ahoj, mám staré krosové kolo, osmi převod, řetěz nový ale totálně preskakuje a střílí, jaký je váš názor, dovézt do servisu pouze zadní kolo a vyměnit kazetu za pár stovek? bylo by pro mě to nejjednodušší vzít jen zadní kolo s kazetou než tam vozit celé kolo. Ale co když bude potřeba vyměnit i jak je ten převodník?
Nevim jestli to není fotkou, ale ty zuby vypadají vytahaně. Pokud jsi dal novej řetěz na vyběhanou kazetu a střílí to, vyměň kazetu než doděláš řetěz znova (nový řetěz a orvané kazetě odchází mnohem rychleji), pro převodník platí totéž, ačkoliv ten by mohl vydržet trochu víc.
Do servisu bych to vezl asi jako celek, aby to mohli jako celek vyřešit.
Je čas, po třiceti letech, vyměnit kazetu. Na servis se vykašli, vyměníš to sám. Bič nekupuj, přetrhne se, kup v Decatlonu ten jejich těžký ocelový sersam.
https://www.decathlon.cz/p/bic-na-kazety...
borci dekuji za rady, nechám to na servis, prvně zkusím tam dát jen to zadní kolo aby vyměnily kazetu a když to nepomůže tak tam dám celé kolo
Pokud nejsi zkušený, budeš mít peklo se seřízením přehazovačky, nepojede to automaticky jako za mlada, zvaž finance nechat tam kolo a připlatit za seřízení.
Jaký zas peklo?
Tak najde vhodnou větev v blízkém parku či lesíku, či pověsí kolo za sedlo na klepadlo tak, aby je nemusel obracet vzhůru nohamami a aby bylo zadní kokoloko volně nad zemí. A pak už jen točí klikami a kroutí stavěcím šroubkem na lanovodu u přehazky tak dlouho, až přehazka bezvadně chodí na všech pastorcích. Jako bonus si nastaví dorazy tak, aby přehazka netrhala výplet a aby řetěz nepadal mezi nejmenší pastorek a zadní vidlici.
Přece.
duklak:
Jojo. Potom dej zprávu, jak to ti mechanici dělaly, co Ti řekly, jak se k tomu postavily, co vyměnily a co za to chtěly. Ti mechanycy.
Ty dohážeš rukou přetrhnout řetěz na biči? Nechvástáš se trochu? :D
Ani náhodou. Mám to na fotkách, jsem teď na cestě, takže až budu někdy v klidu, tak ti to ukážu. Přetrhl jsem ho dvakrát, podruhé jsem ho zafiksoval binderkou, ta vydržela, řetěz prasknul. Jsem Bivoj.
Přetrhnout řetěz nedokázal ani Franta Kocórek. :-) Když jsem ještě odebíral Velo, byl tam článek na tohle téma. K přetržení cyklořetězu je třeba síla přesilná, člověkem nevyvinutelná. Ale když to říkáš...
v tom případě nejsem člověk.. řetěz jsem také již přetrhnul, několikrát, při jízdě do kopce prosím :)
A neroznejtoval, fakt přerval bočnici článku. Od tý doby si laciný řetězy nekupuju.
byla série řetězů kde byly buď překalené články nebo špatná tolerance díry pro čep.
Praskliny se rozbíhaly od čepu.
(ale stejně se nejvíc projevuje špatné snýtování)
ilustrační foto na bike foru:
https://www.bike-forum.cz/static/images...
Na BF byly k vidění řetězy s popraskanými bočnicemi, někdy se ten materiál prostě nepovede. Nebo řazení v záběru a nepovedené nýtování, já takhle kdysi přetrhl řetěz na Favoritu. Samozřejmě přetrhnout řetěz tak jak je fabriky prostým přímým tahem bude vyžadovat sílu člověkem nevyvinutelnou.
Přetrhne se jedině blbě a hodně křivě snejtovaný, jinak ne.
Dobrý den, už se mi to staloa na dvou starých kolech a když už nepomohla výměna řetězu, tak byly sjeté zuby na převodníku a taky kolečko v zadu. Měnili jsme to zrovna před rokem na cca 8 let starém kole. Jako prevence slouží za čas vyměnit řetěz a občas ho umýt, což vám v tuto chvíli už asi nepomůže, to jen pro upřesnění.
Asi bude KO řetěz - ten to odnese první, pokud se včas neměří a nemění při protažení, tak zničí i kazetu popř. převodník. Takže rada - vemte do servisu celé kolo, může to být na výměnu celého pohonu.
Zdravím jezdce zábradlí.
Kdysi dávno, když jsem na Favoritovi z roku 1969 každé ráno závodil, abych byl včas v práci, nebyly kvalitní řetězy běžně dostupné.
Měl jsem 2 pětikolečka, nové a staré, a ty jsem včas střídal. Celková životnost řetězu byla asi 300 km a fungovalo to bez přeskakování.
Nyní už tam mám kazetu, kvalitní řetězy jsou dostupné a respektuji magické číslo 132,8 mm. Jak je tam víc, musí řetěz z baráku.
Od roku 2010 jsem lehojezdec a už tam mám pátou soupravu (2,5 řetězu). Tu jsem dával letos a jde to jak hodinky bez jakéholiv seřizování.
Musím přiznat, že nejezdím v blátě ani v terénu. Tam to asi bude dražší ...
Fakt jenom 300? Nebylo to spíš 3000?
Jeden řetěz jsem po 300 km vyhodil, byl to nějaký 1/8" YBN nejnižší kategorie za půl ceny běžného řetězu. ČZ potom ve stejných podmínkách vydržel několik tisíc. Ale to bylo řádově před deseti lety. "Kdysi dávno" byla doba, kdy jsem ještě nevěděl, že by se řetěz vůbec někdy měl měnit, a jezdilo to i tak :-).
Ahoj, tak to mě asi podvádějí. Poslední dva řetězy měly 132,9mm po:
KMC Z8S .. 3 417km, ConneX .. 2 188km. Vždy chci to nejlepš, co mají (Kola Kolda v Pardubicích).
Letos jsem nasadil SRAM PC 850. Uvidíme.
Na tom Favoritovi to tenkrát (od 1975) určitě nešlo přes 500km.