Ne, nejedná se o okamůrovu prodejnou ženštinu. Omlouvám se za zavádějící nadpis, prostě mi to nedalo :-)
V rámci dnešního výletu se mi podařila porucha, které jsem nevěřil - urazil jsem přední část zámku, čímž se pedál stal poněkud...nezacvaknutelným (nepřekvapivě). Pravděpodobně to bylo dlouhodobě prasklý a dneska jsem to dorazil, alespoň podle toho jak vypadá lom, ale na výsledku to moc nemění.
Vyvstal mi tak problém nákupu nových pedálů a "docela to hoří", neb denní dojíždění do práce.
Co jsem začal jezdit "zacvaknutý", tak jsem si na to zvykl, že už asi nebudu nezbytně trvat na klasickém pedálu z druhé strany. Nicméně musím co nejrychleji nasrknout co nejvíc "knof-hof" abych ještě dneska večer objednal náhradu.
Pokud by se našel někdo s doporučením/zkušeností/RACIONÁLNÍ radou, budu rád.
V příloze co mě postihlo a jaké mám boty (kdyby se to náhodou ukázalo důležité (zatím fakt nevím, studium teprve začíná).
Asi neuděláš chybu s čímkoliv od Shimana, podle toho jestli chceš s ohrádkou, bez ohrádky, různý strany tak bych bral jedno ze tří prvních tady
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-kolo_k982...
A co má Kupkolo skladem u sebe když dneska objednáš, tak v Úterý to máš.
A vlastně všechno tohle má Decathlon skladem na prodejnách v Praze, takže to klidně můžeš mít ještě dneska.
https://www.decathlon.cz/browse/b/shimano/c0...
Vidiš, Dekáč mě nenapadl. Sbalím boty a kolobrndu a zajedu tam, buď budou mít něco pěknýho a utratim majlant, nebo koupim cokoliv levnýho co do týdne nahradím něčím solidním a uklidím to do šuplete jako zálohu...
Je tam vidět u každého modelu na kterých prodejnách je skladem ať nejedeš zrovna někam kde mají prd.
Pravděpodobně ti tady naprostá většina lidí bude doporučovat Shimano PD_M520.
https://www.koloshop.cz/pedaly-naslapne-mtb-148...
Klasika, která neurazí, ale taky nenadchne. Ekonomická varianta pro ty, kteří na komponentech šetří.
Někdy v roce 1998 jsem koupil první "zacvakávací" pedály, v té době samozřejmě Shimano. Byla to nějaká tehdejší verze XT. Musel jsem štelovat šroubky, abych lehce nacvaknul a lehce vycvaknul. OK, zvyknul jsem si. Problém byl se zanášením pedálů. Průchod (ne průjezd) blátem, neřkuli jílem znamenal v lepším případě dvě minuty zkoušení se zacvaknout, v horším případě čištění pedálu klacíkem a následné problémy s nacvakáváním. Pedály letěly do koše.
Koupil jsem malé a lehké Ritchey (typ už nevím, byly červené). Asi po čtyřech měsících se rozpadly.
Potom jsem objevil šlehače od Crankbrothers. Koupil jsem Egg Beater 3 a už 20 let nejezdím nic jiného. Koupil jsem je na silničku, na XC, na enduro, dokonce i na DH! Žádné nastavování, absolutně žádné zanášení. Jo, cena je proti M520 vyšší, ale funkčnost to minimálně vyvažuje. Po zničení ložiska na hřídeli jednoduše koupím servisní kit a pedál slouží dál. Moje pedály mají najeto hodně a dostávají těžce zabrat. Šlehače to snášejí bez problémů.
https://www.koloshop.cz/pedaly-naslapne-mtb-148...
Pokud nechceš za každou cenu šetřit peníze nákupem levných M520, doporučuji šlehače. Je to 20 let prověřená kvalita.
Za každou cenu šetřit nepotřebuju, na stranu druhou, pedály za 4k už jsou trošku s otazníkem nad racionalitou.
Jak funguje ten "šlehač"? Zejména stran hledání tý zacvakávací pozice myslim. Jak moc v tom ten pedál "plave"?
S tříkolkou není zanášení sračkama takovej problém (sračkama prostě nejezdím, páč neprojedu), vycvakávání taky nemusí jít nijak dramaticky zlehka, teď jsem to měl dotažené na krev - vycvakávám v podstatě až v cílové stanici.
Zacvakávací pozici hledat nemusíš. Pedál funguje stejně ze všech čtyřech stran, jde to intuitivně stejně jako vypínání. Stačí opřít tretru a je zacvaknuto. Je to super při rozjíždění v kopci v terénu.
Kufry můžeš koupit různé. Mohou mít stranovou vůli 0° nebo 6° a úhel vypnutí 15°nebo 20°. Tím se dá korigovat, pokud někoho bolí kolena a potřebuje trochu vůle.
Shimano jsem měl a už bych si je nikdy nekoupil...
To zní zajímavě...
Největší "selling point" je zjevně to samočištění, což moc nevyužiju, ale zkusim nastudovat. Líbí se mi ta jednoduchost - nemá se tam zas tak co posrat...
Máš tušáka jakej je rozdíl mezi 1-3? Kromě cenové kategorie teda...
Přesně - je to jednoduché, nic se nenastavuje a nic se nemůže posrat.
Rozdíl je v použitých materiálech. Egg Beater 1 má tělo i křidýlka z obyčejné oceli, Egg Beater 3 je z nerezu. "Jednička" má navíc vypínací úhel pouze jeden - 10°, "trojka má volbu 15°/20°. To je prima na kolena.
A navíc - "trojka" je o 10 gramů lehčí!!! :-))
Dlouhá léta jezdím pedály od Shimana (na obrázku), jsou těžké, ale nikdy mne nezklamaly, ani jedny z nich dosud nemají vůli v ložisku.
Mám je na kole tréninkovém, expedičním i na skládačce.
Ocelová ohrádka je robustní, odolná, chrání pedál před poškozením, možnost použít na pedál normální boty se může hodit.
To ti věřím- jsou to fakt výborné universály, ale u mne jen do prvního vyčištění a promazání. Po zpětné montáži je díky chybějící drážce na osce a podložce se zoubkem pod matkou seřízení vůle nekonečný vopruz- při dotažení konusu kontramatkou se musí tenkým šroubovákem držet konus aby se nedotahoval spolu s kontramatkou. Při cestě v Rumunsku mi pravý "zatuhl" a strávil jsem uvolněním,štelováním vůle a dotažením skoro hodinu. Předtím jsem používal na treku a cykloturistice tyto( https://www.bike-eshop.cz/pedaly/pedaly-xlc-pd... problémů přes 10let a opět jsem se k nim vrátil. Na cestách po Balkáně nikdy nezklamaly
znovu odkaz: https://www.bike-eshop.cz/pedaly/pedaly-xlc-pd...
To jsou prakticky ty co jsem ulomil, už z principu chci něco jinýho :-)
...to asi těžko- aspoň podle tvé fotky v úvodu. Pedály XLC jsou jednoduché, upínací klec je ocelová na červené slitinové podložce s mechanismem a celé je to přišroubováno na robustních výstupcích těla pedálu- ulomit se nemá co(a taky se mi to nikdy nestalo). Tím nechci ovlivnit tvůj princip- jen poopravit mylný závěr a proti šlehačům nic nemám... ;-)
Pokud je tohle značkový originál tak ty moje byly kopie - tvarově je to stejné, funkčně též, rozdíl je v tom že ty moje byly jeden hliníkový odlitek, zatímco tohle je skládané. Může to být bytelnější, ale já prostě chci pod nohu něco jinýho
Hele to jsem si taky původně myslel, že alternativa normálních bot je nezbytná. Jezdil jsem v nich první asi rok, pak jsem zkusil zacvaknout a už není cesty zpět. Na klasice je to něco jinýho, ale při vodorovném šlapání je ta přilepenost nohy ke šlapkám strašně návyková...
Nutnost při zacvakávání neustále lovit tu správnou stranu je dost otravná. Pokud na tom normální botu nepoužíváš běžně a jde jen o možnost použít normální botu, tak bych dal přednost takovému adaptéru
https://www.decathlon.cz/p/adaptery-na-naslapne...
Na Ali se dají koupit i kovové
https://www.aliexpress.com/item...
Přidělá se na to SPD zarážka, zacvakne se to do SPD pedálu a použije normální bota.
Mohu Ti dobu pro výběr a zakoupení nových prodloužit poskytnutím "jetých" spd pedálů, které jsem dostal od kolegy, který přestal jezdit. Když Ti budou vyhovovat, tak si je necháš :-).
P.S. Pro rychlejší domluvu, pokud máš zájem:
Tel. 723 141 363
Tak, rychlý výpad do místního sportu mi umožnil přesunout nákup pedálů z kolonky "akutně hoří" do kolonky "co nejdříve".
Už teď je nesnášim. Zajímalo by mě, jakej je problém použít standardní šestihran - imbusy na nastavování pružiny zámku jsou tak mělké, že už jsem jeden sežvýkl (za odměnu si asi pujdu koupit i nové imbusy).
Moje hledání pokračuje...
Vypadá to na nějaký noname??? Není to Shimano, je to pouze Shimano SPD Compatible. Obávám se vyhozených peněz :-(
Definuj vyhozený peníze :-)
Bylo to relativně levný a teď hned k dispozici. Než vyberu něco pořádnýho tak to snad vydrží a pak půjdou do šuplíku jako záloha pro případ podobné havarie v budoucnu...
Ono to vydrží asi i dlouho. Záleží na ložiscích, jejich utěsnění... Jako variantu "potřebuji teď hned" bych to klidně koupil taky.
Jednou jsem v Orlických horách fatálně říznul plášť a pět minut po zavíračce jsem ve vesnickém obchodě s koly a šicími stroji koupil plášť za 150 korun. Druhý den jsem na něm odjel asi 80 km celkem v pohodě. Doma jsem ho "věnoval" potřebnějším u kontejneru a nasadil opět Nobby Nic :-)
No... teda!
Teď jsi mě zarazil: copak s sebou nevozíš (do "neobydlených oblastí") v batohu náhradní kevlarový plášť? Jo, je to váha navíc, ale pro ten pocit, že kdyby něco, tak to vyměním.
Hodněkrát jsi mi tady dobře poradil, tak se teďkonc řiď mou radou a jezdi s náhradním pláštěm :-)
Už jsem si to srovnal v hlavě a vidím, že jsem pochybil. Vložil jsem úplně nový Rocket Ron s modrým pruhem do batohu - samozřejmě Deuter!!! a už bez něj neudělám ani krok (spíš ani otočku klikama). Díky za woke, Ai :-)
Nářadí neřeším, spoléhám na to, že někde cestou potkám Radku, která má v neseséru i malou kovadlinku :-))
Možná se budeš divit, ale já s sebou vozím i kladívko.
Jednou jsem totiž v Novohradkách tak zasukoval řetěz mezi kliku a převodník, že bylo fakt zle. Nikde nikdo, pozdní odpoledne, nakonec jsem přešel do Rakouska, podle zvuku našel na poli traktor, ten měl kladívko, ani nevím, co jsem blekotal, ale pochopil, půjčil, já to vyrazil - a cestou do vnitrozemí hned zakoupil kladívko.
Měl bys vozit i kladívko :-)
...já taky vozil k lepení jen duši na cesty po rumunských a balkánských pustinách. Jednou při delší cestě Srbskem a Bulharskem jsem v Bulharsku jel kolem právě probíhajícího bazaru a jeden cyklofanda prodával vše možné na kolo- mimo jiné i nové pláště 28". Jeden skládací s kevlar. patkou a uni vzorkem se mi zdál přijatelný cenou a tak jsem ho vzal. Druhý den jsem zajížděl k bufetu na benzince, ozvala se rána a v předním plášti na boku díra asi 3cm od střepu skla. Použití včera koupeného pláště problém vyřešilo a od té doby je na podobné cesty k dispozici stále(a použít jsem ho nikdy nemusel- jen ho časem obměňuji za novější). Asi platí Murphyho zákony...;-)
Já teď jezdím devítkovou a desítkovou kazetu od dekatlonu a jsou naprosto ok, a to jak v řazení mezi jednotlivými pastorky, tak v opotřebení. A navíc jsou tak úžasně stříbrný... :-)
Takže bych řekl, že ani ty jejich espédéčka nebudou špatný. Obdobné systémy dělá např. Author, Ritchey..., taky to je "jenom" kompatibilní, neváhal bych je používat.
Já jsem si říkala,že už ty 11z pastorky na 8sp nebudeš potřebovat. Mám tu dva fungl nový a jeden "jak novej" nasyslený. I když jsem zmenšila talíře, tak 11z neupotřebím, dala jsem na silnici nejmenší 12z a na krosce jsem na novou kazetu dala ten 11z ze staré, je tam jen do počtu, škoda špinit novej a myslela jsem na tebe :-)
Tak šlehače vajíček (Egg Beater) jsem definitivně zamítl. Sice se mi na jednu stranu pořád líbí, v jednoduchosti je síla, ale na stranu druhou, jejich výhody zkrátka nejsou pro mé užití.
1) Odolnost proti zanášení bahnem v 99,99% času nevyužiju.
2) Nutnost vylavírovat nové kufry se mi taky nezdá jako lákavá.
3) Krajně se mi nelíbí jakým způsobem se ta minimální kontaktní plocha projídá botou, nutnost kompenzovat to gumovými návleky a kovovými chrániči kazí původní jednoduchost
https://www.youtube.com/watch?v=nkzX9MVMHKM
4) Snadné nacvakávání a vycvakávání ani stupně volnosti v zacvaknutém stavu se mi nezdají jako přidaná hodnota - s nástupem a výstupem má zkrátka moře času.
Ještě zvažuju od stejné firmy řadu Mallet, což je stejný mechanismus, ale s pedálem okolo, což by ohlo zredukovat problém alespoň s bodem 3).
Jelikož mám relativně měkké (choditelné) boty, platforma okolo zámku se mi zdá jako rozumný nápad. Prozatím další nápadníci jsou
SHIMANO Saint PD-M821
EXUSTAR PM824
Výzkum a pátrání pokračuje...
Já jsem zjistil, že mi z mých Shimano M-324 vypadl šroubek, a je nějaký nestandardní. Tak jsem to chvíli neřešil, a po čase jsem objevil další dva vypadlé šroubky po obvodu. Tak jsem si říkal že na to kašlu a koupím nové pedály. Pokud bys (nebo někdo) chtěl ty původní M-324 v relativně dobrém stavu ale bez několika šroubků, třeba na náhradní díly, můžu poskytnout.
No a koupil jsem místo nich Shimano M520. V porovnání s 2x dražšími M540 jsou asi o třicet gramů těžší, ale to jsem si řekl, že stejně proti M324 je ušetření hmotnosti a na lehokole až tak gramařit nepotřebuju. Jediné co mě nahlodávalo bylo, že možná M540 mají lepší ložiska nebo něco. I v některých diskusích to někdo zmiňoval. Ale pak tam byla odpověď, kde někdo poslal servisní manuál se seznamem náhradních dílů, a pro M520 i M540 jsou tam přesně tytéž. Tak jsem koupil ty levnější M520.
Zkušenost: jezdí to, dovoluje to větší výkyv do strany (ano, kolena jsou radši), a opticky to má myslím větší "díry" všude, tak by to přecejen mohlo být tolerantnější k nějakému blátu (ale zatím nezkoušeno). A snadněji se s tím prochází s lehokolem dveřma. A nemuset lovit tu správnou stranu je fakt úleva.