Zdravím přátele cyklistiky.
Stojím před výběrem dvou elektrokol pro sebe - muž 43 let, 181 cm, váha bohužel 95 kg + žena 45 let, 165 cm a váha 52 kg. Do užšího výběru postoupily tyto modely: Haibike HardSeven 7 450141 - brown/blue a Crussis 2023 PAN-Atland 9.8-L - orange. Mě se osobně více líbí Haibike, ale manželka je menší a verze rámu M je na hraně její výšky. Menší verze S není bohužel na obchodě, dke chceme servisovat k dispozici. U Crussisu bychom volili velikosti pro manželku 17 a pro mě 19. NA HAibike se mi líbí motor Yamaha. U Crussisu je zase silnější baterka 900 W k motoru Panasonic. Crussi s bude mít asi za stejnou cenu jako Haibike Hardseven 7 lepší výbavu. Dále je ještě ve hře levnější varianta Haibike HardSeven 5 450041 - blue/yellow. Tam je však slabší baterie 500 W a motor Bosch. Zde je samozřejmě "slabší" výbava - jen 9-stupňová přehazovačka, neuzaviratelná vidlice,... co radíte? Nebo ještě existuje Haibike HardSeven 6 450101 - green/black, s Yamahou motorem. Díky za každou radu.
Máš recht, půlkilowatový motor a k tomu jen 9 pastorek je málo, to chce alespoň 11 nebo radši 12 aby tě to vyvezlo na Petřín.
Dej odkazy na web výrobce, kdo to má hledat.
Doplňuji odkazy:
Crussis s motorem Panasonic a 900 W
https://www.crussis.cz/eshop-horske-elektrokolo...
Haibike Hard Seven 7 s motorem Yamaha a 630 W
https://www.haibike.com/cz/cs/elektrokola...
Haibike HARDSEVEN 5 s motorem Bosch a 500 W
https://www.haibike.com/cz/cs/elektrokola...
pak jsem ještě narazil na model Haibike HardSeven 6 450101 - green/black -
https://www.haibike.com/cz/cs/elektrokola...
Kdyby měl někdo s těmito koly zkušenosti...uvítám radu. Nevím, zda je lepší brát Haibike v nižší konfiguraci nebo Crussis v nejvyšší řadě!
A co je pro tebe a co pro ní? S tvojí výškou asi nemá smysl 27,5", bral bych 29".
Těžká volba, asi bych nechtěl Eagle SX jako má Crussis ani pružinovou vidlici jako mají všechny Haibike.
Tak chtěl bych koupit dva stejné modely (alespoň se stejným typem baterie...kdyby mi došla - tak bych si ji vyměnil s manželkou, která určitě svou váhou tolik nevyužije.
Mýlím se, pokud si myslím, že ten Haibike Hardseven 7 má vzduchovou vidlici?
Pořád se mi více líbi ten Haibike...měl jsem ho loni na 1 den půjčeny, seděl mi...ale to byla tuším starší Hard 5.5
Steel Spring určitě není vzduchová, tu má až HardSeven 10
Jinak to je chytrý, dát manželce prázdnou ať jede za svý a sebrat jí nabitou :-)
Tondo díky, mě v jednom obchodě právě prodavač tvrdil, že ta Hardseven 7 má uzamykatelnou vzduchovou vidlici... narozdíl od levnější Hardseven 5, která má prý jen neuzaviratelnou pružinovou. Teď si tisknu specifikace...ať si to porovnám na papíru (sice trošku neekologické, ale budu mít oba modely vedle sebe na stole.
Rezervovaný postoj k SRAM Eagle SX je asi na místě, mám Crussis e-cross lady 10.7. s boschem CX 4. generace a právě 12ti stupňovým sramem, zatím (300 km) funguje dobře, ale mechanik v prodejně a servisu, kde jsem kolo koupil, říkal, že je to trochu o tom, jak se člověk trefí: některé přehazky drží, jiné zlobí a majitelé je mění za Shimano. Těžká rada. Ovšem vzduchová vidlice i při menším zdvihu funguje dobře, jako zatím celé kolo.
Kupoval jsem Crussis minulý rok a super, známej si kupoval Pan-Atland 9.8-M asi týden zpět na https://www.yesshop.cz/ a taky spokojen.
Trochu tápeš. Baterku můžeš vyměnit jen, pokud má stejné konektory, konstrukci, čili obvykle i stejný motor. Tam bych začal, motor je základ a poptej se na servis, odborný s diagnostikou, některé neseženeš i když ti prodejci naslibují kdeco. Odpružení neřeš, to bys musel pořádně připlatit. Naopak bych řešil brzdy, které maji tyto kola nedostatečné, ale to taky bez peněz nevyřešíš. 27 nebo 29, toto je věčný spor, obecně jsou ekola delší a těžké, mě taky vyhovuje 27, resp.27,5+, někteří výrobci tlačí jen 29. Ostatní můžu poslat do SZ.
Jak brzdy nedostatečné, jsou snad u horských elektrokol (středový motor) jiné než hydraulické kotoučové?
Ovšem nejsou brzdy jako brzdy a pokud je kolo o 10 kg těžší než bez tak by měly být přece jen účinnější.
Ale přece jen mít na takovém kole něco co stačí tak na treka je poněkud riskantní. Ale tohle je běžné, na něčem se ušetřit musí a levné horší brzdy se snadno nabízí, protože brzdy běžně nikdo téměř neřeší, protože tam přece jsou "hydraulické kotoučové".
Zase bych to tak neprožíval, 10kg rozdílu mají mezi sebou i různí cyklisté vcelku bez problémů a že by se přendavaly brzdy podle jezdce jsem neslyšel.
Podle fotek ty kola mají minimálně na předku 180 kotouč.
A zrovna brzdy jsou vcelku snadno přehazovatelná komponenta (v případě posléze objevené potřeby)...
Neprožívat, to je přesně to na co prodejci spoléhají. Vždyť tam přece brzdy jsou a opři zkušební projížďce na rovině u prodejny to snadno zabrzdí.
Jistě, že takové brzdy stačí pro někoho kdo na tom kole bude jezdit po Vltavské, budou stačit i na Labskou nebo podél Bečvy, ale kdo takové horské kolo myslí vážně do horského terénu tak určitě ne, zvlášť pokud cyklista není z kategorie velterové váhy.
Na treku mám 180 kotouč a dal na něj brzdy z horáku. Na horáku mám 203 kotouč a je to hodně velký rozdíl a pro bezpečné sjíždění jsem vyměnil dost dobré 2 písty za ještě lepší 4 pístové a rozdíl nebetyčný a pro vyšší váhu na horáku hodně prospěšné.
Dobré sedlo a brzdy jsou základem a téměř to nejdůležitější na celém kole.
Asi nejezdíš úplně běžné podmínky nebo máš prostě rád přesílené brzdy.
Každopádně jak sám píšeš, vyměnit a přeskládat lze cokoliv.
203 kotouč se bude vyskytovat spíš ve vyšších cenových hladinách, ještě furt to není standard...
Cenově v tom není nijak velký rozdíl, je to pár korun, ale hodně velký v účincích a snadnosti brzdění. Vyměnit kotouč doma je otázka půl hodiny a čím se brzdí větší hmota tak je výhodnější mít účinnější brzdy.
Co znamená "účinnější brzdy" ? to jako o půl vteřiny dřív přeletím přes řídítka nebo mám za sebou o pár cm dřív černou gumovou čáru? Nějaký rozdíl snad pozná 150-ti kilový řízek, my docenti vystačíme s obyčejnou hydraulikou.
Asi jako u auta nebo motorky
Tak já neříkám na brzdách šetřit, ale výchozí předpoklad je, že brzdy od výrobce/dodavatele fungují dostatečně pro normální užití a pokud jsem taková porce materiálu nebo jezdím z takových kopců že to nedělá dobrotu, přeskládám si to dle potřeby.
Dokud nesedím nad konfigurátorem a neskládám si celý stroj na přání, brzdama co jsou na kole bych se nerozptyloval při výběru. Jakákoliv hydraulika je solidní start a extrabuřty jsou holt extra, no.
Brzdy vyměníš snáz než rám nebo vydlici
No mě přijde důležitější váha jezdce než kola, mám Haibike koupený před 7-mi lety více méně v základu, plynová vidlice, převody 2x10(pro mne důležitý dvojtác) a hydraulické kotouče sakra jedovaté, mít o 30kg víc tak bych dával bacha abych nešel přes řidítka, kvalitu h.k. brzd prověří jedině táhlý několika kilometrový sjezd z kopce např. z Lysé hory a v závěru pořád brzdí, spíš zradí přilnavost gum, nemyslím že mám nějaké echt.
Váha jezdce jistě, ale k tomu i váha kola. Víc než váha je ale podstatnější způsob jízdy podmínky. Jinak sjezd z Lysé není zase až tak náročný na brzdy, to dobře zvládnou i slušná "véčka", tedy po silnici, po červené už je to zase něco jiného :-)
Nejsem kaskader abych Lysou sjížděl po silnici volným pádem, je to pořád přibržďování na padesátku max, destičky dají tak pět sjezdů, mám jednopístové kotouče 180mm a brzdí stylem "ještě trochu a letím přes řidítka", po červené je to sranda, takové courání.