Chci jet na vandr do Ceske kanady, jen tak s kolem, hamakou a spacakem. Zjistil jsem si, ze vlakem z Prahy do Kunzaku musim dvakrat presedat. Kola berou vsechny tri vlaky, ale stejne je urcita pravdepodobnost, ze bude nejaky problem. Listek stoji 200,- plus neco za kolo. Tak jsem se rozhodl jet autem, ktere necham u znamych ve Starem meste. Cena za benzin, i pres stale vzrustajici cenu, nebude vyssi nez 120% ceny jizdenky. Drive se auto vyplacelo az tak od dvou cestujicich. Neni toto trochu nezdrava tendence? Jezdite vlakem, i kdyz se vam to nevyplati a nebo to je komplikovanejsi?
Ja jezdim hodne vlakem. Ale je fakt, ze nemam ridicak. Kdybys me Z kartu, tak te ta cesta vyjde na 190Kc. 130 za jizdenku a 60 za kola. A to uz je dobra cena za to, ze muzes v podstate celou cestu spat...:-)
A navíc se nemusíš vracet tam, kde si zaparkoval svou smrdící obludu ;-)
Vlakem jen s Nákoláky ;o) Jinak jsem zhýčkaný a od 1.7. kdy jezdím podle předpisů mi firemní auto žere avg 4.5 litru nafty na 100km, takže mě to leckdy vyjde i výhodněji.
Samozřejmou nevýhodou je nutnost vracet se k autu.
Ale vzhledem k vytíženosti nestíhám moc výletů, kde by se vyplatil vlak nebo auto a jedu to prostě po vlastní ose, což mi přijde nejlepší.
Dřív jsem bez auta nedala ani ránu a v mých cyklistických počátcích jsem dokonce vezla kolo třeba i do Tróje, když jsem jela podél Vltavy do Řeže :o)))
Dneska ale beru auto jen v nejnutnějším případě - mnohem raději jedu vlakem. Pro mě řidičku je to pohodlnější - nemusím bojovat se zácpou na silnicích, nemusím si odpírat žádné slasti a radosti života (teď myslím pivo !!!), vyjde mě to levněji, je to rychlejší časově a hlavně nemusím objovat s únavou, když bych po výletě sedla zase za volant.
A navíc když má vlak jídelňáček - to se to cestuje :o)))
Je fakt, že do některých koutů je nutno přesedat, ale není přece problém z hlavního spoje dojet po svých. Na Českou Kanadu se dá snadno dojet např. z Jindřichova Hradce, kam jede přímák nebo z Tábora či Soběslavi, ale to je trošku dál.
Zkrátka já hlasuji oběma rukama pro vlak - aspoň budete mít na silnicích o jedno auto míň :o)))
Chtěl bych se zeptat na vaši skušenost s jízdou vlakem.Mám v planu jed z Veselí nad Moravou do Dvora králové nad Labem.Během jízdy se musí 5x přesedat.Na přestup je dost času.Vlaky jsou s možností přepravy kol.(osobní vlak). Mam ale strach o kolo aby se mě neodřelo.Zatím nemám žádnou skušenost s přepravou kola. Jak přeprava probíhá? Mužu být s kolem nebo je někam hoděno k ostatním kolům na hromadu?
Jsou vlaky,kde si kolo hlídáš po celou dobu přepravy,jiné vlaky ti vezmou kolo do služebního vozu,což je lepší,protože ho nemusíš hlídat.Kolo ti nehodí na hromadu, ale zavěsí na háky,které tam pro přepravu kol mají. Už to mají docela vymakané. Jestliže za den budeš třikrát přesedat,tak se ti vyplatí si koupit dvoudenní jízdenku pro kolo za 60Kč,která ti platí dva dny a můžeš přesedat třeba 100x.Já osobně jsem si pořídil kartu Z a jezdím hodně vlakem-nemusím se vracet na místo startu,ať si auto o víkendu odpočine.Vidím v tom ty samé výhody jako Radka.
No pokud se jedná o cestu vlakem, kde se odkladá do tzv. poštovního vagónu, tak se zvlášť v těchto frekventovaných dnech, kdy jezdí hodně cyklistů, rozluč s jakouokoliv nadějí na opatrnost při ochraně laku. V neděli v rychliku Vassovia do Čadce bylo na podlaze přes sebe naházeno snad třicet kol a neumím si představit ten proces, kdy průvodčí vytahuje kolo pro někoho, kdo vystupuje dříve, než na konečné nebo podstatná většina. A doprovodní jízdu z kolem v tomto vagónu žel. předpisy nedovolují. Když je ale kol méně, jsou i vlaky, kde se věší na háky ( v pošt. vagóně), tak si jeden vyber.
krtek:Ja bych jel pouze osobním vlakem.Do rychliku bych asi nešel,mám zde větší obavu aby nenastala ta situace kterou píšeš.Osobním vlakem to sice bude trvat přes 9hodin.Vyjel bych v 5 ráno a v Jaroměři bych byl ve13hodin.Odtud už bych jel na kole do Dvora králového nad Labem,kde se ubytuju.
Zbytečně nepanikař a jeď klidně rychlíkem. Ráno se klidně vyspi, nic ti neuteče a alespoň si odpoledne kolo více vychutnáš.
To Zdeněk 1: jak už psali jiní - buď máš kolo u sebe nebo v "poštovním" vagóně. Mě osobně se nikdy nestalo, že by mi kolo jakkoli poškodili. A že jsem občas také zažila docela solidní maso :o)))
Ovšem obrovský nával lze očekávat jen u spojů, které jedou 1 či 2x denně jako třeba Praha-Brno apod. U běžných spojů, které jedou několikrát denně bývá víc kol zpravidla ráno a večer, přes den to bývá v pohodě.
To jo, ale např. v Rakousku se cestování vlakem nevyplatí Wien-Linz 60 EUR za 2 cyklisty. AUtem bych to jel 4x za stejné peníze. Pravda, někdo by mi to auto musel přivézt :(
Já osobně bych v tomto případě vyložil kolo už v Jindřichově Hradci a zbytek dojel na kole. Na lokálky v takovýchhle turisticky zajímavých místech si dávám pozor, obvykle se do nich nevejde moc kol. Ale třeba je to na Jindřichohradeckých místních drahách jiné. Vždycky jezdím na kole od hlavní trati, nedělá mi problém ušlapat pár desítek kilometrů. To znamená Šumavu ze Strakonic, Krušné hory např. z Varů nebo z Ostrova (včera jsem se odtamtud zrovna vrátil), Beskydy z Val. Mez. ...
Jezdim vlakem kdyz musim, auto uz jsem prodal, ale hrozne mne stve system CD "nechci slevu zadarmo" aneb Z karta - diky ktere je normalni jizdne nehorazne drahe. Joo to bylo humbuku kdyz to zavadeli jak jim to zvedne zisky a nakonec jezdi vlakem cim dal mene lidi hlavne studenti, duchodci a zamestnanci protoze maj slevu :o) radsi uz nikam nejezdim stejne je to vsude stejny.
Jeste jsem chtel dodat, dobra kulisarna je poplatek 20 Kc za kolo za jednu cestu vlakem bez prestupu, kdyz neprestupuje a jedete daleko tak to muze byt extra vyhodne, ale kdyz se potrebujete svezt kousek lokalkou s prestupem a pak zase zpatky tak to rychle naroste.
Nemám pocit, že by vlakem jezdilo čím dál tím méně lidí, možná tak na nějakých málo frekventovaných lokálních tratích, ale běž se podívat někdy v pátek odpoledne na Hl. nádraží v Praze a pokus se nastoupit do nějakého vlaku ..... uf, uf, mě to čeká zrovna zítra .... :-(((
Jo to jsou hlavne studenti, ti budou jezdit porad, protoze maj slevu a prukazky a tak. Navic se spoje/vagony rusi takze narvano bude asi furt jen bude jezdit min lidi.
Vy si všichni myslíte, že je žweleznice zaopatřovací ústav, který má v popisu práce vozit nahodilé obecensvo skoro zadara. Zpočítejte náklady na pendolina, roční plat + odměny ředitelství, Duškovy odborářské úlety, vlastně by jízdenky měly ještě podražit.
A ještě bych zavedl nádražní a palivové příplatky, a taky něco do fondu na údržbu a čistotu vagonů
Pokud chcete jet častěji a zároveň se vám nechce do karty Z, která je teď blbě za 600 Kč na tři roky, a jedete v jednom doporučuji kilometrickou banku. Pokud nemáte kartu Z, vyplatí se už při vzdálenosti 51 km, 1 km stojí 70 haléřů.
Viz: http://www.petrasovi.cz/jizdne.htm
Jinak musím konstatovat, že jsem si kolo odřel víc sám, než mi ho odřely ČD při dopravě.
Ona uz je Zedka za 600? No to su kokoti:-) Me pred 14 dny dosla....takze budu muset zase platit, platit a zase platit:-)
Jo, od 1.6.2006 podle mých informací zrušili Z kartu a nahradili ji In-kartou, která je na 3 roky a stojí 600 Kč. Já buď jezdím zpáteční, nebo skupina, případně KMB, takže Z-kartu už dva roky nemám, tudíž si nejsem úplně jistý.
ano, opravdu inteligentní a slušný nákolák přispěl do diskuze
Taxem se dostal zase k netu. Cesta je vyresena. Jedeme ve dvou a autem. Takhle bude ekologicka zatez polovicni ;-) Do auta se taky vejde bedna s naradim, protoze ocekavam, ze kolo pritulky budu muset napred zaservisovat, nez vyjedeme.
Obcas jsem jel z5 pantakem, kdyz jsem zustal prositej v nedeli odpoledne daleko od domova ale dale jsem jel vlakem naposled za totace a taky mam stale zive vzpominky jak jsme v Popradu rozmotavali hromadu zapletenych ramu lezicich v postovnim vagonu :-(
Tak zase ekologie musí ustoupit pohodlí,že???
o co je cesta autem prijemnejsi, pohodlnejsi, o to je cesta vlakem flexibilnejsi, at uz z heldiska nucenejch navratu, konzumace, unavy na ceste zpet apod. kdyz jedes na vandr tak proc nejedes z nejakeho mista, kam te CD nebude nutit dvakrat presedat???
a tech par desetikorun asi bych vubec nepocital, to je hola ztrata casu
mám obyčejnou krásnou fábii..vetšinou sundáme přední kola a sedla,,skolpíme sedačky a šup do kufru..
do vlaku bych dal leda nejakou plečku nechat si omlátit lak nebo poškodit přehazovačku necitelnou manipulací nádražáku... to ne..
když jedu nekam do kempu kola an noc zamknu do auta a jeto pohoda
A nikdy se ti nestalo, že bys zapomněl přední kolo opřené u baráku?!? Mému známému se to stalo při cestě na Šumavu. V Sušici si vzpomněl, ale už se ani nevracel :o)))
Už aby stál litr benzínu min. 100Kč, to se najednou bude jezdit hromadnou dopravou
a na kole....
K tomuhle si dovolím malý odborný poznatek. To není vůbec jisté. Poptávková křivka benzínu ukazuje velmi podobné chování jako např. poptávková křivka chleba, základní potraviny. Je to něco, bez čeho se lidé neobejdou. Jsou na auta tak zvyklí, že jsou nakonec ochotni zaplatit hodně vysoké částky. Nevím, jak vysoké, ale dosavadní maxima jim problémy nedělala. Poptávka se snížila pouze nepatrně a na pár dní, pak lidé akceptovali novou cenu a jelo se dál ve starých množstvích.
Až bude stát litr benzinu min.100Kč, tak budeme všichni chodit pěšky nebo jezdit na kole ;-) Ono by totiž podražilo i jídlo, energie, ale určitě i elektřina atd. Takže na nějaké auto a MHD už nezbydou peníze, protože by dopr. podniky a ČD určitě také adekvátně "přizpůsobily" ceny ;-)
kk. no to asi návrat do středověku...to by bylo tak drahé zboží v krámech že by všichni začali pěstovat obilí i doma v květináčích
Ja jezdim vlakem s kolem hodne casto a opravdu se to zlepsilo. A jinak, nebojis se, ze ti fabku ukradnou i s kolama? Ja bych se teda bal si dat kola do auta. V kempu jedine nekam schovat pod zamek nebo poradne prikurtovat k lampe.
také jsem blbej, tak přispívám
Ja vlakem obcas kolo vozim a zatim se mi nestalo, ze bych ho z vlaku vyzvedaval nejak poskrabane...nemam ale zatim moznost volby, protoze auto nevlastnim. Myslim ale, ze i kdybych auto mel, stejne bych jezdil vlakem - vzdycky vezmu stan, spacak a par veci a nemusim se nikam vracet, jedu proste, kam se mi zlibi, navic jezdim vlakem rad, i kdyz obcas me nekteri zamestnanci CD dokazou vytocit, nekteri jsou ale zas dost ochotni, takze se to vyrovna :o)
jedině naKole!!!
Já jezdím vlakem s kolem možná málo, ale rád. Protože:
1. Pomocí vlaku se dají sestavit úplně jiné trasy.
2. Odpadá potřeba jet dokolečka zpátky k autu.
3. Je to romantika a někdy i legrace s nádražákama.
4. Nemusím řídit.
5. Můžu si dát pivo.
6. Nemusím skládat kolo do auta nebo nandavat nosič.
Byl bych rád kdybyste dávali tipy na vlakové výlety
Hodně jsem jezdíval vlakem s kolem na Slovensko. Zdá se mi, že by z Prahy teď mohl být zajímavý výlet Pendolinem, nejlépe asi do Beskyd.
No a pro pravé bikery nádherný tip k návratu z Gardy :
Cyklostezkou z Rivy do Rovereta na nádraží. Za cca 12 EUR na Brenner, Odtud "po svých" dolů starou brennerskou zadarmo až do Innsbrucku. Odtud zase lze různě kombinovat vlakem a cyklostezkou až do německa, tam třeba koupit víkendovou levnou jízdenku (přesně nevím podmínky - něco jako bayernticket) a dojedete až na Šumavu.
Jo, souhlas se všemi body.
Ale původně jsem chtěla napsat, že si nejsem jistá, zda to pendolíno bere kola, ale raději jsem si to ověřila a fakt bere !!! :-))
A tipy na vlakové výlety? Jéje, těch je spousta - třeba víkendový přejezd Českého lesa - vlakem v pátek do Klatov a v neděli zpátky z Plané u Mariánek. Autem bys už v sobotu večer musel přemýšlet, že se k němu musíš začít vracet.
No jeste aby nebral!!!! Drahy se jistej. Kdyz nedojede pendolino do cile, zdatnej cyklista to doslape...
Ale taky jsem si myslel, ze do pendolina me nepustej...
:o)) Bacha ale na jednu vec - Pendolino a nektera EC sice kola berou, je ale nutne si zarezervovat mista pro kola - jednou jsem to uz nestihl a vsechna mista uz byla rezervovana (z Breclavi do Prahy). Musel jsem pak jet obycejnym rychlikem o dve hodky pozdejc..
Já jezdím nejradši všude na kole. Když není vyhnutí a musím použít rychlejší přibližovadlo, vyhrává to vlak. Pořád mi poskytuje víc svobody než auto. Jinak u mě v přepravě kola zatím vedou velké lodě a trajekty, ale ty zase u nás moc neužijeme :-)
Na Vltavě by se přes něj ale dalo pohodlně přecházet z břehu na břeh :o)))
Vlak, vlak .. Tak tím jsme nejela ani nepamatuji. Naposledy asi před 5 lety - 2km večer , když jsem zapaltila , byla jsem v šoku z ceny. Když razíme někam dál s koly, jsme nejméně 3.Takže vezmu raději auto.
Nejlepší je jet rovnou na kole, pak autem a vlakem - to snad raději zůstanu doma.Na vlak mám prostě alergii.
Týý bláho, já si nedávno řekl, že bych místo vlakem jednou mohl jet autem, a přišel jsem do obchodu a byl jsem v šoku, kolik to auto dneska stojí a to jsem ho chtěl jen na cestu do sousední vsi. -- Omlouvám se za pitomý příspěvek, ale zrovna řeším jak převést v Německu 2 kola vlakem, neboť dcerka jeden úsek nezvládne (jenom za kola zaplatím 7 Euro/15 km), tak mi ten povzdech nad cenou přišel legrační, pře pěti lety jsi totiž za 2 km platila 8 Kč, tedy úplně stejně jako při jízdě metrem z nám. Republiky na Karlák - myslím, že to by tak ty 2 km mohly být.
ahoj, souhlasím s tebou - raději autem. nedávno jsme řešili problém - nechat si přepravit ´pouze kolo - bez toho, že bych my jeli vlakem - nadlidský úkol - vůbec to nešlo - teda šlo, ale chtěli po nás, abychom to kolo dali do bedny, což nám přišlo dost blby - když jsme chtěli kolo převést řádově pár desítek kilometrů. takže raději kolo a auto.
Do jaký bedny??? To jste pašovali mrtvolu,ne??Ve vlacích jsou nyní pěkné háky,kde si kolo pověsíš a pohoda.Moc miluju cyklisty,kteří dojedou autem nejlépe až do národního parku,aby tam ukázali jak zdravě žijí.Taky jsem nepochopil, proč jezdit 2 km vlakem, když je to pěšky 15-20 minut???
vodnařka mluví o tom, že chtěli poslat kola a nejet s nima. to, tušim, nejde jinak, než jak popisuje. anebo zaplatit jízdenku, jakože jedeš s tím kolem ale to by platila cestu 2x:) a nebo jako režista (což nejspíš není) se tvářit, že jedeš s tím kolem ale jet autem. to by si zase zormyslela platit benzin i když jednou sme to tak s cami udělali:)
Jenže to bys pak musel být na cílovém nádraží zase u vlaku, abysis kolo vyzvednul a tady je určité riziko, že to nemusíš vždy stihnout...
Když posíláš kolo bez sebe, pak je to vlastně jakýsi poštovní balík a pak ho musíš holt zabalit jako poštovní balík.
jistě, že chtěli abychiom to zabalili do bedny. před pár lety to nebyl problém poslat jen kolo jako příruční zavazadlo, teď tu službu zrušili a zavedli kurýrní službu, ale musí to být v balíků. jo a podotýká někdo ještě si to musíš na čas vyzvednout. opravdu vše pro klienty!
a tak si vlak zavrhla. já jezdím autem (přestože vlak mám zadarmo) na delší dobu na jedno místo do kempu, s cami za aiem v červenci jižní čechy, příští týden s cami jeseníky. ale rozhodně bych nejel na jednodenní výlet z nymburka na českotřebovsko, do lužickejch hor, jizerek nebo na brdy autem. co s ním tam?
skrátka každej to vidíme nějak, je zajmaví sledovat, jak kdo...:)
Napadlo me, ze mam za barakem letiste.....:-))))))
To mi nedá, abych to neuvedl na správnou míru. Běžná balíková služba, tak jak ji pamatujete z dávna byla na ČD zrušena jaksi zhora. Ono to vytvářelo pro ostatní kurýrní služby nekalou konkurenci. Šlo totiž o to, že takový balík se přepravoval ve vlaku přepravujícím osoby. No a takové vlaky jsou většinou dotované z peněz krajů (OS a SP) nebo státu (R). Takže to byl ten důvod proč to teď nejde a drahou to prostě převezete jen spolu se svou maličkostí.