Dobrý den, potřeboval bych si pořídit duše na kolo a osvědčené, spolehlivé lepení. Typ kola je krosové Autor Stratos. Prosím, doporučte mi kompatibilní, je mnoho zboží, nevyznám se v tom zcela, nejlépe objednatelné z webu. Děkuji za radu. V poslední době mám dost defektů - asi něco dělám špatně, možná jsou sjeté pláště.
Jestli mas hodne defektu, pak to neni o dusi, ale o tom, ze
- bud mas sjete plaste
- nebo potrebujes novy pasek do rafku
- nebo mas proste pidi-stripek nekde v plasti.
Idealni je udelat si diagnostiku, kde se defekty delaji. Tam hledej v plasti nebo na rafku.
Nebo má ještě podhuštěná kola. Spousta lidí žije v představě, že kolo nafoukne pidi pumpou, kterou vozí na kole a tlak pozná palcem...
Není problém nafoukat pidi pumpičkou. Ta moje dá bez problémů 7 barů. (vyzkoušeno) Co tam máš dál? :-)
Nafoukat se dá, ale je to opruz (vyzkoušeno) a lidí jsou líný. Že spousta lidí jezdí na podhuštěných gumach ke fakt, který se dá potvrdit prostým pohledem, netřeba nic měřit...
Taky je otázka co kdo považuje za podhuštěné. S max tlakem je to jak s rychlostním limitem na silnici, je to max povolená hodnota, nikoliv hodnota, které potřeba se bezpodmínečně držet.
Pokud v oblasti kontaktu s vozovkou pneumatika ztrácí cca polovinu své výšky a v rytmu šlapání se pohupuje mezi 1/3 a 2/3 považuji ji za podhuštěnou.
Bavíme se o asfaltu a běžném bicyklu který se reálné užívá třeba k dojíždění do práce.
Na pláštích, které jsem dosud na kolo kupovala, byla vždy hodnota od-do. Pod hodnotou od je to podhuštěné a plášť trpí, nad hodnotou do je to taky špatně. Hustit se má v uvedeném intervalu.
U max tlaku si celkem dokážu představit, že by překročení mohlo narazit na pevnostní limity použitých materiálů. Ale u minimálního tlaku nemám problém 25 kg dítěti nafoukat 1 bar i když na plášti je minimum 2.5 bar.
Dovolím si hodně oponovat. Na tlak foukám jen silničku, treka spíš jen orientačně na tlak, před jízdou bohatě stačí ověřit palcem. Treka po cestě je dobré občas upustit a opět dofouknout podle podmínek a horák v podstatě ani na tlak foukat nejde, jen na palec podle podle momentálních podmínek.
Doma dílenskou s tlakoměrem mám, ale sebou vozím jen malou airbone, která maximálně vyhovuje a nafoukám i silničku, horáka hravě.
A to, že někdo občas jede na podhuštěném je k vidění spíš jen po městě u dopravních kol do práce a školy, jinak jen hodně vzácně a i to se špatně odhaduje, protože těžko vědět odkud vyjel a kam pojede a jestli to tak nemá záměrně podle podmínek.
Já vždy foukám na nějaký tlak uvnitř toho rozsahu co je napsán na plášti. Přečetl jsem si kdysi u Schwalbe, že vzhledem ke konstrukci pláště (konkrétně jde o nějaký z Marathonů) nelze správné nahuštění určit "palcem" a tak se tím řídím.
Marathony jsou s tou obručí dokola docela výjimka a extrém...
Zkušený cyklista lecos odhadne a vyloženě špatně to neudělá. Ale naprostá většina kolařů ani netuší, na jaké tlaky má foukat. Vidím to všude kolem sebe a velmi často i tady na webu - třeba zrovna toto téma.
Kouknul jsem na trekingové pláště (řešíme tady nejlevnější z nejlevnějších). Mitas Flash se fouká až na 700 kPa, pro mě srozumitelnějších 101 PSI. Pumpička Force Easy Duo dokáže pouze 80 PSI, obdobně další mini pumpy.
Běžný kolař po 20 sekundách foukání je zpocený až v trenkách, sáhne na plášť palcem a řekne: "Dobrý". V plášti má 30 PSI a jede dál než znovu cvakne o obrubník (následuje dotaz, jakou duši koupit...).
Ty správné huštění poznáš, ale 90% kolařů ne. A 100% z nich nikdy cestou neupouští a nedofukuje podle terénu. Já cestou dofukuji pár PSI bombičkou, protože je to pohodlnější a míň se nadřu :-))
U silničky to je jednoduché, jsem zhruba váhově uprostřed, tak také foukám na střed rozsahu podle výrobce.
U treku mám základ vzadu 60 a v předu 50 psů a případně lehce uberu podle toho kudy jedu, ale pod 40 a 30 nejdu. Na cestě upouštím když neplánovaně najedu na horší povrcvh a nech se trápit nebo si i nabít hubu třeba na mokré hlíně, trávě, štěrku apod, tak tadši upustím a pak dofouknu, je to hned a těch pár šťouchů neunaví tolik jako nevhodně vysoký tlak.
A u horáku, fouknu 40 psů jen když obouvám aby si plášť sednul, pak uberu a až vyjedu tak tlak upravím podole toho kudy a jak jedu. Ne vždy to přesně odhadnu nebo se výrazně změní podklad a tak se stane, že ještě jednou tlak upravím. Upuštění i doufání je hned a dobrou pumpičkou určitě neunaví.
S bombičkama zkušenost nemám, na silničku to bude určitě dobrý.
A nemohli byste mi doporučit duši? Případně i ten pásek, je tam červený vlepený na ráfku, mám náhradní nasazovací, který se nelepí na ráfek, je v něm jen otvor pro ventilek... Aktuálně žádnou duši nemám a aspoň jednu bych s sebou měl vozit... už jsem několikrát tlačil kolo zdaleka, v noci nic příjemného... pokazilo mi to výlet.
Zajdi do cyklobchodu a kup jakou maji. Nehledej v tom vedu.
Vic nez znacka je dulezite mit spravny rozmer a typ podle ventilku.
Ja kupuji duse v LIDLu, kdyz je cykloakce. Pokud doslo k defektu, tak to zatim nikdy nebylo zavinene nekvalitni dusi.
Duše se kupuje na rozměr ráfku a velikost pneu, ani jedno jsi neuvedl.
Na duši samotné je máloco zkurvit, já osobně si kupuju Schwalbe, ale to jen proto, že se mi líbí jejich festovní ventilky.
ventilek je galuskový. chcete uvést průměr kola? v obchodě mi dali duši, když jsem řekl, že je to krosové kolo...
Potřebuješ průměr kola a šířku pláště. Jiná duše je na úzkou silniční žiletku a jiná na MTB i když je průměr kola stejný. Potřebuješ,aby ta šířka duše odpovídala Tvému plášti. Mohlo se stát,že Ti prodali užší,když jsi jim řekl jen ten průměr a to,že máš MTB. V takovém případě ji teď neustále přefukuješ a proto ty defekty.
My rozmer nepotrebujeme, ten potrebujes ty.
Pokud mas krosove kolo, pak mas asi rozmer 27,5 x asi 1,6. Rozmer najdes na boku stavajici duse.
radko, dovolím si opravit-
Trekingy bývají nejčastěji 28" -jiné značení je 622 a obvod 700, ale stále je to stejná guma(poznámka pro autora vlákna)
Mě ho uvádět nemusíš, podívej se na bok pláště, tam se píše rozměr. Bude to něco ve formátu "26x2.00", podle toho vlez na svůj oblíbený e-shop. První číslo musíš dodržet, pro druhé bude mít duše nějaký rozptyl, tak aby ses do něj strefil. Pokud budeš mít rozměr hraniční, tedy takový co pojme menší i větší velikost, vzal bych tu menší, jinak hrozí že se duše bude krabatit a překládat, což nechceš. Pak zvol správný ventilek, Galuska má menší průměr, klasický cyklo a autoventilek je záměnný (z hlediska díry v ráfku). Konec, šmytec, víc magie v tom nehledej.
700x35c je údaj na boku pláště Ritschey Speedmax.
No a podle toho 700x35, což je obvod 700mm a 35mm šířka si pořídíš příslušné duše. Podle všeho něco jako 28x1,75.
Mohli byste, prosím, doporučit kompatibilní z tohoto webu? Děkuji.
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-kolo_k982...
https://www.kupkolo.cz/komponenty-na-kolo_k982...
Tady si vyber. 700 je tam přímo uvedeno a ta dvě další čísla uvádí šířku od-do. Ty máš plášť 35, tak cokoliv, kde je v rozsahu 35 obsaženo a má to FV ventilek, to je tam taky uvedeno.
Vybral jsem tedy toto:
https://www.kupkolo.cz/duse-cross-schwalbe-sv17...
ale protože je toto zlevněné, raději se zeptám, jestli by šlo i toto:
https://www.kupkolo.cz/duse-pro-crossova-kola...
Musím ale platit poštovné, takže by se mi hodila levnější varianta, budu pořizovat 2 kusy. Pasovala by teda ta Rubena, když mám 700x35c?
Nebo tohle:
https://www.velo-team.com/duse-na-krosove-kolo...
Hele, promiň, ale to už si snad z nás děláš legraci. Nebo neumíš číst.
Jinak si nedovedu vysvětlit, že nejenže nejsi schopen vybrat duši pro svoje kolo, ale když se někdo dobere toho, že máš rozměry cca 700x35 (doufám, že sis to ověřil na svém pneu) tak to nedokážeš ani přečíst na tom odkazu na netu, když to tam máš zcela jasně uvedené.
Pokud jde opravdu o defekt po propíchnutí, pak bude vina v plášti(sjetý, řídká osnova, nekvalitní směs- na duši jen při podhuštění)). Já používám Schwalbe s klas. ventilkem(při poruše pumpy má na kl. ventilek doma pumpu každý)hlavně pro jejich těsnost a životnost. Ani po měsíci se tlak nesníží, není třeba dofukovat a směs je kvalitní- duše "nestárne". V kombinaci s pláštěm Continental ride tour 622x37, příp. Schwalbe Land Cruiser 622x37 jsem nemusel řešit defekt(při správném huštění)přes pět let. Řídím se heslem "nejsem tak bohatý, abych kupoval laciné věci"... ;-)
Já mám přední Schwalbe 28x1,6,to je dost možná ještě originál a zadní Continental extra tour s výztuhou proti defektu. Zadní má autoventilek,přední,která bude za chvíli sjetá a nechce se mi ji zbytečně přezouvat jen tak,má duši s cykloventilkem. S sebou vozím duši s autoventilkem,kdybych musel řešit cestou defekt. Jinak na ten cykloventilek mám z Aliexpressu redukci. Až budu měnit ten přední plášť,tak tam samozřejmě tu duši s AV dám také. Jinak žádný problém a žádný defekt. Čas od času jen dohustím autopumpou.
Máme jen duše na autoventilek, ani nevím, jestli bych cykloventilek napumpoval. Ale máme duše schwalbe, continental i naši klasiku, a všechno uchází zhruba 1bar za měsíc. Na všem, na kolech, koloběžce i kárečce.
S redukcí bys to dal.
https://www.teamsport.cz/cyklistika/komponenty...
Pokud Ti křivdím, omlouvám se, ale mám pocit že si tady z lidí na fóru děláš kozy.
Ptáš se způsobem jakým jsem se ptal paní v obchodě když mi bylo 12 let.
Jsi zde už 10 let, tak bych předpokládal že alespoň základy technického povědomí o kole máš.
Nelze se poradit mimo web, všichni mají auta a dívají se na mne svrchu jako na mimoně, který jezdí na kole...všichni řeší auta, elektromopedy, zaznamenal jsem nárůst motocyklistů... já preferuju slušnou duši, ale nebažím po nejdražší značce. Takže mi jde o doporučení nejlacinější na 700x35 c, se kterou bych se nemusel bát vyjet nadlouho. V obchodě předloží drahé kusy, nejsou povinni hledět na snahu zákazníka ušetřit, jde jim o zisk, kdysi jsem chtěl poradit, jak si mám seřídit véčkové brzdy, koukali na mě jako na blázna...myslel jsem, že tady je to lepší a píší sem lidi, kteří jezdí na kole rádi.
Jj, autaři jsou zlí, koukají na mne svrchu jako na mimoně.
Prodejci jsou taky zlí, prodají mi nejdražší zboží.
Jsem si jistá, že kdybys navštívil první cyklokšeft s dotazem, jak koupit duši na své kolo, tak ti poradí.
Veruže už mám veľa gumičiek nastrihané z duší.
Drobné trhlinky od ráfikovej strany. Skúšal som aj zalepiť, ale o kúsok ďalej opäť. Tak vyhodiť, a to neboli žiadne starinky.
Rubena Náchod měla nejednou blbou gumovou směs- obě záložní duše co jsem měl byly po zimě na vyhození- přesně jak píšeš- mikroprasklinky v přehybech.
Záložní pláště totéž.
Nové, nepoužívané skladované rozumně.
Stejná zkušenost i s Kendou (tam teda plášť) a Schwalbe- ale tam to byla asi přeskladovaná duše z obchodu.
dnes pokud kupuji duše a mám na výběr značku, kupuji Hutchkinson a Michelin. Ale nemá to žádné zdůvodnění - prostě se mi tyto značky líbí.
Já na falcáky (28*2 a 1/2 palce) kupuju zásadně jen Švalbiny s klasickým cykloventilkem. Nic lepšího není. Jako jediné drží tlak, a vydrží i několikerou výměnu pláště. Rubeny a Kendy nějak divně ztvrdnou a i když se zabalení duše do falců věnuju pečlivě, obvykle při druhé výměně pláště explodují. Rezervní Švalbiny vozím v brašničce jak na falcáku, tak na krosce i silničce, schválně jsem je nafoukl a strčil do sudu.. teď jsem se díval, žádná bublinka (a to jsou brašničkový ca 5 let)
Nemate taky jako ja pocit, ze kvalita dusi, a zejmena ventilku ktere v nich jsou, se nejak podezrele snizila? Uz jsem koupil nekolik dusi, a jsou to nekonecne problemy s uniky vzduchu pres ventilek, neco co jsem jeste pred par lety nezaznamenal. Jakoby vsichny znacky si to nechaly delat u jednoho vyrobce nekde v Asii. V Evrope za chvili asi nebudem vyrabet uz vubec nic.
Já ten dojem nemám. Zatím žádný problém s ventilkem, jen jednou to utíkalo přes ventilek, ale to bylo tím, že byl špatně dotažený, tak stačilo dotáhnout ventilek a pak už žádný problém.
Já ten dojem taky nemám. Za ty roky co vozím už jen bezdušáky se problém s ucházením kola vyřešil úplně a problém s defekty se limitně blíží nule :-))
Tak kdyz vozis bezdusaky tak logicky nemas s dusema problem, nechapu tvou odpoved.
Že by náznak toho, že přechod na bezdušáky řeší řadu problémů?
Asi jsem to napsal příliš komplikovaně...
Je zajímavé, že u aut a motorek byl přechod na bezdušáky docela rychlý a kompletní u všech, ta u kol to je takové hodně váhavé
Řada lidí se nechá ovlivnit někým, kdo zná kolegu, který má sestřenici jejíž kamarád v práci říkal, že je to celý špatně. A jak se jednou dostanou do této sociální bubliny, jen se navzájem ujišťují o své pravdě.
Řada lidí má strach z "nového". Je to pro ně cizí, složité a nepochopitelné.
Cca před rokem tady byla debata. Spousta lidí "věděla" že když píchneš, budeš celý od latexu a nepůjde to vyprat :-))
Racionální argumenty dnes často nefungují.
Ten systém vznikl, jmenovalo se to UST, ráfky fungovaly bez oblepování lepící páskou a pláště těsnily bez toho aby se do toho lila nějaká břečka. Ale pak to zase zmizelo a zůstaly jen ty bastl řešení.
Není to žádné bastl řešení.
Těsnící páska se dává pouze do ráfků, které mají otvor ve vnitřní stěně a je vidět nipl. Je to pro ty, kdo nechtějí kupovat nové ráfky, protože mají třeba špičkové, ale s dírami.
A "břečka" se do toho lije ne primárně proto, aby utěsnila plášť, ale proto, aby se průpich na obvodu pláště automaticky zacelil a biker to nemusel řešit. Bez té "břečky" by to vůbec nedávalo smysl.
Diskuse na bike-foru mám prostudovaný, uvažoval sem, jestli by to pro mě bylo zajímavý. Většinou to dlouhodobě bez tmelu netěsní, plášťům propouští bočnice, problémy s páskou, ventilky. Z mého pohledu to prostě je bastl, zvlášť když vím, že existovalo UST, které fungovalo jako na auto a moto, guma se nasadila na ráfek a drželo to i bez tmelu.
Připadá mi, že vůbec nechápeš princip. Latex je tam primárně proto, aby se díra po trnu na obvodu pláště sama zacelila. Když tam latex nebude, tak jsi prostě píchnul a dál nejedeš.
Před rokem ve stejném tématu jsem k tomu dával i video. Pokud jsi ho nepochopil...
Jenže ten tmel funguje několik týdnů a konec. Sou lidi co po prvotním zatěsnění to vozí suché a nalejou tam tmel až když píchnou.
Ale houby. Nic o tom nevíš a jen plácáš nesmysly. Až budeš mít praktickou zkušenost, tak se k tomu můžeš relevantně vyjádřit. Takhle jen opisuješ něco, co někdo jinej někde zaslechl.
Pro rozumné: latex měním na jaře a preventivně na podzim. Nic mi nezasychá.
Přečti si o tom něco, pak se teprv dohaduj.
A nemohlo by to být třeba tím, že když ti na kolo nasadím auto-moto gumu, tak se zblázníš z hmotnosti?
Cyklopláště jsou prakticky papírový právě proto aby nevážily metrák, což pak samozřejmě přináší kompromis ke vzduchotěsnosti.
Na autě jsem foukal gumy když jsem je měnil na jaře a na podzim a jinak jsem na co nešáhl, na šlapadle musím tak co týden dva dohustit i s dušema.
Pokud vim, system UST ma patentovan Mavic nebo Hutchinson, kteri s tim prisli jako prvni. Asi to drzi moc u krku a proto ostatni vyrobci pouzivaji TLR. Mel jsem to na starem celoperu (Crossmax), a skutecne to perfektne drzelo tlak i bez tmelu, k tomu to byvaly robustni plaste ktere jsi hned tak nepichnul, tmel tam ale vozis prave kvuli pripadnym defektum. Ale ne Latex ktery pouziva vseved, protoze sundavat zaschly latex z rafku je pro otrle povahy na dlouhe zimni vecery, pouzivej radsi tmely na jine bazi.
Ne vazne, ze bych to snad nepochopil ze mas bezdusaky? Nebo ze bych nevedel ze to existuje? Nebo ze bych to snad sam nevozil na nekterych svych kolech uz cele roky?
Ale jde o cestaka. S 26 palcema. S 36 paprskama. Bez UST rafku. Bez TLR rafku. Sehnat to uz nejde. Bastlit to nebudu.
Asi jsem to napsal prilis komplikovane, ze jsi nepochopil, ze se KURVA ptam na DUSE pane vsevede?
A jé, zase Audistický povyšování, vytahování a machrování.
Neni to spis o tve jesitnosti?!?
Oba jste velmi zkuseni v oblasti techniky, ale mam pocit, ze ty mas s druhym kohoutem na jednom hnojisti problem.
Jediným smyslem toho komentáře bylo se vytahovat a vysmívat těm co jezdí duše.
Máš možná nějaký problém, když to takto vnímáš. Byla to informace, že bezdušové systémy jsou bezproblémové.
Bezdušově může jezdit doslova za pár korun každý (biker). To je snad něco k vytahování???
Možná bys své příspěvky neměl psát po půlnoci...
Za pár korun? Prosím o tip na bezdušové nebo ideálně UST ráfky za pár korun.
Každé trochu slušné kolo má dnes ráfky, které jsou přizpůsobené pro bezdušový provoz. Stačí si koupit ráfek, což stejně "pravidelně" děláme, k tomu běžný plášť s označením tubeless ready nebo tubeless easy a je vyřešeno. Pokud se podíváš na svůj bike, velmi pravděpodobně tam "bezdušový" ráfek najdeš. Kup si těsnící pásek a trochu latexu a máš za pár kaček vyřešeno.
Žádný speciální UST ráfek ani plášť nepotřebuješ. Ustrnul jsi v dávné historii.
Do 16" kolesa asi koľko by som potreboval a akè mlieko máš osvedčené, prosím Ťa? Ďakujem
Určite by som našiel na int., Tvoj názor je ?
Já dávám do 26" i do 27" cca deci. Do 16" bude bohatě stačit půl deci - a pár kapek pro sichr :-))
Kupuji "caffélatex" od effetto mariposa. Výrobce doporučuje dokonce jen 60 ml pro off road a 30 ml pro silnici. Kupuji litrovku, zavřené to vydrží dlouho.
Mám kolo z roku 2016, Maxbike Tana, Komplet na Deore včetně brzd a nábojů, Raidon, tehdy nějakých 24 tis. Netuším, jestli je to pro audistu slušné kolo. Ráfky Remerx Fastdisc bezdušové nejsou, přední kolo po 21 tis. km je v pořádku, nemám důvod kupovat nové, zadní kolo trpí víc, takže mám další dvě, ani jeden z ráfků Remerx Rocky Disc a Force Basic bezdušové rovněž nejsou. Původní pláště Rapid Rob bezdušové nebyly a Smart Sam co mám teď taky nejsou. Předělávka na bezduš nová kola nové pláště cenově nesmysl. A teď se Smart Samem nemám defekty ani s dušemi.
Schwalbe Racing Ralph je teď na Koloshopu v akci za 690 korun. Mě to jako cenový nesmysl rozhodně nepřipadá. Naopak je to velmi levné.
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...
Všechno je teď dražší než před lety. Jsme ve válce a i díky vrtulníkovým prachům minulé vlády máme inflaci ke 20 procentům. To si holt budeš muset zvyknout.
A pokud žádný z tvých ráfků není připravený na bezdušový plášť, tak si prostě vybíráš špatné ráfky. To je celé.
Chápu, že pro řadu lidí (asi tedy i pro tebe) může investice pár stokorun být problém, ač je přínos velmi výrazný. Tak prostě bezdušáky neřeš a jezdi na obyčejných kolech. Jen prostě nechápu tvoji zatvrzelou potřebu plivat na léty prověřené řešení...
26" a nedostupné, fakt vtipný.
Dva pláště, záplety, ventilky, tmel, páska. To bych za pětilitr nepořídil, na kolo za 25 nesmysl.
Neřeš bezdušáky, nejsi evidentně cílová skupina.
dovolil bych si kontrovat na tuto skvělou nahrávku že cílovou skupinou pro bezdušáky jsou "...."
Ale ne , neudělám to. Chápu že Ty jsi s nimi spokojený, ale pro např. moje použití jsou zbytečné.
(na rozdíl od jiných se nad tím nepozastavuji- deset lidí, deset chutí)
Jéé, tak už vím, čím to bylo! Nemáme audinu!
(Asi před rokem se můj muž rozhod, že si přestrojí kolo na bezduše, bylo to celkem narychlo a nepovedlo se mu to napoprvé. Tak to přestrojil zpět na duše a odjeli jsme na kola s tím, že na to potřebuje víc času. Čas se zatím nenašel, ale už aspoň vím, že chyba je v tom, že nejezdí audinou:-))
A jak ten čas letí!
Už je to skoro rok a půl.
https://www.nakole.cz/diskuse/29292-jezdite-na...
Tehdy jsem se zajímala o rady, návody, zkušenosti s bezdušemi...no a dověděla jsem se opravdu hodně o kravském mléce, jeho tučnosti, jak se převařovalo a jak se na něm dělal škraloup.
Nakonec to skončilo tradičně u očkování a jeho zbytečnosti.
Naučilo mě to se zde raději na nic ohledně kola neptat:-))
T
Letmo jsem do toho nakoukl a hned prvních asi dvacet příspěvků je jen k věci a dobře napsaných.
Asi se tam pak nějaká zcestnost našla, ale to vždycky, ale to důležité tam určitě je.
A to zas máš pravdu. Nějaké skutečně relevantní zkušenosti tam zazněly. Nejčastěji vesměs od místního audisty (sorry ckp13, nemyslím to zle).
Jinak vesměs nanic.
Mlíko, šibenice, Norimberský proces, prvorepubliková kola a....no jako vždy v technických tématech:-((
Když nechápeš jak je důležité správně svařit mléko, tak se nediv, že se vám nepodařilo přezout na bezdušáky.
Jako bys nevěděla, že všechno se vším souvisí :o)))
Co se týče kravského mléka a jeho převařování, tak myslím, že jsem to kapírovala celkem dobře.
Co se týče duší, tak to letos bylo horší. Píchla jsem třikrát za sebou zadní, pak jsem koupila nový plášť.
A pak jsem odjela s vnoučaty na kolovýlet. Jeden den jsme na Krobotově mlýnu pomáhali holce, která máčela duši v korytě pro koně. Druhý den jsem píchla přední. A máčela duši v umyvadle.
Vlastně to bylo docela fajn. Myslím, že děti pochopily, proč takovou zdánlivě blbost, děláme.
Ovšem dodnes nevím, co s tím má do činění audina a jak tu souvislost dětem vysvětlit:-))
Problémy mívám jenom s veloventilky, kterým vždycky po několika letech zpuchří těsnicí hadička. Bylo to tak vždycky, žádný trend poslední doby. Až ty duše dožijí, nahradím je autoventilkovými, s těmi jsem nikdy problémy neměl a jiné už ani nekupuju.
To, že se kolo musí zhruba jednou měsíčně dofouknout, považuji za normální - vzduchotěsnost gumy není dokonalá, sem tam se nějaká molekula procedí.
OK, tak asi mam jen smulu na vadny kusy.
Svého času mi taky poměrně brzo ucházely nové duše. Utažení ventilků moc nepomohlo. To bylo na treku a foukala jsem tak 3-4 atm. Pak jsem tam jednou nafoukala 6 a od té doby to drží, jak kdyby ten ventilek potřeboval zevnitř nějak popostrčit :-) Mám je na kole dodnes, jezdím teď víc na silničkách, ale z treka jsem udělala zimní krosku a drží to tlak přes celé léto, schválně jsem se byla podívat, dá se na tom hned odjet.