osobne bych po tisici kilomotrech do vidlice nešťoural. Jenom pravidelně čistit kluzáky a naolejovat
moje praxe je taková, že čistím trubky tlumičů a popř. lehce naolejuji a otřu. Když mi začala moje vidle přes gufero propouštět olej, poznal jsem to podle mastnoty na noze, nechal jsem gufero v servisu vyměnit spolu s náplní. Nemyslím si, že by vidle potřebovala nějakou zvláštní údržbu po 1000km pokud neteče.
A jaky olej mam pouzit?? Cetl jsem ze tam nesmi byt Lithium a Teflon. Mam doma WD40 a konzervacni olej Konkor 101 ale nevim jestli je muzu pouzit.
Jestli myslis jenom olej pod prachovky a ne dovnitr (pokud je to pruzina-elastomer, tak dovnitr opravdu vazelinu), pouzij treba silikonovy olej. Teflonovy udajne muze naleptavat gumove tesneni. WD 40 taky ne, ten by v tomhle pripade fungoval spis jako rozpoustedlo.
Já používám husí sádlo. V něm Lithium ani Teflon nejsou. Samozřejmě husy jsou z domácího chovu - u těch z velkochovu bych měl docela bobky jestli jejich sádlo neobsahuje Lithium nebo Teflon.
Doporucuju po kazde jizde kluzaky ocistit a naolejovat. Mam Rock shox Duke a pouzivam na to olej Brunox ve speji doporuceny primo Rocks hoxem. Trosku striknout pod gumove tesneni, nekolikrat vidlici co nejvic stlacit, spina vyjede ven a utrit. Setri se tim kluzaky a vidle lip chodi:-)
Výrobce doporučuje pro mazání vidle teflonovej olej - je dobrá volba GT-85?
http://www.miklan.cz/mazivo-gt85-p-1985.html
Někteří výrobci teflonový olej opravdu doporučují, zjistilo se však, že způsobuje degradaci (stárnutí) gumy a umělých hmot, takže se nahrazuje silikonovým olejem, který naopak tyto chrání. Takže teleskopy vidlice po jízdě pořádně otřít vlhkou houbou, a po oschnutí nanést silikonový olej (nejlépe až před další vyjížďkou).
Nanést, několikrát propružit, nechat v klidu ať to může trochu zatéct dovnitř, nejlépe do druhého dne, opět několikrát propružit a otřít nohy, včetně vnějšku gufer, ať se na to nechytá bordel...
Tak to už je pro perfekcionisty :-)
Proc? Jde o to same, jenom s tim rozdilem, ze se olej nepatle pred jizdou, aby chytal b.rdel, ale naopak driv, aby vubec navzlinal kam ma a potom se zbytek utre.
Já musím, z nedostatku místa, věšet rám zbavený kol nad postel. Takhle jsem to ošetřil jen jednou, až jsem zjistil, že mi kape olej do peřin :-). Takže mažu dostatečně včas před jízdou.
Mám na to systém: Jsou ke koupí kartónové čtverečky 9x9 cm, na jedné straně potažené plastem. Z nich ustřihnu 3 trapézové špachtle, které ohnu - plastem dovnitř - do konkávního tvaru, kopírujícího nohu vidlice. Na špachtli stříknu trošku silikonového oleje, a rozetřu jej odspoda na vidlici. Na každé noze se to opakuje 3 až 4 krát. Olej se do papíru nevsakuje, a nemám poprskané okolí vidlice.