Ahoj, jak znamo tak stredak Bafang BBS02 rad docela topi. zaklad je hodne ho tocit, ale presto teploty ve vedru na delsi trase rostou. Udelal jsem chlazeni pomoci pasivu, presne sednou na stred motoru. Pouzil jsem jich 19 ks a docela me prekvapila jejich ucinost. Teplota byla o cca 5 stupnu dolu. Pri stejne trase kopci, prevodu, rychlosti a asistecnim stupni. Takze kdo rad vylepsuje tohle docela funguje, Akorat cisteni bude asi otrava :-)
pasivy zde: https://tinyurl.com/3myecmat
Ještě strana motoru.
tomu chybí už jen vodní okruh...
Na tom obvodu je vcelku chápu, ale tenhle bok bude spíš jen víko, ne? Tam se toho moc neuchladí...
Jak z toho budeš dostávat bláto? Wapkou a šrobouvákem?
Bláto opadá, a když se to bláto oživí vodou, tak to bude líp chladit :-D
U Bosche chlazení přidělávat nikdo nemusí, a dostává zahulit ve vedru a těžce naložený...
Je tu několik témat o problémech s tím Bafangem, přehřívá se, nemá výkon, atd, a stále to někdo kupuje.
Problém v přehřívání není jen o tom, že stroj uvaříš a chcípne, ale také o tom, že výkon, který protopíš prostě tomu motoru pak chybí.
Prostě buď teplo, nebo mechanický pohyb.
Chlazení motoru je odstraňování následků, když už se na něco soustředit, tak na odstranění příčiny proč tak topí.
Motor asi běží v pomalejších otáčkách, než by optimálně měl.
Ten Bosch a Bafang jsou i nyní stále s permanentními magnety? Je ta účinnost tolik závislá na otáčkách? Nebo ten Bafang je prostě levněji vyrobený a má větší ztráty v železe cívek?
To vůbec netuším.
Řekl bych, že dost dělá řídící jednotka, snímače a software. Ale je toho plný fb, pořád se to někomu hřeje.
Tohle castecne spolu s lepsim chlazenim a spravnym razenim resi opensource FW, ktery pred dosazenim mezni hodnoty automaticky snizuje vykon.
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
V budoucnu se chystam do ridici jednotky dat lepsi mosfety, tak abych mohl jit nad 25A. Aktualne mam 52V baterii a 25A coz je hrana bez chlazeni, s chlazenim je to OK, ale pokud bych chtel jit vys chce to efektivnejsi mosfety, ktere min hrejou. Stator a rotor ma BBS02 chladnejsi pri provozu ale kontroler ma rezervy. Pak si myslim ze bude realne nastavit kolem 28A. Jinak Open Source ma limit 32A jak pro BBSHD tak pro BBS02, je to nerelne nastavit, ale myslim ze tech 28A s tema upravama bude OK a pak jsme na vykonu 52V varianty BBSHD. ktera ma v ofiko FW limit prave tech 28A. je jasny ze HDcko s timhle FW muzete nastavit na maximum tedy 32A, ale porad dobry ta tenhle moturek.
Ono to celé vzniká hlavne tým, že Bosch má zrejme o niečo lepšie sprevodovanie a "250W" a BBS 02 má "750W". Proste Bafang je na tom technologicky trošku horšie ale hlavne sú limity posunuté hodne nahor v snahe z toho dostať čo najviac. Verím že ak by sa do toho Boscha púšťalo toľko čo dostáva ten bafang a bez limitu 25km/h tak by sa piekol tiež. Niečo urobí aj rozdiel v spôsobe spolupráce motor/nohy. Bosch nikdy nepracuje bez pomoci nôh, Bafang túto "výhodu" nemá, musí makať aj sám alebo s minimálnou pomocou jazdca.
Ano motor musi bezet v optimalnich otackach a jeho kadence vys nez uslapes. Ostatni je trochu jinak BBS02 je efektivnejsi nez BBSHD a to z toho duvodu ze HD ma odolnejsi ale mene efektivni konstrukci statoru, poloha a tloustka magnetu a taky proto ze HD je uz pri slapani upne mimo otacky, proste 150 neuslapes, BBS02 s 120 je v tomhle lepsi protoze ma vic cyklistickej projev oproti HD, ktery je spis moped. Proto zustavam u BBS02 a nejdu do HD, protoze BBS02 je pro me lepsi motor, jen se musi hlidat na teplota a otacky, protoze je proste mensi a ma tim horsi chlazeni pri skoro stejnym vykonu. Takze to ze by mel BBS02 horsi ucinnost je kravina je to presne naopak. Mechanicky je na tom HD samozrejme lip o tom se nehadam. Jen mi vadi ze tady vsichni BBS02 odsuzujou a pritom jdou jen po povrchu. BBS02 je pro cyklisty lepsi, ale musi se jezdit rozume a radit a hlidat teplotu a treba i zlepsit chlazeni... Me to docela pomohlo, teren nejezdim a neni problem to jednou za cas vycistit. Jinak cerpal jsem zde: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Ne všemu co píšeš rozumím, ale pokud jsou optimální otáčky na klikách 150/120 otáček chce to mechanickou změnu.
Neznám křivku výkonu a účinnosti pro daný motor, ale pokud motor chce 150/120 otáček tak bych začal změnou převodového poměru. (míněno mezi motorem a klikami)
Že je to velký zásah mi je jasné- kompletně překopat převody.
Ano zpřevodování je u obou motorů stejně, jen HD má jiný stator a vinutí tím pádem jeho efektivní otáčky jsou výš. Křivky účinnosti jsou právě v tom odkazu který jsem dával nakonec příspěvků. Je to podrobné srovnání bbshd vs bbs02.
Ještě s bbshd často jezdí třeba jen s třema pastorkama, zbytek dají podložky, pastorky jsou od 24-42 a převodník malý cca 40t a nechají to na motoru. Prostě nešlapou a motor to ocení protože točí vysoký otáčky. Ale tohle třeba já nechci, chci pořád jezdit jako cyklista.