V rámci výletu na Šumavu po čase nákup v Německu. To, že si člověk přiveze plný auto levnějšího a kvalitnějšího zboží už je tak nějak standard a kvůli tomu tam jezdíme. To že se ten cenový rozdíl při současném zdražování bude prohlubovat a za větší blbce budeme zase my a ne Němci, to se taky dalo čekat, ale že už se v Německu, kde byl vždycky dražší benzín vyplatí už i tankovat, to mě tedy trochu překvapilo.
Včera při průjezdu po oblíbené polní cestě se značenou modrou trasou a značenou cyklo 4261 jsem dojel ke značkám zákaz vjezdu a zákaz vstupu. Jako správný cyklista jsem to ignoroval, projel jsem úsekem a z druhé strany byly značky "slepá cesta" s informací uzavírce.
Já jsem se stímhle ještě nesetkal, docela mě to překvapilo.
Už jste se s tím někdo potkal?
Já spíš přemýšlím jak si vyložit tu doplňkovou značku...
Ale jinak, ano, s neskutečným bordelem ve značení už jsem se setkal. Nejednou...
To není bordel ve značení, to je regulerní značka a dodatkem, kdo uzavřel a na jak dlouho.
Mě spíš zaujalo a docela překvapilo, že obě polní cesty, modrá a cyklo byly uzavřené pozemkovým úřadem. Navíc doba uzavírky na 1 as 3/4 roku na těch pár metrů je taky dost neobvyklá.
Tipovala bych to na vlastnické spory o pozemky.
Ale zkus se dotázat. Třeba ti odpoví, zvlášť když přidáš náležitosti "§106".
Já si to myslím taky, když to dělá pozemkový úřad. Jsou uzavřené dvě dosud veřejné cesty, tak by to asi mělo být dohledatelné v nějakém veřejném rejstříku, ale hledat se mi to nechce.
Mě to tolik netrápí, já buď projedu nebo tu vesnici objedu, je to krapet komplikace, ale ne zásadní. Větší problém budou lidi z vesnice co tudy chodili do lesa a jezdili zkratkou přes les pěknými cestami do Třebechovic.
Já jen, že jsem se s tím ještě nikde nepotkal.
Jo, asi před měsícem tady https://mapy.cz/s/muhehabezu asi je to stejné místo.
Oproti panoramě tam bylo několik značek za sebou, zákaz vjezdu, vstupu chodců, dodatková cedule s podobným textem a zmínkou o pozemkovém úřadu. Závora na obou stranách toho mostku.
Zákazy vjezdu ignoruju, ale zákaz vstupu chodců mě zmátl a dumal sem nad mapou kudy to objet. Pak přijel někdo místní a říkal, že to tam ještě neviděl, ale že není důvod aby nešlo je dál. Závory jsme obešli, bylo podle vydupané trávy, že se to tam obchází běžně. Říkal, že to je kvůli stavu a budoucí opravě toho mostku.
Já jel po pěší trase po modré a právě mě zarazil zákaz vstupu, co tam nikdy nebyl a pak tam, byla na tvrdo daná závora, tu jsem snadno podlezl. Na polích kolem těch dvou cest probíhaly sklizně a zemědělské práce. Asi je majitelem polí a cest stát - pozemkový úřad. To by mě nenapadlo, je to oblast, kde od nepaměti byli jen sedláci a malí zemědělci, i přilehlé lesy přes které vedou obě cesty byly vrácené původním majitelům.
Vzhledem k umístění těch značek mi nedává smysl aby důvodem bylo něco jiného než ten mostek.
Umístění značek musí projít úředním procesem, pokud by někdo fakt chtěl mělo by být možné dobrat se dalších informací.
Jo, už jsem to dohledal, nebylo to tak složité, jsou to mostky v havarijním stavu na obou polních cestách.
Že mostky neunesou těžší zemědělskou techniku je docela možné, ale zákaz vstupu chodcům? To myslím poněkud přehnali, po tom jednom mostku co jsem přejížděl bych se nebál jet ani autem.
Nenapadlo mě, že mostky přes ten nanicovatý potok patří povodí - státu.
Tady https://mapy.cz/s/gepevureco taky jeden havarijní most, ovšem měli aspoň trochu soudnosti a zachovali provoz pěších a cyklistů, byť to značení a povinnost sesedat je poněkud komická, ten průjezd má tak metr na šířku a je to úplně na pohodu.
Zákazem nic nezkazí.
Kdyby, náhodou, se cokoliv stalo, nemůžeš se na nich hojit, neměl si tam co dělat.
Že by se pod tebou mostek propadl, pochybuji, ale ouřada má klid...
Včera jsem v lesní občerstvovně v Luisině údolí vyslechl (nedalo se přeslechnout) povídání tří dětí a dospělých, muže a ženy, nebyli rodina.
Holka, tak 3. třída, docela slušně překládala jednoduché věty do ukrajinštiny, měla snahu o překlad a rozdíl do ruštiny a s tím ji docela dobře pomáhal asi její otec. Holka něco málo taky přeložila do angličtiny, ale to ji šlo dost málo a vysvětlení bylo, že učitelka angličtiny je blbá :-)
Co mě ale taky zaujalo, že krom toho kolik mají ona a další kluk ve třídě ukrajinských dětí a že už docela dobře umí česky. A pak ještě, že mají karty - pexeso v čestině a ukrajinštině.
Současně si dovolím udělat reklamu onomu zcela novému bufetu - občerstvovně v Orlických horách, Luisino údolí, zde https://mapy.cz/s/najogemefe
Je na okraji parkoviště a mají velice slušnou nabídku. A co důležité, tak že by chtěli mít otevřeno i přes podzim a také přes zimu a otevírací doba je podle lidí v pohybu v okolí, ale minimálně do 17 hodin, ale nejspíš do 18 a přes léto do 19 hodin.
Pokud chceš čisté rusáky, přijeď Pod led.
Ještě prý měsíc se tam budou roztahovat. Mají tu krasobruslařský "kemp", tedy asi 30 rozjívených dětí, s arogantními rodiči, obsadilo jeden sál hospody, a řvou tam na sebe azbukou.
S personálem ovšem mluví anglicky, tedy ruským klonem Shekespearovi mateřštiny, zkoušeli to po jejich, ale narazili na zeď.
Ukrajinku Vitu přeložili z kuchyně raději do Kozlovny, jistota je jistota.
Oni se chovali drobet nadřazeně i v tom osmasedmdesátým, když jsem tu zem toulavým zájezdem navštívil, a teď z nich vymejvači mozsků asi udělali echt pseudolidi. Docela tomu věřím.
Akorát nechápu, jak si u vás mohli udělat krasobruslařskej kemp.
Nejspíš peníze, bohužel.
Já do toho moc nevidím a ani nechci.
Naše víska byla tradičně hokejová, dědci pamatují, jak se hrávalo na pivovarském rybníku. Pak udělali nekrytý zimák, a na přelomu 70/80, to už pamatuju, krytý stadion. Chlazení ledu bylo z pivovaru. Před 3, ale možná to už je víc let, se zimní stadion zrekonstruoval, odříznul se od pivovaru. Nevím jestli se jeho provoz zaplatí,nebo musí být dotován, ale obec nic nepřiplácí. Proto se snaží, aby nikdy nestál, od rána do večera je led obsazen,blízko Prahy a dálnice parkování zdarma k dispozici, problém nemají. Možná v létě, a to pořádají ty kempy
Před VCP jsem jezdili na měsíc Francouzi, rusáci občas, ale obojí hokejisti, teď teda ti ruští krasobruslaři.
U stadionu byl hotel s kapacitou autobus, nájemce hospody Pod ledem jej před těmi 5ti lety také pronajmul, zrekonstruoval, a protožeá v nájmu i pivovarskou hospodu Kozlovna, vytvořil tu takové malé imperium. Ti z "kempu" bydlí v jeho hotelu hned vedle Ledu, stravují se Pod ledem, a kdyby jim náhodou nešmakovalo, můžou do jiné hospody téhož majitele.
Řekl bych, že pro stadion i našeho kapitalistu Jirku je to win/win situace, led pronajmut, hotel plný, restaurace saturována....
Jen my špačkujeme, protože nás vyhání z našich tradičních místeček na zahrádku, ale taky jen malinko, protože chápeme, že nějak se Jirka uživit musí, a že má fest rozúvěrováno, o tom si cvrlikají i špačci.
Takže hokejové nebo krasobruslařské kempy jsou v létě tradicí.
Jen ti rusáci jsou fakt hovada nafoukaný, s chováním "mě to tady teď patří".
Tak už mi je jasné, že tohohle nabubřelého primitivního samolibého hulváta, volit určitě nebudu. Byť má možná skvělý genofond (nebo EGO-fond?) :-)))
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio...
Skoro bych řekl, typický silničkář...
https://vid.pr0gramm.com/2022/07/21...
Novináři sice přinášejí a pomáhají v přínosu peněz, ale pouštět jich v takovém množství na trať je magořina, pak dochází a hodně často k podobným problémům.
Navíc horší je, tak často řidiči novinářů a doprovodu nejsou příliš ohleduplní profici.
Hele ohleduplní profíci nevim, přes to auto je prd vidět dopředu, ale auto zpomaluje, brzdovky mu svítěj, motorka totéž a tu se tam vyloupne závodník co se pokusí mezi ně vmáčknout...
Jako buď maj HODNĚ blbě nastavený pravidla pro pohyb na trati (pro VŠECHNY) nebo je to prostě pitomec a sebevrah, protože vjíždět do takovýhle situace je prostě blbost.
Je to cyklistický závod nebo závod novinářů s doprovodem kdo bude kde dřív?
Já bych řek, že to je cyklistický závod a cyklista musí mít absolutní přednost a prostor na průjezd a nikdo jiný ho nesmí brzdit a blokovat.
Ten přitroublý novinář když viděl, že jedou do úzkého tak měl zastavit a ne se tam jak debil cpát a ucpat závodníkovi prostor. To co tam předvedl je na přesdržku a odebrání akreditace.
Brzdil za autem a v ten moment byl ten rychlej hormon ještě pořád za motorkou.
Dá se předpokládat, že takovýhle brždění nebude běžná věc, takže se tam vpředu asi NĚCO dělo. Cyklista co si myslel že má absolutní přednost skončil v kotrmelci a měl po závodě, protože zpomalit pro něj nepřicházelo v úvahu. Kdyby to udělal, mohl po deseti vteřinách pedálovat dál jako o život. Zvážil bych spíš postih závodníka...
Edit: před autem se tam taky někdo vyválel, asi ho teda měli přejet aby nebrzdili další v pořadí...
Ach jo, auto samozřejmě zastavovalo, protože tam někdo spadl, to jsem viděl hned, ale tomu novinářskému přitroublovi na motorce aby něco neuteklo, tak se tam musel bezohledně nacpat a uzavřít průjezd i když musel vědět, že tam jedou další cyklisté co potřebují jet, protože jedou závod. Ty cyklisty musel vidět nebo alespoň měl vidět od toho tam jedou ve dvou řidič a novinář a tak měli včas zastavit a nechat v tam volný prostor, tu možnost měl.
Není to poprve co se nějaký novinářský vemeno nacpalo kam nemělo.
Tak ještě jednou, je to cyklistický závod nebo závod novinářů kdo tam bude dřív?
Kdyby to vemeno na motorce zastavil a 10 vteřin počkal tak na té litrové motorce je mají dojeté za dalších 10 vteřin.
Kdyby na ty brzdy hamstnul aby nechal průjezd vpředu, tak mu závodící pedálista skočil na záda. Pokud to není nezbytně nutné, vyvaruj se při řízení průdkých a nenadálých manévrů.
Ano, je to cyklistický závod, za každou cenu předjet PRESS na motorce netřeba. Jak vidíš, cyklista udělal špatné rozhodnutí a závod pro něj skončil :-) Kolo zahodili z trati, cyklista odpajdal, zbytek jede dál.
Vzhledem k tomu co čeho se tam rozhodl vrhnout dopadl vlastně velice dobře, pravděpodobně proto, že motorka už tak jako tak brzdila...
Ono se to blbě sešlo a není možný jednoznačně určit viníka.
Podle mě ten cyklista, měl motorkáře na levoboku takže přes něj nemohl vidět, že zúžení je i na levé straně.
Předpokládal tedy, že se vejde mezi auto a motorku, nečekal, že motorka se pohne doprava a tu mezeru mu zavře, v takovým fofru se tyhle věci stávají.
Ten přenos jsem sledoval, Jílek s Raboněm a Königem říkali, že cyklista musel brzdit z 60 na 20. Kdyby blb motorku nezastavil, bylo to v pohodě. Ale nepoznal jsem, proč si ustlal jezdec cca 20m před tímhle incidentem.
Asi neměl odvahu se do toho úzkého prostoru vecpat, ale taky možná proto, že pořádně neviděl přes auto proč zastavuje. Myslím, že měl s motorkou dost možností zastavit včas a nechat prostor a ne ho ucpat.
Ten co se sbíral před autem si dost možná škrtl o tu zužovací barieru, ležel hned za ní a sbíral se.
Každopádně je dobré vědět, že Wout van Aert je mimozemšťan!
Jel úžasně, škoda, že mu v samém závěru došlo a musel hodně vypustit.
Nevěřil jsem vlastním očím, spurtér, časovkář, v horské etapě celý den v úniku, většinou na špici, pár kilometrů před cílem dokázal na chvíli odpárat i Pogačara :-)
Plus k tomu neskutečná drzost šéfa týmu Jumbo, že mu nedal pokyn, aby jel celý den pro Vingegaarda.
Už je to nějaký čas, ale šla tu řeč o tom, jak se všívá zip do džínů/kalhot.
Už si tedy nepamatuji, kdo se o to zajímal, ale teď mi přišlo pod ruku tohle video https://cz.pinterest.com/pin/345862446395557774/
tak třeba někomu pomůže.
To jsem byl asi já. Děkuji, ale má to jednu chybu, já nové kalhoty nešiju. Většinou potřebuji vyměnit zip na existujících kalhotech. Přesto si to video pořádně prohlédnu a pokusím se ho pochopit a srovnat se stávajícíma kalhotama. Třeba to nějak pomůže, když budu vědět, jak to bylo stvořeno.
Na nové látce to jde snadno. Něco jiného je vyměnit zip na starých kalhotách. Pokud ty rifle nemají jinou vadu a potřebují jen ten zip,tak je člověku líto oblíbené kalhoty vyhodit a pokusí se o výměnu. Ta látka je ale dost silná a bude zprohýbaná,takže asi nejideálnější bude si tam ten zip ručně nastehovat a teprve potom se ho pokoušet přejet strojem. A stroj to musí být dost silný,aby ty vrstvy látky s tím zipem prošil. Zkuste si sáhnout třeba na to místo dole pod tím zipem,kolik se tam setkává vrstev.
Mám starou Ladu po babičce. S tou výměna zipu u riflí opravdu není problém.
Problém je spíš se k té výměně dokopat....
Já mám slabou Singrovku vyrobenou v r.1912,rok před babiččiným narozením. Ta by měla s více vrstvami džínoviny problémy. U toho zipu jde ale o to,že se musí spousta švů rozpárat,aby se k tomu člověk vůbec dostal. Ten zip je na jedné straně našitý zevnitř,aby nebyl z vnějšku vidět. I mírné pokrčení toho zipu by způsobilo,že by nešel dobře zapínat,takže to musí být perfektní práce.
Ale prd.
Napářeš kousek v pase - jen co je všitý zip, pak dva svislé švy poklopce a pak kousíček pod poklopcem.
Halí belí, to je celý.
Největší nálož látky je v pase, jinak to není nic tragického.
No a právě tohle stačí. Musí se to pak našít zpět krásně rovně a ten zip nesmí být nijak pokrčený,nebo ty strany proti sobě posunuté,jinak by nešel zapínat.
Našiješ jednu stranu (já začínám tou, co je jakoby spodní), zip zapneš, našiješ druhou stranu, zašiješ do pasu a nakonec zašiješ dolní konec. Nehledej v tom vědu.
Všechny švy máš předšité - ty, co si vypáral.
Francie ruší televizní a rozhlasové poplatky.
Konečně něco, čím bychom se tam mohli inspirovat.
Tím pádem znárodnění a televize bude vysílat jen vládní program. Příkladů tisíce. Televize závislá na státní libovůli...
Jo, to je celkem realistický scénář, u nás, ale v zákoně, co francouzský parlament přijal, je stanoveno, že budou media placena nějakým zlomkem z vybraného DPH, čili, ryze theoreticky, by mohla být na vládě nezávislá.
To u nás svého času tlačil estébák s hradním alkoholikem - zrušení veřejnoprávní televize a nahrazení státní televizí. Naprostá většina lidí to ani nezaregistrovala a pokud ano, nechápala v čem je rozdíl. Naštěstí se to (zatím) nestalo...
Tobě připadá ČT nebo ČRo objektivní?
To není nikdo. Pořád platí, že čí chleba jíš, toho píseň zpívej. Dobře placené posty, tam, kde můžou rozhodovat, jsou u ČT a ČRo vždy závislé na politické reprezentaci. A u soukromých sdělovadel zas na vyznání sponzorů.
Takže prašť jako uhoď.
Hnusná je ta povinnost platit něco co nepoužívám, nebo tak sporadicky, že bych se bez toho v klidu obešel.
Tak já to používám jako hudební kulisu. Akorát teda musíš najít stanici, co hraje něco poslouchatelného a neunformuje co půl hodinu o kovidu, očkování, průserech politiků a jak to ti současní dobře řídí. Hledá se opravdu špatně, ale u mých favoritů stačí to vypnout jen sporadicky.
Ono je to trochu jinak. Kdysi radiopřijímaš mohl vlastnit jen licencovaný radioamatér, a až pak dlouho poté se to "uvolnilo". Tak původně licenční poplatek převexlovali na veřejnoprávní média a rozhoduje o jeho použití nějak Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Nějde o výpalné, za něco, co neposloucháš, ale platba za vlastnictví přístroje jinak podléhající koncesi, ta platba za koncesi je akorát přesunutá na někoho jiného. Nemáš televizor a ani radiopřijímač? Pak nemusíš platit. Teda nemusel bys, výklad se kloní už spíš za to využívání služby jako takové, je to jen otázka časového horizontu nějaké novely, ve které nám k tomu dají přílepek třeba dodanění dřevěných parket, bo kvůli nim klády na krovy apod. podle fantazie poslanců a kde by se došlo k "dotacím".
Otázka definice vysílání a koncesí.
no není to tak, za přijímač už považují i počítač...
je to právní bastard
A taková přepověď, jak se nyní rozchází přjemn TV vysílání přes 5G mobilní sítě, tak je vlastně na spodnutí poplatku za každý takový 5G telefon ve firmě navíc k autorádiím. Domácnosti pojedou beztak stejně, poplatek za domácnost bez ohledu na počet tunerů.
mě obeslali ve firmě už dávno a platím totálně za nic
To podstatné je v něčem jiném. Veřejnoprávní médium plní roli služby pro veřejnost. Státní médium podléhá vládě a je její hlásnou troubou. V tom je to nebezpečí.
S (ne)objektivitou ČT tohle přímo nesouvisí. To je o konkrétních lidech a zodpovědnost by za to měla nést Rada a ředitel.
No, problém je že tu "veřejnoprávnost" kontroluje politiky dosazená rada.
Takže houby veřejnoprávní ale vlastně státní.
Systém, který spoléhá na "lidský faktor" - tedy že je to o lidech je špatně nastavený. Systém má být nastaven tak, aby byl "samočistící".
Jak chceš nastavit "samočistící model", když tvůj základní stavební kámen je člověk, tedy zařízení už z principu podléhající nejrůznějším pobídkám?
Proč já?
Na to máme přeci studované právníky :-)
Já bych "veřejnoprávní media" prostě zrušil, resp. prodal. To mělo smysl v dobách krystalek, či dvou televizních kanálů
Dneska jsou to vyhozený prachy, protože člověk má na výběr spoustu možností, a jak lze doložit a v době nedávno minulé jsme to viděli, naše veřejnoprávní media jsou bšechno jiné než objektivní.
Hvězdy ČT - Flégr Kubek, Hoření, pplk Prymula....
nikdo neonemocní, nikoho nenakazí a nikdo nezemře... udělejme konečně tečku :-)
Proč, když není veřejnoprávní tisk, měla by být televize?
To si fakt někdo myslí, že ČT lidé věří víc než třeba Primě nebo Nově?
Skupinka lidí si z našich peněz udělala prostě korýtko.
Proč ty?
No proto, že to chceš!
Měl jsi přeci jen asi aktivně volit toho Babiše. To už bys možná měl ty média veřejné služby dávno zrušená. Respektive formálně sice existující, ale jinak Babišova a navrch k tomu bys mu je platil ze svých daní:-))
Ostatně, proč myslíš, že si někteří politici kupují média?
Ústřice prý čistí vodu.
Ono to asi tak předně nebude, protože žerou ten plankton co způsobuje zakalení :-)
Prý jedna ústřice za den "vyčistí" 190 litrů vody.
Spočítal jsem tedy, že abych odstavil čističku,bude mi stačit šoupnout jich do žumpy asi tucet, a mohu odpojit vzduchování v čističce.
Zase budu chránit planetu :-)
Až se to donese Gretce, ukecá Mlhoše, aby ti udělil stríbrnýho lva s několika řetězy.:-)
Určitě se najdou zase jiní aktivisti, kteří to budou mít za týraní zvířat ;-)
Tady v tomhle marastu dneska už neuděláš nic, co by nějakým pošukům nevadilo :-/
Je to zvláštní, ale ústřice, zatím nikdo nechrání, a zacházení s nima není extra humánní
Už tu nějaké pokusy byly, ale tohle má být úplná novinka https://vtm.zive.cz/clanky/s-timhle-se-vyboura... .
Akorát teda nevím proč by to nemělo jít namontovat na starší kola. Jakou elektroniku to potřebuje??? Vždyť by to snad mělo být úplně autonomní, all in one, ne? Jinak je to o ničem :-/
To bude jen kouzlo v koupi toho brzdového hardware jako třmenu, že to nedáš na shimano apod. Namontovat to půjde teda jen na disk, žádné véčka.
Prostě svoboda utrácení :-D
Předpokládám, že to opravdu bude komplet, takže nějaké Shimano a další mne nemusí vůbec zajímat, ne? Prostě páčka, "hadice" + kabel/y, brzdový třmen a příslušný kotouč. Ani by mne nenapadlo to nějak kombinovat ještě s něčím jiným od jiného výrobce, tím původním "ne-ABS"na tom kole co tam mám momentálně...
To, že to budou pouze kotoučovky je snad jasné hned ;-)
musíš tam mít nějakou jednotku co vyhodnocuje signál z čítače a hlavně nějakej kus HW co bude provádět příslušné reakce. To může bejt potenciálně docela žravý - možná proto to prodávaj jako záležitost pro e-kola: těžký (relativně) zařízení vyžadující další (těžkou) baterku.
Výrobci se dneska předháněj v každým ušetřeným gramu, tak přijít s brzdou co váží trojnásobek jen tak nemůžeš...
Viz úplně poslední věta toho článku: "Vzhledem k úzké provázanosti s další elektronikou není možné dodatečně montovat ABS na starší kola."
Jakou další elektronikou? Možná ještě tak, že by ve spolupráci s těmahle brzdama zasahovala i do řízení otáček motoru elektrokola...
Podle mne spíš ale kecají, nebo to český autor článku blbě pochopil/přeložil...
To je samozřejmě alternativa kterou bych nepodceňoval. Zrovna čtu jednu takovou "knížku" a ten překlad je tak kostrbatej, až mě z toho bolej oči.
Čím techničtější pointa článku, tím technicky zdatnějšího potřebuješ překladatele (ideálně samozřejmě)...
A v tom třmenu je vlastně čítač na ty vnitřní zuby, takže ve výsledku i tacháč. Prostě sestava.
Ať to střílí klidně i s tou řídící jednotkou na řídítka... Pořád ale nechápu proč by to nešlo dát na postarší kolo, které má už teď nějaké standardní hydraulické kotoučové brzy... Oni se vymlouvají ne nějakou elektroniku, což mi přijde trochu jako blbost...
Marketingové kecy, bo jen třmeny magura jsou spínané elektonikou nebo elektromechanikou bosch. A na novém kole vyděláš víc než na nějaké, byť mastné sadě. Úchyt třmenu běžný možná ale řešitelná komplikace prostorový nárok ohledně šířky brzdového kotouče s tím ozubeným, problémy nečekám. "Adaptér" z čajná by přišel do tří měsíců :-D
Skoč na 6:45
https://www.youtube.com/watch?v=VqjqF7LGqUI
Pěkně bloklé zadní kolo a přední se otáčí :-D
Nevim, na kole máš brzdy na každé kolo zvlášť a můžeš si je poměrně citlivě regulovat sám dle aktuálních potřeb... Takovýhle systém mi přijde...překombinovaný. Strašně sofistikované řešení pro problém, co v podstatě neexistuje.
Mám na tříkole dost odlehčené zadní kolo, takže při brždění jde do smyku často a rádo. Nemám ale pocit, že prodleva mezi tím kdy si to uvědomím a věc napravím povolením brzdové páky by byla tak veliká, aby mi to stálo za tuhle komplikačku navíc...
Tak si sedni na zábradlí pořádně se rozjeď a pak při nějakém leknutí hamtni na přední brzdu ;-) V drtivé většině případů to končí letem přes řídítka ;-)
Jezdíval jsem.
Párkrát jesm si dobře natloukl, když jsem neodhadl podklad a přední kolo mi podjelo (obvykle stranou kvůli sklonu toho bahna), ale nikdy jsem se dobrovolně nepřehodil přes řidítka. Neříkám že jsem neletěl, ale nikdy jsem se nepřehodil sám brzdou.
Samozřejmě může se stát že ti něco/někdo vběhne tak těsně před kolo že na to prostě musíš hamstnout, pak se ale dostáváme k otázce, jestli je lepší se přehodit brzdou, nebo napřed nabourat (což může bejt taky individuální podle překážky)
Prostě než to budu zvažovat jako potřebný doplněk, nechám to otestovat (mnoho) jiných, zatím mě nepřesvědčili :-)
Levné to určitě nebude a půl kila navíc je docela dost, ale jinak to je dost dobrá věc a myslím, že zájem bude.
Draku, máš konkurenci :-)
https://vid.pr0gramm.com/2022/07/27...
Fotograf @adam_jones_photo byl bombardován vlaštovkami, které hnízdily pod jeho přední verandou. Vyfotil tedy rozzlobené ptáky, tento ze vzdálenosti 3-4 stop.
Opět podvodní buldozer, tentokrát v Praze u Staroměstského jezu.
To si tak svářím izolaci na balkoně Novotného lávky, koukám dolů holkám za trička, dobrý..., dobrý..., ŽIŠ, strašný - tak se raději podívám na řeku. A hele, on tam vótrdozer.
https://www.nakole.cz/diskuse/25878-co-vas...
Máš tušení co to tam budujou za ostrov?
Jde o rekonstrukci jezu - potrvá až do jara 2024
https://www.nase-voda.cz/zacaly-prace-na...
Kdo to tady trénoval ty šipky?
Já jen že má před sebou ještě dlouhou cestu :-)
https://vid.pr0gramm.com/2022/07/31...
...jsem se na Hovinkách dočetl, že Donald Trump zahrabal Ivanu na svoje golfové hřiště, které se tím stalo hřbitovem a nebude nadále podléhat dani z pozemku :-))
V pořádku, je to Amerika, je to jejich věc.
Ale při té příležitosti jsem zjistil, že vlastně nevím, kolik funkčních období byl v úřadě. Tak hledám na internetu americké prezidenty...
A tam mě zaujalo, že Jimmy Carter, nar. 1. října 1924 (97 let), je stále mezi námi.
Jim Carter! Mě bylo 7 let, když nastoupil do úřadu. No a v té době se na člověka valilo z rádia každou hodinu ve zprávách, že Brežněv tohle a Carter tamto. Proto si jej pamatuji, provázel moje dětství.
Tehdy jsem se domníval, že prostě existuje nějaké místo, které se jmenuje Kempdejvid. Až o mnoho, mnoho let později jsem zjistil, že to je prostě skautský tábor David :-)
[[Denik Nicka Twispa, aneb mládí v hajzlu:
- Millie: A co dělali ti dřevorubci na skautském táboře?
- Nick: Prosekávali roští, aby se v lesích příliš neonanovalo!]]
No a po Carterovi přišel Ronnie, jeden ze dvou chlapů, kterých si mezi známými osobnostmi vážím a obdivuji je. Když mi bylo 15 let, poslouchal jsem na Hlasu Ameriky přenos z jeho druhé inaugurace. Můj otec totiž nechal na rádiu nastavenou frekvenci z podvečerní půlhodinové relace v 18:30 a odskotačil s matkou do divadla, takže ve 21:00 už jsem žhavil drát na hlavní hodinovou večerní relaci :-)
Ještě bývala patnáctiminutovka od 6:00, to jsem rád poslouchával na gymplu.
Jo, a na Wiki jako žijící prezidenty uvádí: Jimmy Carter, Bill Clinton, George W. Bush, čerňoch a Donald Trump.
A co je teda s dědečkem?!?
To není Amerika, ale New Jersey, dost podstatný rozdíl.
Už hodně let jsem se nepotkal s poplatkem za platbu kartou až teď. V autobuse náchodské společnosti jsem platil kartou. A co je zajímavé, tak poplatek 1 Kč byl zúčtován ihned po platbě a hned přišlo hlášení, že nákup ve výši 1 Kč proběhl. Teprv po týdnu došlo k odpočtu vlastní ceny jízdného.
Není to žádný renonc, o týden později stejně a zrovna tak to měli i další cestující. Kdo to neznal, tak se nad tím i nahlas podivoval, že platili jen korunu když bylo jízdné třeba stovku.
U jízdného vlakem jsem se s tím nesetkal ani jinde. Docela překvapilo.
Stejnej systém je tady na jihu…strhne to korunu, jakože jestli karta funguje, a vyúčtování proběhne později (bo třeba v Brně se čeká, jestli člověk pojede jenom třikrát za den, nebo víckrát - pak to strhává celodenní jízdný). Jo, a ještě se to chová jinak při platbě kartou Visa a jinak při platbě Mastercard. Prej.
To nevim, to je nějaké divné. Že karta zafungovala ví řidič hned, také teprv potom to vydá jízdenku na konkrétní linku odkud a kam a v jaké ceně. Není důvod na nějaké čekání. Podobně jako v obchodě u pokladny taky znáš částku za nákup a hned to v bance zablokují a nejpozději druhý den ráno strhnou a bez poplatku.
Tohle je prachsprostý poplatek ve fixní částce ať je jízdné 10 nebo 500.
Vyzkoušel jsem si platbu kartou, teď už zase jako předtím budou řidiči fungovat jako měnič velkých bankovek. Drobný se vždy hodí :-)
Aha…no tady to funguje dvěma způsoby - buď kupuješ konkrétní lupen na X zón a platíš kartou, tam je to jak popisuješ, anebo si v Brně po vždycky po nástupu pípneš a “samoseto” spočítá. A na výpisu je pak vidět až výsledek, jsem se teď díval.
Pravda, nepoužívám to moc často, lepší je kupovat lístek appkou…teda, lepší to není, Poseidon je hrůza, ale je to levnější…
Byl jsem v bufetu kupovat nanukový dort, bo léto. Místo běžného osazenstva zedníků nebo celodenní porady pracovníků Služeb města vidím 3 mladé matky kolem 20 a snad méně s kočárky a na stolku měly hořčičáky s vodkou, jak ti ukrajinští zedníci. Kdepak asi pak najdou ty matky a kde kočárky...
Benzín na Tank Ono dneska za 41,90! Strašnej propad ceny, za poslední měsíc…kde se to jenom zastaví???
Až půjdete v noci z hospy, mrkněte na oblohu. Po třetí hodině ranní budou padat Perseidy ...
Tak dlouho snad ani žádná zdejší hospoda nemá otevřeno. Tak do 22, ale spíš jen do 20. Některé jen do 13, pak přestanou jezdit Sasíci na jídlo a proč mít otevřeno pro pár tatíků cucajících tři piva celý večer.
To mě spíš než hospody (v tom jsem naprostá Lajka), zaujalo, že po třetí hodině ráno.
Proč?
Vždyť "padaj" už nějaké dva týdny, maximum bude příští týden.
Ale jasná noc bude k pozorování vhodná, tojo, ale celá, stejně jako ta včerejší, nebo zítřejší ...
astro.cz k 31. týdnu:
"Tento týden je optimální k pozorování meteorů, včetně Perseid, později už bude rušit Měsíc"
Vypatlanej zelenej mozek už neví čím víc by lidi mezi sebou rozesíral :-/
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek/zelena...
Mám takový módní, přímo fashion, téma: byl jsem se projít Štatlem…koukám po lidech a co nevidím - snad všechny spoluobčanky cejlonskýho původu (cejlonský, od slova Cejl), měly na nohách něco, co bych popsal jako chlupatý pantofle. Vypadalo to dost bizarně, v tym vedru…
Severočeši, je to u Vás taky, nebo je to nějakej místní lidovej kroj?
Máš na mysli módní hit letošního léta?!?
https://keeshoes.cz/damske-bezove-chlupate...
Šmarjá…jo, to je ono…akorát teda cejloňanky dávaj přednost nějaké šílené růžové…
Jakje stěná libost, máme i růžovou :o)))
https://www.aisashop.cz/p/damske-chlupate...
Edit: první odkaz nefungoval, musela jsem najít jiný. Tenhle snad už bude OK.
Chtěl jsem si jedny koupit do práce, ale "Tento produkt je momentálně nedostupný" :-((
Byla to prej limitovaná edice a celá šla na export (do Brna).
Zkus vjetnamskou tržnici, tam ti něco pod pultem určitě najdou. A značkového!!! Žádný šunt.
:o)))
No, tak doufám, že nebudou mít prioritu před ostatníma a pak to nakonec budou prodávat ven, namísto toho aby zásobovali místní trh :-/
https://archiv.hn.cz/c1-67102060-vyrobci-leku...
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vyrobci-leky...
I farmacie je podnikání, takže pokud to nebude zákonem upravené a regulované, tak je to jen na výrobci a obchodníkovi jak to bude.
Právě se obávám, že to ti naši vládní patlalové nijak neošetří :-/
Pak ale nevidím jediný důvod, proč by zrovna oni na úkor ostatních měli mít nějaké výhody :-(
Hrají si na "válečnou ekonomiku" či "válečnou nouzi", tak by z toho měly taky plynout nějaké "válečné" povinnosti vůči státu, který je ještě k tomu chrání a vyjednává jim protekci, myslím...
Očekáváš komplexní a funkční řešení...
Naivko :-)
Jo, očekávám... Nevidím jediný důvod proč by měl být celý ostatní výrobní sektor v nejhorším případě omezen/zastaven kvůli těmhle, kteří z toho akorát mají kšeft, ještě k tomu v cizině. Ale především, stát, který jim to privilegium poskytne, z toho nakonec nebude mít nic...
Prostě se zavážou na místní trh dodat tolik a tolik tohoto, a za plus mínus takovou cenu, jinak se jim plyn taky vypne... Jednoduché jak facka...
A nějaké argumenty, že to jsou nadnárodní firmy? "Ukrajina" ovlivňuje defakto už celý svět, tak si budou muset zvyknout, že jejich podnikání není žádná posvátná kráva, na kterou se nikdo nesmí ani křivě podívat...
Komplexní řešení dávají akorát totality, a ve státě, kde kritickou infrastrukturou byly obchody galanterie? Tady se bojí stanovit cíle rozvoje a udržení státu v chodu, nemyslím udržitelnost. Bo potřeby se mění a pro naše vygumování rudou pakáží bysme nemuseli zorientovávat při každé změně, kdy se dá "vydělat" zase někomu jinému.
Jedině stanovit strategické suroviny, ale na úrovni EU jsme součástí "federace", takže to nevidím schůdně. Bo pokud reguluju, tak zruším volný obchod a máme tu zase topné oleje s bílími koňmi a černými mrtvolami, že.
Jakmile je něco "státní" a "všech", tak pro náš egoismus to znamená částečný kolaps a další všemocná nemakačenka na úplatcích.
Sorry, ale pokud si tu teď hrajeme na válečné podmínky, tak se holt bude muset omezovat a regulovat všechno. Nevím proč by se to někoho mělo týkat a někoho ne... Jasně, léky budou potřeba i v tomhle marastu. Ale k čemu je mi firma, která vyrábí na úkor ostatních a přitom ty výrobky na našem trhu k dostání nebudou, protože pro ně bude výhodnější to prodávat jinde??? Tohle je ta klausova "volná ruka trhu" už dost přitažená za vlasy :-(
Ještě si mohou říct o státní podporu s bude to komplet :-(((
On soudruh svatý václav si moc hrál a nadále hraje na to slovíčkaření, ona ta volná ruka trhu je akorát princip vrhnutí se na obor s nejmenší námahou a nejvyšším výdělkem. V podstatě taky závislý obor na regulaci.
Těšíte se na další kolo kovidu?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy...
Tak mně zaujal článek, kde borec změřil spotřebu dat při poslouchání internetového rádia v bitrejtu 128kbit/s dvě hodiny každý den v měsíci. Zaokrouhlil to na pěkných 3,5GB dat měsíčně. A docela to odpovídá, bo naše internetové rádio hrající od rána do noci má 30GB dat "spotřeby" za měsíc.
Teoreticky si asi změřím spotřebu dat na synáčkovo hraní onlajnovek. To bude asi taky zajímavý údaj, když tím valí i grafická data. Takové hraní na internetu přes mobil je asi pro majetné.
Jinak jsem viděl v reálu 8 mobilů se 3 kecálkama a dávali 1Mb/s spotřeby, kdy vybrali veškeré pakety levné routující wifiny, že si počítače neškrtly.
Grafická data přes síť nemusí vůbec běhat... Mělo by stačit posílat data jen o "momentálním stavu" hráče, jeho vybavení, okolním prostředí, stavu nepřátel, jejich vybaveni, poškození/zranění atd. atd. Tedy, když je ta která hra dobře napsaná...
Jako nebyl bych tak náročný na tu druhou půlku, ale minimálně tu část PŘED přechodem bych klidně zavedl...
https://thumbsnap.com/i/JnVhDeAu.mp4
Hmm, má ještě význam plánovat něco na příští a další roky? ;-)
https://www.dotyk.cz/magazin/baba-vanga...
Už nevím kde jsme se to tu posledně hádali o foťácích, nicméně ten kdo tvrdil že zrcadlovky budou na ústupu a mobilům patří budoucnost buď veděl o čem mluví, nebo se náhodou trefil...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
Docela pohroma... Když lidem stačí ty omalovánky z mobilů :-( Na kilovou cihlu, už třeba kvůli stabilitě v ruce, to prostě nemá, chjo...
Ono to ale s těma "zrcadlovkama", zatím, není zas tak horké. Nikon sice končí s vývojem nových, ale ty stávající (bohužel ale jenom ty nejdražší) vyrábět ještě bude. A bezzrcadlovky ještě nekončí. To jsou už jediné krabičky, které se foťáky mohou nazývat.
Štve mně to :-( Celé ty roky čekám, až ty pořádné modely budou stát už tak nějak dostupně pro normálního smrtelníka, a než jsem se dočkal, tak už nebude co koupit vůbec :-/ Jo, mašiny za 100tis a více jsou, ale to za "blbej foťák" fakt nedám :-/
Tahle mapa. Koukal jsem na nějaký dokumet o krásách divoké Šumavy (teda ono to bylo spíš o lidech než o přírodě) a objevila se tam tahle mapa, definující rozlohu Šumavy u nás, v Německu a Rakousku. Že by se takový kus území hlásil v Rakousku k Šumavě, to teda vidím poprvé. To vede na jihu snad až někam k Muru... Škoda, ještě kousek dolů a mohla být Šumava až v Julských Alpách:).
Němý grotesky mohly bejt docela makačka při promítání, jestli se pamatuju dobře, alespoň původně se tam jela živá hudba...
https://www.youtube.com/watch?v=kWVFEVWJMz8
Uložte si někam, pro případ že se dostanete do diskuse o 1,5 metru odstupu od cyklisty...
https://thumbsnap.com/i/e55QcCKY.mp4
Bikepark na handbiku, docela hrdina :-)
https://www.youtube.com/watch?v=1WegHX0SlCg
Hrdina určitě ne, ale prostě Ashton to má stále v krvi a opravdu umí, nezabalil to stále tím žije. Ještě nedávno by si s ostatníma tam vytřel :-)
Já bych řekl že docela jo, má výrazně míň možností s tou tříkolkou něco dělat při jakémkoliv skoku, jelikož je naklápěcí tak to musí i ubalancovat, k čemuž má taky míň možností...
Posera to nebude.
Ale s tím vytíráním nevim, jestli se nepletu, býval za aktivní kariéry spíš trialista než sjezďák...
Co vím, tak také jezdil horská kola a hodně dobře. Tohle je trail, to není speciál pro sjezdaře.
Samozřejmě má výrazné omezení při skocích, on také moc neskáče. Musí to být na hupech pro něho dost náročné, nemůže se zvednout a co mu neztlumí jeho speciální stroj, který určitě hodně pobere, i tak zbytek nárazu schytává.
Prostě má vůli plnohodnotně žít a stále blbnout. Je fakt, že většina bývalých aktivních sportovců to tak má.
Podívej se tady na to
https://www.youtube.com/watch?v=kX_hn3Xf90g&...
Prostě když se to umí, tak je to brnkačka a hlavně to baví
Tohle je sranda.
Když se prohrábneš hlouběji, sjížděli A-line na tandemu a samostatně jí jel i jako účastník závodu.
A popravdě, zejména na tý solový jízdě je dost vidět, jak mu chybí schopnost vyvažovat to kolo ve skocích. Částečně by se tomu asi dalo pomoct na míru stavěným kolem místo rychloúpravy standardního, ale i tak. Jeho možnosti jsou prostě dost omezený a tak bych to škatulkoval spíš jako "výkon" než "brnkačka"...
Jistě žen nemůže totéž jako mohl naprosto zdravý. Zvládnout zatáčet ve sjezdu přes přední kolo je hodně dobrý kumšt i s oporou nohou a to je výkon, on to ale zvládá i bez nich. A když se tohle umí, tak je to brnkačka.
Co to znamená zatáčet ve sjezdu přes přední kolo?
Něco takovýho?
https://www.youtube.com/watch?v=h7XS3zCDbLc
Aha, tak tohle neumím a už se to učit nebudu. Je to moc pěkné, ale při učení se nevyhneš pádům a to už nechci.
Zdravý člověk u toho padat nemusí, je to snazší než to vypadá.
Samozřejmě na to musíš mít vhodné kolo, na skládačce to půjde blbě, stejně jako na čemkoliv, kde máš těžiště vzadu a sedíš s prakticky svislou páteří.
Pro racionální MTB by to problém být neměl...
Viděl jsem to učit se kluka na louce. Rozjel se, zbrzdil přední brzdou a odhodil kolo do strany. Bylo to zajímavé to sledovat. Jen kde v Praze najít prázdnou louku bez lidí, aby si všichni neťukali do čela, co tam ten geront vyvádí.
Asi se raději budu učit Bunnyhop. To se dá i na asfaltu a je to užitečnější.
Jen tak na doplnění
https://www.youtube.com/watch?v=CYebJBcLZHA
Pokud to někoho zaujalo, pokračování :-)
https://www.youtube.com/watch?v=dzCwbpmnW20
Dělám jim už roky doprovod na závodech, ale na tohle žádný z těch, co znám, nemá. Ale i tak jsou to borci.
To nutně neznamená, že jsou horší, než tenhle exot. Možná si jen víc váží zbytků svého zdraví. Když uvážím stav jeho páteře, kolik prodělal operací aby mu tu míchu uvolnoli a páteř stabilizovali, tak je s podivem jeho počínání. Má to dvě hlediska. Jedno že je skvělý, co všechno dovede a dokáže. Druhé, že je to blázen, který riskuje zbytky svého už tak pochroumaného zdraví. Každý si vybere podle svého gusta.
Zavři se do sklepa a zalej do dentakrylu.
Asi budeš dýl naživu, ale nevim jestli budeš dýl žít...
Až ti bude 60, tak si vzpomeň na své řeči. Schválně, jestli budeš mít ještě stejný názor.
Nebo se zeptej nějakého toho rozsekaného člověka na vozíčku, jak se mu žije a zda je spokojený.
Na vozíku není spokojený asi nikdo, ale ne všichni lpějí na životě způsobem, kdy obětují kvalitu pro délku. Nehody se stávají, ale tím že se zavřeš do zlaté klece získáš...co vlastně?
Právě ten co skončil na vozíku si tu potřebu intenzivního života možná uvědomuje tím víc...
O mých 60 se nestarej, je otázka jestli tu tak dlouho budu smrdět...
Já nejsem zastánce opatrného života, kde vlastně nic nemůžeš. V mládí jsem horolezil, pak jsem jezdil alespoň do Dolomit na feraty, dokud to kolena zvládala. Jen si myslím, že když už je člověk rozbitý a nějak s velkým úsilím chirurgů a rehabilitace poslepovaný, tak by už neměl naplno riskovat další stejné poškození. Ta poslepovaná páteř toho moc nezvládne. Poslepovanou vázu už také necháš jen na polici, poněvadž víš, že skutečný provoz už dlouhodobě nezvládne.
Ale nakonec je každý svého štěstí strůjcem...
Trochu jsem si pocvičil polštinu, i když titulky jsou celkem OK:). Iwonka si trochu prošmejdila jeden trajekt. Docela zajímavá podívaná, bych řek.
https://www.youtube.com/watch?v=4a328MbMwks
Zajímavý fenomén, pro mě nový, ale plavci to možná znají.
Čtu si, že v Nové Akvitanii důrazně doporučují tento víkend neplavat v oceánu mimo dozorované zóny protože je velké riziko tvorby "baïnes".
Můj slovník to slovo nezná, tedy, google.
Co to je a jak si počínat, kdyby člověk náhodou do baïny hupsnul ukazuje video.
https://youtu.be/5giNKiU1ank
Je to vlastně takový bazének, vymezený píškovými podmořskými prahy. Vlny na jedné straně,vlny na druhé straně,a uprostřed hladká hladina. A nezkušený plavec nepůjde plavat proti vlnám. Jenže v bazénku se voda otáčí, a proud žene plavce na moře. Viz to video, je to tam jasně ukázáno,nemusíš rozumět. A než si to plavec uvědomí, je daleko od břehu. Rozhodne se vrátit. Jenže ten proud nemá šanci přeplavat, ani když pořádně zabere, zrychlí,unaví se a šlus.
Ten hoch co to demonstruje radí, že v tomto případě protiproudu nemáš plavat kolmo na břeh, ale do strany, podél břehu až tam, kde se tvoří vlny. Tam už není ten proud, co žene plavce do moře.
Asi to nebude fenomén jen v Akvitanii, ale všeobecný, tak kde jsou vlny a písčité dno.
Je dobré to vědět.
Já v moři zásadně plavu v sedě - vlezu do hloubky maximálně po kolena, sednu si a když přijde vlnka, dělám rukama jak medůza.
Když mě to přestane bavit, zvednu se a odejdu po svých. Nehrozí, že bych se utopil.
Dobře děláš :-)
Já slýchal o těch proudech co zatáhnou plavce na moře, a už se nemůže vrátit, věřil jsem, ale moc nechápal podstatu, to video to celkem hezky a jasně vysvětluje, a navíc, ukazuje, co dělat, kdybys náhodou ze zadku vstal a šel si zaplavat, zatáhlo tě to na vodu.
Do oceánu vůbec nelezu, má v létě 17-18 stupňů, vlny jako kráva, co bych tam dělal, aůe Soňa si navlíkne neoprén, čapne prkno a blbne v tom hodiny.
Říkal jsem si, proč ti kluci si píšťalkama nechávají ty surfaře a ostatní s těma prknama ve vodě, zatímco na plavce pískají, a ženou je do vymezené zóny mezi praporkama.
Už to chápu, to není proto, že by ti s prknama byli nějak zdatnější, ale protože vědí, že blbnou tam kde jsou vlny, a tam kde jsou vlny, efekt "baines" nenastává, ale právě tam, kde nejdou a láká to k tomu si zaplavat....
Google je čím dál tím marnější :-(
Deepl k tomuhle nabízí překlady jako "pláště", "pochvy" a "pouzdra". Asi to bude nějaký slangový, možná dokonce i lokální, výraz... Klidně bych to nazval tím pouzdrem/pochvou, coby ohraničenou/uzavřenou oblast s tou nebezpečnou anomálií...
Nesmí se ten překlad brát doslova, třeba naše "ledová plotna" určitě neznamená, že plotna na kamnech je pokrytá ledem, že? ;-)
Cyklopruhy – posvátná kráva? Praha je pro kola nejhorší v Evropě a z 90 světových měst být na 73. místě je hodně ostudné.
Že na tom Praha není nijak dobře jsem věděl, ale že by to bylo až takhle zoufalé, mě docela překvapuje.
Tak těch pár páteřních stezek je fajn, ale obecně to stojí zaprd. Na kole se po praze jezdí spíš "navzdory" přístupu města než "díky" němu.
Jako v mnoha dalších odvětvích, i tady chybí především koncepce a dlouhodobý plán.
Kdyby chlupatý skutečně dělali to co papírově dělaj, nedojel bys na kole nikam. Přeskakování mezi silnicí a chodníkem je v podstatě nezbytnost, těch něco málo chodníků co jsou dokonce legální pro kola jsou značený mizerně, takže i když bys náhodou chtěl být Mirek Dušín, přestupků se dopustíš aniž bys tušil.
Ta kopcovitost tomu taky dvakrát nepomáhá, ale to bych viděl spíš jako výmluvu a zástupný problém, prostě se X dekád budovalo především pro auta a je to znát...
A může na tom být ještě hůře, stačí si počkat :-)
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio...
Dementi... Nic proti rozumné revizi stávajících (některých fakt idiotsky udělaných) cyklopruhů, ale tvrdit, že Praha patří autům, je fakt hodně přes čáru :-/ Jsem myslel, že města tak nějak patří jejich obyvatelům, a ne nějakým plechovkám :-/
No, radši snad ani nečíst https://motoristesobe.cz/
Ano, město je pro lidi, jenže ti lidé se potřebují nějak přemísťovat a dopravovat a dopravit i potřebný náklad a je taky nutné zajistit komplet služby a obsluhu.
No a lidi si volí ty co jim slíbí, nikoliv zajistí, že to bude pro ně to nejlepší a nejvhodnější.
Takže vždycky může být o dost hůř.
Kdyby po praze jezdily jen auta zajišťující zásobování a služby, nemáme co řešit :-)
Ač má Praha v mezinárodním srovnání MHD na velmi solidní úrovni, pořád to má své stinné stránky. člověk musí na zastávku, pak taky z ní, cestou se na něj lepí různí...lidé...
Sice mám vůči těm sdíleným kolům a elektroběžkám rozličné výhrady, ale věřím že s jejich dalším vývojem/rozvojem by se mohla autodoprava dost omezit. To samozřejmě za předpokladu, že se tyhle alternativní varianty budou podporovat a integrovat do celku.
Jenže auta tady jsou a jsou snadno dostupná úplně pro každého a je jasné, že tady ještě mnoho let budou, protože mají nesporné výhody, které nejsou nahradit.
A pokud někdo přežene omezování provozu aut, tak může snadno zvítězit někdo s opačným směřováním.
Nesporné výhody mají právě proto, že je pro ně to město optimalizovaný.
Kdybys posledních 30 let budoval veškerou infrastrukturu pro vodní skůtry, nikoho by ani nenapadlo tvrdit že se bez auta neobejde.
K omezování aut bude muset dojít, jen by bylo záhodno, aby k tomu došlo až POTOM, co bude vybudovaná solidní alternativa.
Infrastruktura se tady buduje o mnoho víc než stole let.
Nějaká alternativa tady hned tak nebude aby lidi opustili auta. Město nebo i obec co neumožní provoz aut začne dost rychle vymírat a chudnout.
To dost záleží na (politické) vůli. Technicky na tom není nic neproveditelného a to v dohledné době.
https://www.youtube.com/watch?v=vI5pbDFDZyI
https://www.youtube.com/watch?v=bAxRYrpbnuA
Možná tě to překvapí, ale (projíždějící) auta negenerují zisky a plocha zaplácaná asfaltem je pro jakýkoliv rozvoj v podstatě mrtvá. Zkus zkouknout tohle, já to líp vysvětlit neumim:
https://www.youtube.com/watch?v=y_SXXTBypIg&...
Projíždějící auta také generují zisky, ale samozřejmě mnohem větší zisky generují parkující auta.
A asfaltem zaplácnutá plocha je naopak velmi nutná pro rozvoje měst a obcí. Bez té plochy cest a parkovišť nevznikne žádný průmysl, obchody, obytné části, prostě nic.
Mimochodem, názorná ukázka vymírání a chudnutí měst jsou třeba menší stará městečka v Itálii, kam se nedá zajet ani dodávkou a už vůbec tam ničím větším než jsou tříkolky nezaparkuješ aby tam mohli lidi alespoň projít.
A i u nás je dost míst, které vymírají a chudnou, protože tam chybí právě ta možnost zaplácnout plochy asfaltem.
Ač se to určitě mnoha lidem nemusí líbit, tak jsme a ještě hodně dlouho budeme velmi závislí na automobilismu a možnostech dopravy auty.
I ten Amsterodam a jiná města jsou plná aut a bez autodopravy se neobejdou.
Zajeď si do nejbližšího velkýho města, do největšího nákupáku. Co vidíš?
Obrovský parkoviště, ano. A dál? Velkou, velkou stodolu. A když vejdeš dovnitř, je tam “nákupní galerie”. Jak vypadá? Malý obchody, jeden vedle druhýho, podél úzké uličky. Uličky se kříží na náměstíčku, kde jsou fontány, kavárničky…zkrátka, umělá napodobenina právě toho středověkýho městečka, kde neprojede auto. Jenom se střechou a klimatizací. Oni zatraceně dobře vědí, proč to dělaj právě tak a ne jinak. Protože jinak by tam lidi netrávili hodiny, ale rychle by nakoupili a vypadli, bo by se tam necítili dobře.
Kupodivu si nikdo nestěžuje, že to má do Zary stovky metrů od auta - a reálně to opravdu jsou stovky metrů. Brněnská, chcu říct modřická, Olympia se rozkládá na ploše cca 0,25 km2. Pro stovnání, celý slavný historický centrum Brna má tak 0,5 km2…
...a to parkoviště je tam proč? Protože to ministředověký městečko postavili kdesi v dáli a tak se k němu ty lidi musí nějak dostat. Když bude přirozeně uprostřed města, potřeba parkoviště radikálně klesá...
Alespoň někdo to pochopil...
Nejsem příznivcem absolutních zákazů čehokoliv kdekoliv. Osobně si myslím, že bych měl mít možnost, v případě potřeby, vjet kam potřebuju a zaparkovat kde potřebuju.
Takovou možnost v současnosti na spoustě míst nemám. Kupodivu to není dáno ani tak množstvím parkovacích míst v dané lokalitě, jako spíš cenou za parkování. Kde se parkuje zadax, tam mám dost problém. Kde je to za kilo na hodinu, tam zaparkuju v pohodě. Líbilo by se mi, kdyby každý tak 5. místo na ulici bylo za to kilo, to by mi to auto i k něčemu bylo…
To ostatně platí i o vjezdu do historickýho centra. Klidně by tam mohl být takovej ten zajížděcí sloupek a čtečka karet. Přijedeš autem, pípneš si, z karty se strhne 499 Kč, bo do 500 je to bez PINu, a jedeš, kam potřebuješ…
Přes mol neony už podle limitu v aplikaci bez PINu. 500Kč není konečná.
Tak se dívám, že mi tehdy fungovala klábosnice. Pokud platíš mobilem nebo hodinkama, tak neplatí limit 500Kč na autorizaci čímkoliv. Platím v obchodě mocílem třeba 800Kč bez PINu.
Na mobilu to funguje tak, že do 500 Kč stačí mobil rozsvítit, nad 500 ho musíš odemknout PINem nebo ekvivalentním způsobem což je třeba otisk prstu nebo klikyhák.
Tedy pokud máš mobil nastavený na PIN, tak nad 500 PIN zadáváš, ale na mobilu. Pokud máš otisk, tak otevřeš mobil otiskem a PIN nezadáváš.
To je sice pravda, ale kartu v mobilu každej nemá. Zatím. Ono to samosebou přijde, jen co daj banky fyzickou kartu za příplatek…což samosebou časem bude, a začne s tím, jako vždycky, Spořka…
Tak aby ses nedivil, německo polská mBank, že zruší plasťáčky tady jako z prvních. Na to, že celé idsjmk jede na plastikové bankovní karty, to bude mít v Brněnském kraji asi přesun klientů bank.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Zaujalo, hodně.
Tak včera u nás začala škola pro učitelky a bylo rovnou zřizovatelem nařízeno, že kvůli rusům se buď finanční rezervy dají na svetry a nebo se mají připravit na vzdálenou výuku. Překvapilo mně, že ještě mají uřitelky po korona šmejdové výuce takovou potřebu všechno tisknout.
A jen mezi námi, v ženském kolektivu nechcete dělat, v prvé řadě si tam stěžovaly a spustily ty svoje války :-D
Chtěla jsem se jednoho tlustého svetru zbavit, ale asi ho vytáhnu ze dna skříně nahoru a připravím ho na zimu...
Jak je ten svět relativní... Svetr jsem dovezl k Napapíri a nikdy nepoužil. Včil ho vezu do Portugalska a doufám, že bude k něčemu, ale mám tušení, že mi to Golfský proud překazí a v lednu si vystačím s jarní bundou.
Jestli jo, tak se na tom svetru po deseti tisících kilometrech co byl k ničemu asi oběsím.
To jsme to dopracovali, čtvrtka margarínu s příchutí másla je dražší než čtvrtka másla, svět se v ... obrací :(
Prognostici občanstvo utěšují, že letos na podzim budou Češi vzpomínat na láci koncem srpna 2022
Jsem včera v obchodě viděl slunečnicovej olej za 49,90 za litr. V červnu stál skoro 80…aby to nebyla, tadlecta, deflace, to je prej hrozný svinstvo!
Jakej margarin?? Snad prémiové veganské máslo, ne?
Slováci jedou https://www.novinky.cz/clanek/denni-tisk...
https://cnn.iprima.cz/plynovod-do-polska... ale některým je pořád bližší kobliha než norský plyn,.... za pár odpustků mu budou tleskat na každém náměstí a do krve bojovat.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot...
Nebylo by lepší celý PČR a vládu rozehnat, popř. je zahnat do kamenolomu, kde by si mohli vydělávat "na chléb svůj vezdejší"?
To by jim snad normální myšlení vrátilo ...
A tak to každopádně, bez souvislosti s článkem :-)
V souvislosti s článkem bych se odkázal kousek do minulosti :-)
https://www.nakole.cz/diskuse/29939-co-vas...
Měl by tyhle instituce suplovat Centrální mozek lidstva nebo aspoň osvícenej monarcha. Co pamatuju, vždycky měla holota proti nim nekončící výhrady. A vždycky to skončilo jako v tom vtipu: Lid budoval, kdežto lidi na to srali.
Všechny monarchie s osvíceným monarchou, skončili jako tuhé diktatury. Viz. jen rakouskouhersko a potrhlý Josef a výlupci jako Bach nebo Meternich.
Zaujalo mě, že pokus o reakci v tématu
2022: Jaký program na úpravu videa
vyvolá chybu.
Takže dávám sem - nedávný přehled programů zdarma pro editaci videa na Žive.
https://bit.ly/3dY4p6i
Lidi si nepřestanou vymýšlet podobný zhovadilosti asi nikdy. Podmínky pro to mají stále příznivější. Ještě že už jsem na sklonku, začínám litovat nový generace.
https://www.novinky.cz/clanek/kultura-filmy...
Jen se směj...
https://zena.aktualne.cz/klub-bojuje-s...
Jj, pomatení aktivisti urputně chráněj i ty, kteří o to vůbec nestojí, v lepším případě o tom ani nevědí...
https://www.novinky.cz/clanek/kultura-jsem-na...
Tak mi došel nový ceník plynu. Šlo to nahoru o 54,3% na 2275/MWh. Abych se přiznal, tak jsem si oddychl. Kvůli Písaříkovi už nyní platím 2,5x více za elektriku a ještě čekám na září s líbetbrífem od charitativního e-onu...
Neboj, ono to s tím placením nebude tak hrozné. Plyn nebude a tudíž se ti plynoměr točit nebude. Všichni si pustí elektrická kamna, takže to skončí blackoutem, a ani elektřina moc nebude. :(
V Anglii, ač má vlastní těžbu plynu, taky až nestydatě "upravili" (socialistické zdražovací synonymum) jeho cenu. Lidi teď houfně kupujou ebonitový tyče, liščí ocasy a powerbanky. Sám jsem si přivez taky dvé.
To je tvůj pražskej buržoazní pohled. Můj morevskej pohled je, že k obsah modré a žluté popelnice nasypu do sudu od oleja, škrtnu sirkou, a bude teplo…
V tom případě doporučuji také topení "Ostravskou raketou". Do petky uhelný mour zalitý vyjetým motorovým olejem. Na vaření jsou skvělé staré boty. Hořící guma náramně zvyšuje teplotu hoření. Jedna stará kecka a hrnec polévky je uvařený.
Přizpůsobiví přežijou. Doporučuju odchytit si nejbližšího dokonale přizpůsobivýho, alias “sociálně nepřizpůsobivýho”, a nechat si vysvětlit, jak napájet celej byt vedením ze zvonku u dveří a z objímky žárovky na patře.
V době blackoutu i nepřizpůsobiví z toho vedení nic nevyždímou. Ti se umí přizpůsobit jen na komfortní fungující poměry. Když nebudou slepice, nebudou mít co krást. Parazit umírá společně se svým hostitelským organismem.
Už je to promyšlený, nejdřív měla bejt eletryka na lístky, ale nakonec sněmovna rozhodla, že bude na losy. Jako to maso v padesátkách. :-)
A rozvážet se bude žebřiňákama.
Když prší, tak je mokro, no ne?
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/plotni-dest...
Propána! Nejdřív slunečnicovej olej, teď eletrika…aby se nám ta deflace nevymkla z ruk!
https://byznys.hn.cz/c1-67107910-ceny-elektriny...
Asi před hodinou na křižovatce Dejvická - V.P.Čkalova...
Jdu takhle z oběda, když najednou slyším ránu. Po Dejvické v protisměru (povoleno) sviští cyklista na biku. Ze Čkalovky v tu chvíli vyjíždí šedá Oktávka. Má přednost, jede zprava a naštěstí velmi pomalu. Cyklista na to nedbá a přímo přede mnou to napere Oktávce na levý blatník. Vidím nohy stoupající k nebi a cyklista se mění na Sergeje Bubku, ale bez tyče. V horní úvrati se Bubka zlomí a dopadá napřed na kapotu a následně na dlažbu. Řidič vystupuje a ptá se zvedajícího se Bubky (který se pomalu mění zpět na cyklistu), jestli je živej. Kupodivu poloBubkovi nenadává a má o něj starost. Než jsem odešel, ani po něm nechtěl koupit nové auto. :-))
Takové běžné ospalé poledne koncem prázdnin na Dejvické...
Na panorámě na mapy.cz má ten cyklista na dlažbě veliký trojúhelník "dej přednost v jízdě". Jinak ta Dejvická vypadá hodně jako hlavní, zdání klame. Je to tam takhle často?
Po Dejvické se jezdí krokem a provoz je tam velmi slabý. Jednak to po kostkách moc rychleji nejde a jednak je tam velký pohyb pěšáků přecházejících úplně všude. Průměrně se tam auta pohybují kolem 15 - 25 km/h.
V těchto dnech (týdnech) je navíc Dejvická od Čkalovky směrem k Brusce uzavřená, silnice je rozkopaná a je tam zákaz vjezdu.
Za 36 let co tudy chodím jsem žádnou kolizi neviděl. Cyklista měl kliku, že nejel hned vedle, třeba po Čs. armády nebo Svatovítské. To by po svých neodešel...
Jsem už několikrát slyšel názory takycyklistů, že zrovna oni dopravní předpisy znát nemusejí... Že je to jen problém motoristů...
Pak se nesmíme divit tomu, co se na silnicích občas děje :-/ A taky proč cyklisty nemají motoristé moc v lásce...
Podsouváš svojí domněnku. Co když pán jen koukal někam úplně jinam, poněvadž tam přece nikdo nejezdí. Nejspíš se nevěnoval řízení, jako mnoho jiných v nejrůznějších dopravních prostředcích.
No jasně, vjíždím do křižovatky a zrovna mám potřebu koukat se úplně někam jinam než jestli mi náhodou něco nekříží cestu :-) I když by mi podle "velikosti" nebo "přímosti" komunikace mohlo připadat, že jsem na hlavní, tak je snad vhodné, už jenom z pudu sebezáchovy, sledovat provoz a očekávat, že mi tam i tak někdo může vždycky vjet. A tady je na silnici ještě ten přednostní trojúhelník... Takže není o čem, jeho blbost a asi se i pěkně prohne ohledně pokuty a pak ještě náhrady škody na tom autě. Plus vlastní rozflákané kolo...
Když jede místy, kdy nikdo moc nejezdí, tak je to docela možné. Myslím, že je to pravděpodobnější, než že se ostentativně prosazoval proti tomu autu a schválně do něj narazil. To není žádná polemika o jeho vině, ta je jasná.
A ty zase podsouváš svoji domněnku.
Píšu a co když... To je nějaké podsouvání? Jen chceš zase prudit. Jen reaguješ na mne. Jdi se už konečně vycpat.
Nebud vztahovacny, reaguji na to, co pises.
ckp13 popsal udalost kterou videl a ty aniz by si znal konkretni misto a provoz na tomto miste, tak vyvozujes zavery a roztacis tu jakysi nesmyslny kolotoc svych domenek "co by, kdyby"...
Nikde nikdo nemluvil o umyslu jedne ci druhe strany - proste cyklista jel v protismeru, nedaval pozor, nakouril to do auta a nastesti se nikomu (krome auta) nic nestalo.
O nicem jinem ckp13 nepsal.
A s vycpanim jdi laskave do zadele.
Nějak se při tomhle tvrzení zapomíná, že dnes snad už všichni cyklisté mají řidičák.
Znám jednoho osobně, co ty papíry nikdy neměl, nemá a asi ani mít nebude ;-)
Může být, ale celorepublikově to budou malá čísla proti tomu kolik cyklistů se chová jak idioti, negramoti, a především ignoranti pravidel provozu.
To máš pravdu, ale ta ignorace končí při nebezpečí přímého nárazu do auta. To nikdo nechce a ani vědomě díky své ignoraci neriskuje.
To bych se neodvážil tvrdit, že vědomě neriskuje. Zvlášť když vidím co mnozí lidé na kole na silnici předvádějí, je to dost často děs a hrůza a docela mě překvapuje, že jen tak málo je mrtvých a domlácených, ale nejspíš to bude často tím,, že řidiči aut často včas cyklisty vnímají a přemýšlí za ně.
To je určitě pravda. Řidič auta se zejména snaží cyklisty co nejrychleji zbavit a nechat ho za sebou. Na mém každodenním sjezdu v Praze to ke své smůle každodenně zažívám. Já jedu 50+ (víc to moc nejede) a řidiči mne za každou cenu předjíždí, dokonce i tehdy, když budou za chvilku odbočovat. Mne přitom lehce ohrožují a tlačí do dveřní zóny. Když mne po 200m donutí brzdit, poněvadž odbočují, tak mne vždy naštvou. Stále od cyklistů očekávají nějaké nemilé překvapení. Ale je to rozhodně lepší, než když je nevnímají. Pak jde rovnou o zdraví.
Dneska poslouchám Radiožurnál a reportáž živá o kontrole elektrokol na cykloztezce u Lednice. Dávali je na pás!!! A měřili kdo překračuje 25km/h, jakože přečipováno. A třetina!!! A podle tohoto výzkumu budou doupravovávat návrh úpravy vyhlášky, v autě by měli mít pás na detekci překročení těch 25km/h na samotný motor.
To jako že u nás maj chlupaťáci spešl vybavení na kontroly tohohle jo? To se mi skoro nechce věřit... Je to někde dohledatelný?
Tak se podívej do historie vysílání Radiožurnálu dnešního. Nikde to nevidím, ale možná to budou mít na irozhlasu.cz jako článek.
Neuspěl jsem... Kdyby se vám to někdo někomu vylouplo, plácněte odkaz...
Postaví jim na elektrofakultě jedno experimentální necertifikované zařízení a tím to skončí. S měřením splodin z výfuku na silnici to dopadlo přesně stejně. Bohužel.
Právě proto mě zarazilo že by něco takovýho už měli a používali, to všechno naprosto v tichosti bez mediální baráže...
Tvl, 20-ti letý telátko v takovýmhle kráva-autě, ještě k tomu s přívěsem na koně :-O
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridicka-na...
Mám zato, že takovovouhle obludu/soupravu by mělo být povoleno řídit zkušeným řidičům, rozhodně ale ne takhle mladým :-/
Tohle ale správně patří do pobavilo.
To co se stalo nemá s věkem naprosto nic společného. Jen vzpomeň kolik postarších řidičů si myslelo, že asi sedí na Šemíku a s autem si skočilo v Praze na náplavce do Vltavy.
Staří řidiči jsou taky kapitola sama pro sebe...
S věkem tohle moc společného nemá, vlastně se ani moc nestalo. Mně to prostě zaujalo... A trvám na tom, že tohleto má řídit až někdo po pár (např. 5?) letech bezúhonné praxe... A ne někdo s ještě sotva oschlým řidičákem. Na blbou velkou dodávku, resp. potvoru nad 3,5t, je potřeba extra oprávnění, tak proč by i tohle nemohlo být něčím omezeno?
Ale vždyť už řadu let jsou rozdělené kategorie oprávnění k řízení podle velikosti, máš rozdělené na kategorie A, B, C i D a každou kategorii ještě na dvě podskupiny, malé a plné. Když má někdo plné oprávnění na B, tak prostě vozidla do 3,5 t může řídit. A tohle s čím jela je čistý osobák. No a 20 let už zase tak málo není, klidně může mít odřízeno i sto tisíc km, co mnoho o dost starších a tak asi i "zkušenějších" nedá ani za 10 let.
Věk fakt nehraje roli. Vem si jak holky Kolocovy už v 16 letech lítaly s kamiony a o dost b starší chlapi to hodně těžce snášeli.
Jo, mladí mají možná nalítáno opravdu hodně. Ale, právě, že dost často opravdu "nalítáno", a to doslova, nejrizikovější skupina řidičů... Jak sami pro sebe, tak hlavně i pro ty ostatní.
Jinak nevím, závodit na uzavřeném okruhu, se všema bezpečnostníma opatřeníma (auta jsou na to upravena, řidič má helmu atd.), včetně případné okamžité pomoci záchranářů/hasičů, je asi něco trochu jiného než jezdit "podle předpisů" v normálním provozu... Troufám si tvrdit, že právě tihle skvělí závodníci na normální silnici nejezdí zrovna tak jak by se mělo ;-)
Plné auto asistentů řízení a vlaku si nevšiml ani jeden... chybí asistent na blbost, ten by autí zablokoval než by vyjelo.
Když někdo neumí použít neutrál nebo ruční brzdu, tak stačí málo, sundat nohu z brzdy a auto s takovýmhle obrovským výkonem vyrazí vpřed.
Proto si myslím, že to patří do pobavilo.
Zjevně ses nikdy nepotkal s lidma "od koní" - ty maj v hlavě akorát kopyta a sedla a jinak pusto a prázdno. Snažit se takovým vysvětlovat věci jako "neutrál" nebo "ruční brzda" je totálně mimo rámec...
Tady šlo zřejmě o jiný případ, pokud se auto pohne tak není nic jednoduchší než na tu brzdu zase šlápnout, automat rozjede vůz na volnoběžné otáčky a to je hodně pomalu, tahle blbka učo hleděla do mobilu a odpovídala na nějakou důležitou blbost a mimoděk povolila nohu na brzdě, motor vrčí pořád stejně, jenže vůz se plíživě pohne aniž to blbka zaregistruje a neštěstí je na světě.
Občas se mi stává, že mám takové svrbění někde vzadu v hlavě a pak narazím na někoho, kdo ho umí sepsat nebo natočit na video. Je to obvyklé vculku příjemné, člověk si připadá míň jako pitomec...
https://www.voxpot.cz/kdyz-jeste-smely-deti...
Hm, více mi pak zapadá "poznání", že dnešní děti dospívají po 27 letech, když teprve tehdy začínají dostávat nějakou odpovědnost. Třeba za sebe, práci a vlastní bydlení.
Není už rodičovská dlaň se zobáním a v článku zmíněným ostnatým drátem okolo.
Totalitní režimy jsou proslulé těma bezpečnýma ohradama kontrolovaného výběhu :-D
.. už to sleduji několik roků, náš dvorek obklopen pěti paneláky zeje už delší dobu prázdnotou a hřiště prorůstá trávou a plevelem, na vedlejším pískovišti jedno až dvě děti pod dohledem maminky. Když jsem kdysi měl zaracha tak jsem to bral jako nespravedlnost a z okna záviděl vrstevníkům kteří venku řádili co to jen šlo.
https://www.novinky.cz/clanek/komentare...
... že by !?
Veru tak: https://www.facebook.com/595657861/posts...
Přesně jak říkal Havel - Rusko samo neví kde začíná a kde končí. Podle Putina je Rusko všude tam, kde žijí Rusové!
https://topwar.ru/201317-putin-nastojaschaja...
Zaujala mne Putinova choreografie nohou. Člověk by se tomu nesmál, kdyby ten hajzl neměl na svědomí desítky tisíc životů.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/vladimir...
Zajímalo by mě, jestli se dožije toho, že ho budou všude strkat na vozíku jak u nás Zemana...
Každopádně se už delší dobu nemůžu zbavit pocitu, že pod tím kvádrem je spíš kostlivec než živej člověk...
Řekl bych, že to s jeho zdravím nebude zdaleka tak špatné jak by si mnozí přáli
Drží ho naživu nejmocnější energie světa - ZLO. Ten přežije i Gorbiho, jestli ho neoddělá nějakej jeho “Berija”…
Jmenuje se to syndrom neklidných nohou a není to život ohrožující.
Jmenuje se to Parkinson, ale o to tu nejde. Jde o to, že jeden starý gopnik už neudrží zavařovací sklenici s pivem, ale přesto zabíjí možná stovky lidí denně.
Hledal jsem mezi nimi
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie:%C4%8Ce%C5%A1t%C3%AD_profeso%C5%99i_politologie
vaše jména, ale nenašel.
Pak to má ve světě k něčemu vypadat!
"Vlhkost čerstvě pokáceného dřeva se pohybuje okolo 50 až 100 %. Ideální vlhkost pro palivové dřevo se však pohybuje okolo 20 %."
Je-li v dřevě 100% vlhkost, je tam ještě nějaké dřevo?
Zdroj: https://www.drevostavitel.cz/clanek/fin-topeni...
Vlhkost ale vyjadřuje stupeň nasycení - je to poměrná jednotka.
Kdybys měl s tvým pojetím 100% vlkost vzduchu, a to normálně bývá, tak bys ses vlastně potápěl v bazénu :-)))
Tak každopádně relativní vlhkost. Jak je to s vlhkostí bez přívlastku se můžem domýšlet.
Vůči čemu relativní? Vůči maximálnímu množství vody, které je to dřevo schopné pobrat? Kolik to tak může být třeba v hmotnostním poměru?
U vzduchu je "relativní vlhkost" terminus technicus. U dřeva to bude podobné. Jaké je to v absolutních poměrech nevím.
Tak zrovna u toho vzduchu je relativní vlhkost vztažená k absolutní maximální vlhkosti, která se ve vzduchu při dané teplotě udrží bez srážení. Když klesneš s teplotu, tak dosáhneš té maximální vlhkosti a začne se ti tvořit mlha. U vzduchu to mají meteorologové přesně spočítané a definované. U každé předpovědi ti tu relativní vlhkost udávají.
To by neměl být problém spočítat. Vlhkost dřeva se dá velmi snadno změřit, dřevo zvážíš, necháš vyschnout a opět zvážíš.
Vlhkost dřeva udává množství vody ve dřevě vyjádřené v procentech. V praxi se rozlišuje tzv. relativní vlhkost a absolutní vlhkost dřeva. Relativní vlhkost vyjadřuje podíl vody v procentech z celkové hmotnosti vzorku v okamžiku měření. Nemůže nikdy dosáhnout hodnoty 100 %. Absolutní vlhkost vyjadřuje procentuální podíl vody z hmotnosti absolutně suchého dřeva. Tento parametr může nabývat i hodnoty přes 100 %.
Zdroj:http://www.elearning.aspara.cz/subdom/elearning...
Dneska jsem si všim reklamních plakátů SPD. Jejich předák na nich slibuje LEVNÉ ENERGIE! Je tu někdo, kdo by mi fundovaně osvětlil, co mají za lubem, abych nemusel čekat, než otevřou v centru svoje info kiosky? Ta nejistota je nesnesitelná. :-)))
Že ty si špatně poslouchal projevy z Václaváku, několikrát to tam zaznělo :-))
Ač důchodce, nemám kdy poslouchat bláboly pseudoopozice. :-)
A tak ti nezbývá než být dál v nesnesitelné nejistotě a čekat :-)