Dobrý den,
Chci se zeptat jak zjistím kolik podložek dát na pravou stranu kliky,tak aby chod řetězu byl optimální?
Mám kolo 2018 Men's Camber Comp Carbon 29 - 2x
Už nějakou chvíli hledám a nemůžu nic najít..
Středové složení PF30, a sram 1x12,
Děkuji za každou dobrou radu.
A co řešíš? To kolo to má z výroby tak, jak to má mít. U klik a středu tohoto typu se řetězová linka podložkama neřeší. Řeší se to buď převodníkem s ofsetem nebo volbou správných klik pro daný rám (klasika / BOOST)
A nejde to prostě změřit šuplérou? Řetěová linka by měla vést do středu kazety a ten změříš od středu zadní náby. Pak dáš tolik podložek, aby ses dostal do této správné řetězové linky.
To už dávno neplatí, že by řetězová linka měla vést do středu kazety
Mohl bys to vysvětlit? Logicky vzato, kam jinam by měla vést a proč? Tohle mne opravdu zajímá.
Inu, pokrok nezastavíš, všechno je jinak. :-) Změnilo se akorát to, že Eulerovo číslo se při jejím výpočtu nezaokrouhluje na tři desetinná místa, ale na sedmnáct.
https://www.spoke.cz/jak-urcit-retezovou-linku/#
Shimano MTB kliky pro současná moderní kola s pohonem 1x12 mají řetězovou linku 52 mm pro běžný náboj s OLD 135 mm a 55 mm pro Boost, což rozhodně nevychází na střed kazety. Důvod je rozšíření zadní stavby pro širší pláště aniž by se musela zbytečně i prodlužovat.
Zadní stavba je širší, tudíž kazeta se posunula celkově ven od středu a řetězová linka zůstala zachována. To chápu, ale asi to není optimální, nýbrž jen akceptovatelné.
Zadní stavba vzadu u náboje je pořad stejná, vnitřní šířka 135 mm, ale aby se vešel široký plášť se zadní stavba prudce rozšiřuje hned za středem a aby převodník nebyl v kolizi se zadní stavbou dal se převodník dál od rámu, jinak by se zadní stavba nemusela moc prodlužovat.
Podle tohohle článku
https://www.wolftoothcomponents.com/pages/boost...
je střed kazety na 44/47 mm klasika/boost a optimální linka z hlediska řetězu 46/49 mm, ale převodník je 52/55 aby se tam vešel (jiní výrobci to mohu mít trochu jinak) a i tak je většinou něco jako 36Z max.
Aha, už rozumím. Kvůli kolizi převodníku s trubkami zadní stavby se musela řetězová linka posunout ven od středu rámu a tím i středu kazety.
U starších rámů by šlo zachovat původní řetězovou linku, ale bude potíž s přesmykačem, který nebude chtít jít tak blizko k rámu. To jsem už zažil.
Tak díky za vysvětlení a poučení.