Zdravím vás, nemáte prosím někdo ověřenou powerbanku (nabíjecí stanici ) s možností rychlo-nabíjením, časově ( 0-100%) cca. kolem 1hodiny ?
Aktuálně na cestách používá dvě powerbanky GoalZero - Venture 75 s kapacitou 19200mAh, nabíjím přes USB-C nabíječkou 60W. Nabita ( 0-100%) kolem 95minut. Porozhlížím se po rychlejší náhradě s možností nabíjení ( 0-100%) kolem 60min. Děkuji
Já ji nemám.
Když si dáš o jedno pivo víc, tak nebudeš potřebovat rychlejší nabíjení :-)
Tak celkem jednoduše si dej vyhledat powerbanku 100W nabíjení. Jinou volbu nemáš, těch 66W je zatím nejčastější strop, ale mezi námi 100W při 3,7V a máš nabíjecí proud 27A, to ti powerbanka 20Ah udělá první 3 minuty do výbuchu.
Nemáš podle gůglu jinou možnost než mít ke každé powerbance vlastní nabíječku pro paralelní nabíjení, popř. pořídit 3. sadu.
Myslím, že jsem Tě nepotěšil a nýbrž zklamal.
No a ještě můžeš pak ze dvou dobít tu třetí a při další zastávce dobít ty dvě a nekonečně mnoho jiných otravných možností.
Ale prd, 100W nabíjení určitě neprobíhá při 3,7V ale při 20V ;-) Pak už tam teče "jenom" 5A... Což samozřejmě i tak potřebuje i odpovídající kabel, který to má v udávaných parametrech. To, že je tlustý ještě nic neznamená ;-)
Každopádně o "jednohodinové" takhle silné nabíječce také, zatím, nevím...
To je sice jedno na jakém napětí jde těch 100W ale jestli máš běžnou powerbanku 20Ah, tak jsou na konci toho řetězce v té powerbance jen paralelně li-on na 3.7V, proto uvádím těch 27A do baterie paralelních článků.
Powerbanka s paralelními články ze sérií článku pro vyšší napětí, ale v případě li-on pak pro každou sérii musíš mít BMS. To by sice šlo udělat, ale jsme na zajímavých nákladech na 100W powerbanku. Podle mně jsou takto nějak dělány ty powerbanky na startování aut, aby to samo od sebe mělo těch 12V.
No dobře, asi to tak bude. Vysokoproudé li-on ale normálně existují, třeba ty, které se dávají do klasických elektronických cigaret, do kterých se lijí ty tekuté náplně... Ty zvládají klidně i 60A. Jednu mám doma, umí do spirálky pustit až 200W.
Tak pokud jsou články na 60A, tak z nich poskládat objemnou baterii, bo to nebude mít kapacitu 3,4Ah, a tu nabíjet elektronikou ze dvou 66W elektronikou powerbank :-D Trošku morbidní, ale levnější než těch 8k od xtondy :-D
Teď jsem to otevřel, jsou tam 2ks 21700, 4000mAh, 30A. Ty 50-60A jsem ale také viděl prodávat, akorát jsou už dost drahé... A pro tyhle účely jsou bez ochranné elektroniky, tak asi bacha na nějaké domácí pokusy ;-)
Tak to co má teď https://www.savetheday.cz/goal-zero-venture-75/ stojí 3400 a má dvě a nabiječka k tomu je za 1200, takže stanice za 8k se skoro dvojnásobnou kapacitou a veškerou elektronikou uvnitř není až tak mimo mísu.
EcoFlow RIVER 2
https://www.alza.cz/ecoflow-river-2-d7523333.htm
Kapacita necelý dvojnásobek toho co má teď, hmotnost asi trojnásobná, ale podle popisu výrobce se to z 0 na 100 dobije za 60 minut.
Neodpovídá to tak nějak olověnému akumulátoru? Nacpat to li-on článkama s upravenou elektronikou a bylo by to na 2/3 hmotnosti.
Jak olověnej akumulátor? Vždyť tam píšou LiFePo4. Dal sem to sem napůl ze srandy, přeci jen je to celkem težký.
To se omlouvám, myslel jsem kapacitu na hmotnost, že to skoro plus mínus odpovídá olovu. Dají se dohledat aku life na kolo a překvapí Tě rozměry.
Tak vzhledem k rychlosti nabíjení tam je chlazení, umí se to připojit rovnou na 230V, takže adaptér na nabíjecí napětí je přímo v tom, není k tomu potřeba nabíječka, má to střídač a výstup na 230V, displej, je to poměrně bytrlná konstrukce, tohle prostě není dělaný na co nejmenší hmotnost.
life baterie vycházejí oproti lion, lipol, těžší, výhoda life je možnost opravdu rychlého dobijení, lion i lipol jdou rychle dobít tak do cca 80 procent, pak se nabijecí proud začne snižovat, u starších článku vcelku běžné, že na 80 procent je dobiješ za 30 minut a zbývajících 20 procent muže trvat i hodinu
LiFE nevadí nízké teploty (ani se snad nesnižuje jejich kapacita při klesající teplotě během provozu), a mám takové tušení, že nejsou skoro vůbec háklivé na podvybití jako normální Li-xxx články, které se tím můžou někdy i zničit..
Bývaly kdysi ve vagónech, ale asi se dost kradly, tak je nějaká chytrá hlava vyměnil za plumbum, které mění snad každý rok.
Mám verzi Ecoflow River Mini, ale tu už asi nikde nemají.
Čekám na dvojku River MINI,
Tenhle krám dobiješ fakt fofrem, do hodiny na tuty, a dá se doflákat i solárkem
, zvládna 110W panel, a když slunce fofruje, nabije se to za 2,5 hodiny, když škaredě, dá to někdy i celý den.
nejsem si uplně jistý, jestli by ten konektor USB C vyšší nabijecí proud dlouhodoběji zvládal, já to vyřešil tak, že baterii v powerbance mohu dobijet přez dobastlený konektor modelářskou nabiječkou
https://2114988612.s1.eshop-rychle.cz/Nabijec...
ale já nepotřebuji pro tu nabiječku ještě zdroj 220/12V, doma i v autě těch 12V mám.
Proč by nezvládal v powerbance, když zvládá v noteboocích, dokinách atd?
Dobít do plna vyšším proudem do hodiny?, pak teda vcubec nechápu proč se to tadý řeší, takových komerčních rychlonabiječek musí být v tom případě na trhu jako sraček.
Myslím, že to obcházejí tak, že ty rychlověci mají baterii o vyšším napětí, třeba jako cyklobaterie--mimochodem cyklobaterie 36V je asi tak minimum na to, aby to pro 250W motor fungovalo alespon trochu tak nějak bez problému--při ještě relativně nízkých proudech, pro provoz to vícečlánkové zapojení problém není, ale pro nabijení už zase podstatně problémovější, než powerbanka postavená na pouze jednom článku---jeden článek totiž není potřeba balancovat s ostatními články a páč ty balancery zvládají poměrně nízké balanční proudy, tak se jim ke konci nabijení musí nabiječka svým výkonem přizpusobit--tedy výkon razantně snížit.
Ecoflow to umí při trochu vyšších proudech--pomáhá si ventilátory, ale taky musí výkon snížit--nebo případně nabijení --vybijení bezpečnostním programem ukončit.
Life A123 baterie do letadel jsem měl dobitý na 95 procent za cca 15/20 minut, ale musel jsem to řešit tak, že nabiječ pouze nabijel a o balancování se staral externí výkonnější balancer, takže nabiječce bylo uplně jedno jak jsou poruznu dobitý články v sadě, ta jen řešila koncové napětí, ale při cca 95 procentech stejně začala nabijecí proud snižovat. Ale life baterky jsou oproti lion, lipol mnohonásobně blbuvzdornější, ty když chceš zničit, tak to už jsem se joo musel snažit.
Určitě bych tu hodinu co by maximální čas dobijení považoval za splněnou pokud to, co chci za hodinu dobít bude po hodině ukazovat 80/90 procent, do 100 procent to bude problém u jakékoli baterie, ke konci to napětí z principu musí padat dolu a páč zásadní balancování nastává okolo těch 80 procent, jednou za čas je dobré to nechat dojet až do 100 procent. Vybíraný články jsou ti k prdu, když při tom jejich provozu pracují krajní při uplně jiných teplotách než vnitřní, takže časem je každý článek stejně trochu jiný.
Vůbec tomu nerozumím jak to funguje ale vím, že většinu baterek na 85% nabiju velmi rychle, třeba ty Lionky co jsou v tom kole. Ovšem poslední čárka - tedy těch 25 procent, trvá hodinu.
Někdo, kdo to umí, mi říkal že se to "balancuje" aniž bych přesně pochopil o co jde.
No a je to i naopak.
S baterií na 100%, než odejde první čárka, ujedu 20-30 km. Člověk by si řekl, na 5 čárek tedy dám 100, ale není to tak.
Na poslední čárku ujedu 5-10 km.
Proto "nabití 85% za hodinu" je pro mě spíš reklamní trik
Já chci vědět za kolik se nabije 100%, protože to balancování
Tak si to zkus představit jako bys nosil vodu v kbelíku do pěti sudů. 80% naplníš poměrně rychle,ten zbytek Ti bude trvat poměrně dlouho,když budeš pořád střídavě dolévat a zjišťovat,jestli ta hladina je úplně stejně. Trochu přileješ do jednoho,pak zjistíš že ve druhém je méně,doleješ tam a zase zjistíš,že tam máš více než ve třetím a tak dále... S tou baterií je to to samé.
balancér je v podstatě topný tělísko---deset článku, tak deset topných tělísek, ale topí pouze ty, kde už by se baterie dalším dobijením přebila, ty topný tělíska umějí komunikovat s nabiječkou----všechno v jedný krabici, ale v podstatě dvě na sobě nezávislé věci, jen ten balancer umí tý nabiječce říct že musí snížit velikost nabijení na takovou hodnotu, aby se ty topný tělíska nespálili--takže od cca 80 procent to pak trvá do 100 procent podstatně pomaleji---čím starší--rozhozenější baterka, tím horší--delší nutný čas k plnému dobití.
s tím procentuálním dojezdem to je nejspíš nějak takto----plně nabitá baterie má 50V, při padesáti voltech ti pojede po rovině motorka za spotřeby 20A, když by se ta baterie vybila z poloviny--tedy na 25V, už budeš na stejnou vzdálenost po rovině ale potřebovat 40A abys dohonil--vyrovnal to snížené napětí.
Ono to dost klame a mate v tom, že baterie má třeba kapacitu 20Ah, tedy pokud podle měřáku pojedeš dokud nevysosáš 10Ah a v tomto bodě otočíš zpět, nikdy nemužeš dojet do cíle, protože na cestu zpět už budeš mít na každý ujetý kilometr vyšší spotřebu, protože na otočném bodě už ta baterie nemá napětí 50V.
jo, já vám kluci rozumím.
Jen chci říci, a bude dobré, aby si to elektrokolisti pamatovali, že 85% baterie, neznamená, že když ti baterie ukazovala 100% a měl si dojezd 100 km, že na 85 dojedeš dalších 85 km.
Tak to není, dojedeš, když budeš makat tak 65 :-)
Úroveň nabití poznáš podle napětí na bateri, a není to závislé na kapacitě, prostě jen úroveň nabití. Takže nějaký alternativní firmware by to mohl řešit, že si stupnici přepíšu podle napětí. Toliko k teorii. "Normálně" bude asi nutná tabulka vztažených hodnot nazpaměť a sledovat napětí akumulátoru. Tady předpokládám, že stačí po 10% pro orientaci, popřípadě se to naučá během tlačení :-D
Ty parametry typů akumulátorů jsou běžně k dohledání.
asi ro výrobci těch kol považují za nadbytečný luxus. Po pár stovkách kiláků cykloun pochopí, jak to funguje a zařídí se podle toho.
Mají tam takové srandovní dato, "předpokládaný dojezd"
no a ten se počítá snad podle spotřeby za posledních pár kilometrů. Jedeš po rovince, máš dojez 120, přijde kopec hlásí ti to dojezd 25, jedeš t kopce, přepočítá to na 80, to fakt nevím k čemu je to někomu dobré
To je předpokládaný dojezd za stávajících podmínek a na stávající stupeň přípomoci.
K čemu je to dobré ? No přeci k tomu že čim vic pičovin bude mit to kolo napsane v prodejnim manualu tiv větši šance že se někdo chytne. A proč ty kola neuměji ukázat tak jednoduchou věc jako reálnou spotřebu ? No aby nemohl zákazník nikdy reklamovat cyklobaterii s atgumentem že kapacitu ktero uvádi z ni nikdy nebyl schopny dostat.
Když ona to je ale otázka,na kterou se každý potenciální zákazník ptá. Stejně jako u elektroaut. Nikdo Ti přesné číslo nedokáže říct. Přesný dojezd nakonec neznáš ani u auta se spalovacím motorem.
No, tak to zas jde, kdyby někdo z výrobců chtěl, nabídnout dojezd podle nějakého, nejlépe volitelného, období, třeba probíhající jízdy podle spotřeby na km. Ta elektronika se podle mně umí popasovat podle poskytovaného výkonu baterie na pokles napětí a určit tak celkem zodpovědně kapacitu akumulátoru. Teda kdyby někdo chtěl, ale 120 či dokonce 180km dojezd 30kg kola s metrákovým sportovcem na aku s 504Wh vypadá opravdu pěkně :-D
Nojo, jenže nádrž neplníš hodinu s tím, že cca čvrtina pracně nakapanýho paliva se ti v průběhu plnění odpaří, nebo ho rozleješ. Viz ztráty při nabíjení - to je to, co ti tu baterii neužitečně ohřívá. Zaplatíš to ovšem taky.
Snad úplně všechny dnešní rychlonabíjecí protokoly jedou na max. 5A. A to ten konektor v pohodě zvládne. Dokonce těch nejnovějších standardizovaných 240W stále využije jen těch 5A. Ovšem, při 48V ;-)
Jedinou výjimkou, co jsem zatím sám viděl, jsou některé extra protokoly (VOOC, SuperVOOC, DASH a WARP) pár výrobců, kde se někde používá i 7A. To ale i tak není o tolik víc, aby to nezvládal obyčejný USB-C konektor...
https://www.datart.cz/nabijeci-stanice-ecoflow...
Ecoflow River Mini, tu nabiješ do plnejch pod hodiny a elektřiny na tejden. Zdá se, že už není k dostání, ale to jen proto, že brzo uvedou na trh
Ecoflow Rover Mini 2, počítám že bude lehčí a výkonnější.
Vzhledem k tomu, že River 2 je zejména hmotnostně z těch starších blíž River mini než River, tak bych úplně na to, že ještě bude nějaké River 2 mini úplně nespoléhal.
Můžeš mít pravdu, byla by to ovšem škoda.
Zatím všechny baterie co udělali dělají ve verzi 2, River 2, Delta 2, tak věřím, že by mohla být i River Mini 2, docela by se to šiklo, mít něco podobného pod dvě kila.
zásoba 200Wh by pak mohla uspokojit i ty, co chtějí být déle mimo síť, ono ta utonomie třeba solárním panýlkem je vlastně taky těžká a neskladná.
Ale je možné, že už mini nebude, protože ona vlastně je předchůdce tý 2, všechny baterie dvojkové řady se nechají obvládát dálkově přes wifinu, stejně tak Delta Pro, ale třeba Delta první řady ne. Taky už je LiFePO4, a ne ta Lionka, jako ty Delty. No, na trhu už není snad nikde.
Ty ecoflow jsou sice fajn, ale pokud to vezmu na kolo, tak tomu dám týden maximálně dva do poškození. Jako su na to odborník se svými pády... Ale snad bude trojkolka.
Ale napadlo mně nabodování aku lion nějaké hezké kapacity, zalít to do igelitu jakože outdoor a normálně si udělat nabíječku na 4,2V na nějaké hezkém výkonu. Popř. jak jsem nastínil paralelnost. Vyšlo by to možná levněji než ten hi-tech ecoflow.
Díval jsem se na alíkovi na různé napodobeniny ecoflow i allpower a u žádné jsem tam nezahlídl nabíjení 100W, ale kolem 50W - 80W. A rozdíl napodobeniny za 5500 oproti "zaručeným" parametrům za 8000 to nemá význam.
Já když vezl nahoře na vozejku tu Deltu, taky jsem s ní fláknul, když jsem obrátil vozejk jak jedno kolo najelo na obrubník. Přežilo to.
Problém je v tom, že ta potvora při nabíjení, ale i vybíjení docela dost hřeje. Má větráček co si funí, ale na slunci ji neuchladí.
A když je horká, přestane fungovat.
Což by nevadilo, když teda bys zrovna nechtěl nabíjet za jízdy. Strčit tenhle krám do báglu, a za jízdy si dobít nějaké cajky prostě moc nejde. I u téhle malé. Musí být na povrchu a ochlazována větrem jak jedeš. Tedy furt dost na ráně.....
Prostě všechno má své mušky, ideální jsou jen naše paní :-)
Na alikovi jsem našel plošňáček, se kterým by prý dalo nabíjet 100W, jestli jsem to pochopil správně, při nějaké kombinaci odporů. I když je značení trochu rozporuplné bo jednou udávají nabíjení od 5V do 12V a pak že se dá na nabíjecím usb-c použít pro nějakou kompatibilitu 20V a 5A. Ale tak zas eng asi nikdy vládnout nebudu. Teoreticky by šla ta powerbanka poskládat a potřebuje ten plošňák s integrovanou vlastní BMS v sérii 5 článků. Pak by stačili články s nabíjením 10A, což tabulkově zvládají všechny...
https://www.aliexpress.com/item...
Takže jsem nakonec utratil zhruba 5000 za tu Venture 75 a nabíječku 120W, aby zvládla nabíjet i dvě ty venture, bo ty jsou na nabíjení po 60W. Tak su zvědavý, jak to bude na cestách odra-nisa. Tam ještě ty redukce na ty zásuvky pro elektrokola a ty karavanky. Škoda, že neznám ani tvar těch zásuvek. Doufám, že budou levnější, škoda jen, te jeden telefon na 12W apple a doodge na 18W, to druhé asi budu muset vyřešit, bo to rychlé nabíjení na cestách je hodně dobrý nápad.
U karavanů se tomu snad říká CEE, předpokládám, že je to toto:
https://www.svetkaravanu.cz/cee-zastrcka--...
Tak jsem se obrátil na alzu kvůli té koupené nabíječce, evidentně jsem něco nepochopil a oni také, a bylo mi sděleno, že jsem koupil poslední kus a že už nic nebude. Vykoupil jsem alzu :-D
Tady Venture 75za 3.500 Kč
https://www.hudy.cz/venture-75
Našel jsem na Kauflandu něco podobného jako EcoFlow River 2. Obojí za 300 EUR, LiFePo4, kapacita srovnatelná, rychlonabíjeníblablabla... ale co mě zaujalo, že se srovnatelnými parametry to má dvojnásobný provozní výkon - 600W vs. 300W, špička 1200W vs. 600W.
Nemá to náhodou někdo?
https://www.kaufland.sk/product/439514255/?vid...
https://ecoflow.cz/products/ecoflow-river-2
Taky něco podobného sháním, hlavně do garáže, kde není elektrika, ale když to bude do pár kilo a rychloblablabla, tak možná i na kolo.
Výkonem 600W se to vybije za méně než 30 minut, to bude pro ty akumulátory celkem čočka.
A pro mobilní použití je asi celkem podstatné, že je to 1,1 kg težší.
Já vím, jako kompromis do garáže kdy to krátkodobě utáhne třeba stolní vrtačku, popř. jiný elektro vercajk - většinou jen na pár minut, víc není potřeba.
A pak to vzít na kolo, když se to hodí...
Já jsem třeba měl vozík, který vážil 12 kg a jezdil jsem s ním, jsou ale vozíky co váží 6 kg, takže tu powerbanku povezu vlastně zadarmo :)
Rozdíl v hmotnosti, rozměrech a výkonu při stejné kapacitě a dvojnásobném výkonu může být pro dostatečné chlazení pro větší výkon. A díky Li-Fe aku to je až na tu elektroniku asi nesmrtelné.
Taková normální nabídka je i tady
https://www.datart.cz/nabijeci-stanice/
heslo je nabíjecí stanice
Takže takže jsem si dal dohromady to kolo na vodík, to ekoflow, venture 75 a vlastní samodomo powerbanka za hodinu nabitá. U toho kola mně zaujal ten dojezd na vodík udávaný jednou 50 a podruhé 70km, takže 30 reálně, aku 360Wh a takže 36V a 10A, nabíječky jsou 2 a 5A, takže taky dojezd 30km a celkový dojezd 60km, když dobře a vyjet už s nabitým aku nejméně za 2h. A pak jsem vzpomenul to ecoflow s hodinovým nabíjením a podobné bazmeky na těch 260Wh zhruba a hmotností 3,5 a 4,5kg v poměrně malých krabičkách. Tak jsem si řekl, že si udělám matematické cvičení. Vzal jsem li-om aku a 14500 0,9Ah - 3,42W,h, 18350 1,2Ah - 4,32Wh, 18650 3Ah - 10,8Wh a 21700 4,8Ah - 17,28Wh a všechno na 3,6V, A nyní že si navrhnu aku z dostupných komponent pro hodinové nabití "powerbanky". Etalon je těch 260Wh, což jsou v překladu 3,5 venture 75, takž 4 a k tomu 4 nabíečky, no ale 1,5h, takže nic uvažovaného a s cenou 4x3000 za venture a 4x300 za nabíječky 60W a 4 usb kabely k napájení 4x250 a to se = 14200Kč s 1,5h nabíjením. Ecoflow se najednou rentuje bo si představte cenu 8000Kč, hodinu nabí zhruba 1l objem a 3,5kg hmotnost.
Nabíječky za rozumné peníze jsou 36V na 2A za 1500Kč a 5A za 2500Kč a velikost znáte, a tyto nabíječky mají nabít za hodinu a uvažujme i 3C nabíjecí proud lionek.
260Wh vydělím 36V a dostávám 7,22A, ale pokud je 36V děleno 3,6V dostávám 10 článků v sérii s kapacitou 7,22Ah, což je v překladu 30ks lion 18650 po 3Ah. Nabíječka 5A nestačí.
Nyní 48V vydělím 3,6 a dostanu 13,33 takže 13 nebo 14 článků v sériii. 13x 3,6V mám 46,8V aku a 260 děleno 46,8 = 5,6Ah zhruba. jeden 21700 nestačí a potřebuju 2 18650. Takže jsme na 26ks 18650 a nabíječka to taky za hodinu nanabije a mám těch 260,208Wh. Druhá varianta 14série x3,6= 50,4V. 260Wh děleno 50,4V a mám 5,16Ah. To už ta hodina byla 5A nabíječkou přetažena minimálně a máme 260,064Wh. A nyní si dejte na váhu hromádku 26ks 18650 a nabíječku a nějakou elektroniku na USB se 60W na dvou portech popř. 1x 100W, plošňák z alíka od 400Kč. Teoreticky se vejdeme do 8000, ale nedáme to rozměry a hmotností. Hodinu dáme až na 64V, ale pro menší rozšíření naskáčou náklady na elektroniku a bylo by 17ks 21700 po 4,Ah.
Ecolow vítězí...
hezky jste se tu rozdiskutovali, ale kam se vytratil autor vlákna Pelc, žeby mu stačila jediná správná odpověď od Pepíčka?
Pepíček:
Nežlu.
Jsem jen chudák nedopochopenej
Ptal se přece, kdo to nemá
------------------------
Ale pustil slinu a to téma snad víc lidí zajímá, aj ňa. Tož co by né.
Třeba to byl od něho jen test, jak na jeho otázku zareagujeme. V tom případě sám sobě dávám palec nahoru. Ale i tak vidno, že to zajímá vícero kolistů.
Chtěl znát názory. Třeba to tady jenom čte,aby si udělal obrázek.
Jinak už zase na cestě, používám tohle.
Můj Sony Xperia III to udrží nabitý celý den. Nabíjím z rámové brašnicky. Konektor typu C se užnevyklepává. Při dešti pak bezdrátově. Snad budu mít štěstí a nevyfotím vám to brzo :-)
Pokud není telefon v provozu,dobije ho z prazdna do plnejch asi za hodinu.
Vetu si ty krámy dva.
Výhoda je, že jak rychle nabíjí foun tak sei sám dokáže nabít. Koupeno na Alze, žadnouznačku to na sobě nemá, mám fo tak 3 roky a furt jede.
Váží prd.
Nejdříve jsem přemýšlel, jak pivo nabije mobil, a pak jsem si všimnul :-)
Mrzí mě to, ale je to Guinness, který získává čím dal tím víc prostoru.
Ne Plzeň....
Tady v Alsasku se dá pivo pít, třeba ten Meteor, to je místní pivo z pivovaru Kronnenburg, ale netočí ho jinde, ani nevím, jestli je v láhvi.
Ale jinde po Sladké, mívají jen Heineken, a pak ta silná, aromatická belgická piva.
A tak Guinness má pole neorané, a všude plno.
Už jsem se to naučil si ho v městě najít.
Promarněná příležitost Plzně.
Pan Jäger už taky nevyrábí teplé spodní prádlo a místo fabriky tam teď z křoví trčí osamělý komín. A taková to byla známá firma.
No, ale Plzeň furt pivo vaří. jen ho nějak asi neumí prosadit na trh, alespoň tady.
Jdem v Bordeaux, tady je hospod s Guinnessem 6, vybral jsem tu nejbližší.
Plzeň ani jediná, ani v láhvi v supermarketu.
Nejhnusnější piva, co mám v dosahu: Kozel, Plzeň. Ne tedy jako hnusný tak, jako Starobrno, ale prostě ničím nenadchnou. Jinak tu mám v okolí 18 minipivovarů....
U nás pijeme Plzeň z tanku, i když hned vedlo Popovickýho pivovaru.
Každý to asi máme jinak nastavený, mě vyhovuje ta Plzeň. Nejsem fanda experimentálních piv z těch minipivovarů.
V Bochumi mám Moritz Fiege Pils, zvyknul jsem si. Ve Francii piju Guinness, když není tak alsaské 1663, Kronnenburg a Meteor.
Hodně tu nají silná, aromatická, belgická piva, ale těm se raději vyhýbám.
Tvrzení, že je "něco hnusné" je velmi silné, a jistě, i taková piva jsou. Ale spíše prostě máme každý malinko jiné chutě a priority, a tak bych se všeobecnému odsudku vyhýbal s tím, že prostě mě zrovna tohle nejede a nedělal bych blbce z těch, kterým to třeba šmakuje.
No, z těch 18 vaří ležák 18. A všichni lepší, než Plzeň, která je taková prázdná (po posledních "optimalizacích"). K tomu ležáku vaří i jiné druhy piv, někdo pšenku, jiný IPU, APU, NEIPU, kyseláče, černá piva. Třebas po ochutnání Černokostelecké Černé svině jsem usoudil, že se celej Guinness může jít bodnout :) Někteří přes léto dělají cyklopiva (8), takže si jde naplánovat monotematický třeba 120km výlet po okolí na 3 různý druhy jednoho typu piva :)
Což mi připomíná, černý trojúhelník - Černá svině, Mourek, Barbora jsem už dlouho nejel :)
Jinak je to Kostelec, Kounice, DolnoPorno :)
Debatu bych uzavřel slovy již zesnulého Blábola: "jedno co pijeme. hlavně že se motáme" :-)
Pro zajímavost, tohle si nejspíš také viděl. To už je reklama na Heineken sama o sobě.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
Nejsem expert na finance a vím prd jak funguje burza, ale europivo Heineken se rozprasilo po celém mě známém světě, a čekám jen kdy ho zacnou točit Pod ledem..
Nejde už tolik o pivo,jako marketing
S v tom jsou zelení dobří
Zelení někam tlačí Heineken? Jsem si nevšiml, ale to pivo se občas pít dá. Asi tak týden na horách a pak už raději dost.
Povstat. Zkontrolovat, že vedení není nejen přisedlé., ale i přišláplé nohou. Podívat se na flašku či pikslu Heinekena. Nahlas říct, která barva převládá ... Zelená.. Zelení=Heineken.
Když já jsem Heinekena vždy pil jen čepovaného v hospodě. Flašku jsem nikdy nikde neregistroval.
Ale znám německé Zelené a připadalo mi nesmyslné, že by měli něco s pivovarem. Pivovar je totiž poměrně ekologický provoz, pokud to není zrovna Staropramen s obrovským několikapatrovým zásobníkem čpavku na chlazení. Kdyby prasknul, tak to má polovina Smíchova za sebou. Raději se o tom nikdo moc nešíří. (V práci mám plot toho pivovaru přes ulici.)
V Ústí n. Labem, to je to město mezi lomem a chemičkou, je nebo alespoň bývala, spousta vagonů s čpavkem. Což je asi ještě nebezpečnější než zásobník, se kterým nikdo nehýbá. A myslím, že se nikdy nic(naštěstí) nestalo. Takže bydlet na Smíchově, rozhodně bych z toho těžkou hlavu neměl.
Zásobník čpavku má také nejspíš ještě pořád kdejaký zimní station. Takže třeba v roce 2018 měli únik v Příbrami.
Nevím jak souvisí používání konkrétního chladiva s tím, jestli je výroba Staropramenu ekologická či nikoliv. V tom případě neexistuje ekologické zemědělství, protože traktory jezdí na naftu. A ta se reálně spaluje a produkty spalování se pouští do vzduchu, zatímco chladicí cyklus je uzavřený.
Zimní stadion. V Hodoníně kdysi na zimáku obývaném větnamskými stánkaři už spoustu let havarovalo čpavkové chlazení. V podstatě prorezlo nikým nekontrolované potrubí, které mělo být navíc už prázdné. Čpavkové chlazení má výhodu levnějšího provozu a nemusí být pod nějakým ohromným tlakem, takže v základu celkem nenáročné oproti kompresorům s chlazením plyny, které mají rádi v atmosféře všichni, a jen se přidávají do seznamu zakázaných při výrobě další a další. Čpavek jako takový je celkem přírodní, bo ho produkujeme i my, všichni máme v krvi ledacos třebas i močovinu. Problém je v koncentraci, ale docela rychle se "rozfouká" při úniku. Ostatně hodoňáci by mohli toto víc pamatovat.
Jinak láhváče s Hainekenem jsou snad v každém hyper super vedle StaroBrna, ale i v prodejnách větnamců už jsem je viděl. Takže nějaká cílovka konzumentů určitě už je. Ale bál by se to srovnat s některými "našimi" pivy, které ale namají tolik na reklamu, kterou by museli promítnout do nákladů a mohlo by to být docela kontraproduktivní oproti prodeji.
Tak mi dorazilo konečně i to venture 75 a hned na štítku 11,1V, takže nabíjí v sérii 3 skládané články. Dostali se tak na zhruba 2C při nabíjení článků 60W. Pokud by byly po jedném, takže jsou nejméně po dvou paralelně, takže 1C při nabíjení. Dobré vědět, pokud budete řešit powerbanku s hodně rychlým nabíjením. Odkaz na plošňák s BMS i pro 100W nabíjení už jsem tu dával. 5 článků v sérii...
Nejsou to sice odolné powerbanky, ale uvádí 100W nabájení, ale pro kapacitu 2h, což při 100W tolik nevadí, bo venture 75 je tak 16Ah relně 60W za 90minut, takže jde o nabíjení.
https://www.czc.cz/tellur-powerbanka-ultra-pro...
https://sandberg.cz/cs/product/powerbank-usb-c...!tab=specs
Ale ty 100Wattovky jsou častější, ale nikoliv outdoor a většinou neudávají nabíjecí výkon, ale těch 100W a popř. i více jen při vybíjení. Cenovky jsou pak na ecoflow a není pak co řešit, když za hodinu nabité.
Ještě dvě kabelkové
https://www.alza.cz/xtorm-140w-usb-c-pd-3-1-epr...
https://www.alza.cz/zendure-supertank-27000mah...
Jinak jsem si všiml, že se vyplatí pro odhad toho nabíjení mrknout na parametr vstupní proud, jestli je tam 5A, tak znamená power delivery 100W 20V/5A.
Tohle jedině na přípojný vozík :-)
https://www.svetandroida.cz/xiaomi-portable...
Tohle už tu je dýl, jako řada Ecoflow.
Sestava Ecoflow rover mini má baterii 210 Wh a váží 2,8 km. Za hodinu jí nabiješ ze sítě.
Baterie na hranici uvezitelnosti.
Lze nabít solárním panelem,mají skládací 110W, ale ten je problém, peotože váží 6,5 kg.
Když bude svítit. nabiješ to panelem za 3-4 hodiny.
Taková sestava už chce vozík a sehnat si lehčí solarní panely.
Jak jsem si dělal to matematické cvičení, tak mně vážně napadá, že uživatelé elektropohonů mají po problémech. Velkou baterku mají, a pokud bude jen na mobil, tak neúplné nabití za hodinu zas tak úplně nevadí :-D
Teď mají 110W solár vážicí jen 4 kg, s River 2 dokupy to je 7,7kg https://eu.ecoflow.com/products/river-2-110w... nevím jestli plánují ještě nějakou menší jednotku, něco jako River mini.
To je furt von, jen ho zvážili bez futralu.
S dovolením se vloupám s dotazem:
"kupovaná" powerbanka která:
-dokáže aspoň 1x nabít telefon s 5000mAh akumulátorem.
-dokáže to i po měsíčním pobytu v baťohu! (sucho zajistím)
-nízká hmotnost vítaná (proto požadavek na 1+ nabití)
-nižší cena při zachován předchozího vitězí.
-možnost nakoupit ji v CZ je podmínkou
já vím že mé požadavky jsou divné, to mi psát nemusíte :-)
Ten měsíc bez používání snad vydrží kdejaká dnešní slušnější powerbanka...
Mám tu dvě, 10000mAh a 20000mAh, leží mi tu nabité kdovíjak dlouho a pořád jsou na 100%... Obě mají displej a umí ukazovat stav po jednom procentu.
Hmotnost se odvíjí podle kapacity, tady se asi moc čarovat nedá ;-)