Jezero na Letné se už napouští https://www.novinky.cz/clanek/domaci-jezero-na...
Sice pár let zpoždění, ale přece jen rybník na kopci bude :-)
JEZERO!!! Je to JEZERO!!!
Páč nemá vlastní přítok. Teď je napouštěno vodou z Vltavy, dopouštění by snad v budoucnu mohlo fungovat z Litavského "hradního" potoka.
Jen teda doufám, že si z toho místní bezdomáči neudělají koupaliště...
Napřesrok budou průvodci tvrdit turistům, že je to ledovcovýho původu a Libuša tam jezdila s Oráčem na ryby…
jestli to bude bez přítoku a stojatý, tak to bude brzo dost zelený a hnusný i bez ...koupajících...
A rybník to bude taky, jak píšou v tom článku, nech někdě vodní plochu a na nejbližší vánoce tam někdo vypustí prvního kapra :-)
Přece mají pod Letnou Občanskou plovárnu, nebo už neexistuje. Koncem padesátek jsme na ni s bratrancem chodili z Velvarský kolem Fronty na maso.
Moje nervy, copak nesleduješ bulvár?!? Vždyť se tam v létě ženil Karlos Vémola!!!
:o)))
Takže areál bývalé plovárny tam stále je, ale jako plovárna už nefunguje.
Funguje tam restaurace a snad i přístavní molo.
Ale asi kdyby si tam chtěl někdo hupnout do Vltavy... Proti gustu...
Strašný, já se snad utopím, oběsím nebo zastřelím. S takovejma mezerama ve znalostech už nemůžu existovat!
Moje nervy, copak nesleduješ bulvár?!? Fronta na maso už je pár desítek let v luftě. Obrazně i doslova!!!
:o)))
Ani jezero, to má přírodní neupravované dno, tady to je taková hezčí nádrž na vodu, které budeme klidně říkat jezero :-)
Město se s Hradem nedohodlo na vodě, tak ta čerpadla budou ještě dost dlouho v provozu.
Také se kvůli tomu stavěla ta přečerpávačka.
Výkop jámy pro jezero jsem průběžně sledovala, když jsem měla cestu kolem. Ještě se budu muset zajet podívat na tu přečerpávačku.
Na vytlačení vody o 40 m výš to už musí být slušná čerpadla.
Líbí se mi jak jsou mapy pohotové a rychlé, už mají nádrž nakreslenou
https://mapy.cz/s/numomeboro
Nebešťánek nestíněný na slunci? A pro závlahy? To ty čerpadla pojedou asi často.
Oni to zatím ještě neví co obnáší nebeský rybník i když se na jezero překřtí. Na plánech architekta jistě vypadá hezky.
To bude přečerpávačka jak Dlouhé stráně, dole Vltava a nahoře jezero. Už jenom ta turbína jim tam chybí.
To bude další návazná investiční akce z grantu EU :-D
Tak už to začíná, první hřebíček do rakve zvané EU https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa... jak přijde krize ta se projeví zač je čeho loket tento spolek, a předsedající Fiala zůstane dál v předklonu a bude čekat na další kopanec do zadku a ještě poděkuje.
Jiní zase Merkelové přičítají vstřícný přístup k migrantům a přímo vřelý k diktátorovi Putině.
Zase ta EU? U nás když se člověk podívá na cokoli,co se od revoluce pořídilo,tak je u toho cedulka pořízeno za dotaci z EU. Ať je současná situace jaká chce,tak my z EU pořád víc máme,než tam posíláme. Jinými slovy,my bychom měli držet hubu.
Je to marný, je to marný, ... přijdeš mi s těmi cedulkami jak bylo kdysi "sovětský svaz náš vzor".
Čili chceš napsat,nechali jsme si od EU postavit moderní továrny s moderními provozy,necháváme si od nich dotovat stavby, nákupy tramvají,autobusů a trolejbusů a pak řekneme díky a až zase budeme něco potřebovat,tak se ozveme? Že pokud se necpe jenom nám,tak je to špatně a my s tím rozhodně nesouhlasíme?
Tvá naivita mě děsí, pamatuj si "za vším hledej peníze". Postavené od EU továrny ? to už nemá smysl ani komentovat, čili jestli něco do nás vrazí se několikanásobně vrátí do mocnějších ekonomik (německé, francouzké, atd).
Není to tak jednoznačné.
Jedna velká fabrika se roce 1989 dostala do rukou Němců, druhá neméně velká zůstala v českých rukou. Ta "německá" zaměstnává v Česku buď přímo, nebo dodavatelsky spoustu lidí, místo té "české" je brownfield. Jedna se jmenovala AZNP Mladá Boleslav, druhá Poldi Kladno.
Tady ve Výběžku je pár fabrik, které vyrábějí to, co dřív se dělalo v Německu, tam se fabriky zavřely, lidi propustili a sem se přenesla výroba včetně strojů. A taky tady bylo pár fabrik, které byly koupeny jen proto aby s nimi byl udělaný stejný proces jen obráceně, tedy aby se zavřely a přestaly konkurovat.
No nevím zda to o něčem vypovídá, spousta oceláren skončila (amerika,británie,..), investice (koupě) automobilky kousek za humny byla v té době investice na jistotu, blízkost, levná technicky zdatná pracovní síla, automotive šlo nahoru, teď to zas bere opačný trend, zákazníci už ani nechodí očumovat do salonu, automobilky zatím jedou z nasyslených objednávek za kovidu, co bude pak se neví, čína číhá se svou levnou produkcí za rohem.
To mně vždycky dostane když si přečtu,kde my už jsme mohli být,nebýt té zatracené EU. Nejspíš pod mostem...
Nepsal jsem kde bychom mohli být, ale proč jako člen eu jsme po tolika letech stále v ..... i po těch tvých super dotacích s cedulkami a když přijde krizová doba tak si nejsilnější člen s ostatníma vytře zádel, nejvíc s členy z bývalého vých.bloku, by mě zajímalo kde němci berou tolik(přes bilion Kč) na dotování svých podniků.
Problém je v tom,že pořád čekáme,že s tím ONI něco udělají. Musíme konečně pochopit,že žádní oniové neexistují. Že dělat musíme MY všichni.
Mě zas přijde že těm "ONI" to tak vyhovuje, něco málo "nám" utrousí s tabulkou a jinde se ziskem vytáhnou. Mají další trhy do kterých bezcelně vyvezou své produkty (někdy i odpady), levnou pracovní sílu, a kdyby se nějakému našinci zadařilo tak ho buď koupí nebo převálcují dumpingovými cenami.
A neboj "ONI" něco dělají, https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
Jestli to není tím, že Německo funguje a dává do EU nejvíce příspěvků spolu s Francií? To je ten důvod, tady se peníze tisknou, tam je dostanou za vývoz hlavně. Tisknutí bohatství tam tolik nefrčí.
Tady se pracuje hlavně mezi ušima jak snadno a rychle přijít k dotacím z EU. V Německu se i investuje do výrobních linek v průmyslu, tady se utrácí dluhy za důchody, dotace a dálnice apod.
Proto jsme na špici EU ohledně ekonomiky. Ale z té druhé strany :-D
Každé podnikání představuje riziko. Na začátku musí být nějaký nápad a plán,pak to znamená sehnat na ten projekt peníze,to znamená se zadlužit a pak to rozjet. Přičemž člověk do poslední chvíle neví,jestli to vyjde nebo ne. A tohle riziko nechtějí lidé vychovaní socializmem nést. Ať ho nesou ONI. A my jim budeme nadávat,že to dělají špatně,že my bychom to udělali úplně jinak. Ovšem,raději neuděláme nic,protože se bojíme. Tohle je problém na několik generací.
A nejen Německo, ale i Polsko!! Staví tam továrny na PC čipy a jiné, a tady přemýšlí, přemýšlí o rozkopání několika kopců na bezútěšnou planinu pro těžbu lithia kvůli uvažovaným, ano uvažovaným akumulátorům do aut. Kdo pak asi při stejných investicích vydělá při selhání autolandu nebo jiné současné situaci? :-D
My tu myslíme strategicky. A myslíme to strategicky už dlouho, abysme neudělali chybu, a tak se tu furt jen myslí, je na to plán do dalekého budoucna, ale to je asi málo a nestačí to podle všeho :-D
To asi nebudou ty zlaté české ručičky, co? :-D
Ale zato se tu vyrábí špičkové dalekohledy a mikroskopy, abysme viděli kde jsou ostatní a co vlastně máme.
Já hlavně vidím, že nějaké prachy do Výběžku přišly až díky EU a jejím programům typu Hallo Nachtbar.
Tvl, teprve až teď řeší posyp na zimu???? A na 4 další roky??? To to nemohli řešit už dřív? :-O
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha...
Chápu, že tuhle zimu to asi nespotřebují, pokud vůbec něco vysypou... Řešit tohle ale až v půlce listopadu, ehmmm :-/
Znáš tu písničku od Nohavici?
"...v Praze kalamita jak na Sibiři: tři centimetry sněhu! A u Muzea čtyři..."
V Praze se se zimou v pravým lova smyslu moc nepočítá. Popravdě by mě docela potěšilo, kdyby se jim nic sehnat nepodařilo, protože ty do mrtva rozsolený chodníky mě docela serou...
Jasně, v Praze se toho asi moc nepoužije, většinou... Na druhou stranu se divím, že pořád nemají nějaké zbylé zásoby od minula. Tenhle materiál snad nijak nedegraduje, aby to museli pořizovat každý rok nanovo...
Tady u nás v ulici, chodník přímo vedoucí k mému baráku je v rámci své délky přes celou ulici rozdělen skoro na dvě přesné půlky. Jednu má ve správě TSK a druhou Jihoměstská... V zimě to nakonec vypadá tak, že se na jakoukoli údržbu vždycky vy***rou obě dvě firmy, takže chodče poraď si jak chceš, za zlámané hnáty si vždycky budeš moci jen ty sám :-( Ať už to je kvůli "hrbatému" nerovnoměrně udupanému neshrnutému sněhu nebo náledí... Které je tu mnohem častější, když navečer naprší/napadá vlhký sníh a přes noc to pak zmrzne. NIKDY jsem ještě nezažil, že by to někdo z nich vůbec kdy řešil!!! To spíš pak svými silami se to snaží posypat "domovníci" z přilehlých vchodů našeho panelákového bloku :-/
A kde by si chtěl ty obrovské haldy materiálu na několik let skladovat? To není žádná sranda pořídit tak obrovské haly a v nich pak mít po 3/4 roku ležet posypovou hmotu co použiješ jen v zimně.
To asi nebudou mít všechno kam dát, rozumím. Na druhou stranu mi trochu nevoní to, že se to nakupuje až v nejzazším termínu, kdy pak můžou být ceny našponované kvůli "nečekanýmu nedostatku"... Už to tady v minulosti párkrát bylo :-/
Nevim jaká je aktuální situace, ale nějak potom co se správa chodníků překlopila z majitelů přilehlých nemovitostí na město, vznikla prý nějaká studie, že je vlastně levnější zaplatit nějakou zlomenou nohu, než odhrnovat plošně chodníky - kapitalismus v praxi :-)
V Praze jsou ulice, kde se prostě plánovitě nesype a neuklízí sníh. Většinu zimy jsou na silnici dvě vyjeté koleje až na asfalt obklopené 5cm vrstvou černého kompaktního ledu. Chodníky měststká část občas strojově zamete a zbytek je na aktivitě obyvatel domů. Někdo si to uklidí, jiný nikoliv. Žádné hýčkání obyvatel se nekoná.
No právě... Hlavně, že zmrdi vymýšlí, že by se zase měly zvednout daně z nemovitostí :-( Za co jako???!!! Za takovýhle služby???
Na opravu toho hrbatýho chodníku se nešáhlo už kolik desítek let, tam si někde můžeš zvrtnout nohu, a ani k tomu není potřeba to zimní nadělení...
Samozřejmě nemluvím o nějakém zastrčením kousku naší ulice, ale o celé ulici, kde je jenom na té naší straně 8 vchodů po 30 bytech...
Pozor spoiler:
Daně se nevybírají, abys za ně něco dostal, ale protože se vybírat můžou a ty s tím *** naděláš.
Mezi fungováním státního aparátu a mafií je pramálo rozdílů, pokud vůbec nějaké. Nezřídkakdy se vzájemně prolínají a doplňují.
"Nemovitostní daně" by ale měly zůstat příslušným "obcím", takže by se neměly rozplynout v celém státním rozpočtu jako ty ostatní... Proto mně o to víc štve, že akorát rejžují čím dál víc, ale o to míň poskytují. A někde za to ještě za odměnu lidem zřídí modré zóny, aby si moc nevyskakovali :-/
Samozřejmě to nejsou žádné horentní sumy, tady na Jižňáku jenom pár stovek, do tisícovky, zatím... Jde ale o princip.
Jako netvrdím, že by to tady nijak nezvelebovali a nestarali se vůbec. Dětská hřiště jsou všechna v pořádku, starají se i o trávníky, i o vybavení pro pejskaře, třeba. I když zrovna oni to asi mají "předplacené" už v tom poplatku za psa...
Mohli by ale už konečně něco udělat taky pro úplně všechny, třeba zrovna už konečně opravit ty chodníky :-/
Nedostává Praha o cca 1/3 víc, než vybere (na daních), protože je hlavní město?
A není hlavní město to nejdůležitější město, do kterého všichni cizinci přijíždějí? Není to takový hostovský pokoj na ukazování, ve kterém se vlastně blbě žije? A není kvalitativně největší z našich měst, což jí přináší mnohé problémy, které ostatní města nemají? Například, potřebuje Brno metro?
"Není to takový hostovský pokoj na ukazování..."
Neříkalo se tomu Potěmkinova vesnice? ;-)
I tak se tomu dá přistupovat, ale já to tak nemyslel. Jen jestli to tvé vidění světa není modifikované závistí z nevalné pozice v zatáčce před Vídní. :D
Já ale nejsem z Brna, byť pravda, že je rozhodně blíž než Praha.
Každopádně je k zamyšlení, že provoz velkoměsta je tak drahý, že na to daně jeho obyvatel nestačí a musí ho dotovat i obyvatelé vzdálených vesnic.
Přitom velkovýkrmny se přece vždycky budují kvůli úspoře z rozsahu, proto pak vejce z volného chovu vycházejí citelně dráž...
Drahý (finančně nesobestacny) by v principu měly bejt ty satelity americkyho stylu.
Ne Praha jako taková.
Je možný že má uzákoněny nějaký prémie za sídlo vlády a tak, ale v principu by měla jako město generovat víc nez okolní vesnice (přepočteno na hlavu samozřejmě).
Tak pokud si obyvatelé toho města umí ty dotace zajistit, tak o nic nejde. Tak je to od nepaměti. Na každý zámek nebo klášter muselo být několik vesnic, aby ho uživili.
Kvalitativně největší? A přitom s mnoha problémy?
No to jsou mi věci.
Výrazem kvalitativní míním, že ta velikost už dorostla takové hodnoty, že se změnila vlastnost toho města. Prostě už to není jen větší Beroun, ale má vlastnosti, které ten Beroun nemá.
Běžně se to používá pro vyjádření rozdílu mezi kvantitou a kvalitou. To jste ve škole nebrali?
No jestli je kvalitativně největší, a přitom má problémy větší než kvalitativně menší města, tak je to na pováženou.
Asi se odstěhuju do Berouna:-))
Ty bys zejména měla přestat používat výrazy, kterým nerozumíš. Některé složitější výroky zjevně nejsi schopna pochopit a vysmíváním se jim jen ukazuješ stav svojí mysli.
Jestli jsou příplatky za "hlavnost" fakt netuším, ale veď v patrnosti, že v hlavním městě má z různejch obchodně-prestižních důvodů dost firem sídlo a podle toho v něm ty daně "platí" a to i když provozovna je fakticky jinde.
Na stranu druhou, dost firem naopak těží z toho že jsou mimo hlavní město, protože na podporu mimopražských podniků jde docela dost peněz skrz různý granty apod. Alespoň majitel toho podniku kde dělám si na to furt stěžuje...
Tak to aby sis dohledal statistiky, jako koruna dotací na hlavu a celkový objem na kraj v přepočtu na obyvatele. Cajzlov se má všude okolo za excelentního vyžírku všeho :-D
Tak vzhledem k tomu, že ze všech přilehlých krajů/okresů sem za prací jezdí docela dost velké kvantum lidí, a povětšinou auty, tak nevidím problém v tom, že když už tu využívají/opotřebovávají místní infrastrukturu, tak by taky na ni mohli aspoň trochu přispívat ;-)
To by mohla takto chtít každá víska, kde často už není ani obchod, o poště a jiných službách nemluvě, ale zato přes ni vede frekventovaná silnice. A že takových je!
Asi takto:
https://www.e15.cz/domaci/vyvraceny-mytus-praha...
Ovšem i sama studie přiznává, že z RUD dostává 2x tolik peněz na obyvatele než jiná sídla, cituji:
************************************************
Praha získává z rozpočtového určení daní (RUD) více peněz na obyvatele,
než je běžné u ostatních samospráv (43 oproti 22 tis. Kč: NB jde o srovnání celkových příjmů samospráv z RUD, tj. z krajské i obecní části RUD);
příjmy na obyvatele z transferů a ostatních příjmů se příliš neliší. Z hlediska podílů příjmů na celku je ale Praha více než ostatní samosprávy
závislá na RUD (64 % oproti 43–50 %)
*********************************************
Jinými slovy větší část svých příjmů má pohodlně zajištěné ze zákona, ostatní obce je musí někde aktivně získat.
Ten odstavec dále pokračuje:
"V poměru k HDP ale Praha získává z RUD i transferů relativně málo; RUD přerozděluje od ekonomicky silných regionů k těm ekonomicky slabším."
V poměru. Musíš si uvědomit, že roky se třeba z pohraničí roky rabovalo aniž by se tam výrazně vracelo. Stačí se porozhlédnout po mostecké pánvi co je tam elektráren a děr po vesnicích, které vylétly komínem, ale sídlo elektráren je v Praze.
Já si to uvědomuji. Po vlastech českých jezdím či chodím docela často.
Ale taky si uvědomuji, že si nemusíme vzájemně nic vyčítat. Jednak my jsme to tak nenastavili, druhak Praha, jako ekonomicky silný region, má jen mizivé šance dostat se k evropským investičním penězům. Což je důvod, proč přes 60% jejich příjmů tvoří příjmy z RUD.
Věř mi, já jsem to takto nezařídila:-))
To ti klidně věřím, že si to nezařídila. Dokonce chápu, že Praha zajišťuje některé věci, které jsou mimo ní, třeba je sídlem Středočeského kraje.
Ale vadí mi studie jak je na tom Praha špatně, protože není.
(Středočechům alespoň nepřijde divné, když se říká, že vše rozhodují v Bruselu, protože za ně vše rozhodují v Praze.)
Od nás se "stěhují" sro nejen do Cajzlova, ale i někdy "jen" do Štatlu, bo odešlo nám tu ukázkové výrobní sro s názvem od začátku abecedy a FU u nich dělal kontroly i 2x ročně, plus ostatní nejméně jednou. A když vezmete, že Vám pro kontrolu seberou i veškeré písemnosti nejméně na 3 týdny, tak je taková četnost s přehledem likvidační.
Přestěhovali se do Štatlu a kontrolu neměli za posledních 10let ani jednu. Dovedu si představit tedy Cajzlov jako ráj bordelářů v papírování :-D
Taky jsou dobrý sídla firem, kde jich jsou na jedné adrese hlášené i desítky... V nějaké barabizně, kam se vejdou maximálně tak 3 kanceláře... A rozhodně nejsou sdílené, tak jak je to dneska moderní u těch progresívních nových společností, co nic nevyrábí, jenom šmelí s komoditama a kdoví čím dalším...
Ale svícení na ulici, opravované chodníky a třeba udržované parky ti asi moc nevadí, že?
Jaký zmrd? Prostě jen úředníci, co tam odhrnovat nepůjdou, bo nemusí, a posypávat nebudou, bo nemají co rozhazovat u spřátelených firem a za fraktury chodců taky neodpovídají :-D Je to jen nezajímá, bo si nikdo nestěžuje. Teda jako otravně a vytrvale :-D
Odkud jen tu situaci znám?
Ty úředníky řídí volení zastupitelé. Koho jsi si zvolil, toho tam máš. :D Také nadávám, ale mí spoluobčané stále volí stejné grázly.
U nás vychází v lokálkách zhruba do 120 voličů na zvoleného zastupitele, takže to tu podle toho vypadá. U nás je nejvhodnější vytěžovat starostu a za 3-5let to projednává rada města. U nás starostu dlouhých desetiletí bývalého agenta StB vystřídal mladý cca 40letý kádr, který si už jako místostarosta zrušil známost mobilového čísla pro otravování :-D Stará struktura byl kádr, sice se různě vymlouval, ale neschovával se, fakt se tím začal jednou zabývat a byl to jeho svět :-D
Tak o spokojeném životě mám jinou představu https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-rodina... otec sedmi dětí, jak to uhlídali, u nás na dvorku s bídou vidím jedno dítě pod bedlivým dozorem maminky. Ti redaktoři jsou marní, honí se za senzací v cizině a přitom u nás to mají pod nosem (Otice) https://mapy.cz/zakladni?q=otvice&source...
Spokojení být můžou. Silnici mají od baráku dál než má mnoho lidí u nás a určitě také žijí spokojeně.
Putler má v plánu vyznamenávat matky deseti a více dětí, prej je to starý vyznamenání z třiačtyřicátýho roku. Tak nevim. :-/
Matka-hrdinka. Pojí se s tím i nějaká finanční částka. Ovšem,aby mu matky-hrdinky rodily nové vojáky jako na běžícím pásu,to bude složitější. Chtělo by to vyvinout nějaký urychlovač.
Jj, včera (?) o tom investigativci psali. Ta částka může bejt pro rodičky zajímavá, pokud budou chtít podporovat dodávky kanonenfutteru. Možná zavedou nějaký množárny ušlechtilý rasy jako Adolfo.
Otcem kvalitního komunisty může být jen Putin.
Já věřím, že doba mezi početím a okamžikem, kdy novorozenec udrží samopal, je příliš dlouhá na to, aby to rusko-ukrajinskou válku mohlo ovlivnit.
I ten Putin snad má konečnou životnost, takže doufám, že plnoletosti nově zplozených vojáků už se prostě dožít nemůže?
... v russku nic není nemožnééééé.
Už tak medveděvem popasoval kadyrovu manželku za 14 dětí :-D Copak asi dostala paní prezidentová?
Absolvovala jsem dnes sváteční rozhovor s paní u konťáku. Využila jsem volno a šla s tříděným odpadem.
Bylo toho dost, už dlouho jsem s tříděným odpadem nebyla.
Přijde ke mně paní a praví: Co to děláte, já vás neznám. Proč nám házíte svůj odpad do našich popelnic?
Odpovím klidně: Já vám do vašich popelnic nic neházím, já tady třídím odpad do tříděných kontejnerů.
Paní: Ale já si ty kontejnery platím! A já na vás zavolám policajty!
Já: Zavolejte. Jmenuji se tak a tak a bydlím tady 150 metrů od kontejnerů na tříděný odpad. Ale jsem přesvědčená o tom, že vy ty tříděné kontejnery neplatíte. Platíte, stejně jako já, ty černé na směsný odpad. A tam já nic neházím. Ostatně ty černé jsou tu tři. Na každém je adresa domu, ke kterému patří. Který je váš?
Paní na mě vykulila oči a odkráčela prudit jinam:-))
Je možné, že je někdo po tolika letech existence kontejnerů tak tupej?
Tupej?
To bych ani neřekla. Spíš se paní nudila a hledala, koho by sprdla.
Nespíš šla jen kolem. Ani nedokázala identifikovat černou popelnici, kterou si platí:-))
A ty myslíš, že tohle není tupost? Já bych řek, že docela ukázková.
To by ale hlavně neuměla číst... Tyhle třídící kontejnery jsou každý důkladně popsán, do kterého co patří.
A není mnohem pravděpodobnější, že to prostě byla znuděná babizna, která si krátila čas nesmyslným buzerováním lidí a těžila z toho že přerazit jí čelist se nesmí?
Ano jsou takové typy, skoro bych tomu nevěřil, ale znám babici podobného naturelu, píše dokonce anonymní udání a úřad místo hození do koše vyzývá dotyčného k dostavení na úřad a vysvětlení.
U nás takto fungují matky dítek školou povinných, je to tu dost kůl a in, že píšou na MNV a udělaly si i fejsbukovou skupinu.
V překladu odrostlé dívenky, co už jako děti taky dostaly mobil a PC do ruky nejpozději v třetím roce věku, aby neotravovaly a nikdo si s nima nehrál a neučil se s nima. A byly jen na obtíž při užívání života rodiči nebo jejich práci. No a jejich děti jsou tudíž taky rozmazlení hajzli, kteří jen otravují s nějakýma problémama a jak to, že jim to nejde samo a ty poruchy chování? To snad chytil ve škole!! Děcka se nejsou schopny soustředit, tykají na potkání a sklony k šikaně :-D A kde mají brát čas na vysedávání u výchovných poradců a dětských psychologů? Jejich zázračné dítě je snad "normální", hodné a problémy dělá jen ta afektovaná neschopná úča!!
Prostě když potřebujete bít psa, tak si najdete i s kvalitní holí :-D
Přesně. Paní prostě hledala, koho by vyprudila.
Zjevně jí chybí pavlač. Nebo jen lavička - u nás bývala taková lavička na kraji ulice. Od rána tam sedaly všechny baby z ulice a semlely všechno možný. Vyhnout se jim nedalo a běda jak jsme cestou do školy nepozdravili... :o)))
E-bike od Hummeru ;-)
https://www.zive.cz/clanky/silene-jako-jeho...
Na tom mě teda zaujalo několik věcí. Co je ta věc ve středu když motory jsou v nábojích kol? A 8r přehazovačka Altus za asi tři kila na kolez 4000 USD je taky věc.
Další motor? Jako lidi občas fakt nepřemýšlej a jsou schopný na sebe naplácat v podstatě všecko, co jde fyzicky smontovat...
Kdysivá dávno jsem narazil na tenhle klenot utrácivého důchodce :-)
https://www.youtube.com/watch?v=1RJMHgxBgCw
To buch chtěl vidět jak to jede na ten úplně nejlehčí převod. Nicméně Rohloff má omezení jak lehký převod může být na vstupu, takže by to asi dost snadno rozštípal.
O rohlík strach nemám, bo středové bafangy 1kW a v pohodě krouťák.
On bude asi rozdíl krouťáku (který se BTW neudává v kW) středového motoru a cyklisty na šlapkách zpřevodovaného do ultralehkého nesmyslu - motor bude mít ten krouťák plochý, cyklista bude mít výrazný píky podle polohy pedálů. To jsou dost rozdílný namáhání.
Nepochybuju že se němec sichruje, ale asi to omezení na vstupu má stanovený na základě něčeho...
U toho se asi nepředpokládá používání přehazky :-D
Pak by bylo lepší ji tam vůbec nedávat jako např. u tohoto produktu
http://www.novakola.cz
"Novakolo mi přineslo především výbornou rehabilitaci po mrtvičce. Možnost jet do těžšího terénu i při špatné fyzičce a především jistotu, že nezůstanu zaseknutý v prudším kopci. Děkuji!"
Jak tomuhle někdo může řikat kolo mi fakt hlava nebere...
Podle mě to Mitrofanov a spol. vidí naprosto správně:
https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-ocima...
https://airbossmotiondecoys.com/products/krapp...
Má to nápad. Ale kolikrát mi stačilo se o ten strom opřít zády :-D
No nevim, zaprvý bych se asi strachy po***, že někde něco prdne a můj produkt se vrátí odkud přišel...
Za druhý se tady všichni s oblibou dohadujou, jestli je lepší tahat termosku s kafem , nebo vodu, kafe a vařič. Sr*cí ledivnka nebude uplně terno :-D
Dodává se i s vakem odolným povětrnostním podmínkám - a to se rozhodně vyplatí :o)))
Teda zavěsit se do toho, to bych si ještě dovedla představit, ale jak v tom použít toaletní papír v závarečé fázi abych nevypadla a jak se z toho pak zpátky vztyčit, když má člověk problémy s koleny/kyčlemi/zády, to si teda představit moc nedovedu :o)))
To si potom přehlédla ten naviják, který se postavíš "tažením" dopředu :-D
Jo aha, tak to jo.
Ale stejně asi zůstanu u osvědčené metody :o)))
A ta je? Vyzkoušel jsem několik a mísa furt vychází nejlíp...
Souhlas. Jen se blbě vozí po lese :o)))
Co po lese? A co vlakem zpátky? :-D
To myslíš, jak Rusáci vozí ukradené záchody domů?
Počkej počkej. Ti si ty záchody a pračky a ledničky a mobily a zlaté zuby a... posílají normálně poštou, ale není to českou poštou :-D Zbytek v BVP, bojovém vrtulníku, tanku, sanitce, hasičském zásahovém náklaďáku a jiném. A jestli vlakem, tak zatím fota nejsou :-D Oni ve vlaku ostatně záchody nepotřebují...
U nás to zatím nedělají, i když by asi chtěli, když už se ten splachovací záhod naučí po půl roce používat :-D Prostě jak ruSS, že :-D Lednička v "baráku" bez elektriky :-D
V tomto našem uvažovaném případě si dovedu docela výrazně představit nedělní přepravu přes víkend několikrát použité toaletní mísy vlakem. A myslím si, že by to bylo hodně dobrodružné :-D
Až na stará kolena mi došlo, že dálnice+silnice 1 třídy vedoucí z Prahy jsou číslovány postupně od jedničky po směru hodinových ručiček. Akorát státní silnice č. 2 je jinak. Nemáte někdo ponětí proč to tak je? Byla 1 nebo 2 původně v jiné trase?
A není to jen "historicky" podle výstavby a "důležitosti", když pochopili nutnost plánu výstavby tak začali č.3? Viz. třeba francouzské značení bastionů a ravenů na pevnostech. Ty dodatky mají vždy mimo číslování původního plánu.
Když se použije hlava, tak logika jde většinou stranou...
https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/cykliste...
Ale takto je to "všude". Je to běžné až moc. Prostě ten rozkaz a plán a sliby a volby a nakonec kanál...
A ještě ten pruh dají třeba červený.
To někdo o patro vejš zpracuje "metodiku" jíž se pak ti níž musí řídit (nebo nemusí, ale neřízení se musí obhajovat, kdežto řízení je bez viny) a naprosto bezohledu na cokoliv ji aplikuje.
Ty červeně vybarvený pruhy jsou super, mám ho tady kousek a tolik a tak dlouhých černých čar před křižovatkami jinde neuvidíš :-)
A co tam je špatně? Upozornění řidičů, že tam je zvýšený počet cyklistů?
Co? Já tam teda vidím cyklopruh (kudy teď musí cyklista jet aniž by chtěl) v místech, která jsou pro normální kola defakto nesjízdná...
Opravdu musí? Je to skutečně vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty?
Fotky a video jsou hodně fušérsky a tendenčně dělané, ale i tak je tam pár záběrů myslím, že to není vyhrazený pruh, ale že to je jen zvýrazněné upozornění, že tam je pohyb cyklistů.
Podle mně se jim to už nechtělo matlat do červené, když to mají v plánu zase brzo rozvrtat...
Proč do červené?
Buď to tam je vyhrazený pruh nebo není. barva s tím nemá nic společného.
Podle mě není a je to jen pytel hloupých keců.
Aby to byl, podle Tebe, ten správně značený cyklopruh, ne? ;-)
Já to teda za cyklopruh mám už teď... Proč by tam pak byla ta plná podélná čára, která ho vyznačuje???
Teda, plná čára zrovna ne, ale přerušovaná... I tak to beru pořád za takový, sice blbě značený, ale pořád cyklopruh. Kdyby tam nebyly žádné čáry, ale ty piktogramy na zemi ano, teprve pak bych to bral jen jako upozornění na výskyt cyklistů.
Aby to byl jízdní pruh, který jwe cyjklista povinen použít, tak tam musí být kromě vodorovného značení především svislá dopravní značka vyznačující jízdní pruhy. Pokud není značka je to jen jakési informativní značení o provozu cyklistů a doporučení, že by ho cyklisté měli mohli použít. Do tohoto značení můžou n auta běžně zajíždět a můžou tam i stát pokud to není jinak zakázané na rozdíl od vyhrazeného jízdního pruhu.
Není to vyhrazený pruh pro cyklisty, je to prostě pruh pro cyklisty, což se někdy označuje jako ochranný pruh pro cyklisty.
Ano, také si myslím, že je to ochranný pruh pro cyklisty. To znamená, že auta, když potřebuji, do něj můžou vjet. Co to znamená pro cyklisty? Musí ho použít? Mohou z něho vyjet při objíždění překážky? Mají při tom vyjetí přednost? Kolem těch ochranných pruhů je naprostá nejasnost. Neumím je poznat, nevím, jaké v nich mám práva a nevím, kde je získat. Ptal jsem se na to při školení firemních řidičů a školící pán z autoškoly nedokázal odpovědět.
Biker na fullu přece vyžaduje hlaďounký voňavý asfaltík :-)))
Taky mám takový dojem, ale hlavně napověděli opozici jak si kopnout do radnice. Do teď tam nebylo žádné značení a to drželi hubu, teď jim to najednou vadí, že jsou u krajnice kanály a silnice není zrovna vyžehlená.
Já nevím, není to ten pruh, ve kterém má cyklista jet, při jeho předjíždění to není předjíždění, takže 1,5metru odstupu neplatí a naopak když cyklista bude chtít objet ten kanál, musí "změnit pruh" se vším upažováním, dáváním předností atp?
Možná se pletu...
To by právě platilo u toho vyhrazeného pruhu, ne?
No, je to oddělené čárou (přerušovanou)? Podle mě to je samostatný pruh...
"Upozornění na vyšší výskyt cyklistů" nebo jak to nazvat jsem viděl realizované jen tím piktogramem, bez oddělující čáry která by z toho dělal samostatný pruh.
Ale nevim, ptám se. Jihlavou v nejbližší době jezdit nebudu, tak mi to může bejt putna, tyhle vodorovné značení jsou na mém žebříčku stejně prakticky bezcenné...
Tys tam někde zahlédl značku o vyhrazeném jízdním pruhu? Já ne, je mi jasné, že fotky a video jsou dělané především tak aby co nejvíce uškodili vedení radnice a navíc je kvanta lidí včetně řidičů co nemají ani ponětí kdy a jaké značení kdy má být.
Jen k tomu dodám, občas jedu autem přes Německo po silnici č. B 96 a při vjezdu do Žitavy je na silnici podobná malůvka pro upozornění řidičů na možný výskyt cyklistů. Tyto pruhy z obou stran výrazně zužují vozovku mezi těmito pruhy. A při každé jízdě vidím pár protijedoucích aut co mají problém se tam vejít a jsou schopni si rozbít hubu jen aby náhodou nevjeli do těch pruhů s piktogramem cyklisty Je to sranda sledovat ty kopyta za v volantem. A to jsou jak neměcká tak česká auta.
Značení má být především čitelné a jasné.
Pokud je jeho výsledek jak popisuješ, zjevně neplní účel jak by mělo...
Já bych řek, že je čitelné a jasné. Svůj účel plní a pokud je správně značené jak má být a za předpokladu, že uživatelé komunikace znají pravidla a význam značení, tak nemůže být problém.
Já jsem pouze podotknul, že tenhle článek je nejspíše jen a pouze politické napadání a okopávání kotníků radním Jihlavy. Nic jiného bych v tom nehledal.
Nejsem si jistý, na kolik to píšeš jako ironii, ale tohle bezpečnost cyklistů určitě nezvýší!
Naopak si umím představit, že to řada motoristů pochopí tak, že tu nemusí 1.5m dodržovat a bude troubit na každého cyklistu, co nepojede za čárou nebo ho zkusí do "jeho" prostoru rovnou natlačit... :-/
Žádná ironie, to právě píšu, že značení je v pořádku, ale bohužel je kvanta řidičů co nezná značky, značení a už vůbec ne jejich význam.
Je hromada řidičů co dělala poslední přezkoušení někdy třeba před třiceti lety a od té doby jim je šumák co se jak změnilo. Prostě kvanta lidí co by řidičák mít neměla. Samozřejmě totéž platí i pro cyklisty, je jich skutečně mnoho co by neměli na silnici co dělat, protože buď neznají nebo zásadně nedodržují.
Tyhle piktogramy jsou už řadu let vysvětlovány, bohužel to kvanta lidí míjí a nebo jim to je jedno.
Rozhodně ty piktogramy zvyšují bezpečnost cyklistů, protože řidiče, kteří vnímají značky a značení včas upozorňuje na cyklisty.
Kdyby v tom nebyl takový bordel, nebo alespoň takovéhle nééé zas tak úplně jasné vyznění, tak bysme se o tom nemuseli dohadovat ani my tady ;-) Proč mám, kurva, vědět, že přesně podle zákona takovýhle pruh musí být vyznačen značkou na jeho začátku a další kraviny kolem toho???? Na silnici je prostě čára, kterou bere 99% procent normálních lidí jako hranici nějakého vyhrazeného prostoru a basta! To, že správně značený cyklopruh má svoje předepsané náležitosti je sice pravda, ale kdo má pořád tyhle úpravy a změny zákonů pořád sledovat??? Nevím proč to všechno musí být tak idiotsky složité... Vidím čáru na zemi, tak předpokládám, že v tom místě bude nějaká změna režimu používání té části silnice...
Na smíšených cyklostezkách máš na zemi taky někdy čárami vyznačený prostor pro cyklisty a zvlášť pro chodce... A nemyslím, že všichni ti couralové tam všude sledují značky nad tou cestou, čumí spíš na zem a řídí se podle těch čar... Pokud tedy vůbec řeší, že by se tam měli chovat alespoň trochu spořádaně... To samé cyklisté, samozřejmě.
A to je právě to, že fůra lidí nezná, nechce znát, nemají zájem se učit, jsou ignoranti nějakých pravidel, atd., atd. Tihle by prostě na silnici neměli co dělat.
Bohužel situace je taková jaká je. Je obrovský provoz, komunikace jsou často vytížený na maximum a nebo dokonce i přetížené a když se tam vyskytne třeba 10 % řidičů co nezná nebo prostě jen nedodržují pravidla provozu, tak to potom dopadá jak to dopadá a občas jsou pomlácení a nebo i mrtví.
Pokud je někdo takový, že vidí nějakou čáru a aniž by se zajímal a zjišťoval co to znamená si to nějak vyloží podle svého a udělá si nějaká svoje "pravidla" tak dřív nebo později se střetne podobným blbem a dopadne to blbě.
Nějaká pravidla by asi šla upravit, ale bude to stále houby platné, protože když se udělá další změna, tak tady bude zase stále mnoho těch co buď nechtějí vědět nebo jim to je jedno, co se jak mění.
Tohle má jediné řešení - tlačit všechny účastníky provozu do nějakých pravidelných školení a přezkoušení a kdo nebude opakovaně znát, tak sebrat oprávnění k řízení vozidel (včetně kol). Nic jiného nepomůže.
Takže tohle je ochranný cyklopruh, protože k němu není svislá značka. Jaká v něm mám práva jako cyklista? Musím ho použít? Když z něho vyjíždím z důvodu objetí překážky, kdo má přednost? Kde najdu jeho zákonnou specifikaci?
Jízda v jízdních pruzích, nehledal bych žádné složitosti.
Kde v pravidlech silničního provozu je definován ten ochranný cyklopruh? Ten vyhrazený musí mít ta pole s červenou barvou? Když není červená, jde jen o ochranný pruh?
Vyhrazené jízdní pruhy se označují svislou dopravní značkou IP 20a a vodorovným dopravním značením se symbolem jízdního kola V14 a od ostatního provozu se oddělují podélnou čárou souvislou nebo přerušovanou šířky 0,25m. Platnost svislé dopravní značky vyhrazující jízdní pruh končí na vzdálenější hranici nejbližší následující křižovatky, pokud není dříve ukončena dopravní značkou IP 20b „Konec vyhrazeného jízdního pruhu“, IP 16 nebo IP 17.
Vyhrazené pruhy pro cyklisty prostorově nejnáročnější. Nelze zde počítat s pojížděním jinými vozidly a základní šířka je 1,5 m pro cyklopruh a 3,25 m pro přilehlý jízdní pruh.
Červená barva být může, ale nemusí, používá seb zpravidla v úsecích, kde je vhodné nějak ještě zvýraznit ten pruh pro cyklisty.
Vodorovná značka platí stejně jako svislá a řidič je povinen se jí řídit. Jsou místa,kde by jinak musel být les svislých značek,které by se po několika metrech měnily. Jediný případ kdy vodorovná značka neplatí je ten,kdy je v rozporu se svislou dopravní značkou. Třeba změna počtu jízdních pruhů,nebo změna přednosti v jízdě. Bere se to z hlediska snadnosti změny. Je snazší přišroubovat jinou svislou značku,než přemalovat silnici. Pokud je na silnici namalovaná značka jízdní pruh pro cyklisty,musí ho cyklista jedoucí příslušným směrem použít. Pokud je v tom jízdním pruhu překážka,třeba ten propadlý kanál,může ho samozřejmě objet,musí při tom dodržet pravidla pro jízdu v jízdních pruzích. Zákon neukládá,jakou čarou musí být ten pruh oddělen.
Jednoduchým selským rozumem: čárou na silnici (a pro zjednodušení je teďka jedno jestli plnou nebo přerušovanou) vyznačený kus silnice/stezky/chodníku atd., ještě k tomu s piktogramy cyklisty na zemi, drtivá většina lidí bude prostě brát jako pruh pro cyklisty, to se na mně nezlob...
Že je to ve skutečnosti trochu jinak, je už nad rámec všeobecného vzdělání, a někdy bohužel i chápání, myslím. Proto nevím proč to všem, a ÚPLNĚ ZBYTEČNĚ, zesložiťovat a nutit auta neřídící lidi studovat nějaké přiblblé silniční předpisy, v tomto případě už ohledně docela specifického případu :-/ Když by to určitě šlo i jednodušeji.
Je v tom krapet chaos těmi piktogramy a jízdním pruhem. Možná mohl být pouze jízdní pruh a a maximálně k tomu vyhrazený jízdní pruh, ale ty piktogramy cyklisty upozorňující na cyklisty není zase až tak špatné značení. Myslím, že i funguje.
Pokud to už nebudou dál měnit, tak ono se to snad časem usadí a lidi se to snad naučí, alespoň doufám.
Upozornění na cyklisty piktogramem na vozovce je celkem pochopitelné. Přimatlat tam ale ještě podélné čáry a tvrdit, že to vyhrazený cyklopruh není, to je na pěst mezi oči... Zákonodárcům ovšem, resp. těm umělcům na radnici, pokud to teda takhle nechali zprznit oni.
Takhle namalované to je jízdní pruh, který umožňuje jet cyklistům v tom pruhu vedle vozidel, jde o souběžnou jízdu cyklistů a ostatních. Platí pravidla jízdy v jízdních pruzích. Místy se mi ten pruh zdá být užší než by asi měl být, ale takhle z fotek těžko říct o kolik a jak velký to je problém.
Neznám to tam, tak netuším, jestli by bylo lepší kdyby tam pruh nebyl žádný, nebo jen takovýhle.
Asi by bylo lepší pokud by tam byly jízdní pruhy pro cyklisty v provedení jako mají třeba v Nizozemí nebo v Německu, kde jsou snad 2 m široké. To by asi bylo docela dobré řešení.
Pak je ještě vyhrazený jízdní pruh a ten by měl mít přísnější normu pro rozměr a provedení. Je ale otázka jestli to projektanti a tvůrci dodržují. U nás jsou ty pruhy obecně dost úzké.
Mám podezření, že na to kápl jeden člobrda z diskuze pod tím: "Udělali rádoby pruh pro cyklouše, ale hlavně ostatní řidiče zbavili povinnosti držet si odstup 1,5m při předjíždění cyklistů..."
I to klidně mohl být jeden z důvodů i když možná nechtěný :-)
Taky bych se k tomu přikláněl.
Nevim jak tam, ale co vím tak bežně při předjíždění cyklistů v obci nikdo těch 1,5 m odstupu nedodržuje, nebo jen hodně vzácně, zvlášť když je i provoz v protisměru.
Radnice prostě potřebovala splnit slib,který dala voličům. Do určitého data v určitém místě zřídíme cyklopruh. A zvolila tu nejsnazší cestu,jak to udělat. To oddělení od vedlejšího pruhu přerušovanou čarou působí dojmem,že se do něj vejdou jen osobáky a náklaďáky musí do toho cyklopruhu zasahovat,což může vytvářet rizikové situace. Ovšem,volební slib je splněn...
Právě v místech úzkých, kam se vyhrazený pruh nevejde se dá umístit tento ochranný pruh, do kterého mohou širší auta vjet, když neohrozí toho cyklistu. Takto jsem to nakoupil na Automatím webu MěstemNaKole.
Ptal jsem se přesně na ochranné cyklopruhy při školení řidičů. Pan školitel z autoškoly nevěděl. Tak kde se to mám dozvědět?
Říkalo se, že jediný závazný výklad předpisů najdeš ve svém rozsudku od soudu. ;-)
A to ještě pro tento moment... Pak se třeba odvoláš, přebere to jiný soud a máš tu další výklad, nejlépe opačný ;-)
Obecný výklad dává ministertstvo dopravy a v kokrétním případě třeba při nehodě ho dá soud, ale zase zpravidla na základě výkladu ministerstva dopravy.
To je dost smutné a jehio velká ostuda když to neví. Pak to má na silnicích nbějak vypadat, když to neznají ani učitelé autoškol (školitelé jsou vesměs učitelé nebo zkušební komisaři)
Jinak je to už nějakou dobu přímo v zákoně č. 361/2000 Sb., § 14 a § 57
K tomu patří i vyhláška s dopravními značkami a značením včetně významu značek.
Opět to definuje vyhrazený pruh a ne ten ochranný. Nebo je to nakonec totéž?
Jedno a totéž jest, žádný ochranný zákon nezná, to bude jen nějaké pracovní označení. Je jízdní pruh pro cyklisty a vyhrazený jízdní pruh.
Já jsem zatím cyklo-piktogramy nikdy nepotkal v kombinaci s podélnou čarou.
Ano, motoristů i cyklistů, kteří by po silnici vůbec jezdit neměli, je spousta, co s tím chceš dělat?
Je ovšem otázka, pro koho by tohle značení mělo být přínosem?
Pro zodpovědné řidiče znalé pravidel těžko, ti uvidí cyklistu dřív, než obrázky na silnici a dokážou ho bezpečně předjet. Řidič musí cyklistu očekávat na KAŽDÉ silnici, pokud tam nemají cyklisti vjezd zakázán, takže argument, že řidič potřebuje značku, aby v daném místě cyklistu nezabil, prostě neberu!
Značku pozor cyklisti bych chápal v místě, kde cyklostezka ústí do silnice nebo silnici kříží, to dejme tomu může motoristu překvapit. Piktogramy mohou být přínosem v jednosměrce, kde cyklisté mohou oběma směry, byť by to mělo být všem jasné už z dodatkové tabulky.
Jinak mě nenapadá místo, kde by mi tyhle malůvky přišly jako přínos, naopak to může vytvářet nebezpečné situace, pokud piktogramy v křižovatce odbočují doprava, ale cyklista potřebuje jet rovně! To pak řešíš dilema, zda nesprávně ukazovat doleva a pak jet rovně nebo doufat, že tě plechovka za tebou odbočující vpravo zrovna tady nebude předjíždět...
Tohle by asi zodpověděli dopravní psychologové a tvůrci pravidel.
Beru to ze svého pohledu, že když na silnici vidím pruh pro cyklisty, tak mi je hned jasné, že tam cyklisté jezdí a v tom pruhu je cyklista mnohem viditelnější než mimo pruh. Myslím, že to slušně funguje a řidiči jsou mnohem ohleduplnější než když ten pruh pro cyklisty není.
Pak už samozřejmě záleží na každém řidiči a cyklistovi jak se bude chovat, jak bude čitelný a předvídatelný.
Pokud by obrázek kola na asfaltu zajistil ohleduplnost motoristů, pak by bylo nejlepší jím silnice globálně vytapetovat... :-)
Ne, na tomhle se asi neshodneme. V lepším případě nemají piktogramy na motoristy žádný vliv, protože živého cyklistu musíš vidět mnohem dřív (ve dne stovky metrů) než piktogram na silnici.
Horší variantou je negativní vliv, protože by tě absence piktogramu vedla k přesvědčení, že tudy cyklista jet nemůže a ty se budeš chovat bezohledně?
Vždycky je to něco za něco. Stejně jako povinné svícení snížilo riziko svítících vozidel na úkor nesvítících účastníků, tak pokud by piktogramy opravdu zvyšovaly bezpečnost cyklistů tam, kde jsou, pochopitelně by to bylo na úkor cyklistů všude jinde.
V tom se nejspíš opravdu neshodneme. Jsem si jistý, že vyznačený jízdní pruh a piktogramy cyklistů fungují celkem dobře a obdobně jako mnoho dalších výstražných a informačních dopravních značek.
To, že mnoho řidičů a cyklistů značky nedodržují nebo je ignorují neznamená, že pro většinu (doufám) nefungují. Pokud by nefungovaly, nemusely by je je dávat a jsem přesvědčený, že těch nehod by bylo výrazně víc.
"Pokud by nefungovaly, nemusely by je je dávat..."
Před nějakými roky se v nějakém městě zkoušel opačný experiment, že značky tam prakticky zrušili a prý nehod výrazně ubylo.
Asi bych to nehnal úplně do extrémů, ale ve městech bývá podél silnic tolik značek, že řidič, který tamtudy jede poprvé, stejně nemá šanci přečíst všechny, takže většinou jen plyne s proudem a doufá, že mu navigace řekne, kdy má odbočit. O tom, jak radikálně změní své chování, pokud bude na asfaltu nakreslené kolo, si nechme zdát... ;-)
Odstranění značek zpočátku asi fungovat mohlo, lidi byli zmatení, vyděšení a hodně nejistí, tak jezdili opatrně a hodně koukali. Po určité době se chování lidí začne měnit a přizpůsobovat se.
O těch eperimentech se před pár lety psalo, ale od té doby je ticho po pěšině. Kdyby to bylo tak dobrý, tak by se to rozšířovalo. Docela by mě zajímaly zkušenosti a statistiky z těch měst po těch několika letech.
Taky by mě zajímalo, jak ten experiment dopadl, zda spokojeně fungují bez značek nebo se tiše vše vrátilo do původního stavu?
Googlit se mi to nechce, ale kdybys to zjistil, tak se tu o výsledek prosím poděl... :-)
Na Praze 6 jsou nyní časti čtvrtí bez označení hlavních a vedlejších ulic. Platí tam jen přednost zprava. Když si zvykneš, tak to funguje, ale je třeba zvolnit.
Na kolovýletě kolega z Polabí to běžně dodržuje, kdežto já jako pražak s tím mám problémy. Takže ty striktní vyznačené přednosti jsou asi jen pražská záležitost.
Přednost zprava zase až tak vzácná není a někde v obytné zóně s tím problém většinou nebude, ale jinde to může nadělat dost problémů.
A Radůza by řekla, že ještě po nocích chlastáš.
... "cyklo-piktogramy... v kombinaci s podélnou čarou".
Cyklo-piktogramy v kombinaci s podélnou (přerušovanou) čárou jsou k vidění třeba u nájezdu/sjezdu na/z dálnice k/od letiště v Praze.
Pruh s piktogramy vzniká "z ničeho" po výjezdu z Evropské na odbočce k letišti, křižuje další sjezd z dálnice a končí na ulici K Letišti u odbočky k Šestce. Délka tohoto naprosto nesmyslného a nebezpečného pruhu je cca 430 metrů. Co jsem se dočetl, jde o jeden z dalších výplodů aktivistů (a bohužel pražských politiků) z Prahy sobě.
Nesmyslnost zřízení pruhu je umocněna šesti existujícími podjezdy pro cyklisty (a pěšáky), které již mnoho let používáme, abychom nahoru na nebezpečnou křižovatku nemuseli vjíždět... viz přiložená mapa.
Podobně nesmyslně jsou piktogramy (ale bez podélné čáry) třeba v Motolském kopci (Bucharova), kde jde cyklistům taky o život. Přitom se Bucharova běžně objíždí naprosto luxusní cestou přes golf (Goldscheiderova, poslední obrázek) nebo cyklotrasou ŘE-HL kolem hřbitova.
Proto pozor na aktivisty všeho druhu. Jejich zarputilost při naší ochraně by nás mohla stát život!
Pokud pojedu na kole po Evropské ke Starému letišti, tak budu pokračovat horem přes tu křižovatku a nebudu najednou hledat nějakou podjezdovou myší díru, která to komplikovaně podjíždí a kterou nejsa místní bez navigace ani netrefím. Ten kdo jede po Evropské na to má patrně důvod, že spěchá a chce aby mu to odsejpalo. Kdyby jel na kolovýlet s vnoučaty, tak jistě pojede spodem a nebude spěchat. Pokud se tam ten cyklopruh bez problémů vejde, tak proč ho tam neudělat. Nikomu to neškodí. Evropská je vybavená vyhrazeným cyklopruhem od Kulaťáku až do Šárky, schází jen ten poslední úsek ke Starému letišti. Tohle je patrně první zárodek budoucího souvislého cyklopruhu i v této části a je namalován v nepříjemné křižovatce, kde usnadňuje její průjezd, což je dobře.
On průjezd Prahou po oněch myších stezkách za dvorky je pro neznalého docela navigačně obtížný a časově náročný. Potřebuješ na to stále rozsvícenou navigaci a hledat. Já když jedu někam sám a potřebuji tam být načas, tak na to dlabu a jedu logicky po silnici, kde to odsejpá a nemusím pořád hledat nějakou kličkující skrytou cestičku.
člověk co jede po Evropské na kole je...buď trouba, nebo pevně rozhodnutý sebevrah.
Jedna z nejrušnějších víceproudých silnic ve městě, lepší je snad už jenom Magistrála.
Ano, zákon mi to nezakazuje, ale...proč proboha bych to dělal?
Evropská je široká silnice a auta mají možnost se mi zeširoka vyhnout. Není nebezpečná. Kde bereš své přesvědčení, když jsi to patrně nikdy strachy ani nezkusil? Proč to píšeš tak dogmaticky, jako bys jiný názor ani nemohl akceptovat? Je evidentní, že po Praze do práce na kole nejezdíš.
V tom případě jezdíš svou cestičkou, ze které neuhneš ani o píď a jinam se nevydáváš. Já ty hlavní ulice nevyhledávám, ale projet jimi mi nečiní nepřekonatelné obtíže a neotvírají se mi z té představy hrůzou panenky. Občas jezdím od Lihovaru do centra po Nádražní, dnes jsem jel po Strakonické. Nebylo to žádné drama, jen tam byly docela louže. Musel jsem všecno oblečení nacpat do pračky. Zítra pojedu autobusem. Jsem po pinpongu utahaný.
Ne, cestou do práce skutečně nehledám každý den jinou trasu, vím, jsem divný.
Jinak ale povenku jezdím, jen se prostě hlavním silnicím vyhýbám, protože proč bych se na nich měl motat?
Cestou do práce mám takový úsek jeden, vyhnout se mu nelze tak holt do té víceproudovky musím, ale fakt NERAD a jen na absolutně nezbytný úsek...
Pokud jedu z Dejvic a spěchám (ale i když nespěchám!) jedu samozřejmě zadem, za Siemensem, za Sorbonou a přes Dědinu. Myšlenka, že bych spěchal a stál na všech semaforech na Evropské, dýchal splodiny a bál se o život by mě tedy ani ve snu nenapadla.
Znalý místní pojede z Dejvic kolem vlaku směrem na Hostivice po cestách přes zahrádky a určitě se nebude cpát na čtyřproudovou silnici. Proč by to proboha dělal? Z Dejvic navíc vede cesta pro cyklisty č. 201 přes Ořechovku a Veleslavín.
No a turista mimopražský, neznalý si trasu ke starému letišti musí stejně naplánovat a určitě ji nebude plánovat po čtyřproudé výpadovce.
Pokud existují mezi body A a B dvě cesty, jedna po příjemné oficiální cyklocestě mimo provoz a druhá po extrémně vytížené výpadovce, cpát cyklisty na výpadovku je zločin. Nepamatuji se, že bych tam někdy cyklistu viděl.
Tím ti ale v žádném případě nechci upírat právo křižovat na svém výletu do přírody dálniční přivaděče :-))
Ano, tady cyklista nemůže jet jinam než ke Starému letišti. Odtud se pak může dostat jen a pouze na nové letiště silnicí uzavřenou pro běžný provoz nebo sjet do Šárky.
Prosím tě, mohl by si mi prozradit, kam by si tak asi v této části Evropské tak děsně spěchal, že by si nemohl sjet do podjezdu, který nemusíš vůbec hledat, ale velmi snadno do něj najedeš v místě viz foto.
Jedině, že by si stíhal letadlo, aby ti neuletělo.
Nevím, já tam nejezdím. Ale kdybych tam jel a chtěl jet rychle, tak bych jel po Evropské. Jezdím po jiných i víceproudych silnicích. Pokud se nemusím řadit do levého pruhu mezi auty rozjetými na 80km/h, tak je to většinou v pohodě. Tyhle silnice mají dost místa na bezpečné a pohodlné předjetí cyklisty. Řidič, když může, tak toho cyklistu rád zdaleka objede. Nikdo nechce mít cyklistu pod koly.
Aha, nejezdis, ale vis...
No coment...
Jezdím po podobných silnicích jinde v Praze, vidím fotku a mám podrobnou mapu dokonce se street view. To mi pro představu stačí. Já vím, že ty co si fyzicky neosaháš, to si představit nedokážeš. Každý máme nějaké limity, ale ty jich máš více než je obvyklé. Ale tvoje neschopnosti ti nijak nebrání v hloupém připomínkování názorů lidí, kterým vůbec nerozumíš.
Tak zrovna tady si predvedl, ze tvoje predstavivost je naprosto mylna.
A ano - pokud realny usek neznam osobne a koukam jen do mapy, pak tu rozhodne nedelam ramena, ze tam projedu s prstem v nose a ridici me budou s radostnym hykanim objizdet.
Ostatne co by ridic ti mohu garantovat, ze zrovna v tom inkriminovanem useku od konecne tramvaje po sjezd na Kladno jsem cyklistu na silnici jeste nepotkala. A vlastne po cele Evropske jich jezdi velmi a to velmi malo. Zjevne maji vsech pet pohromade a voli soubezne ulice stejne jako ckp13 nebo ja.
Podle sebe soudím tebe, že? Když tam nejezdíš ty, tak tam nepojede nikdo a basta... Ještě nejsi ředitelkou planety, tak se uklidni. Zatím jen otravuješ na cyklistickém fóru.
Ale božínku, vždyť tam klidně jeď, nikdo ti to nezakazuje. Zase čteš něco, co jsem vůbec nenapsala.
Kdo Evropskou zná, ten ví, že si totálně mimo. Buď si se do mapy nedíval vůbec nebo vyvozuješ poněkud mylné závěry.
Každý normální člověk dá kromě toho pohledu mapy i na zkušenosti těch, co lokalitu znají, ale když ze sebe chceš dělt brouka Pytlíka, tak ho klidně dělej.
Nebudu hodnotit konkrétní místo, kde jsem nikdy nebyl, ale obecně...
Pokud se potřebuji dopravit na konkrétní místo skrz město, které neznám, v omezeném čase - typicky od nádraží na start nějakého závodu, tak zpravidla volím trasu, kudy by jelo auto!
Je mnohem jednodušší a rychlejší jet X kilometrů po hlavní silnici a jen koukat po správné odbočce, kterou si navíc předem proklikám přes panorama, než zkoušet komplikovanou trasu, kterou se na zpaměť nenaučím, sjízdnost předem neprověřím a riskovat, že někde zapadnu v bažině nebo nakonec budu vracet?
U silnice dokážu docela přesně odhadnout, jak dlouho mi bude cesta trvat, pokud by tam byla uzavírka mám šanci najít to předem v mapě nebo by tam alespoň objížďka měla být vyznačená...
Použít několik kilometrů cyklostezky, když předem zjistím, že je to slušný asfalt, proč ne, ale kličkovat někde pod nadjezdem po polních cestách, abych se vyhnul křižovatce, o které ani nevím, že je nebezpečná, to by mě v nenapadlo.
Konkrétně se bavíme o týhle křižovatce.
Podivej se na panorama, jestli by tě střízlivýho napadlo tam vyrazit na kole (nedejbože lehokole).
Tuším je tam padesátka, ale o pražácích a jejich zvyklostech ohledně rychlosti už jsem tu někde zmiňoval...
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid...
I jen pohledem do mapy zjistíš, že je tam hafec cyklo-pěšo myších děr pro překonávání týhle oblasti, ale jestli chceš, skočím o víkendu na tříkoláka a projedu ti to tam OKOLO s kamerou.
Na tu silnici se vydávat ale odmítám.
Jo a tady je začátek toho cykloproužku...
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid...
Jj, těsně před sjezdem na Kladno je 50tka, ALE vzhledem k tomu, že cca 200 metrů předtím je zastávka busu, kde je 50tka, hned za zastávkou je 70tka, tak zrovna na tuhle 50tku u sjezdu na Kladno kašle 99% řidičů.
Co se týká mě osobně, tak od mekáče na konečný tramvaje jezdím buď cestičkou vpravo vedle Evropský - ta končí zhruba v půlce úseku k té velké křižovatce, pak se musí vyšlapanou pěšinou. Nebo lépěji vlevo Vlastinou a Navigátorů a odtud sjedu rovnou na cyklo.
Od toho mekáče jet po hlavní je totální blbost, pokud teda dotyčný není sebevrah.
A to ještě na těchto streetview vypadá situace naprosto idylicky. Auto, které to fotí jezdí v době, kdy je minimální provoz. Ve špičkách (což je v podstatě celý den) je to souvislá kolona ve všech pruzích. Tam by normální člověk nikdy nevjel.
Na mapě je jedna z cest, kudy mohu jet do práce (červená šipka). Proč bych jel v šíleném provozu po Evropské (modrá šipka) jak navrhuje Brahma???
Za trest bych nechal po Evropské celý den jezdit na kole Hřiba, Scheinherra i Čižinského. Ony by je ty roupy ultralevičácký přešly.
Tohle ale si už dole na Hadovce :o)))
Ale souhlasím s tím, že po celé délce se dá Evropská kopírovat mnohem příjemnějšími a klidnějšími ulicemi/parky. Nebo v nejhorším po chodníku, kde je rovněž vedená cyklo.
Po Magistrále jsem už jel z Bohnic do Krče, večer a v sobotu. Nebylo to nic povznášejícího, ale dalo se to. Přesto se to, jako znalý Pražák, nesnažím opakovat. Jsou ovšem některé pražské víceproudé silnice bez záludů a pro kolo v pohodě sjízdné. Když znám objíždku, tak jí použiju, poněvadž mne to nezdrží. Když spěchám, nebo nechci složitě navigovet v neznámém prostoru, jedu jako auto jednoduchou logickou trasou.
Všichni vy, kteří tu s vytřeštěným zrakem píšete o sebevrazích, zkusili jste si to někdy? Nejspíš nikoliv, ale soudy tu vynášíte statečně a bez zaváhání.
> jestli chceš, skočím o víkendu na tříkoláka a projedu ti to tam OKOLO s kamerou.
To je zase plánů, panečku.
Jak dopadla tříkolka na té trase do Kostelce u Křížků?
Žiš, tak to Ti nepřeji. Zní to dost strašidlácky :-(
Mě na polo-umření stačí i jen rýmička ;-)
Dneska jsem nakoupil 16 krabiček kapesníků. Testy nic, a přitom bych tvrdil, že to tu někteří provádí také...
To v tanečních zase frčí kapesníky?
> Jrr: ...zpravidla volím trasu, kudy by jelo auto.
> Jrr: Je mnohem jednodušší a rychlejší jet X kilometrů po hlavní silnici.
> Jrr: ...abych se vyhnul křižovatce, o které ani nevím, že je nebezpečná, to by mě v nenapadlo.
Čéče, bacha na ty silnice! Je tady jeden, kterého se HOVADO v autě ÚMYSLNĚ pokusilo dokonce ZABÍT! Psal o tom srdceryvné žebříky nářků. Tak abys tomu štěstíčku na silnici nešel také naproti jako on.
Aby potom plechovkáři nepsali něco o hovadech, co se na lehátku cpou na křižovatku čtyřproudé komunikace s dálnicí..?
Ne každý jezdí na fullu. Stejně bys mohl argumentovat na rozbité silnici, že přece všichni už jezdí v offroadech, tak proč jí opravovat. Nebo proč v zimně sypat silnice, když všicni už mají čtyřkolky.
Kolik podobných smajlíků :-))) potřebuješ mít u textu aby ti to bylo jasné když jeden nestačí?
To bylo rejpnutí do Jardy :-)
Ale za mě - nepřijde mi, že by to bylo nějak nesjízdné (a to tedy rozhodně nejezdim na fullu) a ty piktogramy a pruh můžou alespoň částečně zlepšit bezpečnost.
Mně takovýhle "terén" nevadí ;-) Dovedu si ale představit "městského" cyklistu na "městském" kole, který by tam problémy už mít mohl... A "babka s košíkem na nosiči", v horším případě taškou na řídítkách :-), už tuplem...
Tak koukám na Panoramu v Mapy.cz a celá Tolstého ulice nevypadá tak strašně jako v tom článku... Fotky na Mapy.cz jsou z letošního dubna května, po tom cykloznačení ani památky...
Buď novináři neví odkud ty fotky veřejnosti opravdu jsou, nebo je to to nějaký fake (v horším případě opravdu s úmyslem uškodit místní radnici), fakt nechápu :-/
Ruský zázrak! Na tom filmu jsme byli povinně se základkou, ale tohle tam zapomněli vyzdvihnout. Trestuhodné!!! Na Tarpejskou skálu s režisérem (Andrew Thorndike, NDR 1963) :-)))
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni...
To je nějaká nesmyslná slátanina. Někdo něco blbě přečetl a jiný ještě hůře přeložil a další jim na ty blbosti naskočili.
Jasně že je to hovadina, aby se pohrobek narodil deset let po smrti otce, kdo to kdy viděl. Silný kafe i na propagandu našich bejvalejch pobratimů. :-)
Teď koukám, že jeho otec zemřel nedávno.
Lidi, ale toto je už skoro současnost, reprodukční medicíny. Budoucnost určitě z kousků ledu po práci rychlé ruky muže. Za pár let se nám budou divit, čemu nerozumíme. Už takové jsou takové děti narozeny. Počaty i narozeny po smrti otce.
Máte zkušenosti nebo názor?
https://www.electricbikeaction.cz/clanek/chytre...
Karbonová vidlice prý pěkně pruží. Ty máš problémy s karpálními tunely, že hledáš odpružený představec?
Ale kulový. Karbonová vidlice možná "pruží", ale leda tak někde v laboratoři, kde ji uměle zatěžujou a nějakej měřák ukazuje určité hodnoty. V reálu ani prd!
Jindro, teď jsem o tomhle představci něco přečetl na bikeforu.cz, tak se tam podívej, recenze od uživatelů velmi dobré (odpruženou vidlici to nenahradí, ale odstraní to rázy do rukou).
Mnoho let nazad jsem na kole s odpruženým představcem jel a teda nic moc.
Fakt že mi řidítka plavou proti zbytku rámu byl dost nepříjemný, naskočit na obrubník byl problém, páč se půlka švihu se utopila v tom pružení. Plus tamto bylo lichoběžníkový řešení, tady se navíc budou řidítka "otáčet", jestli jsem ty fotky pochopil správně.
Osobně jsem to odepsal jako slepou vývojovou větev, ale je to mnoho let nazad, situace se mohla změnit technovývojem...
Nemám problémy, jen se to zvenku zdá, jako dobrá vychytávka, která by mohla trochu ulevit rukám i ramenům.
Ale nevím o tom nic, tak se ptám.
Jak píše Sodoma, je možné, že může mít člověk pocit, že mu to pod rukama plave, což asi není nic moc. Sice se to dá zamknout, ale koupit za 5 litrů něco co budeš mít zamčený asi není dobrej nápad.
Ulevení rukám a ramenům na silničním kole se silniční posedem se odvíjí od důslednějšího přenášení váhy trupu na páteř a svaly kolem ní a menším visením na rukách a beranech. Zkus si to někdy zkontrolovat, že ty ruce jdou výrazně odlehčit.
Kamarád to vozil před více než dvaceti roky. Byl to těžký kus železa s pružinou. Drobné rázy při normální jízdě to netlumilo vůbec. Pružina totiž musela být dostatečně tvrdá, aby se řídítka při postavení se do pedálů nepropadla o kus níže. Chuťovka bylo nadhození kola na obrubník nebo přes překážku v terénu. To bylo vážně o rozbití huby.
Průkopníci slepých uliček jsou potřeba, ale opakovat stejné chyby není rozumné...
Kolo opravdu nenadhazuji a terénem na silničce nebo gravelu nejezdím.
Před obrubníkem slušně zastavím, slezu a kolo vysadím, abych neprorazil duši, to je hned Seskočíš s obrubníku,sám něco vážíš, na nosiči nějaká váha, a cvakneš duši jako prd. Fakt to není horák.
Ale tak snad zase s těma brašnama nejezdíš pořád, ne?
I na silničce se schopnost "hopnout" přes kanál uplatní...
On ten Sagan celej váží jako moje pravý stehno:-)
Na silničce jsem fakt pokornej a jsem na to kolo maximálně opatrnej, vlastně to mám tak naučený, že někdy i když jedu na horáku slejzám u obrubníku, než mi dojde, že jsem to mohl klidně jet :-)
Tak to se zas nenech mýlit. Jsem ho viděla naživo a žádnej drobek to není. Procyclingstats uvádí 182cm na 78 kilo.
https://www.procyclingstats.com/rider/peter-sagan
To jsem si myslel, že je to kuřecí hrudníček, jak ty cyklouni bejvaj, ale vypadá to na hubeného chasníka, co kdyby ho chvilku krmili, mohl by z něj být i chlap....
No, přesto, že je to dobrý vzor, skákat na tom krámu jako on nebudu. V Roubaix jsem byl, ne na téhle cestičce, ale dlažbu jsem si prokodrcal. Ostatně potom, za hranicí, vlastně celá Belgie je taková rozesraná asfaltka, až snad na pár výjimek, jsou stezky podél silnic, buď z rozhadrovaného asfaltu, nebo často i z betonových panelů, co mají mezi sebou pěkné mezery, propřípadě litý beton s dilatačníma spárama, což je vlastně totéž.
Ještě štěstí, že je ta země tak prťavá, že ji přejedeš za dva dny jako prd.
V Belgii na silnici s kolem prakticky nesmíš, a když tam náhodou jedeš, protože ti cyklostezku zavřeli, jsou z toho Belgové celí říční a stojí furt na klaksonu.
Tam by se hodil nejen odpružený představec, ale celopéro s podhuštěnějma gumama
Vyfoť mi, prosím, svoje nabušené stehno, zatím mám jen poměrně nekvalitní foto z dálky :-(
I s fráninou to máš :-D
https://www.youtube.com/watch?v=xvykzqcmlJw
Tohle byl asi jeho nejdůležitější skok a vyhrál.
A tento bunny hop byl taky dobrej :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Viszek1LlpA
Jestli chceš ulevit rukám, pak doporučuji lehokolo se spodním řízením, případně lehotříkolku. Na klasice z principu část váhy nesou ruce...
Není to tak zlý.
Lehokolo, ani tříkolku neplánuji ani v dlouhodobém horizontu. Ale každá vychytávka, co trochu pomůže a uleví se hodí, to asi jo.
Když ti je 63, a sedíš na tom pár hodin, pár dní po sobě, něco tě prostě bolet musí, to dá rozum.
Lehokolo nebo tříkolka by asi bylo fajn, ale problém jak s elektrokolem. Nedostanu to do vlaku, nebo dost obtížně.
Jak na ruce,tak na kolena mi nejlíp funguje poštelovat polohu sedla vůči středu šlapání, nejen výškově, ale hlavně horizontálně. Když si to optimálně nastavíš, tak nebolí ani kolena, ani ruce, prostě sedíš, šlapeš, kolena nebolí ani po celým dnu v kopcích a ruce máš volné.
Výměnou odpružené vidlice za karbonovou jsem docílila odlehčení předku kola, kolo se vede úplně samo a netřeba ho řídit dlouhým klacekem. Z hlediska odpružení je to spolu s nastavením sedla i mnohem pohodlnější.
Jak jsem psal, když jseš na tom 10 hodin denně, pár dní po sobě, bolet tě něco musí, i když je posez naprosto ideální. O tom to není.
Do kopce taky žádné pružení nepotřebuješ. To by se asi mohlo hodit ba blbém povrchu nebo dlažbě. To musíš řídítka držet pevně,ne jen zlehka, aby ti kolo netancovalo, a nějaké to pružení by pak mohlo tlumit ty vibrace, co berou ruce a ramena, si teda myslím.
Přečtu si jak radí Air, co o tom píší kluci co s tím jezdí.
Tak ono, když seš v kopcích, jezdíš nejen nahoru, ale taky dolů :-))
Ale ne, někomu to odpružení může pomoct a vyhovovat. Já už jsem s energií spořivá natolik, že každé pružení vnímám jako plýtvání watty, toleruji jen ocelovou Favoritku, ale na ní taky přes sto moc nejezdím, na hrbaté krpály je ale nejlepší. Každopádně už mám vychytané, že i na tuhém kole se dá pohodlně jet i po ne vždy zcela rovném asfaltě.
To je hned. Zrovna minulý týden :-)
Naštěstí jen kousek.
Mít gravela, tak bych nad pořízením dost vážně uvažoval. Cena je dost vysoká a těžko očekávat, že by šla dolů, ale nějaké 10 mm tlumení rázů do rukou by mohlo stát za to.
No, tak na to koukám, že už cenu "upravili" o inflaci:
https://www.krabcycles.cz/Predstavec-eeSilk
Je to ranec, ale jsou na trhu i levnější
Další podobný produkt
https://redshiftsports.com/products/shockstop...
To vypadá velmi podobně, ale zdá se, že to nemá tu možnost pružení zamknout, nebo jsem to přehlídnul?
Zaujalo a poněkud překvapilo. Včera kolem osmé večerní koukám z okna a venku mlha jak mlíko. No, poslední dobou mlhavo, takže se nic neděje. Po filmu v televizi zase vykouknu a po mlze ani památka. Bylo to na Pankráci, prý i ve Strašnicích. Že by si to objednali vězni na útěk, aby nebyli viděni?