Ifča dostala e-kolo, a dělá, jakoby nevěděla, že tyhle věci jsou tu už pár let. Nechápu proč, když v tomto oboru jsem fakt "doyen" zdejšího webu, mě blokla. Nebo chápu, bojí se pravdy.
Bláboly o tom, jestli e-kolo je moped nebo motorka?
Proč? O tom jsme se bavili před 10ti léty se stejným výsledkem. E-kolo je jen pro hendikepované nebo důchodce? A kdo jednou sedne na kolo je lenoch a prdel nezvedne? Dokázal jsem na cestách, které málokdo z vás udělal, že je to lež.
Kde vidím problém?
Ifča dostala težké kolo z Bafangem. Podle toho, co popisuje, možná ani nemá torzní snímač. Podle toho jak moc točí nožkama, jí to pomáhá. Možná ne, nečetl jsem to všechno, ale odsud se musíme odpíchnout.
Zapomeňme na nábojové motory, ty jsou dobré pro ty mopedy. Moderní e-kolo má středový motor. A torzní snímač. Přípomoc není řešena jak u starých Bafangu tím, jak rychle kmitáš nožkama, ale tím, jak moc se do pedálů opíráš.
Mám auto - co s ním?
Posrche, VW, nebo, Dacii?
Prostě takhle se debatit nedá, ty rozdíly jsou zásadní, a protože ti Dacie v kopci hapruje, neznamená, že to udělá Porsche.
Samodoma, sorry, ale fakt jsme v 21. století.
Tudy cesta nevede. Neušetříš nic. Ze začátku to vypadá levně, ale pak se to začne nabalovat...
Mám to za sebou, fakt, ne vyčtené. Bafang co jde namonotovat na cokoliv?
Sorry, před 10 lety to mohlo být zajímavé.
Cena.
ta hraje roli, ale je dobré si pamatovat a vědět, že nejdražší na tom kole je baterie, ne motor. A kolo samotné, jeho komponenty. Motorizace tím nejdražším Boschem stojí asi 25 tisíc. To co dělá tu cenu kola navíc, je to samotné kolo.
Jaké e-kolo potom můžeš koupit za 35 tisíc????
Tím nechci zavrhovat přestavby. Ty mohou být velmi ekonomické pro dojíždění do 15 km, včetně nábového motoru. Cesty do práce a zpátky (i když levněji než přestavbu jsem za tímto účelem koupil e-skutr)
Bláboly co čtu v "mám e-kolo co s ním"?
Na e-kole dneska jezdí tak 40 procent cyklounů, co jsem na cestě potkal.
10 let vývoj