Ahoj, mam takovy dotaz na znale. Tyka se to motoru elektrokola,. Mam stredovy motor Bafang BBS02, kde jsem menil baterii za 52V, (plne nabita ma 58,8V) puvodne byla 48v (plne nabita ma 54,4V) Kontroler jsem uspesne flashnul podle navodu: https://www.youtube.com/watch?v=8HN_IxB7VAA aby prijmal 52 V baterii, nove controlery to maji sw blokovane a hlasi overvoltage. Motor ma kontroler konstruovany do 60V. S novou baterii mam problem pri vysokem stupni primomci a tezkem prevodu (chapu ze tohle se nejezdi ale obcas nestihnu preradit) ze dochazi pri velke dopomoci motoru pri malych otackach, kdy dava motor nejvetsi vykon k chvilkove znatelne vibraci do pedalu, motor se jakoby rozklepe nez se dostane do otacek. Nevite cim by to mohlo byt? Pri jizde jsem meril jestli neni spatny kontakt na vodici, konektoru atd, viz obrazek s displeje eggrider ktery monitoruje provozni veliciny, ale baterie je prikladne tvrda. Takze v baterii, nebo jeji bms problem asi nebude. Kontroler ma limit 25A napeti je pri plne nabite baterii 58,8V takze spickovy vykon kolem 1400W. Jinak motor ma efektivni otacky 130-150 rpm a predpokladam ze zmenou napeti se trosku zvedly, tak nevim jestlo s tim nema souvislost? Jinak kontroler ma 9 mosfetu IRFB3077 po trech na kazdou fazi. Diky za pripadne nazory.
V nízkých otáčkách a s plným napětím se projevují skoky magnetů rotoru mezi jednotlivými pólovými nástavci statoru. Po chvíli se to celé rozvibruje. Používej lehčí převod a netrap motor. Sobě bys to také nedělal.
Jasny ze to nedelam cilene, ale nekdy se stane. Kazdpadne diky za vysvetleni. Jen by me jeste zajimalo proc se to zacalo projevovat az s vyssim napetim?
Má ten motor větší sílu a tudíž je schopen točit i za nižších otáček právě tímto krokovým způsobem.
OK a posledni vec, kdyz pominu z se ty situaci chci vyhybat, kdyz vim ze pak tam jde zbytecne moc proudu a motor to a cely pohon to zatezuje, tak me zajima jestli ta samotna vibrace pokud nastane nejak muze motor nicit, jak mechanicky tak v casti elektricke? Diky moc
Já myslím, že ta vibrace je od cukání motoru a to je jeho přirozená vlastnost. Ovšem ten motor v tuhle chvíli běží v pro něj nevhodných podmínkách. Je přetížený a patrně silně topí. Já bych to považoval za jeho úpění o pomoc a snažil bych se honem přešaltovat.
Pozor, nemám elektrokolo, natož motor Bafang. Jen mám jisté zkušenosti s pohony průmyslových motorů za různých otáček generovaných měničem.
To zrejme nebude tento prípad, treba si uvedomiť že je tam nemalý prevodový pomer a navyše BLDC motor má relatívne plynulý chod aj pri nízkych otáčkach, obzvlášť ak je RJ sínusová alebo vektorová.
Len či sa nezmenilo aj niečo iné pri tom flashnutí... Ak to robí aj s polovybitou batériou tak napätím to nebude, lebo vtedy už bude také isté alebo nižšie ako mala nabitá 48V batéria.
bez nějakého urážení - jak mám rozumět slovům - "nestihnu přeřadit"? Kopec je vidět....
Nebo patří k těm elektrokolistům co mají zařazený nejtěžší převod, otočí klikami 10x za minutu a motore makej?
I ten motor má optimální otáčky, s tímto přístupem ho ničíš. Přehřeješ ho. (a ničíš kolo- řetěz+pastorky)
Nevím jak Bafang, ale někde jsem zachytil že Bosch má optimální otáčky na klikách 60 ot/min.
Je to stejné, jako když podtáčíš auto- vzpomeň si na autoškolu, rozjezd místo na 1 na 3.
ad motor- s napětím se Ti lineárně posunou otáčky.. bldc motory mají jako kdyby "otáčky na Volt" víc voltů, víc otáček.
ALE tepelné ztráty jdou s druhou mocinou napětí.
(v tomto případě o 17%)
Takže záleží, s jakou rezervou je motor konstruovaný. Navíc s oteplením vinutí, stoupá jeho odpor, takže reálně bude tepelné zatížení vyšší.