reklama

Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

Ahoj, prosím o radu.

Už podruhé se mi stalo, že brzdová páka při výměně kola (zadní kolo, potřeboval jsem vyměnit píchlou duši) ztratila odpor, je propadlá. Nevím jak se to stalo, neslyšel jsem žádný ošklivý zvuk, syčení, prasknutí, nic...

Momentálně jsem vytáhnul a prohlídnul destičky - už je to stejně jedno - uvnitř osazení se na nic nenapojujou, podle mě jsem tam nemohl něco odtrhnout / přetáhnout / špatně zatlačit atp. ale nevím. Matky na kabílku brzdy jsou na obou stranách pevně utažené, kabílek nejeví známky poškození.

Tušíte někdo, co se mohlo stát? Je možný, že jsem třeba někde zavadil brzdou, kabílkem, nevím. Opravím to sám nebo do servisu? Jinak pro referenci: klasický základní úkony kolo, domácnost, přístroje, atp. si opravuju od základky sám, nejsem sice žádnej McGyver, ale určitě něco normálně dávám. Tak vůbec netuším, no.

Předem díky za rady.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 02.07.2023
Autor: Nikanuur
  • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

         

    Takhle od pasu bez dalších informací bych tipnul, že se ti podařilo zmáčknout brzdovou páku když jsi mezi destičkama neměl kotouč. Tím jsi posunul haldu kapaliny směrem do třmene.
    Poklud máš zároveň nedostatek kapaliny v zásobníku na páce, nemá tato kapalina být čím nahrazena - zavzdušněný systém.
    Pokud vyjmutí zadního kola provádíš předhydraulickou metodou postavení kola na řidítka a sedlo, šanci na výše uvedené to jen zvyšuje.
    Když pomineme možnost, že je na brzdách něco poškozeno z důvodů nesouvisejících s tebou popsané příhody, nemáš moc jiných možností než brzdu odvzdušnit. To je úkon který po nastudování YT návodů průměrně zručný jedinec zvládne i bez kontaminace celého obýváku.

    Přeji mnoho štěstí.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 02.07.2023
    Autor: Sodoma
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      Tyjo! Díky moc za info, podle toho co jsem s kolem dělal (a jj překlopil ho taky) to bude nejspíš ono. Tím spíš, že se dozvídám tuhle informaci dnes poprvé. Sakra, taky mi mohli v obchodu něco říct, když jsem se jich ptal, co a jak s brzdama :/

      Njn., aspoň jsem chytřejší teď. Ještě jednou díky a kdybychom se někdy viděli, máš u mě dva panáky :3

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 02.07.2023
      Autor: Nikanuur
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Také se mi hydraulické brzdy propadaly po postavení kola na sedlo a řidítka. Po obrácení zpátky na kola se po chvíli vrátil původní stav. Než začneš opravovat, chvíli počkej, pomačkej páčku.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 02.07.2023
        Autor: kenny8
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Občas, tak jednou ročně, odšroubuj doplňovací šroubek ve vyrovnávací nádrždce brzd na řídítkách o doplň tam brzdovou kapalinu. Ona se totiž brzděním ztrácí nejen u auta, ale i u kola. Pokud je jí tam málo, tak se mohou tyhle věcí náhle dít. No a otáčení bicyklu vzhůru kolama tomu jen nahrává.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2023
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
  • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

         

    No vida, o co všechno přicházím, nemaje na kole takové broskvo--- chci říci moderní vymoženosti.
    ;-)

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 03.07.2023
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      Zejména přicházíš o brzdící brzdy.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2023
      Autor: Brahma
      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        proč? Podobný systém (tj čelisti s gumovejma špalkama na ráfek) mám na silničce a i závodící cyklisté se shodují, že kotoučovky, zejména hydraulické, jsou u některých kategorií kol spíše pozérství, než nějaká užitečnost.
        Spíš než na tvaru těch vlastních čelistí (i prastaré brzdy WEINMANN vertical budou stále fungovat bezvadně a to co tam má, vypadá jako jejich kopie, jestli to nejsou přímo ony), záleží na materiálu toho brzdového špalku....
        PS já na svých kolech vynechal i měniče převodů. Co nemám, to se nemůže rozbít.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2023
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

               

          Lze vynechat celý bicykl.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.07.2023
          Autor: kenny8
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                 

            Tomu se říká pěší chůze.
            Nicméně já radši jezdím na velocipedu.. třeba na tomhle, který si v roce 1910 postavil Boža Kubrychtch, závodník a olympionik, pozdější sportovní činovník a velkoobchodník (to si své dřívější závodní kolo opatřil blatníky, světlem a novinkou, čelisťovou brzdou od Weinmanna

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.07.2023
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                   

              Gratuluju, právě sis do přestřelky přinesl kámen.

              Ano, dá se hodit tak že s ním někoho zabiješ, ale řekněme, že ten s automatem firmy Hekler&Koch to má výrazně snazší...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.07.2023
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                     

                Proč, tohle má 8,5 kilo a na rozdíl od HK se to nezasekává... střílel jsem z kde čeho, i z tohodle krámu....

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.07.2023
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

               

          Si někdy vyzkoušej kolo s kotoučovkami, ale opatrně, aby ses nesbíral před ním ze země. Jinak se podívej na Tour de France, jestli tam ještě uvidíš kolo bez kotoučovek.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 03.07.2023
          Autor: Brahma
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                 

            já kolo s kotoučovkama mám..... a ze země se nesbírám....

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.07.2023
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                 

            To je zrovna dost blbej argument.
            Co jsem tak pochytil já, tak zrovna profesionální závodníci mají na kotouče dost rozporuplné názory. Krom panické hrůzy, co všechno jim takový kotouč ufikne při hromadném pádu, je často propíraná otázka aerodynamiky, kdy prý vhodně tvarovaná čelisťovka (prý) splyne s rámem, narozdíl od třmene s kotoučem.

            V profesionálním silničním cyklistování jsou kotouče dost na sílu tlačeny prodejci kol čistě z reklamních důvodů.

            Což ovšem z Favoritova příspěvku nedělá příspěvek o nic inteligentnější... :-)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 03.07.2023
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                   

              Tak se také podívej na tu Tour. Už tam kola s čelistma neuvidíš. To řezání kolen už je dávno odstraněno. Stačí tomu kotouči po vyseknutí na lisu obrousit vnější hrany.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.07.2023
              Autor: Brahma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
              • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                     

                já tedy blbě vidím, první obrázek, co na mě vypadl a zcela jasně identifikuju 3 čelisťovky :)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.07.2023
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                       

                  Také jsem tedy hledal na fotkách. Dával jsem si práci, aby to byly opravdu letošní fotografie. Ano i letos se ještě ráfkové brzdy najdou, ale je jich opravdu asi hodně málo. Z fotek procento neurčím. Zato jsem k tomu našel pěkný komentář, ale je 2 roky stary.
                  https://www.welovecycling.com/cs/2021/09/03...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.07.2023
                  Autor: Brahma
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                         

                    Neprůkazné, respektivě nevypovídající o ničem.
                    Jak jsem řekl, výrobci to tlačí z reklamních důvodů, jezdci jezdí na tom co dostanou.
                    A tak na tom "holt" i vyhrávají.
                    Všimni si té věty
                    "...je federace UCI zakázala a vzápětí zase na nátlak výrobců povolila..."

                    Pro sjezdové MTB disciplíny jsou kotoučovky jednoznačné plus, na silničkách, kde drtivou většinu času trávíš naopak na pedálech místo na brzdách je výhoda kotoučových brzd přinejmenším diskutabilní.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.07.2023
                    Autor: Sodoma
                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                           

                      Když tvůj výrok přeformuluji se zachováním významu, tak tvrdíš zhruba toto:
                      Poněvadž se na silnici většinou jede kupředu a málo se brzdí, tak jsou účinnější brzdy zbytečné.
                      Tak třeba v okamžiku hromadného pádu se účinná brzda jistě docela hodí. Chápu, že ve sjezdu, kdy se to všichni snaží zrychlit nejsou brzdy skoro třeba.
                      Pokud vycházela kotoučovka těžší než ráfková brzda, tak to mělo opodstatnění, ale to už skoro neplatí.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 03.07.2023
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                             

                        V podstatě přesně to říkám.
                        Jelikož jedou všichni maximálně vpřed, brzdy používají málo. I v tý hromadě kde se pravidelně rozbíjejí jsou jim účinější brzdy k prdu, protože
                        a) stejně jedou tak nalepený na sobě, že cokoliv ubrzdit v případě kolize je z říše snů
                        b) beztak koukají metr před sebe a ne na cestu
                        c) i kdyby to ubrzdil jeden, druhej mu najede na záda

                        A jen pro jistotu: já netvrdím, že jsou čelisti na ráfcích lepší než kotouče, chraň bůh, já jen říkám, že v případě závodních silniček jsou ráfkové čelisti ve valné většině případů natolik dostačující, že "komplikovat si život" kotoučovkama prostě není přínos co by stál za řeč.
                        Ale nejsem závodník, tak třeba něco míjím...

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.07.2023
                        Autor: Sodoma
                        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                               

                          souhlasím.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.07.2023
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                             

                        Účinnější brzdy mají velký význam i na silnici. Kdo může brzdit ve sjezdu před zatáčkou později a důrazněji, má výhodu. Platí i na rovině, třeba v zatáčce před spurtem. Brzdění s menší námahou je dobré i pro lepší koncentraci a přesnost řízení, pohotovější manevr při dlouhém závodě.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.07.2023
                        Autor: kenny8
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                           

                      Ale na tom, že běžná hydraulická kotoučová brzda na běžném kole je podstatně účinnější než ráfková brzda a zvláště než čelisťová ráfková brzda se asi shodnem.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 03.07.2023
                      Autor: Brahma
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                             

                        "podstatně účinnější" zavání technickým termínem. :-)

                        Já bych to uzavřel s tím, že pro běžného uživatele jsou v konečném důsledku (sečteno napříč výkonem, silou nutnou k ovládaní, náročností na údržbu atd, atp) hydraulické kotouče příjemnější k užívání, ačkoliv jak dokládají někteří tady, rozhodně nejsou nezbytnost potřebná k životu.

                        Osobně bych si kolo bez kotoučů pořizoval nerad.

                        [ Reagovat ] [ Zpět ]
                        Datum: 03.07.2023
                        Autor: Sodoma
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                               

                          Hlavně brzdění za mokra je bezpečnější - brzda totiž zabírá dřív než ráfková.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.07.2023
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                                 

                            Já po velkém dešti v Praze obččas odmašťuji ráfky benzínem. Ráfková brzda pak brzdí výrazně lépe. Za mokra to brzdí blbě.

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.07.2023
                            Autor: Brahma
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                               

                          Také souhlas. Kde mi přijde kotoučová brzda naprosto zbytečná a komplikující situaci je koloběžka. To vozítko je totiž tak koncipované, že účinně brzdit na tom nejde. Zadní brzda se okamžitě odlehčí a přední brzda překlopí koloběžku i s jezdcem přes přední kolo. Nebrzditelná elektrokoloběžka řítící se městem rychlostí 50km/h a kličkující mezi auty je dokonalé sebevrahovo vozítko.

                          [ Reagovat ] [ Zpět ]
                          Datum: 03.07.2023
                          Autor: Brahma
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                                 

                            Eh...
                            Zrovna na kolobce mi trochu chybí...
                            Mám 12" přibližovadlo a díky terénu okolní krajiny poměrně často jezdím dlouhé zkopce. Protože jsem přizdisráč co se nechce zabít, dost přibrďuju a ty pidikolečka mívají dost horké ráfky i když se je snažím různě střídat a všelijak tomu pomáhat.
                            Kotouče co můžeš zhavit podstatně beztresněji bych docela bral :-)

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.07.2023
                            Autor: Sodoma
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                                   

                              Aha, to mne nenapadlo. Já jezdím na koloběžce hlavně podél Vltavy a pak na nákup. K Vltavě mám sice dlouhý sjezd, ale po hladké silnici a tam brzdy, pokud není průser, nepotřebuji. Mám koloběžku s 16" koly a jede z kopečka docela svižně. Ale tenhle sjezd konám hlavně o weekendu, kdy je ta ulice vlasně skoro bez aut. O brzdu nezavadím.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.07.2023
                              Autor: Brahma
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                                 

                            já měl kolobrndu motorovou a kotouče jsem na ní tedy dost oceňoval.. zejména ten zadní. S odlehčováním zadního kola žádnej problém nebyl, stačilo si na stupátku dát zadní nohu těsně k blatníku a přenést na ní váhu. Jezdilo to i 60 :)
                            Vzhledem k tomu, že nemám tolik času, abych zvládl jak kolo tak i tenhle krám, střelil jsem ho ....

                            [ Reagovat ] [ Zpět ]
                            Datum: 03.07.2023
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                                   

                              To musím zkusit, přenést při brzdění váhu co nejvíc dozadu. Jsem zvědav, co to udělá.
                              Jak velká jsi měl kola? Ta váha se díky konstrukci nedá přenést moc za obvod toho zadního kola.

                              [ Reagovat ] [ Zpět ]
                              Datum: 03.07.2023
                              Autor: Brahma
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                                     

                                Nitro Scooters s 12" koly.. 49ccm a trochu jsem se pohrabal v karburátoru a v převodovce.... na první stupeň to jelo 25, na druhý až 60. Dalo se na to dát i sedátko.... to byla ale nuda.

                                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                                Datum: 03.07.2023
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      14:13 - "Tak se také podívej na tu Tour. Už tam kola s čelistma neuvidíš."
      15:52 - "Ano i letos se ještě ráfkové brzdy najdou..."
      A v 16:51 - "Když tvůj výrok přeformuluji..."

      Dupy dupy dup, tvrdím a tvrdím.
      Aneb bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku...
      :-))

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2023
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Já se tu s volem nebavím.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2023
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Strč si mne na zase blacklist, ať tě to neštve a zchladni.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2023
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      > "Účinnější brzdy mají velký význam i na silnici. Kdo může brzdit ve sjezdu před zatáčkou později a důrazněji, má výhodu..."

      No dobrá, o tom není sporu.

      Ale - nestalo se toto vlákno diskuse už dávno jen a pouze akademickým bez praktického významu? Či si opravdu myslíme, že pro zakladatele tématu [nebo dokonce pro Favorita se skládačkou :-) ] jsou rozhodující zlomky sekund?

      Za mě - kdo chce míti hydry, nechť je s pánembohem má.
      I když si myslím, že pro hodně výletových cyklistů to není nic než móda.
      Opakuji - kdo chce míti hydry, nechť je s pánembohem má.
      Pro mě, pro starého konzervu, jsou nepotřebné a na obyčejném cestovním kole i tak trochu nepochopitelné. Zbytečně složitý krám. Čelisťová brzda se mi při výměně botek, což nastává tak asi jednou za hromadu let, zatím nikdy nezavzdušnila, a to ani když jsem kolo obrátil vzhůru nohamami kololy.

      No a ty tanečky a dohady tady, kdo napočítá kolik čelistí na nezřetelné fotce, nebo to urputné lpění a lpění na kotoučích, které předvádí překračovatel povolené rychlosti ve sjezdu Jeremenkovy, když už mu teda ten svatý covid vzali, to mě baví, to mám místo Dikobrazu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2023
      Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Už jednou jsem ti doporučil, abys mé příspěvky nečetl a neregoval na ně. Šetři si nervy a své osobní invektivy si strč do ...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2023
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

               

          Zdá se mi, že diskuse typu "kotoučovky- ráfkové brzdy" jde nějak "mimo mísu". Srovnávat tyto dva typy- když pomineme u kotoučovek ještě typy mechanické/hydry- je pro běžného cyklistu a jeho potřeby "o ničem". Nehoní totiž čas, nezávodí a na silnici hlavní výhodu- jízdu v blátě(pro kterou byly vyvinuty z hlediska bezpečného brždění)- nevyužije. Pro cykloturistu jezdícího do dálek a zemí s nízkými cykloslužbami/osídlením z hlediska údržby/poruchovosti jsou seřízená Véčka s kvalitními "botkami"dostatečně bezpečné jak z hlediska účinku, údržby a hlavně spolehlivosti, nemluvě o nákladech. Pokud někdo kupuje nové kolo, je na něm pro co se rozhodne- předělávat ale ráf. brzdy na kotoučovky je pro běžného cyklistu/cykloturistu buď vyhození značné sumy nebo být "in"....

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 06.07.2023
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                 

            Dovolil bych si drobně nesouhlasit.
            Kotouče jsou extra plocha určená jen a jen pro brždění, krom různých sra*ek jsou spolehlivější i za mokra. Bržděním neopotřebovávaji ráfek. V případě nehody fungují i na nabouraném ráfku s těžkou osmou.

            Osobní světoběžnou zkušenost nemám, ale co jsem se dočetl, obecně cestovatelé tíhnou k mechanickým kotoučům.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.07.2023
            Autor: Sodoma
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                   

              Když jsem pořizoval nové ráfky pro dálkový speciál, tak jsem je dával na náboje s možností montovat kotouč. Pak jsem ještě nějakou dobu jezdil s osvědčenýma véčkama, ale letos jsem namontoval mechanické diskovky. Nemá to sice takový účinek jako hydry, ale řešit někde v nějaké pustině urvanou hadičku, není moc komfortní. A lanko a sada náhradních destiček zabere stejně místa jako lanko a gumky do véček. Za takový malý bonus krom všeho výše uvedeného nemusím trpět obavou, aby mi při sjezdech neprdla duše horkem. Ano kotouč se může přehřát a zvlnit, ale to už je o vhodné velikosti kotouče, materiálu destiček.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 06.07.2023
              Autor: kotek
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                   

              ...nějak si nerozumíme... Nepopírám výhody kotoučů či mech. kotoučovek na dálk. cestách- jen jejich nesmyslnou a nákladnou výměnu za véčka, když není potřeba výměna kola/ráfku. Strach o prasklou duši ve dlouhých sjezdech eliminuji střídavým přerušovaným bržděním. Odpočinou si jak ruky, tak i brzdy- duše mi zatím nepraskla ani v 12-ti km sjezdu 8-12% bez nutnosti zastavení na naloženém kole(25kg). Samotná kola ani ráfky měnit nehodlám(nejsou opotřebeny)- tedy dojezdím na V-brzdách, to jen na bližší objasnění..

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 07.07.2023
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

                 

            Já jsem si na treku sundal Včka a dal kotoučky... mechanický tedy a ne hydry.. a jsem spokojenej. Rám přípravu měl a změnu jsem provedl při výměně odepsanejch kol. Na silničce se k tomu nechystám, mám hliníkový ráfky a důvodu nevisím.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 06.07.2023
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      Pánové, pánové, pánové ... já vás tady čtu a vnucuje se mi taková otázka - nešel tudy kolem pračlověk Janeček? :)

      A k těm kotoučovkám na silničkách - ano, z fyzikálního hlediska se z toho víc brzdného účinku vyloudit nedá, dokud vám nenamoknou karbonové ráfky, to teprve začíná ta pravá legrace.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 03.07.2023
      Autor: Aviatik
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Mokrý karbonový ráfek klouže? Pouč nás, kteří se ke karbonu patrně nikdy nepropracujeme. Díky.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 03.07.2023
        Autor: Brahma
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      Hele, já tě naprosto chápu. Potom co se mi stalo viz. výše, tak jsem se naštval, že tyhle moderní křápy, který si sám obyč člověk neseservisuje už si v životě nekoupim.

      No a jen co mi tady poradili a stačil jsem se poučit, tak vlastně docela dobrý. A taky jsem díky bohu zjistil, že to tak horký s tou poruchou vlastně být ani nemusí. Klasika, nevědomost prostě někdy bolí no (to mluvím o sobě kdyžtak).

      Takže tak. Určitě ale kupuj co přijde lepší tobě - třeba ti k rozhodování napříště pomůže právě tenhle thread.

      Zdar jízdě.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 05.07.2023
      Autor: Nikanuur
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

             

        Jojo, někdo musí nést dál ten prapor konzervárenství; podjal jsem se tohoto nesnadného, leč krásného, úkolu.
        "Tyhle moderní křápy už si v životě nekoupim" - toť líbezná voda z vonných růží míchaná s alhambrou a kolalokou do mých uší modernou unavených!

        Vono to baroko není špatný pro voko, jak už věděli ti dva, jak to tam chtěli všechno zplanýrovat parním válcem, páč tam povede silnice.

        No a hlavně - ruku na srdce - k čemu mi hydry na skládačce, na které, boje se démonických rychlostí, mám podle radaru rychlostní rekord závratných 32 km/hod, což jsem navíc odstonal divokou žaludeční feérií?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 05.07.2023
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

               

          Na skládačce brzdy vůbec nepotřebuješ, stačí táhnout nohy po zemi.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 05.07.2023
          Autor: Brahma
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

         

    Panejo, tady se to rozjelo co jsem tu pár dní nebyl.

    Jinak děkuju tentokrát po novu kenny8; totiž nechtělo se mi jet o svátku do servisu a vzpomněl jsem si co tu říkal a podíval se ještě na nějaké dva tři youtuby. Destičky jsem otřel, písty zatlačil opatrně šroubovákem zpátky (nevypadalo to, že něco páčím a žádná tekutina nevytekla ani u brzd ani dole, tak asi dobrý). A pak když jsem vložil zpátky destičky a chvilku to nechal být ve stoje, světě div se začalo to trochu brzdit zase.

    No, a teďka jsem právě dojel od posilovny, tam zpátky několik kiláků tam a ty voho! brzdy brzdí tak na 90% co předtím s tím rozdílem, že (hodně mírně) pískají.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 05.07.2023
    Autor: Nikanuur
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Propadlá hydraulická brzda při výměna kola

           

      zkus odmastit jak desky tak kotouče, občas stačí, když ten kotouč poťapkáš zpocenou rukou aby to začlo kvičet.

      Plus ber v potaz, že každý kotouč s destičkama tvoří sestavu do sebe zaběhlou - kotouč je z každé strany malinko jinak hrbatý (soustředně) a tak se ty destičky musí "oject" do tý příslušný hrbatosti. Pokud to rozebereš a pak složíš zpátky při nedodržení původních sestav, bude účinnost snížená.
      Není to zlomená noha, za chvíli se to zase zajede a hotovo, jen prostě ber v potaz, že ani funglo nový desky nemají hned od startu 100% efektu.
      Jsou i tací, co při výměně desek kotouč přejedou jemným šmirglem: jednak i to je způsob jak se zbavit mastnot a jiných sra*ek, jednak ho tím nesoustředným podrápáním změníš v "pilník" a zaběhnutí proběhne rychleji.
      Samozřejmě za cenu o něco vyššího opotřebení desek, volba na tobě, ale je to spíš "technicky vzato" než "nový desky co 14 dní".

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 06.07.2023
      Autor: Sodoma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

425 cyklistů (13 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024