Mě tedy potěšila první zveřejněná fotka z Webbova Teleskopu. Nádhera nekonečného vesmíru! A ty gravitačně zdeformovaný obrazy galaxií ...
https://stsci-opo.org/STScI...
A animace srovnávající stejný výřez oblohy (úhlově asi jako zrnko písku v natažené ruce) z Hubblea a webba:
https://postlmg.cc/PPVWyf29
Jako super, ale čekal jsem od toho jejich "prvního oficiálního obrázku" mnohem větší pecku ;-) Teda, když se na to budu koukat jako absolutně neznalý a nepoučený laik, tak mi to o moc lepší než z třikrát menšího Hubble nepřijde...
Každopádně, už jenom tohle získat za 12,5 hodiny expozice je moc pěkné! Hubble to samé trvalo 11 dní :-)))
Ta fotka je samozřejmě dodatečně barevně a asi i jinak upravená, ale líní se mi nádherné a hodně pravidelné paprsky hvězd.
Nevim jestli to tak je i v reálu nebo to je jen technikou zachycující obraz, ale v každém případě to je moc pěkné.
Ty paprsky dělá optika, resp. to zrcadlo. A zrovna tohle se na astrofotkách všichni snaží odstranit (ne, že by to vždycky šlo...), nemá to tam co dělat ;-)
Jako pro laiky možná esteticky hezké, ale je to vlastně "chyba"...
Jestli si chceš počíst jak ta difrakce paprsků vzniká v tomto případě, tak třeba tady https://webbtelescope.org/contents/media/images... ;-)
Ale prd, všichni přece vědí, jak vypadá Vánoční hvězda Orion. To je prototyp všech hvězd.
Ty barvy jsou samozřejmě umělé, protože Webbův teleskop zachycuje infračervené záření. Zřejmě to prostě podle rozdělení frekvencí posunou do viditelného spektra.
Ale vlastně těm nejvzdálenějším objektům tím vracejí jejich skutečnou barvu - tedy barvu jimi vyzářeného světla, původně třeba viditelného, ale během miliard let putování vesmírem postupně červenajícího až do infračervené oblasti, vlivem kosmologického červeného posuvu.
Říkala jsem si, že tohle bude tvůj "šálek kávy" :o)))
A za chvíli ještě začne letos už druhý superúplněk.
Dneska jsem kolmo vyzvedával manželku z jógy (takové celkem normální - cvičící) a podavila mě pozvánka na večer vylepená na dveřích. Provozují tam i spoustu různých "esoterických" činností. Za chvíli budou při pohledu na ten superúplněk hodinu zpívat slabiku "óm" ...
Obvykle se bavím jen sledováním těch očištěných přírodních duší odjíždějících různými hausfraupanzery :-)
Ale s dalekohledem se taky kouknu a možná uslyšim i nějaké to vlčí vytí.
Cela se verra d’emblée, puisque le défilé à pied sera ouvert par les porte-drapeaux de neuf pays européens de l’Est, pour la plupart voisins de la Russie ou de l’Ukraine : Estonie, Lettonie, Lituanie, Pologne, République tchèque, Slovaquie, Hongrie, Roumanie, Bulgarie.
Už zase existujeme, tedy pro francouzská media.
K slavnostní přehlídce na Champs Elysées byli pozváni zástupci 9 zemí, viz výše.
Naši, spolu s ostatními, nastupují na defilé v 10:43,jistě to bude na TV5.fr.
A tohle mě taky potěšilo:
https://www.redbull.com/cz-cs/martin-sonka...
Jen netušim, čím obměkčili úřady, aby jim to povolili ...
Předminulý víkend jsem ho viděl naživo v Břeclavi - paráda. K tomu ještě stará Cessna a Stearman, plus další.
Tak jsem se včera odpoledne po práci pustil do nějakých rozpočtů. Zhotovil jeden, odeslal, a v 9 hodin večer se pustil do dalšího. Chtěl jsem, aby měl zákazník rozpočet v pátek ráno v ruce, a docela mě ten rozpočet i bavil (neobvyklé!). No ale přírodě neporučíš, po desáté večer mi prostě padla hlava do klábosnice a chca nechca (™ Nick Twisp) jsem se skácel do postele, dávaje přitom pozor, abych nezalehl mňoukací kočku.
Tak to teď dokončuji a vidím, že je dobře, že jsem to včera neodeslal! Protože v doprovodném textu k rozpočtu se dočítám takovéto perly:
Kvůi nedostatčné výše otovoru pod balustránou neleze požít chrič s pevnu zákadnou.
No tak to mě teda pobavilo; konec vysílání a zpátky ke strojům. Mňau, naval kapsičku a pak si tam drásej, co chceš.
Tak su jako obvykle v práci a mastím online hru. Tu najednou usilovné zvonění. Odhodím odhodlaně myš, poodjedu v křesle od stolu, teda odstrčím se správně a vyrazím k oknu. Otevřu, vykouknu a vidím dvě děvčátka 8-9 a jedno 11-12let. Houknu na ně a ony spustili, že jsou skautky a mají táborovou žebrací hru a jestli jim dám pastu. Čumím na ně sekundu až tři nevěřícně, ale vidím prostě teda družinku Světlušeks s rádkyní, zaběhnu do koupelny pro pastu a hup s ní z okna :-D
Vzppmenul jsem na naše tábory a připadlo mi to dostatečně pravděpodobné :-D
Žebrací hru...
Promiňte mi mou nechápavost, ale to je prostě zvrácenost...
No.
Já teda tydlencty skautské, pionýrské a nevím ještě jaké lesní moudrosti dosti adoruji, páč jsem za mlada prošel turistickým oddílem a bylo to skvělé.
Ale my jsme třeba zkoušeli jít podle busoly - já nevím - třeba od kaple přes les k rybníku, co měl být za lesem. Nebo v Praze na Mikulášském závodu běhaly dvoučlenné hlídky dětí v sobotním dopoledni po Malé Straně a Starém Městě a zjišťovaly, třeba na kterém domě je jaké domovní znamení, a tak. I ten opovrhovaný pionýrák, který jsem absolvoval ještě před turisťákem ve 3. třídě, byl fajn, páč jsme spali ve stanech s dřevěnými podsadami. Mimo jiné tam byl i třídenní puťák z tábora, kdy jsme si nesli spacáky, spalo se pod širákem a coby devítileté pachole jsem tam prvně v životě jedl studenou vepřovou konzervu :-)) Mňam; jo, to v tom bylo ještě maso, a ne hnusný lůj.
Ale co nám vlastně chce básník sdělit? Že posílat děti žebrat je nedůstojné. Štěstí, že nejsem v situaci těch dětí, vím, že by mi to bylo šíleně proti srsti a styděl bych se; ale zas odmítni v 9 letech příkaz dospělého...
Naučit se somrovat, to je fakt dobrá příprava pro život.
My somrovali akorát papír do sběru, a napadlo to Péťu Dorazila. To se tenkrát sbíral papír, soutěž na základce, která třída sebere nejvíc kilo papíru,pojede někam na výlet, či co.
A Péťa se rozhodl, že vyhrajem.
Tak jsme celej tejden objížděli Dobešku a Braník s vozejky, zvonili u domů, a somrovali ten papír
Vyhráli jsme o dvacet koňských délek, a snad i škola byla nějak v tom sběru nejlepší. Soudruha ředitele na partajním výboře jistě pochválili, no a Péťa Dorazil se mnou na žádnej výlet nejel, protože jsme dostali kázeňský trest, za nějakou klukovinu.
:-)
A vyhrané kolo dostal sběrový referent :-)
Tak ono se to asi "Žebrací hra" nejmenuje, ale je to dobré pro jejich otrkání, nemají pak "potíž" zaklepat někde na dveře pro vodu.
Tak požádat o vodu (nebo dokonce i o nafouknutí duše) problém nemám a žádnou hru jsem k tomu nikdy nepotřebovala.
Jen jednou jsem obdobnou hru hrála - už jako adolescent na nějakém školení či co to bylo. Co si pamatuji, měli jsme přinést kousek mužských vlasů, potvrzení z hospody, že čepují pod míru a dál nevím. Těch úkolů bylo asi 6. Někteří to považovali za legraci, naše trojice ne. My se na to tehdy vyprdli. Sedli jsme si do hospody v Jílovém, dali si pivo a v hodinu "H" se vrátili zpět na základnu s čistou nulou splněných úkolů.
Jednou sem potkal něco podobného, v lese mě dvojice pěších mladíků požádala o zalepení duše, kterou měli v batůžku, prý nějaká hra. Pak se přihnali další, ti zas chtěli nafouknout. Od každého sem jako odměnu/kompenzaci dostal lahváč. Lahváče sem uložil do brašny na nosič a pokračovali jsme ve výletě. Pak mi při jedné zastávce kolo upadlo, a flaška se rozbila, všechno promočený pivem, všude střepy, to bylo radosti.
O takových výkonech si raději jen přečtu. Jet bych to nechtěla ani ve snu.
Ale každopádně smekám. Krásný výkon.
https://www.sport.cz/clanek/cyklistika...
Přímo pekelný výkon, takovou štreku s průměrem 12,4 je těžko představitelné.
Asi by bylo zajímavé vědět co, kdy a jak jedl a pil. Škoda, že se tohle nedá zjistit.
Podívej se na jeho stránky, třeba tam něco vyšťouráš.
Tady je info z předodletu na tento závod
https://danielpolman.com/blog/predstartovni...
To nikdo nikde neuvádí. Obecná informace je o ničem, těch je celkem dost.
Přijel s náma ze Španělska, vloni, v srpnu.
Soňa ho prostě chtěla.
"Jak přežije tu naší zimu?"
"No, jak, postavíš pro něj domeček."
Postavil jsem tedy skleník a v září se stěhoval.
Dostal jméno Hugo (podle šoanělského higo = fík , foneticky stejně).
V listopadu shodil listy, a vypadal dost chcíple. Jako chcípák vypadal ještě v březnu, ale objevili se pupeny Hugo zimu přežil.
A pak listy, a když jsem koncem června odjížděl,, říkal jsem si, "lupení máš hezký, ale kde jsou květy, aby byly fíky".
Pak jsem se dočetl, že ten fík je vlastně něco jako květ, ale drbal jsem si hlavu, že jsem to Soně zase sezobnul.
A teď?
No jsou tam. Budeme mít fíky, řekl bych tak koncem srpna.
Děsím se toho, že Soňa má ráda ty ústřice. Už swvidím,jak na potoce zřizuji jejich velkochov :-)
Tuším, že Simmelův Jakub Forman ústřice tajně plival pod restaurační stůl. :-)
To jsou ti xenofobní paštikáři, které prof Černÿ nazval "čecháčky".
Pravý weltman se drží klasika:
„Jezme a pijme,“ řekl Hugo. „Dejte sem večeři! Tučný sýr, zvěřinu, ptáky, jehňata, vše, co se líhne živé, a vše, co se líhne z vejce. Dejte sem vše, co zraje jedlého, vše, co je oploutveno, a všechny druhy plžů, kteří se požívají ve vzdělaných zemích. Dejte to sem! Je večer, země se otočila a tu bývá obyčej jísti.“
„Majore,“ děl abbé, „stal jste se žroutem nebo mluvkou?
Hugovi za chvíli bude ten domeček malej! Má se dobře k světu. To je samosprašný nebo to opilovává Soňa štětečkem?
Na pilování je pilník. Co jsi měla na mysli tím opilováním?
No, vzhledem k tomu, jak často se tady nějak (ne)zapojuješ do debaty, tak tvá poznámka ve mě vyvolává dojem, že se sem chodíš pokoutním čtením nějak ukájet a konečně sis odstříknul. Hm, tak na další hrubici si budeš zas muset počkat.
Stává se z toho jazykový koutek, jednu takovou brusičku češtiny jsem musel zablokovat protože totálně rozesrala moji reportáž c cesty do Bretaně.
Prostě kdo chce psa bít, hůl si najde.
Třeba v gramatice. Nebo v překlepech.
No, já fakt měl biologii naposledy v něčem, co se nazývalo přírodopis na ZDŠ, tak se v tom moc nevyznám.
Ale mám zato, že to vlastně žádné opylování nepotřebuje, protože ty dužnaté fíky jsou vlastně teprve květy, tedy jestli jsem to správně pochopil.
Domeček tak akorát vyplní, musí se stříhat, ve Španělsku je nenechají taky růst do větších rozměrů. No fakt jsem po zimě myslel že to chcíplo. Tvrdili nám, že snese -15, ale věř tomu. Na Moravě snad fíky pěstují venku nějaká zimní opatření dělají. To by tady asi nešlo jsme 460 vysoko, a je tu výrazně chladněji mež dole v pražském ďolíku.
Navíc, u nás se pěstují nějaké otužilejší pdrůdy,Hugo je Valenciánec, tam zimu moc nemívvají.
Letos to klaplo, zima mírná, a ten skleník fakt spolehlivě simuluje ta vedra. Uvidím co v zimě jestli přijdou mrazy -20, asi tomu blbcovi budu muset topit
Ještě k tý Hugově historii. Připomněla mi jednoho paneláčníka, co si koupil krbový kamna a kvůli nim musel postavit vilu. :-)
Jj, vyvolané náklady....
Ale v podstatě jsem z toho vybruslil dobře, Huga jsme koupili na tržišti takhle.
Bydleli jsme, jako mnoho před tím, ve Vincentově chatce, asi 300 metrů od pláže. Vincent předloni umřel, a tak nám ji jeho dcera pronajmula. A pak přišla s nápadem, že bychom ji mohli za 100 tisíc éček koupit. Soňa byla nadšená, a bleskem to usmlouvala na 80 tisíc.
Dalo mě dost práce ji přesvědčit, že mít chatu ve Španělsku by bylo sice fajn, ale na, i kdyby měsíc v roce, by se to fakt nevyplatilo a že za ty prachy si do konce života budeme moc dovolit pronajímat každý rok klimatizovanou vilku s bazénem, a ne investovat do oprav a údržby Vincentovi chatky, i když nás s ní spojují hezké vzpomínky.
Takže takovej skleník pro Huga byl vlastně z tohoto pohledu grátis :-)
Když jsme se dovolenkovali na Antigui, bivakovali jsme v apartmánu, jehož vlastníkem byl cizinec. Je to ve většině rezortů takhle zvykem, že vlastníci pronajímají své nemovitosti prostřednictvím agentur.
I tuto variantu jsem zvažoval, ale předělat "casitu" do standardu turisty akceptovatelného by vyžadovalo další milion.
Základní problém je v tom, že to není napojeno na pitnou vodu. Další věcí je, že v okolí je silně konkurenční prostředí, nápad postavit si,nebo zrekonstrovat domek a pronajímat mělo před 15-20 lety spousta lidí, vznikl stavební boom a následná hypotheční krize, volných objektů mraky a zákazníků málo. Takže by šlo jen konkurovat cenou, a když jsem to sečetl a podtrhnul, generoval bych stále jen ztrátu.
Možná, kdyby mě bylo 40, mělo by smysl to promýšlet důkladněji.
Nevím jakou máme odrůdu, ale fíkovník venku bez problémů žije i plodí a zimu přežívá.(nadmořská výška cca stejná) Má tedy trochu pomalejší start na jaře, to je takový koště, ale teď jede pěkně. Loni jsem zkusil zasadit i mrazuvzdorný banánovník. Chce trochu důkladnější zimní kryt, ale v poho. přežije a na jaře vypálí nové listy. Paradoxně mu spíš asi vadí prudké slunce a vedro. To začne krabatit listy.
Já to všechno četl, studoval zazimování v našich podmínkách, a všechny ty fígle co kolem toho dělají, a usoudil jsem, že skleník bude nejlepší řešení.
Přímé slunce přes sklo by ho asi spálilo, ale teplo, i velké teplo té mé potvoře vysloveně svědčí. Doma to tak taky má.
U nás doporučují jiné, odolnější odrůdy, tohle je přivandrovalec, zatím mu to svědčí. Na noc ho zavírám, doma mívá v noci 25-30, u nás 16, tak si myslím že když mu budu simulovat domov budou fíky lepší, ale je to jen můj nápad,nikde jsem to nečetl, hraju si
Spíš se bojím té zimy, letos byla hodně mírná
Tak skleník každopádně prodlouží sezónu a vylepší ty podmínky v krizovém období, to koneckonců platí i pro obyčejný rajče, natož pro exota, ale já spíš tak zkouším experimentovat, co je schopno přežít naše podnebí. Největší problém je asi sucho a krátké období s ideálními vegetačními podmínkami. V květnu ještě hrozí mrazíky, pak to skočí do teplotních extrémů a sucha, kdy člověk nestíhá zelejvat a za chvilku je zase podzim. Třeba když jsem byl v botanické zahradě v Edinburghu tj. o dost víc na sever, ale u moře, v únoru už tam všechno kvetlo jak u nás koncem dubna, je tam pořád vlhko a bez brutálních teplotních výkyvů. U nás ty podmínky moc dobrý nejsou.
Sucho jsem pořešil už před 3 lety, zahrabal jsem 12. kubíkovou nádrž, udělal i jezírko z vodotryskem, a hladinu v přehradách na potoce zvýšil o 80 cm.
Když je hodně vody, naplním nádrž z potoka a pak období sucha přežijeme. Teď, i když vlastně je sucho, občas se přižene příalák a stačí mi naplnit rybníky, na tu velkou nádrž ale jen okapy nestačí, prostě musím akumulovat sám. V září zahrabu ještě jednu takovou potvoru na druhé straně baráku. Skleník zavodňuji z 500 l sudu.
Sucho asi hrozit bude, tak nezbude nic jiného než akumulovat vodu v těch krátkých periodách prudkých přívalů.
Škoda, že to nechápe moc lidí, celé naše údolí by se dalo přehradit malými rybnícky, co by přeci jenom chytaly a držely vodu v krajině. Zdá se, že těma zámkovejma dlažbama na dvorcích v těch satelitech jdou tak trochu opačným směrem,než příroda potřebuje
Copak chytání vody, s tím problém není. Sice mám taky pod okapem kubíkovou nádrž, ale hlavně rybník hned pod zahradou, takže stačí výkonnější kalovka a coulová hadice a zároveň i trochu hnojím. Problém je spíš to, že je to na chatě, tzn. nemám možnost zalejvat tak často dle potřeby a do nějaký automatiky se mi zase investovat nechce, tak se spíš snažím mulčovat a tak. Ale stejně sebelepší zalití se nevyrovná přírodnímu dešti a toho je málo.
automatiku taky mám, napojenou na studnu, ale je tam problém. Vody je sice v studni dost, ale jak se odčerpává, vyplavuje se drobný píseček. Ten chytá filtr u tlakové nádoby.
V normálním provozu stačí filtr vyměnit jednou za 3 měsíce ale když čerpá skoro furt,na to zavlažování, po 10 dnech se ucpe s pouští vody minimum.
Takže na 3 týdny "autonomie" musím kombinovat závlahu z automatiky se závlahou z nádrží.
Je to boj a bude asi hůř.
Neumím jiné řešení,než prostě zahrabat co největší objem vody v podzemních nádržích.
Když by bylo opravdu zle, použije se voda z bazénu a z jezírka.
V těhle vedrech je ale vodotrysk dost funkční pro mikroklima v zahradě, tady je fajn ale jak vyjdu za vrata, jako bych vlez do pece...
Tady taky v únoru spousta věcí vyrazí do květu. Pak to v březnu zmrzne a úroda sklizená. Letos jsem sklidil 6, slovy - šest, meruněk. Ne 6 metráků, ne 6 kilo. 6 kusů…
Zato paradaje jsem vyhodil ven až na koncu května a teď začínám spokojeně sklízet…
Mam taku malu pripomienku k opelovaniu figovnika. kedze kvet je vlastne vo vnutri suplodia. V domacich podmienkach (na juhu) figovnik opeluje mala osicka Blastophaga psenes, ktora sa u nas nevyskytuje. Tak u nas sa pestuju len samoopelive figy (viac na https://zahradkar.pluska.sk/uzitkova-zahrada...
Tak drzim palce aby ta Tvoja bola samoopeliva.
Potěšilo mě, že existuje konvička, která se vejde do ešusu. Letos jsem vyrazil na sever k Napapijri s ešusem a vodu na kafe jsem vařil v nerezovém hrnku. Ten jsem nakonec zahodil a ve Finsku jsem koupil konvičku o které jsem si myslel, že se vejde do ešusu - nevešla, chyběly 3 mm, tak jsem vozil ešus a konvičku zvlášť.
Ve Stockholmu jsem ale narazil na fotku č. 1. Ta menší se zcela určitě do ešusu vejde, cenovka tam nebyla, ale jelikož jsem před pár minutami koupil v místním Decathlonu větší kastrol kvůli mé větší konvičce, měla smůlu.
Proč musím mít konvičku?
1. Vařit vodu na kafe v ešusu je debilní.
2. Vařit vodu na kafe ve vnitřním menším ešusu je debilní.
3. Debilní je to proto, že v tom vaříš jídlo a nemáš šanci to nikdy odmastit. Pít kafe s mastnými fleky je pochopitelně debilní.
4. Myslet si, že si vnitřní ešus vyhradíš jen pro vaření vody na čaj, nebo kafe je debilní, nikdy to nedodržíš.
Píšu to sem proto, protože si nepřipadám výjimečný a zcela určitě existuje někdo další kromě mě, kdo celý život hledá konvičku, která se vejde do ešusu, kterého se nechce vzdát. Ta konvička existuje a budu rád, pokud je zde někdo od prodejců outdoor vybavení, že si přečte tu značku na krabici.
Jinak si přijeďte do Stockholmu do tohoto obchoďáku.
Já mám skládací silikonovou konvičku. Do ešusu se sice nevejde, ale jinak paráda.
Mám zhruba tuhle, jen ta moje má objem cca 0,7 l
https://www.campi-shop.cz/skladaci-konvice...
Dá se v tom vařit na plynovém vařiči?
Samozrejme. Jen plamen musis udrzet v oblasti toho nerezoveho dna.
A to znamená přesně co?
Vařit na malém plameni aby ani horké plyny přes ten silikon nešly.
Vařit na takovém plameni, aby na to nešel svítivý plamen.
Prostě to plynový turistický vařič vydrží.
Kdysi jsem po něčem takovém koukal a pak jsem to zavrhl kvůli tomu vařiči. Koupil jsem si potom menší dvoudílný nerezový ešus a s tím vařím zejména na dřívkáči.
Vařila jsem v tom na běžném turistickém vařiči, na plynovém sporáku a zkusila jsem i ponorný elektrický vařič. Vše lze použít celkem bez problémů.
Mám v téhle verzi jednu konvičku o objemu cca 0,7 l, jednu o objemu cca 1,2 l a pak mám jednu silikonovou varnou konvici o objemu cca 0,7 l - ta je ale jen a pouze ne eleltriku.
Ty nemáš rád čaj s vůní hořící pneumatiky?
Nejraději nařím na dřívkáči, ale ten by to nevydrželo určitě.
Doporučuji nejprve vyzkoušet, pak soudit.
Pokud to vydrří ešus, není důvod, aby to nevydržela ta konvice.
Plameny dřívkáče mají přes 400°C, to by ten silikon nebo co nemusel rozdýchat, přinejmenším to můře ztratit pružnost a ztvrdnout a pak, a pak vyhodit...
Proto je ten silkon ve spodní části vyměněnej za nerez (nebo co to je) a od přechodu se nahoru zužuje, aby ho neolizovalo ani teplo proudící okolo. Dokud je na druhé straně silikonu voda, musel bys ho lokálně žhavit docela fest, abys povrch spálil, když je vnitřek chlazenej.
V principu to není blbě vymyšlená věc
Tady se, za trochu ulítlý peníze, dá sehnat třeba tohle https://8a.cz/hlinikova-konvice-optimus-terra... .
Nevím ale jestli se to dá nacpat i do standardního ešusu nebo by se kvůli tomu musel koupit i ten jejich originál od Terra...
Bože to je přeci matlal https://www.novinky.cz/krimi/clanek/netusim-kde... prý asi umřu, došla mu kořalka?
Tak teď už bych Správu našeho Parku měl pochválit - je dokončená oprava přístupů a vyhlídek na Šaunštejnu hned nad cyklotrasou u Vysoké Lípy a musím uznat, že proti "Metallburku" Falkenštejnu to vypadá docela slušně - i dřevo se uplatnilo a tmavý nátěr konstrukcí nezáří tolik jako 50 tun pozinkované oceli na skále u Jetřichovic.
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/ceske...
Starter pack pro začínající chovatele :-)))
https://www.slepicar.cz/149-idealni-balicek-pro...
Šla jsem si dnes koupit do krámu novou pánvičku. Vypadala dobře a zdálo se, že je to i výhodná koupě.
V krámu jsem se přimotala k reklamaci nějakých dvou hrnců.
Paní prodavačka reklamaci uznala jako odůvodněnou, ale nevěděla, jak to přesně napsat. Šlo o to, jak do protokolu napsat, že se teflon odloupl na obou dvou dnech za několik dnů používání.
Tak jsem řekla, ať napíše, že se teflon odloupl na obou dnách v několika dnech. Sice je to nesprávně, ale dává to smysl.
Pánvičku jsem si nekoupila:-))
Odkdy pánvičky, potažmo poteflonované, trpí dnou, to teda slyším prvně. :-)))
Trpí vždy, když je podrbkáš vidličkou :o)))
A to se v parlamentu jedná o zákazu výroby plastových příborů. :-)
Jj, už se začínají objevovat dřevěné.
A až bude fůra dřevěných, tak se zase začne hlásat, že se musí šetřit naše lesy a začnou se dělat plastové... Nebo papírové jako se dělají brčka, co se rozmočí dřív, než člověk vypije polovinu nápoje...
To bych se nebál, dřeva je víc než dost a tyhle blbosti se dělají z levného odpadního dřeva z polomů apod.
No, větší hnus než dřevěnou vidličku/lžičku jsem v hubě fakt ještě neměl :-((( Někdo kdysi v práci přinesl něco z KFC nebo Mekáče, právě s touhle "výbavou", a po jediném olíznutí toho hnusu jsem šel shánět normální nerezový příbor :-/ To se fakt nedá :-(((
O papírovém brčku můžu napsat úplně to samé... Včetně toho, že to fakt nepřežije ani vypití jednoho nápoje :-/
Hele já s tím celkem pravidelně srkám každý ráno půllitrovku ledovýho kafe ke snídani v práci a fakt jsem nenarazil na problém...
Asi záleží odkud jsi to měl... Třeba ty dva mnou vyjmenovaní šetří už tak, že to přehání a pak to opravdu není k použití.
https://cdn.rohlik.cz/images/grocery/products...
To máš jak v dětství, jahodová dřeň a špejla z leďňáku…
Já si na ten případ v báglu nosím titanovou vidložličku, ať můžu jest jak kulturní západní člověk…jinak nemám problém žrat rukou, dvě miliardy IndoBangloPakoNepálců to dělaj normálně…
A víš, že to dřevo u všech těch zmrzlin apod. co jsem kdy za svůj život spořádal, dosud nebylo tak hnusné jako to, co jsem vyfasoval k tomu nedávnému jídlu?
Ona mne měla varovat už jeho hrubost, prostě jenom na omak se mi ježily chlupy na zádech... A pak jsem to neprozřetelně strčil do pusy, fujtajxl :-((( Na jazyku to fakt byl ještě násobně nepříjemnější pocit, k tomu ještě ta divná hnusná chuť... Sice slabá, ale já cítím každou věc, která v jídle/pití prostě nemá být :-(
Aha…no, jsem měl trochu dilema, jestli si tu dřevěnou vidličku z BurgerKingu neschovat na horší časy, ale asi teda nelituju, že letěla do odpadu :-)
Máš pracdu, ta vidlička je humus. Mně přišlo, že je to vylisované z nějaké kaše z jemných pilin (plus lepidlo?). Připomínalo to strukturou dřevěné brikety.
To bude asi ono. Z čeho to vlastně je fakt netuším :-)
By mne zajímalo jestli tady tohle vůbec získalo "homologaci" pro použití s potravinama...
To jo, ale přece jenom polívka se jí rukou dost blbě :o)))
Já si svoji skládací vidličko-lžičku Pinguin v tašce nosím také.
Dávám bod. Nejen dno a dny ale ještě k tomu i dna. Obávám se, že ta slečna píše ten reklamační protokol dodnes.
Potěšilo - pochvala od pana doktora na RHB (dělá RHB lékaře našim olympionikům, takže jako RHB lékař umí a zná dost).
Šla jsem na kontrolu a nechat si napsat další terapii a když jsme tak plkali, co jako o dovolených, tak se chlubím:
"...no, teď jsem se vrátila z kola. Běhěm 4 dnů jsme ujely 300 km."
Doktorovi padla brada: "to jako na elektrokole?!?"
"Nene, to jako za svý. Dokud můžu, tak žádné elektrokolo. Jezdíme takhle každý rok s dvěma dalšími dámami vždycky na 4 dny."
"S vaší bederkou a kyčlemi a v tomhle počasí jste dala 300 km?!?"
"Za 4 dny, pane doktore! Je teda fakt, že jeden den jsme daly stovku, ale jinak jsme se šetřily..."
"Stovku za jeden den?!? Za těhle podmínek a bez elektrokola?!?"
"Tak trošku se hýbat musím, pane doktore..."
Bylo na něm vidět, že jsem mu poněkud vyrazila dech, ale pochvalou nešetřil :o)))
To bych ho chtěl vidět, co by říkal, když jsem onehdá dal za 4 dny 440km :)
Určitě by tě také pochválil.
Hele, je to doktor, který jezdí i s naší olympijskou atletickou reprezentací. Ten je zvyklý na různé "rekordy".
V mém případě šlo spíš o tu kombinaci věk - aktuální počasí - standardní kolo a neurologický a ortopedický nález na mojí páteři/bederce/kyčlích.
Potěšila mě kamarádka. Má autoimunitní syndrom po prodělané těžké borelioze.
Nedávno si pořídila covid, patrně v tramvaji.
A z covidu zánět plic a ze zánětu plicní embolii.
Dostali ji z toho. Zaplať bůh.
Akurát se teď hrozně moc bojí chodit mezi lidi a nadává na všechny primitivy, co v tramvaji chrchlají, prskají a teče jim nudle z nosu, že si si sakra drát, nenandají tu roušku.
Když to tady nikdy nebylo zvykem... Asi se bude muset přestěhovat do Asie, přesněji Číny nebo Japonska, tam to patří mezi místní folklor už kolik desítek let ;-)
Zkusím ji to navrhnout. Třeba se smíří s tím, že bude žít v Asii a vnoučata za ni budou jezdit letadlem.
To byl jenom vtip... Sice blbej, ale vtip.
Ono taky co čekáš od lidí, kdy hromada z nich si v MHD před tu hubu nedá ani ruku když kýchá, kašle nebo jenom zívá :-/ / Prostě burani, ať už ten covid apod. náhodou trousí nebo ne. Ti už jiní nebudou.
Je to sice blbé, ale pokud kamarádka chce být v bezpečí, tak v tom asi bude muset být aktivní především ona...
Jak aktivní, vždyť nošení respirátorů je podle některých osvícenců naprosto neúčinné.
Jak presentovat data :-)
Na spoustu lidí to zabírá, staví na zahradě bazény, aby v nich přežili extrémní teploty, zakopávají nádrže na vodu...
Protože kdyby jim uschly thuje a anglický trávník, byla by to ekologická katastrofa ;-)
Lidová tvorba nezklame
Je možné, že může být někdo v takový blb?
A to tě jako vážně pobavilo? :-(
Ano, pobavilo.
a) nemyslím si, že to pisatel myslel vážně
b) miluju satiru a sarkaskmus
Ale jak může být někdo takový blb opravdu nechápu...
V tomhle případě satira a sarkasmus?
A ty to v tom nevidíš? Možná trochu (trochu dost) prvoplánová, ale poměrně výstižná.
Tedy opravdu ne, spíše ubohou úchylnou zvrácenost.
Hmmm... já v tom vidím spíš parodii ubohých úchylně zvrácených příspěvků. Netvrdím, že je ta parodie bůhvíjak vtipná - to záleží na tom, jak moc je člověk vyladěný na černý humor - ale výstižná mi fakt přišla docela dost.
c) mám rád černý humor
A jinak děkuji za podporu :-)
Možná by pomohlo očkování.
Jisté je, že zabírá respirátor, nebo dvě roušky přes sebe.
Pokud bude i zítra hořet, skočit si pro posilující dávku.
No on ro humor není, ani černý, jen prostě někdo projevil oddanou debilitu a lokajství.
Praha je plná lidí z Hřenska…jak to, že nejsou doma a nehasej??? Já myslím, že ve skutečnosti proti tomu ohni nic nemaj a veškerý haló kolem dělaj hřenský oligarchové, kteří si nakradli a nechtěj přijít o svý majetky…
Na dnešek jsem spal venku a ještě za šera mě ten dým probudil, motal jsem se po zahradě, nechápal co se děje, koukal, kde uvidím plameny, trošku mě pálilo na plicích, nové LED pouliční lampy tu mlhu jasně rýsovaly, hodně divný to bylo, hořelo minimálně sto kilometrů od nás, copak asi PepikW, je to jeho rajón, asi z toho není dvakrát nadšenej.
Teď už je to cítit znovu, ne tolik, ale evidentně tam furt něco hoří, neměli bychom těm šaškům přestat vozit vodu a začít s ohněm vyjednávat?
Hasiči to jenom prodlužujou a zhoršujou! Nebejt vměšování hasičů, z velké části ze zemí NATO, už by bylo dávno po požáru!
Čekám kdy se objeví spekulace, že požár je dílem ruských diverzantů. Totiž ruZZkých.
Podle mně to budou Ukrajinci, kteří tam vařili perník a ještě tam pásli. Dávám na to kremlu den, maximálně dva.
Myslím, že u nás mají tu činnost menšiny rozdělenou.
Rákosky perník, trávu a padělky, azbuci prostituci a zbraně a hnědočeši jim fušujou do všeho.
Je to přesně tak jak píšeš. Kotleba to na svém webu potvrzuje doslova. Naštěstí se veškerá kriminalita rozdělila mezi "rákosky, azbuky a hnědočechy" a na bílou rasu tím pádem žádná nezbyla. Bílí jsou ti "lepší", viď? :-))
Tak nevím, asi trpím nějakým stihomamem, ale cítím u nás taky čoud, v Praze. Asi blbost, ale moc bych se nedivil, kdyby začalo hořet i tady, když vidím jak rákosky ze Sapy vesele pořádají grilovačky v Modřanský roklii a najdou se dementi, co hází vajgly z balkónu.
Jo, už to sem zase dolezlo.
A pokud Ti to přijde divné, tak si přečti dnešní/včerejší zprávy, tem čoud opravdu doputoval až sem do Prahy (ale i ještě mnohem dál)... ;-) Ráno jsem do toho smradu vstával, okna přes noc samozřejmě dokořán, jinak se nedá to vedro v bytě vyvětrat...
Fakt, že jo. Přišlo mi šílený, že by to bylo cítit až v Praze, ale je to tak.
No počkat! Přeci nás svobodným občanům nezakážou rozdělávat oheň a grilovat.
To ať zakážou těm, co jim hoří barák. My svobodný zodpovědní občané si nic zakazovat nenecháme.
U nás v Plzni už to u rybníků zakázali před dvěma dny. Převážně tam probíhaly hlučné ukrajinské grilovačky. Ovšem,žádnou ceduli jsem tam neviděl. Včera jsem okolo jednoho takového veřejného ohniště projížděl,tam cedule na lavičkách sice byly,ale bylo na nich napsáno NATŘENO.
On je trochu rozdíl zapálit si gril na zahradě a to když si parta padesáti Vietnamců udělá vatru v lese, což dělají celkem pravidelně. A pochybuju, že po sobě uklidí ten bordel.
Ten bordel po pažbách v rezervacích není jen po asiatech, tady je to místní "tradice" všude.
Okamura i Flákanec říkali, že to jsou výhradně Vietnamci, tak to členové a příznivci musí šířit. Nehaž jim do toho vidle! :-))
Proč jsi smazal své tvrzení, že to byli určitě Vietnamci, protože je tam pravidelně při této činnosti vídáš? Zalekl jsi se svého názoru?
Ani ne tak svého názoru, jako svého nicku:-))
No, vyvracet tvrzení pitomia, no, to se určitě nedělá :-D
Nojo, vrátil jsem se z dovolený a tady to smrdí a čmoudí jak v pekle ...
Asi se budu muset smířit s tím, že na mý oblíbený místa se hodně dlouho nepodívám. Když koukám do občanky, tak možná už nikdy :-(
I když - přírodě požáry spíš pomáhaj. Jen to tam pak pár let neni moc hezký a možná až pár desítek let bezpečný.
Stavil jsem se s dalekohledem na Růžence (Janovskou rozhlednu s lepším výhledem obsadili hasiči) a je to tedy masakr. Neni to celý vyhořelý, střídá se suchý, spálený a zatím ještě zelený, taková mozaika je to. Plameny už žádný, jen čmoudíky (za tmy je prý místy vidět červený bodíky, jak to žhne) - ze Stříbrnek, z Tetřevích, ze soutěsek, z Pravčickýho dolu, od hranic, z Velkýho Čandu, Bouřňáku, Větrovce, Mlýnů ......... A nad tim bzučej vrtulníčky a letadýlka (dneska Anduly a Air tractory) jak mouchy co rozprašujou obláčky vodní mlhy. Po pokropení čoudík trochu zeslábne, jinde vyrazí další.
To konečný dohašování bude stejně na hasičích, na rozhrabování a prolejvání. A všude se nedostanou, tak pak ještě pár týdnů dohledu. Jedině že by přišlo tak dvoutýdenní období dešťů.
Už jsem četl rozhovor se třema vzdělancema v oboru příroda a vcelku se shodli, že to
a) pro přírodu tam existující není absolutně nic novýho
b) vzpamatuje se velmi rychle
c) ještě na tom vydělá
Měli tam přiloženou fotku kopce co měl vyhořet pár let nazad - byl moc pěkně zelenej mladejma stromkama a to prej uplně sám od sebe bez lidský pomoci.
Takže nejhůř to asi ponesou tamní hoteliéři a vůbec celej ten na turistech závislej kolotoč...
Nejen "hoteliéři", ale i jejich zaměstnanci. Synovec už je jako kuchař bez práce, a to oheň ani do Vysoký Lípy nedorazil ...
Řekl bych, že to s ohněm nesouvisí.
Já bych zase řekl, že souvisí :-)
Týdenní uzavírka oblasti nemůže nijak vážněji ohrozit chod restaurace, pokud nebyla hodně špatně vedená nebo v hajzlu už před tím. Tahle uzavírka dorazila jen její skomírání a pro majitele je spíše vysvobozením.
Pokud ta restaurace jede na turistech, což pro restaurace v Hřensku, na Mezní louce a ve Vysoké Lípě platí, tak nedostatek turistů je bude skládat. Ten nedostatek není na jen týden požáru, poněvadž kdo by se jezdil dívat a obdivovat spálenou zemi?
Všechny restaurace na podobných místech jsou postavené na turistech.
Až to otevřou, což bude už za pár dní a až déšť spláchne ten povrchový prach a popílek, tak tam bude turistů víc než dost a budou mít hodně práce aby to zvládli.
Tyhle požáry a vychřice apod. mají obrovskou výhodu, že lidi mají šanci vidět skály a mít rozhled do krajiny a to jim žádní "zelení" ochranáři nikdy neumožní. Jak si pak v Tatrách hoteliéři pochvalovali vychřici, co jim odkryla hory.
A pokud někdo zavírá hospodu kvůli takovéhle krátkodobé uzavírce, tak je to jen dobře, neschopných lidí je dost a ti schopní je rádi nahradí a místo něho rychle otevřou.
Mají spoustu odhlášených pobytů až do konce roku.
Než to tam dohoří, dodoutná a skončí část zákazů vstupu, bude podzim a než to zas bude vypadat turisticky přitažlivě potrvá tak pět let.
Letos Správa většinu cest kde fakt hořelo možná ani neotevře. Musej zajistit bezpečnost, odstranit cokoliv co by mohlo spadnout dolu - když před lety hořelo na plošině naproti Dolskému mlýnu, tak cesta přímo pod tou stěnou byla zavřená 3 roky ...
Jo, ta taky ale ta už nepotěší, spíš naštve.
Úplně stejně, včera jsem večer přijel a dneska když vyndavám kolo do práce, měl jsem pocit, že někdo připálil hrnec, pak mi to došlo co to je. U nás to už samozřejmě nečoudí, jen jsem si všiml spálených listů na trávníků, ale cítit to je.
Asi nejobsáhlejší balík fotek z požáru:
https://ulozto10.grh.izscr.cz/index.php/s...
Díky, to je na dlouhý prohlížení!
Na začátku videa z 26.7. je vidět ten rozsah. K tomu se pak budu muset vzít mapu.
Vyřídím díky našemu dítěti. Druhý den požáru jsem ho pověřil ať začne vytvářet album, že krajina, ve které žijeme už bude jiná a stojí za to tenhle klíčový okamžik uchovat. Tak poctivě prolejzalo všechny možné fejzbůky a twittery. Převčírem objevilo tuhle sbírku.
Tohle žvížátko chci taky!!! :-)
https://www.youtube.com/shorts/CBuVCGI_mOM
Přijel jsem na parkoviště a parkuju. V té chvíli do sousední řady přijelo jiné auto a z něho vystupovalo docela hodně dospělých a dětí. Nenapadlo mě je počítat, až když jsem si sbalil věci a chtěl vystoupit jsem si všiml registrační značky na tom autě.
Příště je zkusím spočítat, jestli je to pravda :-)
Tak vtipnou espézetku jsem ještě neviděl, pěkný! :-)))
Dneska jsem si vyzkoušel cestu strojem času. Beze srandy. Za cenu menší než pivo v hospodě…co v hospodě, u Vietnamca ve večerce…
Jel jsem supermoderním, sotva 30 let starým, motorákem, po zánovní, ani ne 150 let staré, trati ze Silůvek do Střelic. Vlak to valil, že jsem se až bál, že se rychlostí vycucne vzduch a všici umřem…nechcu to dramatizovat, ale ta rychlost mohla být chvilama možná až 80 kmh…na každým styku kolejí jsme nadskakovali…tudum tudum…tudum tudum…tudum tudum…a najednou, pár set metrů před Střelicama ————————— nic. Prostě nic. Krajina ubíhá za oknem…a nic…
Jako, já vím, že to existuje, a už dlouho. Ale ta změna na jednom metru té samé trati, to je fakt zajímavej pocit…
Dnes jsem byl odpoledne na otočku ve Městě (synkovi přijela gruzínská tchýně), tak jsme sedli na Andělu do izraelskýho bistra Paprika (v Lidický). Výborná kuchyně, ochutnávka únětickýho nepasteráku dobrá. Akorát mě udivilo, že synek a snacha šprechtili s personálem americky. Prej je to teď ve Městě zvykem. Tak nevim. :-S
Musim říct, že fakt nevim jak se v přítomnosti gruzínský tchýně správně obracet k osazenstvu izraelskýho bistra v Práglu…takový problémy prvního světa tady neřešíme…
Já mám Prágl rozdělenej podle metra. Podle mojeho, trasu C obývaj moravoslováci, trasu B ukrorusáci, a trasu A angloexpati. Kde žijou pražáci, netuším…asi někde u Berouna…
Jel jsi úsekem, který každý rok posledních 7 let s nějakou dlouho měsíční výlukou generálkují, teoreticky je dobře, že sis všiml rozdílu :-D
Teoreticky bude elektrifikovaná dvoukolejka až do Zastávky. Pokud se ten doslova zelený blb z Tetčic zase nepochlapí.
Tohle zažívám, když jedu vlakem od České Lípy do Mladé Boleslavi. Vlak sebou všelijak mele, od podvozků se ozývá rachocení ... a potom vyjedeme z Bakova n.Jizerou a nic, jede to úplně klidně a potichu. Cesta strojem času nastane až při příjezdu na boleslavský hlavák, kdy mám vždycky pocit, že jsem se ocitnul v nějaké zapadlé díře v Sudetech a píše se asi tak rok 1980.
To byla linka Rumburk-Nymburk a tahala to ještě pára. Starý vagóny s nástupními plošinami a když jsi otevřel okno, dostals do ksichtu nálož žhavýho popela. Požární pásy v lesích kolem trati měly svůj význam, ještě tam jsou?
Vzhledem k tomu, že jim na tratě každou chvíli spadne nějaký strom, tak bych tipoval, že o téhle vymoženosti dnešní drážní managéééři asi nikdy neslyšeli ;-) Nebo jim do to neústupně pořád krafou všelijací ti ochranáři a další pomatenci...
User 1: Ahoj, může mi někdo pomoct? Potřebuji prodloužit zahradní hadici. Jak to nejlíp udělám?
User 2: Proč ji chceš prodloužit?
User 1: Protože je krátká?
User 3: Kup si radši novou v plné délce bez prodloužení.
User 1: Proč, když chybí jenom 5 metrů?
User 2: Jo, ale hadice v celku je vždycky lepší.
User 3: Moje slova
User 4: Prohoba, vždyť chce jenom vědět, jak prodloužit hadici!
User 5. Ty se napřd nauč psát!
User 1: napřEd!
User 5: To mám nejradši, napřed potřebuje pomoc a pak ostatní buzeruje!
User 6: Tady je to čím dál horší. Já už jsem prodlužoval hadice, když ty jsi ještě sral do plenek!
User 1: Tak mi řekni, jak tu hadici nejlépe prodloužím?
User 5: To bych na tvém místě nedělal.
User 2: Ještě jsi nenapsal, proč ji chceš prodloužit. Co s ní budeš dělat?
User 1: Zalévat zahradu.
User 7: Jakou máš zahradu?
User 1: Úplně normální, běžnou zahradu.
User 9: Víš ale, že některé rostliny nesnáší moc vody?
User 4: No tvl, vždyť chce jenom prodloužit hadici.
User 7: Ty se do toho nemotej ty kokote!
User 4: Starej se o sebe, čuráku.
User 1: Tak může mi někdo poradit?
User 12: V klidu, nehroť to. Já mám i jinou práci, než odpovídat na nějaký otázky nováčků.
User 1: Tak proč sem odpovídáš?
User 13: Nějakej chytrej, ne?
User 1: Vůbec ne, jenom bych chtěl prodloužit hadici.
User 2: No, já jsem asi před 10-ti lety hadici prodlužoval, ale vydržela jenom 1 rok. Od té doby
nedám dopustit na hadici vcelku.
User 1: Jak jsi tu hadici prodloužil?
User 2: S prodloužením.
User 1: Jsi tam kus přidělal, nebo jak?
User 10: Proč nejdeš jednoduše do nějakého hobby marketu?
User 1: Jsem si myslel, že se napřed zeptám tady.
User 15: Já používám konev, není nic lepšího!
User 17: Jo, na to si vzpomínám… to byly časy. Dneska už nic nevydrží, všechno se hned rozbije.
User 1: Takže mi nikdo neporadí, jak prodloužit hadici?
User 15: Vykašli se na to a používej konev, navíc tě udrží v kondici!
User 1: Ale já už špatně chodím a nesmím nic těžkého nosit….
User 18: Tak to jsi tady špatně!!!
U...
To máš nějakou zkrácenou verzi?
Mělo by to končit tím, že Administrátor trvale zablokoval účet User1, protože porušil pravidla a rozpoustal flame-war...
A ještě před tím dostal radu proč je tam špatně:
User 18: Protože tohle je zahradnický fórum a pokud nezvládneš takovou triviální věc jako je nosit konve s vodou, zaregistruj se na fórum pro ortopedické problémy!“
Pupík Evropy snad. Ale to ostatní?
https://mapy.cz/s/pavujodacu
Obzvláště nepohodlný a velmi důmyslný přístroj na zlomení vazu svépomocí :)
https://sportrevue.isport.blesk.cz/fliz...
Včera mi kámoš poslal fotku, pořízenou při cyklotoulkách u Žitavy. S komentářem: To bude po sklizni veselo. :-)
Technický konopí skorem žádný THC nemá... dělá se z něj spoustu věcí, tedy až na hulení, protože se po něm lze maximálně poblejt.
Stará vesta, že kdo brzdí ten nevyhrává :-)
Tak snad se tím budou řídit vždy a na všech jejich letištích.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Tak prý kousek od náš.
Zítra to pojedou kluci nafotit.
Za mě, na první pohled, poddimenzovaná tlačená diagonála, vybočila, a všechno šlo k zemi.
Tyhle věci se vyplatí počítat pořádně.
My na věž "foukáme" maximalní vychřicí, po 15 stupních, hezky kolem dokola. Spolu s ostatním zatížením to dává tisíce zatěžovacích kombinací, stroj si s tím poradí během chvilky.
Před 25 lety to bylo nemožné.
A zdá se, že jako napotvoru, teď fouklo ze strany, se kterou se nepočítalo. Ale taky mohl být vadný materiál, to z jedné fotky nepoznám, jen to, že ta diagonála selhala.
A počítáte také s tím, že se zvyšuje hmotnost a rychlost traktorů?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/traktor...
Na náraz zemědělským vozidlem se povinně dle normy žádná věž nenavrhuje.
Ale připomenul jsi mi, a to už jsem tu asi psal, že existuje, a vážně se podle toho věže někde navrhují: "pobabilistické dimenzování".
Úvaha je asi tahle:
Protože jednou za 50 let fouká silně, jsou všechny stožáry zbytečně předimenzované. Prostě řešme, co se stane, když spadnou. Jak rychle lze obnovit síť, jaké škody vzniknou.
Pokud je stožár v poli, nikoho nezabije, když lehne. Takže udělali "pravděpodobnostní kategorie" věž se spočítá s bezpečnostním koeficientem 1.0 místo běžného 1.5, a nějakým black boxem se počítá "pravděpodobnost že sletí".
Do "black boxu" nikdo nevidí, ale je zaštítěn velkými jmény německé universitní statiky.
Pro mě je to jak vrazit šroubovák do ledviny.
prostě uvažovat, co se stane, kdyby ten most sletěl, protože pravděpodobnost, že zrovna po něm pojede školní zájezd autobusem je malá, je něco, co nedokáži pochopit a ani nechci.
U stožarů to asi mají jinak.
Ale od září je to na Vencovi, já jdu na zasloužený, i když jen fakticky, protože formálně budu furt pracovat.
Ty úvahy okolo obnovy případně spadleho vedení by mohly být u nás zajímavé. Do Výběžku totiž vede jen jedno vedení. Kdyby spadlo, není jak Výběžek připojit odjinud.
No, tohle by měla ta "pravděpodobnostní mapa" brát do úvahy.
Tam kde škoda velká, spadnout to nesmí.
Mě se tohle zdá velmi absurdní, vlastně je to jen hra, aby se předstíralo, že se pokrok posunuje.
Hlídají váhu konstrukce, ocel je drahá, jistě. A tak každý,byť idiotský nápad, co ušetří nějaké kilo, je kvitován.
Věc se má úplně jinak, a zdá se, že firma, prokterou ten program děláme, Omexon, to ví.
Materiál - ocel, je drahý, ale dražší je lidská práce. Ať si je věž těžší, ale hlavně, ať je jich na trase 100 stejných, aby se vyplatilo programovat roboty na výrobu dílů, vrtání pro šrouby a tak. Hlavně, co nejvíc stejných dílů.
Váha konstrukce = cena, to je úvaha minulého století.
Probabilističtí konkurenti jsou ovšem silní v tom, že dokáží říct, na současnou věž, můžete pověsit těžší kabel.
My to neumíme.
Nám to hází, že věž nevyhoví, oni říkají, ale ten vítr není tak často...
No, bylo by to zajímavé povídání, pro techniky, ostatní to musí nudit
Já myslím, že ani ty nemůžeš dát 100.00% záruku, že se nemůže nikdy nic stát. Liší se jen míra rizika, která se tam připouští...
A to, že s tím rizikem nepočítáš přímo ty, neznamená, že není schované třeba v tabulce pevnosti daného materiálu a podobně.
My v práci hrajeme na SIL4 - jedna nebezpečná porucha za 10000 let. To vypadá jako strašně moc. Jenže kdyby se toho výrobku vyrobilo 10000 kusů, pak už se to v průměru bude stávat jednou za rok...
9zdní souprava traktoru a pracovního návěsu i 35tun. Po polích se prohání prostě opancéřovaná BVP, která jezdí po silnicích i 95Km/hod či ulicemi.
A pak proč jsou ty pole tak udusané? Nechápu taky...
Prozradím tajnou věc.. není důležitá celková hmotnost, ale měrný tlak. Traktor na širokých nízkotlakých gumách (nebo pásák) mají výrazně menší měrný tlak na půdu, než obyč osobák.
Hmotnost traktoru se zvyšuje s třetí mocninou jeho velikosti (Velikostí míním třeba jeho délku). Aktivní plocha pneumatik je ovšem závislá lineárně na jeho velikosti. Jelikož se traktory zvětšují ve všech rozměrech přibližně stejně, tak z toho plyne, že tlak na půdu se neustále zvětšuje.
budeš se divit, ale mýlíš se... zvětšují se šířky pneumatik, zavádí se aktivní podhušťování při jízdě na poli, zvedá se počet náprav..google ti dá spoustu článků na toto téma. Tohle monstrum je třeba šetrnější než ty, když budeš dupat po poli.
https://mechanizaceweb.cz/inovace-neni-totez-co...
Je to možné, pokud se změní koncepce a počet náprav, zdvojí kola a podobně. Já ty traktory zase tak podrobně nezkoumám. Jen vidím, že proti Zetorům mého mládí se asi tak dvakrát zvětšily.
Pokud je jejich velikost Zetor x 2, tak jejich hmotnost je (Zetor x 2) natřetí. To je Zetor natřetí kráte 8. To jest 8x váha původního Zetoru. Zvětšila se ta plocha pneumatik 8x ?
Strýc (dej mu Pán Bůh věčnou slovu) pracoval celý život jako agronom, a měrný tlak na půdu řešil neustále. Nejhůř na tom byly poválečný starý traktory z éry budování socialismu. Kupodivu, čím modernější (a větší) stroj, tím má tento parametr lepší (už třeba tím, že moderní pneumatiky se při jízdu na poli automaticky podhustí na tlak kolem 1 baru, takže se plocha výrazně zvětší).
Další co je, omezit zbytečný jízdy po poli. Při žních naháněl maníky co odváželi zrní, že pole není žádnej autodrom.. když se vozilo zrní starejma Liazkama , tak to poli nijak moc neprospívalo...
Já jsem teda ještě neviděla, že by kluci po najetí na pole vypouštěli pneu a před odjezdem to kompresorem zas dofoukávali. Po silnici valí těch 60, to asi na poloprázdnejch nebude.
Bodejť bys něco viděla, ta mašina to umí sama a vystupovat se pro to nemusí. Moderní traktor umí věci, který koncernová ochcávka v metle nikdy umět nebude.
Souhlas, ani bych to nechtěl. Například orba, vláčení a podobné pro mne neužitečné věci. Nakonec i to dofukování a upouštění pneumatik je pro Octávku jezdící po silnici zhola zbytečné.
A to ještě nevíš,že teď po sklizni obilovin se hojně objevuje podmítka. Podmítač je stroj s válci složenými z šikmo uložených disků,které mělce frézují povrch strniště. Jednak to má za účel likvidaci plevelů,které sklizeň obilovin odkryla a také to má za účel přerušit v půdě kapiláry,které za dobu růstu obilovin v půdě vznikly a jimiž se vypařuje voda,které je všeobecně málo.
Dovedu pochopit měrný tlak, ale ještě pře 30 lety na zemědělce tlačili arument o nepřenosu 350 koní nebo kilowat motoru do tahu techniky. Takže pokud pokud valí monstrum po poli a přenese 3x a více víc výkonu, tak musí používat více aktivní plochy pneumatiky na záběr, aby neprohrábl. Všechno měrný tlak neřeší.
No on byl učiněn závratný pokrok. Moderní traktor má víc senzorů jak Tesla, napojenej je na GPS a databázi půdních profilů, podle nastavené práce a polohy automaticky hustí, klidně každý kolo jinak, plyn zásadně elektronickej, protože v noze takový cit nemáš, pneumatiky jsou taky nebe a dudy, palubní počítač umí takový věci, že tvý domácí pecko se pomalu bude stydět..... tedy vše je to výrazně dražší.....
A pokud chceš, tak si naklikáš jaký máš pole a on ti to tam pokosí, zvláčí nebo zoře sám. Zvládl by i cestu domů, ale z legislativních důvodů se musíš držet volantu, aby si třeba nespadl a nevyrazil si si zuby :)
Můžeš to trochu rozepsat, pro nás, laiky, ať neumřem blbí?
No já nevím co o tom psát.
Prostě vichřice, kousek od Prahy, tedy na 15 km D1 sundala asi 3 stožáry vysokého napětí.
Protože 25 let děláme program pro navrhování stožárů, přišlo nám, že někdo podcenil vítr.
Stará norma, když se počítalo ručně, byla dost zjednodušená. Nevím, ale domnívám se že vítr fouknul silně zrovna ze směru co tehdejší norma nevyžadovala posoudit.
My ofukukem věž kolem dokola po těch 15 stupních, a počítáme k tomu, že může být námraza, počítame, že i omrzlá věž a kabely mají větší plochu. Počítáme i s tím, že někak z izolátorů praskne, a s věží to trhne. Nevíme který to bude, tak vznikají možné kombinace.
To není nic, co bychom snad vymysleli, tak to chce norma.
U téhle věže nemrzlo, a extra zatížení vodu z lijaku na laně je absurdní úvaha.
Podcenili vítr.
Já měl za to, že ty stožáry jsou jak Kolben a Daněk - jeden jak druhej. Takže, jestli to správně chápu, tak teď je každej stožár úplně jinej, podle toho, kde stojí a jak tam fouká?
No,ne tak docela.
Protože se vyplatí hromadná výroba, snaží se o to, aby v určité oblasti (kde fouká, sněží stejně) byly stožáry s větší části stejné.
Tedy, horní část věže je stejná, a mění se jen spodek, viz obrázek. Prostě někdy spodek musí být vyšsí, kvůli terénu jedna noha výš, druhá níž...a tak.
Němci tomu říkají Mast-Varianten, je Hauptmast a pak Fuss.
Spočítat přesně každou věž by bylo nemyslitelné, v době logár, tak měli různé triky a zjednodušení.
My dneska zadáme do počítače celou trasu, včetně všech variant (na vyšsí věž víc nahoře fouká, čím výš tím víc duje) a necháme to automaticky navrhnout. Společná část je navržená tak, aby každý její klacek, vyhověl v každé realné pozici, a Fuss věže, je pro každou věž jiný.
Tedy kombinace obého. Společný vrsek, každá věž ale má vlastní nohy.
Něco co je na obrázku.
Divná křižovatka, rovně daleko, vlevo blíž a vpravo ještě blíž ....
Názorná demonstrace toho, že všechny cesty nevedou do Říma, ale do Lüdenscheidu :)
Moja neteř hrála za ženskou reprezentaci na evropském turnaji basetbalu nebo jak se to píše a pobavily mně dva postřehy. Byly druhé podotýkám v tom evropském turnaju.
Ředitel té jejich basetbalové sportovní reprezentace nepřijel, bo jen druhé místo a zrušil letenky, nepřijela prý ani mluvčí, to nevím určtě. Na to, že tam jeli podle podle plánu odjíždět s posledním místem...
A jinak děvčata se ve francouzké hotelu nebyla schopná domluvit anglicky, fo nácek francouz, ale, ale čaským nadávkám a urážkám rozuměli do jednoho :-D Asi fakt záleží na informačním obsahu sdělení :-D
Jinak cesta autem 16hodin čistého času.
Míníš sport baseball, nebo nějaký jiný nový míčový sport?
Holky hrály výborně. V semifinále porazily Nizozemsko 24:9, ve finále už nestačily na Francii 3:13.
https://www.wbsceurope.org/en/events/2022...
Když už jsme narazili na baseball, o víkendu začne finále ligy ČR mezi Draky a Hrochy. Proklik na zápas (iscorecentral.com) je přes web Draků, nekomentované live video je na dračí TV - https://draci.baseball.cz/draci-tv
Hm, tak je tam dost velký rozdíl v přístupu a podpoře mužských týmů, které jako mezinárodně žádný úspěch a v nepodpoře žen, které dovezou medaile, že. Je před nima cesta dlouhá.
A jaký je pro mne konkreetně rozdíl v tom, zda sportovec přiveze medaili nebo nepřiveze? To je ta jeho medaile pro mne nějak užitečná a společensky prospěšná, že by měla být podle toho přiznávaná podpora? Pro mne je prospěšněnjší JJ, který o svých úspěších či neúspěších pěkně vypráví, než úspěch nějakého baseballového teamu. Ano sportování je vhodné podporovat. Zejména podporovat sportování obyčejných lidí, kteří pak jen nesedí u televize a jen nesledují sportování svých model.
Začínám si myslet, že za tou energetickou krizí stojej Korejci. Jižní. Odevšad na mě vyskakuje reklama na tepelný čerpadla LG (já to negooglil, fakt že ne!)
Tak to jsem na tom trochu lépěji, bo na mně vytrvale vyskakuje dámské spodní prádlo. Chvílama bych to nazval i hambatýma obrázkama :-D
Na mě taky, ale když si mohu vybrat tak raději to prádlo než bedny s větrníkem. Na mě teď nejvíc vyskakují elektrikářské kličky, potřeboval jsem otevřít takový půlměsíčkový zámek jako je na rozvaděči,
To by neměl být problém.
Vlez třeba na https://cs.factcool.com/ a něco tam proklikej. Vsadil bych se, že pak už jiná reklama vyskakovat nebude... :-D
Jsem vyprskl při hledání elektrikářské kličky :-D
Snad i reklama na suchý záchod by byla lepší než ta co na mě vyskočila teď.
A pak že nestraší :)
Pobavilo:
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/motoriste...
Když tu šel do minulejch komunálek spolek “Brno autem”, říkal jsem si, že to je možný jenom tady a Brno je fakt bizár…přátelé, Brno není bizár, Brno je avantgarda!
nediv se, normální reakce na idioty "Praha sobě" mistry v ucpávání města.
Města vznikla a stále ještě fungují na žití lidí, nikoliv jako autostrády pro auta. Pokud se autostrádnost měst stává překážkou pro žití lidí, tak je třeba tu autostrádnost omezit. Není primárním cílem vlád průchodnost města pro auta, ale schopnost města poskytovat bydlení a obživu jeho obyvatelům.
ale prdlačky, ty tepny byly vybudovány proto, aby se lidi přesunuli tak rychle jak to jde tam, kam potřebujou a netrávili zbytečně čas transportem, když města vyrostla nad lidské rozměry. Vyhubit tu zblblou dobrosráčskou chátru otravující život, která neumí pochopit, že auto není cíl, ale nezbytný prostředek!
Ano, já jsem taky programovej velocipedista, ale mám ve svém okolí dost starých, nebo jinak pohybově postižených lidí, kteří se bez auta nikam nedostanou. A to co předvádí současná banda kriplů (která si myslí, že všem je pod 30 a celý rok je hezky, aby se dalo kamkoli na kole... a že to každý má 500 metrů) ničící Prahu jim poměrně hodně ničí už tak těžkej život.
Motoristi, na rozdíl od vyhulených pirátů, vyděračů sobě mají i program, který by dopravě v Praze skutečně mohl pomoct, na rozdíl od toho současnýho kašpaření:
Zlevnit kupony, zdražit lístky
Stěžejní programový bod Motoristů sobě je pražské metro zdarma. Roční kupon na ostatní městskou hromadnou dopravu by pak stál tisíc korun, děti do 18 let by platit vůbec nemusely.
„MHD je jediná alternativa automobilové dopravy. Chceme lidi motivovat, aby jezdili metrem, protože i motoristé jezdí metrem. Při pohledu na stoupající ceny pohonných hmot a energetickou krizi je to i sociálně podpůrný program. Řada lidí možná nebude mít na to jezdit autem,“ uvedl Macinka.
Metro zdarma…tomu říkám progresivní přístup…nevím, jestli to vyřeší lidem problémy s dopravou, ale dost lidem to vyřeší problémy s “bydlením”…
ale pendrek, revizáci se těmhle postavám vyhejbaj už teď.... protože z nich nekouká nic, než problémy...
Metro zdarma. Je vidět že RUD potřebuje revizi.
Tak si zjisti, kolik % nákladů na Metro pokryje jízdné..... v roce 2020 jízdné krylo 19% nákladů celé MHD, u metra to tedy bude poměrně méně... část z toho padne a administrativu jeho vybrání, kontroly. Takže by se stalo co? Vcelku prd.
Tak když nebudou mít na to jezdit autem, tak nebudou potřebovat ty magistrály na ježdění autem po městě. Pak nebude žádný problém, aby volné místo zabrali cyklisté. Odporuješ sám sobě.
ty magistrály zbydou pro ty, kteří na to budou mít soukromě, nebo pojedou služebně. A místo 3 hodin maření řasu pojedou hodinu.
Chceš tvrdit, že díky cyklistům jezdíš přes Prahu místo jedné hodiny hodiny tři??
Díky samotným cyklistům ne, ti zabírají poměrně málo místa, ale díky dobroserům, kteří "zklidňují" dopravu, tím že kurví komunikace a ještě se u toho těma cyklistama oháněj (a přitom ta tý zklidněný komunikaci je pro cyklisty mnohem nebezpečnějc, než před tím), takže jediný, čeho dosáhnou je nárůst nasranosti právě na ty cyklisty. A doprava zhoustne a smradu se vypustí víc, protože poskok v koloně...
Z tvých slov cítím pouze tvou autíčkovskou přednasranost, která je způsobena zácpami na silnicích a tvou představou, že jediným prostým řešením je vybudovat ještě širší a hladší komunikace skrze město. Naštěstí doba ZAKOSu skrze Prahu už pominula. Za Béma Praha vyhloubila Blanku a tvrdilo se, že tím budou vnitřní zácpy vyřešené. Kupodivu ty zácpy jsou už zase stejné jako před dobou Blanky. Tak kde a v čem je tedy ten problém? Kvůli těm pár proužkům cyklopruhů? To si snad děláš srandu :D
ale hovno, pane Brahma, prozradím vám, že auto nemám. Jen nejsem takovej idiot, co skáče debilům na špek. A když se každej den musí přemístit 300 000 lidí z jednoho konce města na druhý, tím že zúžím cesty to nezrychlím.
Kdyby ta banda kriplů skutečně chtěla něco s dopravou udělat a ne jen vysírat a blbě žvanit, tak vnitřní okruh už stojí a dupe na dostavbu vnějšího. No a co se děje? Dobrosráči napadají povolní na dostavbu u Běchovic.. a přitom tam ani nebydlí.
Ona by Praha mnohem víc potřebovala dlouhodobej koncept a plán. A pak se ho držet.
Ne že bych chtěl tvrdit, že všechny cyklopruhy dávají smysl, to ani náhodou, ale pokud někdo kandiduje do úřadu s tím, že okamžitě zruší to co ten před ním udělal, otevírá mi to kudlu v kapse už principu maření práce a prostředků.
Dostavováním dalších a dalších "dálnic" z Prahy lepší město k životu neuděláš. Zrovna okruh by mohl rozhodně pomoct, ale redukce autodopravy by městu rozhodně taky pomohla...
Ono top máš tak. Velký město hodně spotřebuje a hodně vyrobí. To se musí odvýzt, přivýzt. Když je to přirozený komunikační uzel musí jít object. Navíc, pokud v jeho prostředku máš překážku (řeku) lidi se ti couraj za prací za zábavou tudy, kudy jde překročit. Nejdřív tedy musíš zabezpečit, aby se zboží dostalo do a z města, zevlouni jezdili okolo a né přes město a aby obyvatelsto se dostalo za prací a z práce. A pak teprv si můžeš hrát s tím, jestli by nebylo lepší, kdyby se jezdilo o ulici vedle.
Zvládáš-li angličtinu, doporučuju na YT dohledat kanál "Not just bikes" kterej se (mimojiné) zabývá touhle problematikou. Podáno velmi populární formou, snadno stravitelné i pro naprosté amatéry.
Nikdo snad neříká že se musí město uzavřít veškeré autodopravě, dodávky ze Zásilkovny jsou naopak velmi užitečné. Problém ale je, že například firma kde jsem zaměstnán má asi 10 lidí, kterým se říká "menežment" a každý z nich má jedno firemní auto. Velcí ředitelé přijedou do práce každý den svou vlastní Q7, nižší šarže Mondeem či "Oktáfkou", ale každej přijede SÁM. K tomu si přihoď spoustu dalších lidí, kteří už sice nemají firemní, ale po dvou nejezdí taky (máme dokonce jednoho extrémistu, co si pořídil správný americký pick-up - kráva to neskutečná s kapotou na úrovni běžného osobáku).
Ti všichni každé ráno přispívají svou troškou do mlýna pravidelných zácp. Na metro je to od nás asi 4minuty chůze. Zatímco já jezdím na šlapohybu, kolega co to má asi o čtyři ulice dál jezdí autem (a pravidelně se mi v zimě směje že mi musí bejt zima, zatímco on si v klidu nastartuje, nechá motor aby se ohřál a odtopil mu okno, aby ho nemusel škrábat).
Tohle jsou ti, kterých se v dopravě potřebuješ pokud možno zbavit a to se nestane tím, že jim budeš stavět širší a širší silnice, to už je prokázaný...
Lidi ti do práce budou jezdit ponejvíc tak,
jak je pro ně nejrychlejší a nejpohodlnější. Já jezdím sockou, protože metro skorem konečná -konečná a probudí mě světlo... tak se vyspím a rychleji to ani nedám. Kolegové z Berouna a z Kutné Hory jezděj autem, protože sockou by vyjeli v pondělí a dorazili ve středu. Navíc máme volnou pracovní dobu, Kutnohorák rád přijíždí v době, kdy ostatní jedou domů a prý se mu přes noc pracuje nejlíp. Tedy tím, že lidem zkurvíš silnice, a nenabídneš lepší alternativu, jen je nasereš.
"Lidi ti do práce budou jezdit ponejvíc tak,
jak je pro ně nejrychlejší a nejpohodlnější." - naprostý souhlas.
Osobně mi každodenní dojíždění Kutná Hora - Praha přijde jako těžká úchylnost, právě kvůli času strávenému na cestách, ale to nechme stranou. Na meziměstské úrovni auto dává vcelku smysl, zejména pokud nejezdíš přímo podél železnice (příměstská doprava kolem Prahy je vcelku solidní). Na Kutnohoráka má právě ale číhat záchytné parkoviště na kraji města, aby se po městě necoural s auťákem. To kdybychom měli ten funkční koncept.
Praha si právě docela může dovolit (technicky, nevím jak politicky) lidem "zkurvit silnice", protože navzdory mnohým kritikům, MHD v Praze není rozhodně žádná tragédie. Mluvil jsem s několika lidma co nám sem dorazili z Británie či USA a docela nestíhali valit oči.
Potíž je trošku v tom, že dokud budu auta jezdit po stejné silnici jako autobusy, ale dovezou tě až před dveře, takže ti odpadne ťapání ze zastávky, bude vždycky pohodlnější jet autem. Kdo si to bude moct alespoň trochu dovolit, vždycky pojede autem. A když ti půlka města naskáče to aut a vyrazí v sedm ráno do ulic, jedinej způsob jak se zácpám vyhnout je Prahu vybombardovat a vyasfaltovat na jedno obr parkoviště.
Pokud chceš prostředí ulevit od aut, tak prostě musíš individuální autodopravu znevýhodnit a naopak zvýhodňovat prostředky žádoucí. MHD už máme a vcelku na úrovni. Cykloinfrastruktura dost kulhá, tam je určitě co zlepšovat (mít třeba u Globusu možnost zaparkovat šlapohyb beze strachu že o něj přijdu bych opravdu na nákupy uvítal) a tak dále. Jak jsem už napsal, chybí tomu koncept a plán. Dělají se bezhlavé, hlavně ale levné a pokud možno rychlé kroky, aby byla čárka za účast. Přitom kdyby jsme OPRAVDU CHTĚLI, už je možnost ze zahraničí opisovat úspěšná (ověřená) řešení...
Kutnohorák nejezdí denně.. a dělíme na Stodole, to je dost velkej vystrkov :)
Chybí okruhy, proto se do dopravy motá tranzit. Do doby okruhů nemá cenu cokoliv "zklidňovat".
Socku hodně lidem znechutily náhubky a covidový běsnění....
Nesouhlasím.
"Zklidňovat" cenu rozhodně má už teď. Jednak je doprava místama dost šílená a jednak (znovu se opakuju) tohle je o komplexním řešení celé situace. Prohlásit že se nedá a nebude nic dělat, dokud se nedostaví okružní trasy/mosty/horská dráha je nerozum. To neuděláš nikdy nic.
Ostatně, on snad nikdo neplánuje nabouchat příčný prahy na Jižní spojku.
Stodůlky shodou okolností zrovna vcelku znám, ano, je to vcelku konec Prahy, na stranu druhou, s přístupem "mě se to přece netýká, já jenom..." se plošně taky nikam nedostaneme :-)
Já bych navrhoval spíš vyházet ty vyžraný arogantní revizory co s grácií přehlížej bezďáky smrdící na půl vagonu, ale každý máme jiné priority :-)
Přijde mi trochu nelogický zároveň tvrdit, že kvůli pruhům pro kola je doprava autem šílená a kolony a hrůza, a zároveň tvrdit, že auto je na dané trase nejrychlejší a proto nejlepší…
nerozumíš psanému textu. Já tvrdím, že kvůli debilnímu "zklidňování" bez toho, aniž by byly hotový okruhy, je doprava (včetně MHD, který stojí ve stejnech kolonách) šílená.
A pak to, že stávající provedení cyklopruhů, vedoucích povětšinou od nikud nikam je na prd. Často totiž toto "opatření pro cyklisty" slouží jen k tomu, aby na "zklidněné" komunikaci bylo možné cyklistu předjest (protože na 1,5 odstupu tam není místo) pěkně na těsno (u pruhu odstup není nutný).
Brahmo, viděl si to v Paříži.
Všude celkem skvěle vybudovaná infrastruktura.
Pro kola. Teď po VCP (velké covidí panice)) se to ztrojnásobilo. Nic se nemění. Město je plné aut...
Myslím si, že na to jdeme špatně.
Řešíme "jak cestovat" do práce, místo toho, abychom řešili, "proč cestovat".
Home office se za VCO osvědčil, ale není pro každého. Tedy z druhé strany vzato, protože někdo má problém se sebekázní, budeme budovat další dopravní struktury?
Vím, že je to složitější, ale omezit zbytečné cesty je výhodnější, než budovat nové trasy
V tomto s Tebou souhlasím, zdražila nám levná likvidace atmosférického kyslíku spalováním fosilních paliv a panika. Jedná se přitom jen jestli tolika energiemi musíme plýtvat. Lidi dneska jezdí po všech prdelích bo nejen nuda, ale i bezcílné prázdno v životech a výlet je má "naplnit" :-D
Zbytečně někdy jezdíme sem a tam i jen kvůli papíru pro chytrou banku... Den dovolené...
Jezdím po Praze na kole i autem!
Naprosto souhlasím s tím, že většina cyklopruhů je k ničemu a cyklisté v nich nejezdí. Téměř vždy je k dispozici buď cyklostezka nebo nějaká příjemnější vedlejší ulice. Na obrázku je vidět, že přes celé Stodůlky vede několik cyklostezek, kam motoristé nemají možnost zajet. Přesto jsou na hlavním tahu (Jeremiášova) na křižovatkách cykloboxy, ve kterých nikdo nikdy nestál (včetně mě). Fajnovosti jako přechody se semafory na dálnici pražáci dobře znají stejně jako Hřiba sedícího uprostřed silnice u kavárny Slávia :-(
Skupina Motoristé sobě je s největší pravděpodobností pouze reakcí na nátlakovou skupinu Praha sobě, která se snaží už tak obtížnou dopravní situaci v Praze ještě zkomplikovat.
Za mě tedy, 80% zbytečných cyklopruhů zlikvidovat. Ještě jednou připomenu - jezdím po Praze i na kole.
V téhle souvislosti mě vždycky mrzí, že neznám nikoho z Drážďan, které mají s Prahou mnoho společného co se týče profilu, abych věděl jak ten problém cyklisté vs motoristé vidí oni. Párkrát jsem musel projet jak Prahou, tak Drážďany jinudy než podél řeky a přišlo mi to v těch Drážďanech míň náročné. Na druhou stranu faktem je to, že díky Hitlerovu "Dejte mi Německo na deset let a nikdo ho nepozná" mají na ulicích mnohem víc místa, když to město museli postavit znovu.
V době, kdy jsem tam pracoval, jsem jezdíval dvakrát týdně dolů po Jeremiášově na kole od stanice metra Stodůlky až po Radlickou. Byla to část nejpohodlnější a nejrychlejší cesty k Andělu. Také jezdím po Praze na kole, MHD i autem. Nejsme všichni stejní...
Každý to máme opravdu jinak. Od Metra Stodůlky je to po Jeremiášce a Radlické 10 km v hodně hustém provozu až k Andělovi. Stejná trasa cyklostezkou přes Jihozápadní město (parkem) a potom přes Malvazinky je o kilometr kratší a díky cyklostezce nesrovnatelně bezpečnější.
Na této trase je zřetelně vidět nesmyslnost budování cyklopruhů na čtyřproudých komunikacích.
Na obrázcích:
1. cyklopruh na "dálnici" kolem Stodůlek
2. cyklostezka parkem kousek vedle "dálnice"...
Na Stodole dělám, ale protože jezdím až z druhýho konce Prahy (Újezd n.L), vypadnu tam z Metra.. v týhle vzdálenosti je píčovina kombinovat scocku - kolo. Na Metro je to kolmo blbá dlouhá cesta, vlak ráno jezdí naprásklej a dopravou nemíním mařit ani minutu navíc, než je nutný... navíc v práci je problém se sprchou atd.... s parkováním kola dělají větší osírání, než s parkováním auta.
Jeremiášova je krásně široká ulice. Mně nevadí, že mne míjí vyšší rychlostí, pokud mne míjí dostatečeně daleko. To na Jeremiášově platilo i bez toho vyhrazeného cyklopruhu. Radlickou jsem už nejezdil, jezdil jsem přes Nikolajku.
Píšu to proto, že z jednoho tvého pohledu nelze dělat všeobecné závěry. Každý jsme jiný, někomu se to líbí, druhému nikoliv. Na to jsou demokratické volby, aby zítězila většina. Každý má právo na názor, ale podávej ho jako svůj názor.
Parkem ve Stodůlkách jsem samozřejmě jezdil, když jsem pokračoval Prokopským údolím. Když jsem spěchal k tatínkovi, tak jsem volil rychlejší cestu. Prokopské údolí a park bývalo plné dětí a moc rychle se tam jezdit nedalo.
Přidám tedy další pohled (a bude-li třeba, tak i desítky dalších). Řada lidí si tady určitě vzpomene na výživnou debatu, která probíhala vloni (předloni?).
Magoři typu "Praha sobě" přišli s bezva nápadem, že se zlikviduje jeden pruh v Legerce, budou si tam hrát maminky s dětmi, popíjet sójové latéčko a projíždět se šťastní cyklisté. No neber to!!!
Abych to přiblížil mimopražským - Legerova je jedna z nejvytíženějších pražských tepen, kde projede asi miliarda aut za hodinu. Zřídit uprostřed tohoto provozu přímo na asfaltu hřiště pro mimina je fakt super nápad. Co na tom, že všude okolo je spousta opravdových parků (žluté šipky). "Hřiště" by se táhlo celou Legerkou cca od místa, kde ukazuje modrá šipka. Celá akce měla jediný cíl - nasrat co nejvíce motoristů a zastavit dopravu v Praze.
I tady to podporovalo pár lidí jako super nápad, vzpomínáte?
Oni ti "Motoristé sobě" vlastně pracují i pro vás, aby vám ráno někdo dovezl rohlíky nebo defibrilátor a nezůstal stát hodiny v koloně, protože si "Praha sobě" myslí, že život bez aut je prostě cool a "cyklopruhy forever!" :-((
No, a spočítal někdo, myšleno nakrmil někdo počítač dopravním modelem, co by to v té Legerově udělalo? Protože je dost možný, že úzký hrdlo není počet pruhů v ulici, ale třeba počet pruhů v křižovatkách, že jo…tady byl taky šílenej řev, když se vyhrazoval jeden pruh na Úvoze. Jo, kolona se prodloužila. Prostorově. Časově zůstala úplně stejná, bo kapacitu určuje křižovatka nahoře na kopcu, a ne počet pruhů…
stačí se podívat, jakou hrůzu udělali na Koněvově. Dřív 2 široké pruhy v každém směru, takže, když jsem tam jel na kole, v pohodě mě objel i náklaďák. Teď samý zálivy výstupky, jeden nebo jeden a půl pruhu, kličkuješ jak debil a spousta nasranejch lidí. A prázdný široký chodníky.
Ale ty zálivy jsou tam kvůli parkování aut a ne kvůli cyklistům. Když tam byly dva pruhy, tak tam byl zákaz parkování. A opět z jednoho případu nepovedené rekonstrukce děláš všeobecné závěry a vše shazuješ na cyklisty. Koněvova byla vždy ucpaná automobilová stoka, kde se nedalo ani dýchat a nijak se to patrně nezměnilo.
hm opět se mýlíš, parkovat se tam nesmí, to je "ochrana" chodců, kdy jeden přechod má výběžek zprava, další zleva, mezitím se kličkuje a záhadně se objevují a zanikají cyklopruhy. Občas v nich někdo parkuje, co má dělat když musí... dřív se dalo ject rovně.
Nepochopil jsem, k čemu to je, asi k tomu aby někdo cyklistu sejmul, proč nebyl mírně rozšířen jeden z chodníků a syklostezka neudělána tam.
Jo myslíš zůžení do jednoho pruhu před přechodem pro chodce. To je bohužel jedinné možné opatření, mimo řízeného přechodu, které zamezí porážení chodců autem v druhém pruhu. Jesli chceš naplno vyzkoušet, jak takový neřízený přechod přes více pruhů naplno vypadá, tak se zajdi podívat a vyzkoušet to na ulici Svornosti a Hořejší nábřeží na Praze 5. V ulici Na Valentince je přes Svornosti takový jeden přechod, přes 3 pruhy, kde se běžně jezdí 50 až 70km/h. Přecházím tam denně. Stojíme všichni u přechodu namáčnutí k domu, aby žádné auto ani nenapadlo, že snad chceme přecházet. Když jeden pruh zastaví, tak jsme rázem vystaveni nebezpečí, že ten v dalším pruhu se jen vysokou rychlostí veze a přechod vůbec neregistruje. Přecházíme až když semafor na křižovatce Vltavská proud aut přeruší.
Takže pokud mají být přechody pro chodce bezpečné, tak zastavením auta před přechodem se MUSÍ zastavit všechna auta. Ta naše křižovatka je neustálým zdrojem poražených chodců a srážek aut.
Opět se mýlej pane Brahma, ty přechody mají semafory, ty tam zbyly od dřív a pruh tam zůstal jediný, cik-cak..
Kdyby se nedělaly takovýhle pitomosti, třeba by zbylo na semafor tam, kde je potřeba.
Jo a chodníky na Koněvově jsou myslím tak nějak normální chodníky, po kterých také občas chodí chodci. Když bys tam převedl cyklisty, tak se zase budou bát ti chodci.
Ty chodníky byly rozšířený oba. Chodců je tam pomálu. Jeden mohl zůstat v původní šířce, případně mírně zúžený a druhý se mohl rozšířit tak, aby se tam vešlo jak těch pár chodců, tak i cyklistů. Ve výsledku by pro všechny bylo dost místa a cyklisti by byli od aut oddělený, což by ocenili zejména, pokud je v tom úzkym cikcak pruhu předjíždí (objíždí natěsno, pokud je tam kousek toho cyklopruhu) náklaďák, nebo autobus, kterej nemá kam uhnout, protože tramway je vyvýšená.....
Já Prágl na kole moc neznám, byl jsem tam jednou na cyklojízdě (zajímavý, cyklojízdu jako turistickou atrakci nepropagujou, holt to nejní LGBTpride :-)) a samosebou jsem si aj půjčil rekolo…tuším i nextbike.
Fakt jsou u Vás cyklopruhy, aby byly cyklopruhy? Protože v Brně se nedělá cyklopruh, aby se udělal cyklopruh. V Brně se ze dvou průběžnejch pruhů udělá jeden průběžnej a jeden parkovací, a vedle toho parkování se nastříkaj cyklopikťáky a prodá se to jako opatření pro cyklisty…
Jak kde. Když se vejde vyhrazený cyklopruh a nebesa se otevřou, tak ho udělají. Jinak je tam jen ochranný cyklopruh nebo ty piktokoridory. Ale je toho jen pár kousků bez návaznosti. Některým zapřísáhlým autíčkářům to tak strašně vadí, že to chtějí zrušit. Přitom to žádné zpomalení průjezdu negeneruje, poněvadž by stáli jen o kousek dál na světlech, v zácpě, okolo bouračky, okolo rekonstrukce ulice. Dvouproudá ulice pokud je dlouhá 1km žádné významné zrychlení neprodukuje. Jen to na jejím konci vytvoří nahromaděním aut větší zácpu.
asi by sis o svých teoriich ohledně dopravy měl promluvit s nějakým řidičem od hasičů, nebo záchranky. A připravit se na rychlej útěk, pokud nebudeš chtít mít rozbitou hubu.
1. Záchraná služba z výhodou jezdila po tramvajovém pásu, dokud tramvajáci nevymysleli, že ho zatravní nebo jen zasypou kamením.
2. Když jede vozidlo se sirénou, tak auta naprosto tvrdě vjedou do vyhrazeného cyklopruhu a udělají místo. Opět svádíš na cyklisty něco, co vůbec neomezují a neovlivňují. V Praze každý trouba, který chce jen zastavit, tak na to použije vyhrazený cyklopruh. Dokonce i tehdy, když by mohl zajet o 1,5 metru víc do prava do volného parkovacího pruhu.
Opět se mýlej pane Brahma. To si tramvajáci nevymysleli.. tramvaj je trať. Dřív se normálně dávaly všude kostky, a pod nima byly normální pražce. Pak bolševik rozhodl, že ušetří, a vymyslel ty betonový panely, který byly nebezpečný, protože v nich koleje moc nedržely. A navíc, jak dobroseři začli "zklidňovat" začlo tamvajákům vadit, že nikam nedojedou, když stojej v koloně.. tedy si při rekonstrukci obvykle prosadili oddělenou trať a ten zásyp, nebo zatravnění (to obvykle požaduje obec z estetických důvodů a že jako zeleň, jinak je to na hovno), nebo nic, je nejlacinější způsoby výstavby tratě i pro její budoucí opravu.
Zatravnění tramvajové trati je poměrně levný a velmi efektivní způsob odhlučnění. Tramvaj burácející po holých kolejích dělá docela rachot. Volně v prostoru koleje jsou nejhorší, zapuštěné do vozovky lepší, zapuštěné do trávníku nejlepší.
A protože řidiči jsou jací jsou a policie dělá svou práci tak jak jí dělá, počítají se zatravněné tramvajové pásy i jako príma opatření aby tramvajová doprava nestála v té samé zácpě ajko auta...
U nás letos pokusně rekonstruovali kus tratě pomocí bezžlábkových kolejnic,mezi které položili koberce rozchodníku. Obvykle tam jezdí tramvaje EVO 2. Řešilo se ale,že tramvaje s více ojetými nákolky na tuhle trať nesmí,že by tam mohly vykolejit.
Kravina. Tady se na takovéch glajzách lítá 70kou, v Ově aj 80…vykolejení se děje zásadně na vexlách v centru, kdy první podvozek jede do KrPola a druhej k Dětské nemocnici…
Pražský tramvaje mají jinej profil kola a tím pádem i jinou hlavu kolejnice... už od dob Křižíka, který to vymyslel.. ovšem pro lehký krátký vozy, takže se pro současný velký těžký tramvaje nehoděj. Náprava prakticky nemožná, musel bys vyměnit koleje všude.
U nás odborníci zjistili i jiný problém s ojetými nákolky. U tramvají s předsuvnými dveřmi pak nejdou tyto na určitých zastávkách otevřít,protože drhnou spodkem o asfalt. Takže se zase upravovaly zastávky a případně se zakazoval provoz konkrétní tramvaje na určité trase. Vozovnu máme stále v rekonstrukci,takže s opravami a soustruhem kol máme stále problém. U nás se dokonce vozí tramvaje na velké prohlídky do externí firmy a vozí se na podvalníku. Na podzim by snad měla být ta vozovna hotová.
Tak to tramvajáci nevymysleli, ale jen to prosazují. Je ve výsledku nějaký rozdíl?
Tramvajákům je ganz egál, jestli koleje budou zabetonovaný, zaasfaltovaný, (mamatuješ, jak to taky stálo za prd, protože od vibrací kolejí to bylo rozšklebený jak kráva), nebo holý. Jim jde jen o to, aby nestáli ve "zklidněných" kolonách.
Jen bych po zkušenostech prezentovanýma z jižní Amériky, že hromadná doprava zadarmo znamená její postupný kolaps...
A pokud vezmu Japonsko, tak hromadná doprava se nedá jen tak řešit metrem, ale podmínkou parkovacího místa pro povolení koupit další zbytečné zavazející auto.
U nás se staví takové polosatelity, které jsou plné domků s garáží pro jedno jedno auto a rodina, bo jseme zapadákov, používá auta tři, MHD tu není a nebude. Kdepak asi stojí ty další dvě auta každého nového domku a je to tam horší na parkování a průjezd než na sídlišti? :-D
V Hamburku jsem narazil na tenhle "Verschraubte Maschine", Němci to prostě umí, tohle je jejich národní sport.
Připomíná mi to německá youtubová videa na téma obytný přívěs za kolo. Nikdy by mě nenapadlo něco takového pořídit, i když s dnešní možností elektropohonu se dá asi tahat ledacos.
Když vidím co je v tom invence, rád si to prohlídnu.
Já myslím, že Češi jsou v tom ještě lepší.
Jak informoval asi před čtyřiceti lety Přemek Podlaha v sedmistém třicátém šestém dílu Receptáře nejen na neděli - pan Voříšek z Krumlova nad Svratkou sestrojil podobný samohyb jen za použití kancelářské sešívačky, dvou dřevěných špulek od nití, pasti na hlodavce a sedmi kelímků od jogurtu JOVO...
Pamatujete?