Když čtu o pokutě za pád z kola, napíši co se mi přihodilo minulý týden.
Na okresní silnici za naším městečkem kontrolovali technický stav vozidel. Zastavili i mně a kontrolovali, zda mám potřebné vybavení kola, což jsem měl. Tu jednoho policajta napadlo kontrolovat i opotřebení pláště a ten byl opravdu jak v předu tak vzady ojetý a uprostřed bez vzorku. Začli argumentovat, že kolo není bezpečné - třeba při dešti - což mají pravdu a chtěli mi napařit 1000 Kč pokuty. Nepomohla ani argumentace, že nové pláště by byly levnější. Nakonec přece jen jsme se domluvili, že jim příští den předvedu kolo s novými plášti. Stalo se a pokutu jsem nemusel platit.
Byla reakce policie správná - pokutovat za ojeté pláště?
Ty jo, to se fakt všichni necháte MPíkama stavět ???? I když v tomto případě je to asi dobře, jezdit se sjetými plášti není dobrý nápad, bez ohledu na vyhlášku, tady jde o zdraví. Takže buď rád že jsi dopadl takhle ;o)
Tak jako tak, asi bude třeba MPíkům trošku šlápnout na krček, tohle už vážně začínají přehánět.
Odpověď neznám, ale mám pocit, že se na silnicích po 1.7.2006 řítíme v některých případech někam do Absurdistánu.
To teda souhlas, podle mého sjeté pláště například na horáku se podobají silničním galuskovým plášťům co se bezpečí při dešti apod. týče.
A limity na pláště kol přece nejsou nikde daný ......
To za chvíli budou třeba sledovat ošoupanost brzdových špalků nebo podrážku chodců ???
Grrrrr !!!!!
Abychom se nedivili ;(((( ... ale zase tak bezbranní nejsme a můžeme jim oplatit stejnou mincí. Stačí si nastudovat pořádně vyhlášku nejen o sil. provozu, ale také o policii a prostě tvrdě vracet úder. Věci jako že oni nemají to co mají mít, pokud je člověk znát tak natočit jak jedou s houkačkou pro pizzu, nebo nepouští na přechodu a frk s tím do Novy.
Existuje jednoduchej zpusob, jak se policajtu zbavit kdyz kontrolujou veci, u kterych si nejste jisti ze na to maji pravomoc. Pokud pronesete domenku, ze z dechu policisty citite alkohol, znamena to pro nej hodne velky problem. Okamzite mu ten den konci sluzba, musi prijet jeho nadrizeny, musi podstoupit kontrolu krve na obsah alkoholu a minimalne do konce dne nepracuje a je to brano jako neplacene volno. On si pak pan policista rozmysli, zda bude prudit.
Dulezite je, aby to byla domenka a ne obvineni. Za domenku vam nic udelat nemuze, ale tu proceduru podstoupit musi.
Takových bludů po internetu koluje dost.
To je nebetyčná pitomost a tohle vůbec nedoporučuji zkoušet.
Presne,a taky mezi nama nejakej brutal terenni vzorek na asfalte neni nic moc,spunty se zvejkaji a v zatackach moc dobre nedrzi.
Výšku vzorku vyhláška neřeší. To bychom mohli přestat jezdit na silničních kolech nebo na bajkovi přestat používat semislicky nebo slicky. Taky mám nějaké ve výbavě.
Zkuste si příslušné paragrafy, včetně doplňku!, vytisknout a dát do peněženky. Není to moc dlouhý text a při kontrole s ním můžete argumentovat.
Kdyby se mi něco podobného přihodilo, upozornil bych policisty, že si budu stěžovat na jejich neznalost příslušných zákonů a pokutu bych odmítl zaplatit. Nebudeme přece doplácet na hloupost a aroganci některých "strážců zákona".
Ano ano, pokud se člověk začne bránit s prokazatelnou znalostí věci, tak se velmi rychle stahujou. Je to prospěšný oboustranně. Kdo si vyhlášku přečet, tak ví co po něm chce a zhusta se dovybaví. Četníci zas zjistěj, co v tý vyhlášce skutečně je a ušetří jim to zbytečnou "práci" :-)
Bavíme se tady o tom, co jde a nejde... ví někdo, kde na natu visí platná vyhláška. Docela by mě zajímalo, jak to tam všechno přesně stojí.
Je to vyhláška Ministerstva dopravy a spojů 341/2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.
Najít ji lze např. zde (stejně jako všechny ostatní zákony a vyhlášky, které vyšli ve sbírce zákonů):
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/.cmd...
Jízdních kol se konkrétně týká příloha č. 13 a je to tam přesně jak píše Žofka.
Ne, pokud to opravdu byt nemusi, tak bych mu jasne rekl, ze je bud asi zralej nebo uplen blbej a nahlasil to na tel 156.
On si pak rozmysli buzerovat. Jinak ja jsem premejslel jim delat peklo, protoze je vidam poruzovat zakony nekolikrat denne. Ale zrovna v mistech, kde jezdim casto na chdoniku nebo vprotismeru. Tak jsem zatim fotak nevytahoval. Jinak dneskla 3 hlidky z 5ti bez pasu.
Může někdo z přítomných potvrdit, že opravdu viděl v poslední verzi zákona něco o vzorku pneumatik na kolo? Žofka má pravdu s těmi "trhlinami a deformacemi", ty tam jsou a podle mě naprosto oprávněně. Ale myslím, že vzorek se datuje asi někam k těm verzím vyhlášky jako plechový kryt řetězu a dynamo.
Navíc je to z technického hlediska nesmysl. Na kole je tlak v pláštích a jejich tvar takový, že něco jako aquaplanink údajně nehrozí (neumím to dokázat, ale četl jsem, že byste museli jet dvě stě aby to s MTB plášti hrozilo), adheze za mokra je závislá v podstatě jen na směsi pláště a natlakování. To neplatí pro znečištěné silnice, pro drobné posypání povrchu pískem nebo jemným štěrkem se asi hodí mít vzorek, který umožní zapadnout kamínkům do drážek a výstupky se chytit asfaltu. Jenže v podstatě všechna silniční kola mají pláště hladké, případně galusky, a pokud vím, je zcela legální na nich jezdit. Kdyby byl povinný vzorek, nemohli bychom jezdit ani na pláštích, které jsou bez vzorku už vyrobeny.
Nedalo mi to a zajel jsem k MP zeptat se podrobněji na zdůvodnění hrozby pokuty. Bylo mi řečeno:
Moje hodně ojeté MTB pláště nejsou bezpečné proto, že výrobce plášťů konstruoval skladbu pláště tak, aby byla ještě bezpečná s viditelným vzorkem. Oslabí-li se tato vrstva tak, že zanikne a tudíž nemůže splňovat a zaručovat výrobcem danou kalkulovatelnou bezpečnost, není jízda s takto ojetými plášti bezpečná a proto přípustná a neodpovídá paragrafu xy o stavu ráfků a plášťů, což lze apikovat jako deformace - čili opotřebení a je postižitelná pokutou.
U silničních sliků je toto posouzení obtížnější ale rovněž zřetelné např. dle stavu bočnic či celkového ubytí desénu na sliku.
No, možná mají tedy pravdu, tak se trochu kájím - neboť přiznávám, dobrý pocit už jsem s němi neměl delší dobu.
Jen mě překvapilo, že nejsou konsekventí - když kolem nás zrova při kontrole mihnull známý místní borec na upravené řvoucí motorce v rychlosti asi 160km/hod a bez SPZ, hoši jen pokrčili rameny, prý nemají prostředky a zákon, jak ho postihnout.....
Jo! A za chvíli bude s sebou povinnost vozit rezervní plášť :-))) My ho tedy vozíme, na delší cesty a nejednou se vyplatil, ale krouím hlavou nad tím, co v hlavinkách nejmenovaných orgánů ještě může vzniknout.
Já myslím, že se nemusí vše slepě dodržovat, výrobce by byl nejradši, aby si člověk kupoval nový plášť minimálně 3x do roka .....
auto má terervu proto, aby se v případě defektu dostalo z nebezpečného úseku silnice (dálnice, silnice I. tř. mezi obcema, kde je ze zákona zákaz stání). Kolo i s defektem odtlačíš, nebo odneseč. Není důvod nařizovat vožení rezervního pláště (duše, ráfku, představce, řetězu, sedla, brzdových lanek...)
Vidím, že někde jsou strážníci ve službě dost zavilí a nelítostní. Zatím se mi nedonesla o setkání, natož o incidentu s nimi od lidí z mého okolí žádná historka. Asi jiný kraj...:-) Dnes před polednem jsem si lehce na 20 minut povyjel bez odrazek v drátech a zadní odrazky a prošlo mi to. Máme tady asi strážníky vlažné ve výkonu povinností, nebo narvanou městskou pokladnu.:-))
znáš to o tom džbánu a vodě? :-)
Znám, zítra si ty věci dokoupím a nainstaluju. Akorát mi dělají starosti ty rádiusy na koncích brzdovejch a řadících pák, nemám na ně měrky. Kdyby mi to aspoň jezdilo, ale teď bych jim sotva ujel. :-)
měrkama musí disponovat kontrolní orgán. Ty můžeš požadovat kalibrační list (originál) nebo jeho ověřenou kopii + ověřenou metodiku použití měrek = to je už tolik papírů, že je průměrnej MP nepřečetl za celou dobu svý práce ve sboru :-)
další blud, lidi nevěřte všemu, co koluje po síti!!!
A co kdyz budes mit ziletku ?
Rekni, ze je to sportovni uprava. Ale nejdriv bych nasel v zakone, zda velikost vzorku je na motorova nebo vsechny vozidla.
No ačkoliv nerad, logicky by to platilo i pro kola, jedná se zde přece jen o bezpečnost, i když se nám to zdá dost přehnané, že aplikované na kolo.
A přiznejme si, kdo má dobrý pocit sám pro sebe, když jede s naprosto ojetým pláštěm?
to si delas ..... to neni možný to bych se asi moc smal kdyby me zastavili:))))) to je jak za komoušů kdyz jsme ve skole dostavali ridičáky na kolo :))))))
O tom, že se někdy dostávaly, slyším prvně, ale už mě mockrát napadlo, že by to nebylo od věci. Vždy když vidím co někteří lidi na kolech vyvádí. Potom lze těžko mít jiným účastníkům provozu za zlé, že "všichni cyklisti jsou nebezpeční kreténi a nemají na silnici co dělat". Kdybych musel mít papírek o nějakým přezkoušení, nikdo by mi nemohl říct, že nejsem plnoprávný účastník provozu. A nebyli by na silnici lidi, kteří netuší nic o přednosti zprava (i takové už jsem potkal, koukali na mě jak zjara když jsem jim vysvětloval proč je to auto pouští, matka s dětma to byla).
no ja jsem rocnik 79 a mam ho jeste doma. Zkousky jsme skaldali na dopravnim hristi a ja jezdi na Sobi 20 jen na ty fotce by me asi nikdo nepoznal :)))
"ridicaky" na kolo existovaly pro deti a jejich smyslem bylo, ze umoznily ditku, ktere jej udelalo jezdit samotnemu na silnici bez doprovodu rodicu jeste pred dosazenim 10. let, coz byl tehdy limit pro cestovani bez doprovodu starsiho 18. let.
Jezismarijaaaaa vzdyt to uz je do nebe volajici! Ja bych toho policajta s cistym svedomim poslal do prd*le! At me klidne da do spravniho rizeni at mi da pokutu treba milion a tahaji me po sloudech NIKDE NEMAS NAPSANO JAKY JE LIMIT HLOUBKY DEZENU PRO JIZDNI KOLA! NO HNUS VELEBNOSTI!
Migu, dovolím si oponovat jako že jsem založil tuto diskuzi. Přečti si můj příspěvek 14.25. Nejedná se o hloubku dezenu ale bezpečnost a soudružnost zbytku pláště a jeho konstrukce. Takto viděno, něco na tom je.
Ještě si v té souvislosti vzpomínám na příhodu z loňska.
Asi 110-ti kilový hoch sjížděl na MTB na asfaltce kopec rychlostí kolem 45-50kmh. Najednou mu praskl plášť a nebylo příjemné ho sbírat z toho asfaltu - byl na celém těle škaredě poraněn a v daloktí mu čouhala kost. Kromě toho měl velké štěstí, že protijedoucí auto dokázalo ještě se smykem včas zastavit. Když jsem pak viděl ten jeho přední plášť, byl totálně sjetý a starý. Takže asi na tom něco je, že bezpečnost záleží i od stavu gumy. Kromě toho ten hoch ohrožoval svoji ledabylostí ostatní a mohl dostat do kriminálu eventuelně řidiče, který by neubrzdil - jako spoluviníka.
Ještě jednou, je to podivné, že kontrolují ale já jsem s mými sjetými plášti něměl sám dobrý a bezpečný pocit. Jen jsem byl lenivý a odkládal nákup nových.
Ja rizla novy plast po 600km. Behem chvilicky byl prazdny a byt to na prednim, tak urcite letim. Znicit a vybourat se da na vsem.
Cti te, ze si uvedomujes svoji lenost, ale sjety plast nema IMO oporu v zakone pro pokutu.
to je jasny ze plaste se musi menit a kdo chce usetrit tak je sebevrah ja je napriklad menim casto pac litam v terenu a tam drapaky musi sedet
skoda, ze si jinoch jen neobrousil mocne vrstvy sadla :(
Dej do rukou policajta moc a on ti ukaze, jakej je to magor.
Vzdyt nas za chvilku budou stavet i za neostrihane nechty, protoze budem ohrozovat okoli. Vzdyt tohle snad neni mozny. Machrujou, ale kdyz jde do tuhyho, tak nejsou videt...
HAMBA!
Bodejť ne, ty seš schopnej mu vyškrábat oči
V sobotu nam ukazet nehty a komu se nebudou libit, tomu platis pivo :))) Takova preventivni priprava na budouci zakony :))
:-) Budete mit zizen. Vzhledem k tomu ze lezu, tak si je i striham:-) Neni nic prijemnejsiho nez nechat na chytu nehet...uz se mi to stalo:-)
Budete překvapení, ale nikdy mě policajti za nic nepokutovali. Jen když sem jel bez světel v noci, ale to už je dávno a teď bych už nejezdil. Dostal sem 100,- Kč, nikdo se po mě nevozil. I kdyby, tak klidně za sjeté pláště pokutu zaplatím, stejně tak i v autě, když mám něco v nepořádku. Ono nás možná tak trochu nabádají k tomu, abysme dodržovali předpisy a dbali o svou(a taky druhých)bezpečnost. Co je proti pádu, třeba smrtelnému, z kola, proti tomu, že mi policajt napaří pokutu. Samozřejmě si vyžádám vždycky bloček
Ne, na neco podobneho nemaji narok. Kolo ma pouze povine vybaveni a neexistuji zadne dalsi technickenormy, ktere by melo splnovat. Doporucuji si na postup strazniku stezovat.
Obecne pravidlo pro jakoukoliv nechtenou interakci s MP. Striktne vyzadovat protokol a jmena. Nasledne buzerovat.
Už jsem četl a slyšel o dost hloupostí za co chtěl policajt uložit pokutu, ale tohle mě fakt docela pobavilo. Samozřejmě bych pokutu neplatil a docela bych se bavil tím jak budou písemně zdůvodňovat porušení zákona ojetým pláštěm na jízdním kole. Myslím, že by se ten trouba docela zapotil než by to vymyslel.