracení zapůjčené Twentyny si plynule dojel vyzvednout jiný kousek na inzerát.
A tak jsem definitivně "dorostl" do kolobky větších rozměrů.
Budu teď muset vydržet, než mi přijdou silniční pláště, blatníky a vůbec spousta civilizačních vymožeností, ale to snad nebude trvat tak dlouho...
Tak ND dorazily, mám přeskládáno.
Docela fešanda, ne? :-)
U těch koloběžek by mě docela zajímala spotřeba bot.
Já jsem vyjel na kole s novými Merrelly za 80€ a po třech měsících vypadají takto... a to jedu jenom na kole, pěšky chodím jen na záchod.
To moc nevydržely, docela bída. Mě se velice osvědčily spešly a jiné bych snad ani nechtěl, mám je hromadu let, je to už na nich krapet znát, ale stále dobrý.
Vlastně by to mělo být pro boty šetřivější než chůze. Jednu nohu si vezeš a délka kroku je mnohem delší. Pokud máš odraz bez smyku nohy, tak by to nemělo žrát podrážky. Ale já toho zase tolik na koloběžce zatím nenajezdím. Dokud mužů, tak preferuji kolo.
hele není to tak hrozný. Jak píše Brahma, podrážky vlastně šetříš (za cenu pneumatik teda :-) )
Spíš to chce dobře vybírat typ.
Hrozí ti že podrážku trhneš v místě kde jí pod prstama ohýbáš, protože to je zeslabený místo (tím ohýbáním při každém kroku) a zároveň ho odrazem napínáš (mezi přišlápnutou špičkou a patou).
No a pak to chce botu se solidní patou, aby ses mohl odrážet - ty nazouvací Barefooty jsou sice pohodlný, ale při pořádným odrazu je zuješ. Slušný páskatý sandále jsou použitelný pro odraz, ale zas je to otázka tý podrážky no...
Ale třeba Prestige Sport jsou vcelku osvědčený a funkční.
Kráná Kosta, duralová? Ať to jezdí!
Jak nemůžu sportovat a na kolo, tak jsem dnes vyjel do práce jen tak lážo plážo s kopce a po rovině ka koloběžce. Dbal jsem, abych se nezpotil a kopec jsem vyjel autobusem. Je to taková moje kriplkára.
Stránky výrobce jsem netěžil, ale podle barvy rzi na odřeninách na spodku to bude ocel. Leč dost tenkostěnná, výsledek je vcelku lehkej (vzhledem k velikosti) a výrazně pruží.
Hm pruží, to žere výkon. Moje duralová Yedoo je naprosto tuhá.
NIC není naprosto tuhé, i sklo pruží.
Výhody a nevýhody pružnosti a tuhosti rámů kol se tu teď nedávno probíraly, tak bych to nerad rozjížděl znova nad koloběžkama.
Já jsem si na tomhle modelu teď vozil záď 14 v kuse a seznal jsem jí vyhovující mým záměrům a potřebám...
Cestou k Dunaji se mi prošoupal o představec kablík cyklokompjůtru, tak jsem si dnes zajela do TS Bohemia pro nový. Cestou tam mi pěkně foukalo do zad, zpátky už to tak bezva nebylo, ale teplota byla příjemná a byl z toho pěkný výlet.
Ja tyhle kablíky přetržené či prošoupané letuji a izoluji černou elektrikářskou smršťovací izolačkou. Funguje to a závada se neobnovuje. Není to vidět.
Přemýšlela jsem o tom, že to zalepím izolačkou, ale pak jsem si řekla, že mi ta práce s tím nestojí za to :-)
Prošoupalo se to těsně u držáku compu, drátky jsou vyvedené pod každým kontaktem spodem, a jak to mám přidělané na představci, tak to vlastně na těch drátkách leží. Dala jsem teď jiný comp, který má vyvedený jen jeden drát z boku držáku a do kontaktu s představcem to vůbec nepřijde.
Přišlo mi škoda mít comp bez drátů, tak jsem k němu sadu přikoupila a mám ho jako záložní :-)
Já si kupuji tu záložní sadu na druhé kolo a komp přehazuji. Má dva obvody kol, takže se jen přestaví na druhý obvod a jede se.
Eviduji si každé kolo zvlášť, takže každé má svůj komp, všechno Sigmy, byť různé typy, tak všechny jsou na stejný držák. Jeden měřák mám navíc ještě z doby, kdy jsem ho pořídila pro informativní změření kadence, zda to odpovídá mým odhadům podle zařazeného převodu a rychlosti.
Toto je druhá náhradní kabeláž, kterou jsem za ty roky pořizovala, na nejstarším měřáku se po patnácti letech přívodní drátek uklepal těsně u držáku. Originální drát u všech měřáků, co mám, je krátký a má vyvedený jeden drát z boku těla držáku (obr.1). Náhradní kabeláž je delší, dosáhne až na zadní stavbu, ale má na konci drátu vidlici pro každý kontakt zvlášť a je to vedené do držáku zespodu (obr.2 a 3). Vhodné je to jen na řidítka, na představci se mi to neosvědčilo a musela jsem teď dát snímač na přední kolo.
Má na kole nějaký smysl tahat senzor na zadní kolo?
Protože tahám k zadnímu kolu kabeláž od světla, tak jsem měla daný dozadu i senzor pro rychlost a na vidlici nic nestrašilo. Kabeláž pod rámovou trubkou není vidět. Teď mám je na vidlici vidět gumičku s čidlem a drát k bowdenu od brzdy.
Abych tak řekl "Zkuste to bez drátů, milý Marconi"
Pokud chceš nahradit bezproblémové zařízení zařízením stejným, ale s problémy, tak vpřed. Bezdrátový cyklokomputer má na vidlici stejné magnetem ovládané relé jako ten drátový, ale navíc tam má ještě vysílač místo drátů. Tudíš se musíš starat o stav baterie, která krmí ten vysílač a nevydrží celý rok, jako baterie v drátové variantě. No a ten bezdrátový přenos se dá také snadno zarušit a pak to nefunguje. U drátové varianty si poslechneš zda cvaká dole to relé a pak hledáš jen vadný kontakt. U bezdrátové variaty hledáš duchy.
Ano chybí tam drát a ten se tedy nemůže přetrhnout nebo předřít, což je to, co se tu řeší. Připevníš to gumičkou nebo stahovací páskou na náboj a ono to prostě funguje, pokud si nekoupil zrovna nějaký levný čínský šunt. Akorát v tom jednou dvakrát do roka vyměníš baterii, typicky CR2032. A pokud máš cyklokomp na bázi GPS, tak ten snímač není vůbec potřeba.
Tedy pokud nejedeš zrovna blbě lesem a ten cyklokomp zrovna nevidí na družice. No a také to nebude moc fungovat ve městě s vysokými baráky okolo. Tam si ta GPS také občas hraje na slepou bábu. Tam všude ten primitivní drátový krám nemá žádné potíže a je na něj stále spolehnutí. Jen nesmíš být úplně levej na natánutí toho drátu.
Cha cha, mohl bych vyprávět !! Koupil jsem si VDO 6.0 se dvěma sadami snímače, abych ho mohl provozovat na treku i na silničce. Chtěl jsem to hlavně z důvodu měření kopců barometrickým výškoměrem, kterým je VDO vybaven.
Na ocelovém rámu treka funguje bez problémů. Ale na karbonové silničce vypadává signál, na 50km mi napočítal tak polovinu. Reklamoval jsem u prodejce, kterému jsem kolo dovezl na vyzkoušení a čuměl jako pako. Tak mi dali VDO 6.1, ale asi pro 3 měsících zase problémy. Tak jsem to hodil za hlavu a na silničce mám drátovou Sigmu.
To je tím, že signál od čidla k tachometru se šíří zejména tím ocelovým rámem a ne vzduchem. Karbon je pro něj izolátor.
Kdysi jsem provozoval sportester s hrudním pásem a hodinkami a přenosem vlněním. Dokud byly hodinky na ruce, bylo spojení. Když jsem dal hodinky na řídítka, tak dokud jsem se nedotkl někde ocelového rámu, tak jsem neměl tep a byl jsem podle hodinek mrtev. Tělem nebo rámem se to šířilo skvěle, prostorem nikoliv.
To chtělo upgrade na komp s digitálním protokolem ANT+, to je daleko spolehlivější.
Pokud vyrobce vyslovne v navodu nenapise, ze nelze s karbonovym ramem provozovat, pak ocekavam opak. Mel jsem jim to hned zkraje omlatit o hlavu. Holt jsem to neudělal a nechal se uchlacholit vymenou za novejsi model, ktery chvili fungoval. A pak uz jsem si rekl, ze mi to nestoji za namahu. Pritom zadna Cina ale "kvalitní" nemecka firma...
Jasně, napadá mě, že pokud chceš najíždět rychlostní nebo vzdáleností rekordy bez pohybu, otočíš kolo vzhůru nohama a zatímco předním kolem bys musel točit rukou přímo, tak zadní kolo roztočíš klikami na MNOHEM vyšší otáčky.
Při normálním použití ale žádná výhodu nevidím. Na zadním kole bys mohl naměřit trošičku menší ujetou vzdálenost, pokud hodně kličkuješ nebo smykuješ, jinak by to mělo vyjít prakticky stejně.
Kdybys ty dráty komputeru místo relátkem spínal třeba mosfetem, tak bys mohl dosáhnout ještě mnohem vyšší rychlosti a tím i ujeté vzdálenosti. Kolega to kdysi na nějakém starém počítadle provozoval. Tehdy tomu ještě nešlo přednastavit ujetou vzdálenost a tak to nastavoval po výměně baterie takto.
Předpokládám, že tachometr bude mít na vstupu nějaký proti-zákmitový filtr, takže extrémně vysokou frekvenci teoreticky může brát jako rušení. Ale nikdy jsem to nezkoušel.
Jednodušší řešení = použít několik magnetů, tím se zobrazená rychlost násobí. ;-)
:-D
Mně se to na přední vidlici nelíbí, kazí to čistý design. No, teď už to mám i na silničce vepředu...
A hlavně tam teď zavazí ten drátek.
Mně by to možná přišlo na zadním kole víc zranitelné, aspoň u lehokola bývá zadní kolo vždycky víc špinavé, protože na něj létá nepořádek od předního kola.
Jinak je to asi jedno. Na Ibexu jsem byl rád, že mi kablík vůbec nějak vyšel k přednímu kolu, nakonec jsem ho po přetržení o kus nastavil. K zadnímu kolu by to bylo ještě o kus dál.
Měla jsem to vzadu 10 tisíc km. Je ale pravdou, že se silničkou v dešti a blátě nejezdím.
A proč si myslíš, že si cestu fotím a často i s kolem? :-DD
Sice i v exifu si čas můžeš u kompaktu nastavit, ale cedule a kolo je už důvěryhodná, tak aspoň kilometry jsou zdokumentované :-D
Foto ze startu má v exifu čas 0:14:54, foto z pod Devína má čas 10:08:54 a foto od nádraží v Břeclavi čas 18:20:01. Si podle toho i zpětně můžu zjistit, jak který úsek jsem jela.
Pokud nemáš osobního Šíravníka, tak kdo by to zpochybňoval a proč?
Rád ti to vysvětlím, můj osobní Brahmo, bara2 nelže v každém druhém příspěvku a navíc své výkony hodnotí zcela realisticky.
A můžu ti dát konkrétní příklad. bara2 nemá problém přiznat, že ve vedru to nedává a sedí doma, jezdí, jen když jsou přijatelné teploty. Jindra má stejný problém, ale je schopen napsat že vyráží do poledního žáru, přestože je 18°C ve stínu :-)
Běž do paďous už zase, nikdo tu o vaše hádky nestojí...
Proč to, proboha nenapíšeš mému Brahmovi? Jestli jsi fakt tak natvrdlej, že si vždycky stěžuješ mně, když s tím začal on, tak já ti ještě něco přidám, aby sis měl na co stěžovat, on ten Brahma se onehdá s Jindrou pohádal, Jindra mu začal vyhrožovat, že si na něj něco vygooglí. No a asi na něj něco hnusnýho našel, protože od tý doby ten Brahma, který měl rád Jindru asi stejně jako já, jde po krku mně a Jindrovi leze do řiti.
Spokojenej??
Protože ty si ten kdo tady to hovno furt rozmazává.
No a to si představ, že když jsem tenkrát zjistil, že na mém účtu od google uvízla Jindrova data potřebná k přístupu k desítkám webů a účtů, tak jsem mu to napsal.
A on, místo aby mi poděkoval, začal mě tu po obálkách pomlouvat a svým kumpánům tvrdil, že jsem se mu hrabal v telefonu a ukradl mu data, síla, co...
Jelikož jsem také bývalý ajťák, správce unixových sítí, tak mi tato informace vrtá hlavou:
"uvízla data potřebná k přístupu k desítkám webů"
Nerozumím, jak z jednoho účtu na G mohou uvíznout data na jiný účet na G.
Tak snad zase od někoho nedostanu čočku, že se v tom hovně patlám, když ti to vysvětlím. Teď už to snad mají ošetřené, ale tenkrát jsem se přihlásil ke svému G účtu na telefonu, který mi s laskavostí sobě vlastní, zapůjčil pan J.
No a ten telefon, nebo to udělal pan G, dodnes nevím, můj účet vyhodnotil jako bezpečný, přestože panu J nepatřil, a uložil do něj všechna přístupová data pana J.
Já to nevěděl, zjistil jsem to až poté, co jsem telefon T vrátil panu J.
Tedy jsem se nikdy nehrabal v jeho telefonu T, nýbrž jsem na vlastním přístroji P narazil na problém, který mne zaujal - když jsem se chtěl například přihlásit ke svému účtu NaKole, z okénka na přihlašovací údaje na mě hleděl jakýsi pan Gonzales a spol., na jiných webech se mi dělo něco podobného. Tak jsem to začal zkoumat a po čase se mi podařilo proklikat až tam, kam se přístupová data ukládají a byl jsem z toho množství dat trochu v šoku, protože já to ukládání měl vodjakživa zakázaný, došlo mi, že to svinstvo patří panu J. Ale furt jsem nějak nevěřil, že tam jsou i ta hesla, ona byla totiž skrytá za xxxxx a když chceš to heslo vidět, musíš na to kliknout, což jsem udělal a konečně pochopil závažnost situace, o problému informoval pana J, který dodnes tvrdí, že abych to heslo viděl, musel jsem na něj kliknout, tudíž jsem se mu hrabal v telefonu T a ukradl mu data D.
Rozumím tomu tak, že žiješ svět v jiné realitě.
Podobný případ se již stal, dokonce byl zfilmován... tehdy to odhadovali na 20 let...
https://www.youtube.com/watch?v=fZO6sxZhteg
Jednoduše... starý Android nebyl multiuživatelský.. a pokud pánové neudělali reset do továrního nastavení a měli zaplou synchronizaci a jen vyměnili (nebo dokonce přidali dalšího) uživatele, zasynchronizovalo se to křížem.
Už pomalu začínáš být docela otravný. nechce toho alespoň na pár dní nechat?
Když budu vědět, že to natrvalo pomůže, tak i to můžu zkusit.
Spiritistická seance u skomírajícího ohně ... "Zjev se, duchu!" ... objeví se postava v bílém ... "Kdo jsi, duchu?"
"Já sem ´du chcát ..."
Jak to tady čtu, některým už docela hrabe. Jezdím pro sebe a když by mě někdo nevěřil, jeho problém a může mi tak akorát políbit řiť. :-)
Jinak stačí přidat do kola jeden, dva magnety a hned bude výkon jinde. :-D
Teoreticky lze zpochybnit úplně všechno, leda by za tebou celou dobu jelo auto vezoucí notáře, který by pak o cestě vyrobil oficiální zápis.
Tvoje výkony mi vždycky přišli uvěřitelné, takže do detektivky s hodinama na kostele bych se nepouštěl. :-)
Když tachometr, tak jedině s řemenovým převodem, jako na kole na přiloženém obrázku. Bohužel není moje.....
Ono i ty blatníky by stály za hřích...
26" balonka... Mě se tyhle blatníky s ušima líbily. ale nejsou zas až tak praktické... dost se proti klasickým plechovým blatníkům nejlépe s prolisem (dvouhrbým) lámou.... praktičtější je sehnat dobovou zástěrku a vyztužit jí do obloučku drátem.....
Jsou i tací, kteří na trase, kde internetové mapy uvádějí nejdelší variantu 117,6, najet 135 km. Stačilo v Rokycanech "přehlédnout", z cyklostezky ve stromě neviditelný ukazatel směru, a jet na azimut blbě. Zbytek jsem nabloudil po Plzni, a do kempu Bolevák přijel shora. Přesto, i přes hodinový déšť, který přišel v závěru cesty, byl celkový dojem z ní kladný :-).
P.S. Zadavetele vlákna možná potěší, že jsem nastoupal 1079 m. I proto byl rychlostní průměr jen necelých 13km/h.
Podkrušnohorský přivaděč Ohře - Bílina.
Co to máš za kolo?!? Kde máš svého tradičního oře?!?
Ovšem ty modré brašny jsou moc pěkné.
To je moje Brigittka. Trekový Favorit Brigitte z roku 1996.
Jezdil jsem na ní celkem pravidelně až do léta 2020.
Až do chvíle, kdy s ní jeden velmi hmotný člověk řachnul při sjíždění vysokého obrubníku převodníkem o hranu obrubníku. Největší převodník se ohnul a ve středovém složení se vytvořila veliká vůle. Plakal jsem; Brigittka, tři roky pověšená nečinně na stěně v předsíni, plakala také...
Letos jsem hodně jezdil na skládací Esce, až tělíčko zatoužilo zas po změně posezu na bicyklu. I provedl jsem "nákup za statisíce" (© Škopková Slunce, seno...) a nakoupil mnoho dílů na několik svých různých kol.
Brigittka dostala nové:
- zapouzdřenou osu středu;
- kliky s převodníky 48 - 38 - 28;
- řetěz;
- šroubovací sedmikolečko 14 - 28 zubů.
Při rozebírání středu jsem zjistil, že je jedna miska povolená a že věnečková osa Sachs nejeví okometricky žádné ohnutí. Dokonce ani věnečky nebyly po tom řachanci prasklé. Kvalita! Jenže, bohužel, ta důvěra už byla prostě pryč...
O víkendu proběhla zkušební jízda 65 km okolo Přivaděče Ohře - Bílina s proklatě těžkými brašnami. Paráda. Nikde se nic neviklá, nepovoluje, nevypadává; řazení je přesné.
Zvažuji, zda dotáhnout šrouby na klikách vůči ose.
Zvažuji, zda dotáhnout misky. Ale to asi ne, sundavat kliky ze čtyřhranu by nemuselo být dobré.
Třeba k tomu někdo připíše svoji zkušenost.
To povolení šroubovacího sedmikolečka nebylo jednuché. Rukama nohama to nešlo vůbec.
Je známo, že nejlépe se šroubovací vícekolečko povolí, je-li oříšek upnutý do svěráku, neboť oběma rukama na obvodu ráfku vyvineme podstatně větší sílu, než na klíči. Na ja, ale kde vzít v městském bytě zámečnický ponk?
I přinesl jsem si ze stavby kousek hranolu a vyrobil jsem si ZÁCHODOVÝ KLÍČ™. Pak už to povolit šlo. Jsem prostě šikulka ;-)
Na vnitřním šroubení toho šroubovacího sedmikolečka Sachs z roku 1996 jsem našel původní světlou nedegradovanou vazelínu. Kvalita!
Brašny jsou svařené ze střešní folie Fatrafol, neboť s čím kdo zachází, z toho si vyrobí nejen brašny na nosič, ale i brašničku na videokameru na rám, ba i transportní brašnu na skládačku.
Hrubé svaření jsem provedl asi před pěti lety, od té doby ležela torza brašen ve skříni... Až nyní jsem dokončil detaily, popruhy na zapínání, poutka na gumicuk, poutka na reflexní pásky, ucha na nošení, připevnění blikaček.
Brašny jsou fantasticky těžké, ale to mi neva, nejsem žádný gramař! Hlavně jsou wasserdicht, trottelfest und bombenfest.
Tyto brašny měly být původně na mého modrého silničního Favorita. Na Brigittku jsem chtěl červené. Jenže čas oponou trhnul, a ten prodejce, který prodával přířezy folie, už je neprodává. No a kupovat celou červenou roli za asi 9 000,- se mi jaksi nechce.
O víkendu jsem vyjel na pár vrcholů VKV (vrchařské koruna vysočiny).
V pátek v poledne vlakem do Pardubic a dnes vlakem z Jaroměřic n.R. domů.
Když tu všichni házíte čísta, tak jich taky pár přidám: pátek - 76km/1195m, sobota - 120km/1591m, neděle - 62km/752m.
Pěkně jsem si provětral hlavu a protáhl nohy. :-) A hlavně po výměně kotouče a desek rozbrzdil přední brzdu. :-) Počasí vyšlo, nebylo horko a pršelo jen v noci. Paradoxně mě komáři zachránili před zmoknutím, protože včera jsem chtěl spát u pramene Mor. Dyje jen pod stromem, ale komárů tam bylo mraky, takže jsem popojel do přístřešku nad Třeští a dvě hodiny nad ránem pršelo. :-)
Ale ty tři smrky, co tam rostou, přežili kůrovce a to mě moc těší.
1) rozhledna Pekelný kopec (u Třebíče)
2) Jelení hora (Hodice u Třeště)
3) Na Homoli (Polná u Jihlavy)
1) vysílač Spálený kopec
2) taky Karlštejn
3) dobré ráno:-)
Dny se krátí, podzim se blíží, vyjela jsem otestovat neony :-)
Tady, Báro, to vypadá jakože léto nikdy neskončí, canicules - vedra pokračují.
Asi ještě týden. Pak přijede Soňa, bude sechtít plážovat, zatímco já budu drtit Fráninu v mé skupině B2, jako už pár let. A prd, bude zima, foukat, a Soňa si najde jiný program, očumovat butiky. Pláž, i s lehátkem za 25 euro, je levnější volba, ale tam ona dokáže šetřit. Veze si svoje lehátko.
Jsem týden pryč, a už mě chybí, baba jedna.
Jako u nás u cesty rostou jablka nebo hrušky, tady jsou to fíky. Čerstvý fík, je něco. co jsem jedl poprvé před pár lety v Italii. Nechápal jsem. že něco takového existuje.
Táta na Vánoce vždycky přinesl fíky, takové přeslazené, vysušené, slisované, a my děti to bneměli rádi, ale jedli jsme to, aby táta měl radost. A on měl, a napřezsrok znova, možná to za Husáka fakt musel shánět.
A tady se jen natáhnu.
Takhle, ne že by cesta byla lemována fíkovníky, ale co 10 km vždycky nějaký je.
A když je zle, tak i jabko.
No, člověk vždy šilhá po cizím.
Tady nám taky slibují teplé září. Dnes bylo na slunku třicet, ale jak jsou krátké dny, tak ráno je zima a večer se rychleji ochlazuje. Na delší výlety to bude obnášet vozit víc oblečení a během dne se převlíkat.
V našem Údolí už slunko dolů na silnici nesvítí za celý den vůbec a je tam zima. Takže jsem ve dvě odpoledne vyjela Údolím v tričku pod dresem a ještě jsem měla pod tričkem na loktech návleky a horko mi teda nebylo. Vyjela jsem nahoru do lesa a bylo vedro.
Jela jsem se podívat, jak vypadají ostružiny, a vzala si s sebou pro jistotu dvě petky, abych je měla do čeho sbírat. Ale co bylo zralé, o víkendu sklidili tůristi. Je tam ještě spousta zelených, tak jestli bude fakt teplo, dozrají. Byla jsem na ostružinách před dvěma týdny a za chvíli jsem měla nasbírané obě petky a ještě plný bidon.
Teplota na slunci je fyzikální nesmysl.
Důvod? Jako že je nesmysl že na slunci naměříš vyšší teplotu než ve stínu?
Tak on toho moc nenajezdí. Jinak by věděl, že vzduch nad osluněnou silnicí je teplejší, jak o pár desítek metrů na téže silnici pod stromama. Ono se to zas tak rychle nesmíchává, zvlášť, když nefouká... A meteorologové měří teplotu v bílé budce dva metry nad zemí...
Teplota v souvislosti s počasím je teplota vzduchu. Když strčím teploměr na slunce, tak měřím teplotu na jako teploměr ohřeje slunce, což se bude lišit podle konstrukce teploměru a jeho barvy a naměřím nesmysl, kus černýho plechu se ohřeje klidně na 80 st.
Vysvětluješ něco co je všem naprosto jasné, ale pořád si nevysvětlil kde je ten nesmysl. Pokud se plech ohřeje na 80, vozovka na slunci na 40 a ve stínu na 25 a měříš to funkčním teploměrem, tak kde je ten nesmysl.
Skoro to vypadá, že si plácnul blbost a teď to okecáváš a nevíš jak z toho ven :-)
Meteorologicky udávaná a všude publikovaná teplota je teplota vzduchu ve výšce 2m nad zemí v otevřeném terénu s vyloučením vlivu sluneční radiace. Měří se to v bílé dřevěné lamelové průdušné budce 2m nad travnatým povrchem. Vystrčením teploměru na přímé slunce či těsně nad sluncem přímo ohřívaný povrch měříš nesmysly a ne teplotu vzduchu.
Můžeš samozřemě měřit teplotu povrchu silnice, nebo teplotu pvrchu domu, ale to s teplotou vzduchu udávanou v předpovědích a měřenou meteorologickými stanicemi nemá nic společného.
Ale o teplotě vzduchu přece vůbec nebyla řeč.
https://www.idnes.cz/technet/veda/mereni...
Teplota na povrchu Slunce činí asi 5800 K.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Slunce
V Křenku dáme sklenku :)
Aneb cca 80 km po "druhém břehu placatozemě" v poklidném, cca 23km rehabilitačním tempu... až do doby, než se mi vpředu objevilo něco, co zezadu vypadalo na slušné lyceum.. po dojetí zvýšeným tempem jsem zpředu zjistil, že jde o museum, patrně druhohorní a prchal litujíce, že nemám měniče převodů, který by mi umožnil prchat bez nedůstojného kmitání nožkama :)
Užila jsem si víc než týden s vnoučaty (devět a sedm let) v Českém Ráji.
Nádherné to bylo.
Byla jsem ráda, že počasí nám přálo a nestrávili jsme to celé u bazénu, ale mohli jsme chodit. I když jsme denně zmokli.
A že bylo kam!"
Dneska jsem si byl protáhnout kostru v naši Polabské nížině. Z Hradce přes Opatovice a Stéblovou do Lázní Bohdaneč a odtud přes Semtín a odtud přes Srch a Hrobice do Dříteče. V Dříteči mě zaujala stavba stezky podél Labe. Není to moc, ale aspoň něco málo v pokračování cyklotrasy Labská 2 mimo silnice. Na stavbě bylo živo a tak odhaduju, že úsek z Dříteče k mostu přes Labe bude do měsíce hotový, polovinu už mají vyasfaltovanou. https://mapy.cz/s/hetejudemu
Z Dříteče přes Borek a novohradecké lesy zpátky domů. Příjemných 65 km.
seru na Francii! Tohle tam nemaj. Platil hrabě Špork, architekt Kaňka, tesal nějakej Braun Matyáš, model Karel 6. Mělo to stát na Karlově mostě, leč mocnář nesouhlasil.. tak to stojí v poli :)
Ale mohl si taky zmínit, že abys to viděl, tak musíš jako Rudolf II. udělat hopsa hejsa do Brandejsa :-)
nemusím, oblouk Kostelec- Káraný :)
Nějakej Braun Matyáš to měl docela v ruce co, a co teprve třeba sochy na Kuksu.
Kdyby jen na Kuksu.. stačí doject do Lysý na zámek a ke kostelu.. to mám tedy poněkud blíž než Kuks. Špork byl neuvěřitelnej řízek.. škoda, že příbuzní spoustu z toho co vybudoval nechali zchátrat nebo rovnou spadnout.
PS a Bon Repos taky stojí za návštěvu.
Letos první šipka s prkna! :-)
Na tomhle koupališti už jsem sice letos byl, ale stát frontu s hromadou dětí, se mi nechtělo...
Včera bylo vše jinak, na koupališti bylo lidí jenom pár, tak jsem si mohl skočit, kolikrát jsem chtěl... akorát se ukázalo, že lidí je tam málo, protože voda už je dost studená... tak těch pokusů moc nebylo, po tak dlouhé době jsem i dlouho sbíral odvahu vůbec na to 3m prkno vylézt... :-)
No a vzhledem k tomu, jakou mám teď rýmu, to moc nevypadá na opakování v tomhle roce. Zřejmě stárnu, dřív mi studená voda tolik nevadila. :-(
To je úplně o něčem jiném, jak když's začínal. Jak stylově, tak prostředím! :-)
Upřímně k dokonalosti chybí hodně, já vybral snímek z "letu", kde to ještě vypadá dobře, ale v okamžiku, kdy šla hlava pod vodu, jsem pokaždé ohnul nohy v kolenou, což dopad pokazilo... ;-)
Tak uvidím, jestli se zbavím rýmy dřiv, než to koupaliště definitivně zavřou...
Letos ale holt má přednost slackline. :-)
Naštval mě semafor!
U Brandýsa se asi problém s potenciálně padavými kameny rozhodly vyřešit tak, že polovinu silnice zablokovali betonovými záterasy a na tom zbytku asfaltu střídavě pouští auta semafory.
Už mockrát jsem tu čekal věčnost, i když proti nic nejelo, to je život... nerad porušuju předpisy a taky se v celém úseku není kam protijedoucímu autu vyhnout (z jedné strany betonová zeď z druhé svodidla).
Ale přestože jsem dneska míjel semafor na zelenou (ani žlutá na něm ještě nesvítila), myslím, že na cyklistu jsem měl značně nadprůměrnou rychlost a přesto se auto v opačném směru rozjelo dřív, než jsem kolem protějšího semaforu projel!
To, že by se auta rozjela dřív ještě na červenou si nemyslím, když jsem se po pár metrech ohlédl, zelenou tam měli a přitom já z videa vidím, že já nic neporušil - jel jsem na zelenou.
Že by to tedy nastavil nějaký idiot, který si nevšimnul, že není na dálnici, ale na silnici, projující dvě části cyklostezky, kde za den projede HODNĚ cyklistů?
Podle mě tohle načasování nemůže stihnout ani elektrokolo jedoucí 25 km/h, pokud nevyjede hned na začátku zelené.
Co si tam počnou inline bruslaři třeba s kočárkem? Není tohle už obecné ohrožení?
https://ulozto.cz/file/bEj5nb5EVzkI/20230907...
Pokud to má mít slušnou propustnost, tak ty mrtvé doby na vyklizení dráhy z jednoho směru musí trochu optimalizovat. Řešením by asi bylo nainstalovat ještě jednu signalizaci pro pomalejší vozidla, která by díky tomu přestala nejíždět do dráhy mnohem dříve než auta a tudíž by to stačila projet a dráhu vyklidit před změnou směru. Kolem signalizací pro lidi se pohybuješ, tak to silničářům navrhni, že jim ty přenosté signalizační soustavy doplníš o signály pro pomalejší vozidla.
Pokud ti tam to "pomalejší vozidlo" vjede jako první, zabije ti celej řetěz "rychlejších", co se povlečou za ním.
Tohle máš šanci poléčit jen dvěma cestama:
1) Stanovením minimální rychlosti průjezdu
2) Nastavením systému na nejslabší (tedy nejpomalejší) článek
Ideálně objízdnou trasou, jako varianta 3 :-)
No já bych se na kole jako první do takové cesty, kde mne nikdo nepředjede, nevydal. Neudělal bych to, poněvadž bych nechtěl ostatní blokovat a hlavně by mi to ti ostatní nejspíš dali dostatečně najevo. Já tohle řeším tím způsobem, že tu kolonu za sebou pustím před sebe a pak tepve vyjedu. Ale to pomůže jen v případě, že tam není zásoba aut na 3 intervaly světel.
Tak ten systém je úplně jednoduchý, nastavit to na nějakou normální rychlost třeba 50 jako je omezení rychlosti v záběru aby interval nastavený na zbytečně nízkou rychlost nevytvářel zbytečné kolony a prostě spoléhat, že příčetný šofér i když mu padne zelená tam nenajede, když vidí, že ještě neprojela vozidla proti. Bohužel může nastat, že nějaký točvolant bude vozidlo proti ignorovat pokud to bude cyklista, ale to rozumné systémové řešení si nemá (policajt u každé značky není reálné řešení)
Asi chyba v řízení semaforů. Nestačila by ani rychlost 35km/hod pro vyklizení úseku před zelenou z druhé strany. A to by za tebou mohlo najet ještě další vozidlo, svítila stále zelená. V zúženém prostoru se nedá s jistotou počítat s výrazně vyšší rychlostí ani u aut.
Osobně si myslím, že pokud tě protijedoucí auta v tom omezeném úseku vidí jet, nesmí ani na tu zelenou tam vjet, ale musí tě nechat nejdřív projet. Vůbec bych si s tím hlavu nelámala.
Nemělo by. To nesmí je patrně příliš silný výrok.
To je totéž, jako že nesmí vjet do křižovatky, když ju nemůže projet. Zelená ještě neznamená, že musí jet, jsou pak další pravidla, která musí dodržovat. Zelená je v tomto případě podmínka nutná, nikoliv však postačující.
Tohle prostě není možný!
Přece nebudu montovat kameru na řidítka šrotokola kvůli pár kilometrům k zubaři...
Zastavil jsem metr za autem stojícím na kraji křižovatky a ten KRETÉN tam místo rozjezdu dal zpátečku. Já jsem (nechápu jak) uhnul, tak nabral jen kolo...
Prý mě neviděl. Neonově zelený tričko na slunci, co by chtěl víc?!
Ne. Možná jsem byl trochu v šoku, ale představa dalšího papírování a handrkování s pojišťovnou, mi přišla horší, než co tomu kolu reálně je.
Byl slušnej, omlouval se mi, kolo zůstalo nějak pojizdné, tak jsem ho nechal jet a neřešil to...
Zatím doufám, že postačí srovnat řidítka proti přednímu kolu, seštelovat brzdy a možná přehazku (tu jsem nezkusil). Přednost šrotokola je v tom, že na první pohled nemá velkou hodnotu, aby nelákalo zloděje...
Nedělám si iluze, na kolik by pojišťovna škodu odhadla... to můj čas má vyšší hodnotu...
Je hanba, že člověk "musí" něco takovýho provozovat...
Tak třeba u dvojkové Oktávie když se víc opřeš o šaltpáku jedničky, tak tam nacpeš zpátečku. Pokud to neznáš a jsi nervózní při komplikovanějším rozjezdu do kopce, tak se ti to stane s tou zpátečkou třeba i opakovaně. Nevím, jakou mají současné nové Volkswageny konstrukci převodovky. Možná tam mají tenhle fígl doposud. Pro mne zaměnění jedničky za zpátečku je zcela pochopitelné a vysvětlitelné.
Nebylo to do kopce.
Tady https://mapy.cz/s/gunefebope odbočovali jsme doleva.
Já zastavil cca zadním kolem na konci přechodu, abych ho úplně neblokoval. On stál +/- podobně to tmavé auto. Stál tam dobu, evidentně čekal na mezeru mezi auty v obou směrech.
Že auta při rozjezdu občas kousek couvnou, s tím samozřejmě počítám. Kdyby začal pomaličku couvat, tak se samozřejmě taky klidím z cesty, ale tohle jsem fakt nečekal!
To je zvláštní, že se ti takové věci pořád dějí.
Jak je to možné?!?
Nevím, občas si připadám trochu jak postava z hororu Nezvratný osud... :-)
Jestli ty bys neměl začít u sebe...
Tak nic, nepochopils´...
Tak se tím netrap.
A tak mi to vysvětlíš?
Když bych vycházel ze scénáře (aspoň některých) dílů Nezvratného osudu, pak by vše vyřešila moje smrt... ale to mi moc nepomůže, ne? ;-)
Chjo... Ty to "úsloví" fakt nechápeš?!?
To znamená, jestli třeba ona chyba nebude v tobě, ve tvém způsobu jízdy apod.
Už chápeš?!?
Způsob jízdy?
Vždyť teď naposledy jsem ani nejel, ale jen stál za autem na vedlejší v křižovatce.
Kolik metrů by sis od auta před sebou nechala ty, abys byla v bezpečí, když místo rozjezdu použije zpátečku?
A co by takové mezeře řekla auta za tebou?
Tak nic, nepochopils´...
Tak se tím netrap.
"mluvit o něčem, o čem nic nevím, to může jen totální radka"
Už si zase hraješ na moralistu?!?
On t tím někdo pověřil?!?
Moraliluzaješ-li vůči třetí osobě, musíč snést moralizování vůči sobě
Kecy v kleci a odpověď na moji otázku žádná.
Vychovávej si své učně, tady se nenadřazuj.
Píšu to, co chci.
Žádná hlupaňa mě nebude určovat, co a kdy mám psát
Potrefená Radka se ozve.
Že jsem to přísloví pochytil dobře?
:)
Ono to asi nebude způsobem jízdy, ale spíš četností jízd. Když víc jezdíš po silnicích mezi auty, tak máš větší pravděpodobnost konfliktu s těmi auty. S tím mnoho nenaděláš. Zkus se zamyslet nad svou viditelností i ve dne. To by mohlo trochu pomoci. No a také jsi patrně rychlejší a asi i nižší, než běžný cyklista a to řidiči často nečekají. Ale tvé poslední konflikty s rychlostí nijak nesouvisely.
Zoufalý dotaz - řeším jízdenku na vlak na zítra. :-)
Nevíte někdo prosím, když si přes web Arrivy koupím jízdenku od někud někam (do Liberce), tak musím vybrat konkrétní vlak...
A já nejsem nikde schopný vyčíst, zda to znamená, že ta jízdenka je pak vázaná na ten konkrétní spoj a když by mi ujel, tak mám smůlu... nebo ten vlak je důležitý jen kvůli místence, ale můžu jet i pozdějším spojem?
Mám obavu, že ti to dá jízdenku na ten konkrétní vlak/spoj. Nevím to sice jistě, ale zcela mě to odrazuje od nákupu jízdenky tímto způsobem.
Hmmm, už mi odepsaly - opravdu vázaná na konkrétní vlak, v jiném spoji už neplatí. :-(
Jo, na tohle jsem onehdy narazil u ČD - díky fantastickému systému zpoždění jsem "chytil dřívější spoj" a měl nehezký výstup s průvodčí... :-(
Dřív ČD umožňovaly jet i dřívějším spojem, ale filutové pak začali dělat to, že jeli dřívějším spojem a pokud je průvodčí během cesty nestihl zkontrolovat, tak po výstupu jízdenku stornovali. Tak ČD zavedly, že nelze jet dřívějším spojem. Mě se to jednou taky stalo, průvodčí mi to normálně vysvětlila, zaplatil jsem u ní novou jízdenku a tu původní v aplikaci vystornoval. Výstup sem neměl, zkus se příště nechovat jako arogantní hovado
S Arrivou nemám zkušenost, s tím sem jel jen jednou na IREDO doklad.
U ČD jde koupit jízdenku vázanou na konkrétní vlak i flexi jízdenku se kterou lze jet i pozdějším vlakem. Vázaná je o něco levnější než flexi, někdy mi eshop vázanou jízdenku vůbec nenabídne a musím vzít flexi, logiku sem nenašel. Jízdenka ale lze do 15 minut před nástupem vystornovat a vrátí peníze a koupíš jinou.
Arriva umožňuje storno do 30 minut před nástupem, jestli mají něco jako flexi jízdenku sem nenašel.
https://www.arriva.cz/cs/info-na-cestu/caste...
Jasně, tarify ČD zhruba znám...
Na IREDO dojedu do Stará Paka, tam není co řešit, problém je "jen" zbytek cesty do Liberce.
Tohle mi odepsala jejich infolinka:
>>>
Pardubice hl.n., tam máme pokladnu s online obsluhou, tam lze zakoupit tzv. otevřenou jízdenku, ta platí od - do. Jízda musí být nastoupena v první den platnosti jízdenky.
Na e-shop zakoupíte pouze jízdenku na konkrétní spoj.
Pokud budete mít zakoupenou jízdenku na e-shop, budete cestovat vlakem ČD, který je zpožděný, můžete požádat jejich vlakový personál, aby Vám ověřil, jestli je možnost posečkání našeho spoje. Lze posečkat 5-10 minut, ale není to pravidlem.
Pokud Vám spoj ujede, lze si požádat ČD o zpožděnku, potom lze využít na náš následující spoj, ale bez nároku na místo. Také to ale není pravidlem, záleží na vlakovém personálu, jestli Vám jízdenku uznají. Pokud si budete muset zakoupit novou jízdenku, tak kompenzaci uplatnit u ČD.
Můžeš na shopu ČD koupit jízdenku OneTicket, platí i na spoje jiných dopravců a není vázaná na konkrétní spoj, ale cena je nesmysl, stojí to skoro dvojnásobek ceny na eshopu Arriva.
Jízdenka z eshopu Arriva se dá do 30 minut vrátit, to už bys mohl vědět jestli je to stíháš a případně vrátit a koupit jinou, nebo dopředu vůbec nekupovat a koupit až když budeš vědět co stíháš. Jestli se ale nepletu psal si, že nemáš smartphone s mobilním netem, takže asi smolík.
Zbývá tedy udělat to postaru, v přestupní stanici koupit normálně jízdenku u kasy.
Vzal jsem sebou notebook, tak stornovat jízdenku teoreticky můžu. Jo, oneticket je mnohem dražší a v přestupní stanici nebude času nazbyt.
Možná by nejlepší bývalo bylo koupit lístek až ve vlaku. Ale zatím jsem nezjistil, jakou přirážku za to Arriva účtuje. Vygooglil jsem, že ve Zlínském kraji v 2020 chtěla 40 Kč, ale v přepravních podmínkách to neumím najít.
proč děláš věci tak strašně komplikovaně? Obyčejný použitelný mobil co zvládne data stojí už od 2 tícek a Kaktus má docela použitelný ceny a nemusíš se na nic vázat..... Pokud jsi nějak vázán na jednu simku, můžeš použít mobil na 2 simky a data ject z té druhé....
To je řekl bych trochu něco jiného. Sbírat kola veterány je prostě hobby, jestli se dobře pamatuju Michálek má i normální rozumně moderní kolo a použije ho, když to dává smysl.
Já si už nedovedu představit, že bych to neměl. Mapy, navigace, aktuální předpovědi počasí, srážkový radar, jízdní řády, možnost online zjistit na co mám nárok když ve vlaku nebyla zásuvka, klima a wifi co být měla. Tohle zvládá i moje máti 70+. Na tomhle případě sám vidíš, že by to bylo užitečné. Jako tahat notebook kvůli možnosti změnit jízdenku.
I prastaré kolo umí být navigovano moderním mobilem : )
Myslíš, že Siemens SK65 neumí navigaci?
Defaultně ne, ale jako diplomku jsem před mnoha lety napsal aplikaci, co zvládne Bluetooth komunikaci s (externím) GPS modulem a na displeji zobrazí šipku v mapě.
Samozřejmě má to řadu omezení (telefon má paměť 30MB flash + 6MB Ram) a kdybych věděl, že svou aplikaci budu používat za 20 let, asi bych si dal víc záležet (původní účel bylo hledaní geocache v době, kdy jsme v okrese měli první 4 kešky), ale stále je to mnohem víc než nic! :-)
Ten telefon umí spouštět aplikace, většina toho, co jmenuje xtonda by ten telefon teoreticky zvládnul... kdyby existovala verze v Javě J2ME, což umřelo společně se Symbianem zhruba v době, kdy začal dominovat Android. ;-(
Teď už pro J2ME nikdo neprogramuje a nejlepší WWW prohlížeč, co mi telefon spustí - Opera Mini už na současný web nestačí. :-(
Tento křáp jsem také kdysi vlastnil. V mobilním pravěku :)
Zatímco staré kolo mi dělá dobře na záda a druhak to mám jako zrychlený training, starý telefon mi přinášel jen a pouze omezení. Nekupuju předražený hitech, nebo pozerskou krabičku v ceně 300000+ ale v podstatě šunt kolem 5000. Umí to, co potřebuju a když upadne, sehnu se proto, abych našel simku.....
Ne, ten telefon by to nezvládnul, jak kvůli zmíněné paměti, aktuálně mají mapy ČR 1 GB, tak kvůli výpočetnímu výkonu.
Taky sem měl telefon s J2ME, měl sem PalmOS, Windows Mobile, Android, Windows Phone. Z toho co bylo sem neměl Symbian, Raspberry a iOS. Dneska zbyl jen Android a IOS, to ostatní generačně zastaralo nebo se neprosadilo.
Tak pro zajímavost Arriva odbavuje celodenní Iredo jízdenku tak, že k ní vytiskne novou jízdenku na konkrétní úsek za nula korun.
V půlce trasy se vyměnily průvodčí a ta nová, když jsem jí dal 3 jízdenky (2x Iredo do Staré Paky a eshopovou do Liberce) to poměrně dlouho nemohla pochopit. :-)
Nejdou jim otevřít přední dveře, tak cyklisti vodí kola skrz vagón. Já mám naštestí jen skládací kolobrndu pod sedadlem.
Zpáteční e-shopovou jízdenku jsem stornoval, že ji podle situace objednám znovu (bude-li čas+wifi) nebo koupím na nádraží / ve vlaku.
Za stornovanou jízdenku dává Arriva jen kredit na účet. Zda to jde nějak převést zpět na peníze, nevím, naštěstí jde jen o 84 Kč. :-)
Dnes "poctivých třicet" s Růžou po zpevněných polňačkách a lesních asfaltkách v okolí Zbýšova.
Jo, to poznávám, to jsou ti splašení silničkáři co nikdy nešáhnou na brzdu, nemají zvonek a musí se prosmeknout v plné rychlosti milimetr od mého zrcátka a vyštěknout "ŽUR!"
Tak tu sedím s notebookem v Arrivě (cyklisti stále chodí skrz vagón kvůli nefunkčním dveřím) a mířím z Liberce domů... :-)
Měl jsem příležitost zkusit se projít po slackline, která je prý 18m dlouhá a hlavně 17m vysoko nad zemí.
Zážitek to byl hodně intenzivní, byť výsledek k chlubení úplně není...
Měli jsme možnost vyzkoušet horní jištění (nad slackline bylo lano s kladkou) i jištění přímo do lajny (pak se padá mnohem hloub).
A zatímco přípravu kousek nad zemí jsme všichni nějak zvládli (vylézání po odsedce k lajně, posazení na lajnu i vstávání), tak po vylezení na skálu k té opravdové highline bylo samozřejmě všechno jinak! :-)
První fáze - projít se po popruhu a držet se přitom jistícího lana vedoucí ke kladce kdesi nahoře, mi jako velký problém nepřišlo, pro některé už tohle byla velká výzva, já to bral jako +/- lanový park...
Ovšem pustit se toho jistícího lana, byť na vteřinku, už pro mě problém byl naprosto zásadní...
No a když konečně mozek zvítězil a na chvilku jsem lano z ruky pustil, zjistil jsem, že rovnováha tu funguje nějak jinak a během vteřiny se zase honem rychle chytil...
S dalšími marnými pokusy se trochu prodloužila doba, kdy se mi dařilo držet rovnováhu, ale byly to jen vteřiny následované přistáním v jistícím laně...
Moc tomu nerozumím, ale nad trávou jsem už 20m hodněkrát přešel, tady jsem udělal možná jeden krok nebo 10 vteřin balancoval na místě. Přišlo mi to, jako bych se tu rovnováhu učil úplně odznovu.
Uklidňuje mě akorát to, že ostatním to šlo srovnatelně - jedna slečna udělala kroků několik za sebou, někteří naopak o puštění jistícího lana ani neuvažovali...
Zkoušet si to bez horního, jen se spodním jištěním (odsedka k lajně po které jdeš) nakonec nezatoužil nikdo. :-)
Ono i s tím horním jištěním se díky protažení lana po opuštění popruhu dalo práci dostat zpátky nahoru... :-)
No a to je prozatím konec příběhu. :-)
Využil jsem pěkného počasí a vyrazil zase do bývalého VVP Ralsko, z Boleslavi přes Klášter a Jabloneček do židlovské obory a přes Kuřivody, Bělou pod Bezdězem a okraj Bakova domů. V lese bylo fajn, začínají růst houby (potkal jsem dva pěkné pravé hřiby, primárně jsem tam byl kvůli geocachingu), narazil jsem na krásně sladké zralé ostružiny ...
Ještě to nebylo, ale bude v třešňovém sadu právě tady: 45.3282889N, 4.7847008E
Co chci zachytit, je ta vůně okolo - třešně už jsou dávno sklizené, ani na zemi nic nenajdete, ale všechno to tu nádherné voní.
Tady dnes budu spát.
Dobrou noc.
Poslední letošní dlouhá cesta. Za tmy jsem vyjela do Lanžhota a chvíli po východu slunce jsem už projížděla oborou Soutok a k Trojmezí ČR-Rakousko-Slovensko.
Zpátky oborou do Břeclavi, Lednici jsem se vyhnula a z lužního lesa jsem to vzala zkratkou přímo do Hlohovce k Hraničnímu zámečku. Přes vinohrady a kolem Novomlýnská jezera jsem večer dojela domů. Vyšlo to přesně na 200 km :-)
Naprosto! Večer mně bolelo v podkolenní jamce a už si musím bezpodmínečně dát pauzu, abych si neublížila. Po rovinách se nádherně jede, ale vlastně pořád šlapu a nejsou tam ty mikropauzy na zotavení, jak když na Vysočině občas jedu s kopce. Nějak to špatně snáším. Snad dám ještě stovku podzimní Vysočinou, ale to teprve uvidím, jak to koleno bude dlouho bolet. Dnes ráno je to výrazně lepší, jak večer, ale raději nebudu spěchat a budu se věnovat zahradě ;-)
Ty fotky jsou autentické, znám to tam. Oni ti splašení silničkáři opravdu jezdí jak ďasi, 200 km se dá, je to tam víceméně po rovině.
Při celodenním výletu je 200km ani ne 20km/h průměrné rychlosti - to není taková rána.
Přestože máme s žiletkáři zjevně podobnou zkušenost, nejsem si moc jistý, že zrovna bara2 mezi ně bude spadat, ač má na kole úzký gumy a zakroucený řidítka.
Pravděpodobně tedy pláčeš na špatném hrobě..
Zbědovaná Boží muka nad Cvrčovicemi /u Podolanky, trasa 8196/ po faceliftu.
To nejsou Boží muka, to je jen sloup pro ně. A abych řekl, ten starý olezlý mi připadá zajímavější a hezčí. Alespoň na fotce tomu tak je.
Jezdím okolo desítky let, křížek jsem tam nikdy neviděl. Památkový ústav to nicméně eviduje jako Boží muka. A souhlasím, nyní je to moc sterilní.
Máš recht, ten novej vypadá jak oblepenej polystyrenem a na něm perlinka přetažená novodobou štukou. Včetně toho soklu :-D
Jo jo. A podobně budou vypadat opravené domy po babičce...
Kamarád architekt mi vyprávěl o zateplování nějakého secesního činžáku. Všechny ozdoby obtiskli a vyrobili kopie z polystyrénu, který zvrchu nalepili na ty polystyrénové desky. Dům se trochu nafoukl, ale vypadal jako předtím. Když se chce, tak jde ledacos.
Ty ostrý rohy nepřehlídneš. To by museli začít vyrábět rohový lišty, co se na polystyren používají, s nějakýma nerovnostma, ale i kdyby to nějak zaoblili, nikdy to neuděláš přirozeně.
Tak zrovna okousat hranu je snad problém nejmenší, ne?
To není o tom okousat, to je o jemné neostrosti, když děláš hranu maltou k prknu. Je to rovné, ale není to ostré. Pojem "rozmazané" je asi nejvíce odpovídající.
Ale to vidíš ty, poněvadž to víš. Laik si toho nejspíš nevšimne.
Když jsem začátkem 90.let jezdila do Německa, tak jsem si zpočátku lámala hlavu, co se mi tam nezdá. Úpravné domky, všude kvítka na oknech. Až jsem jednou jela kolem rozestavěných domků a došlo mi to: už i na hrubé stavbě byly všechny rohy do vinglu s ostrýma hranama...
To je nejspíš jinou technologií. Nedělají hranu na lehce křivé zdi ručně omítané a jen podle prkna. Prostě jim to zařezává a našinec zvyklý na naše křivé stavby si toho všimne. Otázka je, zda zrovna tohle je znakem krásy, nebo je to jen naše zvyklost.
ne, dávají tam rohové lišty, to patří k technologii.
https://www.obi.cz/omitaci-a-apu-listy-s...
Ty hrany mně napadly, protože tam stavěli z nových duťáků zapadajících do sebe a na naše tehdejší poloměry (často stavby z obyč.cihel i už použitých) byla rovná i hrubá stavba.
Jasně, ale libovolno jaký materiál použiješ, pokud tam nemáš extra prvek který ti tu hranu dělá, není nic snazšího, než ostrou hranu ztupit.
Tady se už ale posouváme do prostoru, kde ten co to dělá to chce udělat pěkný a ne to mít jen "hotový jako vždycky"...
Ale samozřejmě, že to jsou boží muka https://cs.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BE%C3%AD_muka
Víkend tentokrát čundrovací,
brzký ranní start, pobalit 95% věcí, útěk na metro, návrat pro zbylých 5%, útěk na metro, poklus přes Sherwood a cílová páska na peróně asi 120sekund před odjezdem soupravy.
V Heřmanově Městci jsem se ledva vysypal ze soupravy, úspěšně předal sedačku novému majiteli a vyrazil (víceméně) na sever.
Bylo sice ne úplně úmorné horko, ale "výrazně slunečno", v kombinaci s naprosto otevřenou krajinou a výraznou převahou asfaltových pochodů na začátku cesty to působilo dosti úmorně (hlavně s vědomím, jak rychle by ta cesta utíkala na tříkole).
O to příjemnější byla zastávka u Malého písníku vedle Lohenice.
Pokračování kolem rybníku Buňkov, kolem Sopřečského a přes samotnou Sopřeč podlézt dálnici a kdesi v tom zeleném fleku rozložit karimatku na noc.
Bohužel, po snídani v Obědovicích začalo být jasné, že jsem nezodpovědný páneček, přehnal jsem to a tlapičky bolí. Do Kosic už tak zamířil jsen zbytek sestavy a já se jal důvěřovat navigaci aplikace Mapy.cz a co nejkratší cestou vyrazil po polních cestách směr Chlumec nad Cidlinou.
S množstvím přestávek a odpočívání se nám to nakonec podařilo a ač tím problémy zdaleka neskončily (i cesta z Hlavního nádraží dokáže být neskutečně dlouhá když se vám to blbě sejde), nakonec se všichni mohli zhroutit do příslušných pelechů na domácí půdě.
Suma sumárum, 50km odhadem podle mapy...
Ten pes má fakt botičky! To je úžasná vymoženost :-)
Bohužel docela nezbytnost, pokud nejsi schopna přesvědčit centrálního plánovače, že kilometrové pochody po asfaltě nejsou dobrý nápad.
Občas bývá docela rozpálený (už si z jednoho vejletu přinesl puchyře přes celé ťapky) a vždy je poměrně drsný. To zase znamená ošoupané ťapky...
Nehledal jsem alternativy, nevím jaké jsou cenové hladiny, ve čtvrtek jsem vtrhl do krámu s tím že prostě POTŘEBUJU. Stálo mě to pětikilo "na nápravu", ale nelituju.
Tak to není zas tak drahé. Jak dlouho mu to vydrží? A jak se na to ze začátku tvářil?
Až se dá trochu dohromady, můžu natočit, ale pokud jde o popis...vidělas někdy chodit čápa? Tak asi tak :-D Vypadá to hrozně srandovně, prvních pár minut než si zvykne, pak už normálně.
Z těch 50 v nich nachodil tak 20 a znát to na nich není, po příchodu jsem je hodil do pračky a jsou jak nový, takže věřím že ještě vydrží. Nakonec, na rozdíl ode mě, on bosky chodí raději :-)
A podruhé si uvědomoval, že díky těm botičkám má tlapky vpořádku, nebo stále vzdoroval?
Měl je poprvé a nevzdoroval, je slušně vychovaný a ví že mu páneček nechce škodit...
To je ale jen tvoje interpretace.
Moje interpretace je týrání zvířat, protože páneček, nejspíš usilovný silničkář, prostě může jezdit jenom po asfaltu, jinde by se moc nadřel.
Pokud tě moje interpretace nezajímá, tak proč se ptáš?
"Noe, jeho synové Sem, Cham a Jáfet, Noemova žena a tři ženy jeho synů vešli onoho dne do archy..."
No a tady zakotvili: Jassans-Rottier
Konečně aspoň pokapkává v Rhône-Alpes, první osvěžení asi po měsíci. Narazil jsem na Decathlon s gumy za 18€, jedu dál, u Leclreca mají za deset. Možná ty moje čínské ještě vydrží do Německa.
Dneska to dávám aj s botama na hamaku, tak jak su.
Má v noci pršet, ale ve Francii tomu nevěřím.
Tak už prší, ale já vím, že stejně dlouho nebude.
Už se blýská, vzdal jsem to a co nejrychleji postavil stan.
Vzpomněl jsem si na bouřku ve Španělsku a Jindra tu taky cosi psal na to téma.
Kdo nezažil tak neví, že to není na hamaku bez plachty, ale i s plachtou.
Večer už se stmívá čím dál dřív.
No jo, když člověk přijde z práce v šest a před osmou je tma, to už je celkem na prd. To se moc daleko nedojede.
Já za tmy jezdím rád, Fénix to řeší :)
Upřímně, to by mě moc nebavilo, koukat jen na kužel světla před sebou a doufat, že něco netrefím.
Já mám světlo opatřené rýhovaným rozptylovým sklíčkem. Na silnici je vidět dostatečně a současně vidím i po okolí. Ráda jezdím večer naším Údolím, zahlídnu srnky, zajíce, slyším cvrčky, žáby i sýčka. Taková večerní pohodička. Má to tři stupně svícení, ten nejnižší na pohodovou jízdu po silnici bohatě stačí.
Když si pohraju s expozicí, tak i světlo ledky na mobilu bude vypadat jak ze stavebního reflektoru. Takový fotky fakt o ničem nevypovídají
Jojo, noční fotka osvětlení vypovídá víc o schopnostech foťáku než intenzitě světla...
Podle záběru z mé kamerky to v noci na neosvětlené silnici vždycky vypadá, že nemůžu vidět na krok (přitom vidím), jenže kamera narozdíl od foťáku nemůže jednoduše prodloužit expozici, když má držet nastavené fps.
Další věc je, že na suchou silnici stačí světla relativně málo. Horší je to v dešti, to je potřeba světla citelně víc pro srovnatelnou viditelnost.
fenix svítí jako motorka.. není třeba se bát, že se něco trefí.. a pokud je měsíčná noc, je toho vidět kolem spoustu.. a krajina je úplně jiná než za dne, mnohem víc voní... zejména takhle v pozdním létě, brzkém podzimu.
Krátké,
jen trošku přes 22 km, se zastávkou u kamaráda, jaké bude chtít pedály na kole, které mu stavím. Prý ať tam dám to, co bych jezdil sám :-). Jenže nášlapy nechce :-(. Cesta pohodová, s maximálním využitím cyklostezek. Pěkně se nám tu po okolí rozrůstají.