Ano, divná to řeč. Než jsem pochopil, jaj se řekne "voda", což se píše eau, taky mi to trvalo.
eau je voda, eaux je množné číslo - tedy "vody".
Aby se to nepletlo, čte se to obojí jako "ó" jak říká Rob. Že je to množné číslo poznáš podle členi.
Jinak Bordeaux lze přeložit jako "Na kraji vod" :-)
Ta výslovnost je největší úskalí žabožroutštiny
Cent cinq - 105, nebo Cinq cent - 500
se čte san-san obojí, tedy pro ucho našince...
https://photos.app.goo.gl/gEDieM6Y4AzJDAvaA
Údajně nejlepší druh "vody" co máš na fotce roste kousek východně od Bordeaux na svazích kolem vesničky Saint Emillion, ale je možné. že je to prostě jen dobrý marketing
https://photos.app.goo.gl/ssbnBbozHaxsauBBA
Já tyhle vody kupuju za dvě eura, ale už jsem viděl i tuhle cenovku.
Myslím si, že to patří do této rubriky, docela mě to rozesmálo, neměli na tom ani to pípatko.
tenhle nesmysl tam letí už léta.
Celý šampaňský je výsledek neúnavných pokusů, jak zpitelnit hnusný víno.
Jestli jsi četl poctivě 3 mušketýry, Božolé se vyhneš: Podvedli nás, to je víno z kraje Božolé :)
No a tohle je z 2 WW, skutečnost: našli jsme slabé místo německé obrany! A je na vinici podřadné kategorie :)
Ale prd.
Champagne má svoji kvalitu, ale ne champagne za 20 euro. Spíš od 35 nahoru.
Za dvacku ale koupíš velmi kvalitní crémant - to je označení pro šumivé víno, které není z ktaje Champagne. Ale dobrý crémant je i kolem 10 eur.
Pro nás je “šáňo" každé šumivé víno, oni to striktně rozlišují.
Kolega postuje víno z Pauillacu, to je kousek od Bordeaux, navíc Grand Cru AOC, to je jiná kategorie vína, tedy když už pomineme to. že je červené a nešumivé.
Beaujolais - ten je od vinice, z které je Robovo víno asi 600 km.
Víno za 2 eura nebude žádná extra dobrota, ale což už.
Já víno nepiju, ale Soňa mu dává dost za uši a tak už umí nakupovat.
Ty z dolní řady vynechává, stolní vína a krabičáky. Někde uprostřed kolem 7 eur. Idealní je, když se nalepíš na domorodce a sleduješ. Když kde na jistotu a není to samtus co nere krabice ale tu "střední" bude to dobré víno.
Nezáleží jen na značce ale i ročníku, ročník 2021 byl dobrý, to je taky vodítko, když mebereš archiv.
A pak je tam ta ohromná vrstva toho markrtingu, u těch drahých vín. AOP nebo AOC je skoro poninnost, jak mají "Grand Cru" tak to už letí ceny nad 100. Grand Cru je ocenění vinohradu nějakou tou jejich společností červených frňáků, uděluje se podle složitých kriterií, a snad jen na pár let,musel bych googlit.
Je to dost snobárna.
Jak se říká: když nemáte Chateau Neuf du Pape ročník 1958, tak mi dejte letošní rum.
beaujolais je marketingový trik.
Všichni to vědí, ale je to "fesťák" důvod se sjet, zapařit, zlejt se sračkama, "nové božolé".
V Burgundsku jsou asi neejlepší vína, ty z okolí Bordeaux jsou sladká, a silně alkoholická, 13-14 procent, to je dunihlav.
Potkal jsem Beaune kluka, Čecha, teda on byl dodávkou a já na kole, a dost mi o tom vyprávěl, a vypil u toho tu sedmu.
Pro neznalce, jako sem já, je to vlastně nemožné se naučit. Je tam marketing, a stejně jako u nás, řetězce co tlačí cenu dolů, a i ty úplatky.
Takže, podle Soni, vybrat si chlapa s červeným nosem, co není socka, ale "slušný občan". A koukat co nakupuje,v té atřední kategorii 6-10 wur. Pak koupíš dobré víno :-)
Jo, to je dobrý typ. Chvilku postát a sledovat. Taky jsem si všiml, že někteří jdou na jisto.
Nevěš hlavu, kvalitu přebiješ kvantitou.
Co je absurdní, že víno, co stojí v krámě naproti třeba 12 eur, ti klidně u večeře prodají za 45, a to nejsi v nóbl knajpě.
Za decku šampaňského si řeknou 12,a to jim flaška stála zašpuntovaná přes noc v ledničce.
A za hnusnej Heineken si řeknou 15, ale dají ti k tomu sváču.
Tak to je snad normální všude na západě už delší dobu, že alko v hospodě je násobně dražší než v marketu. Já si pamatuju jak někdy v devadesátkách sem byl v Německu a pivo v plechu v marketu 0,5L stálo marku a v hospodě 0,4L marek pět. To jenom u nás je pivo v hospodách absurdně levný, často levnější než voda.
a není to v krámě naopak předražený? a co si představuješ pod takým slovom absurdný? ((-:
Pro méně vzdělané třeba zde
https://www.vyznam-slova.com/absurdn%C3%AD
A fakt, že obyčejná voda nebo minerálka je často dražší než pivo, jehož výroba není technologicky a časově zrovna triviální a je zatíženo spotřební daní, je úplně ukázkový případ.
nežereš maso, nerozumíš ftipu... (-:
Kde? Ať ten vtip tedy vyleze.
https://www.youtube.com/watch?v=02wB3om_Mbo&...
V hospodách absurdně levný? Dneska tam za něj dáš dvoj až skoro trojnásobek toho, co to samé stojí v sámošce mimo nějakou probíhající slevovou akci...
No právě, na západě je běžný spíš minimálně pětinásobek.
A důvod? K čemu by to bylo dobré??? Místní ochmelkové se na nějakou "hospodskou přirážku pak úplně vykašlou a budou nasávat v klidu domova/garáže/zahrady za diskontní ceny z nejbližšího Alberta/LIDLu... ;-) Jako za covidu... A hospodští zas budou brečet, že jim tam nechodí lidi.
Já pivo teda piju už minimálně, ale abych v pitomé hospě za to dával více jak, dejme tomu, 60,- Kč za Prazdroj (když už si ho tady v ČR vyrábíme a jsme celkově pivní velmoc), to se na nějakou takovou "podporu" "mého hostinského" můžu fakt vy***t :-( Nebudu podporovat takovouhle zlodějinu, když moje výplata je vlastně taky diskontní :-/ A za co jako bych mu měl za to dávat tolikanásobky původní ceny???
Prostě jen poukazuju na to, že pivo je v hospodách nepoměrně levnější oproti jiným nápojům, než v obchodech, tedy hospodští z nějakého důvodu mají malé marže a pakují se na nealku, což je třeba diskriminační vůči těm co si pivo z nějakého důvodu dát nechtějí nebo nemůžou. Už se sice méně stává, že pivo je vůbec nejlevnější nápoj, ale to je proto, že začali dělat věci jako džbán kohoutkové vody s kouskem citronu za 35.
Za mě reakce na tohle jednání jasná, pokud nechci někde sedět, ale jenom na oběd a vypadnout, tak pití vlastní, v restauraci jenom jídlo, žádný dýško.
Ono je to tady takhle, člověk by až řekl, že z nějakého "historického důvodu" ;-) Nealko bylo dražší než pivo už pěkně dávno... Proč to tak bylo tenkrát, a proč to tak je i dneska, to fakt ale netuším... Myslím ale, že si to takhle vymysleli sami hostinští.
Zdražovat pivo v hospodách jenom proto, aby se to nějak narovnalo s nealkem, nebo rádoby ospravedlnilo, to mi ale zní jako pěkná hovadina... Už vidím jak tam i nadále chodí pantátové na "jedno" za plusmínus 100,- Kč, např... Na to se jim každej vykašle...
Ceny piva v hospodě bych nechal tak jak jsou, ale asi by se měli zamyslet nad tím, proč takhle rejžujou zrovna na nealku ;-)
Po 10. letech znovu na kole.
Prvních 30 metrů jako když jsem s tátovou dopomocí jezdit začínal, pak se vrátil grif a celých 50 metrů "frajer"
Ovládnutí kola bylo pro mě důležité, neboť bych si chtěl koupit nové (byť staré) kolo Author s ocelovým rámem.
Kolo je v Písku, rád bych ho dopravil domů (Kladno) po ose.
Nechceš staré kolo Author, akorát, že tuším je hliníkový rám. Na Kladno bych ti ho odvezl, kupovat ho nemusíš.
A to je 26 nebo 28"?
Jen ten nápis na štangli nejsem schopný /ani s lupou/ přelouskat
8-(
To je narychlo vybraná fotka, kolo je Author Horizon, velikost rámu 20.
Nápis na rámu je totiž nejdůležitější :-)
Omyl, nejdůležitější je barva - ta jezdí :o)))
Ale jen červená Ferrary, ostatní nemají valný význam.
a Ferrary jsou něco jako feraty? :-)
Svým způsobem, taky na to každý nemá :-)
Snižuješ počty kusů ve stáji? :-)
Bohužel o dva palce víc.
Pořídil sis taky ty nové velkoobjemové Ortlieby?
To jsou klasické, jen blbě zbalené.
Tenhle čundr se vyznačoval blbým zbalením. Úplně jak z učebnice. Zabalil jsem se do těch dvou zadních brašen a zjistil, že nemám kam dát lahve s vodou, nejprve jsem přemýšlel o bikepackingovém držáku na přední vidli (taky ho mám), ale nechtěl se mi sundavat přední nosič. Tak jsem si vzal přední brašny. A když už jsem je měl, přidal jsem x dalších zbytečností jako kdybych jel přes půl světa a ne jen na pár dní na blind někam k Odře.
Já když vyjíždím, tedy když mě Soňa někde vysadí, mám všechno luxusně zabaleno. Mám takové superlehké sáčky. jeden na cyklo hadry, druhý na civil, další na pwb, kabely a ten elektroštot.
Po pár dnech je jediný pytlík co funguje. ten elektrošrot
Jinak to prostě našlapu do brašen.
Večer vyklopím. ráno zase našlapu.
Vejde se mi tak i voda :-)
Musím říct, že od té doby, co jsem si do Orlieb brašen koupil ty jejich organizéry, mám v tom docela dlouho pořádek. Dokud to bylo v těch sáčcích, tak to bylo jak popisuješ.
Já jsem si pytlíky do brašen našila ze starého padáku. Jsou lehké a průsvitné.
Myslíš tyhle?
https://www.azub.cz/3-dilny-set-vnitrnich...
Ano. Na rozdíl od pytlíků je tohle prostě srovnané v brašně a podle mého to lépe využije prostor. Kdežto pytlíky se tak různě do sebe proplétají.
Když si to do těch pytlíků pěkně naskládáš, tak to jde krásně narovnat do brašen.
Ale to je potřeba mít ty pytlíky našité na šířku brašen, nebo mám dvě šířky a přeložím na půl.
Ale přiznám se, že jsem nejprve také pošilhávala po tom organizéru. Resp. právě ten organizér mě navedl k tomu ušít si pytlíky.
Já jsem měl pytlíky dávno před tím, než začali prodávat ten organizér. Už bych se k nim nevrátil. Už jenom proto, že pytlík, je prostě kapsa. Tohle je spíš krabička. Položím si to, otevřu zip, odklopím víčko v celé délce a pořád to drží pohromadě.
Já před tím používala mikrotény. To bylo na prd.
Nicméně pořád je to o tom, nechť si každý své brašny organizuje tak, jak to vyhovuje jemu :o)))
to vypadá pěkně. Koupil jsem si takové ty lehounké, síť z jed é atrany, na zip, ale nějak jsem v sobě nenašel tu kázeň to tam každé ráno narovnat. S tímhle by to asi bylo podobné, ale vypadá to funkčně.
Jakožto pytlík používám tričko :) čistý na čistý věci, nošený na ty nošený :)
Ale musí být každý v jiné brašně, jinak to načuchne. To u mě nejde, špinavé aj čisté spodní prádlo vozím v 22L dry bagu spolu se spacákem a uvnitř dávám špinavé do igelitu a čisté mám v menším dry bagu, takže je obsah toho 22L stále stejný, jen přesouvám. I tak to kapánek načuchne, ale jsou to jenom fusky a slipy, trička vozím bokem a proviant, vaření v druhé brašně.
Zatím nejvíc načuchnutí mě potkalo, když jsem si koupil takové to jídlo v plastovém kelímku, co se zaleje horkou vodou. Abych ušetřil místo, vysypal jsem obsah do pytlíku, tak se vejdou dvě taková jídla do jednoho kelímku. A šoupnul to celé do brašny s oblečením. Jak to bylo cítit tím instantním jídlem, to byla hrůza.
Když mě homelesáci ukradli kolo, koupil jsem si hliníkového Pellse /a začala mě z jízd bolet záda.
Já to do té doby neznal, neb nejdřív Favorit a pak ocelový kros Author.
Když jsem tenhle poznatek nadhodil u Rezků (cyklo v Rakovníku) potvrdili mě "léčbu ocelí".
Aha, takže ti pomáhá, že ocelový rám trochu pruží. Tak to tě hliníkem nenadchnu.
To kolo mi asi zbyde, ale docela bych rád, kdyby bylo pro někoho ještě k užitku.
První kolo, které jsem si přivezl do Výběžku, když jsem se sem nastěhoval jsem věnoval do nějaké cikánské rodiny, to jsem ještě měl o nich ideály z vnitrozemí. Druhé bylo těžké, ocelové, nějaká thaiwanská ukrajina šlo do sběru. Teď se nejspíš ukáže, že pro to nejstarší není využití, uvidím, co rodinná rada. Měl jsem ho přes zimu jako trenažer.
Já bych hledal spíš rozdíly ve délce rámu a změně posedu, než v materiálu toho rámu. Také bude hrát velkou roli aktuální věk jezdce na tom konkreetním rámu.
No hlavně, že ty jezdíš na oceli...
Člověče. to říkal Hraboš, že hliník je naprd, že karbon dobře pruží. Nevím, nepoznám to.
Záda bolí, když blbě sedíš, a i když dobře sedíš, bolí protože na tom sedíš dlouho a není ti dvacet.
Kvůli tomu bych hliníkem neopovrhoval,
Vyzkoušel jsem různá kola na dlouhé trase, a v rámu to asi není. :-)
https://photos.app.goo.gl/DLYNCR2HnecBvYLf9
Hliníkovej Author taky ujel docela dost. měl jsem jinej problém, brnění rukou, a to bylo z rovných řídítek.
Co jezdím s berany, ruce nebrní, což neznamená, že mě nebolí nic jiného. Ber Authora!
Mám ocel i hliník a ocel prostě krásně pruží. Na pohodovou jízdu je to asi nejlepší materiál. Hliník je tvrdej. Pomohla karbonová vidlice a karbonová sedlovka, teď se na tom dá vydržet celý den, ale stejně na cesty do stovky raději sáhnu po oceli. Zvlášť na našich zaplátovaných silnicích.
Hliníkový Author s tlustšíma pláštěma taky jde, ale pokud nechce jezdit někde po polňačkách a v zimě ve sračkách, je lepší ocel na rychlejších pláštích. Lepší váha v těžišti, jak na kolech.
Pořídil jsem si kožené sedla s pery a je mi tyčku po tom, z čeho je rám a jestli pruží.. to dělá to kožené sedlo mnohem lépe. Dnes jsem se zapomněl v podvečer na moderní hlíně, před chvílí jsem přijel, koukám na tachometr a ejhle ono něco přes 100 km. A nebolí mě lautr nic.
Asi mám nechápavou prdel.
Mezi karbonem a hliníkem jsem rozdíl nepoznal.
Nevím z čeho byly ty Favority koncem 70ték, ale ty jezdily nejlíp
Možná proto, že jsme byli více mladí. než jsme mladí dnes :-)
Já bych to s chválou favorita nepřeháněl. Vzpomínám, pružil tolik, že když jsem na nosič přivázal velké kleště (odhadem 3 kg), tak už to jednou rukou nešlo uřídit... :-)
Co jsem dala na Favoritku (ročník 64) tuhé záplety, tak jsem se hned naučila jezdit bez držení. S pohodlným řazením v pákách a novýma kolama to je prostě šperk. K objetí zeměkoule s Favoritkou už mi zbývají jen 4 tisíce.
To byl životní kup za pětset! :-)
Oproti hliníkům je to kolo takové rtuťovitější, ale člověk si rychle zvykne sedět pečlivěji. Pohodlí je s hliníkem nesrovnatelné.
Vždycky to byl, je a bude šrot.
Nic jiného nebylo.
Ahůř,nebyl ani ten šrot, dost se to shánělo, ne že bys přišel a vybral sis Favouše. A pak nebyly další věci, konkrétně pamatuji na "klínky" ke klikám od pedálů.
Ale i tak, jezdilo nám to tenkrat líp :-)
Já mám z Favorita rám, ostatní je nové, přestavěné. Ten rám je šrot? Je to lehčí než můj horák a jezdí to jako grawel. Do Prahy a do práce ideální kolo.
Tak on na Růžence je původní taky už jen ten rám a řidítka. A ještě brzdy, ať nekecám :-)
Báro, nerad Ti kazím radost, ale ten Favorití rám (pánský) byl tvz měkký- kroutil se a následně se uměl rozkmitat.
Dámku jsem snad v životě nejel, jen podle toho jak je(geometricky) udělaná to musí být ještě vetší had. Ovšem nemohu vyloučit že pro Tvé použití a např. nízkě rychlosti může být OK. Vím, že máš i lepší silniční kolo- dokázala by jsi prosím popsat rozdíl pocitu z jízdy?
Rozkmitání jsem kdysi zažila v mladické nerozvážnosti, když mě brácha posadil na jeho Favorita. Nebyla to žádná prdel :-))
Teď mi něco takového už nemůže hrozit, s kopce brzdím, víc jak padesát to fakt nepustím, a to jen na hladkém asfaltě. Ve stoje nešlapu nikdy, a to je asi to, co by ten rám citelně rozvlnilo. Při klidné jízdě ta měkkost rámu je spíš plusem s ohledem na pohodlí. Při dynamické jízdě je mínusem. Já už dávno na dynamiku nemám, jsem ráda, že jedu pravidelným tempem po asfaltě.
Rozdíl oproti krátkému tuhém hliníku je na dlouhé měkké Favoritce cítit. Pocitově je to pro mě, jako když jsem přesedla z koně s krátkými pevnými bedry na koně s dlouhými měkčími bedry. Ti pevnější/kratší byli kodrcavější, ale lépe jezditelní. Ti s delšíma bedrama byli podélně vlniví, muselo se s nima jezdit pečlivěji v balanci, abys udržel zadek za předkem v jedné stopě. Jezdit se dalo na všech. Měla jsem radši ty s dlouhýma bedrama, umí udělat lepší luk nad skokem :-) Podobně je to i vepředu, na kole to vnímám stejně, jak dlouhou a šikmou versus krátkou strmou lopatku. V obratech, měkkostí a ovladatelností se to liší a každé má svoje plus i mínus. Každý si svoje musí najít.
A určitě hraje roli i váha, kterou to veze. Já mám i s botama do šedesáti kilo, s metrákem by se to chovalo jinak. Ale všímám si, že i metrákoví tatíci na stará kolena klidně jezdí na dámských starých kolech (Esky, Fáva, Ukrajiny), z čehož je jasné, že při klidné jízdě ty rámy slouží. A na ty dámské se nejen dobře leze, ale dokážou vyrovnat nerovnosti i podélným pružením, bo je nedrží horní trubka a můžou se "otevírat". Pro rekreační ježdění to zcela jistě stačí a pohodlí je plus. Pevnostně to ocel, i mnoho let stará, evidentně dává, já na Růžence jezdím fakt hodně a nešetřím ji z hlediska terénu, klidně s ní jedu i po polňačkách a lesem. Ovšem já se s mojí váhou pohybuji hluboko pod mezí pružnosti, metrák by to hnal k mezi kluzu, od tama už to k mezi pevnosti je jen otázka času ;-)
U těch "tatíků" je ten příklon ke starým dámákům způsoben tím, že už nemaj takovou pohyblivost kolen, kyčlí atd a na ten snížený rám se jim dobře nastupuje :) Nemusí přehazovat nohu přes horní trubku - špačky na nastupování zadem se již dávno nepoužívají.
Však píšu, že se na to dobře leze ;-)
Je to tak. Na svém favoritím rámu přehazuji nohu za jízdy přes sedlo, ale jen tu pravou, která je rozcvičená. Levou to ještě dokážu také, ale bolí to. Také jsem si všimnul, že už tahám tu nohu po sedle, už jí zvedám jen na minimum. Když si půjčím Rekolo, které má dámský rám, tak už jsem si navykl nasedat na stojící kolo přehozením nohy přes ten nízký rám. Je to tuze pohodlné. Dříve jsem automaticky nasedal jako na Favorita za jízdy a házel nohu přes sedlo.
Nízká tuhost toho dlouhého ocelového rámu se projeví zejména při jízdě natěžko s brašnami. To se to pod tebou doslova vlní. Na asfaltu to nevnímám a ani v rychlosti 50km/h nemám problém. Na polňačce zase sleduji důležitější věci, než nějaké vlnění. Asi to není nijak dramatické.
Tak že se naložené vlní víc znám z nákupky :-D
Kamaráde, to je tanečnice! Říkám jí Gazela :-D Do jedné brašny dám 5 kilo brambor, do druhé pět litrů mlíka, šestej do košíku na bidon, sedmej do takové kapsičky na bidon vzadu na brašnách. Nahoru přivážu zbytek nákupu v kabeli a máš vidět, jak to sviští s kopce :-DD
Ty rozdíly bych přirovnala třeba jako vzpor na rukách na bradlech a na kruzích... prostě je to vlnění náročnější na balanc. Pokud to bereš jako trenink, není nic lepšího, jak dát si podvečerní třicítku na Favoritce, zpevní záda, procvičí nohy, pokocháš se přírodou okolo... není to jen o tupém šlapání do pedálů s otlačenou prdelí a vytřepanejma rukama. Když jedu sportovně dvoustovku po pěkném asfaltě, vemu spešla, nepotřebuju zpevňovat záda dvanáct hodin ani odpružovat hrby na zaplátovaných silnicích. Ale na tu dvoustovku je potřeba trénovat. Lidi si stěžujou, že nemají na ježdění čas. Třicet na Favoritce po místních silnicích vydá za šedesát na spešlovi po hladkém asfaltě. Ušetřím čas a procvičím více svalových partií. A padesát s Favoritkou pro něco do města je pěkný trénink, pěkná kochačka na čerstvém vzduchu a ušetřím za vlak. I stovka jako pohodový celodenní výlet s přestávkama je s Favoritkou příjemnější. Nedrncá, dobře se nasedá a sesedá, hezky to běží za pedálem.
Děkuji za popis.
Vlastně jsi si vyvinula použití kde jsi nevýhody obešla.
Různé vnímání jsi asi nejlépe vystihla dvěmi body:
-na kole výhradně sedíš
-moje váha v době Favoritu byla kolem 100 kil ... no a jezdíval jsem každé léto s brašnama.
Přeji hodně dobrých zážitků s Favo rámy.
Jen se občas se podívej na místa kde mají tyto rámy snahu praskat...
Teď jsem vyráběl nový úchyt blatníku, který po 30 letech totálně zkolaboval. Je to napodruhé hotové a blatník je opět na svém místě. Při té příležitosti jsem zkusil ho trochu vyleštit. Minule jem to dělal brusnou pastou a lešticím kotoučem. Tentokrát jsem zkusil použít SITOL. Je to čpavek a nějaké mýdlo. 30 letý zoxidovaný povrch blatníků a klik nádherně pustil a začal se zase lesknout. Vřele doporučuji k vyzkoušení. Jen se to nanese hadříkem, párkát přetře a trochu jako vyleští. Proti lešticímu kotouči to jde úplně samo. Jistě by se to Růžence také líbilo.
Mně se na vyleštění osvědčily takové ty drátěné drátěnky na nádobí. Je to hodně měkká železná cupanina a krásně to staré zašlé ráfky vyčistilo. Pak už stačilo Torro na nádobí nebo Cif :-)
Dobrý je i měděný kovový kartáč.
SITOL = "vylepšený" SIDOL ?
Je to totéž, jen od jiné fabriky. Jedna vyrábí SIDOL a druhá SITOL. Skvěle to funguje na měď, mosaz a brozn. Teď jsem to zkusil na hliník a funguje to také skvěle.
V jedné pražské hospodě mají v lokále dva krásně lesklé měděné tanky na pivo. Tak jsem se ptal, čím to leští. Odpověď byla každý měsíc SIDOLEM.
Měděný kartáč nebo jiný hrubší nástroj na tom udělají rýhy a do nich se ukládá špína a koroduje to tam ještě víc. Chemický přípravek povrch nepoškozuje a pracuje plošně. No a hlavně to nepotřebuje tolik lidského sádla. Jde to samo.
A to je dobrý cíl a motivace k jízdě
Cedulka z výtahu. Prostě Polsko.
zdroj: https://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722...
On je už svatý 1. velikosti? Nebo je to jen polské přání?
Pleteš dvě věci. Svatý otec je titul papeže.
Jinak za svatého už byl prohlášen snad před deseti lety,.
Já myslím, že má zatím nějaké nižší svatořečení. Proto píšu o svatosti 1. kategorie.
Vynechal jsem 1. slovo Ojcu a četl rovnou toho svatého. Z češtiny mám zafixovaný termín "svatý otec" a nikoliv "otec svatý". Odbyl jsem překlad.
Ono je víc stupňů svatosti? Já myslel, že svatý je svatý a další povyšování už se nekoná :-)
Svatý a svatější. To je jak za bolševiků si všichni byli rovni, ale někteří rovnější :-D
To by mohlo být, pokud by v katolické církvi byla nějaká rovnost. Snad ani v armádě není taková hierarchie a přísné dodržování subordinace jako u nich.
Je fakt, že moc svatých v celé historii tak rychle se svatým nestali jako on, takže bude asi svatější mezi svatými :-)
Jsem to nastudoval. 13. května 2005 byl zahájen beatifikační proces bez ohledu na předepsanou pětiletou prodlevu mezi smrtí kandidáta a zahájením procesu. 1. května 2011 byl Jan Pavel II. blahoslaven. 18. srpna 2023 byl svatořečen.
Takže už je svatý.
Dneska teda fakt to nebylo, to by všechna zpravodajství nebyla o ničem jiném jako to bylo před 9 lety :-)
Některé hračky pro děti mě vždy překvapí https://www.aliexpress.com/item... takové plyšáky jsem neznal.
Chudý dětství no :-D
Jen mi prozraď, jak ses k tomu dogooglil? O:-)
Objevilo v alíkově reklamě, jaké hračky asi budou pro chlapečky?
Jak víme, reklamy fungují podle historie vyhledávání.
Jak víme tak za reklamu se platí, kdo zaplatí tomu se dá prostor v různých nabídkách, pravda něco podle historie, ale to nebyl tento případ, prostě náhodně loví.
Vím, že to nebyla náhoda;)
Už to neodpářeš. Smiř se s tím :D
A proč se vlastně tak vztekáš? Vždyť je to zcela přirozené chování. Jsme tím vybaveni všichni. Je to nutné chování k přežití druhu.
Jestli vaše, vaše volba, tenhle klub mě nebere.
To je udělátko pro manželku obra Koloděje? :-))
Mně zas dneska z Ali přišlo tohle ;-)
Prý "zpátky do školy" :-)))
P.S. Přísahám, že jsem tam u nich nikdy nic takového nehledal a ani nikdy neprokliknul nějakou reklamu na takovéhle zboží ;-)
že by konečně ta revoluce ve školství? :-D
A není to konkurz na učitelku?!? :o)))
Za mých mladých let se na základce na začátku/konci roku nosily učitelkám květiny. Holt doba se mění... :-)
Ano mění a je to dobře. Protože tě bolševik donutil, taky to pamatuji.
Šlo o výchovu k podřízenosti, poslušnosti.
Zato dneska "za kapitalisty" je to úplně naopak :-/ Fakani nemají zodpovědnost a úctu vůbec k ničemu, a jejich flákacímu způsobu "výuky" se podřizuje se celé školství :-( Nejsem si jistý, jestli je tohle zrovna ten správný směr...
Ovšem to není problém školství, to je problém rodičů. Škola jen reaguje na jejich požadavky. Navíc škola není od toho aby děti vychovávala a ani bych si to nepřál, vychoval jsem si je sám.
Když je v mnoha případech neusměrní rodina, tak kdo potom???
Možná třeba skautský oddí. Skaut se k tomu tváří povolán. No a nebo nikdo.
Ve své naivitě fakt věříš tomu, že rodičové s kvalifikací pobírání dávek a přebývání v base vysílají své potomky do Skauta?
Za kapitalismu nastala konkurence, mnozí učitelé narazili na mnohem inteligentnější hráče v životním prostoru.
Fakany je třeba rubat, to je jasné, ale školství transformaci nezvládlo, a to ani dodnes.
Za bolševika jsem vystudovala základku i obě střední školy, učitelce jsem do školy nikdy květiny nenesla..
ooops, tak u vás se základka "studovala"...
Jasně,chápu. :-)
Tak i žák základní školy pochopí, že se mluví o "základce a středních školách", nicméně ani u samotné základní školy nevím proč by se nemohla "studovat".
Možná si ale také měl základku studovat a ne tam jen chodit. Určitě by to mělo vliv na množství tvých hrubyc.
"hrubyc" - to je střešovický slang?
Asi reklama na prádlo. Chtěl jsem napsat spodní, ale tohle se nosí jako horní. Vlastně je to pěkné, netřeba se pohoršovat, je to zcela přirozené.
Já se teda nepohoršuju, to se neboj ;-) Když je něco hezkého na ještě hezčím ženském těle, tak se rád podívám, ne že ne :-) Když už teda musím jenom koukat :-)))
Dával jsem to sem jako reakci na to, že tyhle "cílené reklamy" údajně lidem chodí podle toho na co kdy kde na Internetu čučeli... A to nemusí být vždy pravda. Ženské spodní prádlo/erotické doplňky jsem na netu opravdu nikdy nehledal. A už vůbec ne na AliExpressu...
Jenže to vůbec nemusí být tak, že ti to nabídne ženské prádlo až potom, co na nějaké koukáš... jo, kdysi to fungovalo tak blbě, že potom, co sis KOUPIL vysavač na tebe měsíc ze všech stran vyskakovaly vysavače, přestože je mizivá šance, že budeš v dohlednu kupovat další...
Ale teď už podle historie brouzdání na tebe mají profil, takže ví, že jsi muž, věk, lokalita, zájmy a kdo ví co ještě a z nějakých statistik usoudili, že by tě tohle mohlo zaujmout - což se evidentně podařilo! K nákupu sice ještě kousek chybí, ale žádná reklama neúčinkuje na 100%... :-)
To by mně zajímalo, kde ta data vyčmuchají, když u všech prohlížečů, co tady mám, se po jejich ukončení kompletně mažou jejich data na disku, včetně historie samozřejmě... Pokud lezu na nějaké "lechtivější" nebo ne zas tak bezpečné stránky, tak vždy v "anonymním režimu" a otevírám na to extra prohlížeč, který jinak používám opravdu minimálně... Až s tím skončím, tak samozřejmě ten prohlížeč zase uzavřu a jeho data se smažou, teda prý...
Na AliExpress ale používám prohlížeč jiný. A nejsem si vědomý, že bych minimálně rok lezl na sexshopy apod. A to ani nechtěně, nějakým kliknutím naslepo...
Podle toho, co jsem kdy na Ali koupil, bych měl být spíš technický a počítačový nerd, kterého takovéhle věci vůbec nezajímají :-) Nebo možná proto mi podstrkují tahle lákadla, abych se taky zúčastňoval reálného života se vším všudy :-)))
Tak cookies a historie nejsou jediným způsobem, jak uživatele identifikovat. U mě to mají jednoduché, protože máme veřejnou IP adresu, z které brouzdají 3 lidé a já jediný mám Linux.
Když k identifikaci prohlížeče přidáš rozlišení obrazovky, rozměr okna, rychlost procesoru, nainstalovaná písma, pluginy a všechny další informace, co dokáže vyčíst JavaScript, tak spousta zařízení bude jedinečná i bez IP adresy.
A čím víc si prohlížeč a operační systém oproti defaultu přizpůsobíš (třeba přesunout nebo zůžit lištu se Start tlačítkem, což ovlivní polohu a rozměr okna prohlížeče), tím větší šance na jednoznačnou identifikaci.
To bys musel používat prohlížeč, který bude ve většině informací lhát a předstírat nějakou unifikovanou konfiguraci. Možná něco takového existuje?
No a pak je samozřejmě možné, že dámské spodní prádlo občas nabízí všem v defaultu nebo prostě občas zkusí nabídnout návnadu mimo oblast obvyklých zájmů a čeká, jestli se chytíš... ;-)
Ještě je potřeba zmínit něco, co se jmenuje nějak jako "metoda mákupního vozíku". Spočívá to v tom, že když člověk kupuje ty a ty věci, tak s velkou pravděpodobností také kupuje tohle. Funguje to docela dobře, často se tím bavím ve frontě u pokladny, že pozoruju, co kdo ve vozíku má. Ve Šluknově dokonce mohu odhadovat vazbu obsah vozíku - barva pleti.
Taky proto PRÝ teroristi nakupují suroviny na bomby postupně ve spoustě obchodů (doplněné o věci, které nepotřebují), protože jako celek by to bylo příliš podezřelé... ;-)
Tak jasně, přijít do krámu s tím že "prosím knihu 'jak sestrojit bombu v klidu vašeho domova' a všechno ze seznamu na straně 24" by bylo asi DOST okaté :-)
Osobně bych ale tipl, že než seznam "dílů" bude v tomhle případě asi zajímavé sledovat množství.
Pokud si místní fotbalový chuligán zničehonic objedná tunu průmyslových hnojiv, je to asi hodno pozornosti i bez dalších detailů :-)
Tunu průmyslových hnojiv? To snad dneska nikdo civilní osobě bez živnostňáku neprodá ani na deka... To samé s pevným "kysličníkem"... Jako "dítě" jsem s tím dělal různé pokusy, dneska to už nikde nekoupíš, protože "nebezpečné a zneužitelné" :-/ To jsme se to se všema těma svobodama dopracovali :-/
No nevim, já těmhle pavědám jako chemie (všechno vypadá jako voda, ale něco z toho udělá díru do podlahy) a elektrika (všechno vypadá stejně, ale něco tě pokope či dokonce zapálí) obecně nerozumím, ale povídal kolega z práce, když za Covidu kupoval nějakej špiritus na míchání dezinfekce v průmyslovém měřítku, že myslel že ho klepne.
ASi milion papírů na co to chce, proč to chce a co s tim bude dělat a jestli by toho nemohl potřebovat jen litr místo toho barelu. A ne, nebylo to nedostatkem a přídělovým systémem a ano, bylo to v době kdy to takhle musel kupovat kdekdo už z principu tehdejší situace.
Ale když kupuje (ani netušim jak se to jmenuje) čehož špička nože otráví půl stadionu lidí, tak to je objednávka, faktura, zaplaceno, dodáno. Bez otázek, bez papírů, jak houska na krámě.
Tak já jsem si hrál jenom s, relativně, bezpečnýma věcma... Dodnes tu mám knížku z edice OKO "Chemik detektivem", a ta byla určená přímo dětem/starším dětem. Je tam hromada pokusů a zajímavostí z chemie. Je jasné, že s chemikáliema není žádná sranda a nestrkají se např. do pusy, do kyseliny se nešahá vůbec apod.... To snad ale tenkrát věděl každý ne-blbec...
Dneska z Tebe dělají nesvéprávného dementa už předem a pro jistotu v lékárně/laboratorních potřebách (pokud vůbec něco takového ještě existuje) nic takového neseženeš ani náhodou :-((( Hlavně, že dneska má každej kretén nějakej titul, samozřejmě z pofiderního oboru :-/ Všichni jsme ale blbci, podle toho jak se k nám stát, resp. jeho zákony, chová...
Kdybych si ty pokusy chtěl dneska znova vyzkoušet, tak nemám s čím, protože nic z toho na volném trhu už není :-(
...přinesl si do školy sirky...
...je zádumčivý...
...přinesl si do školy benzín...
...je zádumčivý...
...další stránky třídní knihy jsou ohořelé...
;-)
Dostal jsem jednou poznámku od zástupce ředitele základky: "Dnes se váš syn pral před školou se svým spolužákem a nadával mu." A spolužák pro změnu: "Dnes se váš syn pral před školou se svým spolužákem, protože mu nadával." Nevím, proč si to 63 let pamatuju. :-))
Já mám taky jednu humornou:
"Při psaní slohové práce z českého jazyka se zabýval stavbou rádia, čímž velice rušil a bavil třídu" :-)))
Nj, měl jsem to hodně rychle hotové, protože slohovky nikdy nebyly můj obor, spíš jsem je přímo nenáviděl... "Napiš něco dle zadaného tématu", aspoň na 2-3 stránky A4, prostě blééé :-/
Tak jsem pod lavicí montoval "krystalku", no ;-)
Já dostal :
Zamkl dívčí záchod paklíčem vyrobeným v rámci dílen místo háčku i s ředitelkou, tak, že ho ani přivolaný odborník (školník) nebyl schopen odemknout a odemkl ho, až když došlo k uvíznutí ředitelky v okénku.
Matka na to odpověděla:
Syn poučen a slíbil, že p. školníka zasvětí do tajů zámků, pokud nebude v hodinách zpěvu nucen ke zpěvu.
Vtipné, ale vážně se to stalo?
Jo, v pátek odpoledne jsme měli dílny, jsem se nudil... Udělal si paklíč a šel na WC.. myslel jsem, že na holkách nikdo není a zamk.. za to, že školník pomotal klíče a neuměl obyč. Fabku otevřít planzetou a vyhmatanim a ředitelka byla tlustá bolševická krava nemuzu
inu když kabelová televize udělala v druhé polovině "lepší" nabídku kterou šlo zapnout pomocí tuším 4 součástek , tak mě prodavač v elektru řekl že ten kondenzátor má být 22 ne 2,2 mikrofaradu... :-)
Takže už tehdy se sledovalo co si kupujete...
Když vidím na Tour de France černocha, volám manželku k televizi, hele, černoch-profesionál ale dneska to byl vyšší level, jsem ve Španělsku, jezdím tu na žiletce a asi kilometr jsem za jedním opravdovým jel v háku, byl to moc krásnej mladík, celý v černém, černé kolo a i krásně šlapal, oni maj ten pohyb v krvi. Ale ve španělských kopcích to je trápení, když je 33°C, tam jsem hned na limitu.
Nejen ve Španělsku. Na Smíchově u Železničního mostu je nyní 32.7°. Ale černocha na kole tu nemáme.
V Brně 34, nedá se ani sedět venku pod slunečníkem :-D
Máš sedět pod kaštany, klábosit a popíjet studené pivo. To bych si dokázal představit. Ale komparovat dvě odlišné verse programu mezi sebou a vyrábět z nich jeden funkční je v tomhle vedru pěknej opruz.
Ale ty kopce jsou tu hnusný, našel jsem jeden od moře do 580 m n.m, má drtivý úvod, převod 39x37 je na něj moc těžký, potom jedeš dál, sotva si trošku vorazíš, přijde další vražda a tak pořád dokola až když se ti z toho začne motat palice, máš před sebou tu nejtěžší pasáž, celou dobu na sluníčku, bezvětří, dneska jsem ho dal potřetí a už ho letos nechci ani vidět:-)
Tak to v Praze nemáme. Přesto tu mnozí politici ODS tvrdí, že po Praze se kvůli kopcům nedá na kole jezdit. Asi mají nějakou pravičáckou skrčeninu...
že v Praze nemáme kopce? Ale máme a kurevský. Pokud jezdíš nějakých 300 metrů podél Vltavy, tak o nich nevíš, na rozdíl od lidí, co se potřebujou dostat v východu od Úval do Stodůlek....
V Praze je nějaký kopec s převýšením 500 m, jako ten, o kterémm píše Šíravník? Já ty Pražské kopce jezdím každý den, ale není to nic moc.
Jestli ti to připadá jako kopec, tak bys měl možná trochu potrénovat nohy, ne hubu.
Možná bys měl hubu držet ty, ono stačí tohle, kdy máš po tom pracovat.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&...
Jo a o moje nohy se neboj (i když mě čekaj další operace s kolenama), můžem si dát nějakou trasu kolem 50-80 km, ty na "moderním" Favoritu, já na nějaký prvorepublikový plečce s jedním převodem. Maně mě napadá vejlet do Kostelce nad Černými lesy přes stoupání Truba, pak dolu přes Brod, Kounici... a nějak na Prahu.. bud přes Vyšhořovice, nebo oklikou přes Toušeň.
Sjeď si kousek na jih podél vody (vyšehradský břeh je cyklisticky příjemnější) a vystoupej si to prokopákem.
Metry budou pochopitelně stejný, ale je to sympaticky mimo dopravu a ne tak ostrý jako ty motolský končiny...
Jako jo, 500m převýšení v Praze budeš hledat asi těžko, nicméně jinak souhlasím, že cokoliv kromě "podél vody" je zatraceně do kopce, asi nejhorší je pohybovat se po soustředných kružnicích - těch potůčků co si vyhlodalo svoje miniúdolíčka je neskutečné množství.
Praha extrémně cyklisticky přívětivá není, ale dával bych to za vinu spíš infrastruktuře, než terénu samotnému. Ostatně, elektrokola už existujou...
Také jsem měla na mysli Prokopák :o)))
Jinak jednorázové převýšení 500 m v Praze nenajdeš nikde. Nejnižší bod je cca 150 m n.m. (Vltava v Sedlci), nejvyšší bod je 493 m n.m. (kóta za Zličínem).
340 m není zase tak málo a jeden se i zahřeje na takovém stoupání. Je to dost častá výška horského hřebene
To ano, ale také zálaží na tom, na kolik km je to stoupání rozložené.
Mluvím o nejnižším a nejvyšším bodě Prahy. Mezi těmi dvěma body je více jen 10 km vzdušné vzdálenosti a pokud by to člověk chtěl jet, pak přitom nastoupá víc, protože je to houpačka nahoru dolu.
No já když tady ve Španělsku píšu o vražedném sklonu, neumím to vyjádřit v procentech, ale auta to jezdí max. na dvojku a pokud nechci spadnout z kola, musím držet rychlosti okolo 5km/h a mám tep skoro 170, takových úseků je tam spousta a jsou dlouhé 500 a víc metrů, až to doma vytáhnu z navigace, budu schopen napsat celkovou délku toho kopca, tipuju že v přijatelném sklonu od moře nastoupám cca 100m, zbylých 480m jsou ty více/méně lomcováky.
8-)
Výškový rozdíl je 712 m, vzdálenost cca 75,4 km
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&rc...
Praha jako Praha, ne?
Možná by neškodilo přečíst si můj příspěvek ze včerejška o kousek výš:
"Jinak jednorázové převýšení 500 m v Praze nenajdeš nikde. Nejnižší bod je cca 150 m n.m. (Vltava v Sedlci), nejvyšší bod je 493 m n.m. (kóta za Zličínem)."
Mluvím jen o té jedné Praze. Z místopisu snad poznáš o které.
Nelétáte 100 nad terénem? :)
https://mapy.cz/s/putemozaha
Aj... pardon... máš pravdu, přidala jsem si 90 m.
Nejvyšší vrchol Prahy je 402 m n.m. (za Tescem na Zličíně) a nejvyšší kóta je 403 m n.m. - na hranici Prahy kousek za Telečkem. Ta kóta je údajně již součástí hřebene s kótou Růžová. Nepatří tedy k Telečku...
Díky za upozornění.
Máš to do práce dlouhé. Na každodenní dojíždění je to trochu moc. Ten kopec Prokopákem do Stodůlek jsem jezdil celkem pravidelně. Zpátky jsem zase stoupal od Vltavy na Budějovickou. Ale tak dlouhé to nebylo. Jezdíval jsem max 20km přes Prahu tam a zpět, ale ani to se nedalo víckrát než 3x za týden realizovat. Jeden den byl badminton a jeden den jsem už pravidelně nemohl. Naštěstí občas i pršelo.
Až doléčím oko, tak se můžeme na nějaké projíždce na kole domluvit. Třeba za nějakým pivovarem. Ale nech prosím doma tu šavli :)
V Drážďanech, které jsou Praze tak podobné je cyklistická infrastruktura dotažená až do té míry, že jsou běžné cyklosemafory, aby cyklisté projížděli křižovatkou v jiné chvíli než auta. (Nemyslím společný přechod s chodci, ale cyklopruh na silnici)
A přitom tam jsou i ta stoupání. Sice ne tolik jako v Praze, ale 80 metrů převýšení se tam také nechá nastoupat. Vím jak mě to kdysi překvapilo, když jsem jel do Lipska.
Koukám do mapy a je to dokonce 150 m převýšení
Ale pár kopců dost "na hovno" tu máme.
Jako ten náš, na Dobešku. Žádnej Ventoux, ale nasere :-)
Problém Prahy nejsou ani tak kopce, to vyřeší ekolo, ale klima.
A naše zvyky, tradice. V Norimberku nebo v Mnichově jezdí na kolech (dopravně) i když leje. Umí to, jsou zařízení, připravení.
To co AutoKat blafal, že lidi nejezdí kvůli té chybějící infra, je blábol.
Prostě jsme pohodlní, neradi zmokneme, a nic nás nikdy k tomu nenutilo, abychom se změnili.
A samozřejmě, pro nás, z okolí Prahy, je to blábol, jet hodinu a půl do práce do Prahy.
Nejlepší, soudím, bude netlacit na pilu. Nechat tomu tržní průběh. Při cenách benzínu a parkovného, ekonomický model zvítězí.
Ale kola. ani ekola, to nebudou.
Pro mladé koloběžky, pro nás "socka".
Investice do cykloinfra v Praze jsou vyhozené prachy, tedy vlastně tunel, když "cykloinfra" znamenà načmárat pàr pruhů na asfalt.
Jo přesně, cykloinfrastruktura v Praze stojí za hovno. Dobrá je jen pro lokální pojíždky, a nebo na vejlety, kdy nepospícháš. Pokud potřebuješ ject delší úsek bez zbytečnýho motání se a nechceš celou dobu dejchat vejfuk mezi plechovkama, kterejm "zklidnili" dopravu ubráním pruhu vytvořením všeljakejch výlevů a zálivů a jinejch hovadin, tak nic nenajdeš. Hlavně, že jedeš okolo 2 a víc metrů širokejch zklidněnejch chodníků, kde nohu nevidíš.
To, že kvalitní bezpečná infrastruktura je základ je fakt ověřený z mnoha evropských měst a čím hnusnější počasí tím větší riziko je jezdit v provozu s auty. Že to jde i v zimě když je dobrá infra ukazuje třeba tohle video, už několikrát to tu bylo.
https://www.youtube.com/watch?v=Uhx-26GfCBU&...
Infrastruktura v Praze je tragická a celkově mentalita zde. A kdo sleduje web jako https://mestemnakole.cz/ vidí, že už nás začínají přehánět i Polsko a Slovensko.
Nemáš pravdu.
Jezdím na tříkole do práce celoročně a můj největší problém je, že se neustále musím křižovat s magorama na silnici (zrovna dneska jeden trotl s německou značkou se rozhodl že přednost protijedoucímu při odbočování doleva je pro dementy). Plus úseky kde se musím motat po chodnících, protože existující stezky prostě nenavazují atd atd. Bonus za zmrzlé hroudy sněhu či rozsolené bláto v zimě nadále komplikující průjezdnost.
A víš co mi brání si na ni vyřídit i spoustu nákupu a jiných pochůzek? Nulová šance ji kdekoliv bezpečně odložit.
Hlavně ten poslední bod!
V česku bohužel stále platí většinový pohled, že když někomu ukradnou kolo, tak je to jeho chyba, protože buď má jezdit na totálním šrotu nebo se od kola nevzdalovat.
To bohužel využitelnost kola (bez ohledu na typ) jako dopravního prostředku dost zabíjí.
To není jen u nás, tenhle problém je obecný v mnoha dalších státech.
Co jsem si všiml, tak běžně ve světě lidé k dopravě ve městě používají vesměs pouze obyčejná městská kola, velmi jednoduchá a běžná - podle našeho měřítka a našim pohledem "šroty". Kdežto u nás když kolo, tak vesměs spíše sportovní náčiní a kola ve vyšší cenové hladině.
I u nás běžně lidé používají kolo k dopravě a když kolo potřebují nechat půl nebo i celý den někde odstavené na ulici, tak nezbývá nic jiného než požívat běžná městská kola - šroty podobně jako v jiných městech ve světě, kde pěkná dražší a sportovní kola také nikdo jen tak nenechá bez dohledu.
A ani ty šroty se jen tak neopouštějí. Když jsme kdysi měli dovolenou v Lipsku, zjistil jsem, že my máme takové obyčejné lankové zámky, zatímco lipští na svých plečkách vozí něco mnohem tlutšího. Takže jsem musel přezbrojit na Abus, abych srovnal krok a nebyl nejslabší kus ve stádu.
A jak by sis představoval možnost bezpečného odložení? Na tomhle by průměrný čorkař nejspíš ani nedokázal odjet.
Namrzlý sníh a bláto je opruz asi na všem, ale na tříkolce prakticky není riziko, že lehneš na hubu.
To by ti mohl povídat Radek, jak mu feťák ukradl lehokolo ...
Já bych si představoval změnu legislativy a především jejího vymáhání, aby krádež jízdního kola přestala být prakticky beztrestným způsobem přivýdělku!
Tragický poměr mezi počtem ukradených jízdních kol vůči autům rozhodně nebude jen tím, že jsou auta lépe zabezpečená.
Na rozdíl od kol jsou auta a motorová vozidla registrovaná a tak snadno zkontrolovatelná a tak se také líp hledají.
Nevim jistě jak za 1. republiky, ale za protektorátu byla jizdní kola registrovaná a cyklista se musel prokázat registrací kola, kdo neměl, tak dost přísné tresty.
Už hodně let jízdní kolo ze zákona MUSÍ mít na rámu výrobní číslo a předpokládám, že pokud člověk nahlašuje ukradení kola, ke kterému měl doklady, tak to výrobní číslo uvede.
Logicky by se nabízelo, aby policie vedla CENTRÁLNÍ databázi odcizených jízdních kol v ČR, ve které půjde bezplatně vyhledávat. Pak by si to v případě inzerátu mohl kupec snadno zkontrolovat a třeba bazarům by to šlo uložit za povinnost (minimálně už žádné výmluvy na nákup v dobré víře)...
Ale zatímco u aut taková databáze existuje (tuším že ji spravuje ministerstvo vnitra), tak pro jízdní kola vyskočí z googlu desítky různých databází a ve většině velkých měst si na registraci kol hraje i městská policie a jestli se nic nezměnilo, o propojení těch databází neuvažují (nechtějí nebo to neumí)... což je ve výsledku k ničemu!
Jasně kontrolovat výrobní číslo na rámu kola je pracnější než SPZ na autě, takže to nejde plošně, ale jen při dostatečném podezření, já si ale nevšimnul ani snahy s krádežemi něco dělat.
Naopak není to tak dávno, kdy tu jedna pojišťovna podporovala krádeže kol tím, že v různých městech nechávala nová kola stát, aby si změřili čas, za jak dlouho budou ukradena, ale jako krádež to nehlásili a videozáznam nezveřejnili ani nepředali policii...
Registrace kradených kol sama o sobě nemá valný význam. Ta by pomohla pouze když se najde kolo ke kterému se nikdo nehlásí nebo je zajištěné u nějakých zlodějů. Snahy o celostátní databázi kradených kol jsou tady už nějakých 50 let, ale z různých důvodů v čase k tomu nikdy nedošlo. Někdy po roce 1995 byly jednotlivými většími městy vytvářené seznamy registrovaných kol na základě dobrovolnosti. Tyhle seznamy byly dělané samo-domo na koleně a nebylo možné je propojit a ani nebyla snaha to nějak řešit, nebyly na to peníze a krádeže kol tolik zase nezatěžovaly, byly to spíš lokální problémy.
V současné době by už snad bylo možné udělat databázi kradených, ale stálo by to hodně moc peněz, pojišťovny to netrápí aby na to přispěly. A databnáze je k ničemu když není povinná registrace kol už při koupi jako u motorových vozidel. Výrobní čílo kola nijak moc nepomůže když není povinnost číslo skladovat, evidovat a uvádět v jakémkoli dokladu.
Jakou konkrétní změnu legislativy? Neznám ty statistiky krádeží a úplně si nejsem jist, jestli počet kradených kol i aut je v korelaci s počtem aut na ulicích. Bylo by desetkrát méně krádeží aut kdyby bylo desetkrát méně aut a opačně desetkrát více krádeží kol kdyby v ulicích parkovalo desetkrát tolik kol?
Ale kola jsou malá, nejsou evidovaná, rám sice má výrobní číslo, ale povinná evidence neexistuje. Takže je daleko snazší někam zašantročit těžší vypátrat. Taky jsou daleko lacinější, takže se asi nedá čekat, že každá jednotlivá krádež kola se bude řešit se stejným nasazením jako vražda.
Například tak, že průměrný čórkař skončí s přeraženýma oběma předloktíma a plus čelistí, pokud se o to pokusí a něco takového bude naprosto normální.
Tak, že krádež libovolného cizího majetku bude potenciálně smrtelné nebezpečí a tedy se o to nebude nikdo pokoušet, mimo naprosto absolutně zoufale jedince.
Protože ale tyhle hovada musíme chránit a pečovat o mě, alternativou by mohly být uzamykatelné hlídané boxy alespoň na nějakých centralizovaných odkladnich bodech.
To by zabralo strašného místa a bylo by to hodně drahé a pochybuju, že by někdo z cyklistů chtěl stále platit nemalé úschoovné, takže by boxy byly stále prázdné a jen by zabíraly místo a polykaly peníze z městské kasy.
Vždyť i nedávno stavěné parkovací věže pro nějakých sto kol, byly často poloprázdné a ani větší města na jejich financování nemají.
Nezbývá tedy, než donutit chlupatý, aby dělali svou práci...
- PČR má podstav (nejsou lidi)
- ceníš-li si své kolo tak vysoko, měl bys ho mít pojištěné na částku, která by ti umožnila po příp. krádeži koupit si stejné nové kolo
Jestli se to výrazně nezměnilo, tak většina pojišťoven kolo zamčené na veřejném místě ke stojanu nepovažuje za dostatečně zabezpečené a krádež vůbec nebude řešit.
A pojistku, kterou jsem kdysi našel, která to snad řešila, předpokládala platit ročně 15% pořizovací ceny kola jako pojistné.
To je problém PČR, nikoliv můj.
Pokud mají podstav a nejsou ochotni dělat za co jsou placeni (a já nemám legální možnost je NEplatit), pak alespoň očekávám, že nebudou řešit když si kolo zabezpečím nástražným zařízením, které v případě usednutí na sedačku odpálí brokový náboj směrem do zad a zádě usednuvšího.
Asi by ale ani jednoho z nás nepřekvapilo, kdyby najednou podstav neměli a nelitovali úsilí věc "vyšetřit", že?
Když jsem ještě měl auto, pojiska proti krádeži na něj znamenala, že když mi ho během čtyř let neukradnou, vydělal jsem. Ukradli mi ho později, takže jsem vlastně vydělal, ale jestli máš pocit, že jsem z toho měl radost, jsi na omylu.
Vyliž mi prdel se svým přístupem, kdy krádež (kola) je vlastně normální věc a chyba okradeného.
K nadávkám a hrubostem se obvykle uchylují lidé, kterým došly argumenty.
To bych u tebe nečekal
Já bych zase nečekal, že budeš bránit zloděje.
Bránil jsem zloděje?
KDE?
Ve svém předchozím příspěvku, kde jsi omlouval nečinnost PČR tím že má podstav a zodpovědnost přesouval na mě tím, že mám po zakoupení kola platit pravidelné poplatky pojišťovně za víru, že mi to eventuálně nahradí, což je kapitola sama pro sebe.
Sečteno podtrženo:
PLATÍM nové kolo
PLATÍM pojistné
PLATÍM "strážce pořádku"
Přesto vše velmi snadno končí tím že kolo má zloděj, já mám prd a pojišťovna mi řekne že mi nic nezaplatí, protože jsem ho neměl "řádně zajištěné", případně "odečte amortizaci" a vyplatí mi částku která je spíš k nasrání než cokoliv jiného.
Nebo máš pocit, že v celé situaci nejsem za blbečka?
Oni ji dělají, ale tak už víc než 60 let jsou různé snahy o lepší efektivitu hledání kradených kol a zjištění zloděje, ale přes mnoho různých nápadů zatím nikdo na nic nepřišel. A to my jsme na tom o dost líp než snad ve většině státech Evropy.
Tydy se po zloději kola pátrá, ale běžně v jiných zemích ne, tam se to řeší až teprv když náhodně zloděje chytí nebo nebo kolo někde najdou odhozené nebo u nějakého překupníka apod.
Jestli máš nějaký nápad jak to u nás ještě zlepšit, tak se přihlaš, rozhodně to ocení. Vážně, bez ironie, každý dobrý nápad je vítaný už desítky let, ale stále se nedaří.
První odstavec ignoruju, to je naprostý blábol.
Uzamykatelný a ještě hlídaný box? A kolik bys za to byl ochotný platit? A i kdyby tohle někdo provozoval, tak pochybuju, že by se tam vešla tříkolka. :-)
Těch pár tříkolek co tady jezdí nikdo nikdy řešit nebude.
Co tobě připadá jako blábol, mě připadá jako funkční řešení, rozcházíme se zjevně v názoru, jestli je přivlastňování si cizích věcí normální (já tvrdím že není a nesmí být).
Netvrď mi, že to nejde a nedá se a nemůže existovat.
https://www.youtube.com/watch?v=EqwasBTzZS8
Netrvám na tom, že to musí být schopné pojmout tříkolku, kolo čelí úplně stejným problémům (jen je méně pohodlné na jízdu), takže pokud budu mít možnost bezpečně parkovat kolo, klidně si ho na tyhle pojížďky extra pořídím.
Zatím jsem v situaci, kdy okolí považuje za blábol, pokud nechci o svůj pracně vydřený majetek přijít...
Lámat nebo rovnou sekat ruce je možná efektivní řešení jak zabránit další krádeži stejnou osobou, ale snad společnost už je od středověku někde jinde.
Hala plná stojanů je poněkud něco jiného než zamykatelný a hlídaný box. To by prostě stálo peníze, když to bude platit obec bude nadávat necyklistická většina, když by to měli platit cyklisti, tak to platit nebudou.
Pořád tu nepadlo jediné konstruktivní řešení které by zároveň nebylo nákladově naprosto nepřiměřené ať už jde o parkovací místa pro kola tak ohledně zlepšení činnosti policie.
Cokoliv kromě "nedělat nic" bude stát úsilí, peníze nebo alespoň aktivitu (dedikovaných) lidí. Infrastrukturu pro auta stavět umíme a peněz nelitujeme, přestože se to nákladově pohybuje uplně jinde.
Jestli jsme tedy ve stavu kdy je "společensky levnější" nechat věci (kola, auta) mizet neřešit to, dobrá tedy, pak ale škrtni příslušná oddělení v zákoníku, aby reflektoval skutečnost a aby jsme všichni věděli, na čem jsme.
Našel sem si policejní statistiku.
https://www.policie.cz/clanek/statisticke...
Celková objasněnost krádeží kol v ČR je 31,8 % + 3,8 % objasněno dodatečně. Jsou i kraje, kde je to přes 60 % (Pardubice, Zlín, Hradec), ale průšvih je Praha, tam se událo 647 krádeží z 2331 celkem v ČR a to je 28 %, ale objasněnost je tristní, 12,8 % včetně těch dodatečných. Takže se nedá říct, že by se to vůbec neřešilo, ale problém to je.
Řešit by se to mělo, ale taky cena těch opatření musí být přiměřená.
A na závěr, motorka není řešení, tam je objasněnost ještě horší, celkový počet ukradených motorek je tedy o dost nižší než kol.
takže zákony se mají vymáhat jen pokud to dává ekonomický smysl? Já měl za to, že ty se mají dodržovat z principu obecného pořádku...
Je teda vražda důchodce co už odvedl svou práci a jen pobírá důchod vlastně dobrým skutkem?
Mám neodbytný pocit že takhle to taky nefunguje hele...
Vražda je vražda. Policie v rámci rozpočtu co má nemůže vrhnout všechny kapacity na krádeže kol. Třeba není reálný aby u každého stojanu na kola na dvě směny stál policajt.
Výborně, nechť tedy ale neinvestuje zdroje do obrany zlořádů před jejich oběťmi.
Pokud já nesmím přerazit násadu od krumpáče o hlavu někomu, kdo mi stříhá zámek na kole, pak tam MUSÍ být policajt aby zakročil on. Pokud tam není schopný/ochotný být, je jakékoliv omezování toho, kdo tam je, plivnutí do xichtu lidem, co nekradou.
Mimochodem, je zajímavé, že hlídat přechody zvládají...
Jasně, dáme do obchodů jednoho policajta na každou uličku aby se nekradlo, na ulice na každých 25 zaparkovaných aut jednoho policajta, atd., ideální bude, když každý druhý občan země bude zaměstnaný jako policajt, pak to můžeme otočit, policajti nebudou hlídat ty věci co by se daly ukrást, ale každý bude mít svého policajta aby ho hlídal aby něco neprovedl.
netřeba, stačí rozvázat ruce běžným lidem...
Je mi MNOHEM sympatičtější, když si lidé všímají co se děje okolo nich a dbají o pořádek ve svém okolí sami, než aby všichni povinně drželi hubu a krok a jediný kdo by eventuálně dával věci do pořádku, byl státní aparát, pokud se tak zrovna rozhodne.
Takhle většinou lidé nefungují. Čest vyjimkám.
S tím se toho nedá moc dělat, proto si také už po staletí platíme lidi co hlídají pořádek a majetek.
Lidé ve většině případů nemají zájem o placenou službu hlídání kol. Občas to někdo někde zkoušel, ale rychle toho nechal, neuživí to. Vyjimečně je vidět někde hlídání kol, ale vždycky to je k něčemu. neviděl jsem žádný obchod ani v cizině kde by měli hlídání kol. Lidi za to platit nechtějí a pro obchod by to bylo těžce ztrátové pro těch pár kol za den.
To je motání se v kruhu tohleto...
Vždyť jsi to sám napsal: "si také už po staletí platíme lidi co hlídají pořádek a majetek."
Ta služba už zaplacena je. PČR má hlídat dodržování pravidel, ale zjevně to dělá asi jako Česká Pošta doručuje (obojí státní "firma" shodou okolností). Navíc si ale uzurpuje monopol na zákroky proto porušovačům.
Platíš, ale službu nedostáváš a odejít jinam není možné.
Máš představu kolik je v každém městě obchodů, škol, zdravotnických zařízení, kulturních a závbavních objektlů a kdo ví čeho kam můžou lidi jet na kole a kolik je asi tak v takovém městě strážníků a zaměstnanců města (obce). Zamysli se kolik bys takových hlídačů potřeboval aby na celý den obsadili všechna taková místa a byli schopni to ohlídat. netroufám si to ani odhadnout, ale musel bys zvýšit daně alespoň 3 x aby na to každá obec měla.
jednak je nesmysl mít tak vysoké daně a pak mě ani nenapadá kde bys na to sehnal takový počet lidí - hlídačů pro těch pár kol za pár tisíc co by bylo potřeba občas pohlídat.
Prostě totál nesmysl a naprostá pitomost. To snad i Hurvajs si lépe představuje válku :-)
Výborně, tak to škrtni ze seznamu poskytovaných služeb a nebrzdi iniciativu jiných.
Pravidla buď platí nebo ne, buď se dodržují nebo ne, buď se vymáhají nebo ne.
Ten prostor mezi tím se nenazývá "systém" ale "zvůle" či "šikana".
Představ si fotbal, kde bude sudí pískat jen půlku věci a ještě si je bude vybírat...
Kdo brzdí iniciativu jiných? Klidně si najmi hlídače co bude všude jezdit s tebou a když budeš chtít někde zaparkovat a jít třeba do obchodu, tak ti kolo pohlídá.
Furt tu meleš nesmysly o lámání rukou nebo o hlídání všech stojanů, ale konstruktivní proveditelné opatření tu nezaznělo. Včera sem to přičítal tomu, že si ožralý. To leješ už druhý den nebo je to nějaké poškození mozku?
výborně, můžu přestat platit ty hlídače co mi nic nepohlídají abych na něj měl? Nebo se můžu uchýlit k levnější cestě mechanických nástrah a újma na straně pachatele bude jen a pouze problém pachatele?
Já se snažím být vcelku konstruktivní, ale odpověď je konstantní: to by nešlo, to nejde, to nemůže fungovat, to by stálo peníze, seš magor.
Z nějakého mě záhadného důvodu jsem zřejmě jediný, kdo očekává dodržování pravidel a plnění závazků. Z nějakého nejasného mě důvodu je zřejmě pohodlnější hovět si v mizérii.
Popravdě, nechápu vás, ale možná jsem fakt moc koukal na OldShatterhanda a četl příliš mnoho Rychlých Šípů, což se v dnešní době asi fakt jako poškození mozku počítá...
A ty si vážně někde platíš nějakého hlídače?
Já tedy určitě ne a už hodně dávno jsem nikde neviděl nějakého hlídače ve veřejném prostoru. V soukromém ano, ale toho si platí majitel protoru.
A pozor neplést hlídaný - střežený prostor a poplatek za vjezd a použití prostoru.
Modelová situace:
Vidíš člověka, který se kleštěmi (flexou) snaží přeštípnout zámek kola.
Co uděláš?
- dojdeš k němu a řekneš mu, "Tohle se nedělá!"
- dojdeš k němu a vyfotografuješ ho za všech stran
- zavoláš policii
- dojdeš k němu a zlámeš mu obě ruce
- odvrátíš pohled, neboť to kolo není tvoje a proč si tedy pálit prsty
- řekneš si:"Ať to udělá někdo jiný, někdo, kdo je za to (z mých daní) placený"
CO UDĚLÁŠ, JAK SE ZACHOVÁŠ ???
A ta než dorazí, tak dotyčný s kolem odjede a ty strávíš s policií (ne)příjemný půlden...
Nebo odjedeš také a policii zbude jen prosté telefonické oznámení, které (snad) dodatečně spárují s oznámením okradeného...
Tím nechci říct, že se máš se zlodějíčkem pustit do křížku. To v žádném případě.
Jen mě tak napadla ta absurdita dané situace...
Jen drobnost, přechody nikde nehlídá Policie ČR, to dělá městská a ta zase s vyšetřováním krádeží nemá nic společného.
Je mi dost jedno, jestli krádeži mého kola zabrání státní nebo městská policie, domnívám se, že je to něco, co by měla dělat kterákoliv verze.
To já vím, to bylo jen vysvětlení ke krádežím a hlídání přechodů.
Kam se ti ten černoch z fotek zdejch´?
Asi se v tom horku vypařil.
Psal si. že kdyż bylo 33, v červenci 2019, a já jsem si dovolil napsat "že odjíždím do úmorného vedra", že jsem lhal, protože tobě google řekl, žev oblasti kolem Remeše, je jen 29 stupňů, což je teplota,kdy ty přestáváš omrzat.
No, v každém údolí je teplota jiná, a u tebe. mi google dává 28, tak co brečíš...
Zkus tohle
protože na duševně choré lidi si mě naučil dávat si bacha, tak tadyje zdroj, data, čas, souřadnice u fotek
https://photos.app.goo.gl/2iUScvatzhipQd6Y7
Jo, 33 ve stínu je svině, když se nehne vítr.
Nechápu, proč si měl tenkrát potřebu to zpochybňovat.
Vlastně chápu.
Jsi magor. :-)
Tohle mě pobavilo, prča jak sviňa:)
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Válka mafiánských gangů?
Všichni si mysleli, že vypadne jen z okna jako ostatní Putinovi kritici... :-)
Nechtěl jíst houby, pít čaj, šahat na kliky a ani se vyklánět z okna, byť by bylo v přízemí. A hle, řešení se snadno našlo. Russko, země neomezených možností úmrtí.
:-)
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aWGNvnA...
Teď jsem četl, že letadlo spadlo, protože se Prigožin zasekl v okénku... ;-)
Potřebovali naprostou tutovku, vzpomeň na Rasputina, ten měl údajně tři životy. :-)
Článek Fištejna o téhle události, zábavné čtení:
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/120465...
Moje čerstvá zkušenost s ČD aneb cesty Páně a ČD jsou nevyzpytatelné :o)))
Ve čt ráno jsem odjížděla na prodloužený víkend do Krkonoš. Původní plán byl jet vlakem do Jaroměře, kde jsem měla sraz s dalšími účastníky. Odtud na kolech do Trutnova. Ale člověk míní a ČD mění...
Ráno v 8:09 odjel vlak z Hlaváku asi s 3-minutovým zpožděním, což je celkem v normě. Cestou se vlak trošku coural a bylo mi divné, že nás předjíždí i regionální vláčky, ale jeli jsme, tak proč se vzrušovat. V aplikaci Můj vlak ale každou chvíli naskakovalo další a další zpoždění.
V Poříčanech náš vlak zastavil definitivně. Prý je porucha na mašině a řeší se, zda se to opraví nebo přijede nová. Ale nikam jsem nespěchala, kávu jsem měla, WC fungovalo a další část výpravy se saturovala v Jaroměři na koupališti, kde si je mám vyzvednout, až docestuji.
Po 45 minutách jsme z Poříčan vyjeli a dál jsme kličkovali mezi protijedoucími vlaky, což znamenalo každou chvíli čekání zastávka a čekání na protijedoucí vlak. Zpoždění nakonec bylo 58 min.
Sice jsme jeli, ale aplikace Můj vlak mi náhle ohlásila, že se v Jaroměři nestaví!!!
Souprava bude ukončena v HK - trasa byla rozložena do dvou částí. My dojedeme se soupravou do HK a mezitím na čas odjede z HK jiná souprava. No a až my dorazíme do HK, mohou si cestující přestoupit do nejbližšího vlaku do Trutnova.
Další část cesty do HK byla zpestřena ještě tím, že mi aplikace Můj vlak oznámila můj výstup podle původního jízdního řádu a krátce na to dokonce přišla i žádost ohodnotit moji cestu... Moc kladných hvězdiček jsem jim teda nedala :o)))
V HK sice byla přistavena jiná souprava směr Trutnov, ale trošku mě zarazilo hlášení, že některé vagony pojedou do Trutnova a některé do Náchoda a navíc bude zpoždění 10 minut.
Usoudila jsem, že legrace už bylo dost, sedla jsem na kolo a do Jaroměře dojela po svých. Labská z HK do Jaroměře je naprosto luxusní. Akorát jsem se teda kochala příliš - a tak, jsem jsem si před Smiřicemi stihla i zakufrovat...
Jo, cestování našimi vláčky je někdy dobrodrůžo :-)
Jinak Z hradce do Trutznova a Náchoda jede jeden vlak, který se dělí, ale až za Jaroměří. Párkrát za rok s ním jedu, jednou do Trutnova a jindy do Náchoda a jen snad v polovině případů se mi podaří nastoupit do správné části vlaku a to jen když se na peronu poflakuje průvodčí a nemusím se stěhovat
Jj, to jsem večer zjistila také, když jsme pak v podvečer dali ČD další šanci a jeli jsme vlakem z Jaroměře do Trutnova (v tom horkém dni nakonec přece jenom zvítězilo povalování na koupališti).
Musím říct, že nebylo vůbec příjemné, když nádražní rozhlas hlásil, že poslední dva vagóny jedou do Náchoda, ale my netušili, kde se budou odpojovat a kam tedy nastoupit.
Zazdila to i průvodčí, která na nás po dotazu "kam" koukala jak když slovo Náchod slyší prvně a jediné, co nám řekla bylo, že se máme s koly odkýblovat jinam, protože vagón, před kterým stojíme, již obsadil kočárek. Kam se máme posunout už ale nesdělila...
Naštěstí byl ve vlaku velmi ochotný strojvůdce, který nás umístil a nakonec nám i pomohl kola naložit, aby to rychleji odsejpalo.
Ale i s touto epizodkou byl víkend v Krkonoších velmi vydařený a musím říct, že jsem vůbec netušila, že se letos dostanu s kolem do výšek nad 1000 m n.m.
1000 m už je v našich zeměpisných šířkách dost vysoko, ale dá se to, lanovky jezdí každou hodinu :-)
Ano, Černou horu jsem zdolala lanovkou, ale i to byl výkon, protože mám závratě a lanovky mi vůbec nedělají dobře :o)))
A to tam už nejezdí ta skvělá kabinová lanovka, co před dvěma roky spadla na Ještědu. To by byl tepve ten správný adrenalín. Už v roce 1970 jsem si vždy se zájmem prohlížel vyhnilé šrouby v dřevěné podlaze a uvažoval, zda nás to ještě udrží.
V roce 1970 tady zrovna vrcholila ozdravná normalizace, tak nebylo možné se zabývat prkotinami jako podlahami lanovkových kabinek, to dá rozum!
Smutný rok, kdy nám soudruh ředitel oznámil, že ta zlá němčinářka už nikdy nepřijde a místo ní dostaneme uvědomělou soudružku ruštinářku. Až na výjimky jsme ji všichni od první hodiny nenáviděli... a to za shnilou podlážku vůbec nemohla!
Tohle na mě vypadlo z instáče, už se k tomu trochu blížím.
no poslal mi kamarád že si prý mám na to moje toulání pořídit karavan. Reklama hezká, jen to táhne holka na elektrokole.
Jen ze srandy jsem se podíval... no cena 3xxx euro.
konstrukčne krásná věc (až na velkou čelní plochu- aůle tu při daním konceptu nelze zmenšit)
Jen pro mne důležitý údaj maličkost -váha- nikde.
Byl tam kontakt, tak jsem poprosil aby mi ji napsali..
Odpověď druhý den ráno včetně poděkování za zájem a že mi rádi udělají nabídku na cenu včetně dopravy a ta váha je kolem 92 kilo.
Když jsem poděkoval, že toto pro mne jaksi ne...tak mi doporučili použít elektrokolo.
Potěšil mne nápad+ přístup a ochota, bohužel myšlenka že někdo za kolem potáhne metrák (a například to ubrzdí)... tak ta mne nepotěšila.
Tak ono záleží, kudy to potáhneš...
Pokud nejsi cestovatel, s karavanem nepojedeš, a pokud jsi, tušíš že nějaký divočení na dlouhých štrekách není to pravé.
Nicméně metrákový přívěs už v cykloreáliích u mě definitivně spadá do kategorie bržděných. Když hodím vlka do vlečňáku, tak má asi půlku a je to z prudkého klesání už docela nepříjemné, jak mě to furt pošťuchuje vpřed a vytlačuje zadek do strany při každé nerovnosti.
O kopcích nahoru ani nemluvím :-D
Ale je trochen smutné (jestli je to správné slovo) jak se začíná přistupovat k elektrokolům - hromada síly se kterou se zazáplatuje cokoliv bez hlubšího uvažování...
Příspěvek byl reakcí na foto nade mnou. Karavan za kolem mi nesedí k duchu toulání na kole. Na tom kole asi nemá o moc méně. Snažil jsem se, v duchu tohoto vlákna, najít něco co mne potěšilo.
Maník který mi odpovídal (autor) sice potřebuje prodat takže hledá cestičky, ale způsob komunikace mu mohu závidět.
AD přetížené kolo:
kdysi jsem na přívěs naložil dlažbu do předsíně+ lepidlo+ spárovačku. Myslím, že to mohlo mít ten metrák. Favoritem jsem to horko- těžko vytáhl na kopec, z kopce jsem si ještě do začátku přišlápl.
Povím to prostě- předjel jsem z kopce trolejbus a dole pod kopcem projel křižovatku na červenou. Měl jsem na tu dobu velice slušné brzdy (Sachs Rival) ale ono to na dva metráky místo jednoho nestačilo. Co mne potěšilo? že jsem vlastní blbost přežil.
No konečně to někdo řekl na kameru:
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spotlight...
Už dávno se v turistických průvodcích píše: Neptej se Čecha jak je mu, mohl by ti říct pravdu.
Pobavila mě "profesionalita" ruských pilotů:
https://www.forum24.cz/rusky-pilot-vysvetlil...
Jako obvykle A. Mitrofanov, radost jeho komentáře číst.
https://www.novinky.cz/clanek/komentare-ocima...
ne že bych podobný věci neviděl už mockrát i v jiných aplikacích, ale tady bývá jeden kterýho by to mohlo zajímat víc osobně :-)
https://vid.pr0gramm.com/2023/09/21...
Potěšilo mě, že se mi povedlo vyměnit prasklou špicu na nákupním kole, aniž bych vyfoukla a sundala plášť. :-)
Naštěstí to bylo na zadním kole na straně od šroubovacího kolečka a nipl šel povolit.
Ale jestli tam praskne další drát, vyměním celý záplet. Mám jeden dobrý ráfek s novým nábojem zapletený na nové špice a je zbytečné ho sušit na háku. Růžence jsem už pořídila moderní záplety a tento nově zapletený se dá využít už jen na nákupním kole.