Ano, dá, nákupem nové delší hadičky.
Se ptám na prodloužení. Přece nebudu kupovat novou, když mi chází 5cm.
No, tak to se ti povedlo. Ty si ještě neslyšel o dvojím měření a jednom řezání? :-)
Mě přebývá asi tak 10 cm, ale to ti nejspíš nepomůže :-)
Hadičku zkracuju až teprv po namontování a usazení a zjištění kolik ji opravdu schází.
Hadičky se zkracují, ale ještě jsem nikde nezaznamenal, že by je někdo prodlužoval.
Proč by neměla jít prodloužit. Když to jde u zahradní hadice, tak proč ne u brzdové hadice?
Určitě by to šlo, běžně se prodlužují tlakové hadice u stavebních a zemědělských strojů.
U osobního auta by to také šlo, ale chtěl bych vidět technika na STK až by to viděl a nejsem si jistý jestli bych takovým autem chtěl jet.
Nejspíš by to šlo i u kola, ale protože se to neděla, byla by to čistá improvizace s hodně nejistým výsledkem.
Asi bych se tím netrápil když zhruba za 5 stovek pořídíš novou v dostatečné délce, kterou si pak zase zkrátíš,
ale nesmíš to zase přehnat, to už by se slušně prodražilo :-)
Dělají se přechodky z hadice do brzdové páky. Jen to potřebuje mít o co opřít tu převlečnou matici, která to těsní. Mít 5cm dlouhou trubku se závitem pro tu převlečnou matici a vnitřním průměrem jako má brzdová páka, tak je to vyřešené.
Takový aby bezpečně na krátké vzdálenosti ubrzdil z kopce hodně rozjetých 150 kg :-)
Chceš jezdit nebo vymýšlet něco co nemáš a kdo ví jestli se dá nějak sehnat.
Určitě je, pokud moc nespěcháš a máš možnosti si s tím pohrát.
Jen si nejsem jistý, jestli zrovna brzdy na kole jsou tou správnou věcí pro nějaké vymýšlení. Změna průměru v hadičce může mít i docela vliv na průběh brzdění. A že se změně průměru nejspíš nevyhneš je dost pravděpodobné.
Srandičky s prodlužováním dáme stranou.
Zjistil jsem, že mám nějak moc obržděný kotouče, limit je 1,5mm a naměřil jsem 1,2 ...
Cvičně jsem si tedy včera večer sundal přední kolo a zkusil kotouč sundat, jestli mám správný ořech (CenterLock) a abych objednal ty stejný. Večer se mi už nechtělo, tak ráno dávám kolo do vidle a po dotažení osy kotouč škrtá! Je tak o milimetr bokem ven, přitom jsem všechno dotáhl nafest. Šestipacka kotouče sedí na nábě bez mezery, tak jak byla původně.
Hnul jsem tělesem brzdy a OK, ale třeba při přezouvání, kdy taky kolo vytáhnu, se mi to nikdy nestalo. Je to normální?
No a že bylo kolo přes noc otočený na řidítkách, brzdy hned nebrzdily. Až po chvíli "pumpování" páčkami. Zdálo se mi to OK, ale po odjezdu od domu - pěkně z kopce - jsem se málem zrakvil. Chtělo to dopumpovat ještě o dost víc :-)
Kazíš mi hru, neboť jsi evidentně četl vtipy :)
Když to porovnáš, získáš v podstatě shodu :D
Jen tu schází ti nejhorší blbečkové, které odradilo to technické téma, které nečtou, poněvadž mu nerozumí.
Nutnost pumpování je vlastností málo brzdové kapaliny. Kdy jsi to naposledy kontroloval a doléval?
Nezmáčkla se ti omylem brzdová páka? To by vysunulo jednu stranu destiček. Šroubovákem zasunout zpět, smontovat a silou zabrzdit. Jestli se to srovná, ta to bylo tím.
Když je kolo delší dobu otočené, tak kapalina přeteče z hadičky úplně zaplní nádržku na páce. Když kolo otočíš, tak je normální, že páku promáčkeš k řiditkám a musíš chvíli pumpovat než chodí jako předtím. Tohle může udělat i třeba 3 hodinové zavěšení kola za přední na hák cyklobusu.
V práci mám kolo na háku a naštěstí to u toho mého nestačí - to by mě docela štvalo, kdyby se to dělo každej den.
Sranda je, že se mi úplně stejná věc stala s Véčky před lety. Kvůli přezutí jsem měl lanka vyháklý z třmenů a pak se spokojeně rozjel od domu :-)
Tenkrát to bylo horší - zastavil jsem až "kárvováním" po louce ...
Doma mám kolo zavěšené na háku ve stejné poloze třeba týden a nic. Tady za jízdy a 3 hodin drncání a nadskakování to prostě udělalo. Když jsem po sundání kola z vozejku na něj sedl a začal sjíždět z kopce, tak mě docela vyděsilo co mi provedli s brzdou. Nic neprovedli jen jsem musel asi 10 x promačkat páku co to šlo a zase jako dřív.
Škrtalo to o těleso brzdy. Teď po seřízení tělesa a dopumpování je všechno jak má být. Jen nerozumim tomu, jak se to mohlo rozhodit.
A s těmi "blbečky" - dej pozor, třeba zas oni mají za "blbečka" tebe :-)
Raději bych šetřil s takovým nevybíravým hodnocením.
Tohle mi dělalo když jsem měl ohnutou osu, po každém vyndání a nandání kola následovalo složité štělování brzd a někdy i posunutím třmenu. Po výměně a přepletení už naprosto bez problému.
Nevím, zda to nazvat řešení, ale místo pravidelného štelování brzdy jsem si fixem poznačil, jak byla osa s rychloupínakem ve vidlici, abych to pak vrátil přesně stejně natočené...
To jsem taky udělal, ale trefit to naprosto přesně bylo dost problém a stejně to úplně nesedělo a občas se ozývalo škrtání, bylo to náročné neustále to ladit, byl to voprus. To vše dokonale a rychle vyřešilo přepletení na novou osu.
Na prodlužování se vyser. Přední brzda je beztak nebezpečnej vynález, hrozí její kousnutí a následný výlet přes řidítka.
Zadní bohatě stačí a je mnohem bezpečnější!
Ale brzdí blbě z principu toho, že se vzadu odlehčí. Na koloběžce je zadní brzda tak nějak do počtu.
Na mokré dlažbě nebo v prachu a do zatáčky si rád že ji máš a dobře funkční.
Já ji jednou neměl a zbyla jen přední a tak jsem vytřel asi tak pět metrů mokré hladké dlažby na chodníku :-)
1) Určitě je do počtu, protože zákon (vyhláška, respektive její příloha) předepisuje jízdnímu kolu dvě nezávislé brzdy.
2) Moje Oxelo koloběžka přední brzdu vůbec nemá. S tak malým rozvorem a 20cm předním kolem by stejně nadělala víc škody než užitku. Moje koloběžka má dvě zadní brzdy (páčka na řidítkách a ještě lze šlápnout na blatníček) a obě brzdí zoufale málo, tak se s kopce musí opatrně... :-)
Tak teď už chápu, proč jsi ten ftip jako ftip zavrhnul :o)))
https://www.nakole.cz/diskuse/29704-nejlepsi...
Všechno jde, jen hodně malé děti lezou :-). Nepíšeš, jaký je to typ brzdy (označení), já žádnou hydrauliku nepoužívám. Ve šmelcu ale mám různé převlečné matice-z paliva, kyslíku, vzduchu i malé od přístrojů, a k tomu už lze přidat i kousek trubičky s koncovkou. Změř ten závit, a napiš zda je vnitřní nebo vnější. Otázkou je, nakolik jsi estét-zda budeš jezdit na kole se zbastlenou brzdou.
Moc děkuji za nabídku, vážím si toho. Ale opravdu to byla jen parodie a docela úspěšná na vtip o prodlužování zahradní hadice. Jinak prodloužit by to jistě šlo, ale je to neúměrné nakoupení celé nové hadičky.
Je až zarážející, kolik lidí ti uvěřilo, že jsi takový trouba, který zkrátí hadičku (k brzdě) víc, než je třeba!
Tak zrovna tohle se může stát docela snadno. Zkracoval jsem to a to měření je takové pofidérní. Jednou se ti to zdá tak akorát, podruhé už to má špatnou délku. Když si neuvědomíš, že to musí přežít i pád s přetočením řídítek, tak to snadno může být krátké.
Hadičku jsem zatím neřešil, ale bovden k přehazovačce je podobně vďěčné téma... ten by nastavit asi šel, ale funkčnost by byla pochybná...
I když já vlastně před lety řešil na K24 opačný problém. Neschopnost sehnat náhradní dostatečně dlouhé lanko k přehazce vedla ke zkracování bovdenu. Přemýšlím, zda v tom tehdy nefiguroval dokonce Lelek, nebo kdo mi tehdy zachránil závod kleštěmi? :-)
Ano, brácha rozbalil pojizdnou servisní dílnu a bylo vyřešeno :-)
Nemyslím si, že je Brahma trouba, vím že má vysoký IQ. Jen jsem, protože jsem měl dost možností získat různé potřebné drobnosti, nabídl bez přemýšlení pomoc. Jsem už takový "trouba."