Jezdím do práce na elektrické koloběžce Dualtron Mini, teď už ráno vždy potmě. Je to 23 km po cyklostezce.
A drobný problém mám s tím, že netuším, co se děje za mnou. Například když se vyhýbám kořenu v asfaltu, nebo při předjíždění.
Otočit a podívat se dozadu nemůžu. To bych letěl přímo do škarpy, nebo bych sejmul toho, kdo mě předjíždí.
Zrcátko na řiditkách mi taky nepomůže. Nemůžu se totiž ani pořádně podívat dolů. Přesněji - podívat se letmo můžu, ale opravdu jen letmo. Na studium obsahu zrcátka to nestačí.
Na hlavě mám motorkářskou helmu.
Tak jsem si říkal - buď tento radar, nebo nějaká kamerka. :-)
V případě radaru by bylo nejlepší, kdyby pípal. Podobně jako couvací kamera.
Pokud kamerku, tak s displejem o velikosti hodinek. Ten bych umístil na sklo helmy - někam na okraj.
Máte nějaký lepší nápad?
Zrcátko místo špuntu do řídítek od Force za cca 100,- Mám to na horákovi a když ho tak jednou za sezónu rozflákám, tak jsem pak jak bez oka, jak jsem si na to zvykl. To jako fakt jezdíte s integrálkou na kolobrndě?
Varia RCT715 má v sobě i kamerku ;-) Nevím ale jestli by se Ti za to chtělo dávat těch 10k Kč, které za to chtějí...
https://www.gpscentrum.cz/garmin-varia-rct715...
Ta je jen na záznam nehody, ne zpětná.
Na některých z kompatibilních "tachometrů" z řady Edge by to mělo umět ukazovat i realtime situaci za zadkem... A možná i na mobilu... Moc jsem to ale nezkoumal.
Kouknu na to.
To by bylo fajn, ale asi to bude žravé, tak na 3-4 hodiny jízdy, mám strach....
Tak to asi bude jen schematicky, viz obrázek :-/
Ono to takhle má se sebou co dělat ohledně výdrže... Ještě od toho čekat trvalý přenos obrazu by asi bylo už jen snem, no...
Na displeji Edge 1030 nebo 1030+ to pak vypadá takhle.
Takhle to vypadá na mém Edge taky...
Kolega se nad tim taky zamyslel a ukazal mi mobil s prenosem obrazu do hodinek.
Neni to moc elegantni, ale mozna by fungovalo mobil dat zezadu do batohu a hodinky nalepit zevnitr na sklo helmy.
Nezaostříš. Není to zrcátko s dálkou 7m a více, i když je 6cm před okem.
Na hodinkách garmin by ti měl radar fungovat.
Vidět nic nebudeš, ale když se zezadu blíží auto, mělo by to vibrovat na ruce
Vydrž, zítra to vyzkouším, jestli je to použitelné.
Přesně tak, tady je seznam kompatibilních zařízení
https://www.garmin.com/en-US/p/698001#devices
Jsou tam mrtě hodinek a nebo i tahle sranda
https://www.garmin.com/en-US/p/530536
Diky, to by bylo elegantni řešení.
Tak jsem to vyzkoušel Garmin Fenix + radar Garmin Varia 515, ne ta nejnovější verze.
Funguje to tak, že když se blíží auto zezadu, hodinky zavibrují a pravá část vnějšího půlkruhu zčervená. Pohybující se tečky ukazují počet aut a jejich vzdálenost. Asi jako na displeji navigace,jenže v malém a půlkruhu. Když přejede, zezelená to, a když za tebou nic dlouho není, hodinky vypadají jako vždy, jen nahoře je symbol wifi, který ti signalizuje, že je radar připojen.
Spárování snadno přes položku "snímače".
Radar je ovšem aktivní jen když máš zapnuto aktivitu "kolo".
Mé subjektivní hodnocení:
malo použitelné. Vibrace relativně slabá, a na displeji hodinek málo vidím což je věc věku ne chyba hodinek.
Radar je dobrá věc, a jak kolegové říkají, lze spárovat z lecčíms. Aj s hodinkama. Ale sám bych to používal spíše jako doplňkovou informaci k displeji navigace,než za spolehlivé "oči vzadu".
Asi nejlíp si to vyzkoušet sám, protože každému může vyhovovat něco jiného.
Díky za vyzkoušení.
Ten radar není schopen vyloudit nějaký zvuk?
přesně jak píše Tonda. Spárovat to i s navigací, ta pípá, to by bylo asi výraznější, než to vibrování.
Co dělá radar spárovanej s mobilem nevím
Tak ještě jedna jízda, trochu delší, spojení funguje spolehlivě, ale jinak nepoužitelné..
Nepouzitelne ve spojeni s hodinkami?
Spojení s hodinkama funguje, ale ty vibrace jsou moc malé a když za tebou jede kolona aut, nic už nevibruje, ud3lá ti to z hodinek displej.
To funguje, ale já na to moc nevidím, a koukat na hodinky na ruce je naprd. Možná je přidělat na řídítka, garmin má takovej držák, kdybys to použil, poslu ti ho, mě je to na nic.
Minimalistické řešení:
hodinky,mobil se sluchátkama plus radar.
S hodinkama se páruje přes ANT, s mobile přes BT, teda budou fungovat spolu bez problému.
Signál, že se za tebou něco objevilo bude asi v sluchátkách víc slyšet, a když si budeš chtít být jist kolik toho je, a jak daleko, kouknešna hodinky.
Pro mě, s hodinkama na zápěstí, nemá radar smysl. Ale fakt to může být jen tím, že prostě ty vibrace moc nevnímám, a vidím prd jak do daleka, tak na blízko i s multifokály.
Vibrování je menší, než když ti příjde sms, tak o polovinu.
Jinak český návod k tomu třeba tady https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID...
"Kamerový systém" jsem odladil a vyzkoušel, tedy ActionCam dozadu a bezdrát do mobilu na řídítkách. Vodovzdorné pouzdro, fungovalo to.
Malý problém v softu Sony, nastavuje si sám jas, aby to bylo za slunce zřetelnější,chtělo by to přisvětlit. Pak oser s bateriema v kameře, vydrží snad 2-3 hodiny, pak měnit. Nabíjení za chodu pokud je v pouzdře je nemožné.
Funguje to, ale je s tím takový vopruz, že to nechceš.
Někdo mi poradil zrcátko na brzdu.
Drahé, ale fungovalo to dobře. Tedy, překvapivě,vydrželo asi 2000 km pak jsem jej ulomil.
https://photos.app.goo.gl/57tYYKPsqpZsDUKcA
Koupím dvě nová, jedno prostě strčím do brašny pro případ. Radar ovšem vozím taky :-)
Přidělal bych na tu helmu nějaké tykadlo s malým zrcátkem.
Mám dvě, menší ergonomické a druhé čínské a potřeboval bych něco mezi a navíc :-D
Co třeba něco z tohohle?
https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0...
Pekne tykadla. :-)
Je to tak levne, ze to vyzkousim. I kdyz to bude asi roztrepane a nepouzitelne. Kdyby to fungovalo, tak je to super vychytavka.
Diky.
Hehe, tohle je taky pěkná blbina :-)
https://www.aliexpress.com/item...
Takové "chytřejší jakoby hodinky" :-)))
Kup si cyklistickou přilbu s tužší umělohmotnou skořepinou. Je podobná jako vozí jokejové. Hlavní na ní je to že nezakrývá uši, jak to dělá ta motorkářská. Pokud nejsi nahluchlý, tak toho za sebou uslyšíš. Pro cyklistu jsou uši zpětným radarem.
Také bys mohl začít cvičit ovládání koloběžky jednou rukou a podívání se i jinam než před přední kolo. Neznám jízdní vlastnosti tvé koloběžky. Na své koloběžce Yedoo Friday s 16" koly dokážu vézt kornout zmrzliny a řídit jednou rukou. Ohlédnutí se mi nečiní problém. V křižovatce signalizuji rukou odbočení. Jen nedokážu při řízení jednou rukou brzdit. Ale tyto schopnosti jsem získal až po roce ježdění. Možná to na tvé minikoloběžce nejde, nevím.
Z mého pohledu jsi kategorie superman na koloběžce, bo já se ohlédnout za jízdy se zmrzlinou v ruce, tak ten den už si nepamatuju...
Při rychlosti 40 a více se opravdu ohlédnout nemůžu a dívat jinam než dopředu taky ne. To není jak na kole, koloběžka má malé kolečka.
Zrcátka na řídítka jsou taky nepoužitelné. Zrcátko na přilbu by snad šlo, ale musel by ho někdo vyrábět.
V cyklistické helmě jsem jezdi a taky spadl. Ta moje tedy nebyla k ničemu. I když je pořádně upnutá, nedrží. Navíc při vyšší rychlosti není slyšet nic kromě šumu svistu. :-)
A další důvod, proč se cyklistická přilba pro mě nehodí. Jezdím ve větru dešti. Na motorkářské zaklapnu sklo a zima ani déšť mi nevadí. Taky je to dobré proti hejnům mušek.
A při rychlosti 40+ ten radar potřebuješ na co? Čekáš že tam pojede ještě větší pičus než seš ty na ještě rychlejším elektrovehiklu?.
Ty jezdíš po rovině odrážením na koloběžce 40 km/h? Jak to děláš? Já při nafouknutých kolech na max, hladké silnici a usilovném odrážení dosáhnu v okamžiku odrazu rychlosti 18 km/h a klesne to mezi odrazy na 16. 40km/h dosáhnu ve sjezdu, kde na kole jedu 50. Ovšem to sedím na té koloběžce na bobku. Nejsem závodník, neumím to, ale tvá rychlost je tak diametrálně odlišná, že je to podivné.
Samozřejmě on má elektrický skútr bez sedátka a protože to vzdáleně vypadá jako koloběžka blbci tomu říkají elektrokoloběžka ačkoliv by to jako koloběžka použitelné nebylo ani kdyby to nemělo motor minimálně kvůli velmi velké výšce nášlapu.
A takový stroj jelikož to není koloběžka ani kolo na stezce pro chodce a cyklisty případně na stezce pro cyklisty nemá co dělat. A i kdybychom přistoupili majiteli na hru, že to tedy jako je koloběžka a spadá to pod elektrokola, tak by na tom neměl na motor jezdit víc než 25 km/h, respektive ten stroj by na motor vůbec neměl být schopen vyvinout rychlost větší než 25 km/h.
Obávám se, že tohle je běžný názor, ale pravda to tak úplně není. Elektrokoloběžka je normální český výraz, elektrický skútr je špatný překlad z angličtiny. A to z toho důvodu, že pod elektrický skútr můžeme zařadit kde-co.
Na cyklostezku to může, stačí se přepnout do tzv. legálního módu. Případného policajta by zajímalo, zdali byl onen odchycený v legálním módu a zdali se na tom samohybu dá jet jako na koloběžce bez motoru. Stačí mu to názorně předvést, u mojeho modelu to není žádný problém.
Osobně nemám na mojí cyklostezce ani tak problém s koloběžkáři, jako spíše s chodci, kteří jsou zásadně neosvětlení a motají se jako ožralí. Dále tady máme neosvětlené cyklisty a pak ty, kteří oslňují. V takovém případě musím úplně zastavit. Už jsem na ně objednal léčivo v podobě hodně silného světla s přepínáním. Jakmile takového blbce potkám, dostane plnou dávku.
Tak ale pozor na to, že Tě mohou vyhmátnout i na silnici ;-) Pokud zjistí, že to jezdí více než těch 25km/h, tak už to počítají do malých mopedů, včetně všech věci z toho vyplývajících. Čili helma je už povinná, ochrana očí také, registrace takového vozidla opět, a to nejlepší nakonec, i nějaké zaplacené pojistné je nutné... Asi bude nutné mít i nějaký základní řidičák ;-) Po té registraci se pak vydává i něco na způsob registrační značky, prý...
Vlastně mám všechno kromě té registrace. I řidičák na velkou motorku, kdyby jim nestačila malá. :-)
Bude to asi něco, jako babeta. Značku to sice nemá, ale nějakou registraci jo.
Blbý je, že pak v případě nějakého přestupku se to pak počítá do všeho... Uděláš pár kravin na tomhle vehiklu a můžeš přijít i o papíry k autu ;-) Nebo v Tvém případě od mašiny...
Omyl, nemuzu. V takovem pripade se davaji pouze pokuty, na papiry to nema vliv.
Citim tady obrovskou nenavist proti elektrickym kolobezkam. Moc to nechapu.
Ve svete jsou hodne dal, tam je tento druh dopravy podporovany.
Jeste dva male priklady ze sveta, ze kterych by cesky cyklista chytl psotnik, ale jinde jsou normalni.
Snad se nepletu, kdyz napisu, ze v Italii muzou na cyklostezku i male motorky. Videl jsem tu znacku casto, jen si nejsem jisty zemi. Proste si jezdi mopedama po cyklostezkach a nikomu to nevadi.
V Norsku zase, kdyz se potka na stezce v dive prirode motorkar a cyklista, tak se pozdravi. U nas vyloucena vec. :-)
Nevím no, ale podle mně když by Ti napařili pár pokut + by ses případně ještě vybodoval coby "mopedista", tak to asi nějaký vliv na řidičák už mít bude, ne? Pokud by tedy k tomu i strhávali ty body, třeba za nějakou obzvlášť velkou prasárnu...
Jak to je ve skutečnosti ale nevím... To by asi věděl spíš Lelek.
Je to jako, kdyz nekdo jede ozraly na kole. Na papiry to nema vliv.
Na kole ano (do těch 25km/h i na elektrokole), protože k němu nepotřebuješ mít řidičák. Na moped už ale ano... A pokud je takovýhle vehikl považován za moped, tak by to klidně už mohlo hrozit. Samozřejmě bude hlavně záležet na tom jak se k tomu postaví ta policejní hlídka...
Bohužel ve městech ta nenávist vůči elektrokoloběžkám splachuje i obyčejné koloběžky. To co jim bylo až doposud s úsměvem tolerováno je nyní provázeno nenávistí.
Zákon akce a reakce.
Násilím, cykloaktivisté, tlačili "cykloinfrastrukturu" a pak jsi jako cyklista právem nenáviděn.
Naopak, podplacení úředníci (tady ve Francii) dovolili rozmach sdílených elektrokoloběžek takový, že to musí zakazovat a regulovat.
Na krátkou vzdálenost ta koloběžka, co uhání 25-30-40 km/h je fakt asi fajn dopravní prostředek.
Jen se neví kam s ní.
Na chodníku ohrožuje chodce, a na cyklostezce cyklisty, a na silnici je zase ohrožen koloběžkář.
Ono si to sedne, chce to čas.
Jen milí zákonodárci musí rozhodnout - patří na chodník,nebo na silnici?
Když bude jasno, mohou se lidé podle toho zařídit.
Zákonodárci nemusí o ničem rozhodovat.
Je to jasné. Dospělý jezdec na koloběžce (jakékoliv) na chodník nepatří!
No jo, ale tady není řeč o chodníku, ale o cyklostezce. :-(
Malá koloběžka se dá považovat za obdobné sportovní vybavení
j) chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně
Jako bruslař a lyžař, typicky s hůlkami, je v pohodě a koloběžka ne? Vždyť je to celé na hlavu.
par. 57. ods.2 zákona 361/2000 Sb.
Naprosto jasné:
"Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka."
Však ano, lze si vybrat.
Ne, nikoliv. Koloběžka je explicitně v zákoně přiřazená k jízdnímu kolu.
Ostatně pro mnoho lidí je jízda na kole sport, to neznamená, že by se mohli zařadit pod kategorii "obdobné sportovní zařízení" a jezdit po levé straně silnice jako chodci.
Jízdní kolo jistě není obdobné jako brusle nebo lyže, ale malá skládací hliníková koloběžka s plnými inline kolečky podobně velkými jako na těch bruslích se za obdobné vybavení považovat dá a ty základní brzdí přišlápnutím blatníčku vzadu, přední brzdu to nemá, takže na silnici to stejně nesmí.
Koloběžka ovládaná dospělákem na chodník prostě nepatří, ať už je jakéhokoli provedení... Ne, nejsem zastáncem totálního bezhlavého dodržování (někdy dost nedomyšlených nebo úplně pitomých) paragrafů. Kdyby ale všichni lidi měli fungující mozek, tak se na většinu chodníků v pohodě vejdeme všichni. Jenže se vždycky bohužel najde nějaký debil, který prostě musí jet a z kola/koloběžky nesleze za žádnou cenu ani v místech, kde by to bylo velice vhodné ohledně bezpečnosti chodců (kterým ty chodníky patří především, že), o jeho riziku pádu ani nemluvě :-/
U nás na Jižáku je kus chodníku, kde je povolena i jízda na kole. Bohužel to vede i skrz zastávku MHD a není to tam nijak vyznačeno, v ČR velice opravdu hodně nadužívanou, "cyklisto sesedni"... A už jsem párkrát viděl nějaký hovado, který se tam prostě musí na tom kole srát i v době, kdy z busu vylézají lidi, nastupují do něj, přitom je tam málo místa pro normální chůzi když se tam chce ten nastupující/vystupující dav navzájem vyhnout. Ale ne, on prostě jede, takže všichni z cesty. Ještě snad držkoval, že se mu tam lidi pletou... Měl jsem sto chutí ho z toho krámu skopnout, kreténa :-( Když neumí sesednout sám, tak bych mu s tím pomohl...
Koloběžky následují příklad jízdních kol, taky jezdí po chodníku.
Tohle je ale paragraf o "tlačení" či "vedení" takového zařízení ;-) Takže nějaké fantazie o ježdění na kole nebo koloběžce po levé straně silnice jsou už trochu vedle... Po levé straně mohou jenom chodci, k nim kupodivu patří třeba i právě jedoucí inlajnisti nebo lyžaři. Člověk jedoucí na kole chodcem ale asi už nebude, ne? ;-)
Ne, to není paragraf o tlačení či vedení. To je paragraf o jízdě na kole, přímo se tak jmenuje:-))
Reagoval jsem s ohledem na to písmeno j) příslušného paragrafu, co sem o kousek výše dal xtonda ;-) A tam se píše primárně o chodcích, mezi které patří i ti "tlačiči (tlačitelé? :-)))" nebo "vodiči" ;-)
Taky už jsem se nad tou pravou a levou stranou silnice zamýšlel.
Když jedeme kolem republiky na malých kopacích koloběžkách, tak vlastně chvilku jedeme a chvilku jdeme. Řekněme 2 minuty jedeme a 2 minuty jdeme. A do kopce třeba jenom půl minuty.
Takže bychom měli vlastně pořád přebíhat přes cestu. A taky to tak často děláme.
Chodci vlevo, jezdci vpravo. :-)
§ 53
7) Osoba vedoucí jízdní kolo nebo moped smí užít chodníku, jen neohrozí-li ostatní chodce; jinak musí užít pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky.
Stačí takhle?
Se tu dohadujeme o podivnosti toho zákona, který špatně postihuje současný variabilní a prudce se rozvíjející stav. Ten zákon všichni známe. Jeho tupou citací žádné rozumné nové argumenty nepřinášíš. Ano, nepatří, ale takhle ostře je to v mnoha případech blbě.
Právě že v nařízení EU 168/2013 které řeší schvalování těchhle vehiklů mají voíztka bez sedátku výjimku, podobně jako elektrokola. Ale u těchhle vozítek na rozdíl od elektrokol tam není omezení rychlosti. Takže to nemá techničák a tím pádem ani nemůže mít RZ.
Ale protože se tomu blbě říká koloběžka, tak všichni včetně některých policistů to berou jako elektrokolo a z toho nesmyslně vyvozují, že max povolená rychlost na motor je 25 km/h.
Docela debilita... Mám zato, že jet na tomhle, s těma malýma kolečkama, třeba 50km/h je o hodně víc o hubu než na kole... O vyšších rychlostech ani nemluvě...
Nedávno jsem takové pitomce viděl. Asi 4 výrostci, pěkně v levém pruhu dvouproudovky předjížděli auta, která v pravém pruhu pěkně dodržovala 50km/h... Bylo to už k večeru, smrákalo se, všichni tak nějak v tmavém oblečení apod. Bylo to teda "ve městě", kde svítilo osvětlení silnice, měli nějaké integrálky na hlavách, rukavice, možná i nějaké chrániče, ale i tak si myslím, že by si na nich cajti mohli smlsnout. Už jenom za těch překročených 50km/h...
Každý svého štěstí strůjcem. Já myslím, že je příroda vytřídí sama. :-)
Hlavně to, z principu vysokého těžiště a té ohromné páky řídítek nad předním kolem, prakticky skoro nebrzdí. Každý galuskáč brzdí mnohem lépe. Zadní kolo se hned odlehčí a nebrzdí. Řídítka se při intenzivnějším zpomalení překlápí i s jezdcem přes přední kolo. Žádné nouzové brzdění se na koloběžce nekoná.
Ony ty kololoběžky fakt nebrzdí. Ani elektrické, ani kopací, pokud mají malé kolečka. Je třeba se s tím smířit a jezdit podle toho. To znamená zpomalit před každou překážkou a rozjíždět to jenom na volných úsecích.
Což je problém cyklostezek, kde toho před sebou neovládáš a přitom tam není dost místa. Uvedu příklad.
Cyklista dojede rodinnou výpravu a čeká na vhodnou chvíli k předjetí. Současně se zezadu blíží 40km/h elektrokoloběžkář. Vidí sice lidi, ale i krásné místo pro předjetí, které ovšem zabere ten konečně předjíždějící cyklista. Cyklista nemá zpětné zrcátko a ten koběžkář také nedává znamení o změně směru, že by chtěl předjíždět. Rázem je tu těžká konfliktní situace a koloběžkář nedokáže účinně nouzově brzdit.
Já teda dojíždím k podezřelé osobě pomalu a čekám od ní vždy jen to nejhorší. :-)
Taky před předjížděním zazvoním, což se projeví tak, že se cyklista ohlédne a vjede do protisměru. Pak se srovná a můžu ho předjet.
To mi pripomíná maminy, co vtlačí kočárek do silnice a pak se rozhlédnou pro přejítí :-D
Jinak na zazvonění su schopný se sklopit :-D
To dobře činíš. Tenhle případ jsem zažil. Pán si na té koloběžce nabil. Já se měl ohlédnout, ale on jel moc rychle. Prostě ty lidi před sebou neovládáš. Ale tohle byla těžce zatížená pražská pěšo-cyklostezka v 16 hodin. Mezi poli to bude lepší.
Prosím Tě podle které té definice usuzuješ tu vyjimku vozidel bez sedátka vztahovanou na koloběžky?
Naopak skútr je správný překlad, elektrokoloběžka je zmrdí překlad, který se snaží vyvolat dojem, že to je vlastně v pořádku na stezkách a dalších bezmotorových cestách.
A odblokované elektrokolo i pokud tam jde zapnout omezovač na 25 km/h je pořád odblokované elektrokolo a tedy neschválené vozidlo.
A pokud tvůj skútr má režim
Ono se to bude asi dost blbě překládat jinak, když obyčejná "odstrkovací" koloběžka je anglicky "scooter"... Logicky pak elektricky poháněná bude elektrokoloběžka. Asi jako s elektrokolem. U kterého ten název nijak divně nezní, že?
V případě vozidel typu Vespa se scooter překládá jako skútr, tak proč ne i v tomto případě. Tohle prostě není koloběžka, i kdyby nic jinýho, tak to má tak vysoko nášlap, že koloběh je na tom dost nereálný.
Protože kreténská angličtina, která má dost omezenou slovní zásobu ;-) A to můžeme být rádi, že ten výraz "scooter" používají na tyhle dvě, dokonce si vzhledově celkem podobné, vozidla... Jsou horší slova, kdy různě znamenají úplně rozdílné věci :-/
Odstrkovací koloběžka je podle černouška, co nás učí angličtinu "push scooter".
Pak je ještě sjezdová koloběžka s vysokým nášlapem. Ta je "něco scooter", to něco už jsem zapomněl.
Mimochodem, na té vysoké se taky nedá moc odstrkovat, jezdí se na ní z kopce a terénem. Motor nemá, ale podle xtondy to teda taky nebude koloběžka. :-)
Pokud se na tom neodstrkuješ nohou, tak to z logiky věci není koloběžka.
Dále tady máme problém s definicí koloběžky na Wikipedii:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolob%C4%9B%C5...
Zvláště je zajímavý odstavec "Druhy koloběžek".
Asi by bylo dobré jim napsat, že žijou v bludu. :-)
Teď se jdu kouknout na jiné encyklopedie. Vypadá to na velký převrat. :-)
koloběžka je to, kde se odstrkuješ jednou nohou, vypadat to může jakkoliv. Ještě jsem neviděl nikoho na "elektrokoloběžce" aby se odstrkoval. I když v kopci nestačí baterka, tlačí to.
Taky se muzu ohlizet nebo jednou rukou pustit riditka, ale jenom pri hodne male rychlosti. Stalo se mi, ze jsem na rovnem useku cumel par vterin na budik, kolik to maximalne jede. Jelo to 47, ale vzapeti jsem letel vzduchem a skoncil ve svahu pod stezkou. Nevsiml jsem si korenu pod asfaltem a jednou rukou se poradne nedrzel.
Je to mesic a porad nemuzu zvednout pravou ruku, jak ji mam narazenou.
Tak kurnik jezdi pomalu :-)
Kam se furt ženeš. Kolik na té cestě do práce ušetříš člmibut, když pojedeš 25, nebo 40 :-)
Udržet kořen jednou rukou je téměř nemožné. Problém to je na horáku se 70 řiditkama, natož s užšíma na kolobce.
Tenhle týpek jezdí na jednokolce a má držák na mobil na předloktí, jestli by to bylo použitelné na koloběžce netuším.
https://www.youtube.com/watch?v=ABaSxDxNrn0
Měl sis vybrat vozidlo, kde budeš mít volné ruce.
Já myslím, že toho už život omrzel. :-)
Mi nejde ani tak o dělání prasáren, jen se chci dopravit do práce a zpátky. Auto už nemám a nechci mít. Kolo je pro ty účely moc velký vehikl.