Něco ze života... Aneb velký bratr nás vidí...
Loni jsem s mrňaty navštívila zoopakr v západním Přípraží. Hotovost sebou už takřka nenosím a nějak mi nedošlo, že v těhle malých zooparcích se mnohdy musí platit casch.
Paní u vstupu ale byla vstřícná, rychle jsme se dohodly, že pošlu obolus na účet a vpustila nás dovnitř. Peníze jsem také ještě v průběhu návštěvy uhradila a spokojenost byla na všech stranách. Jen teda lev s tygrem se nechtěli ukázat, ale to už tak nějak ovlivnit nešlo...
Předevčírem mě ale v mejlu čekalo překvapení - přišel mi mejl od GIBSu... Že prý prověřují jistého příslušníka bezpečnostního sboru ČR v souvislosti s předmětných zooparkem a mě se dopátrali přes uhrazenou platbu. A podle příslušných paragrafů požádali o informaci týkající se platby - proč, zač, nač...
Tak to tedy byla darda... Jeden chce udělat dětem radost, vezme je na zvířátka a než se rok s rokem sejde, má za krkem GIBS?!?
Teď jen nevím, jak vysvětlím druhému párku našich mrňat, že do tohohle zooparku je už asi nevezmu. A to se už těší, že budou moct do výběhu surikat...
Ale když po sobě nezanechám digitální stupu, tak by to projít mohlo :o)))
No vidíš to. To já bych v rámci svojí paranoie na takový e-mail určitě neodpovídal. GIBS, a bude se mě dotazovat e-mailem? Považoval bych to zas za nějaký podvod.
Kdysi v pracovní den brzy ráno mi zatelefonoval kdosi, kdo se představil jako nějaký poručík policie a chtěl informace o jednom mém pracovníkovi, jestli byl určitý den v práci. Tak jsem mu řekl, že mě moc těší, a že já jsem královna ze Sáby. Začal vyhrožovat, že si mě může předvolat. Na to jsem odpověděl, že jestli si myslí, že si na fízlárně vzpomenu... a zavěsil jsem.
Nic dalšího už z toho nebylo.
Však víš: to, že jsem paranoidní, ještě neznamená, že po mě nejdou ;-)
Ono je možné si vybrat, buď se dá na takhle jednoduchý dotaz snadno odpovědět aniž by se něco prozrazovalo nebo neodpovědět a pak se nechat předvolat někam na úřadovnu co třeba sídlí o 30 km dál a ty s tím ztratíš téměř celý den a dostaneš minimální náhradu a to odmítnout nemůžeš.
Jj, dotazy jsou takového rázu, že nežádají žádné citlivé informace, nežádají žádné finance a mohu klidně odpovědět "nepamatuji se, nevzpomínám si" a nikdo by nemohl říct ani "popel".
Ale raději si pisatele mejlu přece jenom předem ověřím.
Samozřejmě, krátký telefonát a je jasno. A platba za vstupné, jízdné apod, není něco na co by si člověk nepamatoval.
Tak pokud máš mrňat povícero jako já a absolvuješ s nimi poměrně často výlety po obdobných dětských atrakcích, pak není nic divného na tom, že si po roce nevzpomeneš, kdy si kde konkrétně byl a jakým způsobem si hradil vstupné a proč zrovna tak a v takové výši.
A mně v práci vyčítají, že jsem poslední, kdo za oběd stále platí v hotovosti a nikoliv moderně Querkem...
Před lety, když mě omrzelo přesypávat peníze mezi spořícími účty, podle toho, kde bylo zrovna v akci víc procent (úžasný bylo třeba ING, kde slušný úrok dávali jen novým klientům, takže po skončení akce bylo potřeba účet zrušit, rok počkat a založit znovu) a přesypal to na stavební spoření, tak mi najednou přišel dopis, že podle jakéhosi zákona o prání špinavých peněz, jsem povinen doložit původ vložených finančních prostředků...
A pak jsem několik večerů sepisoval, z kterého na který účet jsem ty peníze poslední roky převáděl, aby měl úřední šiml klid, že jsem nic nevytuneloval...
Pro příště jsem dostal radu větší částku rozdělit do několika převodů... ;-)
Podvodný e-mail, který mi doputoval minulý týden...
Viz obrázek.
- - -
Líbí se mi ten překlep "zoopakr" :-)
Občas nahlížím na K-report, což je diskusní server o hromadné dopravě. Tam jsem našel pojem pakr ve větě "Rychlík mizí v dáli a po prázdném nástupišti se potácí pakrová s kárkou".
Pátral jsem po významu. Je to obsluha zavazadel, takoví ti co vozili v kárce nebo na Balcancaru (aku ještěrce) balíky k vlakům a od vlaků. Je to nějaký germanismus, ale už jsem zapomněl, z čeho to vzniklo.
A jo, vidíš, řeklep, a to jsem to po sobě asi 2x četla :o)))
Ten můj mejl vypadá docela důveryhodně. Zatím to sem ale postovat nebudu - až podle toho, čeho se dopídím.
Mrkni vždy do hlavičky mejlu na ip adresu smtp serveru, pokud tam není, tak je to jasné už dopředu. Pak tu ip adresu zkopíruj a přes whois zjištíš majitele ip adresy. Tak pokud je to úřední dopis, tak majitel bude úřad. Bohužel v mejlu můžou dát jakýkoliv odchozí mejl, tak mrknout na returnový. Jinak fízli posílají firmám předvolání vždy datovou schránkou. Osobní údaj je cokoliv, co identifukuje osobu, i jeho ip adresa. Na to je potřeba soudní příkaz. Dotazy po telefonu opatrně, bo jim správně jako osel odpovím osobním údajem, dalšímu blbcovi od nich to dojde a povezou se po mě. Číslo telefonu si taky vyhledat na webu daného policejního sboru a pro jistotu serveru typu - kdo mi volá.
Jakýkoliv osobní údaj přes telefon znamená jen problémy, když nevíš s kým můžeš mluvit. Ostatně, kde fízl legálně dojde k mému telefonu, i když můj je tisíci wifinách ve 32 obcích :-D
Ostatně nikomu nemůžu dát telefonní číslo někoho druhého, pokud to neodsouhlasil.
Hlavička mejlu mě nenapadla, na tu ještě jen tak pro zajímavost kouknu.
Nicméně ověřila jsem si pravost telefonátem přímo na GIBS a fejk to není.
Takže pár stručných a jednoduchých odpovědí ode mne obdrží.
Jinak datovou schránku jsem si blokla hned po jejím zřízení, takže na tu mě opravdu kontaktovat nemohou.
Pakři v akci.
Pakr byl docela běžný termín (v oněch dávných časech, kdy se balíky posílaly vlakem). Vždy jsem myslel, že je to od das Paket / balík.
Já ještě pamatuju bezdokladový bankovní styk, který se řešil tak, že se odnesla na nádraží taška s magnetickou páskou, pakrová ji předala do vlaku a v Ústí si ji vyzvedli pracovníci z banky. Druhý den opačnou cestou poslali výpisy. Protože banka měla předepsáno, jak má vypadat kabela, ve které se páska posílá, jednalo se o kabelový přenos.
Jo, to jsme kdysi v práci, asi tak jednou týdně, vozili zálohovací pásky našeho bývalého systému do pořádného trezoru na ředitelství. Přes půl Prahy, pomocí MHD samozřejmě. Já to vždycky fláknul do svého soukromého batohu a jelo se. No, jednou u toho byl náš "bezpečák" a hned měl připomínky, že by se to asi mělo vozit v nějakém certifikovaném kufříku, co se bezpečnosti týče...
Tak mu říkám, že když se budu mrcasit po Praze s nějakým takovýmhle, pro některá individua velice zajímavým zavazadlem, v ruce, že si koleduju o přepadení mnohem více, než když pojedu jako obyčejný nezajímavý civil s obyčejným nezajímavým batohem na zádech ;-) No, chvíli přemýšlel, ale nakonec to uznal...
Akorát jsem navrhoval, že když už teda chtějí řešit bezpečnost těch dat, že by mně mohlo vozit služební auto, ať se s tím nemotám na veřejnosti ;-) No, dopadlo to tak, že jsme to i potom dělali tak jak jsme byli do té doby zvyklí :-)
Běžná kabelovka se svěřovala řidičům v autobusech. S "tajnýma datama" se muselo jet a předat to v Praze osobně.
My jsme je nikomu nepředávali. Sami jsme si to odvezli a i sami uložili do toho momentálně otevřeného trezoru.
Má z vás někdo pocit, že fakt vědí o čem rozhodují?
https://echo24.cz/a/H3s7t/zpravy-svet-nemecko...
EU mi vyhovuje, svobodným pohybem osob, zboží,nemám kapitál, kterým bych po EU pohyboval, ale chápu, že je to důležité.
Líbí se mi Erasmus, nechat studenty cestovat.
Dál už nevím, k čemu je nám EU dobrá, jen fakt vymýšlí kokotiny.
Jsou jen dvě cesty, přestanou se montat d věcí, kterým nerozumí, nebo se EU rozpadne.
Bylo by to škoda, ale po zkušeností se sebereflexí po covidu se i zdá, žebruselští chtějí spáchat na EU sebevraždu.
Bouře ve sklenici vody. Zatím nikdo nerozhoduje a pivovarníci se důrazně ozvali, tak to jistě vezmou v potaz.
Takhle vypadá každé komplikovaněkší rozhodování. Vždy to někomu vadí a musí se to přizpůsobit. Jakoby jsi to neznal.
Ta myšlenka není v jádru špatná, jen její aplikace do reálného světa je debilní.
Ber to jako důkaz, že příslušní lidé jsou totálně odtržení od reality světa, dost možná standardně fungují tak že něco vykřiknou a pak čekají jestli se někdo ozve.
Silně pochybuju, že by komukoliv z nás takový styl práce procházel...
Jako sebevražda mi spíš ale připadá snaha vystoupat Maďarsko z předsednictví v dohledné budoucnosti.
Jako jo, jsou to trotlové, ale jak si organizace začne lámat vlastní pravidla, je s ní konec...
Recyklace plastů
https://www.youtube.com/watch?v=1C8k1-JN9Lg
Nepotřebujete houkačku na kolo se 140dB? ;-) Za pár korun...
https://www.banggood.com/140dB-High-Sound...
Trochu bych se bál, že čínské decibelly budou fungovat podobně jako čínské lumeny. :-)
Navíc, předpokládám, že to bude kvičet vysokou frekvencí, což sice jako houkačka alarmu funguje v uzavřeném prostoru dobře, ale na ulici to funkci zvonku neplní (ověřeno před lety s malou sirénkou). Lidi se začnou rozhlížet, co to bylo za zvuk, zatímco při zazvonění se mají snahu uhnout (alespoň někteří).
njn, záleží před čím jsou lidi naučený uskakovat.
Před lety jsem málem vyskočil z kůže, když jsem šel okolo stavby a najednou mi na záda dejchla tramvaj.
A stačilo si namontovat ten zvonek na T148, absenci kolejí jsem v ten okamžik naprosto neřešil :-)
Mám ověřeno, že obyčejný zvonek na 20 Kč funguje velice dobře a spolehlivě, rozhodně bych neměnil za nic jiného.
Pokud tím chceš nadávat autům, tak to musí být silné a nepřeslechnutelné. Pokud chceš, aby tě registrovali chodci, tak je nejlepší zvonek. Na ten ví, co mají udělat a nevylekají se. Ani nemusí být nijak hlasitý.
Trošku jednoúčelové, ale stejně zajímavé...
https://www.youtube.com/watch?v=SKfTBa-9qaw
Doufám, že mezi námi takoví cyklisté nejsou.
Jede po chodníku, dokonce i se ženou a děckem, a přesto zlomí sanici chodci s pejskem:-((
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cyklista...
Slušná práce, že ho i po takové době našli.
On je to prostě kus od kusu. Vůbec nezáleží na tom, zda jezdí na kole nebo má psa.
O víkendu jsme se ubytovali na statku. Byl tam i pár se psem. Velké plemeno, tipla bych ho na křížence s bernským salašnickým.
Samozřejmě moc hodný, co by ani mouše neublížil, jako vždy.
Hned v pátek na prví potkání povalil na zem vnučku a samou láskou ji olízal obličej. Dle majitelů psa jasný důkaz, jak je to zvíře hodné.
V sobotu jsme chtěli grilovat. Majitelé penzionu k tomu vyčlenili zadní dvorek, kde bylo ohniště, lavičky kolem ohniště , velký stůl, gril.
Spousta místa pro všechny.
Tak jsme tam šli chystat grilování, ale majitelé psa byli rychlejší. Už měli rozdělaný oheň, a když nás viděli, co děláme, tak panička pronesla: "No to snad nemyslíte vážně! My si tady chceme užít klidu u ohýnku a pustit psa, aby se proběhl."
Tak jsme řekli, že klidně mohou, že nám to nevadí.
Oheň na střeše! Prý, to snad ne! Oni chtějí mít klid. A přeci je to divný, když oni budou u ohně a my u grilu.
Mužská část rodiny už začala projevovat tendenci hájit si své teritorium hlava nehlava.
Naštěstí, my ženské jsme prostě popadly gril a odnesly ho 50 metrů od nich do polí.
Vzájemná ohleduplnost by měla platit vždy a všude. Ale sorry, v tom tvém případě bych dotyčným "zlomila sanici" už ve chvíli, kdy by pes objal a olízal naše mrně.
Tohle si prostě cizí pes nesmí dovolit.
Nejsem pejskař a dost se mi příčí, když se pes snaží být kontaktní. Zvlášť když páníček tvrdí, že pes nekouše.
Většinou odpovídám, že "koušu já", což vždycky zabere a páníčkové si drží psa v dostatečném odstupu.
Bohužel, vzájemná ohleduplnost platí jen a pouze mezi vzájemně ohleduplnými.
Prostě platí, že když už na kole jedu po chodníku, tak dávám pozor a nikoho neohrožuji.
Stejně tak, když už mám psa, který je nevychovaný, dávám si na něj pozor a nenutím ostatní, aby se přizpůsobili.
Jo, a páníček od paničky a psa, byl v pohodě. Chtěl situaci urovnat, dohodnout se, moc se snažil.
Ale panička nedovolila.
Bylo nám ho všem líto. Ale co naděláš.
Škoda chlapa, kterému ženská velí.
Vybral jsi to sám, chudák.
Hmmm, zrovna v sobotu jsem přemýšlel, co by ještě byla přiměřená obrana, když nějaký tele vystartovalo po mně jedoucím na lehokole, běžel těsně u zadního kola, blížil se k řidítkům a já čekal, zda se mi zakousne do ruky nebo ne, protože řev páníčka kdesi vzadu, neměl žádný vliv...
Ani nevím, zda by šlo psa označit za viníka dopravní nehody, ono by v té rychlosti stačilo lehce žďuchnout do řidítek, nedělám si iluze, že by tam čekali na policii... dopadlo to dobře, ale pěkně mi pokazili den, už zase přemýšlím, kam připevnit slzný sprej, aby ho šlo během několika sekund v takové situaci použít? :-(
Hovno našli, někdo ho napráskal...
No a?
Ty snad toužíš po tom, aby ti někdo rozbil hubu jen tak?
Kdykoliv se mu zachce?
Nezabránili.
Ale nevrátíme se k meritu věci?
Že totiž normální člověk hned na potkání nerozmašíruje pocestnému sanici?
Normální jistě ne, ale normální lidi aby člověk pohledal.
Zrovna teď jsem si nedavno posteskl v "jaké to bylo" jací bezohlední trotlové na žiletkách se vyskytujou na cyklostezkách a hned jsem dostal dva palečky mínus...
Napráskal? Máš hodně zdeformovaný až úchylný myšlení.
v každém případě dobrá práce, že se jim podařilo najít svědka, který jim napověděl kde a koho hledat, resp. tvým pohledem "ho napráskal".
Ne, mám dost zdeformovaný vidění na "úspěchy" jež se fízlům připisují.
Nebyli na místě kde cyklista drandil po chodníku, nebyli na místě kde tentýž blb namlátil jinému, a po roce slavnostně "vypátrali" kdo to byl poté, co jim ho někdo napráskal.
To máme dvě selhání ze tří příležitostí a jestli bych tu třetí považoval za úspěch si nejsem jistej...
Kdyby cyklisté měli na kolech registrační značky, tak ho mají hned a naprášit ho nemusel člověk, napráskala by ho kamera:-))
To máme ale pořád až ten bod tři, ty dva před tím, z nichž jeden skončil rozbitou hubou, pořád platí.
Já bych si mnohem raději představoval, že když se na mě bude někdo napřahovat, tak mi někdo přispěchá na pomoc a ne že mi řekne (až se posbírám ze země a vrátím se od zubaře), že když jim někdo do roka naservíruje dotyčného, tak ho teda předvolají k výslechu, no...
Přispěcháš?
Tady byli cyklisté tři. Chlap, žena a dítě.
Přesto nikdo nepřispěchal. Ani žena ani dítě:-((
Vůbec netuším, který bod teď zrovna máme. A je mi to jedno:-))
Když se nepostaráme sami, nikdo to za nás neudělá.
Stokrát si můžeš stěžovat, že to "oni" se měli starat.
Ale pravda zůstane pravdou.
Když chceš solidní, právní stát, tak se musíš o něj zasloužit.
Stát se součástí.
Nečekat, že ti to někdo prostě a nejlépe bezplatně a automaticky zařídí.
Objednám si z netu batmanovksej kostým, slibuju :-)
Jak zařídit, aby byli v tu chvíli u každého incidentu? Aby dvakrát neselhali? S každým chodcem a cyklistou jeden policista?
Stačí v každé ulici...
Nevím kde operuješ, ale po Praze je na ulici neuvidíš jak je rok dlouhej.
Teda pokud neparkují UPROSTŘED cyklostezky a nediskutují ve čtyřech s nějakým bezďákem co tlačí šmajdavý nákupní košík.
Popravdě, když bych mocí mermo nějakýho potřeboval, mám největší šanci je najít na asi třech až čtyřech místech v okolí, kde pravidelně chrápou ve služební oktávce.
Teď nedavno jsemjel kolem ledáren v Bráníku, byl tam nějakej festival. Na silnici/cyklostezce vedoucí kolem, zákaz zastavení. Přesto auta zaparkovaná na obou stranách, mezerou urpostřed se ledvá protahne jedno, když sklopí zrcátka, do toho obousměrný provoz, do toho kolisti, bruslaři, dovedeš si představit. A kde najdu příslušníky? Na fesťáku se stánkem...
Spočítej si, kolik je ulic. Na každou bys musel mít tři na směny. To bychom měli víc policajtů než lidí. A ulice jsou dlouhé, nejsou vždy rovné. Policajt za zatáčkou, nebo 200 metrů daleko opět jakoby nebyl. Požaduješ čistě technicky nesmysl.
Výborně, Takže když jsme se dobrali k tomu že nejsou schopní dělat co tvrdí že dělají, což takhle je jako instituci zrušit?
Lepší dopředu vědět že jsi v průseru sám, než do poslední chvíle spoléhat na pomoc která nepřijde, ne?
Ještě jsi nevyhořel a nedostal infarkt. Tak nevyčítáš hasičům a doktorům, že nestojí v každé ulici, platíme si je stejně jako policii.
Pokud hasiči přijedou hodinu po ohlášení požáru Felicií s buřtama a zahradním lehátkem v kufru, s tím že co jako čekám že s tím hořícím barákem udělají tak mi věř že budu.
Pokud mě ještě sejmou hadicí, protože jsem si dovolil lízt jim do zelí a hasit sám, situaci to taky nevylepší...
Praha má 7767 ulic. Nejsou v tom parky a náměstí.
Pokud by se na každé střídali tři na směny, byl by jich potřeba 23 300. Kdyby každý z nich měl plat jen směšných 20 000 Kč, vyšlo by to měsíčně kolem půl miliardy. Bez parků a náměstí!
Kruci jak to v těch prvorepublikových filmech fungovalo, mám na mysli dějové umístění, začal jeden policajt pískat a už jich bylo kolem jak myší, bylo to tak i v reálu?, bo dneska by se asi upískal.
Tak Praha byla podstatně menší. A policajti si hlídali hlavně kritické čtvrti a kritická místa - znáš to "Žižkovu a Libni zdaleka se vyhni" :o)))
A hlavně, si teda myslím, zlořádi se tehdy neoháněli diskriminací, právem na svobodu apod., před policajtem měli grázlíci nahnáno a vězění prostě bylo vězení.
Dneska si s policajtem tam akorát každý neřád vytře zádel...
Hříšní lidé a pánové ze čtyřky byla krásně natočená hodně zidealizovaná doba a povídky. Těch policajtů a strážníků v ulicích zase tak moc nebylo, rozhodně ne tolik co jich je dnes pokud mají plný stav.
Čili fikce nebo asi nová doba nové metody, stačí na pár minut blbě zaparkovat a dějou se věci, odtah, botička, lístek za stěračem.
Asi záleží jak kde, někde to je nutné, někde přehnané a někde absolutní nezájem i kdyby se hodinu nedalo vůbec projet.
To parkování sice krapet štve asi každého, ale to je to poslední a okrajové co policie dělá až když zbyde čas.
Já odtah neviděl už řadu let a občas botičku tam kde já bych už velice rád viděl odtah. Lístek za stěračem je pohoda, když už parkuju kde se nesmí, tak se stavím na stanici, posypu si hlavu popelem, nechám ukápnout slzu a ty dvě stovky zaplatím a jdu dál :-)
Tebe bych vážně nechtěl mít nikde poblíž kdyby se mi něco stalo.
Žádný div, že máme tak vysoký počet napadení, když jsou tady lidi tvého zdeformovaného myšlení. Už jsem se s podobnými typy mnohokrát potkal, ale vždycky mě spolehlivě nadzvednou.
Zkus se se zamyslet nad tím co si napsal. Máš vůbec představu kolik je třeba jen v Praze kilometrů silnic a chodníků? Na to aby mohl být na každých 500 m jeden policajt, musel bys platit daně alespoň 90 % a kdo ví jestli by to stačilo. No a pak bys zase hloupě vyřvával a blábolil kde byli policajti, že hlídají chodníky a nikdo neohlídal tvůj byt, když ti ho někdo v klidu vykradl. Ac až ti někdo rozbije hubu tak, že tě pošle na měsíc do nemocnice, tak budeš moc rád za každého kdo "napráská" kdo ti to udělal.
Až se ti něco stane a budeš vědět, že jiný ví, ale přece nebude "práskat", protože fízl byl někde jinde, takže prostě máš smolíka, tak bych ti docela přál ten vnitřní pocit. Dost podobně nešťastných jsem viděl, není to nic příjemného, proto mě podobné zvrácené myšlení spolehlivě nadzvedne.
Když mi zmizelo auto před domem, tak mi na 158 napřed vysvětlovali, že jsem idiot a nevím kde jsem si ho zaparkoval a že si mám obvolat odtahový parkoviště.
Když po 45(!) minutách dorazil jeden(!) otrávenej fízl s tím co jako čekám že udělá a proč ho vůbec otravuju, když je jasný že stejně nic nevypátraj, neměl jsem vůbec pocit, že si zasloužej byť procento daní.
Policajt má bejt tam, kde se porušuje zákon a bránit tomu. Ne bejt spolehlivě kdekoliv jinde a vykazovat činnost až když je to nezbytně nutný.
Obrana jejich laxního přístupu zase vždycky spolehlivě nadzvedne mě, tak si z toho nic nedělej...
No, já teda policajta na každým kroku rozhodně potkávat nechci... Ono jich tu je na tenhle stát už teďka až až... "Policejní stát" hadr... A přitom se pořád někomu zdá, že jich je, prý, málo :-O V Praze jich, opět prý, chybí kolem 1000...
Občas se od baráku taky vymotávám po chodníku na kole ;-) Než se cpát na frekventovanou silnici s autobusama i náklaďákama, to se radši těch pár stovek metrů svezu po tom chodníku... Místa je na něm dost, včetně dost širokého pruhu trávy, která je mezi ním a silnicí. Takže když se chce, tak se tam v pohodě vejdeme všichni, a ohleduplně ;-)
Takže aby mně hned za rohem stavěla nějaká aktivní hlídka, tak o to fakt nestojím.
Ani já ne.
Jen bych rád, když už tu instituci teda máme, aby měla jasně definovaný, v čem se s ní dá počítat a co je čistě můj problém. Ne že sice hlídají dodržování zákona, ale ukradený auto je naprosto netankuje, zato mají neuvěřitelnou starost abych jim podepsal lejstro, že pokud bych se něčeho dopátral sám, tak je to porušení paragrafu s trestní sazbou XY...
Současný stav kdy jakoby zaštiťují všecko a vlastně nedělají nic považuju za krajně neuspokojivý.
Tihle čičmundové vždycky předváděli jen činnosti, které vyžadovaly jejich minimální aktivitu :-/ Nejlíp se někam zašít nebo naopak za bukem číhat na nějakého hříšníka, který provede nějaký absolutně banální přestupek...
Proto tvrdím, že kdyby jich bylo ještě víc a byli pak skoro všude, tak nás budou buzerovat na každém kroku, a to nejenom coby cyklisty.
Tak už snad jen citaci z konce článku.
„Tímto děkujeme všem, kteří pátrání věnovali pozornost a zveřejnili ho,“ uzavřel mluvčí.
Zdroj: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/cyklista...
V kontextu toho, že informace o hledaném pachateli zveřejňuje policie zpravidla s mnoha měsíčním zpožděním, kdy už nečeká, že by ho mohli najít... mi to poděkování zní trochu jako ironie. :-D
Původní informace ze stránek Policie ČR:
https://www.policie.cz/clanek/cyklista-zautocil...
Zajímavé, policie měla odvahu napsat, že pachatel byl "snědé pleti (Rom), který byl vysoký asi 185 cm, byl mohutné postavy..." zatímco na idnesu už píšou jen o cyklistovi, nikoliv třeba cikánovi... ;-)
Je rasismus myslet si, že by uvedení této informace úplně změnilo obsah diskuze pod článkem? ;-)
Takže policie zveřejnila případ nikoliv z mnohaměsíčním zpožděním, ale po 14 dnech, a to včetně identikitu možného pachatele a informací o jeho kole.
Pročež převedeme diskusi zase na něco jiného, zcela mimoběžného:-)))
A jak jinak by ho měli najít? I v detektivkách máš většinu odhalení postavených na tom, že se povede najít svědka, který "napráská". Situací, že by pustili psa po stopě a pachatele rovnou sami uštvali moc nebude.
Jsem si jist, že "vypátrání pachatele" oběti velmi pomůže, s rostoucím časovým odstupem je ta pomoc jistě jen větší a větší...
Nevím, v detektivkách co jsem pochytil já je zpravidla agilní jedinec, co dotyčného "vydedukuje" v dohlédneme čase díky vlastnímu přičinění, ne proto, že sedí na prdeli a čeká až k němu někdo přijde s hotovým řešením. Ale produkci Agathy Christie bych se v tomhle případě asi stejně neridil... :-)
Pomůže jí to úplně stejně jako by ho na místě uštvali za pomoci těch psů, ne? Vypátrání pachatelů pomůže ve smyslu nějaké odstrašovací prevence do budoucna - nikdy ne té oběti, která už napadena byla.
I u té Agathy Christie jsou všechny "dedukce" postaveny teprve na tom, co viděli a zapamatovali si svědkové. (A ani tam to oběti už obvykle nijak nepomohlo.)
Oslovit veřejnost a získat tak někoho, kdo "napráská", je podle mě v tomto případě prakticky jediná cesta. Dedukce je fajn, když máš nějakou konečnou množinu podezřelých a znáš jejich možné motivace. U náhodného střetu cizích lidí nevydedukuješ vůbec nic. Jen najít někoho, kdo viděl, všimnul si, zapamatoval si - a je ochoten "napráskat".
Blahopřeju, pokud ti tohle vyhovuje a připadá dostatečné, jsi skutečně šťastný jedinec. Nezbývá mi než závidět...
Překvapuje mě, že se některý vynálezy neujaly.
I když je fakt, že ty přívěsy co se vozej dneska jsou asi praktičtější...
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/ap9ANOp...
Tak si tak pročítám novou verzi "Vyhlášku o schvalování technické způsobilosti vozidel a technických podmínkách provozu vozidel
na pozemních komunikacích" z letošního května a objevil jsem tam to, že pokud šířka kola přesahuje 1m, tak už musí mít "zdvojené osvětlení", čili jak dvoje přední/zadní odrazky, tak i přední světlomety/zadní svítilny... To tam bylo už dříve nebo se to tam objevilo až teď?
Pak je tam i uvedeno, že kolo může mít až 1kW pomocný motorek. Samozřejmě při zachování 25km/h maximálky...
Není to nová verze, je to dokonce úplně nová vyhláška pod novým číslem 153/2023, původní 341/2014 se zrušuje. obojí je zdarma dostupné na webu, nic ti nebrání si to porovnat
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2014-341
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2023-153
Hele a nevíš prosím, kdysi bylo v nějaké vyhlášce přímo napsáno, že jízdní kola se neschvalují, pouze musí splňovat předepsané požadavky, tu vyhlášku pak (před lety) zrušily.
Přesunula se tahle formulace někam jinam? Nebo z čeho dovodit, že jízdní kolo může v ČR postavit kdokoliv z libovolného materiálu?
Existuje nařízení EU 168/2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly kde je jsou ve výjimce elektrokola s limity jak je známe. Jedná se o schvalování typu, nikoliv jednotlivých vozidel
Že by se schvalovala obyč jízdní kola pochybuju, předpokládám, že tam se dává prohlášení o shodě jako u většiny jiných věcí. Relevantní normy pro prohlášení o shodě u kol viz třeba tento článek
https://www.szutest.cz/elektrokola-jizdni-kola... (2006/42/EC, ČSN EN ISO 4210), ale jestli je někde přímo povinnost toto splnit netuším.
Jo, tu 153/2023 mám právě staženou, tak jsem si toho všiml zrovna tam. Mám to přímo od zdroje, z ASPI.
Akorát mně štve, že z toho jejich souboru nejde kopírovat text, i když to v oprávnění toho PDF povolené je :-/
Co jsem používal ASPI, tak jsme měli plnou verzi a bylo možné stáhnout a uložit plný text a co vím, tak to je stále. Asi záleží na oprávnění přístupu a zakoupené verzi, nic levného to není.
Předpokládám, že máme také plnou verzi... I když, u nás bych se poslední dobou nedivil už ničemu ;-)
Normálně mně to poslalo na jejich FTP server (ftp.aspi.cz), kde jsem si pak stáhnul to příslušné PDF. Z něj ale už nejde kopírovat obsažený text :-/ To fakt nevím jak s tím mají naši lidé pracovat, když každou chvíli z toho potřebují někam vložit nějaký text...
Také nevím proč je to teďka řešené externím odkazem, když to vždycky bývalo normálně součástí té aplikace... Ty věci to zobrazovalo rovnou ve svém okně, a byl to normální text, kopírovatelný...
Ještě mně napadlo, že třeba nemáme zas tak úplně plnou verzi, ale zaplacené jenom některé moduly/zákony/vyhlášky. Zrovna tenhle "silniční zákon" se naší práce vůbec nijak netýká, tak třeba proto se s tím nedá pracovat na 100%. Kdysi to ale šlo... Asi jsme začali šetřit :-)
Přes den kouknu na věci, které se nás pracovně přímo týkají, tak snad aspoň to se bude chovat "normálně"...
Text vyhlášky je na webu ASPI i pro neplatící, ale přílohy jsou jen jako odkaz na stažení PDF sbírky zákonů jak to vydává Ministerstvo Vnitra a tam jsou přílohy vloženy jako obrázek, proto je nejde kopírovat textově. Vyhláška vyšla teprve před čtyřmi dny, předpokládám, že do data kdy má začít platit (24.6.) to v ÄSPI zapracují.
Každopádně zákony pro lidi to mají textově už teď, viz odkaz co sem už dával.
Jo, počkám si až to opravdu vstoupí v platnost. Taky si myslím, že se to pak objeví přímo v tom ASPI. Jenom jsem netušil, že se takhle řeší to "přechodné období" :-)
Že je to obrázek jsem si nějak nevšiml, moje chyba... Zajímací ale je, že hlavička je normálně kopírovatelná. Ten text uvnitř už ale ne...
Mladí a neklidní: Dali byste to https://www.youtube.com/watch?v=7KC3ajzjXBM v rámci tréningu?
Udělali si hezký pohodový výlet. Jenom je zajímavé, že v 18. roce ještě někdo něco podobného jede podle mapy a složitě dohledává cestu a nejede na jistotu podle navigace.
Nojo, ale to dobrodružství s navigací nemáš.
To bys byl možná překvapený :-)
Že je úsek mezi Zbečnem a Žloukovicemi (podle vody) nesjízdný ví snad každý outdoorový cyklista "od Šumavy k Tatrám" a že se to objíždí přes brutální kopec ´sýkořičák´
Proč by byl nesjízdný? Jel jsem tam mockrát a kopec sýkořičák si rád odpustím. Obtížný je pouze kousek, asi 350 metrů za posledními chatami. Napřed tam bývají kopřivy, což nevadí a potom se cestička zvedne o pár metrů výše nad řeku a změní se na kozí stezku. Tam se moc jet nedá, ale je to jen 350 metrů. Pak už je jen průjezd nesečenou trávou k mostu ve Žloukovicích, přes který jezdím na druhou stranu. Chce to vyzkoušet. V podstatě se dá jet z Rakovníka až na soutok s Vltavou bez jediného kopce.
Až dodatečně jsem se podíval na video...
Už jen to, že někdo jde napravo od kola, kde je ten sešup dolů a kolo vede ve svahu vlevo nad sebou svědčí o tom, že to nejsou "terénní cyklisté", ale jen cestovatelé po polních cestách. Tím nijak nechci snižovat jejich cyklistické dovednosti. Naopak klobouk dolů před dědky!
Není to tak zlé, jak to vypadá na videu. Celý úsek mi zabere cca 10 minut i s kochacími výhledy - ale nejezím tam natěžko, to dá rozum.
Nejel jsem to, leč Martin K. (Lazza na BF) to klasifikoval jako nesjízdné.
V tom případě to musí být pravda! Kdybych to věděl dříve, tak bych tam nikdy nejel :-))))
Ano, malé kousky kousky jsou nesjízdné. Ale škrábat se kvůli tomu do Sýkořic??? Pokud chci do Nižboru, je to nepříjemná a zbytečná zajížďka s "velkým" převýšením. Pro běžného bikera to není žádný problém (na těžko ano).
V mapy.cz je tam varování, že je to obtížné místo i pro pěší, podle Strava heatmap je tam na kole není žádný průjezd, takže to nemaluj na růžovo.
Pokud je běžným bikerem myšlen závodní enduro jezdec, tak dejme tomu.
Že ty jsi tam nikdy nebyl a opět jen teoretizuješ? :-)))
Jak sis jistě přečetl, netvrdím, že je to cyklostezka v Polabí. Ale byl jsem tam i se slečnou bikerkou a dala to dobře. Já jsem to "jel" cca 30x.
Chápu však, že když to píšou někde na webu, tak to musí být pravda. Ach jo...
Stravu (pro "vtipálky" nikoliv v českém významu slova) používá jistá kategorie jezdců. Dostatečně "nepohodlné" místo uplně stačí k jejich odrazení a nulovým průjezdům.
Nedělej z toho univerzální pravdu.
Jaká jistá kategorie jezdců? Co o tom ví kriplík co jezdí na tříkolce?
Sportovní a pokročilí jezdci Stravu používají, naopak to spíš nepoužívají turisti a rekreanti. Tratě enduro závodů i černé traily na Strava heatmap celkem svítí.
Pokud je někde v mapě cesta a zejména pokud je atraktivní tím, že vede podél vody a na heatmap je tam 0 průjezdů, tak je to minimálně varování, že tam asi není něco úplně v pohodě.
Vcelku to co píšeš.
Nepoužívají to turisti a rekreanti, ale sportovní a "pokročilí" jezdci, co se poflakují na enduro závodech a černých trailech.
Turista a rekreant co jede kam se mu chce, cestou se kochá a krom dojetí do cíle cesty ho v zásadě nic nepodvazuje, se na takovém místě vyskytne. Možná ne často či pravidelně, ale "hrozí" mu to.
Sportovní a "pokročilí" jezdec s pečlivě naplánovanou trasou, která musí utíkat, jež má potřebu si hlídat tepové frekvence, kadenci a všechny ostatní měřitelný parametry svého výkonu se na takovéhle místo nedostane, protože na něm není nic, co by ho na něj dovedlo, či dokonce lákalo. I černý trail to připomíná leda na první pohled, nemluvě o kontextu trasy.
Statistická data ze kterých vznikají Strava heatmapy tedy neodpovídají realitě v plném rozsahu, jelikož prostě nepodchycují plný rozsah vstupních dat (všechny typy jezdců).
V podstatě se jedná o tohle:
https://en.wikipedia.org/wiki/Survivorship_bias
Ale jestli jezdíš podle Stravy, jsi jedním z dané skupiny a pak ti to naprosto vyhovuje, to je pochopitelné...
Ukončil bych tuto neplodnou debatu poznámkou.
Nikdy jsem aplikaci Strava (ani žádnou jinou) nepoužil a z mých kamarádů, kteří tam se mnou také jeli, tuto aplikaci také nikdo nepoužívá. My se doma koukneme do mapy a prostě jedeme. Nepoužívám telefonní mapy, cyklokompjůtr ani žádnou GPS.
Děláš chybné závěry z toho, že v jakési aplikaci je nula průjezdů. Přidej si tam třicet mých a o něco méně mých kamarádů a uvidíš, jak se ti ta "seriózní" data změní.
The End.
Nikde sem nepsal, že i ve skupině, která ke Stravě tíhne to používá většina, to ani zdaleka. A nejde jen absenci žáru v diskutovaném místě, ale i o to, že v navazujících úsecích podél řeky je žár značný, který ovšem v diskutovaném místě mizí a uhýbá na kopec. Je tam i vidět, pár čar směřujících k danému místu, které pak mizí, tedy dotyčný to otočil. Proč tedy, když dané místo je pro průměrného bajkera v pohodě?
https://www.strava.com/heatmap#16.00/13.95200...
(Pro zobrazení heatmap plném rozlišení je třeba být přihlášen
Už se na to vyprdni. V té tvé aplikaci se prostě ukazuje, že někteří strávníci se na daný úsek necítí a tak jedou jinudy. Jiní se cítí, ale strávníci nejsou.
Jeď se tam podívat a napiš svoje poznatky. Takhle jen opisuješ, co bratr kamaráda slyšel od své švagrové, která to četla na novinkách.cz.
Necítí se prakticky všichni, nikoliv jen někteří, ale prakticky všichni a mě zajímá proč, když je to tam vlastně v pohodě.
Jsi jak malé děcko. Chápeš, že spousta bikerů žádnou Stravu nepoužívá a prostě jezdí na kole?
Ještě jednou - jeď se tam podívat a neplkej planě z gauče.
Viděl si to video, na jakých kolech jeli a co měli naložené?
Je velký rozdíl jet je jen s malým batůžkem na kole co máš proti běžnému treku s naloženými brašnami.
S horákem se téměř bezmyšlenkovitě vrhnu kamkoliv a klidně budu půl hodiny kolo vláčet a sto metrů přenášet přes polomy nebo kozí stezky, ale určitě tu trasu nebudu doporučovat jako sjízdnou. Pokud jedu na treku i bez bagáže, tak už hodně zvažuju kudy pojedu a nebude mi vadit převýšení 200 m jenom když to kolo nebudu muset nikde vláčet a složitě přenášet.
Proto výše píšu, že na lehko OK, ale na těžko ne.
Nevím, jak vypadá aplikace, o které tady xtonda pořád dokola mluví. Možná tam jsou (ne)doporučené trasy pro různé skupiny cyklistů - bikeři, leháči, tříkolkáři, silničáři, trekingáři... nevím. Ale napsat obecně, že je něco naprosto nesjízdné je hloupost. Skoro všechno je sjízdné - ale jak pro koho.
Souhlas. Aplikace Strava je dobrá pro soutěživé bajkery. Kdysi jsem se tam taky zaregistroval, použil jsem ji jen párkrát a už jsem zapomněl přihlašovací údaje, pro mě byla k ničemu, nejsem trailový jezdec.
Za sucha bych se tam asi pustil už jenom proto abych zjistil jestli to jde nebo ne a z kterého směru líp. Samozřejmě vykřičníkové varování na trase beru vážně a za mokra bych tam určitě nejel.
Tak vím o jednom úseku, který je opravdu nesjízdný - tady https://mapy.cz/s/daladohajo
Je to uklouzaný sráz nad vodou. Zvlášť v cyklobotách chuťovka.
A tam se jezdí celkem dost
https://www.freemap.sk/#map=16/50.426422/14...
Na freemap.sk si lze Strava heatmap zobrazit i bez přihlašování.
A co se ti nezdá? po silnici z Polska se tam jednou ročně jede legálně cyklo závod. Na ostatních cestách je heat dost nízký, občas se najde někdo kde jede i tam kde se nesmí. Při přepnutí na pěší aktivity jsou cesty násobně jasnější.
Závod vede nahoru po Jubilejní cestě pro auta
https://uphillrace.pl/trasa/
Na mapě je mnoho vláken tažených po jednosměrné pěšině po Cestě česko-polského přátelství. Totéž přes Úpské rašeliniště. Jednotlivé průjezdy se dají očekávat, taková četnost je zvláštní.
Jestli narážíš na to, že si hodně pěšáků omylem nastaví cyklistiku, tak hodně obtížné cesty jako modrá do obřího dolu nebo žlutá pod lanovkou, které na pěší heatmapě svítí hodně mají v cyklo heatmapě jen jednotlivé průjezdy. Totéž lanovka.
Cesta přes úpské rašeliniště je perfektně sjízdná s mírným sklonem, na tom jednosměrném úseku červené je výraznější heat hlavně ve spodní části která je taky celkem sjízdná, prostě se smiř s tím, že ten zákaz celkem dost lidí nerespektuje a že pěšáků co si omylem nastaví cyklistiku je statisticky nevýznamné množství
Výraz nesjízdné použil AV, já ne.
Strava heatmap jsou přes sebe vykreslené trasy všech aktivit za poslední rok od uživatelů té aplikace, kteří to nezakázali. Čím víc přes sebe jich je, tím čára tlustší a barva jasnější - víc svítí. Na břehu před i za diskutovaným úsekem je heat celkem viditelný, ale tohle místo řekněme 95 % všech uživatelů objíždí přes kopec i když tam nastoupá přes 200 m. To musí mít nějaký důvod.
Samozřejmě je potřeba to brát s rezervou, občas se přihodí že je výrazný žár na mizerné cestě protože tam někdo uspořádal MTB závod.
Předpokládám, že ti, kteří se otočí a jedou přes kopec budou vrchaři a soutěží na Stravě o polka dot jersey :-)))
Jel jsem hřebenovku ze Špindlerovky na Labskou ten rok, kdy ji oficiálně zavřeli. Dnes by tam Strava jistě taky ukazovala naprostou nesjízdnost, ač se to dá jet téměř celé. Strava nejspíš ukazuje nesjízdné trasy i v Saalbachu a Leogangu (a jinde), kde jezdí i holky a malé děti (viz fotky).
Nepřeceňoval bych data od anonymních lidí, prože nevíš, jakou úroveň jízdy na kole mají. Nehledal bych důvod proč tam nejet, ale spíš možnost jak se zlepšit a posunout své hranice.
Zase manipuluješ, lžeš a podsouváš. Strava neukazuje žádnou sjízdnost nebo nesjízdnost, pouze formou "žáru" ukazuje množství jejích uživatelů, kteří po dané trase jeli, což sem tu napsal už asi třikrát. Samozřejmě je potřeba brát v potaz, že je někde zákaz, cesta je nezajímavá nebo slepá a nebo naopak tam vede trasa náročného závodu.
Já Stravu neznám a je mi ukradená. Také jsem to psal opakovaně. Netuším, co ukazuje nebo neukazuje. Já na aplikace kašlu a jezdím podle svého. Pokud bych se Stravou řídil, tak bych kolem Berounky u Žloukovic nikdy nejel, protože to "nikdo nedal". Takhle jsem v klidu a jezdím tam pravidelně.
The End No.2
Lze prosím zobrazit, kolik průjezdů má na Stravě Juliána po červené z Přední Kopaniny směrem na Tuchoměřice?
Já to tam vždy i směrem dolů aspoň částečně vedu, tak bych ráda zjistila, kolik nás takových nebojsů je.
Jenom z mapy, to nemůže být tak hrozné a rozhodně to zvládne hodně bajkerů. Průměr klesání necelých 11 je za sucha celkem na pohodu a mělo by to jít i vyjet. Pokud tam nejsou terénní schody tak stoupání 11 na na těch 400 m musí na horáku vyjet každý.
Jo, tam se jezdí
https://www.freemap.sk/#map=16/50.128261/14...
Je tam i segment, nejrychlejší to má dolů za 39s, ženská 1:02
A jelikož je tam ten segment, tak aplikace ukazuje žebříček časů kde je vidět, že tam letos jelo 153 lidí co mají Stravu a aktivity veřejné, celkově pak 1484 (je to žebříček, čili každý tam má jen nejlepší čas, celkový počet průjezdů asi nejde zjistit)
Kniha "Mladý konstruktér" z roku 1946 uvádí návod, kterak si zvotovit bateriovou ´dvoulampovku´ na výlety ...
Tedy, ony jsou zde i jiné, lepší návody (Kubíček = detonační motorek o obsahu 1 ccm, Vznětový motorek pro modely létadel, Přehazovačka pro kolo, Nejjednodušší počítací stroj ...)
Kniha "Chlapci a mechanika", rok 1947 uvádí, kterak sám sobě zhotoviti dobrý nástroj = Banjo osmistrunné
Pěkný parčík, dovedl bych si ho představit i u nás...
https://www.youtube.com/watch?v=PDKyQo-I5NY
Kdo by jste zvažoval výlet do Hluboké nad Vltavou, mají tam teď zajímavou výstavu...
https://magazin.aktualne.cz/kultura/hr-giger...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot...
O víkendu jsem si četl článek o lanovce na Ještěd v časopise Krkonoše+JH. Dneska už je i na webu (jen text bez obrázků):
http://krkonose.krnap.cz/apex/f?p=104:7:::NO:RP...
Je tam pěkně popsáno bezpečnostní zajištění - původně měla lanovka dvě tažná lana (na nich před horní stanicí, kde je největší sklon přes 30° visí víc, než polovina váhy kabiny. Ty měly vahadlo, které indikovalo nerovnoměrné protažení lan, později spojené s automatickým zabržděním. V sedmdesátých letech usoudili, že jedno tažné o průměru 22mm bude stačit, ale pro jistotu přidali na kabinu tachodynamo, které by při překročení mezní rychlosti automaticky odjistilo brzdy na nosném laně. V osmdesátých letech ale tohle odstranili a zbyla jediná ruční nouzová brzda nade dveřmi, pro kterou by se průvodčí musel natáhnout ...
I náš výtah pro tři osoby má tojici tažných lan asi tak 15mm v průměru. Velká kabina pro 30 osob, měla jediné, které ještě v tom největším tahu, pod horní stanicí, neuvěřitelně kmitalo:
https://youtu.be/L1-uno0cOxU?t=334
Ještě že kolem Ještědu už nelítají ruský M-21 z Hradčan. :-))
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cavalese...
Teď by klidně i pár let mohli, než se v Reichenbergu domluvíte jestli a jakou znovu postavíte :-)
Zrovna včera jsme to s kámošem probírali U Točky. Ale nejsme v zastupitelstvu, tak to má asi takovej význam, jako vlíkno "Ukrajina" na NaKole. :-)
U Točky? To musela být "balistika"!
https://eurozpravy.cz/wiki/rakety-tocka-u
:-)
https://vid.pr0gramm.com/2023/06/26...
To bych nevěřil, co všechno se dá vyvážet do zahraničí.
Ale je hezké vidět, že jsem něco dotáhli na skutečně špičkovou úroveň :-)
https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-v...
To je pěkný :-)
Ale jen jestli jsme tak trochu neusnuli na vavřínech. Včera jsem v rádiu poslouchal rozhovor s předsedou KČT a bylo to samý poplácávání se po ramenou, jak jsme nejlepší. Ale mě osobně třeba v Sasku a Bavorsku značení vůbec nepřijde horší. Spíš lepší, maj třeba cedulky s názvy cest, informační směrovky kam vedou neznačené, ale vhodné cesty. Nebo Bergpfady!
A k tomu ještě hustší síť značení, než o nás ...
Někde jsem četl, že to naše a Saské značení vychází ze stejného základu, jedni přebírali od druhého, proto jsou asi stejně dobrý
https://vtm.zive.cz/clanky/v-indickem-oceanu-je...
No teda, Poarote, to je ale náhoda!:-))) https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Tak v Německu s tím prostě vjedeš do vlaku jak s tříkolkou. Potíže bych v Německu ani netušil...
Tos mi připomněl, jak jsem před lety prováděl cyklovýsadek z rychlíku na nádraží v Jablonném v Podještědí. Se zábradlím a na lehko! S kolem jsem samozřejmě musel být až na konci posledního vagónu a ten stál už mimo perón - seskok s kolem z klasických úzkých rychlíkových dveří do štěrku se povedl, ale nějaký popruh batohu se mi zachytl o jakousi kličku a vlak se začal rozjíždět ... nakonec se včas vysmekl, ale ty představy o vláčení přes nádraží mě pronásledovaly ještě pár dní :-)
V Německu se mi líbí řešení silnic v některých čtvrtích. Vydlážděné jako chodník, rostou tam stromy jako protirychlostni bariéry, třicítka nestačí i když ji všichni dodržují a celé to prostředí působí velmi mírumilovně. Třicítka u nás měla být už dávno, ale dokud budeme živit sověty s tou jejich kulturou a mirem, a naše matky s dětmi budou skákat do Macochy tak to tam neposunem... leda tak na východ za ruskou Vlastičkou.
To je o územním plánování, o ničem jiným.
Úplně stačí, když si tyhle fotky připíchne na zeď každej architekt (nebo co to je za lidi) co plánuje jak bude ulice vypadat po nejbližší rekonstrukci.
V rámci toho rekonstruování se pak prostě přestaví (a nejsem si jistej, že zrovna zámková dlažba je nezbytnost) a časem tak bude vypadat celý město.
Ale musíš mít ten obrázek toho, jak to má obecně vypadat.
Sověty bych zrovna do tohohle netahal, ty panelákový sídliště jsou v tomhle směru promyšlený a dost dobrý, spousta parkový zeleně, sámošky, hospody, školy a školky, alespoň co vídám po Praze.
Ohledně sovětů mám na mysli kulturní vliv v dlouhodobém měřítku. Z toho půl miliónu jich tu čtyřista tisíc zůstane a neposune to uzemní plánování dál než od Lvova. Vím to z praxe, prorůstají do společnosti. Suneme se na východ.
Nevidím souvislost mezi uprchlíkama a územním plánováním, sorry.
I kdyby tu zůstali úplně všichni, na plán jak mají vypadat veřejné prostory to sotva může mít vliv.
https://www.youtube.com/watch?v=aKoiSPDxsso
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3596895...
Uzemní plánování samozřejmě souvisí se státní správou a tam je styčný bod. Jestli si myslíš, že nas půl miliónu Ukrajinců nikam neposune, nebo dokonce vylepší naše uzemní plánování, je lepší se nevyjádřit.
Akorát nevím co s tímhle mají společného Ukrajinci... To jako vliv na debilitu našich projektantů, architektů, resp. pak místní samosprávy, která by to mohla chtít realizovat?
Tihle jsou někde debilní už od svého narození, na to nepotřebují nějaký vliv zvenku, ještě k tomu z ciziny ;-)
Nebo taky hromada z nich postupně ztrácí zdravý rozum v poměru k jejich narůstající moci ;-)
Jde o všeobecný kulturní vliv, organizovanou kriminalitu, korupční jednání ve státní správě atd. Za těmi matkami s děckama ještě ani nepřijeli tatíci z fronty, bude jich nakonec milion a bude to maso. Ostatně už to začalo.
Do středověku na Ukrajinu se vracet nebudou.
a) holt budou muset fízlové začít něco dělat
b) silně pochybuju, že ruskojazyčné zločinecké gangy etablované v novém teritoriu budou nejvíc ze všeho řešit plánování urbanismu s ohledem na cykloinfrastrukturu a stromořadí
Takže ano, věřím že to nějaké potíže přinese, že se sem natáhne halda nových lidí z východu, ale nevěřím, že zrovna tebou popisovaná situace bude to co tím utrpí...
My u nás v Praze máme již dávno bojovníky za třicítku. Dělají, co mohou, lepí se k silnicím, třeba.
https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecnost...
Osobně jim fandím. Co by člověk kolikrát dal za to, aby v době největší dopravní špičky nestál v koloně či nejel s bídou dvacet. To by ta třicítka kolikrát bodla:-))
Je to jen otázkou času, než dojde k průseru...
https://vid.pr0gramm.com/2023/07/01...
Kdy a kde se v Česku někdo přilepil na silnici či někam jinam? Nemyslím, že by se to stalo.
Ano, v centru města se bojovníci za 30km/h tak trochu vlamují do otevřených dveří. Když ta celodenní kolona jede 30, tak je to považováno za OK. Na kole jim většiou stačím.
Je celkem irelevantní, že ty si to nemyslíš. Na realitě to nic nemění:-))
Takže v Česku se někdo k silnici opravdu přilepil? Z tvé odpovědi toto tvrzení neplyne.
Pokud si dobře vzpomínám, tak se tuším v Brně pár blbounů taky přilepilo. Může to být tak rok, dva. A je dost možné, že podobných blbců bylo víc.
Jediné co nechápu proč se je stále snaží odlepovat a nějak zachraňovat, když tam někdo chce být, tak bych je tam nechal a třeba "natrvalo".
Legalizovat jejich přejíždění či bití klíčem na kola (součást povinné výbavy) by problém vyřešilo.
Zásadní problém je, že xindl je zákonem hájenej..
Netřeba přejíždět, stačí je tam, ponechat naprosto bez povšimnutí, dát kolem nich ohrádku a šipku pro objíždění a ono by je to po pár hodinách samotné přestalo bavit a ještě rádi by prosili aby jim pomohli. Stačí si jich vůbec nevšímat.
Tím dosáhnou svého - zablokování komunikace.
Já bych souhlasil s Lelkem. Oni se k silnici lepí s očekáváním, že je během hodiny někdo zase odlepí a večer se uvidí v televizi.
Takových, kteří by toužili být na jednom místě přilepení do konce života, je velmi omezený počet. Respektoval bych jejich vůli, za pár dnů se na to možná budou už dívat jinak... a když ne, aspoň už se nepřilepí nikam jinam.
To je stejné jako se sebevrahy. Pokud se svéprávný člověk touží zabít nebo zmrzačit a neohrožuje tím někoho jiného, proč mu bránit?
Stačí minimalizovat vedlejší škody, takže v tomhle případě stačí označit jako překážku provozu, aby nedošlo k nehodě...
Nakonec aktuální uzavírky třeba v Chocni ukazují, že klíčová místa lze zavřít bez náhrady a řidiči si nějak poradí... :-D
Njn, jenže o tom ohrožování (v tomhle případě spíš omezování) je právě ten zakletej problém.
Pamatuju si jakej kolaps v Praze obecně nastal, když se v Myší díře u baranďáku převrátil nějakej kamion s kládama nebo čím a totálně ji zablokoval.
Osm blbů, co se v metrovejch rozestupech přilepí na dobře zvoleným místě to dopravu v Praze podrazí neskutečným způsobem. Ano, je to do značné míry chyba územního plánování, ale s tím teď nic moc nenaděláš.
Já do jisté míry souhlasím s jejich myšlenkou, ale způsob jakým ji prosazují je prostě chybnej...
https://www.reflex.cz/clanek/divoky-kacer...
Ano způsob je to agresivní, rasantní a nátlakový. Vůči okolní společnosti neakceptovatelný. Na druhou stranu to funguje. Jak jinak by měli požadavek na zklidnění dopravy presentovat, aby si toho vůbec někdo všiml? Celé roky stávala na vinohradském předmostí Nuselského mostu socha v plynové masce, držící v ruce zákaz vjezdu. Všiml si jí někdo? Mohli by napsat komentář do novin, nebo se sejít na manifestaci pod Koněm. Každému řidiči by to bylo úplně fuk. Takhle, když pořádají pochody po magistrále, tak s nimi lidé z pražské radnice komunikují. Noviny si jich všímají. Lidé o tom mluví a někteří se i zamyslí nad tím, zda jejich požadavky nemají náhodou svůj smysl. Naše společnost funguje jen na pricipech vyvinutí tlaku. Myšlenka a názor může být sebelepší, pokud jí někdo neuchopí a tlakem neprosadí, tak tiše zanikne.
Blablabla, dokud nebude konečně hotový okruh kolem Prahy, tak se skrz město, bohužel, nějak jezdit zatím musí... Jinudy to moc nejde, že...
Takže všechny tyhle nátlakové akce, někdy dokonce se zastavováním už tak hrozného provozu, jsou čistým ekoterorismem, sorry...
Přesně totéž říkal pan Bém, když prosazoval Blanku. Tvrdil, že po jejím otevření se všechno vyřeší, uzavřeme průjezd centrem po nábřeží. Vyřeší se ucpaná Praha a objezd centra.
No a Praha je ucpaná dál, centrem už se skoro nedá projet, nic se neuzavřelo, protože těch aut je stále moc. Jen se volá po dalších miliardových investicích do automobilové dopravy, které jsou na úkor nedopravní výstavby, či dokonce oprav. Na následky Blanky spadla Trójská lávka a jsou v dezolátním stavu pražské mosty.
Ohledně Blanky tomu mohl věřit snad jen naiva... Myslím ale, že zrovna okruh je mnohem vyšší level, který by centru města, resp. hlavně magistrále, opravdu mohl pomoci.
Pan Bém byl primátorem řádně zvolené pražské vlády v čele s tehdy ještě snad i trochu hodnověrnou stranou ODS. Proč bychom jim neměli věřit a proč bychom teď měli věřit, že po dostavbě další dálnice okolo celé Prahy se něco zlepší? Ten okruh je stejně drahý špás jako Blanka a je to stejný slib pražské vlády jako jiný.
Spíš si myslím, že se nezmění vůbec nic, poněvadž má pravdu Automat a každé vylepšení automobilové komunikace jen vyrobí více aut. Takže se to zase ucpe, jako se to ucpalo s Blankou. Škoda do toho lít další miliardy.
A jaký smysl z ekologického hlediska tkví ve snížení rychlosti na hlavních tazích městem? To tam ta auta budou smrdět méně?
Požadavek na vytváření zón 30 smysl má, ale v obytných zónách a čtvrtích. A ty májí na starosti jednotlivé městské části nikoliv magistrát.
A taky těch zón 30 je v Praze v místech, kde to dává smysl, docela dost.
Takže, obrátit se na radnici městské části, navrhnout zónu 30 v konkrétní lokalitě, nechat projednat a bude-li shledáno důvodným, bude zavedeno.
Jenže tento postup nebudí vášně a mediální pozornost.
Ekologický smysl to moc nedává. Smysl lepšího žití v ulicích, kterými se nevalí auta 50, která smetou všechno, co jim vstoupí do cesty je asi jasný. V obytných čtvrtích je to zcela legitimní požadavek. Na hlavních tazích je to často už realita. Před měsícem jsem jezdil 3 týdny po Vršovické hlavní ulici z Kubánského náměstí až na Výtoň k Vltavě. Jezdil jsem ráno mezi 8. a 9. hodinou a autům jsem v pohodě stačil. Jeli tou 30. Na úplně hlavních tazích mimo centrum je 30 nesmysl a nikdo to neprosadí a asi ani nechce prosazovat.
Tak o co teda jde těm přilepeným aktivistům?
Ptáš se na špatné adrese. já si MYSLÍM, že jim jde o zviditelnění, což se jim evidentně daří. Kdyby nedělali bugr, tak bychom si o nich nepsali. Když se zviditelní, tak se s nimi zviditelní i jejich požadavky a důvody.
Přesně tak!
Takže já osobně bych je neprodleně odlepila z magistrály a přilepila bych je do jejich vlastní ulice, kde bydlí, jezdí autem zajíždějí do garáže nebo kam jezdí městskou dopravou.
Ostatně soudím, že jeden každý z nich už si tu třicítku ve své ulici vyprotestoval.
Tak máme tu (+/-) demokracii, což znamená, že rozhoduje názor většiny (tím, na kolik to platí u zastupitelské demokracie, se teď trápit nebudu).
Pokud se menšina (možná promile populace) snaží prosadit svůj názor vydíráním ostatních, tak to v pořádku fakt není.
Nežiješ v Praze, netrpíš pražským smogem a zahlcením města auty. Nemůžeš se počítat do relevantní množiny, které se to týká. Takže se to týká tak 1 000 000 pražanů, kterým se město změnilo v automobilový ucpaný kotel.
A tenhle ten aktivista, který organizuje blokády dopravy v Praze a jiných evropských městech je na rozdíl od Jrr Pražan, takže má do toho co mluvit?
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/spotlight...
Ten možná ne, ale na ty demonstrace chodí pražané. Pan Hříb je také z Moravy byl primátorem Prahy.
Ty jsi s nimi mluvil a ptal ses, odkud jsou?
Ty jsi s nimi mluvila a řekli ti, že nejsou z Prahy?
Ale houby, tohle jsou profesionální vysírači a protestující za cokoliv za co jim kdo zaplatí.
Jakej smog? Dneska, kdy z těch aut leze skoro úplný nic v porovnání s tím, co jim šlo z výfuků před pár lety... Smog v Praze už nepamatuju drahnou řádku let. A kdo ví jestli to tenkrát bylo zrovna kvůli autodopravě...
Ale hlavně o kolik míň toho smogu bude, když všichni budou všude ve městě jezdit 30? Spočítal to někdo z těch aktivistů? A vědí, že 30 budou muset jezdit i prostředky MHD?
I cyklisté!
Tramvaje a autobusy tou rychlostí stejně skoro jezdí. Zejména přes centrum, o které zejména jde, jezdí těch 30 úplně všichni.
To že ta auta teď smrdí míň se vyrovná tím, že jich je násobně víc. Katalyzátor zoxiduje jedovatý CO, ale s jemnými sazemi, které produkují moderní diesely si neporadí. A produkci letního přízemního jedovatého ozónu také neovlivní.
Nežiju v Praze (ani bych nechtěl) a taky se nejezdím do Prahy lepit k silnici. :-)
Kdyby většině Pražáků auta ve městě opravdu vadila, dávno jste si mohli zvolit vedení, co s tím něco udělá...
Oni to nechápou. Proto se jim aktivisté snaží nějak ty své nápady podsunout. Nejprve se musí ujmout myšlenka.
Ano, heslo "mlč, já nejlíp vím co chceš" je velmi oblíbené...
Mě se ta myšlenka prvotně líbila, ale s tímhle prosazováním k ní mám stále větší a větší odpor.
Je to to, čeho chtějí dosáhnout? Animální odpor k jakékoliv změně dopravy?
Když se budou lepit v metrových rozestupech, tak pořád zablokují jen jedno místo, byť třeba v obou směrech. Je to mrzuté, není to konec světa a bylo by to maximálně na pár dní...
V Chocni je zavřený klíčový most do konce roku (těžko tam hledat vytíženější místo), prý vybudování náhradního vedle (místo by tam bylo) by vyšlo zbytečně draho... asi jim kolony nestačili, tak čerstvě zavřeli ještě jednu příjezdovou silnici... to si jako v Praze neporadíte s uzavřeným kouskem silnice? :-D
Ale vždyť se nikdo nikam nelepí. Občas projdou po magistrále a za hodinu je to ukončené a zabírají maximálně jeden pruh. Nejde o konec světa, jak se tu mnozí snaží tvrdit.
To je lež - lepí se aby maximalizovali čas do jejich odstranění.
Odkazy už tady máš, tak nelži.
Zatím se tu objevilo jedno tvrzení s Reflexu, že v Brně se jednou někdo přilepil. Žádné další zprávy o lepení v Česku sem nikdo nedal. Z toho odvozuji, že až na jeden podivný akt někde až v Brně :D, se nikdo na silnici nelepil. Tak si dej s osočováním ze lži laskavě zpátečku. Já nemám rád, když mne někdo, koho považuji za soudného osočuje ze lži.
I kdyby to bylo jednou (jen a pouze), tak tvrzení že se "NIKDO NIKAM" není pravdivé.
A protože tohle vypadá jako Praha, přestaň mi radit co mám zařadit a chytni se za nos...
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ekologicti...
Ano není pravdivé. To ale neznamená, že lžu. Mezi těmi dvěma tvrzeními je podstatný rozdíl. To bys mohl a měl pochopit.
Rozhodně se v Čechách nikdo nelepí k silnici každý týden, aby ochromil dopravu, jak se tu někteří snažíte tvrdit.
I když podle toho, že v tom videu se protestující "Pražané" s českou policií domlouvají anglicky, by si jeden mohl myslet, že to v Praze není.
Ale zas na druhou stranu, proč by se Pražan s Pražanem nemohl domlouvat anglicky, že?
Tak promiň, našel jsem, že 12. 10. 2019 se někdo přilepil i v Praze u Musea. Takže před 5 lety.
Nevím do jaký míry jsou to jen plané stížnosti, ale ze zkušenosti bych řekl že JE v Praze pár klíčových míst, kde když to zabiješ tak způsobíš vcelku slušný celoměstský kolaps.
Pokud by to bylo dlouhodobě nějaké místo, asi by se doprava posléze přizpůsobila, otázka za jakou cenu a jak rychle.
Ale třeba veškerý mosty v Praze jsou prostě průser, magistrála je taky chronicky známá...
Jako kdyby zpomalovali dopravu lepením se v zónách kde JE potřeba zklidnit dopravu, tak snad ještě budiž, ale to by nebylo mediálně tak poppulární, takže se naopak snaží páchat co největší škody (čti opruz) všem okolním...
Přitom mnohem větší chaos by ve stejném počtu způsobili přilepením se ke kolejím metra v přestupních stanicích. ;-)
Vzhledem k tomu, že jsem začal studovat v Praze čerstvě po povodních, když metro nejezdilo vůbec, myslím, že ten Kolaps přeceňuješ. Když není na výběr, tak se lidi situaci přizpůsobí...
Ale vždyť to píšu.
Největší průser spáchaš nenadálým zabitím klíčovýho místa. Zabiješ-li ho na dlouho, provoz se přizpůsobí.
Ano, pokud se všichni zelení chytnou za ruce a nalepí se ke všem silnicím v Praze a autem se fyzicky nikam nedostaneš, tak ano, všichni naskáčou do metra.
Čímž se dostáváme na začátek - odlepovat je špatně, protože se za chvíli může přilepit zase jinde a těch nenadálých událostí spáchá za den klidně několik. Když ho necháš přilepeného, kde je, tak nejpozději třetí den už s tím budou všichni počítat a na více místech škodit nemůže... :-)
Nikdy jsem neřekl, že by se měli odlepovat :-)
No hlavně se v Praze patrně nikdo za posledních 5 let nepřilepil. :D
Patrně ano, že?
Jsou to prostě pořád dokola podivní lidičkové z organizace, která si říká Poslední generace. A opravdu se chovají jako po nás potopa. Blokují, přilepují se ke všemu možnému, ničí umělecká díla, barví vodu ve fontánách.
Pro bůh, co to má co společného s klimatem a ekologií?
V Německu, v tom zeleném Německu, už jich mají plný zuby.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko...
To hodláme čekat na to, až se u nás budou lepit kdekoliv kdykoliv kamkoliv?
Tohle nemá s ekologii vůbec nic společného. Všechny slušné ekologické organizace od nich dávají ruce pryč.
Kde žiješ?
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/ekologicti...
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-aktivista...
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-aktivista...
atd, atp
Nemám nic proti tomu, abyxv městě byla 30ka...
Ale než se tak stane, je potřeba dokončit pražcký okruh, orbital, kterého je jen čtvrtina hotová.
Prostě aby se dalo jet jinudy než městem.
Lidi, co nemají ani šajnu o dopravním inženýrství si hrají na samozvané ochránce klimatu. To je špatně.
Vzpomeň si na debaty o tunelu Blanka, kdy Automati vygenerovali termín "dopravní indukce" a blábolili hovadiny.
Jim nešlo o dopravu. ale o to. aby jejich darebná organizace dostala dotace.
Každému normálnímu člověku záleží na tom. aby příroda fungovala a předali jsme svět dětem v lepším pořadku,než byl ten, do kterého jsme se narodili.
Naše i EU zákony jsou v ekologii v pořádku, teď je jen potřeba makat,ne se lepit k asfaltu nebo obrazům.
Spocítal někdo, kolik CO2 se zbytecne proprdělo v kolonách, co tihle exoti způsobili?
Vzpomínám si, že když se navrhovala a prosazovala Blanka, tak o ní tvrdili jak skvěle uvolní dopravu ve městě, že se konečně nechá zklidnit doprava po nábřeží a Malou stranou. Na to automat oponoval zrovna tou "Dopravní indukcí" a blábolil hovadiny, že ta Blanka ničemu trvale nepomůže.
Už tu 8 let Blanka funguje. Nábřeží a Malá Strana se nikdy pro dopravu nezklidnily a máme tu znovu kolaps dopravy. Požadavek po rychlosti 30km/h v centru města se vlamuje do otevřených dveří, poněvadž v centru tato rychlost už dávno přirozeně je a je považována za uspokojivou, poněvadž to alespoň nějak jede. Bez navigace se pražské zácpy už nedají objíždět. Tak kde se sakra ta auta vzala, když mají všechna jezdit to zázračnou Blankou?
Když slyším "Ano to všechno rádi uděláme a bude se tu žít jako v pohádce, jen musíme ještě dostavět ten automobilový okruh a vykopat několik dalších tunelů.", tak si okamžitě vzpomenu na stejné báchorky o Blance.
A to ještě teoreticky hrozí, že by jim jí mohly úřady zavřít :-) Prostě další ojebávky, jak je tady stále zvykem :-/
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/hn-soud-znovu...
Moc tomu nedávám ;-)
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-tricitka...
Jsou ulice a části obcí, kde by ta třicítka vůbec nevadila a mnoho lidí by ji přivítala, ale muselo by to být dělané s rozumem, kde to je vhodné a ne nesmyslně plošně jak by to chtěli.
No já se obávám, že ti aktivističtí magoři na magistrátu v čele s Hřibem jsou schopni vymyslet jakoukoli krávovinu, jen aby se zavděčili těmhle pár křiklounům :-( A vždycky si prosadí co chtějí, bez ohledu na případné protesty dotčených částí Prahy...
Bohatě stačily ty debilní "sousedské dýchánky" na těch nábřežích, samozřejmě přímo na silnici :-/
A jsi si jist, že v těchto obytných čtvrtích platí třicítka?
Nevím jak moc časté je to v našich končinách, ale když jsem tam kdysi jel na kole, tak mně tam tyhle "retardéry" sraly stejně jako asi i motoristy ;-)
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid...
A v těch Průhonicích je to v několika okolních uličkách taky...
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid...
V rámci téhle ulice je těch umělých zúžení taky celkem dost
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid...
Furt mi to přijde lepší, než příčný prahy. Tohle zpomaluje projíždějící auta bez toho urputnýho dusání.
Kdo někdy strávil odpoledne v blízkosti dotyčného prahu, ví o čem mluvím...
Kvůli kraválu určitě. Akorát, že pořád musíš dávat pozor jestli něco nejede naproti, protože "dvě vozidla", a někdy ani auto s kolem, se tam současně většinou nevejdou...
Vůbec netuším, o co ti jde :-D
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a04MmRQ...
Mně stačí blbě umístěnej kanál v třetině úzké vozovky před barákem. Každé auto, ať jede tím či opačným směrem, na něj najede, dekl cvakne a nese se to pod barákem do koupelny a až na dvůr :-(
To je tak, když uděláš retardér na rovné silnici. Když se podíváš nahoře na ty obdivované uličky, tak si všimni, že ta silnice není rovně, ale klikatí se, baráky nejsou v řadě... v tom ti ostrůvek zeleně zcela přirozeně zapadne. Ovšem na rovné silnici je to jako pěst na oko a jen k nasrání: Proč se po rovné silnici nedá rovně jet? Asi tam fakt bude ten tureckej vliv :-D
To je ten východní kulturní vliv.
V Ingolstadtu hopsají divocí králíci v parku mezi lidma, v Magdeburgu se s nimi opalují kachničky na trávě a u nás bysme je pozabíjeli. A Sověti by je sežrali.
Tak v Praze v Letňanech na louce okolo obchodního centra žijí divocí králíci. Na letišti kousek odtud žijí vzácní syslové. Ve Vltavě v centru žijí nutrie. U nás na velkém vnitrobloku v Krči žije zajíc a v Thomayerově nemocnici v Krči žije stádo muflónů. Už umí i přecházet silnici po přechodu na zelenou. Zatím je nikdo neloví a nesežral je.
Ti syslové v Letňanech už tam nejsou
Oblékli se do kváder, a jsou na Hradě :-)
Jj, na Evropské u Veleslavína pravidelně loví volavka. Občas tam zalítne i čáp černý. U nás na baráku nám vykloval díru do zateplení strakapoud. Na letišti kousek vedle chovají orla skalního, jestřáby, sokoly i krahujce. Tu a tam jsou k zahlédnutí i u nás.
Kanec tuhle rozbil výlohu hotelu Hilton.
Praha je fakt hotová ZOO, stačí se dívat kolem sebe.
https://www.e15.cz/magazin/v-troji-radi-kanci-v...
Sysel je pro úrodu stejně důležitý, jako mandelinka bramborová :-)
Nojo ... Německo, Rakousko, nebo třeba Slovinsko ...
Tady pod Smrkem, v Česku, řeší revitalizaci ulic v obytných čtvrtích pěkně po socialistickou. Žádnej architekt s tím nemá nic společnýho. To jen místní úředníci a možná projektant, držící se "předpisů" - chodníky, obrubníky. Ve výsledku auta stojí na chodnících a pěší chodí po silnici :-(
Jo - Ukrajinky s dětma z tábora na to myslím žádný vliv neměly. Možná tak místní dlouhodobě usazený ukrajinský elektrikář, ale ten je proruský, tak nevím!
https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta...
Na pražském Branickém mostě bude položena druhá kolej. No tak tedy hurá, no. Jenže to znamená, že most bude po mnoho měsíců neprůchozí pro pěší :-(
Tím padají pomluvy že most postavený nuceně nasazenými inženýry druhou kolej neunese.
Jen by mě zajímalo jak vyřeší pokračování koleje na chuchelské straně...
Branický mmost JSOU DVA SAMOSTATNÉ MOSTY.
Mají společné pilíře. Ale od pilířů nahoru jsou to dvě samostatné stavby. Komanč to tak udělal proto, že očekával napadení ČSSR ze Západu. Tak kdyby se strefila jedna bomba do jednoho mostu, aby druhý most se druhou uvažovanou kolejí zůstal stát. Důkaz v knize dále uvedené.
Žádné pokračování druhé koleje na chuchelské straně nebude. Koleje budou svedeny do jedné ještě před portálem tunelu. Páč do tunelu se dvě koleje nevejdou.
O tom, proč se do tunelu nevejdou dvě koleje, se na síti vedou vášnivé diskuse. S mnohdy fantastickými vybájenými důvody. Jako např. diverze projektantů. No tak to určitě, to by jistě projektanti v 50. letech nezaplatili životem. Nebo sypké nadloží a nemožnost provést tunel širší, na což se prý přišlo až při stavbě. Atd.
Mě připadá nejvíce uvěřitelné vysvětlení to, které je nejjednodušší. Tunel svým profilem odpovídá dvoukolejnému parnímu provozu. Tak byl projektován. Jenže v tunelu je zaveden provoz s elektrickou trakcí. To klade vyšší nároky na místo, a proto se tam dvě elektrifikované koleje nevejdou.
O Branickém mostě je perfektní čtení s mnoha zajímavými údaji v knize Splněné sny od Jiřího Streita. Ta kniha je moc zajímavá, to vám říkám já, který jsem ji přečetl už dávno předtím, než ještě vyšla, a doporučuji vám knihu okamžitě přečíst, protože tady ve Francii ji čteme všichni.
Drama na horské dráze. Lidé několik hodin viseli vzhůru nohama
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-drama-na...
Zúčastnil ses ankety tam dole? Mě už po svezení na horský dráze Nemesis v Alton Towers nikdo na podobný zařízení nedostane. Prej svez se s vnukama. To jsem si dal. Do odpoledne mi bylo šoufl.
Jo jo, po vystoupení mne vodili asi 1/2 hodiny s točící se hlavou. Některé věci nejsou pro staré.
Po týhle atrakci se chtěli chlapci pohoupat na Blade a když se to konečně dohoupalo, musel jsem snimi projet jakýmsi rozhrkaným vozítkem zámek hrůzy. To už jsem fakt čekal, že ji někde do tmy píchnu. A když se mi ulevilo (byli jsme tam celej den), svezli jsme se hornickým vláčkem. v některých zatáčkách údajý přetížení 5g. Nemoh bych bejt kostronautem.
Takže se nikomu nakonec nic nestalo :-)
Nedá zase tolik práce najít případy,kdy se celej vláček odporoučel z tratě pryč, nebo ještě lépe, potkal se s něčím dalším.
Jeden z blbějších způsobů jak přijít o nohy...
Furt říkám, že by se ta instituce měla zrušit jako celek...
https://medium.seznam.cz/clanek/betynka-posli-a...
No nevim, je to sice hezkej kus technologie, ale asi zůstanu u zrcátek...
https://www.youtube.com/watch?v=kaqEw3WdtdE
Nemáte někdo tip na lehké, vzdušné ale dlouhé kalhoty, bránící spálení od sluníčka?
Děkuji
Co takhle krém na opalování s vyšším ochranným faktorem?
Zaujal mne Trail Hunter a jeho recenze cyklo radarů. Ukazuje jak to funguje a co to umí. Jindra to tu doporučuje a zde jsem konečně viděl co to opravdu umí. Doporučuji zhlédnout.
https://www.youtube.com/watch?v=kaqEw3WdtdE
Jak jsem psal, zůstanu u zrcátek :-)
Ten radar s integrovanou zpětnou kamerou by mohl vyřešit i problém s zrcátka. Např. na horáku by se to mohlo hodit. Jen ta cena je raketová.
Jen jestli ta kamera jde takhle vůbec použít? Já to chápal, že primárním účelem je natáčet video na vloženou kartu.
Mám dost pochybnosti, že by souvislý přenos obrazu přes Wifi vydržela baterie smysluplnou dobu.
hlavně ten displej, abys v tom něco viděl...
Na mobil. Ono pro mne je to zapotřebí vlasně jen na omezenou dobu, než vyjedu z Prahy. Na polňačce už zoětné zrcátko nepotřebuješ. No a v zimě na cestu do práce. Ale třebas tuhle zimu jsem odjezdil na Favoritu, bylo sucho a teplo.
Co mám zkušenost s různými IP kamerami (převážně přes RTSP), trochu bych se bál latence takového řešení. Přehrávač si obvykle nějaká data bufferuje dopředu, aby mohl plynule přehrávat, i když se síťové spojení na okamžik zadrhne.
Většinou to nevadí, zpoždění třeba 1-2 sekundy pro zjištění, kdo zvoní u dveří, nepředstavuje problém, zatímco ve funkci zpětného zrcátka bych i 500 ms považoval za nepoužitelné!
Já je postrádám, i když chodim pěšky.
Ano, pokud máš superhusté cool karbonové horské kolo v celopéru, tak uznávám, že zrcátka budou vypadat dost idiotsky, zatímco radar s kamerou naopak tvůj "cool faktor" ještě zvýší.
Ale pokud jde čistě o funkci a poměr cena/výkon, zrcátka u mě vítězí na celé čáře...
Drtivá většina lidí co si radar koupili toho i přes vyšší cenu nelituje a považuje to za jednu z nejlep0ších věcí na kolo. Teď už verze bez kamery klesla pod 4000 a objevily alternativní produkty dalších výrobců, které jsou ještě levnější.
Radar a zrcátko se dobře doplňuje, zrcátko mě aktivně neupozorní a radar mi neukáže, jestli je to rychlejší cyklista nebo Tatra s pískem
Jestli se k tobě dokáže Tatra s pískem nenápadně připlížit tak, že potřebuješ pípnutí palubního počítače aby sis všiml, je někde v matrixu zatracený bug... :-)
Když fouká nebo při rychlejší jízdě toho zas tolik slyšet není, zvuk auta může s hučením větru ve větvích stromů. Ale pro ty, co nepochopí nadsázku, tak
Radar a zrcátko se dobře doplňuje, zrcátko mě aktivně neupozorní a radar mi neukáže, jestli je to rychlejší cyklista nebo elektrický kamion Volvo.
Jak moc se vyplatí kupovat drahý kola?
https://www.youtube.com/watch?v=bvj1BHq0IzM
(prej zas tak moc ne) :-)
Pokud někdo z místních má velo...
https://www.youtube.com/watch?v=tgq5alxTU-4
Dopravní předpisy na český způsob...
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha...
Chlapci vytáhli silničkáře na asi nejbrutálnější sjezdovej závod
https://www.youtube.com/watch?v=lzjiCHJgRXA
Byli z toho vykulení, ale zvládli to se ctí. I když, podvědomě jsem čekal trochu jiná kola, jeli to trapně na MTB. A přitom... https://www.youtube.com/watch?v=p_Gk9zX-TZ4
Jsme se tu zrovna nedávno hádali o potřebě nejvíc nejlepších brzd pro závodní silničkáře...
https://twitter.com/eurosport/status...
Šokující čísla z Tour de France. Ještě nikdy cyklisté nejezdili jako letos
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport...
... a pak se dočteš, že 250W elektrické pripomoci je málo, že je to omezující a předpis je třeba zrusit...
Na přímý motor v náboji je to fakt málo.
Ono to není 250W mechanické energie, ale 250 W příkonu elektrického, a z toho půlku ty motory protopí.
U středových motorů s převody je to jiné, ale i tam to evidentně nestačí, Bosch jezdí klidně s maximem 650W a tváří se jako 250 W motorek.
Vymysleli něco jako "jmenovitý" výkon, který 650W motor má 250 a basta. Nějak si to při těch certifikacích obhájili.
Do výkonu je každému putna, to je byrokratický limit co měl zvýhodnit výrobce před přestavbami.
Jiná věc je omezení přípomoci na 25 km/h, rychleji za svoje. To obchází čipováním a elektrikáři jsou rozděleni na polovinu coje pro a druhou proti.
Za mě 25 km/h stačí,i když ti prostě na rovině většina bezmotoráčů ujede.
Na TDF se zřejmě objevil nový typ dopingu, který ještě neumí diagnostikovat. Je to tragické, jak si ti kluci dokáží huntovat zdraví, jen aby vyhráli.
Pogačar má 66 kg, takže se 7 W/kg dává 462 W, to pak 250 W není zas až takový terno. Ale značkové středové motory ve full verzích mají sice nominál 250 W, ale špičkově dávají kolem 650 W a to už není zas taková bída. Větší opruz je těch 25 km/h.
Neporovnávej se s vrcholovým sportovcem, pro běžného Vonáska je těch 250W jako druhej kluk na tandemu, ale bez hmotnostního příslušenství...
A ne, těch 25/h není vopruz, ale jedna z mála inteligentních myšlenek co EU vyplodila :-)
Ni, oni vyplodili i těch 250 W.
A obchází se obojí. Výkon nejadnou definicí "nominálního výkonu" a rychlost čipama.