Zdravím, mám přestavbu kola na elektrokolo ale nelíbí se mi jak jdou všude vidět kabely, tak mě napadlo, že bych ty kabely schoval do rámu kola tak, že bych si vyvrtal díru do rámu, kabely tam nastrkal a vyvedl jen nezbytně dlouhý kus kabelu pro funkčnost, jenže nevím zda neporuším konstrukci a pevnost rámu, aby v terénu to třeba neprasklo nebo tak něco,
Jednalo by se o díru v průměru +-1 centimetr.
Jak byste to řešili vy? Budu se těšít na vaše nápady Děkuji
nevrtej do toho.
zdůvodnění:
1- Pokud máš rámovou trubku o průměru cca 45mm kolik procent z jejího obvodu je díra 10mm?
2- vrub/ koncentrace napětí vlivem vrubu
za vrub se dá považovat ona díra.
vrubový účinek se "na prasáka" počítá, teda spíš odhaduje, koeficientem 3 a víc. tj na díra 10 ale 30 mm
3- místa kde by jsi ty díry chtěl udělat? Osobně tipuji, že u konců spodní rámové trubky. Opět- místa s největším namáháním, do těch se nezasahuje.
Děkuji za rychlou a rozumnou odpověď, nebudu do toho raději dlubat.
Když jsem naposledy jednomu sousedovi instaloval tenhle motorek, tak jsem musel udělat nové otvory pro lůžko baterie, ty původní byly moc dole a baterka nešla úplně zasunout. Sice jsem mu nabídl, že udělám nové díry a nýtovacími kleštěmi tam dám závitové nýty č. 5 a bude to ok, nicméně neměl jsem v tu chvíli doma ty nýtovací kleště. Takže jsme provrtali rám naskrz, a šrouby č. 5 přichytili bateriové lůžko. byl to hliníkový rám, všechno drží.
V případě otvorů plus mínus 1 cm... no nevím, asi jich bude více, já osobně bych už tohle (do hliníku) nedělal.
Mám v několika rámech Favorit originální dírky z výroby. Jedna je na spodní rámové trubce pod hlavovým složením, druhá je ve spodní části zadní vidlice, blízko uchycení osy. Rámem vede kablík od alternátorku k zadnímu světlu.
Jsou to dírky průměru odhadem tak 3 - 4 mm (nejsem teď u toho).
(Byl to zajímavý oříšek protáhnout kabel, když jsem natahoval nový kablík do nového rámu. Vymontoval jsem středové složení. Kablík zastrčil od hlavy ke středu. Druhý, montážní kablík, jsem prostrčil od zadní osy ke středu. Oholil konce, zamotal do sebe a celé to protáhl dozadu ven.)
No ale - centimetr?! To už je ďoura jako blázen, to Ti přeci musí dát cit :-(
jj, na Favo dírky byly tak do 4mm. Ale na F12 a F1 už ne.
Jenže rám ocel (zajímavé- na skládačce ne a to byla "trubka jako kráva")
No vidíš, na té skládačce mi to zrovna přijde logické. Protože při rozložení kola se kabel v kloubu natáhne. A jak zajistíš, aby jej při skládání kola běžný Franta uživatel neskřípl mezi obě části kloubu? To by bylo neoprávněných reklamací a nadávek na socialistický výrobek...
Mě ten kablík venkem docela štve, přesně kvůli tom, že se okolo kloubu nedá pořádně uchytit (nechci-li volit samolepící elektrikářskou pásku). Už jsem jej i jednou přetrhl, zachytiv o něj nohou. No ale na vedení vnitřkem, přestože jsem vymýšlel různé ptákoviny à la kablík do gumové hadičky, jsem nakonec rezignoval.