Na Babettách jsem se projel pouze za plotem uvnitř areálu a bez helmy. Na elektrokole také jezdím bez helmy. Obvykle o mnoho nepřekračuji rychlost,za které se nechají přímo z kola hledat houby,ale včera večer už jsem v té tmě a zimě spěchal domů.
Kup si lepší přední světlo. Světla večer kvapem ubývá a budeš se vracet domů občas za tmy. Není třeba z toho pokaždé dělat dobrodružství, zda skončíš ve křoví nebo ne.
Jiné světlo doma mám. Tohle byla mimořádná cesta lesem ve tmě po asfaltové cyklostezce zapadané listím kde nebyly místy vidět okraje. Takovéhle cesty běžně neplánuji. Dnes si další světlo vezmu,ale doufám,že se vrátím dříve a pojedu v klidu a pomaleji.
A já blbec vozím světlo celé léto kdy ho ani zdaleka nepotřebuju a kontrolují jeho nabití "co kdyby náhodou"...
Jsem holt trouba, takových starostí bych si mohl ušetřit...
Tady jde hlavně o to,že u těch různých dobíjecích světel si je člověk vezme s sebou hlavně tehdy,když je plánuje použít. Jinak je snadno nechá někde na stole nebo v šuplíku doma. Určitě by sis také vzpomněl na spoustu jízd,před kterými jsi světlo nedobil a nezkontroloval. Takže já měl jen dynamem poháněné a pevně namontované světlo,které není důvod nechávat doma. A v černočerné tmě v lese je to pořád lepší než nic.
Mám namontované, nabíjecí, s dostatečnou vydrží. Doma ho proto nezapomínám a potížím s vybitím jsem za ty dva roky nečelil.
Ano, bludička je lepší než nic, ale mít jen tu zrovna v období zkracujících se dnů považuji za podcenění situace...
Moje chyba byla hlavně v té rychlosti. Na cyklostezce Plzeň - Třemošná jsou kopce,kde se dá sjetím z jednoho setrvačností vyjet na druhý,ovšem ta rychlost na 150cm široké cyklostezce,navíc v mokru,představuje problém. Takže pospíchat pomalu.
Jakýpak lepší přední světlo. Koupil bych si rovnou něco podobnýho. :-)
To má značná rizika v tom, že tě ostatní neuvidí, takže v provozu prakticky sebevražda. :-)
Ale taky by mě docela zajímalo, jak by se s podobnou věcí jelo? Předpokládám, že obraz bude černobílý, navíc stejný pro levé a pravé oko, takže se ztíží odhad vzdálenosti.
Nevypadá, že by to mělo IR přísvit, ale předpokládám, že to stejně pracuje v infra oblasti a spoléhá na zbytkové světlo z jiných zdrojů?
V tunelu většinou bývají světla, ale když bude někde úplná tma, předpokládám, že ani tohle neuvidí nic?
Závod czech adventure race má asi jako jediný v pravidlech výslovně zakázáno používat zařízení pro noční vidění. Ale netuším, zda by tahle věc měla třeba na nočním orienťáku nějakou výhodu proti normální čelovce?
Klasická světla se žárovkou nasvěcují okolí i v infračerveném spektru, takže bys reflektory a jejich svícení viděl. Stínítko pro zobrazení bývá monochromatické. Povrch cesty odráží infračervené záření podivně jinak než viditelné záření. Díra v cestě se může třeba jevit jako hrb. Chce si na to zvyknout. Popisuji dojmy z vojny v 80 letech minulého století. Současný stav bude jistě jiný.
Za zhruba 22k koupíš stavebnici i na loveckou pušku. Toto je nějaký odolný hi-tech, proto ta cena. Na vzduchovku si to uděláš i do 12k.
A jen ze zvědavosti tip na nějaké nejlevnější, ale plně funkční kukátko?
S kamerou v nočním režimu nějaké zkušenosti mám, ale ten analogový zesilovač světla jsem viděl jenom na obrázku.
Tak začni rovnou na alíkovi s eng "night vision" a budou toho mraky.
Aby to ale opravdu bylo to, co se "nočním viděním" opravdu může nazývat... Co jsem tak různě na těch činských e-shopech potkal, hemží se to tam normálníma kamerama, které sice mají dobrou citlivost i na IR (proto se tomu pomáhá těma IR LEDkama), ale bez něj jsou úplně ke nepoužití, i v malé tmě prostě nevidí... Takže pozor na to, co se chystáš koupit...
To, co mám já, viz o kus níže, je ale opravdu "zesilovač zbytkového světla", ve tmě to vidí i bez toho IR přísvitu. V úplné tmě ho to ale samozřejmě už potřebuje.
A nemaj tyhle věci tak nějak z principu prodlevu? Z hlediska nočního lovu jelenů to asi nemusí vadit, ale pro jízdu na kole si nemůžeš něco takovýho dovolit vůbec. Aby tam někde nebyla schovaná ta pointa "fakt drahejch modelů"
Opakovací frekvence překreslování se může rovnou nabízet. To limitu maximálku celkem maximálně.
Tak hádal bych, že ta analogová verze žádné pro člověka relevantní zpoždění mít nemůže.
Pokud to bude postavené na běžné digitální kameře bez IR filtru, pak ano, tam bych se bál nejenom zpoždění přenosu z CCD do LCD, ale hlavně dlouhých expozičních časů, aby při nedostatku světla vůbec bylo něco vidět. Zatímco u stacionární kamery lze expozici natáhnout třeba i na 0.5 s (důsledek = 2 fps), tak na kole by z toho dávno byla rozmazaná šmouha...
Tahle rozhodně ne... Je to vlastně "analog", kde není to zpoždění kde vzít. Viz třeba popis https://cs.wikipedia.org/wiki/Noktovizor.
Obraz je zelený, ale ne tolik jedovatý jako jsou na té stránce. Trochu si představ starou vakuovou TV/osciloskopickou obrazovku, tak nějak podobně to vypadá. Vepředu je objektiv, kterým ostříš na ty pozorované objekty a na druhém konci (jako u dalekohledu) si "okulárem" zaostřuješ ten obraz na stínítku. Tohle je to nejjednodušší co v tomhle oboru existuje.
Samozřejmě dneska už existují přístroje tzv. generace 2, 3, 4, možná už i 5. Ty nejlepší už fungují na trochu jiných principech a jsou samozřejmě příšerně drahé. Plus od generace 3 výše to současně už nesmí dostat do ruky civil ;-) Takže si tady legálně můžeš koupit maximálně tu "2", která ovšem stojí už desítky, některé i přes sto, tisíc Kč...
Co jsem vyčetl, tak první generace umí zesílit světlo 1000x, ty další ještě mnohem víckrát. Nad čím ale přemýšlím, jak se reguluje to zesílení?
To má nějaký knoflík, kterým si reguluješ expozici, respektive napětí té elektronky nebo co to vlastně je?
Nebo si to reguluje zesílení samo s cílem udržet přijatelný kontrast? A funguje to jako ve filmech, že když ti do toho někdo přímo posvítí, tak to taky zesáílí a ty pak půl dne nic neuvidíš? :-)
U toho mého se nic nereguluje, vidíš co vidíš s různými úrovněmi osvětlení. Když je někde už moc tma, tak zapneš ten přísvit.
Samozřejmě, že když to namíříš do světla, tak Tě to pěkně oslní :-) Ono stačí napálit ten přísvit na moc blízký předmět a taky toho už moc neuvidíš ;-)
Mám doma monokulár 3x42, s možností zapnutí IR přísvitu. Před pár lety to stálo něco mezi 5-6k Kč, už si to nepamatuji a fakturu bych taky musel hledat...
EDIT: Tenhle https://www.binox.cz/nocni-monokulary-yukon...
Běloruská výroba, pššššt ;-) Tenkrát jsme je ale tolik nenáviděli jako dneska, no...
Tak to dnes dopadlo podle očekávání. Vzal jsem si další světlo a za světla,ve slunci a dešti s krásnou dvojitou duhou jsem se vrátil domů. Žádné světlo jsem nepotřeboval.
Parádní duha! Tady byla taková dvojitá včera odpoledne po bouřce.
Ta duha mimochodem vychází po pravé straně meteorologické stanice na Mikulce,odkud bývají hlášení o počasí a max-min dosažených teplotách,když se porovnávají se zbytkem republiky. Vedle je potom vidět komín Plzeňské teplárenské a vedle něj budova nad kterou je vidět jeřáb a druhá duha,je Fakultní nemocnice. Až budete mít na kole nehodu,tak sem vás vrtulníkem dopraví. Jinak na té první fotografii je ta lesní cyklostezka. Sami vidíte,že je z ní vidět jen úzká černá pěšina,která se v černé tmě cyklistovi snadno ztratí z kuželu světla.
Včera jsem se byl zase celé odpoledne zabývat Babettami,ale vrátil jsem se ještě za světla. Dnes jsem se vydal na projížďku do lesa. Moje houbařská místa mi ale lesáci vykáceli a cesty rozjezdili. V lese spousta houbařů,až jsem pojal podezření kam jsem to dojel,protože všichni mluvili ukrajinsky. K večeru začalo drobně pršet,tak jsem se vrátil.
Dnes se mi zdálo tepleji než včera. Zase byla vyjížďka do lesa,zase došlo na houby. Dnes to byly hlavně máselníky. Když už jsem je neměl kam dávat,zajel jsem je předat šéfovi do Třemošné. V předpovědi počasí na dnešek zmiňovali i bouřky,nakonec spadlo občas pár kapek. Větší přeháňku jsem chytil až cestou domů,ukryl jsem se na chvíli pod obloukovou lávkou. Domů jsem dojel trochu mokrý,ale ještě za světla. Uvažuji také,že jestli bude v sobotu rozumné počasí,tak bych se vydal na Třemošenskou padesátku,jen nevím,jestli cyklotrasu na elektrokole,nebo raději pěší...
Tohle máselníky? Nejsou to spíš strakoše, u vás nazývané "husí pupky"?
To píšeš pořád o té stejné houbě.
Fakt? Měl jsem zato, že máselník (s těmi světlejšími rourkami, z těch velkých na fotce uprostřed, ten s tím opravdu hnědým kloboukem) je jeden druh, a ty špinavě hnědo-oranžové jsou ty strakoše... Alespoň my to tady v Praze, resp. na "východním přípraží" pojmenováváme a rozlišujeme takhle. U nás doma se tomu hnědému ovšem říká máslovák ;-)
S tím hnědým kloboukem uprostřed je poddubák. Máselník má světlý vrásčitý klobouk,na kterém se stářím vrásky vyrovnávají. Na řezu je žluto-oranžový a modrá. Jinak obě tyhle houby se oficiálně jmenují hřib.
O.K., tak jsem si to nějak pomotal...
My tomu hnědému tady opravdu říkáme máslovák (resp. takto to nazýval náš děda). Možná proto mně to zmátlo, obě pojmenování jsou si dost podobná.
Těm žluto-oranžovým tady říkáme strakoš.
Že to jsou oba hřiby ale vím ;-)
Já byla na houbách minulý týden ve čtvrtek. Těch máselníků bylo na deseti čtverečních metrech plné dvě brašny :-) Teprve dnes jsem dojídala poslední a ještě mám v lednici klobouky růžovek a bedlí. Mysím, že letos už mi budou stačit jen nějaké václavky.
Dnes sice mělo odpoledne pršet,ale svítilo slunce. Tak jsem se vydal zase na Babetty. Cestou jsem v lese sebral tři houby. Tahle cesta vždycky začíná po neoblíbené cyklostezce,která vypadá jako tankodrom. Kromě různě vyboulených záplat je tam po celé délce zaasfaltovaný vodovod. Takhle to vypadá po celé délce až z města pryč. Stále si také lámu hlavu co s jednorychlostní Babettou,která mi pořád nechce jít do otáček a dusí se. Vrátit jsem se zase stihl za světla,což je dáno tím,že s sebou vozím druhé světlo.
"Stále si také lámu hlavu co s jednorychlostní Babettou,která mi pořád nechce jít do otáček a dusí se."
Už jsi problém vyřešil?
Má-li ta Bába kondenzátor, vyměň ho. To co popisuješ , způsobuje "vyhřátý" kondík.
Nekecám, podobný problém měl ´papji´.
Ta Babetta původně měla nádrž plnou nahnědlé sračky a úplně ucpané sítko i kohout. I jen kompresorem profouknout trysky byl téměř nadlidský výkon. V pátek jsem namontoval karburátor,který jsem nechal vyčistit ultrazvukem. Prý byl přicpaný jeden kanál a v tryskách také něco bylo. Teď běží jako ďábel! Ještě jsem vyměnil obě gufera pod spojkou,protože tam protékal olej a všechno je ok. Pod tímto dojmem jsem včera odvezl další dva karburátory z dvourychlostních Babett také vyčistit.
Taky jsem míval Babetu, tedy moje slečna,v minulém století. Dostal jsem za úkol jí dopravit z Frýdštejna do Prahy. Kousek za Mnichovým Hradištěm jsem ji zadřel.
Nevím co bylo špatně, nemyslím si, že bych míchal směs blbě, ale asi jsem ji moc nakládal, pral jsem to na plnej.
Takže jsem na Babetě jako na kole dojel do Sobotky, tam krám nechal u příbuznejch, a za týden v sobotu se pro Babetu vrátil, a dojel na ní jako na kole až do Prahy. Bez motoru. Rok 1983, byl jsem silný jako býk, a stejně tak chytrý..
V sobotu jsm si udělala výlet Vysočinou. krásných 120km kolem Rožínky a Nedvědice.
Na kafe jsem už vzala termosku :-)
Na kafe si beru vařič. Vyjde to lehčí. ;)
Pokud nevezeš i vodu :-)
Jinak velmi nepravděpodobné.
I s vodou. Vařič váží 160 g, dávka lihu na kafe něco málo přes 30 g. Takže řekněme 200 g dohromady. Myslím, že do těch 200 g se žádná termoska nevejde.
To máš jen horkou vodu, pak potřebuješ něco v čem uděláš to kafe - překapávač, french press atd.
To je ta titanová sada tekutého lihového vařiče se závětřím použitelným jako dřívkáč?
Ano. Jako dřívkáč jsem ho však zatím nepoužil.
Jinak jsem překvapen, testoval jsem plynový pinguin mantis proti tomu liháči a doba vaření 200 ml vody mi vyšla oproti očekávání kratší na tom lihu.
Je to celé taková hra co je kdy lepší. Třeba z dřívějška mám hliníkovou konvičku, ale nyní vozím silikonovou skládací. V té hliníkové se uvaří voda rychleji, ale zase je neskladná.
Dojíždí mi plyňáček a že si koupím mantise. Od 1300 nahoru a běžně i 1600Kč. Pak jsem nehledal. Číňan zdechne a pak prostě něco koupím. Ale závětří dělá divy, na plyňákuů mám ve vánku třeba 6minut do varu a se závětřím třeba už i za 3,5minuty.
3 dcl termoska má 200, 5 dcl má 300, takže to asi bude stejné.
Tak jsem to schválně zvážila. Dvě termosky (670g) jsou oproti dvěma plastovým bidonům (150g) o 520g těžší. O vařiči píšeš, že váží 160g plus nějaké kafe, tak řekněme, že navíc vezu nějakých 320-350g. Vezu-li jednu termosku a jeden bidon, tak je to o 70g navíc. To mi za ten komfort, že si jednoduše naliju teplé pití do kalíšku, bez nějakého hledání závětří a kuchtění, stojí. Mohla bych ještě 50g ušetřit, že bych vozila kalíšek jen na jedné termosce, ale to by vypadalo škaredě. Nejezdím nijak rychle, a jak se mi zvětšuje dojezd, už zdaleka tolik nepauzíruju, raději jedu a rozhlížím se po kraji. Stačí, že věčně zastavuju na focení :-)
Třeba bude brzy aktuální tohle...
Pochybuju, že ti v tomto vydrží teplé kafe i 12 hodin. Po pěti hodinách si kafem z termosky ještě spálíš čumák a po 12 je to ještě furt aspoňteplé. Nemám žádné ultralehké, ale obyč termosky za necelé dvě stovky. S těma lehkýma by to asi vyšlo i lépe, jak ten vařič. Snad jedině, že si na tom vařiči toho můžeš uvařit víc, vodu někde vysomruješ, ale v zimě s dvěma termoskama bohatě vystačím.
Jak izolují ty teplotně izolované zimní bidony? Je to jako termoska, nebo znatelně horší?
Udělej si z pěnové karimatky tubusky, vystřihni kolečka čelíček a i v zimě je bidon, sice nikoliv v držáku, i po 2 hodinách v mrazu s teplým čajem.
Když já bych to chtěl vozit v tom držáku. To, že to bude obsahovat míň vody, mi v zimě nevadí.
K tvému izolačnímu futrálu ještě připočti izolaci batohu, ve kterém to vozíš a také občasné vylití bidonu do toho batohu. Bidony zhusta moc netěsní. Takže lépe obyčejnou petku ve futrálu.
Tak si pořiď plastový držák, a ten futrálek z karimatky udělej lepící páskou kolem něj. A z vrchu uděláš nasazovací čepici. Jen otázka materiálu, zručnost skoro netřeba :-D
Zatím jsem nenašla plastový držák,který by měl ten spodní cuplík dostatečně blízko k otvorům pro šrouby. U tohoto malého rámu mi bidon dřív narazí do rámové trubky a nedosedne až na ten spodní doraz v košíku.
Měla jsem doma jeden starý kovový držák, který je dostečně "mělký". Na šikmé trubce jsem k němu dokoupila hodně podobný, ale ani ten na svislou trubku dát nejde, bidon dřív dosedne na trubku, než na dno košíku.
Topeak dělá i "teleskopické" ;-)
https://www.topeak.com/global/en/product/371...
EDIT: Jinak dobrá blbina :-)
https://www.topeak.com/global/en/product/758...
Za ty love mi košík na bidon nestojí.
400,- se Ti zdá moc? Njn, je to celkem hodně, ale zas to není obyčejný košík...
A teď si představ, že si dva koupíš a zjistíš, že i v té nejvyšší poloze to je ještě pořád moc hluboké :-)
Ono je to celé dost hamotné a dole to má nějaké kolečko... Kdoví, jestli to není těžší, jak ten hliník :-D
Si doma v klidu proměřím situaci na tom kole a pak někde v reálu si ten vehikl půjdu prohlédnout/změřit ;-) Nebo tam rovnou zajet i s kolem a vyzkoušet jestli to pasuje ;-) Pokud tam teda máš někde poblíž kamennou prodejnu, kde to budou i mít...
Není jednodušší si tam nechat ty dva, co tam jsou, a za ty peníze si koupit třeba nový pláště? ;-)
No je :-) Ale takhle si nikdy nekoupíš nic hezkýho a neuděláš si radost ;-) Kupovat věci jenom když jsou potřeba je dost smutný ;-)
Já už jsem ve fázi, kdy ty věci nakoupené "pro radost" odnáším často prakticky nepoužité do kontejneru ;-) Pořád si říkám, jak jsem mohla vegetovat s jednou skříní, teď mám čtyři a už se tam nic nevejde. Toužím po kousku místa kam bych si mohla přehledně dát věci na kola :-D Jako základ jsem si stanovila nekupovat nic nezbytného a spotřebovávat/opotřebovávat to,co doma mám. Nemluvě o tom, že zrovna ty košíku jsou humpolácky masívní a na silničky naprosto nevhodné.
Dělají se adaptéry pozice košíku
https://www.global-sport.cz/adapter-kosiku...
https://www.kupkolo.cz/topeak-alt-adapter-pro...
Půllitrová termoska se do držáku akorát vejde a když ji omotáš kolem dokola kobercovkou, tak jednak zlepší izolaci, ale hlavně se nijak neodrbe povrch a v košíku nedrnčí.
I v hodně velkém mrazu vydrží teplý čaj 4 hodiny a to na kole zpravidla už nikdo nevydrží.
Hm, asi máte pravdu. Zkusím si z těch našich termosek vybrat. Už teď do bidonu liju horkou vodu, aby to vydrželo déle pitelné a bude se to už jen zhoršovat. Často ten bidon přivážím netknutý, poněvadž to ledové pití nechci.
Dělají se i skutečné termosky do košíku na bidon
https://www.elite-it.com/en/products/water...
...jo- tuhle mám už druhý rok a od podzimu do léta paráda. Udrží teplý/horký "pitivo"min 8hod a více. Používám pevný uzávěr a na pití zastavím- nejsem na závodech....
Tepelně izolovaný bidon nemám. Vozím si buď normální bidon, nebo klasickou termosku. Ale těm tepelným bidonům moc nevěřím, hlavně je to plast a do toho lít horké asi není ideál. Taky za to chcou dost peněz. Dají se koupit půllitrové termosky s průměrem do košíku na bidon a jsem s nima velmi spokojená. V zimě litr teplého pití stačí.
Není to přesně ono, ale něco takovéhoto mám:
http://www.rybarinarakovnik.cz/vse-pro-rybare...
Navlíkám na to ponožku, aby mi to nerachotilo v kovovém košíku...
https://www.john-king.cz/p/4237344-nerezova...
Teď mají dokonce ve slevě za 161Kč.
Samozřejmě, to je jen takové gramařské žertování. Primárně jsem ten vařič kupoval abych nemusel vozit plynový, copak vozit, ale hlavně nosit na zádech. A když už ho mám, tak z něj občas musím vyhnat pavouky. :)
Tedy pánové (a dámo), se zájmem sleduji vaše vědecké rozbory co je lehčí, jestli vařík, voda, palivo atd, nebo termoska.
Sám za sebe musím říci, že kafe z termosky stojí za ho.. a protože před lety,v minulém století, jsem taky zkoušel šetřit a vařit kafe nad plamenem, tedy za mě, horší než z termosky.
Nikdy jsem cestou nepotřeboval pít kafe, teplé ani studené. Pít jsem potřeboval, a to cokoliv. Často došlo i na teplou Colu. Cukr, kofein....
kafe?
Proč?
Jasně, něco teplého do žaludku. Proč kafe???
Nechápu smysl vaření kafe cestou ani jeho vození v termosce.
Když si po cestě chceš udělat malý piknik a vezeš sebou třeba bábovku, tak šálek kávy přijde vhod :-)
To takhle, když si v únoru vyrazíš k vodě, tak na otevřenou zahrádku nenarazíš... Co si nevezeš, to nemáš!
Pastička na suchej líh v kombinaci s džezvou jsou ještě lehčí :-)
Dnes foukal silný vítr a každou chvíli přeháňka. Jel jsem odvézt karburátor z jedné Babetty na vyčištění ultrazvukem,další úkol byl vypustit vodu z traktoru. Cestou zpět jsem to vzal kolem Boleváku,jestli uvidím v chodu dočerpávací systém z řeky Berounky. A systém pracuje! Prý dodává 20 litrů/sec.
Mimochodem,jak byla řeč o speciálních značkách pro Audi,autoškoly je obvykle používají také...
Nádherný Zetor s vlekem! S chutí bych se projel...
K těm termoskám v košíku na kolo...
V obyčejném košíku na lahev vozím minerálku v PET lahvi 1,5 l. Ukládám hrdlem dolů, lépe tak drží.
Bafl jsem kus geotextilie 300 g/m2 a horkým vzduchem z toho svařil dvouvrstvý kondom na lahev. Bez velkých očekávání a bez nároků na cokoli.
V těch letních šíleňáckých vedrech, když jsem do toho ráno dal lahev minerálky z chladničky (ne z mrazáku), tak to do poledne vydrželo chladné.
Náklady pro mě: 0.
Užitek: 100 %.
V létě by mě nenapadlo vozit termosku, studené nepiju, dokonce ani pivo. Maximálně si někde cestou dám zmrzlinu, jinak piju vodu a kafe z bidonu a nemám potřebu to chladit, ještě se mi nestalo, že by to mělo vyšší jak tělesnou teplotu, ale je fakt, že v pětatřiceti stupních nejezdím. V zimě kus geotextilie na udržení horkého kafe po dobu několika hodin termosku určitě nenahradí.
Nechci jásat předčasně, ale zdá se, že napsat Kooperativě strašně dlouhý e-mail bylo správné řešení! :-)
>>
V návaznosti na Vámi podaný nesouhlas s navrhovaným způsobem likvidace předmětné škodní události jsme přehodnotili naše stávající stanovisko a akceptujeme Vámi doloženou cenovou nabídku na opravu poškozeného lehokola. Prosíme o doložení faktury za opravu po její realizaci.
Jaká oprava ohnutého hliníkového rámu? Nejásej předčasně.
Oprava je také výměna poškozené části.
Cenová nabídka opravy od Azubu spočívala ve výměně rámu a dílů, které buď byly poškozeny nebo nejsou kompatibilní. Takže z mého pohledu přijatelné řešení... když nemám stroj času a nemůžu zařídit, aby se to vůbec nestalo...
Ale samozřejmě jásat budu teprve, až bude pojizdné lehokolo doma a zhruba neutrální saldo na mém účtu...
Mínusovačkám nebudu brát jejich iluze. ;-)
Zřejmě ten tvůj dlouhý mejl konečně obsahoval informace, které se daly relevantně zpracovat.
Na délce v tomto případě fakt nezáleží.
Vrátila ti někdy špatně prodavačka v obchodě?
To asi každému... tak si představ, že ji na to upozorníš, ona po chvíli handrkování přihodí korunu a řekne ti, že na nic víc už nárok nemáš.
Ty se opravdu hodně naštveš a ona po delší hádce své stanovisko najednou přehodnotí a peníze vysází na pult.
Takže ne, ten mail neobsahoval informace, které by pojišťovna dávno neměla.
Pokud ale relevantním zpracováním myslíš to, že pro ně bylo výhodnější ustoupit, pak ano. Čas člověka, co si se mnou dopisoval, taky něco stojí a teď se může věnovat událostem, kde jde o víc.
Tak sláva. Takže v té Kooperativě nejsou jen samí blbci a nepřátelé cyklistů????
On se někdo zamyslel, to bude ten rozdíl :-D To nebude změnou postoje k cyklistice nebo bobrům :-D
Každopádně doufám, že již zde nebude muset řešit "ten případ" s pojišťovnou.
Tohle je snad vyřešeno.
Docela síla. V neděli v kraťasech a dnes v dlouhejch, zimním dresu, mikině a koženejch rukavicích...
Stala se mi hodně zvláštní věc.
Předjelo mě bílé auto s registrační značkou 7V777777.
Nevěřícně jsem na něj koukal a během 7mi sekund mě předjelo velmi podobné auto se značkou 5V555555.
To už mi přišlo příliš, usoudil jsem, že se mi to buď zda nebo se v Matrixu pokazil generátor náhodných čísel.
Hádám spíš to druhé. Docela dlouho žádné auto nejelo, pak poslali černé, kde se opakovalo dvojčíslí 57 a pak to konečně spravili, protože začala opět jezdit "normální" auta... :-)
je to jednoduché, určitě bych nehledal žádné složité teorie, ale řekl bych si, že dvě auta nejspíš jednoho vlastníka se značkami na přání a za poplatek jedou někam, nejspíš na pracovní cestu.
To je sice možné vysvětlení, ale hrozně přízemní... :-)
A co jiného by to bylo? Je to značka, kterou si majitel vymyslel a zadal a zaplatil, tak ji teď na autě má :-)
Zajímavé je, že i tvoje kamera zabírá data z Matrixu, takže i ta je součástí Matrixu. Z toho odvozuji, že Matrix nás zcela obklopuje a nic nevynechává a my jsme jeho součástí. Ale pokud tvůj svět je řízený, tak proč tě nahnali na lampu a nezabili?
Tak samozřejmě potom bychom byli v Matrixu všichni a moje kamerka by fyzicky neexistovala, byl by to jen objekt v paměti obřího počítače stejně jako vše ostatní okolo nás včetně pojišťovny.
Pokud máš dobrý simulátor, můžeš v něm simulovat cokoliv a simulované objekty nepoznají rozdíl oproti realitě.
Však si vem třeba Virtualbox. Když si tam nainstaluješ Windows, tak si ten systém myslí, že běží v opravdovém počítači a může cokoliv... a přitom mu to celé jen simuluje program běžící pod Linuxem a i ten může být jen ve virutálním počítači na nějakém serveru kdo ví kde... :-)
Jo, proč se to stalo, to zatím fakt nevím...
Pak jsou ještě další možnosti. Třeba ta srážka dopadla mnohem hůř než jsem myslel, já ležím v bezvědomí v nemocnici a všechno za poslední dva měsíce se mi jen zdá?
Nebo byla ta srážka okamžikem větvení a ve většině paralelních vesmírů jsem už mrtvej, pouze v tomhle jediném jsem zázrakem přežil?
Možností je spousta, ale poznat to podle mě nejde... :-)
O pozatelnost života v Matrixu mi nejde. Mne zajímá, proč se tě snažili zabít a proč to nevyšlo? Máš nějaké důležité poslání? :)
Nevím, mně to zatím nikdo neřekl. Nějaká nápověda? ;-)
Ale v případě teorie o paralelních vesmírech nejde říct, že to nevyšlo. Prostě je nekonečně paralelních vesmírů, kde jsem při té nehodě umřel, spousta takových, kde jsem nehodu přežil a pak určitě jsou i takové, kde se nehoda vůbec nestala a třeba jsem tam ani nikdy neexistoval...
Bylo by moc zajímavé mít kukátko a moct se na tu alternativní realitu podívat. Když už nemůže člověk minulost změnit, tak moct se alespoň podívat, jak by vše dopadlo, kdyby se člověk rozhodl jinak... myslím, že by to bylo velmi poučné... :-)
Proč hned paralelní vesmíry? Matrix byl jen jeden a co se v něm událo bylo částečně řízeno. Proto se ptám na význam toho skutku. Byl, nebo nebyl náhodný, a pokud nebyl náhodný, tak proč se to stalo právě takto?
Jenže to já právě nevím. Asi jsem nespolknul správnou pilulku? Nebo jen nejsem hlavní postava?
Podle tvrzení jednoho známého, co video viděl hned na začátku, jsem tu srážku přežil proto, abych nedopustil, že ten točvolant ublíží ještě někomu dalšímu.... a v tomhle úkolu jsem bohužel zklamal, nevím, jak to legálně zařídit... a ano, Radka mi radila, ale já nechtěl bezdůvodně sedět měsíc doma s neschopenkou... ;-)
Ovšem, tak tohle je něco, simulace a paralelní vesmíry.
Možná i existuje nějaký vědní obor, který se tímhle zabývá :-)
A určitě i psychiatrie :-)
Tam určitě končí mnoho nepochopených lidí, ale historie ukazuje, že tu a tam měl nějaký blázen i pravdu, jen prostě předběhl svou dobu... ;-)
Psychiatrie je také vědní obor a né jen léčebná klinika s uzavřenými odděleními.
Váš spor již s předstihem, vyřešil Jára Cimrman, teorii extermismu: https://www.phil.muni.cz/fil/texty/externismus...
Dnes jsem ráno po sedmé jsem přemýšlel nad odjezdem na Třemošenskou padesátku,ale odradilo mně 7 stupňů, vítr a úvaha,jestli tam kolo zamknout a riskovat ukradení a vydat se na pěší trasu,nebo jestli se s elektrokolem vydat na cyklotrasu a případně poslouchat nějaké připomínky. Tak jsem nakonec zůstal doma. Později začalo i pršet. Jednu cestu jsem ale ještě na dnešek naplánovanou měl. Odvézt další dva karburátory z Babett na ultrazvukové vyčištění. Nakonec jsem vyrazil až v šest večer a jednu chvilku při přejíždění řeky Úslavy svítilo i slunce. Zima a vítr ovšem byly pořád. Nakonec jsem tu 13 km trasu zvládl a nezmokl.
Na jihu Moravy sice hlásili malý deštík, ale teplo. Spadlo pár kapek když už jsem dojížděla domů, odpoledne bylo 18° a občas vykouklo i sluníčko. Byla jsem se podívat na rozhledny v Zaječí. Pod Pálavou bylo mraky cyklistů, e-kolisti byli v mírné převaze. Burčák táhne. Přemýšlela jsem, odkud tam jezdí, lidi z okolí mají burčák svůj doma a z Brna je to tam i zpátky přes sto kilometrů. Mně to dalo 125km.
Člověka už ani nebaví ty výpravy spojené s hledáním hub,když je nemusí ani hledat,jen sbírat. Za půl hodiny v lese už je nemám kam dávat. Včerejší houby dostala sousedka,dnešní dostal šéf. V lese už je vidět,že lidé si houby vybírají.
A ty červené houbičky u cesty, ty si dal sousedce nebo šéfovi?!? :o)))
Ty jsou všeobecně pro manželky a tchýně. :D
To je dobře:-))
Výluh z červených muchomůrek (jen z klobouků) je vynikající mazání na bolavé klouby. Pro tchýně jak dělané. Když si tím mažou kolena, dokážou jezdit s kočárkem mnoho kilometrů a doběhnou i neposedné větší dítě.
Sbírejte muchomůrky! Tchýně vám poděkují!
To je k uzoufání, já už o obě tchyně přišel. A před barákem mi zrovna vykvetla tak krásná vochomůrka. :-(
Noc hezká.
Popravdě, na klouby pomáhá i tchánům. Naložit do alpy na pět týdnu a ty vnuky za kanálem v klidu doběhneš:-))
Snad si uvědomuješ, že tvoje milovaná manželka je taky jaksi...tchýně, že?
Sám jsi ji do té role svým pytlíkem vmanipuloval, že:-))
Pytlíkem jí vmanipuloval maximálně do role matky. Tchýni z ní udělala až ratolest, jestli teda ještě furt platí co mě užili na ZŠ...
Oženil se, pořídil si tchýni. Protože každý z nás, manželky nevyjímaje, má matku.
Pořídil si děti, ty si pořídili děti? Pořídil jim tchýni, svoji vlastní manželku.
Jednoduché! Hlavně sbírejte muchomůrky červené, tchýně tak déle vydrží starat se o vnoučata!
:-))
Netřeba to komplikovat tchýní, Brahma to doporučuje i pro manželky :o)))
Však manželky jsou taky časem tchýně, ne?
To je celý proces, jak se z manželky stává tchýně. Není to jen vůči snaše, ale vůči celému okolí. Strácí toleranci, musí se prosazovat, neustále na někoho verbálně útočí. Její soudy jsou sice často trefné, zato naprosto nemilosrdné a hrubé. Ten proces je hodně individuální. Jednu to postihne více, jinou méně.
To, že se to popisuje z pohledu snachy, je jen dříve nejčastější bod střetu. Totéž cítí i manželé. Prostě se s věkem měníme a často v méně příjemné bytosti.
Tak to už se nedivím, že chceš manželce nasbírat ty vochomůrky...
Mě zatím taťka nosí jen hříbky :o)))
Přesto bys neměla polevovat v ostražitosti. :-)))
Který hřib je jedovatý?
Jedovatých druhů hřibů je 5:
Jsou to hřib rudonachový, hřib Le Galové, hřib Moserův, hřib nachový a hřib satan,“ vyjmenovává Tereza Tejklová pět jedovatých druhů hřibů, u kterých vás opravdu nemusí mrzet, když je nenajdete. Hřib Moserův roste pod jehličnany, u nás podle mykoložky jen v oblasti Beskyd.
Dnes zase cesta lesem. Co má člověk dělat,když mu ty houby samy skáčou do cesty? Cestou zpět do města jsem ještě potkal jednu ze dvou nejnovějších ošklivých tramvají Škoda 40T. Byla to náhoda,na téhle lince obvykle jezdí EVO2. Teď už se doma zase všude suší houby...
V pátek jsem nasbíral večeři pro dva lidi na ploše asi tak 30x40m. Ale to byl kupodivu jenom takový ostrov, jinde v lese jsem na takovou koncentraci hub nenarazil.
To byl nerozptýlený výsadek. Houby, jak o tom svědčí to, že to není ani pořádná kytka, ani pořádné zvíře, jsou mimozemšťané. Už dlouho se snaží kolonizovat zemi, přistávají v noci, proto se zdá, že přes noc rostou, ale my jich většinu sníme.
Ve Třebové mají docela netradiční dopravní značky...
Tys asi nikdy neviděl sklápěčku, co se sklápěla tak dlouho, až si drcla do drátů, co?
Tak neviděl jsem ani hromadu jiných nebezpečných činností a značky pro to nejsou... :-)
Dokud nebudou tvrdě vymáhané alespoň zdvojnásobené tresty za hrubé porušení bezpečnosti práce a silničních zákonů, tak budou podobné značky jen překážet, protože ta přiblbla za volantem pro které tam jsou je stejně nevnímají.
Zrovna tohle je jeden z těch, co se vymáhaj docela samy a tresty se zvyšujou dost blbě...
Co vím, tak málokterá stavební firma vymáhá po řidičích nějakou větší částku na náhradu škody a když jim nechají zaplatit pár tisíc, tak je to jen proto aby se neřeklo a těch 4,5 násobek měsíční mzdy běžně máznou za ně. Je mi jasné proč to tak bohužel je, vždyť i ty pojistky na blbost za ně zaměstnavatelé dojednávají a platí.
Ale placení blbostného zaměstnavatelem až zas tak běžné není. Nám v práci nic a na mnv taky nee.
Ale je docela běžné, mají běžně hromadné smlouvy s pojišťovnami na velmi výhodné podmínky. Ona takové cena pojistky pro řidiče kamionů nebo dokonce i autobusů není vůbec nic levného. A nějakou větší sankci pro řidiče si provozovatel často rozmyslí, taky by si majitel mohl s tím autem jezdit sám.
Ony ty auta maj tendenci shořet i s řidičem - přeji mnoho úspěchů při vymáhání čehokoliv...
I prd velebnosti, nic takového téměř nehrozí a pokud řidič není úplný tydýt a nesnaží se z auta pod proudem vylézt tak aby slezl na zem a držel se madla, tak se mu nic nestane a shořelé auto jsem snad ani nikdy nebylo a že těch přervaných drátů a kabelů bylo hafo.
Vždyť ani bleskl lidem v autě nebo letadlech neublíží a schytají to celkem často a taky nehoří a takový kabel je proti blesku úplný prd.
https://www.youtube.com/watch?v=tuwiZmwIwSo
https://www.youtube.com/watch?v=idKnJ9ejToo
https://www.youtube.com/watch?v=9HuoB6uBvEo
A existují i ...explicitnější videa, ale ty už pochopitelně nenajdeš na YT...
Fakt nevidím důvod, aby elektrický kabel zapálil auto. To bych nečekal ani, kdyby porazil sloup VVN (110 KV), pokud by neměl fakt velkou smůlu = karoserie se současně dotýkali dva dráty různých fází...
Nakonec to, že lokomotiva strhne trolej je celkem běžná příčina zpoždění vlaku, běžně tam nic nehoří...
Hele nic ve zlým, ale to že ten důvod nevidíš, neznamená že neexistuje.
Já elektrice prd rozumím, tak to prostě beru jako fakt, i kdyby v těch drátech bylo fakticky 12V a cedule tam byla jenom kvůli předpisům.
Tři mrtví, když si jeřáb škrtnul o dráty (vypadá spáleně)
https://focustaiwan.tw/society/202209060008
Tenhle měl kliku, neb mu hořel druhej konec auta
https://www.pattayamail.com/news/crane-truck...
Tady ho prej proud zabil okamžitě a auto shořelo až pak (ale zajímalo by mě z čeho to určili)
https://siberiantimes.com/other/others/news...
A tady to máš v podstatě onlajn v průběhu procesu
https://www.youtube.com/watch?v=H-d_EeKv_yg
https://www.youtube.com/watch?v=pwftUYkOX0Y
Auto není konstruovaný jako vodič, takže ten proud povede do země blbě (pokud nebude cíleně uzeměný). Čím hůř v jakémkoliv místě proud povede, tím víc se tam bude zahřívat. Čím teplejší, tím větší odpor a povede ještě hůř, smyčka vedoucí k ohni. Na stejném principu fungují tavné pojistky.
Jen si místo toho pididrátku schovaném v písku (kvůli uhašení) představ auťák stojící volně v prostoru (ideální přístup kyslíku).
No nevím, ale reálně tomu náklaďáku, co přetrhne kabel zase tolik nehrozí. Karoserie je kovová, takže dokud řidič nevyleze z kabiny ven, není důvod, aby elektřina tekla skrz něj...
Navíc pokud šlo o tenhle kabel nad silnicí, tak to od pohledu musí být jen nízké napětí tedy mezi fázemi 400V, to by žádný velký ohňostroj nebyl...
Pokud by s tou korbou vyklopenou jel a toto zahákl, tak se kácí ty kandelábry.
V tom případě ta značka ale patří do auta a né na ulici, protože podobných kabelů nad silnicí je v okolí spousta. A pokud by se vydal jiným směrem, tak podobnou funkci zastane podjezd pod železnicí... :-)
Trochu mi to přijde jako dát na začátek runway ceduli s otázkou, zda pilot před přistáním vyklopil podvozek...
Nechtělo se moc do kopců, tak jsem se držel hodně dole v Polabí. Navštívil jsem Radima a Vojtěcha, letos jsem ještě u Slavníkových na návštěvě nebyl. Prošel jsem se u nich po dvoře a je to hrozný, furt mají jen základy, kdy to chtějí dostavět to je ve hvězdách.
Pak jsem se zajel podívat na soutok Labe a Cidliny, pěkné počasí a plno cyklistů a pěších, tak mě napadlo, že bych dal něco dobrého, třeba pstruha. Zastavím u otevřené hospody u soutoku a obsluhující dívčina mi hned hlásí, že nevaří, není kuchař, asi jsou za vodou. Tak jen pivo a pohodové posezení s pohledem na Labe, kde se projížděli lidi na lodičkách a paddleboardech. Hezky se sedělo, pak jsem se jinou cestou vydal zpátky domů. Krásně jsem to stihnul ještě před západem slunce. Příjemných podzimních 133 km.
Dnes to sice po poledni vypadalo na déšť,ale nakonec se vyjasnilo. Krásná projížďka lesem,jen jsem musel dávat pozor,abych zase nesbíral houby. Nakonec jsem jich stejně 10 přivezl. Projel jsem si i nový kousek cyklostezky nad Bílou Horou,který je konečně hotový. Objel jsem si rybníky a u Seneckého jsem si trochu omyl od bláta pohonnou jednotku. Nádherné počasí a nádherná příroda.
Dneska jsem poprvé v životě na MTB předjel motorku! Tedy možná byl ten moped nějaký nemocný, i tak potěšilo vidět, že někdo jezdí s kopce výrazně pomaleji než já... :-)
https://ulozto.cz/file/viVP8F9nnPK9/20221006...
Když ty se nenecháváš brzdit pudem sebezáchovy, to je pak těžký :-D
To je velice relativní, do zatáček se celkem bojím (na MTB víc než na Ibexu) a během závodů mi běžně někteří jedinci zvládají ujet i s kopce... jednak ti, co zřejmě přesně ví, kde je hranice, co si mohou do zatáčky dovolit a potom ti, co jim je vše jedno a berou to protisměrem, aniž by tam viděli... :-)
Každopádně jet na "motorce" 20-30 km/h po takovéhle silnici, tomu ani já nerozumím... :-)
Víš co to je kochačka? :-)
Přesně. Vždyť každý nemusí mít nutkavou potřebu jet vždy a všude maximální, případně maximální povolenou rychlostí, jako na nějaké závodní dráze. I když hodně jedinců to stále "musí" valit na doraz, jako by silnice byla uzavřená je pro ně.
A víš co je to "pomalou jízdou bez důvodu brzdit provoz"? ;-) Na to je taky nějaký paragraf v zákoně...
EDIT:
§ 18 Rychlost jízdy
(2) Řidic nesmí
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a
pomalým předjíždením.
No ale tam máš BEZDŮVODNĚ pomalou jízdou. Prakticky vždy existuje důvod = protože motor (případně nohy) nemají dostatečný výkon nebo protože se řidič rychleji jet bojí... :-)
Vzhledem k dlouhému seznamu věcí, kterým musí řidič rychlost jízdy přizpůsobit, si moc neumím představit vymahatelnost tohoto paragrafu...
Se podívej na to Jrrovo video, ten moped přece žádný provoz nebrzil.
Není povinností jezdit přesně maximální povolenou rychlostí (+10, -0 km/h). Já v autě klidně někdy jedu i pomaleji. Samozřejmě pokud bych měl někoho vyloženě brzdit, zrychlim, nebo uhnu.
Však já přece nikde nepsal, že by mě brzdil, překážel nebo jsem s jeho existencí měl jakýkoliv problém? Prostě pro mě bylo překvapení, že někdo s motorem jede pomaleji než já. Normálně jsem ho předjel (a tvrdím, že naprosto legálně a bezpečně), nikomu žádná újma snad nevznikla.
Jestli jsem to dobře zahlédl, tak to byl skůtr. A tam by ses občas divil, co se nechá potkat za stroje.
Kolega v práci takhle nějak "podědil" v rámci rodiny takový přibližovadlo, taková ta kategorie "do 45km/h". Nějakej těžce podměrečnej ČTYŘTAKT s variátorem pochybné kvality. Abych to zkrátil - 45km/h na tom v životě nedal a poměrně brzo to věnoval někomu dalšímu :-D
Notabene kdoví kdo na tom seděl, klidně mohl bejt rád že má kola pod sebou a nebe nad helmou...
Já ti nevím...nemělo by se nějak šetrně tomu chudákovi sdělit, že ten závod s tebou prohrál?
Já mám totiž takový dojem, že on ten mopedista dodnes netuší ani to, že s tebou závodil:-)))
Proč? Takhle jsme spokojení oba... ;-)
Myslíš, žes mu nechal vůli 1,5 m? Pochybuju, nasmál bych se, kdyby tě chytil kamerou.
Musíš si paragraf 17 přečíst pořádně, protože 6tý odstavec začíná:
"Při předjíždění cyklisty je řidič motorového vozidla povinen dodržet bezpečný boční odstup...."
Možná to není úplně spravedlivé, ale 1.5m platí pouze, když motorista předjíždí cyklistu. Opačně to neplatí. Dokonce to neplatí ani když cyklista předjíždí jiného cyklistu.
Nicméně, pokud by tam jízdní pruh měl 3m a já jel těsně u středové čáry (odečtu za sebe 0.5m), pak motorce po odečtení 1.5m zbývá 1m prostor od okraje. Takže jo, já myslím, že jsem mu nechal víc 1.5m odstup, spíš víc.
Čéče, ta Abyho poznámka mě zaujala, pustil jsem si tedy to video znovu a jestli má ten jízdní pruh fakt 3 metry, tak tipuju, žes mu 1,5 nenechal :-)
A jak tak občas čtu tvoje příspěvky, i s video a foto přílohami, včetně tohohle posledního "zdůvodnění", tak jsem vlastně rád, že jezdíš na kole a né autem. Jako motorista bys byl asi pěkným postrachem cyklistů i pěších ...
Kdybych byl autista a předjížděl cyklistu, nechal bych mu mnohem víc místa, protože vím, jaké to je. Vzhledem k tomu, že já motor neměl, zatímco předjížděný ano, není důvod 1.5m kontrolovat.
Navíc zadní kamerku mám na levé straně, tak to jednoduše porovnat nejde. Přímo měřit vzdálenost na videu ze širokoúhlého objektivu je kvůli zkreslení problematický a hrát si s motion trackingem a 3D rekonstrukcí dneska nebudu. :-)
Ten pruh musí mít minimálně 3m, protože se tam vejde kamion, který může být široký až 2.6m a ani v zatáčce by neměl přesahovat za středovou čáru.
Ale nevím, zda se někde dá dohledat přesná šířka jízdních pruhů na konkrétní silnici? Mapy.cz na leteckých snímcích ukazuje vzdálenost jen v metrech, takže když mi vzdálenost mezi krajnicemi ukazuje 6 metrů, může mít pruh 3 metry, ale klidně i trochu víc, třeba 3.25m.
Kdybys byl "autista", tak bys přece vůbec netušil "jaký to je" :-)
PS. když jedu autem, objíždim cyklisty, pěší, mopedisty, nebo i jiný auta, tak aby to bylo bezpečný (i pro ně) a o nějakém 1,5m nepřemýšlim (ani nemám šanci ho z pohledu řidiče odhadnout).
"Kdybych byl autista a předjížděl cyklistu, nechal bych mu mnohem víc místa..."
A kde bys to misto vzal?!?
V pruhu pro opačný směr? Zrovna tady bylo vidět dostatečně daleko, že proti nic nejede.
A ano, někteří motoristé už mě takhle předjíždí = auto oběma koly za středovou čárou. Není jich moc, ale jsou a to mi jako cyklistovi vyhovuje.
To je ale podmineno tim, ze je v tom protismeru dostatecne misto. Coz ale obcas neni.
Pak vyckas az to misto bude nebo... Ona takova kolona protijedoucich aut ci uzka silnicka mezi obcemi by ti mohli to tvoje predsevzeti trosku narusit.
Zkratka nikdy nerikej nikdy...
Nemluvim o te tve situaci, myslim to obecne.
To je standardní situace na každé silnici, kdy se projeví charakter řidiče. Buď počká, až bude moci slušně cyklistu objet, nebo ho surově oprasí.
Už jsem ti jednou vysvětlovala, že pro objíždění to neplatí.
Jen pro předjíždění. A jen pro předjíždění cyklisty.
A není to jedno. Každý z těch úkonů má v zákoně svůj paragraf. A v reálu to taky není jedno.
Nevím, nechci se rouhat, ale letos jsem měla na kole jen jedno opravdu těsné předjíždění.
Zato se mi čím dál častěji stává, že se za mnou táhne auto, nejdřív jedno, za chvíli víc.
Pořád používám starou tradici, že když vidím, že vzduch je čistý, nic proti, mávnu na autaře, vím o tobě, v pohodě, jeď přede mě. Počítám s tím.
Kdysi to fungovalo spolehlivě, teď jen tak na padesát procent. A když se to auto za mnou táhne, tak začnu skenovat okolí a hledat, kde nechal tesař díru. Abych se uhnula, a abych já jemu, tomu autaři, umožnila dodržet 1,5 metru.
A když to nejde, tak zkoumám, zda si mohu dovolit zastavit a umožnit tomu autaři udělat z předjíždění objíždění, a tím mu umožnit dodržet literu zákona.
Protože pro objíždění to neplatí.
Já totiž strašně nerada dělám překážku v provozu:-))
Souhlas, o tomhle to soužití s ostatními je. Všimni si, že hovořím o charakteru a slušnosti a ne o zákoně. Ale ten zákon je důležitý, aby se konečně vědělo, jaká ta bezpečná vzdálenost je. Že to není 30cm, jak se někteří tvářili, že si to myslí.
Pokud nejsou splněny všechny podmínky, které pro předjíždění zákon stanoví, pak samozřejmě předjíždět nesmíš.
Radka si to evidentně nemyslí.
A na to si přišel jak?!?
Evidentně nerozumíš psanému textu.
Píšeš o narušení předsevzetí dodržovat zákon. Předpokládám, že se jedná o tebe nebo manžela.
A to jako kde píšu?!? Zjevně mi podsouváš něco, co jsem nenapsala nebo nerozumíš psanému textu.
"To je ale podmineno tim, ze je v tom protismeru dostatecne misto. Coz ale obcas neni.
Pak vyckas az to misto bude nebo... Ona takova kolona protijedoucich aut ci uzka silnicka mezi obcemi by ti mohli to tvoje predsevzeti trosku narusit.
Zkratka nikdy nerikej nikdy...
Nemluvim o te tve situaci, myslim to obecne.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 07.10.2022
Autor: radka"
Už to nepij, ztrácíš pak paměť...
V tom pripade mi prosim rekni, kde presne v tomto odstavci rikam neco o tom, ze nedodrzuji predpisy.
Chytrému napověz, hloupému dolož :D
Chytrý umí číst a navíc psanému textu i rozumí.
Hlupák umí jen urážet.
Já tě přece neurážím, jen poukazuji na tvé formulační vady. Kdybys mne pořád nenapadala a trošku logičtěji formulovala, tak by po tobě pes neštěkl. Zapadla bys do hloupého průměru. Ale ty i z něho strašně vyčníváš.
Kdybys trosku logicteji uvazoval, tak bys s chapanim psaneho textu urcite nemel problem.
A jak se tedy přesně měří ta " vzdálenost mezi nejbližšími okraji motorového vozidla, přípojného vozidla nebo nákladu a jízdního kola, přívěsného vozíku nebo cyklisty"?
Neměří. V tom zákoně se jen konečně pojmenovalo to, že ta bezpečná vzdálenost na objetí cyklisty je 1,5m-
Správně!
Pročež žádný předjíždějící se nemá co zaobírat širokouhlostí objektivu, 3D rekonstrukcemi a měřením šířky vozovky na mapy.cz.
Prostě už v momentě předjíždění má vědět, že je tam 1,5 m.
:-))
(...a když už jsme u toho právního purismu...na objetí cyklisty není potřeba dodržet 1,5 metru. Týká se to pouze předjíždění cyklistů)
No buď to dokážeš změřit přesně (zpravidla bude klíčová vzdálenost od zrcátka k řidítkům) nebo pro jistotu necháš víc.
V těch 1.5m je dostatek vaty, aby to stačilo na slušné objetí. Nakonec i 1m stačí. Slušný řidič to nějak odhadne a pokud jsou obě strany spokojené, tak nikdo nic nemusí řešit. Pokud to skončí jako tvůj případ, tak se to začne měřit.
Ostatně, jak to policejní měření a vyhodnocování dopadlo? Už dopadlo? Použili tu tvojí kameru?
Tak, tak, paragrafy číst pořádně a dodržovat!
Když tam ta povinnost pro cyklisty není, tak nepředjíždět s 1,5 m odstupem!
Jinak hezké video, ale co je tak zvláštního na tom, že jsi předjel motorku?
Ty na kole předjíždíš motorky denně, že ti to nepřijde zvláštní?
Denně ne, ale když jede pomalu, proč ne.
Navíc ten na videu chtěl možná zastavovat. Každopádně podle zadních světel brzdil. Třeba si chtěl vyfotit panoramata. Ostatně to video s barevným listím a výhledem na kopce je vydařené. Jak se znám, taky bych se kochala:-))
Možná chtěl, ale nezastavil. Podle zadní kamery vidím, že ještě desítky metrů za mnou jel, než ho předjelo auto a zakrylo mi výhled na něj.
Evidentně jen přibržďoval.
Jo, výhledy tam jsou pěkné, někdy to tam vypadá zajímavě i ráno, protože v údolí ještě bývá mlha...
Prostě se kochal. Nikomu nepřekážel, jel pomalu, i s motorem se dá nespěchat:-))
Já se nechávám cyklisty předjet běžně. Nebudu mu ujíždět jen proto,že mám motor a mohu. Naopak mi vadí když někdo jede za mnou,funí,sleduje rychlost,čas,tepovou frekvenci,frekvenci šlapání. Takového pustím před sebe velmi ochotně.
Tak záleží na situaci. Když jsem se ve středu vracel z odpoledního orienťáčku už za tmy domů a docházely mi síly, vlastně jsem se vůbec nezlobil na elektrokoloběžku, co mě předjela, protože jsem se za ni zbaběle schoval do závětří a několik kilometrů se vezl... co si elektrista myslel netuším... :-)
Třeba byl rád, že ti pomůže. Já takhle kdysi vyvážel na cyklostezce bruslaře. Už mne znali a rádi se za mnou vozili. V zrcátku jsem přesně věděl, jak na tom jsou a když bylo třeba brzdit, tak se přidrželi za nosič a já brzdil i za ně. Ne každému to vadí.
Dneska jsem vyrazil hledat strom... tedy dva, ve správné vzdálenosti... a jelikož jsem dost vybíravý, nebylo to vůbec jednoduché, ale nakonec se podařilo...
https://ulozto.cz/file/oePQ0GNE0WVt/20221007...
Pro Lannu neklikat - nic zvláštního neuvidíš... :-)
Proč?
Mám snad nějaký černý puntík?
:-))
Tohle mě baví. Vnoučata slackline vyhledávají a zvláště holka je na nich přebornice:-))
Ostatně holka...po vzoru staršího bráchy se nechala naverbovat na orienťák.
Nechá se odstartovat a běží, co jí síly stačí. Dokud je před ní pěšina. Má běhat po fáborkách, ale ignoruje je. Naštěstí v tomhle věku je ještě stínovaná a vždy ji někdo nakonec vrátí na trať.
Připomíná mi tu paní, co jela z Ostravy do Prahy, a když před sebou po čtyřech hodinách jízdy viděla ceduli Warszawa 20km, tak si řekla, nevadí. Přespím ve Varšavě a zítra to dojedu do Prahy.
Ostatně dnes už díky Babišovi každý našinec ví, že v Brně je Vídeň doprava a Varšava doleva:-)))
Myslim že už jsem se zmiňoval, ale to je těžká samomluva co ty máš :-D
To víš, ženská.
Ale nevím o tom, že by to zde bylo zakázáno.
Kdyby bylo, nikdy bych si to nedovolila.
Pravidla zdejší diskuse, nastavená majitelem tohoto serveru, bych si nedovolila porušovat.
Pravidla zdejší diskuse dle provozovatele tohoto serveru jsou zde:
https://www.nakole.cz/clanky/852-podminky-pro...
Paráda, jsi šikovný. Gratuluji a mám radost z úspěchu :)
Myslím, že šikovný úplně nejsem, v tomhle případě spíš tvrdohlavý. Nechtěl jsem se smířit s tím, že mi to vůbec nejde a po pár krocích vždy spadnu/seskočím... zkoušel to pořád dokola znovu, až jsem (po dvou hodinách asi nějakou náhodou) došel na druhou stranu.
Ovšem o úspěchu bych hovořil teprve, až to dokážu přejít i opakovaně, nejlépe bez miliónu marných pokusů... :-)
Navíc jsem zatím zdaleka nevyužil celou délku 10m popruhu a musím potvrdit, že náročnost se vzdáleností výrazně roste...
Ono ale už najít vhodné místo je fakt dost výzva. Jsou potřeba dva stromy ve správné vzdálenosti (fakt nepotěšilo všechno připravit a zjistit, že mi půl metru chybí), mezi nimi rovinu nejlépe s posekanou trávou a ještě ty stromy musí mít správný průměr.
Nejenom, že ty stromy nesmí být moc tenké (nebo suché či jinak nemocné) měly by mít průměr aspoň 20 cm, ale ani příliš tlusté.
Pokud je široký strom jen na jedné straně, to úplně nevadí, ale zkrátí to využitelnou část popruhu o obvod toho stromu. Když jsou ale stromy tlusté oba, tak smůla, protože popruh na straně ráčny má necelé dva metry a v tom parku má spousta stromů obvod větší...
Tak ještě jeden postřeh. Zřejmě slackline opravdu namáhá i svaly, které jinak nepoužívám, protože druhý den všechno bolelo, nejenom nohy, u kterých jsem to čekal... :-)
nohy namáháš denně, ty jsou vcelku zvyklý.
Kdysi jsem četl kolik svalů člověk potřebuje jen proto aby "v klidu" vzpřímeně stál, udržování rovnováhy a tak. Číslo už si nepamatuju, ale byl toho masakr.
Slacklajna bude asi vyžadovat trošičku víc a zvyklý zjevně nejsi :-)
Na věšinu sportů potřebuješ jen jednu sadu svalů a ty ostatní se tolik nedřou. Naprosto odvařený po dvou hodinách intenzivního pingpongu jsem schopen bez větších potíží vyjet na kole pořádný kopec domů. Svaly, které potřebuji na koloběžce nejsou stejné, jako ty z kola. Po uplavání 1km po 2 leté přestávce druhý den jedu do práce autobusem. Je naprosto jasné, že na slackline, ač jdeš pomalu, udržuješ mnohé svaly napnuté a ty pak bolí.
Snažil jsem se vygooglit rady a návody, jak se po slacklině vlastně má správně chodit a docela mě zarazilo, jaké jsou na slackline rekordy.
Největší přejitá vzdálenost je zatím 2130m a navíc to bylo 600m nad zemí... :-)
https://www.guinnessworldrecords.com/world...
Dnes jsem měnil řetěz a zadní brzdové špalky. Je zajímavé,že v tom podzimním mokru ubývají dvojnásobnou rychlostí než od jara. Pak po páté večer jsem to jel projet a vyzkoušet. Vybral jsem trať s kopci a u lesa zastavil,abych to zkontroloval a případně doladil. No a zase sebrané houby. Všechny do pěti metrů od kola. A to jsem jich tam polovinu ještě nechal...
Ve čtvrtek jsem vyjela nahoru do lesa a posbírala hříbky kolem cesty, ani nebylo potřeba sejít z cesty.
V sobotu jsem si udělala výlet za elektrárnu do Rouchovan.
Takovéhle houby už u nás ani nikdo nesbírá. Běžně je vídám v lese na místech,kde jsou kolem odřezky a kde evidentně někdo byl. Maximálně jsou vyvrácené.
Njn, když někteří nechápou, že míchanice se dělá z několika druhů hub, tak potom těžko radit... Jednu takovou z doslechu znám, dokonce do toho nedává ani cibuli apod. To se pak snad ani nedá pozřít :-/
Já nemyslel druhy hub,ale stáří a stav.
Takhle to zřejmě dopadá, když děti chtějí kabriolet, ale tatínek si koupí offfroada.
Tentokrát jsem SPZ ani rozmazávat nemusel, prostě tam žádná nebyla. :-)
Vyrazil jsem vlakem do Nymburka a udělal si výlet ve směru Nymburk - Sadská - Poděbrady - Nymburk a po svých domů do Boleslavi. Něco se mi v organismu rozbilo a měl jsem pořád hlad, i když jsem se jídlem zásobil, a definitivně jsem hlad zahnal až pozdním obědem na Loučeni kousek od zámku.
Počasí krásné, pěkná dohlednost (severně od Nymburka byly vidět na obzoru Krkonoše). Po cestě jeden člověk studoval moje kolo, prý si chce také postavit lehokolo, i když ho lákal Flevobike.
Pokud by se k tomu hladu a podivným chutěm přidaly ranní nevolnosti, mohlo by to být těhotenství... ;-)
Jinak počasí bylo super i tady, nebylo vedro, ale sluníčko se činilo, takže došlo i na koupání a opalování... :-)
Jedete do někam a cesta najednou vede do nikam.....
Takhle otevřeně to naznačují?
Si koledují, aby si na ně posvítili manipulátoři cz, že tu šíří pesimismus a poraženectví
Podle mě v místě probíhá cvičení TSK na téma "činnost TSK při nepřátelské invazi - zastavení postupu nepřítele snadno a rychle". Zde se protivník postupující na Prahu od Záp ocitá doslova ve slepé uličce... Přičemž ostatní objízdné trasy jsou rovněž důmyslně zataraseny ve spolupráci se SŽDC - chybí mostky, díry místo přejezdů atp. Pouze loyajální a místa znalý domorodec najde skrytou cestu různými úvozy, uličkami atd.
Nějak jsem k podzimu vyměknul, žádné kopce, jen Polabí. Tentokrát jsem se motal kolem Bohdanče, přes Pardubice a okolí a kolem hradu Kunětická hora a elektrárny Opatovice zpátky. Projížďkových 90 km po různých cestách a pěšinách.
V Pardubicích jsem opět zapomněl, že tam jsou chodci a cyklisté upřednostňováni skoro jako v Holandsku, takže jsem z počátku při dávání přednosti, kde ji podle pravidel měli ostatní, způsoboval zmatky. během chvíle jsem se opět správně zorientoval a podobně jako ostatní se bez velkého brzdění vrhal po přechodech přes vozovku, a podobné vylomeniny co bych si jinde nedovolil ani v náznaku. Jen je potřeba být na pozoru aby to auto bylo místní a dodržovalo nepsaná pravidla, že chodec a cyklista je pánem cest a má často forhont.
Pokud pojedete autem přes Pardubice, tak tohle mějte na paměti.
A ještě pár fotek : nádherný podzimní Pohránovský rybník, zámek Pardubice, a nefalšovaná největší písečná duna bývalé pouště v polabí, bohužel už pomalinku zarůstá
A ještě všemi milionkrát focený a hrad Kunětická hora
Odpolední výlet na Velkou Ameriku.
Podzim se začíná krááásně vybarvovat.
A protože píšeš, tak sis to rozmyslela a neskočila :-)
Ne, tak to jsem opravdu neměla v úmyslu :o)))
To si vždycky vybavím, jak mě kamarádka vylákala na výlet a zapomněla mi říct, že jsem jediný civilista a nehodlají na to brát ohledy... :-)
Naštěstí je to již dávno promlčené...
Driv (naposledy jsem tam byla v roce 2008) byvalo v te zadni casti (u lomu Mexiko) lano na slaneni, ale uz tam neni ani ten zelezny kul, za ktery bylo pripevneno.
Slanění je horolezecký termín a nejedná se o ručkování po tuhém ocelovém rezavém lanu. Také jsem podle něj slézal po tom hliněném kopci dolů do Ameriky. Slaňovat se dá i po kolmé stěně, nebo i jen volně vzduchem. To jen pro upřesnění neznalým. Nechci tě tím napadat, ani opravovat.
Tak slaňovat se dá hodně různě... tam jsem pochopil, že pohled vojáků na bezpečnost se od programátora značně liší... ;-)
Jestli si to po těch letech pamatuju správně, tak se slaňovalo do lomu Mexiko (druhá fotka), pak se bloudilo podzemím a vylezlo se ve Velké Americe (první fotka).
Před desítkami roků jsme normálka prolézali všechny možné, nikdy jsme lano neměli. Do všech se dalo nějak dostat, do nějakých horem, do nějakých chodbami, i policajti nás naháněli a bylo to úžasné, jak se báli. Poté někam dali mříže a už to nebylo tak zajímavé, no a taky jsme zestárli.
K lezení po skále většinou lano nepotřebuješ a jen se plete a překáží. Ovšem když padáš, tak se to lano hodí.
Někde jsem četl, že nejkrásnější na free solo lezení je to, že nemůžeš spadnout...
Když jsi silný, tak to lano udržíš v rukou a jen sručkuješ, jako ten chlapík na fotce. Když jsi slabší, tak to lano omotáš kolem nějakého bazmeku (třeba slaňovací osma), nebo kolem sebe (Durflerův sed). Na tom obrázku je to kousek a ještě jen skloněné, tak by se to mělo dát udržet v rukou. Do Velké Ameriky se takhle lezlo podél rezavého ocelového lana. Ostatně na ferátách v Dolomitech se sestupuje běžně ručkováním po jistícím ocelovém lanu. Chce to rukavice.
Jo, to já chápu, přesto mě to tehdy docela zarazilo. Ten člověk rozhodně měl silné ruce a zřejmě i značně posunutý pud sebezáchovy.
Jestli je ale pravda, že takhle vojáci slaňují i z vrtulníku, protože by je osma zdržovala, pak je jasné, že tady si s několika metry hlavu nelámal...
Hodně je to o hlavě a otrlosti. To lano je tak jistý chyt, že by mělo na krátké vzdálenosti stačit. Pokud není mokro, neklouže to a nehrozí, že to už vysílením neudržíš.
No jediný problém horolezeckého lana je v tom, že je poměrně tenké (10mm nebo méně), takže normální lidé po něm šplhat nebudou, přestože s tlustším lanem by to nebyl problém.
No ono se na slaňování dává dvojitě, aby se to pak dalo snadno stáhnout. Jednoduchá desítka je dost tenká. Ale to jisticí lano v Dolomitech na ferátě je poloviční a jak rádi jsme po ní v dešti šplhali z Civetty dolů. Co šlo snadno přelézt to se lezlo, co nešlo a klouzalo šlo po tom laně. Chce to rukavice.
Včera jsem opět hledal rovnováhu... a zkusil napnout slackline mezi jiné dva stromy. Zjistil jsem několik věcí.
1) Od minula jsem to úplně zapomněl, protože opět dlouho trvalo, než se mi vůbec povedl aspoň jeden krok.
2) Připadá mi, že obtížnost s délkou popruhu roste exponenciálně - sotva metr navíc a vypadalo to, že na druhou stranu nedojdu ani jednou
3) U širokoúhlé kamerky je vše daleko a díky tomu vypadá lajna mnohem delší...
4) Jehličnaté stromy se nezdají být vhodné, protože člověk stále seskakuje bosky do jehličí, to se lepí na chodidla, pak klouže a hlavně špiní ten popruh.
5) Dokud svítilo sluníčko, bylo mi ve tričku teplo. Následně během sbalení věcí a cesty domů jsem v mikině mrznul...
Tady to provozuje odredovaný železničář pejskař. Popruh má prověšený! tak v půl metru a pod ním pobíhá pes a občas mu do toho štěká :-D Ten popruh se mu kývá tak, že se mi vybaví vždy do skákání mezi dvojící točící lanem.
Já to měl napnuté na maximum, co ráčna zvládla a nejníž jak to šlo - při zatížení uprostřed doslova pár centimetrů nad zemí.
Jo, lidi, co to umí, na tom provádí neuvěřitelné kousky, skáčou nebo třeba cvičí jógu a určitě to nepotřebují napínat tolik jako já...
Jak ti závidím. Mně už to nejde. Moje rovnováha se už jen horší. Ještě dokážu stát na kole, ale tohle je už asi moc.
No zatím nemám úplně pocit, že by u mě výsledek odpovídal vynaloženému úsilí, ale vzhledem k tomu, jaký boj pro mě na začátku představovaly inline brusle, tak jsem nečekal, že by tohle bylo snadné.
Ale kdyby sis chtěl nastudovat teorii, jak by se měl člověk na slackline učit, našel jsem tohle...
http://slacklineacademy.cz/uploads/2016/07...
Docela mě zaujalo, že existuje oficiální kurz na highline. Akorátže vstupní podmínka je bez problému po lajně ujít alespoň 15m, což mi zatím připadá jako nekonečně daleko, ale třeba jednou... :-)
https://www.youtube.com/watch?v=WjQ6MxWDOWg
Dneska jsem se s kolem nechal šoupnout vlakem do Náchoda, bez přestupu, docela zajímavé šíbování přes Starkoč. Projel jsem se kolem Náchoda což má menší úskalí, že se vždycky musí do kopců a zase dolů k řece a opět do kopců, takže jsem si to takhle dal 3 x .
Stavil jsem se u vojenského hřbitova z roku 1866 se podívat jak ho opravili, vypadá dobře, myslím, že odvedli dobrou práci. Jen takhle na podzim vypadá hřbitov tak nějak smutně.
Také jsem se podíval v Dubně jestli lev stále spí, ano spí a nejspíš ještě dlouho bude.
Po cestě jsem jel kolem nějaké fabriky a tam mají komín a kolem něho v celé výšce mají asi nějaké květináče s kytkama, vypadá to docela zajímavě.
Postupně jsem se prokličkoval cestou necestou zpátky domů a namotal jsem 94 km, hezké to bylo a ani jsem nezmokl.
Dnes jsem udělal jedno docela zásadní poznání, že po 4 či 5 pivech není zrovna nejrozumnější plánovat trasu. Krom toho, že se zapomene naplánovanou trasu uložit a smaže se a dělá se znovu, tak občas unikají pozornosti některé vrstevnice a jiné záludnosti na trase :-)
Na fotkách vojenský hřbitov, Spící lev a komín.
Ten komín musí v létě zelený vypadat nádherně. Zalévá ho jen déšť, nebo tam mají natažené trubky? A co tam pěstují? Já vím, že to asi nevíš, ale mohl by ses příležitostně zeptat.
Až tak často tam nejedu. Jinak ta fabrika vypadá opravdu dobře, čistě a celkově zeleně a plná stromů a keřů. Majitel hodně dbá aby to bylo hezké. Vůbec bych se nedivil kdyby tam měli natahané trubky na zalévání. A by to dobře vypadalo, tak to nějak vyřešené musí mí. V areálu jsem viděl nádrž na vodu a nějaká čerpadla, zřejmě tak řečí zalévání veškeré.
Není zelený, je růžovo fialový :-)
https://nachodsky.denik.cz/zpravy_region...
Troufnu si oponovat.
Naopak, po 4-5 pivech je skvělé plánovat si trasu. Ale nerozumné je se po té trase hned vydat. :-)