začatek červenca jsem užila 2 a puldni na kole Polabsko kvuli na test pripravu cyklo natežka Polsko po dlouhe pause 4 roky.
https://arabice.rajce.idnes.cz/Polabsko_4._-7....
Tedy vydat se na cesty bez světla vyžaduje dost odvahy :-)
Nedávno jsem se vracel z projížďky, počítal jsem s večerním návratem. V Jaroměři už bylo dávno nutné svítit a při výjezdu z Josefova u mostu na Labskou 2 směr Hradec na mě čekal mladý muž co se někde zapomněl a bez světla by musel jet krokem, takhle jsme v pohodě jeli rychlostí 22 do Smiřic, s povděkem poděkoval za světlo a osvětlenými ulicemi mizel domů a já pokračoval do Hradce.
Odpoledne jsem nafouknul MTB a najel prvních 10 km po nehodě. Koleno ani moc neprotestuje. Fyzicky se to snad časem srovná, ale vadí mi na silnici auta. Hodně. Protijedoucí mi nevadí, ale jak slyšim auto za sebou, mám pocit, že mi na hlavu míří odjištěná pistole, kterou v ruce drží idiot. :-(
Z pojišťovny mi stroze odepsali "Váš email neobsahuje potřebné údaje pro registraci škodné události."
Proč by mi psali, co jim ještě chybí nebo odpovídali na mé otázky, které jsem v e-mailu pokládal? Prostě mě budou posílat do háje, ať si zavolám na placenou linku...
Našel jsem firmu, co slibuje právní zastoupení poškozeného za 20% z vymožené částky. Přemýšlím, kde je hranice zlodějny? :-(
Tak aspoň sis sám ověřil, že tudy cesta nevede.
Přes formulář rovněž ne, protože u nich nejsi pojištěn a neznáš "to magické číslo". Telefon přes infolinku už sis vyzkoušel.
Zjisti si u firmy, zda již nehodu nahlásili a pokud ne, pak bych konzultovala s právníkem.
"Obava" z aut je celkem logický dopad nehody. Asi budeš muset začít jezdit mimo silnice nebo po místních silničkách s malým provozem.
Držím palce, ať se to brzy srovná.
Tak infolinka Koop mi to konečně vysvětlila. Nevím, zda se smát nebo brečet...
"Pojištovna bohužel nemá nasmlouvané servissy na opravu jizdních kol, proto není možné ho zadat do hlášení."
Začínám chápat, že e-mail o dvou větách je nad jejich síly, protože druhou otázku opět naprosto ignorovali.
Teď jsem zkusil napsat jenom:
"Znovu Vás žádám o jasnou odpověď, které údaje v mém e-mailu odeslaném 29.07.2022 23:59:39 postrádáte?"
Tomu vysvětlení nějak nerozumím. Pojišťovna přece neopravuje, ta hradí náklady na opravu do výše jimi uznané škody.
I auto si přece můžeš dát opravit do servisu podle vlastní volby.
Osobně bych se snažila zjsitit, jestli už firma škodu nahlásila.
Když napíšu, že tam na inflolince sedí slepice, tak se možná urazíš, ale je to tak. Prostě na každý e-mail mi odpoví někdo jiný, kterého nejen nezajímá kontext, co mi napsali minule a na co já reaguju (přestože to v mailu má), ale zřejmě z otázek čtou poslední větu a na tu něco plácne. Tipuji max 20 sekund na vyřízení emailu a pokud se 3krát zeptám na stejnou věc, dostanu pokaždé jinou odpověď...
Že pojišťovna mi lehokolo neopraví, mně vysvětlovat nemusíš. :-)
Variantu, že budu poškozené kolo (nemotorové vozidlo) = ústřední bod budoucího sporu, psát ve formuláři někam do poznámky a přitom zakliknu, že vozidlo poškozeno nebylo, aby mě formulář pustil dál, tak to jako fakt ne!
Klasika - z info mejlu to dostane na stůl vždycky někdo jiný. Dokud tam nebudeš mít registrační číslo pojistné události, tak ti to nikdo s ničím nespáruje.
Už ti to říkám po několikáté - zjisti, zda už to firma nahlásila a zjisti si "to magické číslo". Přes tohle číslo se pak dostaneš na webu pojišťovny dál a najdeš položky, co máš dodat.
Jestli to nenahlásili, najdi si právníka.
Je mi líto, ale jinak se tvými mejly fakt nikdo zabývat nebude a budeš stále dokola dostávat odpověď ve stejném duchu.
Svojí urputností jen ztrácíš čas a síly.
Ale je to tvůj boj...
Tak mi v práci přeposlali, jak vypadá neschopenka, co mi ta "milá" zastupující doktorka napsala...
Hned mě trknul do očí řádek:
"Úraz zaviněný jinou osobou: NE"
Sakra to se mě nemohla aspoň zeptat? Co teď s tím? Dal jsem ji zprávu z nemocnice, kde bylo jasně napsané, že do mě narazilo nákladní auto, chtěl jsem neschopenku po dopravní nehodě, ona vyplní NE a nic mi neřekne?
Ona také vyplňuje kolonky. Nemůže Ti tam dost dobře napsat zlomenou ruku nebo nohu,když nic takového nemáš. Prostě se jen při vzpomínce na tuplák náklaďáku necítíš dobře a ovlivnilo by to Tvé pracovní výsledky. To se dá pochopit.
Však já po ni vůbec nechtěl žádnou zlomenou nohu...
Jenže když vyplnila NE, znamená to, že úraz, kvůli kterému jsem tu neschopenku dostal, jsem si zavinil sám!
Možná to z kontextu nevyplynulo jasně, ale je to vlastně upřesnění, jak ten úraz vzniknul:
Pracovní úraz: ano/ne
Úraz zaviněný jinou osobou: ano/ne
Požití alkoholu nebo zneužití omamných nebo psychotropních látek: ano/ne
Vzdyt si rikal, ze zadny uraz nemas. Co mas vypsano na neschopence jako diagnozu?!?
Wiki: Úraz představuje náhlou událost působící na organizmus zvenčí a poškozující jej. K úrazu vede úrazový děj a jeho následkem je poranění (tj. objektivně zjistitelná porucha zdraví vzniklá v důsledku úrazu). Přibližným lékařským synonymem je slovo trauma. Vážnější úrazy mohou být smrtelné nebo mohou mít jiné trvalé následky. Riziko úrazů lze snižovat opatrností a dodržováním bezpečnostních předpisů a zásad.
Určitě jsem nepsal, že nemám žádný úraz, ale že mi nic moc není = normálně odřený a potlučený. To podle mě úraz rozhodně je a byl zaviněn jinou osobou = točvolantem.
Na neschopence žádnou diagnózu nemám.
Jestli to není zakódované v čísle rozhodnutí, identifikaci případu nebo notifikaci?
OK, tak jakou diagnozu mas na zprave z nemocnice.
Na neschopence mas zaskrtnuto "Uraz"?!?
V neschopence takovou informaci vůbec nemám.
Zpráva z nemocnice končí...
Diagnostickrý závěr:
kontuze oblasti p lopatky,
p kolene
Doporučení:
chladit, léky proti bolesti, kotnrola dle potřeby, kontrola osobou blízkou alespon následujících 24 hod
Takze je zmozdena tkan. Pak zadny uraz nemas. TECKA.
Uz sis zjistil, zda firma skodu nahlasila na pojistovnu?!? To je pro tebe klicove.
Copak že nemám úraz, hlavně se teď ukázalo, že neschopenku mám zřejmě až od středy, nikoliv od úterý, jak jsem chtěl...
Nikdo neví proč, prý počítač a moje obvoďačka to asi nemůže ani změnit... že já si nevzal tu dovolenou... :-)
Ty nejenom, že nedostaneš vůbec nic, ale tomu volovi ani nevezmou řidičák :-(
Tak je to sice trosku vopruz, ale zmenit se to da. Spis se do toho doktorce nechce, kdyz uz je to nahlasene na socialce.
Neschopenku uz neres. Tu si prokaucoval, v nicem ti nepomuze.
Šmankote jak neřeš?
Já musím hlavně uvést do souladu neschopenku s docházkou v práci a tím, co jsem ráno vypověděl podpraporčici Elišce... ;-)
Já o tvé strategii s neschopenkou ani neuvažoval, akorát jsem uznal, že je hloupost plýtvat dovolenou na pár dnů než půjde koleno rozumně ohnout...
Tak už mám ta magická čísla škody dokonce dvě, heč!
Hádám, že jak to pořád nešlo, tak to teď setrvačností zaregistrovali několikrát. A jelikož teď chtějí navíc prohlášení o použití přilby a doklady jsou nazvané jinak, předpokládám, že to řeší dva různí likvidátoři...
KOOP - to nevymyslíš!
A neni naaahodou jedno cislo pojistne smlouvy a druhe registrace skodni udalosti?!?
Ovsem bacha - nekde si urcite podepsal prohlaseni, ze skodu nenarokujes vicekrat, ale jen jednou!!!
Mám dva různé odkazy na dva různé stavy události, v obou se čeká na podklady, ovšem na dost různé. Datum vzniku i SPZ jsou shodná, ale číslo škody je v té nové události o 44 vyšší.
Já zatím vůbec nic nepodepsal, ale chápu, že dvakrát mi to určitě neproplatí, až tak pitomý být nemůžou. Tak se holt zeptám, zda ty podklady chtějí k číslu X nebo k číslu X+44 nebo do obou dvou, ať se pak poperou.
Ještě mě také pobavil požadavek na nahrání videa z nehody na server, když jejich systém odmítá cokoliv kromě gif, jpg, jpeg, png, pdf, tiff, tif, doc, docx, ods, odt, xls, xlsx a nesmí přesáhnout 30MB.
Tak to asi zkusím zkonvertovat do animovaného GIFu... :-D
Ale to jen pro zasmátí, co se stalo DNES a teď už pssst nebo tě vyženou... ;-)
Tak jsem nakonec vyrazil na pobočku osobně...
1) To magické KOOP číslo, o kterém stále básníš, opravdu existuje!
2) Nevím, jak přesně to chápat, ale ve chvíli, kdy tam začala už atmosféra houstnout, úřednice navrhla, že se podívá ještě jednou... a voilá už mám číslo škody, už můžu do aplikace nahrávat další doklady a všechno prý bude super... aspoň do okamžiku než tam zkusím nahrát videozáznam z nehody...
3) Ne, pachatel to opravdu stále nenahlásil, ale prý na tom proces nestojí, když mám potvrzení od Policie, tak stačí, že jsem to nahlásil já, oni si pachatele obešlou sami, zatímco já budu škodu řešil s likvidátorem...
4) Zřejmě neustálé opakování otázky, jaké přesně informace v mém emailu chybí, donutilo někoho si ho přečíst, zjistili, že nic nechybí a událost zaregistrovali! :-)
5) Policie to řeší jako přestupek, na paragraf 151 jsem se ptal a prý když se neprokázal úmysl, tak neposkytnutí první nemoci uplatnit nelze.
6) Jelikož se právě prokázalo, že mi provozovatel vozidla lhal, tak jim asi poděkuji s tím, že na přestupkové řízení se těším ale mou vstřícnost ať nečekají... :-D
Výborně, a teď co se přesunout do druhýho dějství a založit si na další instance příběhu separátní vlákno?
Bude to určitě zajímavá zkušenost hodná sdílení, ale zaplevelit tím druhé vlákno obecného "jaké to bylo" mi připadá nehodné inteligentního tvora...
No pokud nejsi s výkonem a rozhodnutí policie spokojený, tak to asi stále můžeš hnát právní soudní cestou. Navštiv advokáta a poraď se s ním. Důkazy máš.
Nemůže, už jsem to vysvětloval.
Já jsem to s paní v pojišťovně kdysi vyřešil prostým vysvětlením, že si to kolo opravím sám za zlomek ceny poškozeného auta a tak proč mi nechtějí jen proplatit díly. Paní to uznala a zaplatila to. Také nejprve chtěla servis a odhad škody a já nevím co dalšího. Postupovala standardné jako u auta.
Taková věc jde ale dojednat jen osobně a s někým kompetentním. Do kolonek formulářů se to nevejde. Ani nějaká telefonní operátorka tohle nevyřeší.
Dneska kultúra za 500 - návštěva zámku v Roudnici nad Labem. Velmi zajímavá byla stará část = původní hrad. Zámek sám pak zvenčí vypadá mnohem líp než zevnitř. Není to nic jiného než prázdný barák. Teda kromě kaple.
A pak příjemných 46 km z Roudnice kolem Řípu přes Velvary do Kralup.
- původní hrad Roudnice, na kterém byl následně vystavěn zámek - stavba úžasná, ale lidská blbost opět ukázala, že nezná mezí (umístění Toi-toi)
- záměk - zvenčí velmi pěkná stavba, uvnitř jen prázdné prostory. Tady minulý režim opravdu zanechal nezapomenutelnou stopu
- pod Řípem
V Libni rozkopali cyklostezku, fakt luxusně rozoraný (práce jsem probíhat neviděl), ne že by to nebylo projetitelný, gravelista se asi protáhne, ale nadržený žiletkář bude asi plakat.
Povšimněte si zejména jasného a srozumitelného značení :-)
Jj, dneska mi o tom říkali. Prý se tam ale běžně projíždí.
V neděli bych tam práce opravdu neočekávala :o)))
Já jo, z bytu jsem vypadl mimo jiné proto, že mi tu příklepovkou zateplujou fasádu a víkendy fakt nedržej...
Neplač, zateplená fasáda se ti už brzy bude hodně hodit.
No nevim, už desátým rokem celou zimu jen větrám, radiátor mi tu docela překáží :-)
Pokud nebude nějaká extra tuhá zima, tak je to akorát k zlosti :-/ Od té doby, co nám kdysi dělali na paneláku zateplení + zasklení balkonu, je v létě v bytě k zalknutí (26-28 stupňů). Když je venku počasí, tak je možné trochu v noci vyvětrat a zchladit, ale jak zabedníš okna, tak se to během pár desítek minut vrátí zase skoro na původní teplotu... Protože celý barák je prostě prohřátý a není jak ho v létě zchladit :-( Jak se tohle může stát, když by měl být tepelně izolovaný, to fakt netuším...
I přes zimu míváme na všech radiátorech kohouty zavřené, přesto kosu neklepeme. Asi to zvládnou prohřát ty "stoupačkové" trubky, které vedou každým pokojem od podlahy ke stropu do bytu nad námi. A to jsme rohový byt, z jedné strany je jenom pár centimetrů panelu + zateplení. V garsonce vedle někdo spíš bydlí než nebydlí... Byty přímo pod a nad námi obydlené sice jsou, ale nemyslím, že by zrovna jejich osazenstvo bylo zimomřivé tak, že by jim tam topení jelo naplno.
Včera, v neděli jsem se ráno nechal i s kolem dovézt autobusem do Trutnova. A protože bylo po deštích, tak jsem vzal treka aby mě nelákalo někde příliš blbnout mimo cesty.
Z Trutnova jsem jel na severovýchod přes Petříkovice do Polska a přes Chełmsko Śląskie do Mieroszówa, kde jsem si vyjel k rozhledně nad městem. Pak opět k nám a kolem Meziměstí a přes Broumov kolem Broumovských skal opět do Polska. Z městečka Radków jsem si vystoupal na Karlów, to byl silniční masakr, tam snad jelo nahoru i dolů půl Polskka, ale půl Dolního Slezska určitě :-) Až na jednoho polského a jednoho českého blba v pohodě a bez potíží.
Z Karlówa jsem si sjel do lázeňského městečka Duszniki-Zdrój a odtud jsem si vyšlapal do horského střediska Zieleniec v Orlických horách a odtud k hraničnímu přechodu Olešnice, kterým jsem přejel k nám a sjel jsem si do Olešnice v Orl. horách, kde jsem se zastavil na návsi u své oblíbení hospody na závěrečný delší oddych. Zajímavé co tam bylo Poláků, byli ve velké většině a že jim chutnalo :-)
Následoval výjezd kolem Skutiny na Sněžné a pak už rychlý sjezd přes Bystré do Dobrušky a dál už jen rovina přes Opočno a Třebechovice zpátky do Hradce.
Celý den bylo nádherně a vítr byl celý den překvapivě milostivý, dobře chladil a především byl v zádech a jen občas z boku, což se projevilo na čase příjezdu domů. Počítal jsem že dřív jak v deset doma nebudu, ale dojel jsem krásně se sluníčkem jen pár minut po osmé.
Moc pěkně jsem se projel a těch 160 km bylo fajn protažení.
Ještě přidám pár fotek, jedna z chobotnic v Petříkovicích a domky tkalců v polské obci Chełmsko Śląskie
A ještě pár fotek
Mieroszów -rozhledna a Karłów - Szczeliniec Wielki
160km po silnici docela nahoru a dolů skoro přes Orličky . Kolik km tomu výkonostně odpovídá po polňačce? Já jsem natěžko přejel Hřebeny (Brdy) z Prahy do Pičína (kousek od Příbrami) a měl jsem toho dost. Přitom to bylo jen něco přes 60km. Už jsem tudy jel několikrát a stejně mi to vždy vyšlo na přespání a pokračování až druhý den. Ono to natěžko a mimo asfalt hůř odvaluje, ale tvoje výkony mne udivují a štvou současně :)
Já to jel na treku, pláště 37 mm, tak jsem podle toho také měl naplánovanou trasu, žádné polňačky, jen zpevněné cesty.
Protože i v Polsku se stále asfaltuje a dotace na cesty tečou ve velkém, tak drtivá většina asfalt a často velmi pěkný - nový. Pár kousků dlažby a kostek někde přes vesnice, paradoxně nejdelší úsek kostek je u nás z Třebechovic do Nepasic :-)
No a pak bylo pár kilometrů šotoliny, v Polsku už ani metr, a že jich tam bývalo, dnes najít v polském pohraničí rozbitou asfaltovou cestu je dost kumšt a spíš náhoda.
Nejdelší šotolina je u nás z přechodu Olešnice do vesnice Olešnice v Orl.h. a pak je malý kousek z Dobrušky po cyklo směr Opočno.
Když jsem u těch dotací, tak bylo zajímavé vidět kolik mají v Polsku v městečkách a vesnicích upravených parků a různých sportovišť a krásných dětských hřišť a taky různá protahovadla pro unavené cyklisty.
"půl Dolního Slezska určitě"
nebude to spíš Kladsko? ((-:
Kladsko? To je jen okres to je málo na to co tam bylo aut a lidí. Tam muselo být minimálně půl Dolnoslezského vojvodstí a možná by to odpovídalo všem třem jejich velkým okresům Kamienna Góra, Valbřich a Kladsko. Takové proudy aut a motorek nahoru a dolů v turistické oblasti jsem snad ještě neviděl. Cyklistů opravdu jen pár.
Víno za Béziers letos nic moc, momentálně je 38°C, celou cestu stojíme v koloně a civíme na holandský karavany :-)
A proč to děláš, to tě baví? :-))
Aby toho nebylo málo, Francouzům došla hořčice, musíme papkat majonézy, asi se vrátíme domů :-)
Tak to je hrůza když už ani francouzi nemají hořčici, to bych taky fakt zvažoval odjezd, ale já jsem připravený a hořčici vezu vlastní :-)
Z jiného soudku.
Včera jsem opět vyvětral MTB a využil jsem nedaleké akce, kde měli slackline pro veřejnost...
Zatímco před rokem mi přišlo nemožné udržet rovnováhu déle než 5 vteřin, tentokrát mi přišlo, že by se to asi naučit časem fakt dalo a po tom, co jsem asi tisíckrát řekl, že teď už poslední pokus, jsem udělal 2 kroky... :-)
Sice je to k ničemu, ale mít kde to natáhnout, tak si to snad i koupím domů...
U nás to za naším panelákem na sídlišti jedni nadšenci, asi rodinka, napínají normálně mezi dva stromy ;-) Máme tam takovou "zelenou" proluku s "parkem", dětskými hřišti apod. a pod okny zrovna pár příhodných volně přístupných listnáčů... S dopadovou plochou v podobě trávníku :-)
Jo, tady to napnuli mezi stromy v parku, ale to byla oficiální akce... my na zahradě vhodné stromy nemáme - to by ten smrček neustál.
A napnout to mezi cizí stromy třeba v tom parku, bych si nedovolil. V lepším případě by na mě lidi divně koukali, v horším přivolali měšťáky...
Hele nevim jestlise zbytečně nebojíš, tady po Praze to vídám poměrně pravidelně. Asi když si vybereš dostatečně bytelnej strom tak to není zas takovej problém...
U stromů parkové úpravy by to problém mohl být. To, že to někde je a lidem je to je jedno není úplně dobrá věc.
Ale myslím, že by nebyl problém to natáhnou někde na sportovišti co jsou volné veřejné posilovny a jiná mučidla.
Nevím čemu říkáš strom parkové úpravy, ale když si někdo ve stromovce najde dva kaštany co dva lidi neobejmou, fakt v tom problém nevidim.
Naopak tyhle sloupky co popisuješ budou jen sotva zapuštěný dost hluboko aby ustály tenhle typ namáhání, síla kterou ta šňůra vyvine bude dost šílená.
Hele ono se to nezdá, ale pokud důkladně napneš popruh mezi dva pevné body a pak si na něj ještě stoupneš, tak ty síly vůbec nebudou malé.
Třeba nám to Jindra spočítá, ale trubka zapuštěná kousek v zemi (jak bývají různé hrazdy nebo sušáky na prádlo) mi jako adekvátní kotevní bod nepřipadá...
Hele, google ví... https://lajny.cz/napinani-slackline/
"Například pro lajnu dlouhou 30 m, hodně napnutou tak, že průhyb pod slacklinerem vážícím 80 kg je 0,5 m, je zatížení kotevního bodu 1,2 tuny."
30 m mě fakt nenapadlo, já předpokládal pro tvůj počáteční trénink, že by mělo 5 m bohatě stačit, když si s potížemi udělal dva kroky. Než přejdeš 3 m máš čas hledat další možnosti na větší vzdálenost.
Dobře, já zkopíroval příklad z toho webu, abych nemusel nic počítat, samozřejmě teď by byla na dlouho výzva i těch 5 metrů... :-)
Na druhou stranu, bys asi nechtěl, aby se to kývalo víc než je nutné a ten půlmetrový průhyb by ti vadil, když nechceš uprostřed stát na zemi ani být na koncích zbytečně vysoko, takže by se nabízelo to napnout výrazně víc...
Takže já bych to na trubku sušáku nebo hrazdy, u které se očekává zatížení především svisle dolů, vůbec nezkoušel. ;-)
Žádné sušáky, ján psal o venkovních posilovnách a ty jsou rozhodně konstruované na hodně dynamické zatížení několika metráků a to ty fakt nemáš :-)
Neexistuje napínací síla, kterou bys průhybu zamezil úplně.
Teprve prohnutím získává lano možnost působit proti tvému tíhovému zrychlení, čím víc se prověsí, tím výhodnější situace pro lano, ideálně když na něm visíš svisle :-)
Jelikož se jedná o otázku úhlu, který lano svírá ve skutečnosti proti teoretické spojnici úvazových bodů, čím kratší lano, tím menší průhyb za stejného namáhání.
A naopak, čím delší lano, tím víc se prověsí ať děláš co děláš.
Jo, tohle náhodou chápu už dlouho. Pro nulový průhyb bys potřeboval nekonečnou sílu...
Nicméně v tom parku měli natažených těch popruhů víc, navíc různé (i tak byl zájem dětí větší než nabídka), což dávalo možnost porovnat, protože nebyly napnuté stejně.
A mě se rozhodně dařilo balancovat lépe (déle) na té, která se prohýbala citelně méně než ostatní (dlouhé byly podobně). Navíc jedna z nich neměla body ve stejné výšce, což mi docela vadilo.
A přestože nekonečné prověšení je pro lano možná ideální, tak o chůzi nebude řeč už dlouho před tím... :-D
Tak asi bude platit, že s prověšením se to pak začíná víc vlnit stranově.
Co jsem kde viděl, tak takoví ti psychopati co choděj po lanech přes nesmyslný hlubiny je mívaj stranově kotvený (netuším teda jak a k čemu, ale něco tam bývá vidět).
Píšu "ideálně pro lano", tvoje courání po něm je "obtížný hmyz" ;-)
Možná by sis pro začátek mohl pořídit tu kurtu s ráčnou co vozej kamioňáci, je to plochý, určitě to vydrží a má to vestavěnej napínák. Jen to asi bude těžký na dopravu, no. Většinou to vozej na návěsu...
Netuším.
Aktuálně nic pořizovat neplánuju, stačí mi, když časem někde bude opět přiležitost si to chvíli zkoušet v naději, že mi to zase půjde o kousínek lépe a třeba jednou dojdu až na druhou stranu...
Co jsem se bavil s jednou holkou, tak natrénovat přejití lajny kousíček nad zemí, je jedna věc, což ji zřejmě už celkem šlo, ale highline kdesi mezi skálami absolutně něco jiného (nesrovnatelně těžší).
Netuším, na obrázcích to vypadá úžasně, ale tím směrem rozhodně nemířím...
Jojo, stresík je svině...
Balancovat na vyvýšeným rantlíku 3cm nad okolním terénem mi taky nedělá problém, balancovat na tomtéž v podání lešenový trubky na fasádě někde kokem čtvrtýho patra... Kroutěj se mi palce na nohách jen o tom přemýšlím :-)
Asi na to potřebuješ trochu těch genů co maj tihle tydýti...
https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a81R5xZ...
Ale ty se prej v obecném genofondu moc nenajdou, maj tendenci vymírat :-)
Něco podobného jsem chtěl vyzkoušet natočit... přes green screen... :-)
Dokonce jsem viděl hezký návod. Najdeš pěkný bezpečný prostor, třeba velkou plochou střechu a doprostřed natáhneš zelenou deku. Pak stačí tu zelenou deku přeskočit (nejlépe nějak efektně), je fuk na kolikátý pokus se to povede a pak se místo zelené vloží svislá zeď, propast, jícen sopky... cokoliv. Hlavní výzva je trefit stejnou perspektivu, aby to do sebe pasovalo (stejná ohnisková vzdálenost, stejný sklon vůči horizontu)...
V reálu bych se do tohohle nikdy nepouštěl, ani kdybych to uměl. Jako programátor příliš přemýšlím nad worst case scenario... ;-)
V Hradci mají pro děti natažený popruh a chození. Myslím, že to bude jen pro děti, dospělé jsem tam neviděl a děti am špacírují docela dost. Jsou jištění v postroji, takže "uklouznutí a spadnutí" v nějakých dvou metrech nad zemí je pro ně spíš zábava. Ale vyblbne se jich tam za den v bludišti lanového centra docela dost.
Jinak to stranové jištění možná vůbec nemusí bý kvůli vlnění, ale celé to může být záloha!
Jednak kvůli možnému vytržení kotvících bodů a potom kdyby povolil ten napínací kladkostroj...
Jak jsem googlil tu sílu, co na body působí, tak jsem narazil na informaci, že od určité délky (byť těsně nad zemí) by při selhání napínacího prvku byl kus železa vymrštěn takovou rychlostí, že běda tomu, koho by trefil...
To záleží na materiálu. Čím gumovitější, tím rychleji by ten konec letěl (logicky).
Co jsem slyšel, tak lana co se s nima vážou lodě (myslim LODĚ, takový ty věci co u nás ani nemůžou existovat) mají ty lana z nějakýho spešl plastu, který má velmi nízkou pružnost. Právě aby to v případě prasknutý prostě pokud možno opravdu jen prasklo, protože při těch silách se kterýmu se můžeš potkat tam by "běžný" materiál po přetržení zabíjel. Doslova.
A umřít na přeražení v půlce (bez přehánění) by chtěl asi málokdo...
Což na stranu druhou nevyvrací co říkáš, když na tom špagátě budeš stát a já ten konec uvolním, ten konec (s kusem železa) tě může snadno trefit i když předepnutí bude nula.
Ta lajna nad propastí se podkládá pro jistotu horolezeckým lanem. Chodci mají úvazek, smyčku a karabinu na té podložené lajně. Když spadnou, tak zůstanou viset ta té smyčce v dosahu lajny a mohou na ní znovu vylézt a pokračovat.
Když se tahá tank z bažiny na 5m ocelovém laně, tak řidič nesmí vystrkovat hlavu nad korbu. Musí být v bojové pozici se zavřeným příklopem. Kdyby se lano přetrhlo, tak by mu tu hlavu mohlo utrhnout. Tolik o pružnosti.
Můj tatík mi vyprávěl, jak se pokoušeli otočit mlýnem na uhlí tak, že tam ukotvili ocelové lano a druhý konec přivázali za buldozer. Prý na té kabině buldozeru zůstal pěkný šlic, když se lano přetrhlo a jako bič prásklo do toho buldozeru.
U těch lodí možná těch důvodů bude víc, protože loď může spousta vlivů rozhoupávat a kdyby se frekvence náhodou začala blížit rezonanci, je pružina to poslední, co v té soustavě chceš mít... :-)
Nicméně všechno trochu pruží a je-li popruh opravdu dlouhý, těžko najdeš materiál, který by tomu zabránil (nemluvě o dalších vlastnostech, třeba že nesmí být křehký), takže bude-li tam kovový napínák vážící několik kilogramů a držící sílu několika tun, nechtěl bych mu stát v cestě během letu... navíc z postaty věci poletí zhruba tam, kde někdo chodí... :-)
Takže i tohle si myslím, že může být důvodem bočních lan poblíž kotevních bodů. Pokud v kotvení nebo napínání selže, nenechat to uletět pryč.
origo chodící popruh s upínákem podobným jako na plachty nákladáku jsem montoval minulý týden v jednom panelákovém bytě mezi dvě stěny, hodně mě překvapilo že se ten napnutý popruh nijak moc neprohnul i když jsme si na něj stoupli ve dvou---od zdi ke zdi cca 5m.
jak's to kotvil do panelu?
Tedy, není-li to tvé know-how.
Dík
Já bych ten panel provrtal, provléknul ocelový kruh (jako pro uvázání koně) se závitem na dříku a z druhé strany dal veklou podložku a matici. Do kruhu bych upevňoval tu lajnu.
Tak s tím bych dost nesouhlasil. Ty síly jsou veliké. Můžeš na tom skákat, padat do toho, jít po tom dva lidi proti sobě.
A hlavně ta síla bude ve směru vytahování té kotvy za zdi a ne kolmo, jak je běžné.
Když kotvu zahákneš za auto, tak vytrhneš tu kotvu v kusu zdi. Vyrobíš okno v té zdi. Ale nemusíš mi věřit a ověř si to :-D
Vytrhneš kotvu s kusem betonového panelu? Čím tu kotvu lepíš, chemickou kotvou?
Já usuzuji z průměrů ocelové kulatiny na pískovcové horolezecké kruhy. Ty jsou určitě tlustší. No a hlavně bych se bál, že to po směru toho dříku vytáhneš.
Měl jsem to v cihlové zdi teda upřesněně, ale z betonového panelu bys asi musel použít pásové vozidlo. Nám to drží desetimetrové stožáry s velkýma parabolama, je to jak stěžeň plachetnice s rozvinutýma plachtama. Fakt se to nehne.
Drolící se pískovec bych s betonem srovnával opravdu jen opatrně.
Občas horolezecký svaz pořádá kurs metodiky usazování pevných jisticích prostředků a předvádí trhací zkouškou, kolik to vydrží. Většinou rozdrtí ten vzorek skály a kruh nevytrhnou. Norma udává:
Správně osazený borhák a zalepený chemickou kotvou splňuje normu ČSN EN 567-94 206, t.j. 25 kN radiálně a 15 kN axiálně (na vytažení).
Podrobněji například https://www.horosvaz.cz/metodika-medicina/fixni...
(Pískovcový kruh má dřík 20mm tlustý.)
Používáme tyto typy průměru M8 a M10, ale o trošku delší. Žádná chemie nebo Mamut a spol.
Abych řekl pravdu, tak čím zadělat hmoždinku do zdi ve větší díře prostě nevím. Neorientuju se v řešeních.
https://www.ploty-doplnky.cz/kotva-k-patkam-zn...
Na uchycení, jsme používali fintu se dvěma kruhy do zdi spojenými řetězem. I kdyžs tu kroužu samostatně vytáhl rukou, tak v této sestavě kruhy ze zdi nevytáhl ani kůň.
Stačí podložit popruh na stromě třeba kusem koberce, abys nepoškodil kůru, a žádný problém, alespoň jsem nikdy neslyšel.
Jedna věc je reálné riziko - ano při dostatečném průměru stromu a důkladném podložení by poškození hrozit nemělo.
Ovšem jiná věc je pohled vlastníka toho stromu / pozemku, který v tom může spatřovat vandalismus. Minimálně z toho může být nepříjemná výměna názorů.
Takže já si zase rok počkám, až to někdo zorganizuje oficiálně a pak si chození po popruhu půjdu zkoušet mezi ostatní děti... :-)
Proč si všechno tak komplikuješ?!? Zkus to a uvidíš. Když někdo přijde, určitě hned nezačne nadávat a když projevíš snahu to sundat, tak nevidím, proč by měl být problém.
Jak píše Sodoma - tady se to sem tam dá vidět v lesoparcích. Ve Stromovce, ve hvězdě, v Kunratičáku.
Prostě si natáhnout popruh. Občas jej i něčím vypodloží. Že by někdy byl nějaký konflikt s majitelem, to jsem nikdy neslyšela.
Jenže je dost velký rozdíl mezi Prahou, kde je všem všechno jedno a mezi nějakým menším městečkem nebo vesnicí, kde si lidi okolí přece jen víc hledí.
Já mu docela dobře rozumím, nějak si nedovedu představit, že by někdo něco podobného bez povolení udělal v Hradci v parkové úpravě. Někde v lese na okraji města už by nebyl problém.
Tak lidem je to jedno... Nevím jak to je v Hradci, ale tady v Praze je hromada parků, kde je povolen přístup i na trávník. A to klidně v i širším centru města. Takže nevidím celkem problém tam mezi stromy tu lajnu na 5m natáhnout. Samozřejmě někde stranou, ať to lidem nepřekáží v pohybu a určitě se vší opatrností vůči těm stromům. Takže něčím pevným vypodložit, aby se to nezařezávalo do kůry... Otázkou ale je kolik takových odvážných a nestydlivých střelců nakonec bude, když tam po cestičkách/chodnících prochází davy a na trávníku všude kolem "piknikují" další desítky lidí :-)
A i kdyby to bylo nakonec špatně, dost často všude prochází hlídky MP, tak by měli slušně upozornit, že tohle dovolené už v takovém parku není ;-)
Já jsem zkoušel chodit po lajně mezi stromy na Karlově náměstí v Praze 2. Nikomu to nevadilo. (Nebyla to moje lajna)
Jak stárnu, tak se mi rovnováha kazí. Na kole stát ještě chvíli dokážu, ale na lajnu je to málo. Už to ani nezkouším.
Nejlepší je natáhnout si slackline na hradě. Původní majitel je už většinou aspoň 600 let mrtvej a tak mu to nevadí. Takhle to vypadalo o víkendu na Troskách.
Omluvte kvalitu fotografií, foceno mobilem za korunu... :-((
Včera příjemná stovečka z Mladé Boleslavi přes Všetaty do Neratovic, podél Labe přes Kostelec do Brandýsa a po staré hlavní silnici domů. Teplota byla celkem snesitelná, svěží vítr foukal z boku a podél Labe do zad a motor se mi celou dobu dařilo držet v provozních hodnotách, takže i ten poslední kopeček na cestě jsem vyjel pěkně svižně a po návratu nic nebolelo.
Dnes je pondělí,tak jsem byl zase na výletě v autoškole. Včera jsem půl dne s kamarádem kácel v lese stromy a odvezli jsme tři vleky metrových kulatin na topení. Takže od včerejška mně bolí záda a nemohu se pořádně ohnout ani narovnat. Na kole to ale jde. Dnešní zpáteční cestu jsem vzal zase kolem rybníků a konečně se mi podařilo vyfotit hotovou štolu,kterou se má od podzimu doplňovat voda do Boleveckého rybníka z řeky Berounky. Na druhé fotografii je nízká hladina na Boleveckém rybníce. Třetí fotografie je z mého koupacího místa u Seneckého rybníka. Tam dnes nikdo nebyl. Podle předpovědi měl u nás celý den propršet s úhrnem 00 nic. Já cestou schytal pár drobných kapek. Celkem příjemná 20km projížďka.
Dneska jsem vyrazil kolmo na "požární turistiku" :-)
Dojel jsem jen k jednomu z labských napouštěcích míst na německé straně ale stálo to za to! Je to neskutečný nasazení lidí i techniky a hašení šlape jako hodinky. Na tomhle místě nabírali vodu rakuský Belly a německé policejní Super Pumy, chvílemi jich tam bylo i pět naráz. Kousek dál za zákrutem po proudu byly německý armádní NH-90, Blackhawky a ještě další rakouský Pumy, občas jsem je zahlíd. Párkrát proletěl i náš policejní Bell s termovizí upřesňující ohniska a někde nahoře kroužilo ÉCéčko (asi taky naše) co to koordinuje. Švédský plovákový "turbočmeláci" se taky sem-tam mihli. Naše Mi-17tky, Sokol, Belly a Anduly operujou z druhý strany od Vysoký Lípy.
Těší mě, jak ta mezinárodní spolupráce funguje.
Bell 212, už trochu veterán:
Asi by byl hodně zajímavý údaj kolik tisíc kolik kubíků vody už vylili na těch tisíc hektarů.
Poláci udělali za jeden den 134 schozů. Myslím, že měli bambi vak na 2 kubíky.
Kolik vody se tam dostalo přes hasiče pozemní cestou ani nedokážu odhadnout, všude se jen uvádí délky vedení, ale ne průtok. Až bude po všem, těším se, že něco vytáhnu z našich chlapů.
Vzhledem k tomu, že kvůli tomu i zvyšovali průtok vody na Labi, tak toho asi spotřebovávají opravdu hodně ;-)
Tohle by asi pod pojmem zadržování vody v krajině čekal málokdo... ;-)
Spíš potřebovali snadno tu vodu nabírat z letadel. Nechtěli stále hledat tu tůň, kde se ten vak celý potopí.
Vaky mají vrtulníky, letadla nabírají dopředným pohybem z hladiny, hloubku nepotřebují.
Jak píše Brahma, nejde vůbec o množství (průtok) vody, ale o hloubku potřebnou k ponoření vaku. Jeden vak už utrhli když zachytili šutr. Ty titulky zpráv jsou hodně zavádějící ...
V Labi i při hodně nízkém stavu protéká za hodinu přes 300 000 kubíků a jestli hasiči hadicemi a vaky odeberou 200-300 kubíků za hodinu, tak je to fakt úplný prd.
O.K., dík, přiznávám, že většinu zpráv sleduju jen podle titulků... Celé články čtu jen když mne něco opravdu zaujme.
Ty články jsou trochu mimo, jak se novináři tady nevyznaj a neznaj souvislosti. Třeba tenhle:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/obrazem...
Fotky jsou z Pravčickýho dolu, ale tudy se k bráně nedostaneš a nikdy tudy ani turistická cesta nevedla. Navíc to tam i před požárem vypadalo skoro stejně hnusně - dohola vykácený svahy a na vrškách pár soušek. To je asi pětikilometrový pruh pod stěnami, co Správa zprvu vykácela, že brouka zastavěj. Nezastavilo to ani brouka, ani požár - ten se převážně šířil pod povrchem v hrabance, případně když foukalo hořícími kusy kůry a větviček z těch soušek ...
Já jsem na tebe myslel, že mít takovýhle letecký den za barákem bude pro tebe velký zážitek. On by byl i pro mě, ale zároveň doufám, že o víkendu už lítat nebude potřeba.
Jojo, vidět to naživo, včetně hluku, větru a vodní tříště, to je něco!
Přemejšlim, kam vyrazim dneska. Německý vrtulníky maj na poli pod Cirklštajnem servisní základnu pro doplňování paliva a výměnu posádek, tak možná tam.
Nahlodáváš mě. Koukám do jízdního řádu jestli bych nestihl po práci ještě úsek Schandau - Schmilka. Snad ještě po 17. hodině létají?
Kde nabírají Němci (když naši už z Labe neberou)?
Kdybych nebyl na dovolené, tak bych býval vyrazil když létali ti Italové na Miladu, to jsem vždycky chtěl vidět. I když v situaci, kdy po zahradě se válí shořelé listí a po ránu je i u nás cítit spáleniště je to celé takové ambivalentní.
Já byl naproti Schmilce pod zastávnou Hirschmühle, přímo u pontonu přívozu nabíral rakušák, němci o pár set metrů po proudu a armádní někde před Postelwitz.
A byl to fakt mazec. Četl jsem i od pilota, že je to sice záhul, ale že nalétá tolik hodin, co jindy za rok. Plus, že procvičí spoustu různých manévrů, letů těsně nad terénem a koordinaci s ostatními.
Včera končili tak v osm večer, to stihneš. A pokud se rozhodneš, dej vědět, asi se budu po stezce vracet.
Takže máme stopu k tomu kdo ten les zapálil :-)
Pokud bych to byl já, vyhořely by ve Hřensku stánky s trpajzlíky, zaručeně pravými značkovými kabelkami a podobnými pouťovými sračkami.
Tohle zpravodajstvi mi chybelo.
Ja si rikala, proc mlcis, kdyz se tam v Pepikove deji takove veci :o)))
Konecne se snad dockame tech spravnych fotek a informaci :o)))
Jeste by me zajimalo, co na to Jurimir. Do tehle mist jezdil hrozne rad.
Jurimír mlčí. Nějak si nemůže vzpomenout, jestli pořádně uhasil ten poslední ohýnek:)).
Nakonec to vypadá, že z časových důvodů zajedeme do Bádu autem a vydáme se po cyklostezce proti proudu. Uvidíme kam dojdeme.
Dnes bylo celkem příjemné polojasno. Projížďka vedla lesem,zastavil jsem se na dvou místech na návštěvu,nakonec jsem zase objel rybníky,tam je v létě příjemně. Fotografie jsou z jednoho místa. Pumptracková dráha nabírá na popularitě a po pravé ruce jsem měl Třemošenský rybník,který je přímo pod tou dráhou. Příjemných 23km.
Dneska pokračování, jel jsem přes kopečky a nějak jsem se na začátku zakecal - sám se sebou, takže ani stoupák na Maxičky nebyl tak hroznej :-)
V Lesích tady vypadá běžné hospodaření s kůrovcovými smrky jako důkladná příprava na další požárek. Tam kde byl les s borůvčím je vyprahlá paseka plná kůry a větví. Jen to podpálit!
No a při návratu podél Labe koukám že těsně nad Hřenskem, přímo nad bezpečnostními zábranami, už zase čmoudí. Teleobjektiv našel i plamínky. A to to tam uhasili už někdy před pěti dny. Hasič už to zdola obhlížel, tak snad OK. Ale bude se to objevovat ještě sakra dlouho.
Nejdřív jsem obhlídl polní letiště pod Cirklštajnem a pak jsme s Petrou a Petrem (P) pokoukali na letecký provoz na Labi.
Teď koukám, on ten vrtulník asi pilotuje žena!?
Všichni byly sakra dobří. Ale ten vrtulník na třetí fotce se několikrát nastavil tak aby si to přihlížející mohli užít a fotit. Takže v jednu chvíli nabíral přímo přede mnou. Fotku z toho nemám, podle hesla mého kamaráda: "vole, nefoť, pamatuj si".
Take mi to tak prislo.
Chtela jsem letos vzit vnucku do Bad Shandau do Toscany, ale zjevne to budu muset odlozit na pristi rok...
Proč? V Bádu to vše funguje normálně.
Chtela jsem bydlet v Decine a druhou stranou to objizdet nehodlam.
Navic jsem planovala i jeden vylet do skal.
Ne, neni nutne tam nyni tahat 7mi lete dite.
My si klidne pockame, je spoustu jinych destinaci, kam s ni chci jet, tak jen prehodim "veksl" :o)))
Můžeš bydlet v DC a do Bádu pohodlně dojedeš vlakem a přívozem. Pro dítě je to rozhodně zábavnější než jezdit autem jako normálně. A od přívozu to sedmileté dítě dojde.
Krom pondělí a omezeně středy vlaky jezdí.
Jezdim vlakem docela casto, takze pro ni je urcite zabavnejsi auto :o)))
Variant je hodne, o to nejde, ale ted se mi tam s tim mrnetem nechce. Pro me by sice bylo zajimave videt tu situaci kolem Hrenska, ale pro 7mi lete dite je to na nic. Opravdu neni duvod ji tam zrovna ted brat, da se to odlozit.
Letos ji vezmu na jih do Gmundu, tam je uzasny SoleBad. Ale uvidime, treba nakonec bude chtit nekam uplne jinam.
Tak zrovna ten Gmund nám připadl jako město duchů. Ten SoleBad je prosím Tě co?
Aquapark na okraji Gmundu - u jezera https://www.solefelsenwelt.at/cs/
"sole" proto, ze tam je slana voda
Vetsinou tam zajedu, kdyz jsem na par dni v Treboni. Jen jednou jsem byla dve noci v kempu u solebadu, ale nic moc. Idealni je ubytovat se u nas a tam si dojet. Bud autem, nebo se da i vlakem do C. Velenic a ten cca 1,5 km dorazit pesky nebo na kole.
Samozřejmě jeď kam chceš.
Ale já kdybych byl sedmileté dítě, tak chci ten vrtulníkový kolotoč vidět. Včera jsem tam prostál dobře hodinu. Na bezpečném místě, kde člověk nikomu nepřekáží a přitom nabírali vodu 50 metrů před námi. Lázně Bad Auch jsou určitě pěkné, ale tohle člověk uvidí, doufám, jen jednou za život.
Tak je to zase holka, kdo ví jestli jí "letadýlka" vůbec zajímají ;-)
Tak doufam, ze tenhle cirkus vidim ejen jednou za zivot, ale to 7mi lete dite to jeste tak nevnima. Alespon to nase ne.
Ji zajimaji kone. Kdyby hasili s konmi, tak tam prostojime dulek a museli bychom se dostat co nejblize.
Letadylka zajimaji jejiho dvouletyho brachu. Ten by ani nespal, aby nejake letadlo nepromeskal :o))) Ale ten je zatim vazan na maminku.
Holt kazde dite je jine.
Vsechny nase mrnata maji letos slibenou exkurzi na letiste, a na to se docela testi. Tak tam si letadylek uziji az dost.
Jo, pilotka na pozici druhého pilota. V západních vrtulnících sedí první pilot téměř vždy vpravo. Kolega mi ukazoval fotky ze včerejška okolo třetí odpoledne a měl tam na chlapa. Tak ještě že jsme tam byli později až po střídání posádek :-)))
Kdyby nám amíci půjčili pár S-64, už mohlo bejt dávno uhašeno. Prej unesou 9 tun, to by bylo vody. :-)
Dnešní 20km výlet ve vedru byl s koupáním. Vedro bylo hrozné i ryby v chovném rybníce jen tak ležely v hejnech těsně pod hladinou. Voda mně příjemně osvěžila. Jen si nemohu nevšimnout toho stálého poklesu hladin.
že se ty ryby tlačej k hladině, já mít jejich žábry, jsem někde pěkně u dna, kam sluníčko nedošáhne...
Nedostatek kyslíku. I ryby dýchají kyslík.
Už pár dnů se jezdím po práci koupat v Bráníku ve Vltavě. Má stálou teplotu 15°C. Je to šíleně studené. Kamarád z Povodí Vltavy dnes říkal, že odpouští Orlík o 8m, aby udělali nový přeliv a kvůli tomu je to tak studené. Loni to prý mělo 19°C. Dnešní teplota mne už nebolí, ale stejně tam ještě nevydržím. Skočím tam, udělám 3 tempa do proudu a hned obracím ven. Ovšem vytrvalci a otužilci kolem plavou nerušeně.
Včera jsem šoupl horáka do auta a ráno jsem zaparkoval v Jablonném nad Orlicí a vyrazil po naplánované trase a opět cestou necestou a různými pěšinami. První větší zastávka byla v Horní Čermné na poutním místě s křížovou cestou na Mariánské hoře. Je to moce hezky opravené a dobře udržované. Ve sjezdu k Moravské Sázavě jsem to vzal odvážně po žluté, chtělo to o trochu vyšší rychlost, ale naštěstí byla dost velká, takže asi tak metrovou jízdu po předním jsem ustál a vydýchával ji až k brodu přes Sázavu, který mi udělal radost.
Dále stoupání přes Výprachtice na Strážku a po zelené jsme se doslova vysápal na Bukovou horu a pak následovala odměna za výjezd na hřeben, kořeny, kameny, kameny a kořeny a protože bylo sucho a neklouzalo, tak to byla lahůdková jízda nahoru a dolů přes vrch Na Planiskách, Jeřáb, Červenovodské sedlo, Prostřední vrch, Suchý vrch s občerstvovací pauzou, dál Bradlo, Bouda a Vysoký kámen. Pak jsem si sjel do Mladkova a vyjel si na hraniční přechod Petrovičky, kde je fajn příjemná občerstvovna Bistro Na salaši. Podíval jsem se na Hraniční vrchy s nádhernými výhledy do Polska a na Králický Sněžník. Zajel jsem si na vrch Adam a podíval se na několik objektů dělostřelecké pevnosti Adam. Odtud jsem si sjel k nádrži Pastviny a následoval výjezd do Sobkovic a odtud po žluté návrat do Jablonného, který jsem ještě s rezervou stihl před západem slunce.
Pěkná celodenní projížďka a podle plánu 92 km, ale přece jen ještě dnes ráno bylo v nohách krapet cítit těch 2.250 nastoupaných metrů.
Na focení to moc nebylo, spíš na rozhlížení a kochání se blízkou i vzdálenou krajinou.
Na fotkách je opravený kostel poutního místa Mariánská hora, rozhledna Mariánka u Horní Čermné a Suchý vrch.
Pastviny...Pastviny... co takhle někdy si udělat výlet k Vejdově lípě? Šlo by? Docela rád bych viděl, jak aktuálně vypadá... :).
Určitě by to časem šlo, až bude hezky a pár dní sucho :-)
Nejezdím tam až tak často, ale do podzimu tam určitě ještě vyjedu, mám tam ještě pár míst kam bych chtěl, tak to nějak zakomponuju.
Zrovna dnes bylo hezky a už je pár dní sucho, tak to šlo a docela dobře :-)
Myslím, že se Vejdově lípě daří docela hezky a asi ji nic nechybí.
Pár fotek lípy nad nádrží Pastviny
Paráda, díky:).
Jj, vypadá pěkně, možná skoro líp než v srpnu 2015:)
https://miral.rajce.idnes.cz/19.8.2015_Dovolena...
No, moc se netěš, nejsou to jen výhody. Ale to poznáš, až tam budeš.
Krom toho, že už nejsem v kontaktu s některými bývalými kolegy, tak jsem zatím žádné nevýhody nezaznamenal, jen samá pozitiva a sociální jistoty :-)
Sociální jistoty? To poznáš na jaře za rok.
Co bude, co by se mělo změnit aby mě to mohlo nějak ohrozit?
A pokud se něco takového stane, tak půl národa bude v hajzlu a to se nestane.
No úplně v hajzlu ne, to průběžný důchod zajistí. Ale na velké ejchuchu to možná nebude.
Důchod dobře stačí na slušné žití a stačit bude. Na důchod se dá docela dobře připravit.
Na ejchuchu nemá většina vydělávajících, bohužel mnozí z nich se stále chovají jako by na to měli, ale to je jejich problém a jejich boj a jejich naříkání je jen jejich hloupost.
Jsem v důchodu přes patnáct roků, něco už o tom vím. Pokud jde o čas, jojo, je ho víc, pokud jde o zdraví, je ho míň. Když důchodec nemá potíže finančně vyjít, je to fajn, ale je dost těch, kteří jsou s výší důchodu na štíru a potom mají toho času fakt nějak až moc, protože jsou rádi, když mají na pouhé živobytí. Kolem mne jsou v partě skoro samí čilí, ale to neznamená, že jsme vzorek. Takže důchod jo, jde ale o to, jaký.
Já když poslouchám ty party duchodců ve vlaku jak si vyprávějí jaké to kde bylo a kam pojedou na výlet příště tak mi to často přijde líto. Zvláště když mám neblahé tušení že lékařská péče se pro nás až budeme v duchodu zhorší a průměrný důchod nejspíš také nebude nějaké ejchuchu.
Ještě se párkrát vyspinkáš a už tam budeš. (Pokud se nezmění pravidla)
Me uz se doufam nezmeni...
Ale 5 let je jeste dlouha doba...
Takže odbahněno, odtravněno, vyčištěno, vypráno a namazáno. To by jeden nevěřil co se do převodů vejde bláta, trávy a klacků :-)
Ale povedlo se a už zase může vzhůru do hor.
Dnešní výlet v tom vedru byl jen k rybníkům a vykoupat se. Na Boleveckém rybníku je čerstvě posekaný ostrůvek,na Košináři ještě větší hejna ryb nehybně stojících pod hladinou a na Seneckém rybníku jsem se koupal. Zítra mají přijít ty bouřky...
Podle meteorologické mapy na Novinkách vypadá ten zítřek docela drsně. Uvidíme ale,jak bude ta předpověď vypadat ráno. Teploměr,který mám na stole vedle počítače,teď ukazuje 30 stupňů. To je ten zateplený vyhřátý panelák.
Dnes bylo větší vedro než včera,tak byl zase jen výlet k rybníkům a koupání. Viděl jsem,že ani ryby už nemohly v té vodě vydržet,tak dnes většině z toho hejna ryb koukala hřbetní ploutev z vody. Také jsem tam v posledních dnech potkal pár zajímavých kol. Dnes třeba dvojkolo,které bylo sestaveno obousměrně s řídítky na obou koncích. Předevčírem to bylo kolo jako skládačka,které mělo vpředu dvě kola nad sebou a vzadu tři. Jinak dnes měly podle původní předpovědi přijít ve 14 hod silné bouřky,podle novější předpovědi v 17 hod a podle nejnovější má začít pršet až v 02 hod v noci. Tak uvidíme...
Dneska poněkud víc horké, navíc jsem trochu uspěchal plánování trasy, takže jsem toho nachodil víc něž by se mi líbilo :-)
A abych tu projížďku měl krapet obzvláštěnou, tak jsem doma zapomněl rukavice a šátek na hlavu, ten jsem provizorně nahradil, rukavice jsou ale blbě nahradit, přesto se povedlo. Když bylo po poledni a já zjistil, že se mi začínají spalovat ruce a začal jsem přemýšlet o ukončení jízdy a návratu domů, tak mě napadlo konečně také využít lékárničky, co sebou tahám. Nakonec vše a perfektně vyřešil balíček hotový obvaz č. 3, 4 náplasti a jeden nůž. Za pár minut byly ruce chráněné a já mohl dokončit plánovanou trasu.
Dneska jsem přece jen krapet neodhadl teplo a potřebu pití, chtělo to tak o 3 deci víc koly. Spoléhal jsem na fungující hospodu v Pastvinách, naštěstí byla, takže záchrana, protože jiná hospoda široko nikde.
Něco málo k cestě, ze Žamberku kolem Tyršovy rozhledny a přes Kozinec na Žampach, přes Letohrad na vrch Studený, sjezd do Vlčkovic za mokra po dešti si neumím předstvit. Občerstvovací zastávka v Pastvinách U mostu, obhlídka nádherné a hodně rozložité Vejdovy lípy, stromu roku 2013. Pak už jsem přes Kunvald zpátky do Žamberku.
Cerlkovbě samozřejmě nádhera, krásnch 64 hodně rozmanitých km a k tomu 1.5720 nastouopaných metrů.
Dalo to místy zabrat, ale jhako celek nádhera a radost z jáízdy.
Obdivuji tvou schopnost vzdorovat horku. Já sice dnes už vytáhl silniční kolo, rameno je už OK, ale stejně jsem jel pomalu a před kopcem domů se vykoupal a ochladil.
Já jsem třeba zjistil, že pokud jsem na dovolené, což znamená spím ve stanu, vstávám tak kolem 6 ranní a už v 9 sedím na kole, pak mi ani 35stupňová horka nevadí.
Pokud bych měl ve vedrech, která panovala, sednout na kolo poté, co přijdu z práce, tak to ani náhodou nezvládnu.
Jinými slovy, pokud jsem v tom teplém počasí od rána venku, tak se na to tělo nachystá. Když sedím celý den v baráku a pak vyjdu do horka, tak s tím je problém.
Vcera jsem vyjizdela asi v 10h. Podel vody parada, ale kdyz jsem se po 14h dostala na otevrenou silnici, bylo to behem chvile peklo. Nastesti se mi cca za hodku do cesty pripletlo koupaliste a tam se nejhorsi vyhen dala prezit v pohode.
Když jsem v pohybu a ještě fouká vítr tím správným směrem, aby ochlazoval, tak není problém. Blbý je když v obtížnějším stoupání jedu rychlostí 4 a vítr stejnou rychlostí jde do zad, takže bezvětří a pere slunce a žádný stín, to je pak docela peklo.
Včera vedro k padnutí. V podvečer rychlé rozhodnutí navštívit pivovar v Českém Brodě, který sice vaří výtečné pivko, zato má málokdy otevříno. Přečkaná bouřka a slejvák, nazpět schválně cesta prodloužena co to šlo.. po dešti, tma a okolo zuřily bouřky, blejskalo se všude. Ale já jel v suchu a luxusně :)
Včera prvních 15 km na inlinech od incidentu.
Přesněji 7.5 na koupaliště a 7.5 zpátky, protože koupaliště v Ústí má stojany na kola venku před plotem a tam bych MTB nikdy nenechal!
Koupaliště v Litomyšli to má vyřešené lépe, stojany na kola jsou až za turniketem na místě viditelném z celého areálu, takže zloděj by si musel koupit vstupenku. Tam jsem se o lehokolo příliš nebál, to by na pokladna těžko přehlédla... ale o MTB bych se bál i tam... :-/
Je tady nějaký broukolog? Tohle na mě přistálo. Google tvrdí, že je to tesařík pižmový. Já samozřejmě poznám jen to, že to není čmelák.
Tak to asi Onkel Google trefil, ne??
:)
V noci na dnešek pršelo,pršelo i trochu dopoledne. Když jsem odpoledne vyjížděl,tak bylo 20 stupňů a vítr. Projel jsem okruh lesy,tam jsem i zkoušel kolik napršelo. Pod mechem je stále sucho. Dnes jsem také potkával spoustu cyklistů. Nakonec jsem si zase objel rybníky. Dnes byly ryby v pohodě hluboko pod vodou,žádná hejna u hladiny. Koupalo se jen pár lidí. Příjemná 23km projížďka a ani trochu jsem se nezapotil. Snad tohle počasí pár dnů vydrží.
Jak je v těch rybníkách teplá voda? Vltava má stabilních 15 stupňů.
Jistěže je v těch rybnících teplá voda. Oproti řece se nehýbe,navíc,bohužel,stále klesá hladina. Od začátku června klesla ve všech o cca 30-40cm. Začíná se tam objevovat více vodních rostlin. Teď je venku jasno a 19 stupňů,nad všemi rybníky se vznáší mlha. Voda je teplejší než vzduch.
U nás v tuto chvíli teploměr ukazuje 5.8 stupně. Myslím, že libovolná voda bude teplejší. Zase začalo období kdy člověk z práce jezdí v odpolednim vedru s batohem oblečení, které na sobě musel mít ráno aby nezmrz.
Já také včera vyrážel odpoledne do těch 20 stupňů s vestou přes triko. Po nějakých 5km jsem si ji vysvlékl. Přece jen ten rozdíl 10 stupňů proti předchozím dnům je znát. Dnes má být tepleji a jak koukám na barometr,ten také stoupá.
Tady máš úplně nový cíl vyjížďky, přesto na obvyklé trase ;-)
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-plzen...
Já byl dnes na výletě na opačné straně. Kolem ZOO do Radčic,dál Malesice,Dolní Vlkýš,Kumberk,Kůští,Chotíkov,tam jsem projel kolem pískovny,dále Ledce,Záluží,Třemošná,kolem Air Parku do Zruče-Sence a pak do Plzně na Bílou Horu a Bolevák jsem vynechal. Jen na hrázi Košináře jsem si v klidu na lavičce vyměnil zadní brzdové špalíky,které byly po 2600km sjeté. Pak jsem si jen krátce prohlédl své koupací místo u Senečáku a kolem Kameňáku a Třemošňáku pokračoval domů. Celkem skoro 40km. A na baterce svítí stále všech 5 dílků!
Včerejší výlet podél Berounky přinesl několik novinek.
Zjištění první, Radotínská lávka už zase stojí, staveniště bylo zrušeno, místo je pohodlně průjezdné.
Zjištění druhé, kdo má pocit že je na lehokole středem pozornosti, NEVÍ o čem mluví
Celkem odhadem 60km (hloupě jsem si nevynuloval počítadlo), což sice na celé odpoledne není tolik, ale vlk tak 2/3 šlapal po svých, což trochu zpomalilo postup. Ale po ranním dešti bylo vcelku fajn...
Radotínská lávka sice stojí, ale nemá zábradlí, poněvadž stavební firma zbankrotovala a prodala se. Kupec teď vyhodnocuje, co dostaví a co ne. Takže kdy to zkolaudují je snad ve hvězdách.
Nechci se hádat neb stavařině prd rozumim, ale na tý fotce bych řekl že zábradlí je, ne?
Měla být otevřená v půlce července
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/regiony...
a pokud je průjezdná, pak asi otevřená byla.
Lávka přes Berounku
Zprovoznění lávky přes Berounku má zpoždění
18.07.2022 / Stavební práce na lávce propojující Radotín s Lipencemi nabraly zpoždění. Důvodem jsou problémy na straně dodavatelské společnosti Raeder&Falge, která na konci června změnila majitele. Nový majitel přestal na tři týdny komunikovat se svými subdodavateli a zastavil stavební činnost na všech svých stavbách.
https://www.praha16.eu/Lavka-pres-Berounku
hmmm není nic staršího, než včerejší zprávy.. ten samý list 25.7. .. práce pokračují.
https://www.praha16.eu/2022-07-25-obrazem-lavka...
Práce pokračují není totéž, co lávka je zkolaudovaná a hotová.
Prodloužený sportovně-kulturní víkend v Ostravě:
- o slunečném pátku cca 47 km podél Olše a Odry (z Karviné do Ostravy)
- o deštivé sobotě cca 7 km pěšky za kultúrou do Domu umění a do Dolních Vítkovic
Na závěr vyhlídka na Ostravu z 80m vysoké radniční věže.
A dnes návrat vlakem zpět do Prahy. Díky včerejšímu vykolejení vlaku u Chocně musel být ale ze Žiliny vypraven náhradní vlak, takže nikdo neměl šanci najít své místenkové místo. Průvodční se omezila jen na to, aby ti, co měli místenku, měli také židli, bezmístenkoví museli stát. Vagon na kola naštěstí zařadili... Zpoždění 40 minut pro mě byla už jen marginalita, ale podle hlášení se moc neradovali ti, kterým ujel přípoj do Berlína a dalších destinací...
Jo, cestování vlakem rozhodně není nuda :o)))
Výluky a zpoždění, cestování koření.
Nejen pro cestující, ale i pro průvodčí.
Paní průvodčí už byla ze všeho toho vysvětlování všem cestujícím tak zblblá, že když projela moji jízdenku řekla "nojo, ale vy jedete do Prahy, tam nejedem!"
Bylo úsměvné, jak ta větička zvedla celé kupé a s vytřeštěnýma očima jsme se ptali "kam teda jedeme???"
My se tomu pak zasmáli, ale paní průvodčí byla ze své přepracovanosti poněkud skleslá...
Ne, takovéto vlaky průvodčím opravdu nezávidím.
Dnes jsem byl zase na návštěvě v autoškole,byla mi předvedena nová motorka a vyfasoval jsem dvě firemní trička. Na zpáteční cestě jsem si objel ten Bolevák a podíval se na tu vodočetnou lať. Chvíli mi trvalo než jsem pochopil ta čísla. Ona měří od nejvyšší hladiny. Voda by měla sahat až skoro pod tu lávku. Teď je hladina o 130cm níže.
Pokračoval jsem kolem dalších rybníků,v Košináři už zase byly hejna ryb u hladiny. V Senečáku,kam se jezdím koupat,také chybí voda. Na začátku prázdnin sahala hladina k poslednímu schodu. Jinak příjemná projížďka a zítra už to nejspíše bude i s koupáním.
Tak šup šup, nafukovačku a chci na tom ostrůvku vidět zapíchlou vlajku :-)
Ten ostrůvek byl ještě před týdnem celý zarostlý rákosím. Ze sedmdesátých let si pamatuji,že býval malý a vždycky na něm stály krásné hrady z písku. Pak na dlouhé roky zmizel úplně pod vodou,koukal jen vrchol,na kterém stála pyramida z kamení a na ní tyčka s vlajkou. To až posledních deset let se začal zvětšovat. Ten rybník má také hrází oddělený záliv,který měl sloužit jako úkryt pro ryby a vodní ptactvo v době návalu turistů. Ten je teď mnohem menší a celý zarostlý rákosím a lekníny. Je tam jen bahno a cca půl metru vody. Je prostě sucho.
Dnes to byl 22km výlet s koupáním a krmením labutí. Všiml jsem si,že mláďata už jsou kroužkovaná. Sice nebylo tepleji než včera,navíc bylo oblačno,ale vykoupal jsem se. Jinak pro projížďku je tohle počasí příjemné.
Už druhý večer nás přilétla navštívit, Sršeň Asijská.
Doufám, že se příště nedostaví celá famílie :-)
Je to fakt ona? Normální sršeň mi nevadí, tohle je špatné.
Fakt jo, je subtilnéjší, než ty "naše", ale nervózní, nepříjemně rychlá. Když je na návštěvě, není agresivní, dá se snadno odehnat. Něco jsem si o nich našel na netu, takže jí tu návštěvu oplácet nehodlám, ani nebudu zjišťovat, kde bydlí.
Sršeň ve sklenici - a Ty marníš čas focením?!
Okamžitěs měl sklenici překrýt kouskem kartonu a opatrně přenést do mrazáku. Do dvou minut to má sršeň za sebou. Přijde mi to relativně humánní a bez zbytečného týrání.
Každoročně mi do bytu v posledním patře pod plochou střechou vletí tak 2 - 3 sršně. V záclonách je chytám vysavačem. Jsou to svině, oni po vcucnutí do vysavače tak po pěti minutách vylezou hadicí ven..! Jenže od té doby, co jsem to zjistil, už je na koncovce hadice po úspěšném lovu nachystán igelitový sáček. A šup s hmyzákem do mrazáku.
Stejně jsem likvidoval klíšťata, když ještě kočka chodila ven. Rozmáčknout to nejde, splachovat to do odpadu je prasárna a na pálení sirkou či udušení v krému nejsem dost zvrácený. V tom mrazáku mi to vůči tomu hmyzu přijde tak nějak nejmenší zlo. Velcí létající a bodající hmyzové jsou do dvou minut tuzí.
sršně hubí jen idiot. Kde jsou sršáni, nejsou mouchy, vosy a jiný potvory, páč to mají sršáni jako oběd. Na rozdíl od vosy nebo včely je sršáň velmi uvážlivej hmyzák, pigáro dá, až když si myslí, že je to s ním zlý, tedy když ho dost zmačkneš. Mě třeba vletěl pod dres v plný rychlosti se mi tam motal a nemohl ven. Nepřiplác jsem ho, zastavil, triko vyhrnul a sršeň odlítl. Kolikrát jsem zjistil, že jíme stejnou hrušku, každej z jiný strany.... Když mi vletí pootevřeným oknem domů, vždycky stačilo odhrnout záclonu a otevřít okno, sršeň v klidu vyletěl.
Tamtu asijskou svini ale určitě hubit!!! Za prvé má mnohem silnější jed než ty naše, takže je mnohem vyšší riziko nějakého smrťáku po bodnutí. Obzvlášť dneska, kdy má skoro každý nějakou alergii...
Hlavně ale likvidují včelstva, resp. celé úly!
Ano, přesně tak. Naposledy jsem četl, že je někde v Bavorsku. Takže už i u nás. Velký špatný. :(
Hele, a nemělo by se to taky někam nahlásit? Zatím všude psali jak se postupně rozšiřují v západní Evropě, že by ale tahle potvora doputovala už i k nám, jsem ještě nezaznamenal...
Uniklo ti, že Šíravník není tu , ale za hranicema všedních dnů :)
Tak jsem se dnes všiml,jak stavebníci pokročili se stavbou cyklostezky. Původně vedla ze Sence do Plzně na Bílou Horu rovně a pěkně z kopce. Teď skončíte v hradbě,protože firma si tam udělala parkoviště. Tak tam budují "obchvat" kolem areálu firem. Zdá se,že už to chybí jen vyasfaltovat. Dál jsem ještě vyfotil záliv Boleváku,který je oddělený hrází po které vede cesta. Je tam jen jen málo vody,spousta bláta a je zarostlý rákosím a lekníny.
Dnes byly výlety dva. Dopoledne na Babettě do Třemošné k doktorce a odpoledne okruh na nové hračce. Sice bylo 25 stupňů,ale foukal vítr. Ryby v Košináři ale dnes narozdíl od včerejška zase plavaly v hejnech u hladiny. Došlo i na koupel v Senečáku. V době když jsem lezl do vody jsem byl jediný,kdo se tam koupal. Pak přišla rodinka Ukrajinců a zastavil se další cyklista. Dnes ujeto 37km.
A long time ago…
In a galaxy far, far away…
To úplně vlevo je to legendární kolečko choriza? ;)
Nakonec moc pěkné. Po středečním mnohahodinovém trápení nad mapou s plánováním trasy, kterou se mi povedlo dokončit až nějak před půlnocí jsem si ve čtvrtek přivstal a s horákem jsem se šoupnul do Poličky k projížďce po Hornosvratecké vrchovině.
Počasí bylo cyklisticky přímo ideální, lepší už snad ani není možné vymyslet.
Opět to samozřejmě bylo cestou necestou a pěšinami nahoru, dolů a zase nahoru :-)
Z Poličky přes Lucký a Blatinský vrch do Pusté Rybné, pak krásný výjezd na Buchtův kopec a přes vrch Bohdalec, kde jsem se nahoru hezky prošel, což byla naštěstí jen jedna procházka a tlačení, pak přes Odranec do Studnice.
U obce Studnice mě hodně zaujaly 3 naprosto samostatné stožáry "vysokého napětí", jenže žádné další široko daleko a ani žádné dráty. Co to je a o co jde jsem zjistil až před chvílí z mapy, je to měřící a výzkumná stanice námrazy.
Dál jsem jel přes Paseckou skálu a kolem Sykovce na Harusův kopec a kolem Nového Města na Moravě jsem dojel do Maršovic, kde jsem zvažoval možnou občerstvovací pauzu. Hotel Maršovská rychta, splňuje snad všechny podmínky pro bajkery (malou reklamu si určitě zaslouží). Lepší cmundu než jejich Maršovskou cmundu jsem nikde jinde nejedl, přímo božská mana :-) Ovšem ty následky, jak já trpěl v následujícíh dvou kopcích :-)
Přes Pohledec, Zubří a Lísek do Jimramova. Ten kdo vymyslel a vytvořil modrou z Jimramova do Korouhve buď nenávidí turisty nebo je masochista, dá se to projet na kole a doporučuji pro nevšední zážitky určitě i pěšky :-)
Pak už přes Jelínka a Šibeniční návrat do Poličky.
Myslím, že to za tu námahu s plánováním opravdu stálo, nádherných 110 km a necelých 2500 výškových metrů.
Na fotkách Zelendův kopec, Buchtův kopec - řízení letového provozu, vrch Bohdalec.
A ještě pár fotek
stožáry u obce Studnice - měřící a výzkumná stanice námrazy, Pasecká skála a Harusův kopec nad Novým Městem
Má to šťávu a grády.
V poslední době jsou tvé výlety pro mě velkou inspirací. Všechny si je zapisuji s tím, že je možná zkrátím podle potřeby, ale projedu.
Mám dojem (a omlouvám se, pokud mylný), žes nedávno trochu lavíroval se zdravím. O to víc je fajn, že tohle podnikáš.
Takže dneska si zase píšu, co musím projet:-))
P.S. kromě jízdy na kole taky ráda chodím (a tlačím:-))
Jsem rád, že svým blbnutím někoho inspiruju. Mám rád styl off road a a nerad chodím, tak podle toho často plánuju i trasy po neznačených cestách a pěšinách. Občas zjistím, že cesta či pěšina jsou po smrti, nejsou, nebo jsou v posledním tažení, tak nastupuje hledání náhradní trasy, v nejhorším prodírání lesem, ale ta radost, když se to povede rychle a bez újmy :-)
Pro odpočinek to kombinuju s cyklotrasou, občas jsou nutné krátké přejezdy po silnici i vyšší třídy, ale to trpím.
Ony ty moje trasy jsou tak dlouhé pro moje blbnutí s hledáním a výjezdy na různé hory, vrchy a kóty. Když by se ty odbočky vynechaly, tak by to bylo tak o 10 až 20 % kratší, ale bez toho by to byla nuda a hlavně bych se nikdy nepodíval na tolik zajímavých a míst, neviděl tolik zajímavostí a často by mě ani ve snu nenapadlo nějakou cestou nebo pěšinou jet.
Včera mě docela překvapilo, že na cestě do Studnice https://mapy.cz/s/pasaponehu jsem potkal mladý pár na kolech, on s připojeným vozíkem a miminem a ona na slušném treku. Bylo to docela odvážné, jednou stopou nebyl problém, ale tři stopy přes občasný kořen a kameny s vyjetými kolejemi nebylo pro vozík to nejlepší řešení, zvlášť když tam není ani cyklotrasa. Potkal jsem je asi v polovině toho sjezdu a bylo viděl jak jsou překvapeni do čeho to vlastně vjeli :-)
Jinak pokud by někdo chtěl, můžu mu dát záznam trasy.
Mně osobně přesných tras netřeba. Spíš ta inspirace místem. Sama trasy nijak moc předem neplánuju. Stejně se vždycky zakoukám a ztratím, a pak podle azimutu tlačím kolo hlubokým hvozdem nebo kopřivou. Baví mě to.
Dokonce mám někdy pocit, že můj muž tyhle "offroady" předem plánuje. Testuje mě, kdy vypěním:-))
Dnes jsem vyjela jen k nejbližší benzínce dofouknout zadní kolo...a bylo z toho nakonec neplánovaných 45 km.
Tak vzhledemk tomu, že k nejbližší benzínce to máš cca 1 km, tak to ses pěkně zakoukala :o)))
Ale dala jsem to v pohodě. Bez ničeho, jen s tou prťavou redukcí v kapse.
Takže změna!
Asi před třemi týdny jsem našla kolo ve sklepě na zadním ráfku. Duši jsem vyměnila za jinou lepenou, prohlídla plášť. Vše se zdálo být OK. Po padesáti kilometrech znovu zadní vyšumělo. Doma jsem opět vše prohlídla a pro jistotu nazula funglovku. Vše OK celé tři týdny. Včera, jak jsem psala, jsem duši jen mírně dofoukla u pumpy, odjela asi 45 km. Vše OK. Dnes ráno duše tvrdá, ale ujela jsem asi 30 km a zase na ráfku.
Já už nevím, co tomu je. Fakt nikde nic v plášti nevidím ani nenahmatám.
Základ je při sundávání přesně hlídat vzájemnou pozici duše a pláště. Například na plášť nakreslit kde přesně byl ventilek a hlídat, abys duši ani plášť během vyndávání nepřeklápěla.
Pak musíš najít díru v duši, to místo přesně vyměřit na plášti a hledat, hledat a hledat, dokud nenajdeš původce!
Lehokolo s Schwalbe pláštěma mě tohohle ušetřilo, ale na MTB jsem zrovna před týdnem takhle hledal. Nakonec jsem asi milimetrový kousíček skla vyšťoural z pláště kancelářskou sponkou...
trn, střípek, nebo kousek drátu v plášti. Povyjede jen když se s ním trefíš na kamínek, nebo nějakou nerovnost. Jak píše JRR poznačit si podle ventilku polohu pláště a v místě díry pořádně prohmatat, protlačit na tvrdé podložce a najít.
Synáček měl trn v zubu jeho MTB 29" pláště, který povyjel jen při tlaku. Opravdu si musíš bílým fixem pomoci, a jestli je trn rostlinného původu, tak ho můžeš třeba jen zalomit, jak se to podařilo mně. Ale nějaký zbyteček jde vytlačit tenkým imbusáčkem dírou. Tu jsem zevnitř ještě přelepil záplatou ferdus a synáček nepíchá touto skrytou hrozbou.
No jo, tak já jdu opět na to. Ale fakt se mi už nechce:-((
Jediná alternativa je vyměnit plášť a nejlépe i duši... samozřejmě za předpokladu, že dírky se neobjevují ze strany ráfku. :-)
Díru v duši jsem našla. Klasická ohraničená jako od trnu. Byla na pojezdové straně duše, takže teoreticky by s ráfkem neměla mít nic společného. Ovšem v plášti nic. Zkoumala jsem ho hodinu a nic jsem neobjevila. Ono taky možná celá ta otočná soustava, jak jsem to kolo bez tlaku vedla na nádraží Kladno -Ostrovec a pak z nádraží Praha- Ruzyně, se mohla posunout. každopádně jsem dosud nic neobjevila.
Blbý je, že nemám na zkoumání moc času. Koncem týdne vyjíždím s aplégrama na kolní výlet do Budišína. Do té doby to musím mít v cajku. Nedovedu si představit, že budu dělat snídaně, oběd a večeři, hlídat děcka a k tomu ještě co pět kilometrů došťouchávat kolo.
Myslíte, že se mi v cykloservisu vysmějou, když jim řeknu, že nevím, jak opravit defekt?
V tom případě vymeň duši i plášť a zkoumání nech až se vrátíš.
Osobně ještě doporučuji mlíko do duše, i když u nového pláště se to může zdáti býti zbytečné.
Souhlas, když není čas, tak koupit nový plášť a duši. Před instalací ještě ideálně zkontrolovat vnitřek ráfku, třeba i otřít hadříkem, ať víš, že tam nic ostrého už nemohlo zůstat.
To bílé lepidlo (já kdysi kupoval flašťičku Tufo) lze buď použít jako prevenci - nalít do duše předem nebo vozit sebou pro případ defektu. Vozil jsem to sebou několik let, pomohlo to řadě lidí okolo, ale mě to na K24 vypeklo - díra po připíňáku byla moc velká a vyteklo to ven. Na malé dirky, ale funguje dobře.
U duše s autoventilky je to super. Na MTB by mi to bylo k ničemu, protože tam ventilky vyšroubovat vůbec nejdou. Pokrok nezastavím. :-(
Z vlastní zkušenosti doporučuji následující:
- opatrně hledat díru v duši tak, abys byla schopna identifikovat i místo na plášti
- tohle místo pak podrobit důkladnému zkoumání
- pokud to nejde, dá se do duše vpravit nějaké to "mlíko", podle kterého pak poznáš, kde je dírka
Zřejmě máš v duši zaseklý střípek, drátek apod., který na pohled a omak není viditelný. Může být zaseklý ve vzorku pláště (to jsem měla já) a lehce vykoukne jen když kolo zatížíš. A pak "vrtá a vrtá" do duše, dokud do ní neprovrtá dirku.
Tak klasická metoda, jak se hledají malinké dírky je ponořit nafouknutou duši do vody a koukat, kde se objeví bublinky.
Já to většinou nepotřeboval, prostě duši nafouknu, postupně ji prohlížím a unikající proud vzduchu je slyšet i cítit (třeba na obličeji) a dírka většinou i vidět.
Teď naposledy to ale byla malinká dírka, že vzduch z duše utíkal pomalu několik hodin (což bylo fajn, nemusel jsem lepit na místě, jen jsem doufouknul vzduch)... už jsem myslel, že tam žádná dírka není, ale sud na zahradě mi správné místo ukázal... a pak je klíčové vědět, kde vůči plášti byl ventilek a která strana byla levá (třeba podle nápisů), aby člověk prohlížel plášť ve správném místě...
Jo, se zdravím to bylo takové na střídačku. Nejdřív jsem si lehce blbě dolámal nožičku. Zeman je draslíkový muž, ale já jsem teď titanový :-) No a když se mi to povedlo docela dobře rozhjebat a zrehabilitovat, tak jsem někde potkal blbýho covida, týden drobnější potíže, ale s dechem jsem byl v hajzlu. Já nebyl schopný vyběhnout do třetího patra a vyjet 50 m hrbol se sklonem 4 % byla slušná šichta na jinak nesmyslný lehký převod. I s dechovým cvičením to trvalo téměř půl roku než jsem se dostal zpátky, ale povedlo se.
Tak ať ti slouží a už žádné zdravotní problémy, titanový muži:-))
Dík, snad mám na roky vybráno :-)
Nechceš nám to počasí trochu přiblížit? Třeba takhle:
https://www.youtube.com/watch?v=Cg6B-M_Q9Sc :-)
:-))
Krapet problém, vlastní meteo sondu nemám ani netuším, kde dnes ty údaje získat, možná by nějaký balónový plavec poradil.
Vidíš, Polička…pro ty z daleka - kdybyste se, nedejbůh, ocitli v Brně a chyběla vám odvaha na Starobrno nebo nějakej z dalších asi 20ti malých pivovarů v Brně, tak Polička se čepuje kde všude, a je to velmi pitelné pivo…
Musím napsat něco, co cyklista jinak rychle zapomíná.
Stalo se totiž, že foukalo přesně do zad, a to celý týden!
Ráno jedu na sever a to fouká minimálně, až někdy skoro vůbec, ale vždycky proti - je to zde prostě dané.
Zpátky, kolem 17. hodiny, má vítr naopak vždy svoje maximum a obvykle se předtím otáčí na jižní.
Tenhle týden ne, začalo to v noci na sobotu, kdy jsem přijel ze srazu ve Šternberku v jednu ráno a to už foukalo pěkně. Tento směr vítr držel celý týden a denně nejvíc zesílil přesně na cestu domů z práce.
Jednou za rok se to může stát.
Příští týden už se to má vrátit k normálu, to znamená trvalý trénink do kopce, i když je zde rovina :-)
Dneska jsem si udělal výlet na koupaliště ve Svitavých. Zaujalo mě, že na webu mimo jiné slibují: "sestava 2 slack line - pro začátečníky a pro pokročilé"
Dokonce tam mají i fotky...
No a realitu ukazuje třetí fotka. Prostě všichni lžou! Podobně jako koupaliště v Ústí slibuje slackline, ale na dotaz, kde se tedy nachází, mi ani neodpověděli, taky ve Svitavách mají o jednu slackline méně než slibují...
Pozitivní je, že tu malinkou možná dvoumetrovou lajnu, se mi po několika pokusech přejít povedlo, takže úplně zbytečný ten výlet nebyl... :-)
dnes 150 km za pomníčky a hlavně kvetoucími koly :)
Jo, těch květinových kol je poslední dobou všude docela dost.
Asi si s sebou budu vozit kanibalizační nářadí na odebrání drobných blbě sehnatelných dílů :)
Občas bych brečel, docela pěkný kola a tímhle je dorazej.
Tak to si asi nebyl ve venkovských kovošrotech, to bys dost často i uronil slzu :-)
Po půlroce nepravidelného tréninku začínám se sebou být na 15m vcelku spokojený :-)
Aby ti říkali Viléme, tak musíš ještě chvíli trénovat, ale jinak docela slušný.
Paráda, všechno do černého :-)
Z jakého luku to střílíš? Míříš přes špičku šípu bez mířidel?
35 liberní verze tohohle
https://www.youtube.com/watch?v=EDO92m0aM4M
Ani přes šíp moc ne, spíš jako když házíš kamenem - támhle se chci trefit takže asi takhle...
Řekněme "východní jezdecký", na konkrétním názvosloví se internet nějak není ochotný sejít :-)
Šíp vypouštíš z ruky, kůže, nebo nějakého vypouštědla?
Z ruky s dvouprstou rukavicí, natahuju prostředníkem a prsteníkem
To by mohlo fungovat. Někde do toho ještě drcneš. Na 15m bys měl mít menší rozptyl. Alespoň si to myslím. Zase tak moc se v tom nevyznám.
Při víkendovém cyklotoulání v lesích na třeboňsku jsme narazili na houbu, kterou jsem viděl poprvé. Mykolog Staník mě poučil, že je to sírovec žlutooranžový. A je to chutná houba, nejlepší jako řízek nebo na kari. Taj jsme kousek ořezali a už ji vaříme. Bude na kari :-)