Mám problém se kterým si neví rady ani servisman kam chodím. Na mém novém carbonovém biku mám naježděno cca 3 200km. Byla tam původní kazeta sram a řetěz shimano HG. Tak jsem tedy koupil řetěz sram za 7 stovek, aby byl stejný s kazetou a dal jsem jej tam. Řetěz však začal střílet, což mě udivilo, (jelikož na starém authorovi jsem měnil první řetěz po 6 000 a kazeta v pohodě-nestřílelo to), tak jsem tedy koupil k řetězu i novou kazetu sram za níž jsem vysolil 2400,-kč. Nasadil jsem ji tedy tam i snovým řetězem a šel to projet. Řetěz nestřílí, ale udivilo mě při šlapání drhnutí a vibrace jakoby ve středovém složení a klik. Cukání se ozývá při nejmenším a prostředním převodníku. Když jedu největší převodník, tak je jízda v pohodě(žádné vibrace a cukání). Zkusil jsem tedy nasadit ten původní vytahaný řetěz shimano a drhnutí a cukání se neozývalo. Tak me napadlo, že problém bude buď v řetězu nebo v převodnících, což by byl šok, jelikož tam jsou FSA a po 3 tisících měnit převodníky je blbost. Ptám se, jestli mám jezdit s tím novým řetězem a čekat až se trošku vytáhne a vibrace a cukání povolí? Nejsou třeba rozdíly mezi řetězy sram a shimano? Ještě dodávám, že ten problém nastává při normálním šlapání třeba mírně do kopce - na rovince je to cukání menší a na volnoběh neznatelné. Kde je chyba?
A máš tam správnej typ řetězu na 9-ti kolo?
Můj názor, resp. moje zkušenost: řetěz máš určitě 9 speed, nová kazeta - takže máš "načaté" převodníky. Nejvíce se ojíždí obvykle střední, na ten se jezdí nejvíc. Jestli Ti při zařazení na nejmenší a střední převodník (velký máš ok) pocukávají kladky přehazovačky, tak to je určitě tím. Samozřejmě se to projevuje při záběru, tedy při jízdě do kopce, po rovině to je vpořádku. Nicméně - pokud tyhle dva převodníky "pouštějí" řetěz a nevynášejí ho nahoru (v tahu, do kopce), tak je dost možné, že po pár desítkách kilometrů si to na ty převodníky ještě sedne a nebudeš je muset měnit.
Jestliže jezdíš více silově, tak 3000 km na převodníky je dost hodně, i když to jsou FSA. Já úplně poprvé najel na střední XT převodník 4000 km (přičemž zablbnul už při první výměně řetězu po 1100 km, ale to jsem zapiloval háčky na zubech a ok). Teď naposled se mi bohužel podařilo ojet střední převodník po už necelých 1,6 tis. km, a zas to byl XT, musel jsem ho měnit, zachránit nešel. Protože to ale polyká spoustu peněz, tak jsem přešel na převodník deore, který je stejně účinný a podstatně levnější. Obecně - máš perfektní (a drahou) kazetu, ale to neznamená, že vydrží víc než ta, co stojí polovinu, spíš bude váhově úspornější, ale na rozdíl od těch "poctivých" ocelových také zřejmě dřív odejde.
Je to můj názor, můžete samozřejmě nesouhlasit.
Podle toho jak to popisujes, je to presne tak jak napsal Airline - mas sjete zuby na prevodniku a dve moznosti: bud to zkusit "zajet" nebo koupit nove prevodniky, alespon ten prostredni a vrele doporucuji koupit z nizsi sady nebo treba i jineho vyrobce, akorat musi sedet roztec. A priste misto spolehani se na to, ze na starem Authorovi jsi ujel ne jeden retez 6000 km ( ale on mel mozna ocelovou kazetu i prevodniky) si radeji kup merku, nebo retez obcas premer nebo si ho nech premerit, protoze jak vidis, nyni je ta nutna investice k obnoveni provozu opravdu nechutne vysoka a to je skoda.
Btw, trochu me prekvapuje, ze si s timto nevi rady ten mechanik, ke kteremu chodis, tohle neni zase az tak slozity problem.
Jeste muzes nasadit starou kazetu a retez a jezdit na to az do uplneho zniceni a nove dily si nechat do zasoby. Jestli uz jsou prevodniky ojete tak nemas co zkazit.
Jinak po 3200Km uz byva retez vetsinou vytahanej, chce to merit.
trochu odbočím, bylo už víckrát diskutováno. Řetěz měním u LX po ca 2000 km podle propadu měrky. Přitom velmi dbám na čistotu a mazání a jezdím spíše dobré cesty než špatný terén
Tak to ses vzornak.
Souhlas s předchozími. Asi budeš muset vyměnit střední a malý převodník, protože jsi přetáhl řetěz. Já měním řetězy v průměru po 1500 km. Není to levné, ale pořád to vyjde podstatně míň, než nové převodníky a kazeta.
V prvom rade si najdi poriadneho servismana, lebo sa jedna o uplne bezny problem, ktory by mal kazdy servsiman vedet zvladnut. 3 200 km je uz dost na to aby bola kazeta oslahana a novy retaz striela. Ak si menil predtym po 6 000, asi si jazdil menej agresivne. Najekonomickejsie riesenie je nechat vsetko po starom a uplne to dorazit a vsetko vymenit. Nicit novu kazetu starym retazom je blbost. Druha moznost je dat novu retaz a mat trochu trpezlivosti. Tie prevodniky sa po par kilometroch zabehnu aj na novu retaz. Aj ta keazeta by prestala strielat, len musis vydrzat a jazdit prevody co nestrielaju.
nebyl jsem dlouho na netu, tak to čtu až teď a za všechny příspěvky děkuju. Jak říkal airline, že pokud při jízdě cukají kladky, tak to bude těmi převodníky, tak jsem na to kouknul a opravdu cukají, když jedu. Od té doby jsem najezdil tak 250 a prostřední převodník je relativně v pohodě - necuká, ale ten nejmenší stále o sobě dává vědět - i když i to se pomalu lepší. P.s. Bylo by mi proti srsti měnit "efesáčka" po tak málo km, ale jak kdosi řekl, že ocel je ocel, tak mu dávám za pravdu.