Ahoj, je realne spojit dva kontrolery kazdy jinny na jeden plyn. Pripadne jak zapojit? Je tam signalovy vodic a +-. Takze z druheho kontroleru pouzit jen signalovy vodic, pripadne jak to udelat? Planuji k zadnimu motoru 750W, pridat jeste stredovy Bafang BBS02 750W. Diky
Já jsem musel dát na tuším plus plynového ovladače pro jeden kontroler diodu, bez ní to poruznu náhodně pocukávalo , nejsem si ale jistý, jestli ubytkem napětí na té diodě nedošlo na kontroleru ovládaném přez tu diodu k nepatrnému --nižšímu plnému plynu kuli snížení napětí za diodou.
Mám dotaz: Ten plyn je jen potenciometr, který na signálovém vodiči dává napětí podle natočení?
je tam cosi jako magnet co se otáčí okolo vím prd čeho--něco jako malý odpor.
Dobře, ale na tom signálovém vodiči ja napětí úměrné natočení? Jestli ano, tak to jistě půjde rozdvojit.
Už si to přesně nepamatuji, ale mám pocit, že na signálním kablíku to pak podle otočení dává od nuly do cca 4,5V. Určitě to mám zapojené jako rozdvojku, tři žíly do každého controleru, ale bez diody mi to zlobilo. nic méně ted mám rozhrabanou pro Alenu taky jednu kolobrndu tak počítám že bude zase potřeba někam ta dioda. Moc mi to už ale nabaví se v tom hrabat tak mě k dokončení donutí asi až zlepšující se počasí, nebo jestli začne zítra, pozítří pršet a nuda přebije nechut se s tím babrat--už to potřebuji jen zapojit.
díky, vím že hall snímače jsou v kole, ale že na stejném principu pracuje i plyn jsem netušil.
hallův senzor snímá velikost magnetického pole.
V kole (motoru) snímá polohu stator- rotor, (dle síl mag pole)
v "plynu" dle síly pole určuje jak je natočený.
Dalším použitím je měření proudu protékajícího vodičem- taky podle toho jak je silné mag. pole.
Problém môže vznikať tým že zemný potenciál jednotlivých RJ sa bude líšiť pri prietoku prúdu vodičmi od batérie. Tiež nemusia mať obe RJ rovnaké napájanie plynovej páčky a rozsah v ktorom vyhodnocujú signál. Tieto veci treba pri zapojení brať do úvahy.
Ted jsem se pustil do ty dvoumotorovy pro Alenu tak snad to nějak rozpohybuju. Teda pokud mi vydží síly. Už mi to vubec nebavi se v tom hrabat.
Ted jsem zkusil jaky vliv má ta dioda s poklesem napětí a vliv má pouze v nižšich otáčkách , při plném plynu toči kolo na max otáčky i po vyzkratování diody.
motory fungujou jak mají tak jsem se přesunul ke konektorum kde páčky brzd odpojují pohon, do každého kontroleru jsou dva vstupy na páčky, já to tedy zapojil--do zadního motoru jde páčka zadní brzdy, do předního motoru jde páčka přední brzdy a propojkou jsem spojil na kontrolerech opačné konektory, tady je ale třeba dodržet cosi jako plus a mínus, jinak je to po propojení v režimu zmáčklé brzdy a motor je deaktivovaný. ted už jen zapojit automatickou přípomoc, zatím ji zapojím na přepínač, kde bude možnost přípomoc aktivovat bud na přední, nebo zadní kolo---přední přípomoc mi funguje tak, že volitelným nastavením se motor snaží udržet určitou rychlost---takový z mého pohledu na prd--zadní regl funguje že ve třech nastavitelných krocích pouští omezené množství A, to mi přijde víc smysluplný,jen to pomáhá odlehčit baterkovou koloběžku ale v kopci to nutí víc máknout nohou, nebo zbaběle sáhnout po plynové páčce.
Jsem jezdil po Jizerkách na Kostkově turistické koloběžce. Bylo to príma. Měli jsme s sebou ženu na elektrizované Kostce s přímým motorem ve přední nábě. Bylo to na páčku a nepral jsem se s tím. Přišlo mi to jako logické ovládání. Ta koloběžka byla těžká, nepříjemně těžká. Vadilo mi to v ovládání, ale asi se dá na to zvyknout. Prostě při prvním půjčení mne ovládání páčkou nepřekvapovalo.
ty kostkácký znám, používali tam motory bez volnoběžky o větším výkonu, není to špatný, ale prd dojezd a pouze na nohu to na motoru bez volnoběžky prostě nejde jezdit.Jak jsem psal, každý gram navíc je na koloběžce fakt na prd, já musím vozit psa, tak mě už je to jedno a zvyknul jsem si na tu vyšší váhu té dvoumotorovky, ale docela jsem zvědavej co na to Alena, vubec bych se nedivil, kdyby se nakonec rozhodla že než na pohodu vyjíždět kopce na dvoumotorový, raději si ty občasný kopce hold odšlape vedle jednomotorovky.
Ale letos chci občas pojezdit i po horách co jezdíme na běžky a tam je to s jednomotorovkou opravdu nesmysl, to by se jen trápila. Zdá se, že to do zítra zprovozním a pokud se bude ráno zdát, že by mohlo být alespon trochu slušně tak jedeme do Berouna trochu pojezdit---že by si to zkusila taky na tý dvoumotorový, zdá se že to dnes opravdu zvládnu rozpohybovat.
Kámoš, co šel do elektrický jen kuli tomu, že se mnou nedával na nohy trasy 50 a víc kilometru by nejraději jen motor nějakých 150W, jsou takový, ale jsou nesmyslně drahý a stejně ani ten 150W motor neváží nula nula nic a váhu ta kolobrnda beztak nabere na bateriích, těch ušetřených cca 1kg na 150 oproti 250W motoru mi přijde že to beztak nic neřeší---jako že by to bylo na nohu znatelně lehčí.
Tak to vypadá že je opravdu při větší a znatelně rozdílné zátěži problém v proudu k těm regulátorum . Na tu druhou koloběžku jsem použil stejnou kombinaci regulátoru jako na té první kde jsem cukání při větší zátěži pořešil diodou pro jeden regulátor na plynové páčce, ale na té druhé koloběžce mám vepředu trochu jiný typ motoru--výkonnější a tady mi dioda nefunguje, jediné co funguje musím na regulátoru pro přední motor na řidítkovém ovladači--displey nastavit nižší maximální rychlost, čímž se pravděpodobně příkon na předním i zadním kole plus mínus vyrovná a táhnou obě kola, pokud ale během jízdy do příkrého kopce zvýším rychlost o krok výš, hodí mi display předního regulátor chybu č6 a vypne, respektive začne pocukávat--zapne, vypne a tak pořád dokola.
Manželka si druhý motor zapíná pouze do delšího kopce, tak to naštěstí nevadí, ale rozhodně to nefunguje jako na té mé první kde si nic hlídat a přenastavovat nemusím.
Zkoušel jsem i zapojit na druhý regulátor druhou plynovou páku ale nic se nezměnilo, plynová páka pro dva regulátory ten problém nezpusobuje.
Tak už jsem možná doma, chyba eror 6 by mělo být--Low battery, já to ted zkoušel jen na jedný baterii Apache a to už bude na ty pidibanánkový konektory tuším 3,5mm 30A asi hodně---zřejmě už uvolněný ten pružný prstýnek, v modelařině se to z duvodu problémového kontaktu už skoro vubec nepoužívá.
Tak po předrátováni kabeláže od baterek k reglum tlustšim reprokabelem jsem se toho pocukáváni zbavil. Dnes jsem ji protáhnul hodně na motorech cca 40 km od plně nabitych až po cca 3,5v na článek a žádný pocukáváni se už nekonalo.
Si šikovný, nech Ti to šlape.
Dobrat se uspokojujícího výsledku je v mém případě vždy ale systémemem pokus omyl a co kus nějaký elektroniky to originál, pro zaddní kolo používám obyč řidítkový ovladač https://www.joom.com/cs/products...
mám jih několik, s jedním točí kolo max 18kmh, s druhým točí 28kmh, vím o dvou co mají kámoši, že jim to s nimi točilo cca 40kmh, když jsem to řešil přez český servis Epohony, jestli to není možné nějak třeba pouze v servisu programovat,tak se mi dostalo odpovědi, že přeprogramovatelný nejsou a že to není možné aby rychlost byla jiná, než plus mínus 25kmh, no, evidentně praxe je naprosto jiná , ale je to nejspíš opravdu kus od kusu podle toho, co zrovna přišlo čínanovi při osazování té elektroniky z těch elektrosoučástek pod ruku.
Gratuluji. Jinak oceňuji, že nepovažuješ koloběžku za kolo s tak jsi mohl přání majitele plotu hladce splnit :D
Já si tý cedule vubec nevšimnul, kdyby jo, neopřel bych tam ani tu koloběžku, ale jak si tak popijíme s kámošem pivko, přišla jedna cyklistka, jestli nám nebude vadit když si udělá fotku moji kolobrndy s tou cedulkou :))
Jinak ke skryjskému vodopádu to je s koloběžkou taky v pohodě, zákaz v poslední části pouze na kolech a to samé Posázavská stezka,tam taky řeší zákaz jen kola.
S tou elektrokoloběžkou zvlášt dvoumotorovou těžší je většinou problém ji parkovat do těch ruzných stojanu kam se vjíždí předním kolem.