Ahoj všichni.
Je ze mne kriploš, takže asi jiná cesta než elektrifikace prostě není, ale...
Azub to neudělá a nedoporučuje u mého kola (Apus), že na tu sílu ten ram stavěny není.
Kamarádi mají různou elektrifikaci na různých kolech i Azubech, tak mám tendenci to risknout i a motor do šlapání dát, ale...
Ale co Rohloff?
Síla se zvýší a nedokážu spočítat jak moc a jestli to bude v pohodě, i kdybych dal zpátky těch Rohloffem požadovaných 38 zubů (teď mám v předu 36, myslim)
Druhá varianta je dát motor do předního kola, ale...
Ve šlapání je to ekonomičtéjší z hlediska využití baterie.
V předbim kole je zas výhoda, že zabírají obě kola.
Atd. Atd.
Co máte vy a proč? (A jaký motor a baterii)
A jak vám to vyhovuje?
PS: potrebuji/chci aby to mělo praktické využit, tedy abych baterií musel nabít jednou za dva dny, tedy dojezd ke 200km, jinak na tom budu moci jezdit jen okolo baráku, protože hledat kemp každý večer a platit za něj, to prostě nechci.
Díky moc
Zeptal bych se Jerguše. Jestli si dobře pamatuju jeho vyprávění (neručím za to, už je to spoustu let), tak tohohle azuba původně elektrifikovaného měl:
https://nightrider.mzf.cz/galerie/SVCsleh_03.jpg
Motor v předním kole, používal ho jenom občas na přípomoc do kopce, takže baterka vydržela dlouho. Nakonec zjistil, že ho používá tak málo, že se nevyplatí ho s sebou tahat.
Jinak Rohloff se středovým motorem není nic neobvyklého, viděl jsem jich několik a nikdo si nestěžoval, že by se mu rozpadl. S doporučenými poměry zubů je dimenzovaný na těžkého atleta skákajícího po pedálech, to asi nepřekročíš ani s motorem.
Dej do předního kola, v blátě a písku je to neskutečná výhoda, když máš náhon na obě kola. Stačí 250 W motorek a s 20 Ah baterkou najedeš spoustu km.
To asi jo, ale zas musíš furt to držet a prstem a asi nikdy nebudeš tak hospodárnomý s energií jakonelektronika...
Máš na nějakém kole i v náboji?
Já se na tom teď svezl u Míry a dost mne to nadchlo...
Jak píše HonzaK, držet nic nemusíš a páčku používám třeba pro rychlý rozjezd do křižovatky anebo právě v tom bahně nebo písku, když najednou potřebuješ přípomoc. Středový motory jsou určitě taky dobrý, ale na lehokolo mi přijde vhodnější motor v předním kole.
Rohloffa s elektrikou dohromady bych se nebál. Jednak to koupíš jako výchozí řešení na určitým typu kol, jednak když jsem ho kupoval já, načetl jsem co se dalo a největší "problém" kterému ta převodovka potenciálně čelí je právě podříznutý převodování na vstupu (malý tác, velký pastorek) a z toho plynoucí vysoké špičky zátěže když na těch pedálech skáče patřičný pořízek.
Elektromotor ti právě tohle spíš vyhladí plus elektromotorový kola nebývají převodovaný právě na kadenční šlapání. :-)
Klidně Ti půjčím bafanga na trubce i s baterkou a můžeš to ověřit. Na Mini s rohlíkem vzadu úmplně v pohodě s metrákovým jezdcem.
Můj elektrosen je tedy spíš pinion vepředu a náboják vzadu. Ale to je jiná písnička pro hádky. Stačí se ozvat.
Azub TiFly, mam tam bafang 1000W a vzadu Rohloff a v pohode, akurat som si dal ten odpojovac pri radeni. Mam to nabastlene na jednom lanku z rohlofu a funguje dobre
Miro prosím Tě povol si SZ, teda alespoň pro někoho, protože pokud máš vepředu bafanga, tak máš asi i kvádrový "hliníkový" aku, který nějak musíš namontit na rámovou trubku nebo kam. Jako fotogalerie by nevadila :-D
Ahoj, chcel som sem dat nejake fotky, ale po 20 minutach co som sa o to snazil mi to napisalo, ze maximalna velkost suboru je prekrocena. ty fotky fakt kvoli tomu upravovat nebudem, v dnesnej dobe neobmedzenych dat? povolil som SZ
Stačí dát jen odkaz na svou fotogalerii :-D Tady je to původně kecací web a starší fota při různých updatech serveru stejně letí. Nebo mají možná jen časovou expiraci. Jako máme neomezená data apod. , ale server někde hostuje, taže ty velikostní omezení chápu, pokud původní úmysl je jen v podkreslení textu fotem.