Viz. Článek v Deníku.
https://www.denik.cz/z_domova/povinne-sviceni...
Za normálních okolností podle mě hloupost. Aby to mělo smysl, tak by na účinné svícení muselo těch baterek být kilo. Ještě bych si dovedl představit povinnost reflexní vesty, či adekvátního oblečení. Vestu nosím na kolo dobrovolně v podstatě pořád.
Jaký na to máte názor?
Už jsem byl v situacích které to povinné svícení na asfaltových cestičkách uprostřed zeleně vysloveně potřebavaly. Na druhou stranu s vizáží papouška by to nebylo na cyklozteskách potřeba asi tolik. Já v šeru vidím docela prabídně.
Také jsem četl článek o řidičáku na kolo a o registračních značkách. To už asi vyhánějí do absurdna. Aby mělo smysl svítit ve dne,to by pak bylo vhodné to zavést rovnou i pro chodce. Aby byli všichni pěkně vidět. A Policie by kontrolovala,jestli dotyčný má u sebe dost náhradních baterií,aby mu vystačily na celou plánovanou cestu plus 30% rezerva. Myslím,že čím více se lidem to ježdění na kole zkomplikuje,tím méně budou na tom kole jezdit. Ona je jedna věc vydat se na kole na cyklovýlet a jiná věc je přesouvat se na kole někam,třeba do práce,na nákup,do kina... Kdybych se v takovém případě měl strojit do reflexního úboru a nasazovat na kolo světla,která budu za 20 minut až dojedu do cíle,aby mi je třeba během nákupu neukradli,tak se na to raději vykašlu a půjdu pěšky.
Tomu se říká plán B: Když se ti nedostává střeliva v bitvě o cyklostezky a autopruhy začínají trpět útiskem, znechutíš jízdu na kole natolik, že cyklopruhy nebudou potřeba a v klidu se to přemaluje zpátky :-)
> Kdybych se v takovém případě měl strojit do reflexního úboru a nasazovat na kolo světla,která budu za 20 minut až dojedu do cíle,aby mi je třeba během nákupu neukradli,tak se na to raději vykašlu a půjdu pěšky.
Já v uplynulých týdnech v rámci fyzkultury jel 5x do práce na kole. Z pražského Opatova do Kostelce u Křížků, to je 18 km tam a 18 km zpět. Skvostné! Cestou zpět jsem si vždy udělal okliku do Jesenice do Arbelta. Kolo zamkl, vestu svlékl, z kola stáhl blikačku přední a dvě blikačky zadní, obal s nářadím a hustilku. Dohromady - kolik? Dvě minuty?
Tak teď si představ,že nepojedeš 18km do práce,ale pojedeš 10 minut do samoobsluhy.
Proč bych to dělal? Na takovou vzdálenost se fakt nebudu "vybalovat" na kolo... Včetně toho, že když už se do samoobsluhy rozhodnu jít, tak pak ani nevím kam bych ten nákup na kole pak dal. Velké objemné batohy,v tomto případě i těžké, na kole fakt netahám :-/
No bať! Přesně na to se hodí skládačka, sedí se na ní vzpřímeně, neotravuji se tak s navlékáním cyklohadrů a jedu v džínách. Do sámošky zadem okolo paneláků, po chodníku - ale pššt!, takže si ani neberu vestu.
Čili u krámu totéž: kolo zamkl, z kola stáhl blikačku přední a dvě blikačky zadní, obal s nářadím a hustilku. Dohromady - kolik? Dvě minuty?
Co Ti na tom vadí? Promiň, ale to už mi přijde jako hledání důvodů, proč to nejde.
Však Tě nikdo na kolo do samoobsluhy nenutí. Ani Tě nikdo nenutí po cestě svítit. Chceš - nechceš, jeď - nejezdi, sviť - nesviť; Darwin.
;-)
Na to se hodí Strida. Tu vezmeš do krámu v nakupním vozejku :-)
Á, tak už nejen potácivé báby berle špinavými konci do vozíku na potraviny, ale pán rovnou celé kolo! To miluju.
Ale třeba Tě tam nepustí, když nebudeš mít koko-pas...
;-)
Base piva nějaká ta šmouha neublíží, a co jinýho bych asi šel nakupovat
Jak se veze basa piva se stridou? Jsem zbystřil :-D
To neřeš, nahodil jsem udičku a už se chytil a startuje.
Strida má takový srandovní nosič, nepokoušel jsem senikdy na něm mic vozit. Všechno musí do ruksaku na záda.
Parkování Stridy je obtížné, za rám ji nepřivážeš, protože ten se dá rozložit. Dá se složit a přikurtovat k zábradlí. Rozložená moc přitahuje pozornost a ničemníky láká, přišel jsem o svoji první v Perpignanu před obchoďákem během 15 minut.
Výhodou je, že se dá složit a vzít s sebou v podstatě skoro všude. Jistě, elegantní by byl hadrovej futrál,pak bys ji mohl pověsit i v šatně.
Po Paříži jsem byl na Stridě rychlejší než Soňa metrem, tedy když musela přestupovat.
Alespoň někde můžeš použít takovýto zámek, co se používá ke koloběžkám.
https://www.decathlon.cz/p/zamek-na-kolobezku...
Nakonec jsem se naučil prostrkávat lanko tím tácem, ale stejně je bezpečnější ten krám složit a vzít si s sebou....
Dal jsem si do fotek "strida" a docela jsem koukal, kde všude jsme spolu byli :-)
https://photos.app.goo.gl/ARLaBC3w1G8D5gQt6
To se to tím složením tedy moc nezmenší. A při tom co za nesmysl to stojí je Brmpton lepší volba.
A to, že se když potřebuje větší jezdec dát na Stridě sedlo výš, tak se mu posune dopředu je taky solidní volovina
Většího jezdce nemám k dispozici, tak je mi to šumák. Trochu se na tom člověk musí naučit, aby oři brždění nešel na čumák.
Strida je jiná záležitost než Brompton, to už je skládací kolo.
Strida je pojízdná sedačka, složíš a rozložíš jedním tahem, složené to má ten vysoký tvar, jako hole na golf, dá se to strkat po tom kolečku, takže to nenosíš. Velmi pohodlné do dopravních prostředků. Nemá to řetěz, ale olastový řemen, tak se neuprasíš od kolomaze.
Já to kupoval někdy v 2016, tehdy to stálo kolem 10, Brompton vyl minimálně za trojnásobek, a to se moc nezměnilo, koukám...
https://jizdni-kola.heureka.cz/f:4269:258882/?gclid=CjwKCAiA9qKbBhAzEiwAS4yeDaQvRdoNzn2r_8ANl13Q424LotCoEiTlmOtF-Dwyb-deK-SBLQ2E6BoCjE0QAvD_BwE
JÁ jdu pro basu piva, JÁ. A MOJÍ base šmouha neublíží. Že si do toho košíku někdo jiný po mně dá housky... pff!
Jak typické.
Nebereš podobné bobule jako náš pacient? :-)
Chichi, prý bobule :-))
Jé, to mi připomnělo, jak přijde ten pán do krámu a říká:
- Prosím jednu krabičku kostkového cukru.
- Nezlobte se, teď jsme ho doprodali, už není...
- Hm, a máte nějakou jinou levnou bonboniéru pro tchýni?
Tak hezký den, perelská bobule.
Na té stridě obdivuju tu nábojovou třístupňovou převodovku ve šlapacím středu, tady bych to docela rád kuchnul pro provedení. To by mohlo řešit za pár tisíc hodně problémů.
To je asi ten novější model.
Já mám jen jeden převod. Ale ono to celkem stačí, není to kolo do hor. Prostě co nevyjedeš, vystrkáš.
Dobrý je to, že se můžeš pohybovat po chodníku, lidi tím neděsíš ani neohrožuješ,jet krokem není vůbec problém. Dobrá hračka na krátké a velmi krátké popojížďky.
Tak já toho vozím relativně dost, světla, tachometr, pumpu, nářadí...
Kdybych měl odstrojit všechno ukradnutelné tak se z toho zblázním a do krámu si ten nákup už de fakto táhnu s sebou.
Ono by možná pomohlo, kdyby příslušní orgáni dělali svou práci, pro začátek...
V konečném důsledku mám na skoky do krámu koloběžku, o kterou se po zamknutí v podstatě nebojím - není z ní co ukrást ani na ní v podstatě co zvandalizovat a ten řetěz kvůli ní snad taky nikdo páčit nebude...
Je to optimální? Ani zdaleka.
Funkční? Ano.
Tak furt lepší sundavat 2 minuty světla než tam jít půl hodiny pěšky.
To jezdíš po Vídeňské?
Vestec, Jesenice, Jirčany, Hlubočinka???
Tam bývá dost provoz...
I kdepak! Okolo Průhonic a přes Horní Jirčany. Nejvíc si vychutnávám ten lesík od dálnice do Horních Jirčan, tam mě to fakt baví.
Ale minule jsem tam škrtl pedálem o kámen, jak má Eska pedály nízko, urazil jsem odrazku z pedálu a mezi listím ji už nenašel :-(
Tam: https://mapy.cz/s/hugenuseba . Věnuj pozornost převýšení :-)
Zpět s nákupem v Arbeltu: https://mapy.cz/s/burudelava
Ještě musím zjistit, co to je u kóty 378 Skalka za stavení. Jednou mi to připadá jako hvězdárna, jindy zas jako vodárna. Ale jít tam bojim bojim, kdyby tam byl haf haf chramst.
Ta vedle nějakého bývalého kamenolomu? Vodohospodářská stavba.
Kopec na Hlubočincw neokecáš, k nám se jinak nedá, buď kopec na Bartoškách, nebo Hlubočinka,nebo Radimovka, stejně tak do Kostelce, prostě jsme za hřebenem, což je dobře, protože v pražské lotlině se válí žlutej smog.
Jo, jo, jel jsem tam teprve pětkrát, potřeboval jsem poučit, abych to neokecával, ó díky.
No jo, to já spočítat asi neumím, jezdím tamtudy od roku 1974. Z Prahy to byla nejrychlejší cesta.
Kopec u špitalu v Krči, kopec ve Vesci, kopec v Jirčane, Hlubočinka, a pak mírný vršek v KřížkovémÚjezdci a už jenom náš, v Popkách, nahoru kolek hospody....
26 km od rodičů v Braníku, jezdíval jsem to za 55 minut, to dneska nedám ani s motorem ..
To jezdíš nějakým blátem...
Já jezdím Herink, Olešky, Křížkový Újezdec, Petříkov a domů. Po okresce, ale taky je dost na hadry
Ty si se na tu jeho trasu nedíval, viď?!?
Jinak by si viděl, že z valné části je to asfalt.
Nevymýšlel žádné extrémy, je to standardní trasa, kterou se jezdí z Prahy do východního Přípraží. Osvědčená a projetá.
Zase chytrá.
Předloni si mi tvrdila, že je to rovina, teď i vyaefaltovaná :-)
Předloni (i když bych řekla, že už je to déleji) jsi nám vnucoval převýšení 50m na 2 km z Petříkova na Nebřenice jako bikerský výšlap. Navíc tenhle úsek nemá s trasou Favorita vůbec nic společného.
A ještě navíc neříkám nic o převýšení - na kopec se vyjet musí, i když nejvíce to člověk pocítí od potoka z Průhonic na Osnice.
Mluvím o tom, že bahna je na téhle trase dneska už pomálu - čekala bych ho jen v úseku z Jiračan na Hlubočinku a možná ze Sulic na Kř. Újezdec.
Ovšem tvoje reakce svědčí o tom, že ty tuhle trasu nejen neznáš, ale ani si to neumíš odečíst z mapy, chytrolíne.
Možná by sis měl uvědomit, že kolem toho tvého Vidlákova jezdí i jiní, ne jen ty. A jiní navíc nejezdí jen po těch hlavních silnicích, ale znají i ty lesní cesty. Turisticky značené i neznačené.
By člověk nevěřil, že do Perly dojedeš po rovině, vyasfaltované :-) Ty to furt budeš jezdit přes nějaký kopce :-D
Měla by sis nejrve dohledat, o čem byla tehdy řeč, než začneš hýkat.
Ale jestli tě spíš baví dělat Jindřichovi análního lezce, budiž... Tvoje volba.
Že ty pořád házíš těmi análními termíny. Že ty v tom máš nějaké anální zalíbení! No proti gustu... :D
Tak na to jsi odborník ty s barou. Občas mám pocit, že se předháníte, kdo zaleze hlouběji.
Ale u tebe to chápu - vždyť chceš zase vzít do Francie.
Což se tebe jasně netýká, poněvadž bys to patrně fyzicky nezvládla. Ty jen závodíš hubou a urážíš koho se jen dá, poněvadž na víc ti mozková kapacita nejspíše nestačí.
Tak zrovna sem si se namontoval jen proto, abys mohl urážet, tak nementoruj a zaklapni.
A co jsem nebo nejsem schopná ujet, to si laskavě posoudím sama. Pro mě je podstatné, že to stále ještě dávám za své a nemusím sebou vláčet tři baterie.
Ještě si dostuduj ten Tvůj domácí místopis, zejména rozdíl mezi Křížkovým Újezdcem a Kostelcem u Křížků :-)
Ale kurnik já vím, kde je Kostelec, to studovat nemusím, chodili jsme tam přes kopec na zábavy.
Vzhledem k tomu, že tu jsem nějakých 40 let furr, trochu to okolí znám.
Z Popovic do Kostelce u Křížků na zábavu?? Skoro 7 kilemtrů jedna cesta? Že Ty už si zase pleteš KuK s Křížkovým Újezcem, viď?
https://mapy.cz/s/pumadokopu
V Újezdci se nikdy zábavy nekonaly, na to je moc malej. Jo, tak to bejvalo. Autobusy v sobotu večer nejezdily, rak pěšourem, přes Štiřín a Želivec
Tlupa lidí, docela to uteklo.
Byli jsme mladí. Tenkrát to tak chodilo. Vždycky když se něco konalo, slejzalo se široké okolí.
No, auta jsme neměli, jen Rosťa, a ten to vožralej poslal do pivovarskýho rybníka s celou posádkou, a jeho fotr mu sehnal papíry na hlavu, aby nemusel jít sedět.
A Karel se zase jednou tak vožral, že ho z Kostelce táhli domů na vypůjčeném dvoukoláku.
Bývali Čechové chrabří junáci :-)
To oni dnes nepochopí. My jsme chodili na chalupu od vlaku z Rozsoch 13km. Ještě v devadesátých letech se děcka (10-15let)chodily samy koupat na Zubří do rybníku 9km.
Tak jsem si to projel, udělalo se hezky, a fakt mám pocit, že ztrácíš zbytečně vejšku. Ty u těch Olešek odbočíš doprava, sjedeš kopec, a pak se drápeš nad Jirčany do docela hustýho kopce.
Dál přes Sulici to neumím, tam byla vždycky jen pole, budu si to muset projet.
Já bych jel rovně na Újezdec, pak doprava na Mandavu a z kopce dolů na Želivec a tam doprava na Kostelec. Jsou to sice asi 2 km po státovce, ale fofrem dolů, takže žádný běs.
Ale je možné, že z té Sulice už nemusíš tak vysoko jako je Mandava vyzkouším to.
Silnici přes Olešky na Újezdec vyasfaltovali, tak už to není takový děs, stoupání je to celkem mírné....
https://www.relive.cc/view/vPv4ARVVnRO
Aha, takže přece jenom projel. Tak už víš, jak to s tím asfaltem a bahenním nebezpečím je.
Omlouvat se nemusíšš, na to stejně nemáš koule.
Ne, to jen ty jsi hloupá.
Ta jeho trasa vede jinudy
Kudy vede jeho trasa a jak to na ní vypadá, to vím docela přesně. Jezdím tamtudy také.
Na rozdíl od tebe, ty brouku Pytlíku.
iUž jsme si to vysvětlovali jednou - ty jezdíš akorát tak hubou :-)
Jo, teď jsem si to projel, že raději nedržíš hubu když něco nevíš....
https://www.relive.cc/view/v26Mr79JPEq
asfalte...
Ale z mapy to je celkem dobře jasný jaká ty cesty jsou :-)
Na gravelu by to šlo, na silničce s 23 mm plášti už hůř, ale přežil jsem okresku v NDR, dal jsem i tohle....
Když prší, musí to bejt žrádlo :-)
Pro silničku to je slabší. Silnička je pěkné kolo, ale vyžaduje velké plánování trasy, proto mám rád treka, protože se nemusím trasou a povrchem cesty tolik trápit.
Já bych chtěl karbonovýho gravela, to by bylo kolo pro mě, ale mám pro Zelenáče slabost, a dát 150 za další kolo, Soňa by mě vypakovala...
Na silničku nic moc, ale jestli si o víkendu nebudu už smrkat mozek, zkusím tam vytáhnout tříkoláka.
Největší překážka vypadá ten výkop :-D
I když kdoví jak to dopadne, dneska nám šla půlka kanceláře po obědě domu s kovidem...
No, průšvih tam je i bláto. Vjel jsem do takový rejhy v trávě a už jsem šel na tlamu.
Ono se i na silničce dá projet polňačkou, když je tvrdá. Nejvíc mě štvou ovšem takový ty šutry rozházený po cestě. A úplně na palici je když je to z kopce kde bys svištěl 40, s jedeš krokem, abys neprorazil plášť. To nasere.
Když už se vydrápeš na vršek a mihl by ses jen vézt, svíráš brzdový páky až tě bolí pracky...
Tohle není extra cesta, ale v okolí jsou docela hezké lesní trasy ale spíš až od Mandavy na jih, k Sázavě a kolem. Výlet po satelilitech není nic moc
co šutry, ale když je cesta po skále :) zase ale rovina :)
Jinak a by to bylo k tématu svícení.. zde je třeba svícení za dne zcela ouplně na hovno.
Jo, pokud není tma
Jinak k tématu svícení není třeba moc co dodávat, prostě úřední moc se snaží urvat další kousek.
Svéprávný cyklista ví kdy má svítit.
S tím, že ví si vážně nejsem vůbec jistý. nevěřím, že je u nás tolik nesvéprávných lidí.
To souvisí s aktuálním vnímáním množství světla podle rychlosti. Čím větší rychlost, tím potřebuješ vidět dobře dál a tudíž i více světla. Světlo pro pomalou jízdu na kole už dávno nestačí automobilistovi a chodec je schopen jít jen podle naprostých zbytků světla. Proto cyklista rozsvěcuje později než rychlý automobil a má pocit, že to stačí. Často si neuvědomuje, že je při rychlosti auta pro něj neviditelný a překvapující. Pokud také neřídíš auto za snížené viditelnosti a nevídáš takto neviditelné cyklisty, tak si to ani neuvědomíš.
Má to dvě polohy. Vidět a být viděn.
Nevěřil bys, kolik černých neosvětlených cyklistů jezdí po silnicích. A docela rychle.
A kolik černých neosvětlených chodců se rychlostí 4 km/h "vrhá" pod kola aut, když spěchají mimo přechod na zastávku tramvaje.
Jo, máš pravdu, oni vidí. Ale vidět nejsou.
Neházej na moji hlavu vlastní neschopnost vyčíst z mapy, co tě asi tak může čekat a jaké kolo by tedy bylo vhodnější. Kdyby si to uměl, nikdy by tě nenapadlo vzít silničku.
Psala jsem: >Jinak by si viděl, že z valné části je to asfalt.<
Samozřejmě beru v úvahu celou Favoritovu trasu, ne jen tu zhruba polovinu (na asfalt chudší), co jsi projel.
Třeba ho na start dnešní desetikilometrové trasy na kole někdo dovezl autem. A z cíle zase autem odvezl.
Na druhou stranu. Dobrých poctivých deset kilometrů. To já na kole nedám, dala jsem dnes jenom pěšky:-))
Pozor, tos asi jen omylem zavěsil pod můj příspěvek, to jistě reaguješ na něco úplně jiného.
Páč kdyby to měla být reakce na mě, tak bych musel konstatovat, že mluvíš z cesty.
> Ty u těch Olešek odbočíš doprava, sjedeš kopec, a pak se drápeš nad Jirčany do docela hustýho kopce.
Odkaz mojí trasy, který jsem dával 5. 11. 2022, byl: https://mapy.cz/s/hugenuseba .
Kde tam vidíš jaké Olešky?? A kde tam odbočuji doprava??
> Já bych jel ... na Želivec a tam doprava na Kostelec.
Blbější silnice pro cyklistu tam v okolí už vymyslet nejde, gratuluji.
Úzká, že se nevyhne pomalu bus s osobákem. Samá zatáčka. Řidič auta má jen dvě možnosti - táhnout se za cyklistou ty 2 kilometry, nebo ho "líznout".
Prosím Tě, opravdu si to projeď, než zas budeš rozdávat nevyžádaná moudra.
> ztrácíš zbytečně vejšku.
Nápodobně...
Když se vejde autobus s osobákem, tak cyklista a auto musí být úplně na pohodu.
Podobné silničky k projížďce často vyhledávám a bez problému se vždycky srovnáme.
Jezdíval jsem, a zase spíš jezdím po Vídeňské, ta je nejpřímější. Jen to máš jak na dálnici furt provoz.
Dobrá, mírně delší cesta bývala přes Průhonický park, Dobřejovice, Modletice, Popovičky, Petříkov. Jenže v Nebřenicích začali budovat golfový rezort, pořád samej náklaďák. Tak jsem to začal objíždět přes Herink a Újezdec.
Ale i tahle trasa padla, protože zavřeli průhez Průhonickým parkem, a objíždí se to přes satelit a kolem obory, voser neskutečnej, cesta se protahuje, tak jsem zase zpátky na státovce.
Ty okresky byly fajn, ale prodloužit si cestu o třetinu mě už votravuje.
Ty trasy, co tam vyznačili žlutejma cedulema vůbec nejsou pro silniční kolo, občas mě to připadá, že nejsou pro žádné kolo....
Lesem, blátem, šotolinou...
No, ostatně,když si dáš mapy cz v režimu "silniční" kolo, povede tě ro tou trasou, kterou jsem kolegovi navrhoval já.
Ale on to už jel pětkrát, tak ví, kudy je to špatně :-)
Jo, vidím, ty najíždíš už pod Jirčanama.
Profrčím to, jak to půjde.
No, nemyslím si, že ta trasa je blbá, prostě po okresce,s malým provozem. Alternativou je Vídeňská. Autobus jsem tam fakt nepitkal, ani si nemyslím, že tamtudy jezdí, ale nepřel bych se, neumím to
Tyhle stezky přes pole neznám, nebývalo to. Sulice vlastně bylo pár stavení v tatáčce.
Jen mi řekni,jestli je tam všude asfalt,nebo sjízdný povrch pro silničku.
Jestli ne,vezmu si raději horáka,na těch úzkrjch gumách je to na polňačkách dost naprd
Kde je a není asfalt, to snad odečteš z mapy. Zvlášť když si tak zcestovalý...
Zrovna na téhle trase to značení v mapě opravdu odpovídá realitě.
Ty z mapy.cz umíš odečíst asfaltový povrch cesty? To jsi tedy dobrá :D Nepíšu o silnicích, ale o těch problematických zpevněných cestách, kde může být cokoliv.
V tomhle se výrazně zlepšila navigace na mapy.cz. V režimu silniční kolo tě vede po zpevněných cestách což tedy neznamená hladký asfalt, ale do bláta tě většinou nenažene. V režimu horák skoro vždycky.
Je trochu problém, že někdy ta cesta může být na hadry, a někdy zpevněný povrch je panelka nebo dlažba. V sobotu jsem ze 199 km měl 6 silnice fakt na hadry a 1 kilometr panelky, což zase raková tragedie není, tedy když už to máš za sebou. Jinak kleješ jako pohan.
Ještě drobnost o režimu "silnička". V osadách se častou navigace snaží cyklistu uklidit z hlavního tahu, a blbě šňeruje postraníma uličkama, a ry bývají na hadry. Občas vymyslí taky docela nesmyslnou zkratku, kvůli 200 metrům zase vede do nějaké té obslužné.
Ale jde to celkem dobře ohlídat, jak chce nějak podezřele odbočit, je potřeba juknout do mapy a jet si po svém.
No, a někdy vymyslí trasu úplně blbě, zase proto, aby se vyhnula státovce. Ale ro dopředu těžko poznáš, pokud jedeš někudy, kde to neznáš.
Proto je potřeba vždycky koukat, jak moc přímo z bodu A do bodu B naviguje. Pokud je tam okliks může to být kopec, nebo právě ta snaha nejet kus státovkou. Letos jsem s tou navigací žil asi 5000 km, u6 jí začínám chápat.
Takže nejvyšší čas aby jí upgradovali, a všechno zase předělali :-)
A ty ne? Je to docela snadné, často to používám.
Ale to, co je v mapy.cz značeno jako "zpevněná cesta", tedy plná šedá jednoduchá čára (zoom 15 a menší) skutečně v praxi může být cokoliv, od nového asfaltu až po polní cestu rozježděnou od zemědělců, kde je v jednom místě tráva po kolena a o kus dál laguna po kotníky co se nedá skrz přilehlou vegetaci obejít.
> No, nemyslím si, že ta trasa je blbá
Dík. Moc se mi ulevilo. Ono něco jiného je jet tam na blind, jen tak podle mapy, a klidně i počtvrté a popáté, ale furt jen podle mapy; a něco jiného je mít tu trasu posichrovanou názorem odborníka, který tam jezdí 40 let.
Takže, prosím Tě, už tedy nejezdím nějakým blátem?
> Autobus jsem tam fakt nepitkal, ani si nemyslím, že tamtudy jezdí
Piradím Ti.
Na té dotyčné silnici si najdi nějaké dvě vesnice, kterými silnice prochází. Pokud v té vesnici na mapě je takové modré kolečko s obrázkem takového jako autobusku, tak tam autobus jezdí.
Pozor - neplést s mašinkou!
Zkušenější uživatel internetu (to znáš, to jsi před 40 lety na fakultě zaváděl) může na ten symbol i kliknout. Stane se skoro zázrak, objeví se jízdní řád autobusů, takže i vidíš, odkud, kam a jak často.
Von takový rychlý pohled do mapy může být - říkám MŮŽE, 40 let zkušeností fakt nenahradí - někdy i přesnější, než mozkové myšlení.
No, z Herinku přes Olešky na Újezdec jsem autobus nepotkal, a řekl bych, že tou trasou nejezdí. Jezdí po trase Modletice, Petříkov, ale taky budeš mít velkou kliku abys ho tam pitkal, bo jezdí jako rychlík 2x za den. No vláčku se bát nemusíš vůbec, ten nejbližší je ve Stránčicích.
Co je na těhle okreskách blbý jsou mladí namachrivaní řidiči v plechovkách Takže do zatávky kam nevidíš, raději co nejblíže pangejtu, aby tě nesejmul Fitipaldi co to střihá v protosměru. Trošku nápomocné může být to že hoši mají ty plechovky vytůněné a dělají fest kravál.
Jinak mýlíš se, internet jsem na fakultě nezaváděl a už vůbec ne před 40 lety, to asi nikdo.
Bylo nás pár, co tenkrát vidělo budoucnost oboru v počítačích PC a tak jsme na těch XTéčkách programovali statiku o sto šest. Ale před Listopadem jich bylo na škole minimum.
Až v 90tém a dál, v rámci evropského programu Tempus se k nám dostalo trochu toho železa a cp jsem na našem oboru zaváděl , byl AutoCAD, s Milanem Vaškem jsme jej vyučovali jako volitelný oředmět.
Internet se začal šířeji používat až v půlce devadesátých, přes ty telefonní modemy.
Jo, pokud jde o IT, byl jsem z toho od počátku, ale deset let ti tak hapruje :-)
> No, z Herinku přes Olešky na Újezdec jsem autobus nepotkal, a řekl bych, že tou trasou nejezdí.
Olešky - Újezdec: v pracovní dni v jednom směru 12 spojů tam a 13 spojů zpět, o víkendu 6 spojů tam a 6 spojů zpět.
Vždy k službám.
Hele, fakt si projdi ten můj návod na práci s mapou, ty symboly autobusů, může Ti to dost dát.
> No, z Herinku přes Olešky na Újezdec jsem autobus nepotkal, a řekl bych, že tou trasou nejezdí.
No, z Herinku přes Olešky na Újezdec jsem z autobusu Tvoje kolo neviděl, a řekl bych, že tou trasou nejezdíš.
Člověče, je vidět že opravdu netušíš vůbec ani malinko, ty 13 spojů.
To co ty hsi našel, je autobusová linka, která jezdí po Vídeňské, a má na té Vídeňské zastávku. Ten kilometr si už seběhnou, po okresce jede 2x ta den.
:-)))
Hele, až vychladneš, tak se zamysli, zda dokážeš napsat: "Mýlil jsem se, v úseku Křížkový Újezdec - Olešky skutečně projede v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů linky 355, jak napsal Favorit1970".
Tak co?
Jsi chlap?
Či jen blábolíš, co se Ti z mlhy v mozku vynoří?
Kolikrát ta den tak projede?
v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů
v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů
v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů
"Mýlil jsem se, v úseku Křížkový Újezdec - Olešky skutečně projede v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů linky 355, jak napsal Favorit1970".
Tak co?
Dokážeš to?
Hm, tak už je to přes 2 hodiny a pořád nic...
Jo, o tomhle v Receptu na odvahu nenapíší!
Počítám, že touto dobou neznámý e-kolista objíždí (bahnem!) Olešky a se sveřepým výrazem pod kšiltem strhává z označníků jízdní řády...
Myslel jsem, že jseš klempíř, a ne lakýrník.
Takovouhle zhovadilou cestu si nechat od mapy cz nakukat bych čekal od někoho, kdo denně fetuje aceton.
Bylo taky chlapské, že si neřekl "vem raději mtb" ...
No projel jsem to od té průhonické obory až na místo činu
https://www.relive.cc/view/v26Mr79JPEq
Chápu, že někdo naletí jednou, ale 5x opakovat tutéž chybu už chce kus zaťatosti.
Takhle, na výlet na mtb, pokud má někdo panickou úzkost z aut, nedej Bože autobusů, a má rád projížďku mezi domky v satelitu, to zase špatné není. Je to až na výjimky mimo provoz, ale to je asi vše, co bych napsal jako positivum. Zbytečně moc "jízdních odporů". Jak stoupání, tak povrch.
Strašně pomalé, 10 kiláků vypadá jak výlet na Kokořín ...
Já bych to jezdil určitě jinak, i kdybych jezdil na MTB, rychleji, s minimálním provozem taky. Jestli to vyjde, zítra ti to "natočím".
Jinak za mě velký smutek když vidím, jak tyvesnice co jsem znával jsou zdevastované těmi satelity...
Záleží na úhlu pohledu - Favoritova trasa je parádní a naprostá klasika, kterou používá spousta cyklistů.
To, že ty si nebyl schopen z mapy vyčíst co tě asi tak může čekat a vzal sis silničku, to je tvoje blbost, ne zhovadilost trasy.
Předevčírem si tvrdila, že je to samej asfalt :-)
Trasa, která je poużitelná pouze za sucha a na horském kole není dobrá trasa pro dojíždění do práce. Na celodenní výlet, když dáš těch "poctivých třicet" pro užvaněné tetky asi použitelné. Ale žádná krása pro oko, ani žádné potěšení z "trailu" tam není.
Jen prostě snaha vyhnout se za každou cenu silnici.
Pokud si to dobře pamatuji (a pokud si to nepamatuji, tak to najdu:-)), tvrdila, že: "z valné části je to asfalt".
A to teda je!
Ale pokud ty jsi z celé té trasy vybral do relive pouze 10 km (zbytek jsi "jakože chytře" abstrouhnul), tak ti vyšel jiný výsledek.
Výsledek chromý na obě nohy:-))
Bojí se!
Bojí se listí, bojí se louží. Bojí se stromů a bojí se lesní cesty. Bojí se, že by se bez porculánového hajzlíku nevykakal:-))
Tak jen ho nechte, ať se bojí.
I sebevážení géniové se občas něčeho bojí:-))
> Jindra8526: No, nemyslím si, že ta trasa je blbá.
> Jindra8526: Takovouhle zhovadilou cestu si nechat od mapy cz nakukat bych čekal od někoho, kdo denně fetuje aceton.
Bla-bla-blá, pane inženýre.
Taky máš komplex ze vzdělání?
Vím, že nejsi nejbystřejší, ale takhle okázale to ventilovat...
Vytrhávání z kontextu ti jde bravůrně, můžeš dobpolitiky, tam je polounteligentů ráj...
Kdybych se chtěl vyhnout autům, jel bych to takhle:
https://www.relive.cc/view/vQvy2o9pQ4O
Ale pokud by šlo o cestu do práce nebo z práce, vzal bych to po té Vídeňské. Je tam sice občas dost hustý provoz, ale je to nejkratší a odsejpá to.
Zpátky bych asi nestoupal kopec z Želivce na Mandavu, ale pokračoval na Štiřín, Petříkov, Popovičky a po okresce až k tý oboře.
Kopec na Mandavu je hustej, raději mírnější a delší trasa, tedy pro mě.
Takhle, Jindro, zamysli se, zda dokážeš napsat: "Mýlil jsem se, v úseku Křížkový Újezdec - Olešky skutečně projede v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů linky 335, jak napsal Favorit1970".
Chlap by přiznal, že se spletl. Proto Ty to udělat nemůžeš a proto zoufale kopeš okolo sebe.
Blábolíš o cestě, která je podle Tebe jednou "nějaké bláto", následně "si nemyslíš, že je ta cesta blbá", abys nakonec vykřikl "takovouhle zhovadilou cestu si nechat od mapy cz nakukat bych čekal od někoho, kdo denně fetuje aceton".
Nikdy nepřiznáš, že jsi pustě žvanil, nikdy.
Raději přelžeš, překroutíš, odvedeš pozornost, ukřičíš, útočíš.
Měli Tě mít víc rádi, když jsi byl chlapec.
Nebylo by z Tebe nešťastné malé zlé ňafací zviřátko bez koulí. Vzbuzující směs lítosti a opovržení.
Tak co, projíždí přes Čenětice, Olešky, Křížkový Újezdec v pracovní dni 25 spojů příměstské linky?
Ano - či ne?
Přeci to tam znáš, jezdíš tam 40 let.
> Jindra8526:
"Člověče, je vidět že opravdu netušíš vůbec ani malinko, ty 13 spojů. To co ty hsi našel, je autobusová linka, která jezdí po Vídeňské, a má na té Vídeňské zastávku. Ten kilometr si už seběhnou, po okresce jede 2x ta den."
Čenětice, Olešky, Křížkový Újezdec, pracovní dni, 25 spojů.
Jezdí - či nejezdí, Jindro?
Olešky s Úkezdcem jsou hotovej dopravní uzel na silnici 3. třídy :-)
Člověče, je vidět, že opravdu netušíš vůbec ani malinko, ty seběhnutý kilometře.
>Favorit1970: Hele, až vychladneš, tak se zamysli, zda dokážeš napsat: "Mýlil jsem se, v úseku Křížkový Újezdec - Olešky skutečně projede v pracovní den oběma směry celkem 25 spojů linky 355, jak napsal Favorit1970".
Hm. Takže nic.
Pan inženýr Všechnovímafurtradím není chlap.
Nedokáže stát za svým bla-bla-blá.
Netěší mě to; i když jsem to věděl předem.
> Jen mi řekni,jestli je tam všude asfalt,nebo sjízdný povrch pro silničku.
Uff, tak na to se necítím dostatečně povolaný :-(( Sám víš přeci nejlépe, jakým blátem jezdím.
A kdo jsem já, abych radil machrovi, který tam jezdí 40 let a chodí po celém kraji přes kopce hledaje, ve kterém že kýho výra Kostelci je ta zábava ;-)
Cekal jsem, že vzhledem k tvé profesi poznáš asfalt od bláta no nic vyzkouším si to sám :-)
Jestli se v terénu ztratíš, vol únikovou trasu zásadně vždy do kopce. Měl by ses tak dostat na Mandavu a tam už se snad někoho doptáš, kudy do Popovic.
>Kdybych se v takovém případě měl strojit do reflexního úboru...
Davide, sáhni si malinko do svědomí. ;-) Je-li pro Tebe obtížné navléknout si vestu, jsi skutečně způsobilý jízdy na kole?
:-))
To nevím. Podle dostupných lékařských zpráv nejsem způsobilý obsluhovat stroje.
Chtěl jsem dát smajlíka za vtipnou odpověď :-) , ale abys to nebral, že se směji Tobě :-( !?!
Už jsem tak trochu zvyklý,když si mně ve všech posledních zaměstnáních chodili prohlížet jako zvířátko v ZOO,které má pracovat,ale má zakázáno cokoli dělat. Vrchol byl,že nejsem způsobilý vyndavat součástky z regálu a skládat je na vozík. Nikoho druhého jako já totiž nikdy neviděli.
Už dneska je v zákoně to, že světla by měla vydržet svítit minimálně 1,5 hodiny ;-) Jak by to ale cajti měli v terénu měřit, to fakt netuším... Rozsvítit a pak se stopkama v ruce čekat až to zdechne? :-) A pak bude co? Světlo mi vybili a já mám teďka pokračovat v jízdě bez světel? :-)
To pravidlo je snad pro tebe a ne policajty. Ty máš svítit, policii je celkem jedno na jak dlouho máš baterky.
1) Článek pro článek.
2) Ekspertům, nejen dopravním, lopatu do ruky!
3) Být či nebýt vidět, každého věc. Vivat Darwin...
> Vestu nosím na kolo dobrovolně v podstatě pořád.
To mě zaujalo. Netušil jsem, že jsme na světě dva ;-) Chtěje spatřit fotku s vestou, prošel jsem odkazy na webu uživatele. Vestu nenašel, ty různé KTO ano, také pěkné!
Já už mám tu vestu coby pasivní bezpečnostní prvek tak zažitou, že jsem ji vzal minulou neděli i na pěškovýlet a navlékl na školáčka, když jsme museli jít asi 400 metrů po silnici :-)
Používám tuhle:
https://www.kupkolo.cz/vesta-reflexni-force...
Lehoučká, použitelná v parném létě i na zimní bundu.
Čéče, v parném létě bych se na kole v zimní bundě upekl.
;-)
Tak já bych zas byl nerad, aby se z nošení vesty na kole stal standard, který by vedl k tomu, že pokud cyklista neměl vestu může si za nehodu sám. Snažím se aby aspoň část oděvu byla barevná, mám fluo žluto přilbu, MTB má oranžový rám, skládačka bohužel černý, ale mám ji víc než předpisově oplácanou odrazkama, na jízdu ve tmě reflexní kšandy. Ale když jedu na sportovní vyjížďku v přiléhavém oblečení, tak fakt nebudu jezdit jak mentál v plápolající reflexní vestě.
Nemyslím, že je potřeba se toho bát.
Před časem jsem na ebay našel svítivě zelené elasťáky (fluorescent green) a tyhle jsou dokonce pánské, ale nejsem si jistý, zda by to funkci cyklokraťasů splnilo? :-)
Určitě by to poutalo pozornost (přinejmenším na klasickém kole) víc než nějaká ubohá vesta, jenže po projetí první kaluže by na nich byla vidět každá kapka bláta... :-/
Až tak zcestná myšlenka to není, ale pro začátek by bohatě stačilo když by všichni za snížené viditelnosti dobře svítili vpředu a vzadu.
Jo, bylo by fajn, kdyby si pohlídali cyklisty, co nesvítí ani za tmy :-)
Já v období mezi podzimní a jarní rovnodenností svítím furt, když je zataženo toho světla už je dost málo a když slunce svítí, tak je dost nízko a cyklista se může ztratit ve slunci a světlo ho aspoň trochu zvýrazní.
Ale stezce jak komentují v článku to asi fakt je kapku přehnaný.
Přesně.
Na silnici je to bezpečnější. Všechna auta a motorky svítí, a cyklista co nesvítí se snadno přehlédne.
No, a vzadu bliká ten radar.
Nebýt vidět je o život. Ale ukládat to jako povinnost? Hloupost
Jo a pokud jde o ty baterky, tak v dnešní době LED světel s vysokou účinností a vhodně zvoleným blikacím režimem by stačila baterka do 100g, pokud se bavíme čistě o akumulátoru.
Myslel jsem celodenní výlet v létě. To smysluplně a za rozumný peníz usvítit by byl problém. Je spousta světel s integrovaným akumulátorem. Na večerní návrat dobrý, ale jen na pár hodin.
Je to zejména blbost. Při výkonu toho cyklosvětlometu to za normálního dne nebude vidět. Má to moc malý výkon. Za světlého slunečního dne nemá smysl ani svícení s mnohem výkonějším automobilovým světlometem.
Ba ne, takový Fenix dokáže šajnovat i ve dne a nepřehlídnou tě.
Jen je problémek, že dá v tom režimu asi 4 hodiny, a pak jsi v loji.
Fungovalo by asi to německé světýlko na nábové dynamo, mám ho ještě na Authorovi.
Oni zase vymýšlí kokotiny. Asi poznáš, kdy je dobré si roszvítit,nepotřebuješ na to ministerského úředníka.
Vestu vozím stále, většinou dvě. Zelenou na těle, oranžovou na batohu s nářadím na nosiči. I tak mně předevčírem téměř přejel řidič z vedlejší, dokonce na stopce. Vůbec mi nedošlo, že nebude brzdit. Nešťouchl do mne, ale ta kapota byla zatraceně blízko. Kdybych zabrzdil, asi by do mne vjel. Takhle se zařadil s odstupem snad dvaceti cm, kontakt jsem necítil. Jen, když pak pokračoval a předjížděl mě, nedal najevo nic, žádné "omluvné" gesto, možná to považoval za normální.
Ale Ty mi bouráš bábovičky! Už mě v jiné diskusi někdo nařkl, že věřím v samospasitelnost reflexní vesty, a Ty teď takhle. To není hezké.
Leda že - jo, už vím! Chyba je v té druhé vestě! Prostě minus krát minus rovná se plus.
Musíš holt vozit lichý počet vest - 1, 3, 17...
Nic Ti nebourám, naopak onen šofér docela naboural mou chuť jezdit, když jsem viděl, jak "jednoduché" může být někoho přehlédnout a skoro přejet. Vozit třetí vestu, je pěkná ptákovina, kam bych ji asi dal? Vím, že to mělo být humorné, jen to momentátně nějak nedokážu ocenit.
Pár podobných zážitků, kdy jsem si říkal, že to bylo zatraceně těsné, už mám taky za sebou.
A byť z řady situací si člověk může vzít poučení do budoucna a zkusit ještě více předvídat, zbyde řada takových, kde jako cyklista nezmůžeš vůbec nic.
Buď se musíš smířit, že nemáš svůj život ve svých rukou nebo s cyklistikou skončit (přinejmenším v provozu). Blikačka, vesta, reflexky, barevný dresík, přilba, chrániče a nevím co... všechno je to víceméně placebo, které třeba trochu zlepší šance, ale rozhodně před motokreténem neochrání... stačí drobný pohyb volantem a jsi mrtvý. Co u nás hrozí motoristovi? Podmínka?
V devadesátém čtvrtém jsem měl Zážitek "natvrdo", byly z toho dva "bekáče" a kus plechu na páteři s šestiměsíční pracovní neschopností. Po pár letech rehabilitace na zábradlí jsem přešel na tříkolku, která je k zádům přívětivější. Určitě budu jezdit dál, nemůžu bez toho být :-).
Máš pravdu, ten vztah je hodně nerovný. Ale jak ho řešit, aby to vyhovovalo? Oddělení je nesmysl, poněvadž okamžitě nastane stejný konflikt cyklista x chodec. Nezbývá než vzájemnou ohleduplností ten vztah trochu vyrovnat. A co se týká té trestnosti, tak trestní zákoník je nějak kodifikován vůči nedbalostním trestním činům. Nemůžeš za poškození cyklisty vyžadovat významně přísnější tresty než za poškození někoho jiného. No a pokud nějaký kripl je ochoten záměrně ohrožovat cyklisty a riskovat to nedbalostní potrestání, tak mu to musíš dokázat a to bude dost problém. Já chápu tvou momentální oprávněnou nabroušenost, ale to je asi tak vše, co s tím mohu dělat.
Ale no tak pardon, nedělám si legraci z Tvého negativního zážitku.
A když ne třetí vestu, co tedy třeba vyzkoušet...
No tak radši nic.
On stačí i blbej reflexní pásek na levou nohu. Přinasvětlení světlometem se to mrská tak, že si toho všimnnou, tedy po tmě.
Vozím to stočené na sedlovce, nezabírá místo, nic neváží. Prostě pro případ, že by blikačky klekly....
Na leháči ti reflex na levý noze nepomůže, leda snad při průjezdu křižovatkou...
Na leháč so můžeš nainstalovat policejní majácek :-)
Nemůžeš!
"V provozu na pozemních komunikacích je zakázáno neoprávněně užívat zvláštních výstražných světel a zvláštního zvukového výstražného znamení, které užívá vozidlo s právem přednostní jízdy, nebo je napodobovat."
Takže nejenom na motorových a nemotorových vozidlech, ale modrý majáček nesmí na silnici používat dokonce ani chodci, lyžaři, bruslaři...
Tak si dá červenej, jako jámám na vratech :-)
Být to ve "vtipech" dal bych Ti +. Takhle praktické využití nevidím. Jsem docela konzerva, asi bych to nedokázal nosit "navrch", teda mimo gatě :-).
:-)))
Být to ve "vtipech", dal bych Ti +. Vždyť to je návlek na ocas pro hippíky!
Ale - jestli bys to skutečně dokázalo nosit Ty sám, ať už pod gatěmi, nebo bez nich, tak já smekám klobouk!
Tohle mě nepřekvapuje. Když nařídili povinně celoročně svítit autům, odnaučili tím řidiče vnímat objekty, které nesvítí.
Teď budou vymýšlet povinné svícení pro cyklisty, další nařadě logicky budou chodci! Budeme vystrojeni jak horníci a všichni svítit i v létě v pravé poledne a efekt nula, jen nástroj buzerace... fakt nevím, jak donutí svítit lesní zvěř?
Já bych celodenní svícení naopak zrušil alespoň v době letního času. Předchozí pravidla, kdy svítit musely motorky, vládní kolony a myslím auto, které jiné vleče na laně, mi dávalo větší smysl.
O nutnosti svícení při snižené viditelnosti není pochyb, ale plošná opatření nadělají víc škody než užitku.
Lesní zvěř se donutí pod hrozbou trestu smrti zastřelením
Naprostý souhlas. Co nesvítí to nyní není. Povinné svícení aut podstatně zhoršilo situaci cyklistů.
Jediné plus na povinném svícení aut vidím v tom, že jsou lépe vidět v tom zpětném zrcátku, co vozím na řidítkách.
Jenže to je právě ono - koukáš po světlech a cokoliv bez nich se stává vzduchem...
Čím víc jsou řidiči zvyklí na nějaký standardizovaný vzhled (světla, vesty atd.), tím míň vnímají cokoli, co z něj nějak vybočuje. Povinnost svítit za dobré viditelnosti bych naopak zrušil i autům. Povinnost svítit za zhoršené viditelnosti bych nechal jak je (tedy platnou pro všechny). Neříkám, že svítit ve dne je špatně (sám svítím pořád, protože si to s dynamem můžu dovolit), jenom si nemyslím, že to má takový bezpečnostní efekt, aby se to vyplatilo nařizovat.
Pro zajímavost - moje skóre:
- Jedna málem srážka ve dne, když jsem nesvítil a za zády jsem měl park a slunce (to jsem asi opravdu nebyl vidět).
- Jedna srážka v noci, když jsem svítil (řidič koukal po dvou světlech, já měl jedno).
- Jedna skoro srážka ve dne, když jsem svítil (netuším, kam ten ňouma koukal).
Souhlasím.
Co svítím dvěma bílýma vpředu a dvěma čevenýma vzadu a ještě blikám při odbočování, pozoruju že jsem pro okolní auta sice malý, ale taky auto.
Ono to teda není samozřejmě samospásný, protože řidič BMW je dobytek obecně a nejen vůči cyklistům a už jsem měl několikrát málem střet s protijedoucím autem na křižovatce, když odbočovalo vlevo a prostě "se mi tam vrhlo" (oba jsme startovali "z nuly" na semaforu).
Obecné svícení za dobré viditelnosti na kole považuju za zbytečné (prostě nemáš výkon "přeřvat" jasný den), u auta to dává jistý smysl právě v té zahlušené Praze, kde se parkuje a "odstavuje" všude možně a tak jsou světla výrazná možnost jak identifikovat "účastníka provozu" od "překážky". Což je teda taky problém, který by neměl existovat, ale prostě existuje.
Je to blbost. Strašně účinné za slunečného poledne. Stejně tak můžou nakázat v létě sbírat teplo do pytlů na zimu.
Četli jste ten článek vůbec někdo?
Ono v nadpisu je něco úlně jiného než dole v textu.
V textu píšou, že počítali kolik cyklistů má na kole světla, ne kolik svítí. Běžně vozím světla v batohu a nasazuji až jsou potřeba, takže jejich počítání je úplně nesmyslné. Navíc, proč bych měl svítit ve dne na cyklostezce? V provozu ve městě bych to ještě chápal, ale zrovna na cyklostezce?
A k povinnému svícení ještě tohle:
V Rakousku také nejdříve zavedli povinné svícení u aut, aby je po pár letech zrušili, právě z toho důvodu, že chodci a cyklisti jsou pak pro řidiče hůř rozlišitelní.
Zrovna minulý týden nás někdo cestou do práce předjížděl a na poslední chvíli zjistil, že proti němu není jen auto, ale také cyklista. Nejspíš byl ztracený v záři světlometů za ním jedoucího auta.
To jsou blbé situace. Za nižší viditelnosti je neosvětlený cyklista s autem v zádech hodně blbě vidět.
V záři reflektorů se ztratí i ten se svítící bludičkou. Protijedoucí řidič se do reflektorů nedívá.
Tak používej světlo, ne bludičku :-)
Cyklista má používat světlo a to se neztratí.
To bys musel svítit jako to auto za Tebou. Cokoli jiného bude protijedoucí řidič v okamžiku kdy tím směrem pohlédne považovat za nějaký odlesk nebo odraz třeba v kapkách rosy na svém čelním skle. To by se musel do těch světel chvíli dívat,aby v nich rozpoznal,že je tam kromě toho auta ještě něco jiného.
Ale blbost. Já vidím blbě, zvlášť při stmívání, přesto správně svítícího cyklistu vidím docela dobře i když má v zádech jiné auto. Cyklista nikdy nejede v v jedné lajně a bez bočního pohybu. Při běžném sledování provozu je vidět.
přesně.. pokud máš vedle sebe silné a slabé světlo (nebo kousek za sebou), vidíš jen to silnější světlo. A to bude auto prakticky vždy. Cyklista by to mohl být jen tehdy, pokud by byl prase a vzal si nějaký superšajnidlo, které ovšem oslní všechny naprosto dokonale....
A čím bys na tom kole chtěl svítit, abys přesvítil světla auta, které pojede kousek za tebou?
Já si často kladu otázku, zda jim tolik svítí potkávačky nebo proti cyklistovi schválně nechávají dálkové, ale pokud takové auto potkám v úplné tmě, silnici jen tuším a mezi ta světla by se klidně svítící cyklista schoval...
Přes den za nižší viditelnosti a v hustém provozu používám blikačku (strobo) a je to viditelné víc než dostatečně. Při dalším setmění už rozsvítím trvalé světlo, rozhodně jsem dobře vidět i v provozu.
Není potřeba světla aut přesvítit, je to taky nesmysl, ale bohatě stačí slušné světlo s dobrým dynamem nebo mít nabité baterie.
Po každém návratu z vyjížďky se světlem dávám baterie hned dobít, nemám problém a řidiči okolo také ne.
Já jsem popsanou situaci pochopil tak, že před svítícím autem jede svítící cyklista. Protijedoucí vidí jen světla auta za cyklistou. To, že mezi levým a pravým světlem je ve skutečnosti cyklista, nevidí.
Vadit to začne v okamžiku, když si ten protijedoucí řekne, že to auto je ještě daleko, začne tím pruhem předjíždět nebo odbočí doleva, čímž zkříží dráhu cyklistovi, který je několik metrů před autem...
Pokud tedy chceš slovíčkařit, tak nemusíš auto úplně přesvítit, ale musel bys svítit aspoň srovnatelným výkonem, jako to auto, co jede za tebou.
Tisíce a tisíce cyklistů s běžným dobrým světlem na kole jsou vidět i když za ním jede auto. stačí soustředění na jízdu a vidět je. Blbec co nedává pozor tak nevidí ani velký auto s majákama.
Stačí svítit dobrým světlem a sledovat provoz, je zbytečné se stresovat nějakými obavami jestli řidič vidí. Často se to dá vypozorovat a odhadnout z reakce řidiče.
"... stačí soustředění na jízdu a vidět je..."
Tak ano, jenže typický motokokot s telefonem na uchu nalepený za autem, které hodlá předjet, vybočí vlevo, během zlomku sekundy zhodnotí, že ta dvě světla jsou ještě daleko, dupne na plyn, aby to stihl před protijedoucím autem... a kam se cyklista má asi teleportovat?
Já to zažil nedávno akorát ve verzi, kdy předjížděč skoro okamžitě po plynu šlápnul na brzdu a po chvilce se zase zařadil zpátky, přičemž já se hrozně leknul, že mě asi neviděl (nevnímal), mi došlo až po chvíli, když se mi tep vrátil do normálních hodnot...
A to bylo ve dne, já měl svítivě žlutou mikinu, MTB má předpisová odrazka a to auto za mnou bylo hrozně daleko... takže v noci se nějaká cyklo 1W LEDka samozřejmě v blízkosti 100W světlometu snadno ztratí... a to, že ty by sis cyklisty při delším pozorování všimnul, je chabá útěcha... ;-)
"Často se to dá vypozorovat a odhadnout z reakce řidiče."
Jasně, pokud se mým pruhem proti řítí auto stovkou, je možné, že mě řidič nevidí nebo mě ignoruje... :-)
Dnes jsem to testoval na Barandovském mostě. Jedu po chodníku proti proudu aut napravo ode mne. Protijedoucí cyklisté ať svítí nebo ne jsou v podstatě neviditelní. Nikdo neměl světlo srovnatelné s automobilovým reflektorem.
To má jednoduché vysvětlení = nemáš oči jako Lelek a proti tobě nejel žádný Favorit... sorry, mně to prostě nedalo. ;-)
Dneska mi kolega nabízel, jestli nechci vyřazený světlo z železničního přejezdu jako blikačku na kolo. S díky jsem odmítnul. Jako 20 cm kruh hustě pokrytý LED diodama by asi přehlédl málokdo (ono se na těch 400 cd z blízka nedá dívat), ale přišlo mi to hrozně neskladné a vůbec nevím, čím bych to napájel... :-D
A jak to, že jste se nesrazili, když byli neviditelní?
Hádám protože po chodníku smí jezdit pouze děti do deseti let, takže neviditelní cyklisté jeli zodpovědně po silnici?
Jo, to bude tím, jeli po silnici Baranďáku :-)
Po chodníku na Baranďáku vede legální cyklostezka a chodci mimo bezdomovců tam skoro nechodí. Zato po něm jezdí mnoho kolařů. Do silnice se na Barandově mostě s kolem nedostaneš, protože všechny nájezdu jsou jen pro motorová vozidla. No a také by to podnikl jen sebevrah, protože pražská magistrála je proti Barandově mostu selanka.
Teď mě tak napadá, může cyklista jet od mostu nahoru ulicí K Barandovu, nebo je tam zákaz? Nikdy jsem tam cyklistu jet nahoru neviděl, dolů snad jen dvakrát. Podle mapy tam zákaz nenašel.
Explicitní zákaz si nevybavuju že bych tam někdy viděl. Na stranu druhou, ani cyklistu. Opět - proč by se tam proboha vyskytoval, když může jet podstatně klidnější silnicí skrz Hlubočepy, nebo Prokopákem, nebo prostě kudykoli jinudy jako člověk?
I ten co jel dolu musel bejt dobrej magor (docela by mě zajímalo kam jel PAK)
Už několikrát jsem tam měl potíže s protisměrným míjením. Je to tam úzké a do zatáčky a protijedoucí cyklista za snížené viditelnosti v podvečer je opravdu přes ta auta hodně špatně vidět. Musíš ho aktivně vyhledávat.
Je jasný, že se musí víc koukat. Na našem mostě U Soutoku a jeho blízkém okolí https://mapy.cz/s/nujefujuso to musíme taky a navíc taková malá cyklo lahůdka, přes most cyklisté jezdí vlevo a tudíž se protijedoucí nezvykle míjejí vlevo. Kdo to nezná a tvrdošíjně se drží vpravo, tak v ranní a odpolední dopravní špici vytváří plno humorných situací :-)
> pražská magistrála je proti Barandově mostu selanka.
Není Barrandův a už vůbec ne "Barandův".
Konec večerní výuky pro důchodce.
Stejně mi přijde úsměvné, v jednom vlákně řešit, jestli svítit ve dne na kole, a ve druhém, jestli vůbec budem svítit doma :-D
A doma ta světla pro to svícení ve dne nabíjet.
Asi se naučíme doma na těch našich elektrokolech rekuperovat :-D
Na elektrokole se světly problém nemám. Nábojové dynamo 6V/3W nijak nesnižuje komfort jízdy,nemusím také myslet na to,abych doma nezapomněl světla,protože jsou pevně přimontovaná na kole. Stačí se za jízdy sehnout k přednímu světlu a přepnout vypínač a už to svítí. Zadní světlo navíc ještě 4 min po zastavení. Jen ta svítivost předního světla je taková alibistická. Svítí... Horší to je s horským kolem. Blikačky a světlo na baterku.