Napise mi nekdo typ kola spis do 30tis ale muze byt rozmezi 30-50tis, ne celopero, podminka je zadni pevna osa. Budu v budoucnu neco shanet na prestavbu na elektroko, se stavbou zkusenost mam, mam uz otestpvany motor v podstane uz nemam z ceho vybirat v motoru mam jasno.
Potrebuji vytipovat kolo s pevnou zadni osou to pak sehnat starsi a nebo koupit nove.
Starsi ma prednost uz z duvodu ze nepotrebuji/nechci/ 12ti-kolecko spis se mu chci vyhnout.
Momentalne mam tip pouze superior 909 ma ale prevod 1x12 takze bych to musel predelavat max pouzitelne je 1x10.
pokud jste nekdo jezdil na kole s pevnou osou napiste mi prosim typ.
diky moc
Tak si to postav komplet, rámy na pevnou osu sou k dostání.
Pokud to kolo už nemáš, tak je ale přestavba za mě píčovina, přestavbové motory se už nevyvíjejí, existuje akorát starej čínskej šrot.
porad mi radeji ktere starsi mtb kola se delali s pevnou zadni osou?
motory neres v tech mam prehled a resit je nechci a nechci treba nechutne predrazeny a nevykony bosh a to mam doma ekolo za 250t
Namátkou sem se podíval k Němčíkovi, ten tam má HT rámy na pevnou osu boost i neboost.
https://www.cyklonemcik.cz/panske--18
Pokud jde o bazar, asi nemá cenu dělat katalog toho co se vyrábělo, ale prostě vybírat, z toho, co se aktuálně nabízí.
A tak nás pouč co za super motor chceš použít.
Omlouvám se, že vstoupím trochu mimo, ale pokud se v hovorové řeči často nedodržuje střední rod natolik, že to proniká i do psaného textu, po určité době by mohl úplně zaniknout. Proto: "která starší mtb kola se dělala", a nebude tam pak ani to nesprávné měkké "i".
K věci. Mám několik mtb rámů s pevnou zadní stavbou, nejsou z kategorie 30 až 50 tisíc, spíš 3 až 5 tisíc, ale na ověření přestavby by se daly použít. Nejsou ale pochopitelně pro kotoučové brzdy, a pro elektrokolo by asi byly tyto brzdy vhodnější.
Jsou ale ocelové a robustní. Tebou navrhovaný stroj Superior 909 je z lehké slitiny, a zvlášť horní část rámu mně přijde pro elektrokolo poddimenzovaná.
Pokud vím, Bosch produkuje těch středových motorů víc (Active Line, Active Line+, Performance Line Cargo, CX 4. generace atd.) O ceně se nepřu, i když je třeba zvážit poměr cena:kvalita (výdrž a poruchovost). Ale co to je "nevýkonný"? Dostatečný výkon je klouzavá kategorie a záleží přece na tom, v jakém převládajícím jízdním režimu hodlám e-kolo používat. V porovnání s Bafangy, Yamahou, Shimanem atd. není Bosch zrovna na chvostu.
Na BF sou lidi co se tím víc technicky zabývají a někdo tam psal, že ty značkové středové motory jsou na tom dost podobně, papírově nominál 250 W, špičkový výkon kolem 700 W, rozdíly mezi výrobci jsou poměrně malé, patrně aby to splňovalo i kritéria pro USA, kde je tuším limit na maximální výkon 750W i pro rychlá elektrokola.
U přestavbového kola, kde se to řídí naší vyhláškou a ne EU předpisem, se můžeme dostat až na 1 kW a není povinnost pohon odpojit pokud jezdec netočí nohama. Nicméně klíčový limit 25 km/h zůstává a rozdíl 750 v 1000 W by hrálo roli pouze v hodně prudkých stoupáních nebo pro hodně těžké cargo.
Starších kol pro elektrifikaci najdeš na bazoši celkem dost, mnohdy i za rozumné ceny... https://sport.bazos.cz/inzeraty/pevna-osa/
diky vsem za reakce, ja si dokazu vyhledat na bazosich cokoliv ale chtel jsem se zamerit treba na 3-4 modely a ty prostudovat. Napsal jsem to ale vse blbe, treba superior xp 909 stal kolem 30tis, koupit se da na bazosi samo mnohem levneji, na tom superioru mam treba problem s kazetou 12, neni problem kazeta ale retez. Primarne budu stavet na pouzitem kole. Proto jsem tu polozil dotaz.
Tondo, mohu si postavit kolo za jakou koliv castku, jenze proc? Kdyz koupim npr. sup 909 za 18tis vrznu na nej slusny motor a to kolo mi da co potrebuji a kdyz neda tak postavim neco jine ono me to i tak trochu bavi. Kdyz budu chtit utracet tak si tovarni stroj koupim a jeden jsem si koupil ale to jen jako ekolo vypada.
A poucovat te nemusim, ja nemusim nikoho poucovat. Zkusil jsem polozit dotaz protoze na to nespecham a mel jsem v planu si ty vytypovane modely v klidu shanet. Momentalne vim pouze jeden sup xp 909.
Sem prostě zvědavý co za super přestavbový motor mi uniká, že to někomu přijde lepší než hotové kolo s moderním středovým motorem, proč s tím děláš takové tajnosti.
12r bych taky nechtěl, ale aktuální Sup xp 909 má 11r pohon, 2021 taky, 2020 má podivnou kombinaci 12r se sunrace kazetou, 2019 je 2x10 a je na RÚ. Co bych ale asi nechtěl a co maj všechny je střed PressFit.
V aktuálním roce mají pevnou osu modely Kellys Gate.
Každopádně těch modelů a ročníků je tolik, že sepisovat modely s pevnou osou a ty pak shánět je nesmyslná práce. Nastav si kritéria co chceš a pak se dívej co kdo prodává.
No furt se v tom nejak placam, jestli je ram dimenzovan nebo neni na e-stavbu to zvazim sam a vubec se toho nebojim.
Mam starousky merida flx 3000 a flx 5000 a s instalaci motoru nad 150Nm na obyc. rychloupinak mam spatnou zkusenost a s karbonem zkusenost zadnou, technicky musi byt motor hodne utazeny a nevim co by tomu rekl karbonovy domek
. Koukal jsem na Cube stereo race a tam by zadni osa vyhovovala, docela by me to i nahradilo kolo boxxbike valkyria pro, ktere prodam nebot jeho vykon proste nevyuziji.
Stale bych ale uvital typ na nejake klidne 5let stare kolo s pevnou zadni osou..ta predni neni dulezita at vim co shanet.
delali se nejake krossove kola s pevnou zadni osou??
dekuji