Mám přípřah co se připíná na osu zadního kola.
Na tahání čehokoliv těžkýho (třeba 40kg psa) bych to spíš nedoporučil - ta zahnutá hokejka co jde od náboje kola k jedné straně přívěsu má tendenci docela pružit a za "vhodných" podmínek to rezonuje a je to dost nepříjemný. Vozík tě pak střídavě brzdí a postrkuje a k tomu se samozřejmě vlní do stran.
Ale to se projevuje spíš do kopců, kde na to člověk musí víc šlapat, po rovině to vcelku jde...
https://www.nakole.cz/diskuse/21541-nakladni...
... a hele, koukám, že už jsi na to reagoval 30.01.2017. Je vidět, že postupuješ opravdu rozvážně a nechceš zbytečně nic uspěchat!
https://www.nakole.cz/diskuse/21541-nakladni...
https://www.nakole.cz/diskuse/21541-nakladni...
https://www.retrocyklo.cz/ostatni/2385-tazne...
https://www.retrocyklo.cz/ostatni/862-tazne...
Myslíš na dvoustopý přívěs? Znám tři druhy ojí:
1) Zahnutá oj přidělaná na levý konec zadní osy. Šťouchání kola do boku je minimální, bočním smykům přívěsu zabrání umístění tažného kloubu přesně před těžiště přívěsu (přívěs tedy není v ose kola, ale posunutý o kousek doleva), předozadnímu kmitání se dá do určité míry bránit zvyšováním tuhosti oje.
2) Zahnutá oj přidělaná pod sedlem. Předozadnímu kmitání se dá bránit podobně, ale oj je delší, takže pro stejnou tuhost musí být tlustší. Do boku šťouchá o trochu víc než oj na ose, do určité míry se tomu dá bránit zužováním rozchodu přívěsu (takže drncnutí do jednoho kola vygeneruje menší zatáčecí moment). Výhodou téhle oje je možnost strkat vozík ručně, nevýhodou, že překáží nad zadním nosičem.
3) Přímá oj přidělaná na konzolu za zadním kolem. Předozadní kmitání nula, boční nevím, v zatáčkách by to teoreticky mělo líp kopírovat stopu kola, ničemu to nepřekáží a s vhodným kloubem je to bezpečné i při položení kola na bok. Podle mého názoru nejlepší, ale nemám ji osobně vyzkoušenou.
Kolik existuje druhů závěsných kloubů nevím. Nejčastěji se prodává něco pružného, co se nasadí na nějaký svislý čep; u toho je výhoda, že to nechrastí, ale má to omezenou nosnost. Mám vyzkoušený tříosý kloub ze šroubů, ten chrastil hodně. Hádám, že kulový čep bude s chrastěním asi někde mezi, s nosností kdekoli podle toho, jak si ho nadimenzujeme, a podle mého názoru je nejlepší.
Ta varianta 3) se dá udělat vlastně i z běžné kárečky a úchytu alá extrawhele. Ale ten opírací trubkový oblouk pro postavení kárečky bych musel domyslet. Nepotřeboval bych kupovat vozík, jen si asi vymyslím "adaptér" :-D
Ale to bych musel vlastně vyřešit zaeretování toho úchytu na kole "nahoru a dolů". Asi si to nakreslím, jestli to jde na odpruženou vidlici Mini.
Ten profil na oji máš v jakém rozměru prosím Tě na tém žlutém přívěsu? Nasadil jsi brouka a zdá se mi náročný jen na sehnání svářeče.
Na kárečce mám to madlo na 4 šroubech v obdélníkovém sponu, jen bych prostě přešrouboval madlo za tažné. Domyslet bych musel jen ten nosič.
Všechno 20x20x2 mm, ale kdybych to dělal podruhé, byla by oj tlustší a rám podvozku tenčí.
Ještě jsem to nevyzkoušel, ale mám na přívěsu kulový čep ze stabilizátoru přední nápravy (tzv. kosti). Věřím, že veškeré vlůle budou minimální, tudíž by spojení přívěsu s kolem mělo být pevné, ale současně pohyblivé do všech stran.
Já mám ISO 50,což je koule z auta.
Gramy nehonim,není to silnička
https://parezyhradec.rajce.idnes.cz/My_Cargobike/
Skoro se nabízí otázka, jestli je to ještě furt kolo =-O
Podvozky těch vozíků jsou z klasické velké káry?
Když jsem kdysi chtěl zapřáhnout tu svou, naměřil jsem jí šířku 107 cm, což je výrazně víc než minulý (80 cm) i současný (90 cm) limit šířky pro legální provoz na silnici. Přiznám se, že jsem se toho zalekl a tak aktuálně tahám užší (tipnul bych, že tu, co tu nahoře ukázal Favorit1970). I tak na ni policajti koukají všelijak a jednou už mi ji chtěli přeměřovat.
Jaké s tím tedy máš zkušenosti?
Šíří neřeším, musíš na to akorát myslet když někoho predjizdis,abys mu nezlomil nohu.
Za ty roky co s tím jezdím to už neřeším.
Navíc mám i vlek co má 132 cm na šířku a 4 m délku.
Podvozky jsou samozřejmě z káry ale prevareny na vyšší světlou výšku aby se dalo jezdit v lese přes pařezy a místo madla jekl 50x50.
Když já bych obytný přívěs, který se běžně tahá za autem, za kolem neutáhl. :-))
Měl jsem tu možnost trabanta používat a jelikož to byl vůz již letitý, odvezl vše. Díky 2 t byl ve městě úžasně hbitý. Bavilo mě, když při rozjezdu z křižovatky dával na frak okolním vozům. Že utáhl přívěs se nedivím, chtělo to jen držet v otáčkách.
Ony skutečně obytné přívěsy tahaly. K nám k Boleveckému rybníku do autokempu Ostende pravidelně jezdili každé léto soudruzi z NDR a za svými Trabanty a samozřejmě také Wartburgy obytné přívěsy měli. Také se pravidelně stávalo,že se některý z nich pokusil dostat do toho kempu z Bolevce,podjezdem pod tratí,zvaným myší díra a karavan tam rozštípal. Dnes už je ta myší díra rozšířená a zvýšená,tehdy se tam vešlo jedno auto.
Na oji "samodomo" nákl. přívěsu za kolo mám napevno kul. čep z řídící tyče a na nosiči díru pro šroub- upevním matkou M12 za minutku(do 50kg).
Na jednokolce jsou závěsy na ose náby...
Ještě je taková vychytávka "extrawheel", potřebuje speciální osičku na konci s koulema a dna které se zacvakne ta vidle přídavného kola a drží prostě jen pružením. Drží celkem fest a spolehlivě.
Vrtá mi hlavou, proč někdo tahá to přívěsné kolo na brašny a nepověsí je rovnou na zadní nosič. Nižší těžiště asi nebude zas tak velká výhoda. Smysl to asi má jen pro extra bagáž.
ony ty brašny na extrawheelu/ vozíku méně zatěžují zadní kolo.
No a praskajícího výpletu na zadním kole jsem si užil docela dost.
To bude v nedostatečném výpletu.
Já sám mám dosti přes metrák. Na skládací Esce imrvére vláčím kabelu s krámama, dále minimálně 1,5 + 1,5 + 2x0,33 litru pití, těžké nářadí včetně standardně velkých kombinaček, a ještě k tomu neskutečnou PĚTIKILOVOU přepravní brašňu.
A výplet drží od roku 2016, kdy jsem nechal instalovat nábojovou převodovku.
Vivat Kola - sport Štorek Řevnice!
Není třeba mudrovat o výpletu
https://www.axit.cz/d119700_thule_tour_rack/
Dají se přikoupit i postranice, dají se pověsit brašny, ovšem unese to jen 11 kg. Navíc, ty postranice jsou měkké, a těžší brašna je stáčí do výpletu.
Takže i s lehounkýma brašnama je to dost riskantní, a s brašnama ve kterých máš 2 náhradní baterie a nabíječky pak nemožné.
Fully nejsou určené ba turistiku.
Na celopéro je jen nosič Thule, aten ty brašny neunese
Žadná záhada.
Tak teď nevím, jestli máš špatný nosič, špatné kolo, nebo oboje. :-D
Celopeto MTB není určeno na cestování se zátěží na nosiči. Je určeno na dovádění v terénu.
Nosič i kolo je správné,jinej na celopéro tenkrát nebyl a nevím jestli je.
Jiné elektrokolo jsem tehdy neměl, přesto jsem měl chuť vyrazit do světa tak jsem si poradil (ne nekupoval jsem kvůli tomu extrawheel, ten už jsem doma měl). Možná si vzpomeneš byl to první rok s covidíma restrikcema...
Proč extrawheel a ne rovnou vozík?
Protože s tím projedeš i užšíma cestičkama a mohl jsem trasovat cestu pro mtb.
Na cesty do dalekana elektrokole jsem pořídil to "správné" kolo tedy elektrogravela. Gravel je sorávné kolo na cesty do daleka, které podnikám.
A na elektro mtb jezdím se Soňou cestou necestou.
Nic není špatně, prostě jen k šroubování obvykle používáme šroubová, nikoliv kapesní nůž.
Ale i ten funguje, když nemáš zbytí :-)
Obhajuješ to pěkně. Není v mým zájmu tě nasrat, proto to dál nebudu komentovat.
Vysvětluji, proč "extrawheel" bylo pro mě řešení, jak cestovat na fullu.
Už to neudělám. Teď jedu pro změnu na gravelu s nákladním vozíkem Burley, 25 kilo za zadkem, zase takový experiment, jestli zítra přežiji, dám vědět.
Mám tuto kárečku, na kterou si chcu udělat tažné zařízení založené na osové oji
https://www.ekovovyroba.cz/rucni-dvoukolove...
a vzor pro úpravu mám jinou jejich kárečku, že cyklistickou.
https://www.ekovovyroba.cz/rucni-dvoukolove...
Ale nemám možnost sváření, jako že bych se k někomu nasáčkoval na pár hodin o víkendu a udělal mi někdo oddělávací oj místo madla, které je na 4 šroubech. Neřeším tedy úchyt, variant na slepé uličky mám dostatek :-D, ale koncepci. Vycházím z hranolu 20x20x2mm podle NightRidera, který bych jen nadvakrát "přihnul" a menšíma průměrama trubiček či hranolů bych "stabilizoval" boční výkyv oproti kárečce. Bylo by to takové táhlé zetko. Celé bych to teda oddělávatelně sešrouboval. Měl bych to tedy z jedné "tlusté" oje a "stranovýma" výztužema z jedné trubičky ohlé do "V", kdy vrchol přišroubovaný někdě u tažného zařízení a volné konce pak přichytil do horních šroubů na kárečce. Časem se to určitě někým smilujícím se nechá svařit.
Ale to provedení oje "řeším". Bude tedy přes objímky nebo "u" profily připevněná ke kárečce, nebudu do těch slabých trubiček vrtat dalčí průchozí díry. U oje mám představu dvou různých provedení, buď jeden dlouhý hranol zespodu připevněný k těm dvoum příčným trubkám nebo jen kratší provedení z boku připevněné k tomu stojanu, k té opěrné "U" nožce. Středovost/osost tažného zařízení vůči podéné ose kárečky by se "vyřešila" násilným vyhnutím oje na potřebnou stranu a ty výztuhy by to jistily. Šul nul to asi v mém provedení stejně nebude, ale snad to dám pod centimetr tu odchylku, aby mi vozík furt nezatáčal.
Jo, to by mohlo fungovat.
Kdyby se ti chtělo kodrcat až do Loun a nevadilo ti čekat někdy do října, až na to budu mít kapacitu, tak dej vědět.
P.S.: v šuplíku mi leží dva 8mm kulové čepy.
Tak jsem se domluvil se sousedem, odpracuju si to rytím na jeho latifundiích zahrádky :-D Udělám obě verze, jak boční ráhno, tak i osovou oj. Cos to psal o těch 8mm koulích? :-D
Poptám se nyní tady po jeklech a trubičce 14x1mm v patřičných délkách.
Náklaďák naložený ropovodnýma trubkama mi už parkoval před barákem jednou, aby z toho vytáhl řidič jednu duralovou "lešenářskou" trubku :-D
Koule myslím tyhle:
https://www.skf.com/cz/productinfo/productid...
Koupené tady:
http://www.loziska-iskalcuk.cz/
Kdybych to někdy dělal, udělal bych to takhle:
- Na tažném kole je něco, z čeho čouhá svisle nahoru šroub M8.
- Na konci oje je vnitřní závit M8 podélně ve směru jízdy, do něj je volně zašroubovaný dřík toho kulového ložiska, takže se může pootočit zhruba o jednu otáčku na každou stranu. To je pojistka proti ukroucení závěsu při položení kola na bok nebo převrácení vozíku.
- Ložisko se nasadí na ten šroub na kole a nějakou maticí se dotáhne nafest. Tím se odstraní největší vůle v systému. Zbývá zanedbatelná vůle v kouli a nějaká vůle v závitu, který je proto dobré řezat jenom závitníky jedničkou a dvojkou.
Není jednoduší uříznout kouli z auta a koupit si žehličku?
Koule a žehkička může být pro mnohé zbytečně těžká.
http://www.cyklohobby.cz/p/12727/tazne-zarizeni...
Môžem ponúknuť poctivý kus. :)