Zdar. Mám treka najeto +- 3500km a přijde mi, že pláště už jsou celkem sjeté. Na jaře jsem prohodil více namáhaný zadní plášť s předním, ale i tak už asi oba dlouho nevydrží. Po kolika km se mají asi měnit pláště?
To máš tak, někdo sjede pláště na plátno, jinej je mění, když ještě mají něco vzorku. První pobídkou k výměně by měl být zvýšený počet defektů a snaha o vlastní bezpečnost. Jinak si při přehazování z předku na zadek dej bacha; u dražších plášťů výrobce rozlišuje přední a zadní (front a rear, u Ritchey alfa a omega). Dost to mění jízdní vlastnosti
Mám dcě sady vypletených kol na MTB..
Na jedné sadě vpředu Ritchey Speedmax 1,9" a vzadu Bo Jones AC 2,1"..najeto cca 12000km..přední plášť ještě relativně ok..vzadu je z poměrně hrubého vzorku již spíše "slick" (ne na bocích,ale ne vrcholu pláště).Pořád se na tom dá jezdit..a necítím se nijak nebezpečně..,ale záleží na tom KDE na nich jezdím.Na hltání kilometrů po silnici 3.třídy bohatě tyhle sjeté pláště stačí,na závody...a do terénu již moc ne.
Druhá sada plášťů co mám je vpředu Maxxis Ignitor1,95" a vzadu 2,1 Maxxis Hard Drive 2,1"...najeto cca 2500km..V terénu mají samozřejmě ZNATELNĚ lepší vlastnosti než dříve zmiňované sjeté pláště..,přední kolo daleko lépe vede stopu v náklonu...zadní zabírá dobře i v blátě..atd..
Zaleží prostě na tobě,co od plášťů chceš...a jak často jsi ochoten platit za jejich výměnu.
Přiznám se,že být "milionář",pro mé účely bych pak asi měnil pláště průměrně po cca těch 3500km.
Ale nelze to zoběcňovat...záleží na spoustě faktorů..
Na pneumatikach Tioga Factory jsem ujel 6300 km, ale to uz byly ve stredni casti opravdu slicky a poslednich cca 500 km, jsem zejmena na zadnim kole defektil furt. Takze to je asi tak maximum. V soucasnosti to delam tak, ze kupuji vzdy jeden univerzalni plast. Ten dam na predek, z predku prehodim na zadek. Ma to ten efekt, ze dezen je jiz trochu sjety a nedochazi k tak vysokym ztratam vykonu pri slapani na tvrdem povrchu. Taky se mi zda, ze je lepsi mit predni plast vzdy absolutne v poradku, proto tamm davam ten novy, ktery ma dobry dezen a "nestreli" ve sjezdu.
Jeste jedna zkusenost: Ted mam zadni plast poprve Michelin a uz po asi 2 kkm na nem se mi zda, ze to bude absolutni vitez v zivotnosti. I kdyz se zase trochu vice klouze na vlhkem povrhu. Asi je z tvrdsi smesi, ale odolnost fakt vyborna. Takze asi tak. Po Tvych 3,5 kkm uz asi budou plaste ve stavu kdy muzes uvazovat o vymene aniz by sis vycital vyhozene penize.
Pláště vyměn. až praskne po obvodu u patky, či bude ucházet duše nějakým propíchnutím pláště způsobeným vyrazným sjetím pláště. Navíc je velký rozdíl po jakém povrchu jezdíš, jak kvalitní máš pláště a zda je používáš por účel, pro který mají vzorek a směs. Pokud budeš jezdit s hrubým vzorkem určeným pro náročný MTB po silnici navíc třeba se zátěží na nosiči, tak ho máš pryč po 600 km. Stejně tak pokud budeš jezdit na podhuštěném kole. Prostě někomu vydrží vzorek a plášt´ 800 km někomu 8000 km. Když kupuješ plášt´, zvažuj účel, ke kterému ho budeš používat a podle toho pak také jezdi a vzorek vydrží opravdu dlouho. V opačném případě vyhodíš třikrát ročně peníze za plášt´, který se ti třeba líbí, ale pro tvé účely je naprosto nevhodný.
Přečti si, jaký názor má na to policie....
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2991
Mně to vychází na něco přes 2000 km, to už na zadním kole není viditelný vzorek.
Ja je mam neco pres 2000 a taky uz vybiram jakej novej, je to tim, ze mam v posledni dobe dost defektu a to si radsi priplatim, nez kazdou chvili lepit ci menit duse......
mám dva roky staré kolo, je nějaké odřené, nemám si koupit nové a mohu použít na něj staré pláště?