Zdravím,
už delší dobu pozoruju, že zadní kolo nějak divně jakoby hází - nemůže to být ráfkem? špatně založenou duší? Tu jsem už asi 2x kontroloval, byla skříplá mezi pláštěm a ráfkem, tak jsem napravil, ale ten divný pocit zůstal, jako by to kolo je nějak divně vubrující, zasazené a upevněné rychloupínáky je dobře, často vozím na nosiči tašky, nemůže to být tím? Nebo naražený ráfek? Centrovli mi to několika lety, tak asi 4 lety, přesně si to nepamatuju, jsou tam pláště SpeedMax Ritschey... můžu tam dát Maxis Wormdrive, ale ty Speed jedou rychleji, jsou užší, duše je tam úplně nová Rubena. Dráty jsou ok... už nechci zas sundávat plášť a kontrolovat, jak je založená duše, nebo dělám něco špatně... děkuju za rady.
CO na tom kole hází?
Ráfek? Pak může mít osmu (centrování 4 roky nazpět je bezpředmětný) nebo můžeš mít vůli v ložiskách (pak to ale bude znát spíš třeba v zatáčkách)
Guma? Pak může blbě sedět na patkách nebo v ní je přeložená duše nevhodného rozměru.
Taky celé kolo může tak "podivně plavat" prostě jen kvůli podhuštěnému plášti - možností jsou mraky...
Otoč kolo (bicykl) na řidítka a roztoč si to kolo (zadní) a podrob hlubšímu zkoumání co hází a jakým směrem.
V extrémním případě můžeš mít na ráfku i šišoid, kdy není soustředný ráfek s nábojem a místo do stran (osma) hází výškově.
Pokud se ti zdá že se to divně vlní jen s taškama, majzla na to, přesypávající se těžiště nákladu může vyvolávat i takový pocit - mám brašny jen přehozené přes nosič bez spodního uchycení (není kam) a v zatáčkách to dokáže dělat dobrý vlny...
Mám na několika kolech nosič + brašny, a když pak jedu naložený, tak někdy (např. v zatáčkách) ten zadek jakoby plave. Někdy mám i pocit, že jsem zadek píchnul. No, už jsem si zvyknul.
Je to dáno tím naložením a jeho vlivem na těžiště.
Takže za mě: sundej brašny a vyzkoušej. Když to tím nebude, zkus rady podle ostatních.
už sis koupil správné duše?
https://www.nakole.cz/diskuse/30010-duse-na...
V první řadě bych zkontroloval výplet: za každý drát zatáhni a zjisti, jestli náhodou není prasklý. Kamarádovi takhle v servisu několikrát "seřizovali" kolo, aby neškrtalo o brzdu, a tohle je nenapadlo. Při zatočení ve vzduchu nebyla žádná osma vidět, ale za jízdy se to vlnilo. Prasklých drátů tam bylo hned několik, všechno u hlaviček a pod vrstvou špíny, takže to nebylo vidět.