Zdravím, když dám řetěz do většího záběru, má snahu přeskakovat. Najede na pastorek, jak je na obrázcích a pak spadne zpátky a škubne řetěz.
Řetěz je nový.
Přehazovačka je seřízená. Při přehazování vcelku přesně posouvá řetěz.
Pokud šlapu v klidu, nepřeskakuje. Pokud přehodím na nejlehčí převod, nepřeskakuje ani do kopce.
Pozri sa na prvý a druhý obrázok, že tá kazeta už to má za sebou-je jej AMEN. Posledný (najmenší-presne zub nad dierkou v zadnej stavbe, nad oskou) a predposledný pastorok má vyťahané zuby-tie priehlbne medzi zubami už nie sú okrúhle. Ktovie ešte vpredu ako vyzerá prevodník. Podľa môjho mienenia, treba vymeniť aj kazetu.
Klasický případ fungl nového řetězu na staré, totálně vy***ané kazetě. Moc bych za to nedal že převodníky na tom budou stejně.
Čeká tě výměna komplet celýho pohonu...
Nejspíš i ty převodníky, alespoň ten nejvíc využívaný.
Já už mám, vyzkoušeno, že s třetím řetězem dávám i novou kazetu a s druhou kazetou i nové převodníky, prostřední a malý. Někdy i vše o jeden řetěz dřív, podle podmínek v kterých jezdím.
Nemůžeš dat novej řetěz na mizernou kazetu
Odhaduju to na sedmikolečko 14 až 24 zubů. Většinou se opotřebují nejdříve dva nejmenší pastorky. Ten největší Ti nepřeskakuje ani v tahu, protože ho řadíš méně často a má téměř dvakrát větší počet zubů, než ten nejmenší-proto se méně opotřebovává. Až si koupíš nové sedmikolo, snaž se jezdit převážně velký tác. Donutí Tě to častěji řadit i větší pastorky a tak se jich bude ojíždět víc a jako celek déle vydrží.
...podle posledního fota zezadu půjde o 6-ti kolo a podle stavu "zaprasení" a x-letého prachu se moc času údržbě nevěnuje...Pak podle toho i vypadá stupeň opotřebení pastorků... :-((
Na šroubovacím kolečku to teda muselo být přetažené opravdu extrémně, na kazetách trpí nejvíc 11z a 13z, zničit 15z už je docela práce.
Každopádně vzhledem k cenám šroubovacích koleček vyměnit
Já ti nevím, ale neojeté pastorky 11 a 13 zubů z osmikazet se mi tu už začínají kupit. Šetřila jsem je pro Aina a ten zatím přešel na 9sp :-) Prakticky je s trojtácem neřadím, až poslední dobou, co mám na krosce jen dvojtác 38-22 těch 13 zubů používám. Na silničce s talířem 44 zubů použiju 13z na rovinách a k tomu jsem dala závěrný pastorek 12z, ale jezdím ho minimálně.
Na šestikolečku je pastorek 14z proti 42z na talíři moc, tam bylo potřeba dát větší talíř (44z) a sehnat kolečko, co začíná na 13z.
Tak někdo, kdo se loudá a z kopce se fláká, asi nebude reprezentativní jezdec.
Ne každej se musí dřít celou cestu jak mezek. Někdo jezdí i na výlety a pedálovat z kopce za každou cenu...Proč?
Protože čím rychlejc to sviští, tím větší je to zábava.
A pak tu jsou pravidla: :-)
Rule #85 // Descend like a Pro.
All descents shall be undertaken at speeds commonly regarded as “ludicrous” or “insane” by those less talented. In addition all corners will be traversed in an outside-inside-outside trajectory, with the outer leg extended and the inner leg canted appropriately (but not too far as to replicate a motorcycle racer, for you are not one), to assist in balance and creation of an appealing aesthetic. Brakes are generally not to be employed, but if absolutely necessary, only just prior to the corner. Also see Rule #64.18
Rule #93 // Descents are not for recovery. Recovery Ales are for Recovery
Descents are meant to be as hard and demanding as – and much more dangerous than – the climbs. Climb hard, descend to close a gap or open one. Descents should hurt, not be a time for recovery. Recovery is designated only for the pub and for shit-talking.25
https://www.velominati.com/
Loni na podzim jsem takhle jel s kámošem na kolečko "okolo komína". Jak jsme sjížděli k Vltavě jedním z mnoha místních údolíček, stoupala vlhkost a asfalt začal být mokrý.
Teprve v té pravotočivé zatáčce jsme oba ke svému zděšení zjistili, že jedeme po ledu.
Jet zrovna někdo v protisměru, asi bych touhle dobou už uměl hrát na harfu, takhle mě to stálo jen pár let života za velmi těsného průjezdu okolo levých svodidel. Co dělal kolega za mnou na vzpřímeňáku dodnes fakt netuším a ani on si nejspíš není jistý.
Od té doby si pamatuju, že i jezdit tak rychle abych ubrzdil kam vidím nemusí stačit, jelikož se výkon mých brzd může radikálně změnit bez předchozího varování.
Podobná pravidla jak píšeš jsou pro běžného člověka za běžných podmínek přímo nebezpečná, ono ani ti profíci na uzavřené trase tomu občas neuniknou...
Tak zas člověk nesmí bejt úplnej retard.
Zrovna dneska cestou z práce jsem si tady na to vzpoměl.
Pravá zatáčka a proti mě z kopce si to štrádoval rychlostí nemalou silničkář přesně podle pravidla "...all corners will be traversed in an outside-inside-outside trajectory..." - nechybělo moc aby jsme se potkali čelně na vrcholu zatáčky.
Takže děkuju pěkně za takovýhle pravidla a jejich propagaci...
Tak ony ty předpisy UCI budou hlavně ve smyslu pravidel pohybu po závodní trati. Aby to bylo předvídatelné a nedocházelo ke vzájemným kolizím mezi závodníky. To s předpisy silničního provozu nemá nic společného. Ale aspoň vidíš, s kým máš tu čest se potkávat na silnicích, prostě pro někoho je to moc složité a nedovedou to rozlišit, jsou pak nebezpeční sobě i druhým.
Tak tady asi reprezentativní nebudu. Letos zatím přes 10tisíc a 36x 100+. Maximum bylo 250km. Ale je fakt, že jezdím pomalu, taky nemládnu a zdraví už neslouží jak dřív, takže jen rekreačně s citem. Na těch 250 jsem jela na dvoustovce průměr jen 16,8km/h (200km za 11:52h), to tady jezdí většina do kopce ;-)
Nóóó... to je skvělý výkon. A těch 250... to je fakt dobrý :-)
Letos mi sto mil po rovině jelo, zvlněná dvoustovka taky v pohodě, tak jsem vyčkala příhodného větru a zajela si 250 k moři. Dobře se jelo, pěkný výlet, bezvadná koupačka a zvládla jsem se vrátit za světla :-)
Kde mají Moraváci moře v dosahu 125km? Slováci ho chtěli získat přehrazením Moravy, ale neprosadili to :D
250 je super. Já to měl letos dobře rozjetý, na jaře jsem dal 130 a 150.. a pak jsem si podělal koleno (blbě jsem šlápl, zakřupalo to a bylo..) a jsem rád za 80 a čekám na zimu a operaci.....
Pokud Tě skutečně trápí "kupící se" jedenáctizubá kolečka, rád Ti od nějakých pomohu. Jezdím na trojkolce dvacetipalcová kola, a dostat se víc přes třicet, je už pomalu nad mé "kmihací" možnosti.
Až pojedeš kolem Brna, ozvi se. Tři 11z tu máš nachystaný k vyzvednutí. Já jsem teda pracovala na té kadenci a už dovedu jezdit po rovině přes dvacet i na převodu 32:16 nebo 32:15, na pohodu je ale 44:18. Na třicet mi stačí 44:15, ale to stejně už musí být mírně s kopce, to si pak klidně zvolním a jedu na 44:13 s menší kadencí. Na větší kopce mám páky na řidítkách :-)
Ahoj, Báro, já jedno kolo na osmičkový kazetě jezdím (skládačka Tern link D8), takže šetři ty dva nejmenší pastorky dál, mám zájem. Díky :-)
Šroubovacích koleček je sice dost, ale s maxirangem (34z) šestikolečko se shání těžko. Já jsem si tři pořídila do zásoby, na jedno najedu určitě 20 tisíc, tak už mám s Favoritkou na příštích deset let vystaráno ;-) Letos dostane v Vánocům nové ráfky a může lítat.
Tuny skladem
https://www.zbozi.cz/hledej/?dostupnost=pouze...