Bylo by krásné jet si na elektrokole nebo elektrokoloběžce krajinou a nemuset řešit nabíjení. Ale realita je jiná. :-(
Máte nějaké zajímavé tipy, kde najít zásuvky 230V? S rychlonabíječkou (2x) nabíjím koloběžku 2 hodiny a zásuvky hledám někdy dost složitě.
1. Restaurace. Těm se vyhýbám, protože nemám zájem co hodinu až dvě něco jíst ani pít.
2. Supermarkety. Někdy mě nabít nechají, většinou ale ne.
3. Kostely. Malé kostelíky mají někdy zásuvku, co funguje. Ale je to svatokrádež a nechci skončit v pekle. :-( Na druhou stranu jim platím církevní restituce a tak by mě měli nechat nabíjet každý den elektrický autobus. :-)
4. Infocentra. Ty jsou většinou zavřené nebo slečny nemají tušení, co po nich chci. Někdy to ale vyjde.
5. Přístavy. Zkoušel jsem to na Baťáku a vyšlo to. Platí se 12 Kč/kWh a to je sranda. Nejméně 2kWh.
6. Kempy. Tam by nebyl problém ale platit 140,- Kč za jednu kWh je dost. To platí pro kemp Strážnice, kde pronajímají zásuvku pouze na jednu noc. A navíc tam odmítám být přes noc.
7. Nádraží. Větší skoro vždy zásuvky mají. Menší mají zrušené čekárny, ale našel jsem opuštěnou zásuvku v podchodu (Otrokovice). Ale čekat 2 hodiny na opuštěném nádraží je nuda. :-(
8. Stojan pro elektrokola. Ten jsem po cestě v dosahu neměl a když jsem se díval po vzdálenějším okolí, narazil jsem na stojan nabíjený solárem, která se pro nabíjení koloběžky nedá použít.
9. Atrakce. Chtěl jsem nabít koloběžku v Kovozoo Staré Město s tím, že bych se tam procházel a brnda se nabíjela. Ale bohužel mě tam s ní nepustili. Jinde to ale nemusí být problém.
Shrnul si to asi všechno, pokud mekáče, v souladu s jejich reklamou, považuješ za "tak trochu jiné restaurace".
Tyhle fast foody jsou asi nejspolehlivější v dostupnosti. Mekáč, Burger King, KFC atd.
Sedět u jednoho kafe tam můžeš hodinu i dýl, a nikdo tě neotravuje, podobně jako u zásuvky na nádraží. Hodí se mít s sebou rozdvojku,občas je zájemců o nabíjení (hlavně mobilů) na jednu zásuvku víc.
Supermarkety? Spíš ta velká obchodní centra. Tam bývají na nabíjení i zařízení.
Benzinové pumpy, ty velké taky mívají zásuvky k dispozici,jinak se dá zasomrovat a oni tě nechají.
Přístavy, teda spíš říční a kanálové mariny - jsou tři možnosti:
1. musíš zaplatit správci přístavu a on ti pustí šťávu do stojanu
2. Stojany jsou na žetony, ty se kupují v atomatu v přístavu, platba kartou
3. Stojany jsou na mince (2 Eur).
Bacha. U všech typů stojanů potřebuješ redukci z karavanové zásuvky na tu 230V DIB co máme. Tak většinou i v kempech.
Můžeš nabíjet i na AC chargerech pro elektromobily - nutná redukce Mennekes - Schuko.
Ten Mennekes jsem viděl i v přístavu, dali mi k němu redukci. Ale myslel jsem, že při nabíjení elektromobilu probíhá nějaká datová komunikace, kterou koloběžka neumí. Pokud je to takhle jednoduché, byly by to dobrá zpráva.
Tohle je něco jiného, to je karavanová zásuvka, ty lodě na to jedou taky. V kempech taky často nemívali normalní zásuvku (trdy před 10 lety, kdyz jsem naposled kempoval).
Vyřeší to tahle hračka:
https://images.app.goo.gl/PX98Ce3FirKSvMrR7
Nabíjení z nabíjecích stanic pro elektro auta.
neumím, nevím co je potřeba.
Jen je to dost velkej krám, na ekole mi to nevadí, ale nevím jestli to vláčet na kolobrndě
Redukce na kulatou zásuvku v kempu je zcela něco jiného než o čem jsem psal ohledně využití public EV chargerů k nabíjení ebike.
Nevím o čem jsi psal.
Já píši o tom, že tahle redukce je potřeba u nabíjecích stojanů v marinách. O ničem jiném.
Jsem se prave nechal zmast tim napistem Mennekes, co ta zasuvka mela (obrazek v priloze). Takze se to jmenuje karavanova zasuvka?
Tyhle zasuvky vidim bezne v ruznych pristavech po svete, jestli se teda nepletu.
No, tohle neumím.
Myslím si, že nabíjet u autostojanu je trochu jít kanónemna komára
U těch atanic je vždycky nějaká ta pumpa, motorest. a normální zásuvka. Vlastně jak jsi to napsal, zásuvek je všude kolem mraky.
Problém je ten čas,co u ní musíš vydržet.
A potom fakt hodí se rozdvojka a to leckde. Ta je lehká, ru uvezeš.
Rozdvojku sebou beru, vlastně roztrojku. Dvě rychlé nabíječky na koloběžku a jedna na mobil.
Kouzlo těch stojanů pro auta je pro mě v tom, že se dají snadno najít a je šance, že budou fungovat. Především ale to, že nemusím nikde škemrat, aby mě pustili k zasuvce.
plugshare umožňuje kromě vyhledávání EV nabíječek filtrovat podle typu zásuvky... https://play.google.com/store/apps/details?id...
Z tohoto důvodu upřednostňuji ty fast foody nebo nádraží, zaky mi je google rychle ukáže, a odpadá tam to žádání a navíc, si můžu sednout k té kávě nebo tak.
No jo, ale ty vezmes baterku a jdes si sednout. Ale ja musim tahat celou kolobku a nechat ji tam nekde stat u zasuvky. A kolobka je dost velke a tezke monstrum.
je to teda mimo téma... ale co Tě vedlo k elektrokoloběžce? Obvykle děláš tůry které kolem zásuvek nevedou, tak proč takováto změna?
Je to taková náhrada auta pro cesty do práce.
Postupně jsem si kupoval pořád menší auta, poslední byl dvoumístný Smart. Pak motorku (skurt). Ani ten už mi nevoní, tak jsem přešel na koloběžku.
A když už ji mám, tak jsem ji chtěl využít i pro cesty do přírody, jako takový úlet.
Normální cesty po světě dělám pořád stejně, tam nemá elektrokoloběžka šanci. A kolem republiky jedu taky na normální koloběžce.
Jet na něčem elektrickém je sice zábava, ale moc toho nevidím. Je to jenom takový adrenalinový průlet. A navíc dost omezující v tom, že se zdaleka všude nedostanu a mám i spoustu jiných omezení.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-husty-cerny...
Je to taková náhrada auta pro cesty do práce.
Postupně jsem si kupoval pořád menší auta, poslední byl dvoumístný Smart. Pak motorku (skurt). Ani ten už mi nevoní, tak jsem přešel na koloběžku.
A když už ji mám, tak jsem ji chtěl využít i pro cesty do přírody, jako takový úlet.
Normální cesty po světě dělám pořád stejně, tam nemá elektrokoloběžka šanci. A kolem republiky jedu taky na normální koloběžce.
Jet na něčem elektrickém je sice zábava, ale moc toho nevidím. Je to jenom takový adrenalinový průlet. A navíc dost omezující v tom, že se zdaleka všude nedostanu a mám i spoustu jiných omezení.
Nemáš děti, že jo :-)
Pak objem narůstá.
Vzhledem k svému věku si dovolím si trochu postesknout. Chytří kluci by měli mít hodně dětí s chytrejma holkama.
Blbci se množí jako křečci.
Mě, na penzi děláš ty, ale kdo bude dělat na penzi tobě? Vím, je to daleko....
Sorry za off topic
Kulatá modrá vidlice pro karavan je pro napětí 230 V, typicky 16A. Je to vlastně jen bytelnější a často voděodolná konstrukce, ale elektricky totéž co běžná Schuko vidlice.
U AC chargerů pro elektromobily se používá tzv. Type2 konektor a dost často se mu přezdívá Mennekes, ačkoli tento výrobce toho zjevně vyrábí více. Když se ale píše o nabíjení elektromobilů, je "Mennekes" synonymum pro Type2 vidlici. Je to třífázový konektor, redukce Type2 na Schuko logicky využívá jen jednu fázi, tj. na výstupu je 230 V.
viz ukázka https://youtu.be/nlb0i_Pq9PY
ten dokonce vyrobil doma z běžného Type2 Mennekes konektoru. Samozřejmě kromě fyzického propojení je třeba se autentizovat a nabíjení aktivovat, jako kdybys nabíjel elektromobil, tedy přes aplikaci, čipem atp.
Bylo by to super reseni. Da se takova vec koupit?
Pochopil jsem, ze z tolo leze 72V, ja bych potreboval 58V.
Pokud ale stojany davaji 72V, asi bych v budoucnu koupil brndu, ktera by je mela.
Ty o koze ...
O stojanech na elektro káry se nepíše. Ostatně, na e-kolech (koloběžkách) nejezdíme po dálnicích, ale mnohem častěji, po stezkách podél kanálů. A u těch, v celkem pravidelných odstupech 10-20 km najdeš v přístavištích takovéhle stojany.
A u těch za 2 eura nabiješ, platba buď mincí,nebo kartou koupíš žetona v automatu.
Posedíš na lavičce, posvačíš, nikdo se na tebe netlačí. Tedy pokud máš tu karavanovou redukci.
Když ni nemáš, dopadneš jak já, a pokud budeš stejný debil, hodíš tak nejdřív 2 eura, a pak čumíš jako puk, že to nemá tvou zásuvku.
Píši to proto, abyste podobnou chybu neudělali.
Pěkně mě serete, za slušnou radu ze mě děláte blbce?
Polibte si prdel.
Tady bych si dovolil konstatovat, ze tyhle Mennekes stojany by mohly byt nejenom na dalnici, ale treba pred Lidlem. A to by velice pomohlo.
Niikdy jsem ale nezkoumal, kde jake stojany jsou. Takze je mozne, ze pred Lidlem jsou jine.
Nevím.
Taky nevím jaká je výhoda toho nabíjení z autostojanu? Rychlejší to nebude. Platba nějakou jejich kartou? Čumákovat někde u stojanu?
To si sednu na motorest, píchnu do zásuvky, a srkám kafe, než abych postával u stojanu....
Ale určitě bude nějaká ta mapa nabíjecích stanic.
Já zvolna tvořím tu mapu "kanálovku", aby se vědělo, kde jsou stojany a jaké, jestli na mince nebo žetony. Ekolistů přibejváina delších trasách.
Jo. a taky je důležité, že fungují jen v sezóně. V únoru a březnu z toho nevydojíš ani watt.
Párkrát jsem letos nabijel u Lidlu Nová Dubnica, v otevírací době lze nabíjet 1 hod, mně to trvá 40 min. při nabiječce 1600W. Skoro vždy nabijim na dobíjejících stanicích pro elektrokola, např. Pustevny, Lysá hora, Harrachov a chystám se i tam, kde jsem ještě nebyl Skalica, Vaďovce, Dolná Mariková a na jiné stanice třeba i v Rakousku.
jako toto?
https://www.evexpert.cz/p/337/duosida-nabijeci...
https://cz.rs-online.com/web/p/prumyslove...
Type2 - Schuko...
https://www.aliexpress.com/item...
https://www.aliexpress.com/item...
Upřesni, jestli jde o cesty doma či za hranicemi(a jestli bys riskoval tam tahat e-kolbrndu) aby se nestalo, že ti poradí 2-3 státy kam jezdí nejčastěji a ty ne...;-)
No, Marinův seznam funguje všude.
Restaurace, fast foody (ty doporucuji, protože nikomu nevadí, že sedíš hodinu u kafe), benzinky, obchoďáky.
v našich kempech, stejně jako jinde, potřebuješ redukci.
Jen mě zajímá, proč se sereš do tématu, ke kterému nic,co by někomu pomohlo nepovíš, jen vysíráš?
Co je na jeho dotazu vysíracího?!?
Prostě položil upřesňující dotaz.
To se nesmí?!!? Nebo ty tady snad rozhoduješ o tom, kdo se na co může zeptat?!?
Ty teď budeš rozhodovat o tom, kdo do jakého tématu smí nebo nesmí přispívat?!?
Uklidni se, bouku pytlíku...
Totéž co u tvé odpovědi. Žádná rada, nápad či typ, jen vysírat
Asi takhle :-)
Jako samozvaný mluvčí tazatele jsi také nic nového "k věci"(krom tvého obvyklého slušného chování)v této i následující reakci nepověděl, tak se uklidni... ;-)
Jde mi jen o česko a později snad o velmi blízké zahraničí, tedy naše sousedy. Ona ta elektrokoloběžka je dost velké monstrum a někam daleko ji tahat nechci.
Není to vlastně ani cestovaní, spíše jen taková sranda.
Jak jsem psal,globalizace profrčela světem.
Obchoďák Westfield na Chodově je strašně podobný tomu v Bordeaux nebo Paříži. mekáče, KFC, tak to bys, kdyby tam nebyly nápisy v cizím jazyce asi ani nepoznal. Vlastně, řekl bych. že žadná "národní" specifika u nabíjení v EU nebudou.
Protože "nabíjení" je moje téma přes deset let vím, že problém není najít zásuvku, problém je najít takovou, u které bys více-méně pohodlně mohl vydržet alespoň tu hodinu, já z prázdné baterie potřebuji 6A nabíječkou 2,5 hodiny.
Takže, místo nabíječky, která váží 1,20, vezmu náhradní baterii, co váží 2,7kg, a mam 2,5 hodiny k dobru za cenu toho, že bezu o kilo a půl víc.
Přesto. když jedu daleko, ani 3 baterie někdy nestačí. Proto si na trase na mapě najdu prostě mekáč, a jedu tak, že vyjedu dvě baterie do půlky - tedy nějaký h 80 km, a u toho mekáče něco přes hodinu nabíjím obě baterie současně. Za něco málo přes hodinu tak získám vlastně zase jednu plnou baterii, a ještě se u toho najím, teda mizerně ale což už.
Tak se 3 bateriemi lze s hodně naloženym kolem, ujet těch 240-280 km. Větsinou dojíždím, a v jedné baterce je jestě polovina, ale ta rezerva se hodí. Může prijít protivítr (že tam bude kopec z mapy umím), a ten ti zvedne spotřebu na dvojnásobek.
Jako jet chaoticky - hele, dochází mi baterie, měl bych se kouknout pi zásuvce. tak to fakt neumím.
Kolobrnda je mnohem lehčí a skladnější, tak odvléct jí v obchoďaku na lavicku asi takový problém není. jako s kolem, nedej Bože s vozíkem.
Vice baterek pouzit nemuzu, protoze to brnda neumi. A mas pravdu, hlavni problem je najit zasuvku, u ktere se da vydrzet.
Resim to tak, ze behem nabijeni prohlizim mapu a premyslim, kde budu nabijet priste. Ze jedu chaoticky mi nevadi, protoze tyhle elektricke cesty jsou na chaosu zalozene.
Jinak jsem se dneska podival na stojan u Lidlu a je tam jen DC Chademo, takze nepouzitelne. :-(
6A nabijecka je pro me malo, nabijim 10A.
Dvě věci:
1. Nejsem si jist, zda-li baterie 10A nabíjení zvládne
2. Nejsem si jist, zda-li mi každá zásuvka u mekáče těch 10A pustí
Každej jsme jinej, mě chaos bere nervy, mám rád všechno naplánované a většinou mám v záloze "plán B" a často i "plán C".
Pokud jsem odkázán na jedinou variantu plánu, dost mě to nervuje, čím jsem starší, tím víc.
Před pětadvaceti lety mě nepřišlo divné naložit stan a rodinu s malou Zůzou do auta, a vyrazit na jih Španělska na tři týdny na dovolenou, aniž bych věděl víc, než se dalo vyčíst z automapy, dneska už to nedávám...
Dobrodružství pro mě je zajít se Soňou na večeři, aniž bych měl rezervaci :-)
A pleny v gatích máš ? Protože to je jistota že nedojde k dehonestaci osobnosti. Možná jsi tak přecitlivělý na tu jistotu právě proto, že je tam nemáš.
Je úzkostlivý, no a co?
Prostě nemá rád komplikace, nevidím důvod, proč se mu posmívat. Tihle lidí jsou sice krapet připosraní, na druhou stranu mají spoustu kladných vlastností. Například jsou ohleduplní k ostatním lidem. Představa, že by někomu zkomplikovali život, je jim krajně nepříjemná.
To je naprostá pitomost.
Úzkostlivý?
Ani omylem. Opatrný, možná, ale spíše obezřetný.
Něco se podělá, nevadí, jsem připraven.
No, a tak nesedím s rodinou na letišti na Rhodu...
"Plán B", často i "plán C" je pochopitelný např. při pokusu o zdolání Mt.Everestu, jenže ty jezdíš po Francii po hotelech, na elektriku, s kreditkou a fénem, a máš Soňu s autem neustále na telefonu, tohle nemá s obezřetností nic společného :-)
Nemám,
ale uvažuji o nich.
Díky za upozornění. Nadsázka,humor, ironie i sarkasmus se vytratili.
Jsou tu jen dezoláti. antivaxeři, deziformátoři a pak MY, ti správní
Vše jen k tématu, že... Jiného bys okamžitě setřel za vysírání.
Takže víš co, Sašo... Zameť si nejdřív před vlastním prahem, než začneš nadávat druhým.
Sorry, Marine, neudržela jsem se.
Ale už zase mlčím a sbírám zkušenosti druhých, abych věděla, až můj čas e-kola nadejde.
1. Ale jo, brnda těch 10A zvládne, protože jsem tak už vícekrát nabíjel.
2. Těch 10A leze do koloběžky, ze zásuvky to bere 4A. Měřím to chytrou zásuvkou.
Je dobré si vzít na cestu i tu chytrou zásuvku, protože jinak není jasné, ve které fázi nabíjení je a jestli má smysl čekat.
OK, gpod luck, já do toho krámu nic ne-ofišnepustím, zařídil jsem se jinak, jak jsem psal.
Teď jsem se rozhodl, že ty Verdonské kaňony fakt chci vidět, takže povezu vlakem e-kolo i s batetiemi, v ruksaku na zádech baterie i nabíjecky, v kole. ten běžný zbytek. Ruksak v Nice zahodím nebo daruji.
Ono je to fakt hodně do kopce, tam v těch francouzských Alpách. Těch 1600 převÿšení mi klidně sežere 3 baterie. Vím, správný chlap by to jel sám, za svoje, aby se mohl prsit.
Já tam jel najaře autem, a prostě to jen chci v klidu vidět, protože ten Vetdonský kaňon mi připadal úžasný.
Na Zelenácovo bych chcípnul, nebo jel o 4 dny dýl. Pojedu pod proudem.
Určitě to to dělá i ta koloběžka, do kopce ti snadno vycucne baterii.
No, tam v těch kopcích, nemít s sebou baterie, by to asi byl problém
10A, vlhký sen, 6A, co v realu je 4-5, nabíjím solárek, vím co to bere :-)
Zatím jsem neviděl, aby u nabíječky Lidl nebyla zásuvka AC Typ 2 (Mennekes), ale jen DC natož jen chademo.
Máš pravdu, blbě jsem se podíval. Ta bez šlahounu bude Mennekes.
Použít se dá najednou jen jeden výstup ze stojanu?
AC je nezávislé, tj. nebudeš blokovat zájemce o DC nabíjení. Jinak upozorním, že některé stanice mají místo Type2 zásuvky už přidělaný AC nabíjecí kabel, takže v takovém případě bys Type2-Schuko redukci nemohl použít.
Jen tak letmo jsem kouknul na mapu a zadal "Nabíjecí stanice pro elektrokola", je jich už dost hustě i v kopcích. Pořádná kolobka dá běžně 50-60km, některé i více, co to máš za stroj? Pokud jezdíš více, no nevím , stát např. 100 km na něčem co neustále drncá a pohupuje na malých kolech je záhul na nohy. V každém případě ale jde naplánovat trasu kolem nabíjecí stanice, stačí pak dát rychlovku do kapacity 80% a fičet dál, popřípadě ulovit nějakou zásuvku mimo pořadí.
Já právě asi nemám tu pořádnou kolobku. :-)
Ta moje dá taky 60 km papírově, ale reálně 30 a v kopcích 15.
S drncáním problém nemám, protože má docela brutální odpružení. A ty malé kolečka jsou daň za to, že není extrémně velká.
Mám Splach Titan. A pak ještě Dualtron Mini, ten jsem chtěl dát Terezce na hraní. Ale při prvním rozjezdu ji shodila a už na ni nevleze.
Předevčírem jsme to debatili u nás, Pod ledem.
Jirka Alzheimer, dříve Mastroiani povídal, že se nějakej ten blbec mladej na koloběžce zrakvil
Když obrázek je za 1000 slov...