Ahoj, mám staré kolo, které bylo kdysi předěláno na elektrokolo, nyní ho věnuji mámě, chci si pořídit nové, padlo mi do oka toto. Zajímá mě hlavně baterie, vážím 100kg, jezdím denně trasu cca 22km, kopce nekopce:-), na starém kole mám baterii, která mě vyhovovala, na tom kole, které mě padlo do oka, mě zajímá tedy, jak moc cca je v porovnaní s baterkou, kterou jsem měl na starém kole, Jak moc podle vás je výkonná-lepší, či horší?
toto kolo mě zaujalo
https://chinaplanet.cz/samebike-my-sm26/
toto je ta baterie na mím starém kole, která mě stačila
https://www.hupnakolo.cz/apache-baterie-power...
Kola takhle na obrázku vypadají dobře a hlavně zajímavě, určitě budou přitahovat pozornost, hlavně zlodějů :-)
Ale paprsková kola z elektronu na takovéhle kolo a ještě v téhle ceně, nevim, nevim, měl bych dost obavu. Na dobrou silnici asi dobrý, ale pak jsou 26 kola k ničemu, ale mimo silnici bych se už docela obával na tom jet, zvlášť při tvé váze + další kila co sebou povezeš. Možná se mýlím a je to mnohem fortelnější, ale asi bych to bez velmi dobrého dobroznání a důvěryhodných testů nekupoval.
Tak 26" na nábojový motor budiž, bo krouťák, že, ale kapacitu bych jim věřil s nějakým koeficientem. A nebude to kde reklamovat. Podle legislativy tovární nové elektrokolo s 350W motorem tu nesmíš koupit...
Jednou ťukneš ráfek a už se nevrátíš zpět. No, a model na obrázku má možná necelých 160cm a tak je mu kolo akorát.
Doporučuji všem proklik na uvedený web chinaplanet.cz Je to stoprocentně humoristický web a je fakt dost dobrej! :-))
Jen na ukázku:
- "Nechybí i přehazovačka, která má až 21 převodových stupňů". No neberte moderní systém 3x7! (podstatných je těch "7").
- "...řádně silný světlomet, který bude svítit minimálně dva metry před tebe." Kurňa, celý dva metry? A není to mnoho Antone Pavloviči? :-))
- Zaujme i super cena necelých 19.000 CZK. To jsem si doteď myslel, že stojí kvalitní baterie (možná i s nějakým motorkem?)
Neváhejte a klikejte... než to zakážou :-)))
Zdravím Vás,
zkusím přidat něco z mé zkušenosti. Vážím ještě tak o 20kg více a jezdím opravdu cestou necestou (enduro terén, single traily) jak na normálním kole, tak na ebiku.
Měl jsem dříve nábojový motor (kolo ve sjezdech bylo celkem neklidné, je to váha na rotačních částech a tam to nedělá dobrotu), nyní středový, dnes bych již do nábojového nešel a doporučil bych Vám středový pohon (klidně i od Bafangu) + rámovou nebo podsedlovou baterii, kvůli těžišti. Rozhodně ne na nosič. Nevím jaký terén hodláte zdolávat, ale jak píšete kopce, nekopce tak bych doporučil minimálně horské ekolo. Pokud máte 100kg tak jistě jste i vyšší, tam bych volil 29" rozměry kol. 26" je již na ústupu a k vidění je jen na dětských nebo opravdu levných kolech (Olpran, apod.). Baterku bych s ohledem na Vaši váhu volil min. 500Wh, klidně i více. Dále určitě ne pohon 3xněco. Přesmykač dnes už ne a zvlášť na ekole. Volte převody 1x10-11-12 - je to ekolo nepotřebujete tak velký rozsah převodů. Obecně bych se zaměřil spíše na kvalitu komponentů, přece jen ekolo+Vy+batoh, apod. tak jste rázem na 130kg. S levnými komponenty budete za chvíli s kolem nespokojen, protože jejich kvalita nebývá valná, volil bych tak někde kolem středu (min. např. Shimano Deore řadu). Dále určitě solidní hydraulické brzdy - brzdíte +-130kg v pohybu z kopce (mimo silnici). Kola volte klasický výplet, je to ověřené a funguje to. Zkuste např. kola od českých výrobců (Crussis, Lectron, apod.)
Pro výběr jestli středový motor nebo hub motor do zadního kola záleží hlavně v jakém terénu se jezdí. Na horské kolo, kde je potřeba jemně manévrovat a požaduju zátah i při pomalé rychlosti bych zvolil středový motor + řízení torzním senzorem. Na silnici a gravel povrch může být vhodnější 500W hub motor - samozřejmě dostatečně zpřevodovaný, aby vyjel i větší kopce a řízení senzorem otáček šlapání - pohodlnější pro jezdce.
Pokud jsi měl motor v náboji tak by i nyní měl stačit.
Já bych do toho nešel, tohle je nesmysl „Baterie má výkon 350 W a váží 3 kg.“
Pokud to riskneš tak si porovnej KAPACITU baterky z doby jejího nabíjení. Oni píší: „Potrvá to kolem čtyř až šesti hodin“ Pokud dnes nabíjíš 6 hodin, tak novou budeš nabíjet 4 hodin = má o jednu třetinu (2 hodiny) nižší kapacitu. Předpokládám stejný nabíjecí proud (nejčastější nabíječka) ale ono to je celé ZHRUBA protože úmyslně matou …
ooops , vím, že se budete na mě zlobit ale po pár letech zkušeností a pár tisících kilácí j doporučuji cokolov se střeďákem Bosch Performance CX. Nemusí to být poslední model.
Ta kola jsou ve výprodejích, snad to i dělá tem Mountfield, kterého ted x někteří mefoporučují pro špatné chování.
Přestavěné kolo bude vždycky bastl.
Ten motor je držák,baterii umí levněji repasovat