Hmm, zajímavé, a to s tématem souvisí jak??
Už dlouho jsem si lámal hlavu, kdo nám tu maluje na silnici podivné čtverečky. Ještě na podzim určitě nikde nebyly a teď jsou skoro na každé silnici. Většinou jsou uprostřed jednoho jízdního pruhu, akorát na silnici ze Zacharovce jsou vedle sebe v obou jízdních pruzích, přičemž jedna značka je bílá, druhá červená. Jinak jsou vždy všechny bílé.
Napadaly mě různá vysvětlení od potřeb samořídících aut přes označení zaminovaných míst pro případ invaze po orientační body pro balistické střely... :-)
No Google říká, že to jsou značky pro letecké snímkování a tvorbu map. Jako jasný, pokud budu skládat fotky z letadla, tak tohle může přijít vhod, ale připadá mi to divný, když to do teď šlo bez toho?
Je možné, že někdo testuje nějaké nové zařízení.
Prosím Tě, nějaké čtverečky... Daleko zajímavější je ten nákladní vlek!
Co to bylo? Je to samovýklopné? Jaké to má nápravy? Kolik to uveze? Čím to bylo tažené?
Ale o tomhle média mlčí... :-(
Koho zajímá nějaký traktor s hnojem?
No že jsi to ty, vytáhnul jsem ti záznam z kamerky, protože ještě nebyl smazaný. To jsem zvědav, co z toho vykoukáš... :-)
https://uloz.to/file/z22B4mooGaLH/20220324...
Vážení,to není traktor s hnojem,ale s krmným vozem. Ten náklad je siláž,kterou se krmí skot. Ten vlek má na podlaze dopravník s příčkami,kterými se posouvá ten náklad dopředu,tam jsou nad sebou tři frézovací válce,které ten náklad krájí a shazují ho na příčný gumový dopravník,který ho po pravé straně vyhazuje ven. Traktorista projíždí krmnou chodbou v průjezdné stáji a sype krmení do žlabu napravo. Za stájí se otočí a projede stájí zpátky a nasype krmení do žlabu na opačné straně. To se prosím dělá 2x denně,včetně nedělí a svátků. Samozřejmě s tím také souvisí to,že se ten krmný vůz musí pokaždé nakladačem naložit a to zase i v neděli a ve svátek. Ten traktor je nějaká sedmdesátka s předkem,takže buď Zetor 7045,nebo7245,nebo 7745. To jsou čtyřválcové motory o výkonu 70 koní. Co jsem se s tím najezdil...
Jé, 52, 62, 72 - traktory mého dětství. Člověk byl samosebou zvyklý na nějaké ty modré "čtyřicítky", ty byly také hezké. Supráky tenkrát, mám ten pocit, byly vidět méně, než dnes. No a když přišla tahle nová řada s těmi bílými střechami, to byla prostě krása!
Nejraději jsem měl typy -45, samosebou.
No a potkat výjimečně někde 16245, to už byla úplná extáze! :-)
- - -
- Kočka: Vysmahneš už konečně na to kolo, nebo tu budeš zaclánět u notebooku do oběda?!
- Já: Už jdu.
Ty Zetory začínající číslem 50 jsou tříválce 50 koní. Kvůli kratšímu motoru mají také kratší čumák. Vyráběly se v podstatě dva typy. Původní 5011 bez předního náhonu a 5045 s předním náhonem,ten jsem ale nikdy neviděl. Až tu modernější verzi 5245. Samozřejmě existoval i 5211 bez předního náhonu. Do toho krmného vozu by je ale nikdo nezapřáhl,protože by byly moc lehké a nevyjely by kopec,protože by se jim protáčely kola. Na 16045 jsem koukal předevčírem. To je šestiválcový Zetor Crystal s předním náhonem a s turbem. Výkon 160 koní. Bez turba jsou 12045,ty mají 120 koní.
Tento krásny kus stále pracuje pri Piešťanoch na poľn.družstve.
Nič z neho nekvapká, ako nový z fabriky. Pán si ho bol osobne zobrať v Martine.
Nejstarší traktor v normální činné službě byl jeden Svoboda, co jsem na výletě potkal. Zdáli jsem slyšel typické pufání jednoválce a tak jsem jel po zvuku, že asi nějaký sraz veteránů. Prdlajs. Malorolník v klidu oral. Chvíli jsem koukal, pak se osmělil a zeptal se. Traktor koupili za války a od té doby používají v hospodářstvíčku stále, jen s běžnou údržbou se širokou paletou příslušenství, včetně katru, mlátičky atd., které tento stroj dokáže jakožto stacionární motor pohánět. Na můj udivený dotaz, jestli ví, že jde o veterána, pán si změřil moje kolo a pronesl, že taky není nejnovější.. A že mu plně vyhovuje spolehlivostí, mizivou spotřebou a úžasnou univerzálností.
Také znám jednoho stále ve službě. Ale už oře jen záhumenek.
To si všichni vzpomeneme na frézu PF 62. Dědku,vyvez nás! Vpředu se do řemenice zahákl popruh,namotal se na ni,pak se za něj škublo a jednoválec už běžel. Tu ještě budou mít ve spoustě venkovských stodol.
Ne. PF 62 měla jen jednu nápravu, pracovní stroje se k ní připojovaly.
Holdr byl dvounápravový, s kloubem (umožňujícím zatáčení) uprostřed https://www.sbazar.cz/papitu/detail/27413980...
No ale pořád mi nikdo nevysvětlil ty čtverečky na silnicích!
Pokud by to sloužilo pro letecké snímky, proč je to leckdy i pod stromy, kde to z oblohy není moc šance vidět?
Navíc co na to silniční zákon? Jak můžou silničáři malovat neexistující vodorovnou dopravní značku? A pokud to nemalovali oni, tak kdo? Vzhledem k tomu, co hrozilo autorům za vyznačení hranice Moravy, předpokládám, že za každým čtverečkem musí být stoh papírů s povolením?
"Lze s velkou pravděpodobností konstatovat, že na fotografii je zachycen signalizační obrazec takzvaný výchozí bod sloužící potřebám leteckého měřického snímkování, případně potřebám leteckého laserového skenování, nebo byl tento bod instalován pro potřeby mobilního mapování."
Zdroj: https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/zahada...
------------------------
Letos první koupačka & opalovačka na Pastvinách. Pravda koupání trvalo asi 2 minuty, ale opalovat by se na sluníčku už docela dalo... :-)
Zrovna včera byla ve zprávách nějaká jarní reportáž od rybníka a hned "ftipně" přidali, že zatím se nekoupal nikdo.
Hned jsem si říkala, jestli vytáhlo sluníčko k vodě a DO vody tebe :o)))
Ve středu bylo na nudapláži několik lidí, asi 3 ve vodě. V tom polovypuštěným Světě asi 30 m od břehu vypadali docela srandovně. Ale zřejmě nejsou líný na krok :)).
Probůh, jak se dostali přes ten pás bahna?!?
Ono je to od podzimu docela vyschlý. A navíc tam je to docela písčitý.
A i kdyby tam to bahno bylo.... když musíš, tak prostě musíš:).
Já vídám otužilce jak se koupou na Kamenném rybníce už asi týden. Tady je snad i nějaký ten svlečený človíček vlevo nahoře vidět. Na tom místě bývají v tuhle dobu nejčastěji. Oni totiž bývají nejraději nazí.
Bylo by zajímavé zjistit, jak velký je průnik množiny otužilců s nudisty. Rozhodně tací existují. Vím minimálně o jednom zásadovém, kterého jsem ještě v plavkách neviděl, vzhledem ke značné nadváze možná dost velké nesehnal... :-)
Větší tu ale bude skupina příležitostných nudistů, kteří buď sebou zrovna plavky nemají nebo usoudí, že když tam (skoro) nikdo není, je to zbytečné...
Z mého pohledu je to každého věc, já bych se bez plavek styděl...
Nevím, odkud reportáž byla, ani jak mysleli to zatím, ale velmi pravděpodobně se skoro v každé koupatelné ploše už letos někdo koupal.
U "svého" oblíbeného rybníku jsem sice letos byl často sám, ale mokrý beton u výlezu obvykle prozrazoval, že již ve vodě byl někdo přede mnou, jen jsme se nepotkali...
Třeba v pátek jsem se nestačil divit. Po tom, co jsem doplaval do půlky rybníka a zpět, chystal se domů, dorazil nějaký pán na silničce. Nasadil koupací čepici a začal kraulem celý rybník obeplavávat. Dost rozdíl, když mě to zatím přišlo příliš studené, abych tam máčel hlavu... :-)
Když plaval pátý okruh, vyrazil jsem domů, takže netuším, kolik toho ještě uplaval... holt opravdový otužilec. :-)
Tak jsem včera absolvoval cyklovýlet k bývalému spolužákovi,se kterým jsme kdysi před cca 30 lety montovali Pionýry a zprovoznili jsme si tehdy i Velorex,do vesnice Obora,což je asi 17 km do kopce. Tam jsme se samozřejmě zapovídali,takže jsem zpět domů vyrážel až někdy v půl sedmé. Už mi byla v tričku a teplákové bundě zima a už byla skoro tma. Navíc jsem tam zjistil,že se mi začíná vlnit zadní kolo,je vidět,jak zpuchřená guma praská a vykukuje výztuž. Tak jsem ho tam ještě trochu dofoukl a bál jsem se,aby mi cestou domů někde potmě nebouchlo. Protože mi byla zima,tak jsem pospíchal a za 45 minut jsem byl doma. Takže 35 km najeto. Jen budu muset to kolo přezout. Originální 10 let starý plášť Schwalbe s výztuží přijde zahodit.
Ještě k té cestě. Máme tu v lese za Škodou Jaderné strojírenství ještě jeden podnik,sklad ČEPRO,bývalá Benzina. Je tam u něj takový zajímavý železniční přejezd,přes který docela často jezdím. Zrovna včera blikala světla a jel vlak. Na té fotografii je ale vidět,že cyklostezka, za prvními dvěma kolejemi,které vedou do zavřených vrat toho areálu ČEPRA,pokračuje doleva. Ta třetí kolej vede také do vrat zavřené továrny. Vlaky jezdí až po té čtvrté,nejvzdálenější,koleji. Takže přijedete k přejezdu,chcete pokračovat po cyklostezce,rozblikají se světla a vy tam čekáte až projede vlak,ke kterému,když pokračujete po cyklostezce,nemáte šanci se přiblížit. Kdyby jel vlak po těch prvních dvou kolejích,tak by měli otevřená vrata do areálu.
Nojo, cyklostezka mezi kolejemi, to chápu, že cyklistu nepotěší, že čeká zbytečně.
Jenže jak to vyřešit lépe? Rozdělit to na dva přejezdy by asi legálně ani nešlo.
Navíc co pamatuju nádraží v Ústí nad Orlicí před rekonstrukcí, tam byly dva přejezdy do pravého úhlu hned vedle sebe - jeden na hlavní trati od Třebové, druhý na šikmé koleji spojující Letohradské nástupiště s tou hlavní tratí.
V určitém období bylo na denním pořádku, že před jedním zavřeným přejezdem byla kolona aut, přičemž auta stála i přes druhý přejezd... a motoristi se hrozně divili, když občas druhý přejezd začal zvonit, aniž by se první přejezd otevřel... takže takhle raději ne. :-)
Místní se podivaj na zavřený vrata a pojedu, na přespolňáky se kašle :-)
Přejezdů, kde světlo bliká a vlak přijde až a za minuty je spousta, klasicky u stanic vlak stojí ve stanici a přejezd bimbá, pokud není závora a je tam rozumný rozhled, tak signalizaci neřeším, na kole člověk dobře slyší co se kde děje.
Vtipnej je ale jeden přejezd v lese, závory jsou trvale dole a signalizace tam není, tam mě jednou vlak trochu vylekal.
Je už hodně sucho, tak jsem toho využil a v pátek jsem byl courat mezi poli a po lesích kolem Nového Bydžova. Krásných 90 projížďkových km.
V sobotu jsem si vyjel do mých oblíbených železných hor. Nemohl jsem vynechat Chlum nad Slatiňany. Nad nádrží Křižanovice mě docela překvapil velký počet hledačů pokladů. Občas někde vídám dva luxovat s detektory pole, ale tady jsem jich napočítal 19. Pak přes Nasavrky a před Kamenicí jsem se stočil a kolem Vápenného Podolu se zastávku na mořském dně se zkamenělinami u Deblova jsem se vracel do Slatiňan.
V sobotu o trochu míň kilometrů, zato výškových metrů bylo o dost víc.
Díky dlouhodobému suchu to bylo úžasné, i když asi tři naštěstí krátké úseky úseky zrychtované těžkou technikou těžařů stály za to. Zvlášť ten jeden úsek s vyznačenou cyklotrasou 4115 k Hubskému rybníku. A to tam proti mě ve stoupání jela rodina 2 + 2 děti na elektrokolech. Škoda, že jsem je neviděl, jak tam tatík zápasí a vláčí těžké elektriky přes hromady větví a klád, protože cesta by se dala projet možná tak lakatošem s bahnem do půl kol. Tu cestu v nejbližších 2 měsích fakt nikdo nezkoušejte.
Po děštích by byla trasa jak v pátek tak v sobotu z větší části nesjízdná, ale takhle za sucha jsem si to vychutnával.
To první je ta (ne)vyhlídka cestou na Báru?!!?
To asi myslíš něco jiného, z tohodle je docela slušný výhled k Seči a na Žumberk
https://mapy.cz/s/honotovaza
Kdepak, je to ona. Ty vršky okolních stromů se nějak upravovaly, aby z ní zase bylo vidět.
Ani ne tak vršky, jako celé stromy :-)
Dnes jsem byl na 20km projížďce lesem,tam i dnes káceli stromy a mezi poli. Prohlížel jsem probouzející se přírodu a nakonec jsem se zastavil v Globusu pro chleba. Je třeba toho počasí využít,než se pokazí. Navíc mi dělá problém ten posun času. Trvá to,než si člověk zvykne.
V neděli jsem popojížděla po trati závodu Bíteš-Brno-Bíteš a vyhřívala se při čekání na peloton na sluníčku. I tak to nakonec bylo pěkných poobědových 55km. Foto: Bítešský kostel, vítězná trojice a čekání v lese.
Teda občas hledím kudyma všadyma Ty jezdíš :-D
Zodpovědným tréninkem se mi podařilo zvýšit dojezdovou vzdálenost a mám větší okruh, kam se můžu jet podívat :-)
JJ training dělá svoje.. odpovědné ježdění celou zimu na plečce mělo výsledky. Vytáhl jsem krosku (sice už víc jak 15 let stará, ale na moje poměry prudce moderní) a i když jsem měl vzhledem k práci na zahrádce a práci volný jen odpoledne a podvečery, tak jsem dal 3 cca stovkový vejlety a stačilo na každý jeden něco přes 3 hodiny.. strašně mi to frčelo.... až jsem si kontroloval na stacionárním radaru, jestli mi tacháč ukazuje správně :)
Tak já jsem ráda, že se mi povedlo zajet sto pod šest hodin. Ale to už mi stačí na celodenní výlet i s pauzama, aniž v létě zatmím. Na dvěsta si budu muset přivstat a na lelkování nebude čas.
dvěsta nedám jsa línej :)
Přeji Ti, aby se to podařilo. Nejen že bude třeba si přivstat, ale také počítat s tím, že když to ten den člověku "nesedne", mohou být některé z těch kilometrů "nad sto" nepříjemné-třeba táhlá stoupání.
Já se rozhoduji na poslední chvíli. Letošní cíl mám vybraný a trať už mám natrasovanou, ale pojedu v nejdelší dny, jak bude forma a počasí.
Loni jsem zajela Telč (200), Žďár+Jimramov (180) a Tři Grácie (150). Když se vyjede velmi brzo, není nad ránem o víkendu provoz a dá se ujet velká část trasy po kvalitní silnici svižně, čím blíž k cíli se takto dojede, tím víc pak je času na prohlídku a zpáteční vyhlídkovou jízdu po okreskách.
Ale stovka je taková pohodovější a je toho dost, kam se dá jet.
Dobrodružný výlet hezkou českou krajinou.
Samosebou ten kopec na obrázku vypadá asi tak 3 x menší, než byl ve skutečnosti...
Počasí prakticky letní, už jsem dokonce vytáhl kratší kalhoty.
Až začne připalovat, budu to nesnášet, ale tohle první jarní slunko je na lehokolo super.
Víte jakou vlastnost lehokola mi omladina pod deset závidí nejvíc? :-)
A kdyby někdo měl zájem o video...
https://www.youtube.com/watch?v=j7dEuLNAlFc
Včera jsem si udělal zatím nejdelší letošní výlet, 75km z Boleslavi do Českého ráje a zpátky. Teplota tak akorát, ani moc nefoukalo. Podařilo se mi vyjet z Kacanov ke Kopicovu statku a domů jsem přijel příjemně utahaný, ale ne vyčerpaný, takže velká spokojenost.
Dnes bylo zase příjemně,tak jsem byl na 30km výletě na Babetě. Zpáteční cesta vedla zase kolem rybníků,tam byla spousta lidí a asi dva jsem viděl se koupat. Zítra už má být to počasí horší.
Nahlížím, že už nás zase zásobuješ "zátišíma" s babetou. :-)))
Na nové hračce musím po tom pátečním výletu přezout zadní kolo. Tak jezdím na tom,co zbývá. Pořád lepší,než sedět doma a litovat se. Zítra mně na ní čeká ještě odpoledne cesta k doktorce,kde se dovím výsledky rozborů asi pěti zkumavek krve,takže bych se měl dovědět,jestli umřu.
Ta mi neřekli ani když mi v pražským hemaťáku (ÚHKT) kdysi natočili třináct zkumavek.
Já jsem na výsledek zvědavý. Když nejsem ani zdravotně způsobilý k tomu,abych ve skladu vyndaval součástky z regálu a skládal je do bedny,tak to se mnou musí být špatné. I na to elektrokolo,kterému se tady potom smějete,lékaři pohlížejí nedůvěřivě. Měl bych pouze opatrně chodit pěšky podél zdi a jednou rukou se jí přidržovat. Ovšem,v práci prý mi to nebrání. A jak už jsem mnohokrát napsal,je zbytečné přesvědčovat pány doktory,že vymýšlejí pitomosti. Zakázat někomu cokoli dělat a prohlásit,že mu to nebrání v práci,to je jedna z nich.
Praktického,odborné,posudkového? To by asi nešlo. Bylo mi mnohokrát napsáno,že všechno je přesně podle tabulek. Člověku,který ztratí vědomí maximálně 5x do týdne v práci nic nebrání. Jen se ale nenajde zaměstnavatel,který by takového člověka,o kterém ví,že by mohl v práci ztratit vědomí, zaměstnal. To už posudkové lékaře nezajímá. To není v tabulce.
To jakože ztrácíš vědomí denně nebo obden? To těma jízdama na kole trochu riskuješ ne? A nebo trochu přeháníš.
To neztrácím,ale je tady TA MOŽNOST. A to stačí. Žádný zaměstnavatel takového člověka nechce. Co kdyby se to stalo? To by riskoval ten zaměstnavatel.
To jako máš povinnost sdělovat zaměstnavateli svojí diagnózu? Vždyť se nesmí ani ptát na to, jestli je ženská těhotná nebo kdy plánuje děti.
Pokud máš od zaměstnavatele povinnou vstupné lékařskou prohlídku a lékař má jasně dané jaké musí zaměstnanec splňovat zdravotní podmínky a napíše ti do papíru - nevyhovuje, tak tě nezaměstná a ani mu nemusíš nic říkat.
Diagnózu přímo sdělovat nemusíš, ale pokud máš nějaká zdravotní omezení, tak bys je přiznat měl.
Jistě. Pár drobných zdravotních omezení tu je. Začíná to zákaz těžké fyzické práce,práce v noci,na směny,řízení motorových vozidel,obsluhy strojů,práce ve výškách,u pásu,u blikajících obrazovek počítačů...pokračuje to ještě několika stránkami. Jak atraktivní by byl pro vás takový zaměstnanec? Všichni dávají ruce pryč...
Ty snad máš víc nemocí, než uvádí Repetitorium. :-)
Chybí jen sklon k potratům a kučeravost ovcí :o)))
Vy se tomu smějete,ale já tahle omezení nevymyslel. Spíše mi ukažte zaměstnavatele,kterému to nebude vadit. Dnes jsem se byl zaregistrovat na pracáku,už z dálky byla vidět 500m fronta v trojstupu. Uvnitř nápisy v azbuce. Naštěstí Čechy berou zvlášť,takže jsem byl třetí. Ale čekat v té frontě bych nechtěl.
Tak asi záleží co můžeš nabídnout, krom chorobopisu.
U nás dělá třeba papírovýho referenta kluk co přišel o ruku.
To,co uvedu do životopisu,že jsem celá desetiletí dělal,to dělat nesmím. Jak jsem napsal,někoho,kdo může upadnout do bezvědomí a svíjet se na podlaze v křečích,nikdo raději nechce. Jsem agronom,v zemědělství je ale těžká fyzická práce,obsluha techniky,řízení MV,práce se zvířaty.To nesmím. Jako referent jsem nikdy nepracoval. Jen na vojně jsem seděl v kanceláři.
To, že jsi nějakou práci nikdy nedělal neznamená, že bys to nemohl zkusit. Za to nic nedáš.
To jistě. Jenže každý zaměstnavatel,když se bude rozhodovat, raději vybere tu mladou blondýnu,než starého chlapa. Že je něco špatně pozná už z toho životopisu,kde bude napsáno,že jsem skoro 40 let dělal něco úplně jiného. Navíc v posledních 10 letech se ti zaměstnavatelé rychle po pár měsících střídali. Jeden čas také ID a jinak registrace na ÚP. To moc nezaujme. Šanci bych měl snad jako šmejd,co nabízí důchodcům hrnce.
Já se babetě nesměju. Jenom způsobem sobě vlastním reaguju na tvoji obsesi zničit tak každou fotku. Ale proti gustovi...
Vždyť je to krásný,ušlechtilý stroj.
Taky je u vás tak škaredě jako dnes tady v monarchii?
Fotografie bez Babety. Špatně by se mi držela před oknem.
Místo lokalizováno. :)
https://mapy.cz/s/cunakaloso
Trochu se mýlí. To jsou ty králíkárny. O vchod vedle. Pořád je to ještě dobrá králíkárna,protože je to jedna z prvních na kraji a je z ní výhled jinam,než do oken dalších králíkáren. Na té fotografii je v dálce vidět nejvyšší vrchol v okolí s hradem Radyně. Vidět je i třetí nejvyšší vrchol Chlum s rozhlednou. Druhý nejvyšší vrchol Krkavec vidět není,ten je na opačné straně.
Našel jsem to ručně. Je to trochu sport. :)
Výhled závidím. Stěhoval jsem se v životě mnohokrát a vždy když to tom zpětně uvažuju, každé další bydlení mělo čím dál tím horší výhled. Začal jsem s výhledem minimálně 30 km. Teď v podstatě čumím do zdi. Po dalším stěhování to bude na kořínky trávy. :(
Tak všechny provedené rozbory krve jsou v pořádku. Ovšem i tak je moje krev 0+ díky mým chorobám špatná. Nemohu jí třeba darovat,stejně tak ani krevní plazmu. Zítra se radostně vyrazím přihlásit na pracák a jelikož mi má přijít ten plášť na novou hračku,tak budu přezouvat kolo. Stejně má být hnusně.
Dnes opět nádherně (asi na pár dní naposledy), tak jsem neodolal a vyjel si tentokrát z Nové Města nad Metují do okolních kopců.
Libchyňským údolím po zelené jsem se vysápal k rozhledně Varta nad Sendraží a přes Nový Hrádek a Šibeník k Borové a odtud jsem sjel do Pekla. V Pekle jsem zjistil, že staří čerti asi chcípli, teď tam je jeden takový divný a příliš dobrácký čert :-)
Z Pekla kam jinam než nahoru na Dobrošov a zase dolů do Náchoda a opět nahoru a kolem vojenského hřbitova padlých z roku 1866 nad Kramolnou a pak už jsem prokličkoval po kopcích a postupně sjížděl zpátky do Nové Města.
Dalo to krásných 70 km a 1750 výškových metrů, prostě nádherné bezmála 2,5 procentní stoupání.
Myslím, že se mi trasa vskutku povedla.
A musím pochválit majitele polesí, že dbají na zlepšování fyzické zdatnosti turistů a zvlášť cyklistů a vytvářejí překážkové úseky různých obtížností od snadného překročení až po s kolem nepřekonatelné zátarasy :-)
Na fotkách je chata a nově zabydlený čert v Pekle a jeden docela zajímavý posed na kraji lesa nad Peklem.
To je přímo pětihvězdičkový posed! Takový luxus bude pro nějakou speciální klientelu.
Asi :-) Jinde jsem podobný neviděl. Je to dost velký aby se tam dalo i nějaký čas přebývat. Chtěl jsem se podívat dovnitř, ale mají to hodně dobře uzavřené.
Využili jsme cesty do Rumburka a zajeli si do skal. Takhle v pondělí v podvečer tam nebyla ani noha.
Jediné co připomínalo, že tudy chodí turisté, bylo množství papírových kapesníků, které ještě nestihla milosrdně překrýt vegetace.
Ze včerejška:
projíždím na kole Říčanama, rychlost cca 22 km/hod, ulice mezi rodinnými domky, najednou se mi něco "zakouslo" mezi ústa a nos, cítím nějaké pnutí, asi po vteřině už to bylo cítit dost, po dvou metrech to najednou přestalo, tak zastavuji - přes cestu tam byl napnutý vlasec, na jedné straně uvázaný na plotě, na druhé na nějaké větvi a z té se to naštěstí sesmeklo. Byl jsem z toho dost překvapený...
To si mohl dopadnou hůř. Tady na drsném severu se používají ocelová lanka.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region...
Nechci reagovat na to svinstvo, ale pobavil mě text v Děčínském deníku:
"Při cestě z prudkého kopce se cyklisté řítí i více než třicetikilometrovou rychlostí..."
Třicítkou se občas "řítím" i do kopce :-)))
jj, jedu si v neděli do neprudkýho dlouhýho kopce, držím si 28 a předjíždím houfy vylezlých takycyklistů, převážně elektrifikovaných. Míjím další skupinku funících bzučivců a ozve se: "Co v tom máte za motor?" "Nohy, trochu chromý", stručně informuju....
Loni jsem ze Štemberka do Olomouce z kopce, že, jel po rovině asi 6km 35Km/h, dalo mi to honění sportovního oddílu tedy zabrat, než zahnuli někam do polí :-D
Už prostě stárnu, musel jsem si něco "dokázat" :-D
Ale ohledně těch lanek, takto se loví motorizovaný průzkum na nepancéřovaných vozidlech. Pěkně ve výši krku a hlavy.
Na to už dávno (za WW2) vymysleli protiopatření. Ale jak ho dát na kolo nevím :)
Existovaly i v létajícím provedení jako kluzáky s dřevěnou nástavbou s křídly. Byly použité v Normandii.
To zjistil/vymyslel nějaký investigativní historik, ne!?
Tak to už si snad najdeš sám, bo to byla běžná součást vybavení Ju-88 nad Londýnem za německého Ády s balónovou baráží. Fotek mraky...
prohrál´s!
Nenašel jsem ani jednu fotku okřídleného džípu ...
Takový normální týden ve Šluknově:
V pondělí jsem s policajty řešil krádež zahradních lavic (mám na starosti nějaké kamerové záznamy). Občan v sobotu odpoledne vypáčil dveře kůlny a v klidu lavice odnosil.
V úterý jsem s policajty řešil krádež mobilního telefonu. Školačka si ho položila během hry na zídku a občan si pro něj došel. Musí mít periferní vidění jako ostříž, rozhodně nebyl v ose jeho chůze.
Dneska, ve středu, jsem už naštěstí nemusel řešit incident v Penny marketu, kdy se občan pokoušel pronést v upravené bundě několik lahví whisky.
Jsem zvědav, co mě potká ve čtvrtek...
Jen tak mimochodem, minulý pátek jsem se stavoval v jedné restauraci v Rožanech (část Šluknova) a majitel mi říkal, že v poledne ukradli jejich zákazníkovi elektrokolo.
Ty lavice chtěl na zahradu, nebo do kamen?
Určitě se dají dobře vyměnit s někým kdo o ně předem nebo i dodatečně projeví zájem.
Tak jo, dnes už se dá zrekapitulovat, že
- tentokrát celou zimu do práce na kole bez výjimky a
- celý březen už kompletně výhradně ležmo.
Ten rozdíl zas konečně stojí za to - kdo chce, pozná a ví. Prázdné diskuse jsou kolem toho zcela zbytečné, mnohem lepší je -
opravdu JEZDIT (no né, kdopak by to byl řek).
Že na zítřek chystám do sněhu zas zimáka, to už je věc jiná...
Ano, JEZDIT velmi pomáhá...
Vždycky si vzpomenu na tohle :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Uhx-26GfCBU
Blbé, nákaza se mi vyhýbá i v monarchii, k vzteku.
Stále se ti nedaří otěhotnět?!?
:o)))
V sobotu byla zima, foukal studený vítr a vzduchem poletovalo bílé svinstvo. Vzala jsem to treninkově, pokud možno, lesem a mezi kopci a nakonec ujela padesát kilometrů, zhusta po lesních asfaltkách a zapadlých silničkách na Vysočině.
Jelikož je venku docela kláda a tady u mě dokonce i dost nepříjemnej průvan, věnoval jsem se údržbě.
Přemáchnul řetěz, odhalil proč mi poslední dva dny padá na každým kanále, protáhnul trubky od staletých úsad a zhodnotil převodník jako "nadále práce schopen".
Ještě bych mohl zkontrolovat protažení řetězu, ale zařekl jsem se, že soustavu převodník-řetěz-pastorek budu měnit až jako celek a uvidím, kolik z toho vytáhnu...
Tak ten převodník už od pohledu něco pamatuje.
Ráno jsem odvážně vyrazil do práce na kole. O tom, zda to byl dobrý nápad jsem začal pochybovat hned v zápětí, když se rozpoutala (asi desetiminutová) sněhová vánice...
Ale odpoledne už bylo lépe a chvílemi svítilo sluničko. Nakonec jsem neodolal a zkusil letos poprvé šipku. Příliš povedená nebyla, navíc sluníčko zrovna zalezlo, ale nedávno probíranou teorii, že se takto zahřejete ve studené vodě, bych tímto považoval za vyvrácenou... :-)
Paráda, už nemáš pokrčené nohy. Ještě by se daly srazit k sobě, ale jinak príma :)
Opakování je matka moudrosti i ve sportu.
Spíš jsem z videa vybral okamžik, kde je to nejméně vidět. Reflex, kdy ruce jdou pod vodu a nohy se ohýbají v kolenou, u mě bohužel stále funguje. Druhý pokus vypadal o kousek hůř, třetí taky nic moc a na další opakování už mi byla moc zima... :-)
Ale změna počasí myslím docela prospěla kvalitě vody. Před týdnem už to bylo (na březen) hodně zelené, teď se to vrátilo do jarního normálu...
Všednodenní.
Protože o víkendu nebylo počasí příhodné, a podle předpovědi měla být středa nejteplejší, rozhodl jsem se pro tento všední den. Kolem půl sedmé jsem ještě pro jistotu "rozžehl" osvětlení a vyrazil pro vodu. Silný západní vítr mne hnal po většinu cesty na hraně mých schopností, co se týká kadence, a tak jsem byl v Kersku za hodinu 35 minut. Zpět mně to trvalo bez pár minut tři hodiny.
Oproti víkendu byl provoz mnohem větší. Dělám pro lepší "image" cyklistů, co můžu. Pokud jedou auta proti a bráním vozům za mnou v rychlé jízdě, není pro mne problém zpomalit, či zastavit, ve vsi na parkovacím pruhu a nechat tím auta předjet. Mimo obec zastavím třeba na vjezdu na pole. Je zajímavé, že o víkendu bliknutím parkovačkama poděkuje téměř polovina z těch, kterým tak pomohu. Z těch dnešních tak učinil jediný. Vím, že to není povinné, ale to není ani to uhnutí...
Pro ten menší provoz na silnici se asi stejně vrátím k ranním cestám o víkendu. ten klid na silnici za to stojí.
Tady na Jižní MOravě je odpoledne teploučko. Sice fouká vítr, ale mám tu padesátikilometrový okruh po lesních asfaltkách a nefrekventovaných cestách v závětří, tak jsem si ho včera i dnes odpoledne projela. Potkala jsem dost cyklistů, je vidět, že už je tu jaro.
Dneska jsem se rozčílil hned po ráno cestou do práce.
K zákazu vjezdu na silnici z Kerhartic na Hrádek, který je tam bez zjevné příčiny již rok, přibyl zákaz vjezdu z Ústí nad Orlicí do Kerhartic.
Důvod neznámý (po silnici dál jezdí auta v obou směrech, nikde žádná činnost), ale to, že cyklistům znemožnili legálně se dostat jak na cyklostezku, tak (aspoň v loni značené cykloobjížďce) přes Kerhartice do Říček, nejspíš nikoho nezajímá... :-/
Obvvykle právě takové úseky cesty, pokud jsou ve správném směru, využívám. Jen jednou se jednalo o opravovaný most, který nešlo nijak v místě objet a musel jsem se vracet :-(. Nikdy mne nikdo nestavěl, a protože někam dál jezdím spíš o víkendech, většinou se na těch cestách nepracovalo. Když ano, a nešlo to projet, potlačil jsem trojkolku kousek mimo silnici.
máš tam chodník ne, tak co se staráš o nějakej zákaz vjezdu? Když chceš bejt echt akurátní, sesedni a 5 metrů jdi po chodníku....
Včera mi přišla odpověď od Dopravního odboru Ústí nad Orlicí, po kterém jsem chtěl vysvětlení důvodu umístění téhle značky... no nepomohl jsem si... :-/
Vážený pane,
Vaše dotazy, které se týkají přímo stavby silnice II/315 musí zodpovědět vlastník této silnice, tj. Pardubický kraj. Proto, prosím, směřujte tyto otázky tam.
S pozdravem...
Je vidět, že nemáš tu zkušenost. Kdysi jsem řešil dopravní značky u nás. (byl jsem o to požádán starostou) To jsem se naučil rozlišovat, za kterou silnici kdo odpovídá.
No promyslím, zda má smysl zkusit psát ještě na kraj, trochu tuším cyklus, kdy se dozvím, že značka je na silnici, která patří městu...
Nevím, zda se dá někde najít mapa, která silnice komu patří, ale hádám, že to možná bude krajská značka na obecní ulici blokující (mimo jiné) přístup k silnici kraje... :-/
Dneska jsem vyrazil na letos první orienťák. Sice jsem tam jel na kole, ale závod už byl po svých. Vzhledem k počasí, kdybych neměl zaplacené startovné, dost možná bych zůstal doma v posteli. :-)
Navíc mi potvory vylosovali úplně nejpozdější startovní čas. Vzhledem k tomu, že mívám ve zvyku se vždycky u nějaké kontroly zaseknout a nemoct ji najít, často mě zachránilo, že k té kontrole běžel někdo, kdo startoval po mně, díky čemuž jsem zjistil, kde je... takhle jsem už předem věděl, že za mnou půjdou akorát pořadatelé sbírat kontroly... prostě samá pozitiva.
Většinou si na orienťáky beru elasťáky a staré tričko, protože šance na ušpinění nebo roztržení u mě bývá vysoká. Dneska jsem běžel v mikině, což se po dvaceti minutách na vrcholku kopce ukázalo rozumné, protože se rozpoutala vánice, následovaná mlhou...
Za celé bloudění jsem viděl v lese jen 2 lidi, ostatní už byli v cíli. Divné.
Vzhledem k tomu, že se běhalo v prostoru bike parku (Peklák), měl jsem příležitost proběhnout se i po části downhilových tratí. Dokonce nám to napsali i do propozic, že na OB závodníky se zákaz vstupu nevztahuje. :-)
Kombinace mokra a svahu vedle sjezdovky dávala tušit, že to bude klouzat. Ještě jsem si říkal, že musím opatrně, abych si svou oblíbenou žlutě svítivou mikinu neušpinil... o pár vteřin později mi podjely nohy a skončil jsem v blátě... :-(
Kromě oblečení a rukou byla od bláta i mapa, naštěstí už zbývaly jen dvě kontroly.
V cíli využiju petku vody primárně k mytí rukou. Následně zjišťuji, že do cíle jsem dorazil jako předposlední, člověk, kterého jsem viděl, zjevně bloudil ještě víc než já.
Najednou vyleze sluníčko a udělá se hezky, proč tak nemohlo být během závodu?
Během půl hodiny vyrážím domů. Sluníčko už nesvítí, něco se žene... během 5ti minut lije voda s deštěm, o chvíli později to vypadá spíš jako kroupy, což v kombinaci s protivětrem je hnusné. Zásahy kousky ledu do stehen i přes látku vyloženě bolí, naštěstí jsem za 10 minut doma. Mezitím je po dešti...
:-) Pěkné počtení po ránu. Jaks výsledkově dopadl?
Aprílové počasí, co naděláš. Taky jsem včera jela po sluníčku, v dešti a po sluníčku, a to jsem byla venku jen dvě hodiny. Tady teda dost foukalo.
Výsledkově to k chlubení fakt není. Potvrdilo se mi, že čím horší počasí, tím hůř v závodech dopadám, protože na start dorazí jenom ti, co to berou vážně (a většinou umí).
Takže být v kategorii 11tý z 22 přihlášených by mi ke spokojenosti stačilo. Ovšem odstartovalo nás jen 15. :-)
A to ještě kolega z práce říká, že kategorie H35D už je paralympiáda... :-D
Přitom já počítal, že bude se mnou ve stejné kategorii, on si zákeřně zestárnul a letos už je v H45D.
Jinak dle hodinek průmerný tep 149, maximum 180 a za těch cca 80 minut spálena jedna mega kalorie. :-)
Řešil jsem, jak dostat z mapy to bláto. Prý když je to vytištěné na pretexu, dá se umýt vodou, zkusil jsem to v umyvadle a fakt jo. Jako nová sice není, ale už nešpiní a zůstala čitelná, takže může do šuplíku k ostatním. :-)
Zase's mi nasadil brouka, co znamená to označení kategorie :-)
35 bude spodní věková hranice, H jako Hobby? A co znamená to D?
Já bych věděl :-))
https://www.google.com/search?sxsrf=APq...
Podrobně to najdeš třeba tady.
https://www.orientacnibeh.cz/upload/dokumenty...
Jako zdůvodnění označení pohlaví jsem slyšel, že jakože Hoši a Dívky, ale možná to pochází z toho, jak říkají mužům a ženám někde ve Skandinávii nebo kde se orientační běh vlastně zrodil?
Číslo znamená věk, ovšem kupodivu u čísel vyšších než 21 je to věk MINIMÁLNÍ, zatímco pod 21 je to věk MAXIMÁLNÍ. Takže děti mohou startovat ve starší kategorii, zatímco důchodci mohou i do mladší kategorie. V kategorii H21 může startovat kdokoliv. Teoreticky mohou v mužských kategoriích startovat i ženy, ale nesetkal jsem se s tím.
Jak je to s nebínárními osobami, muži cítící se být ženou a dalšími dvaceti EU pohlavími, netuším, zřejmě to pravidla OB vůbec neřeší. :-)
Písmenko na konci označuje výkonostní podkategorii. Teoreticky může být A-D a asi jsou i další písmenka, ale na závodech v okolí bývá na výběr vždy C nebo D, přičemž H21C je úplně nejdelší a nejtěžší. Když je na konci D, mělo by to být citelně snazší, proto kolega říkává paralympiáda.
Některé závody zřejmě mají i podkategorie H21A, H21B. K tomu nedokážu nic říct. :-)
Kategorie pro vyšší věk by měly být fyzicky snazší (kratší vzdálenosti), zatímco dětské kategorie by měly zohledňovat i schopnosti práce s mapou (kontroly na jasných místech).
Jak se liší trasy mužské a ženské nevím, respektive D21D je vždy kratší než H21D, ale zda je současně i navigačně snazší netuším.
Pak ještě bývají 3 speciální kategorie: P=příchozí (teoreticky začátečníci s minimem zkušeností), T=trénink (přihlásit se může kdokoliv) a HDR=hoši, díky, rodiče (dítě v doprovodu rodičů). Tam se obvykle startovní čas předem nelosuje, ale odstartují tě hned, jak příjdeš na start. :-)
Děkuji, taky jsem našla akorát vysokozdvižné vozíky..
Hoši a Dívky mně v souvislosti s kategorií 35 let a 45 let nenapadli, ale si to bude z nějakého jiného jazyka, jak píšeš, a dalo se to "napasovat" i na češtinu.
Pro mě ty vozíky byly dost překvapením, protože tohle jsem googlit nikdy nezkusil.
Jinak kompletní seznam kategorií, ze kterých si tu šlo v sobotu vybírat byl:
D10N, D10C, D12C, D12D, D14C, D14D, D16C, D18C, D21C, D21D, D35C, D35D, D45C, D45D, D55C, D55D, D65C,
H10N, H10C, H12C, H12D, H14C, H14D, H16C, H18C, H21C, H21D, H35C, H35D, H45C, H45D, H55C, H55D, H65C, H65D, H75C,
HDR, P, T
Ale liší se to závod od závodu a v jiných koutech republiky mohou mít zvyklosti výrazně odlišné.
Já dnes taky stínovala předškolní vnučku na ve vánici. Starší vnuk už si běhá své trasy sám.
Tohle děti určitě baví. Vídám je na orienťákách ať na kole nebo pěšky jakou mají radost z každé nalezené kontroly a pak samozřejmě v cíli při ocenění i jen za účast.
Jj, strašně je to baví. Ty malé moje děti stejně jako ty velké moje děti:-))
Předškolní dítě bylo přihlášeno do kategorie Z1, já měla za úkol ji zpovzdálí sledovat, aby se neztratila. Starší vnuk běžel kategorii H10. Tam jsem pochopila, že jsou dvě varianty, jedna po fáborkách a druhá volně terénem.
Teta dětí, která běžně běhá půlmaratony, běžela nějakou trasu Z, otec dětí běžel H a něco.
Každopádně všichni byli spokojeni a šťastní.
Tady myslím bývají fáborky u kategorií H10N, D10N a většinou i HDR.
Teorie tuším říká, že po fáborkách by mělo jít posbírat všechny kontroly, ale alespoň v jednom místě by mělo být možné si opuštěním fáborků trasu výrazně zkrátit, aby dítě mělo motivaci sledovat mapu a činit vlastní rozhodnutí... :-)
Hezké, koukám, že ve vašich končinách se značí kategorie jinak, protože Z1 jsem snad nikde neviděl. :-)
V okolí se už skoro všude používají SI čipy. Dřív bývaly v mapě 3 políčka pro nouzové ražení kleštičkami v případě nefunkčnosti kontroly, teď už se taková situace možná ani neuvažuje.
Holt pokrok nezastavím, ti bohatší si pořídili SIAC čipy, které netřeba do krabičky strkat, stačí okolo kontroly proběhnout.
Příjde mi, že si pak nalezení kontroly vůbec neužijou. Ono to štelování kleštiček na správné místo kartičky mělo něco do sebe... :-)
Vnučka kleštičkovala, vnuk už běžel s čipem. Já tomu moc nerozumím, mně úplně stačí, že jsou všichni nakonec spokojení:-))
Kleštičky jsou víc zábavní než soutěžní čipy.
Byl jsem na několika orienťákách kde byly obě varianty. Kdo měl, tak jel na čipy a to byli vesměs už soutěžní - výkonnostní účastníci co jeli na soutěžní body. No a pak byly kleštičky pro ty co měli účast spíš jen pro zábavu a pro "kolemjdoucí"
S tím, že by si sám účastník vybíral, jsem se zatím nepotkal. Pokud jsou čipy, tak vždycky byla možnost si ho půjčit (tady chtěli za půjčení 50 Kč). Přičemž za celé roky pouze na závodech pořádaných Chocní chtěli na ten čip zálohu, jinak všude věřili, že se jim čip vrátí.
Myslím, že čip není ani tak o pohodlí účastníků, jako spíš pořadatelů. S čipem po vyčtení vyleze z tiskárny lístek s mezičasy a pokud se nevyskytne nestandardní situace, vyřeší komplet výsledky chytrý software, často jsou online i průběžné výsledky. S uzavřením cíle mohou rovnou vyhlašovat vítěze. Možnosti švindlování s čipem jsou velmi omezené, stejně tak diskuze o pořadí.
Bez čipů musí někdo hlíďat start, zapisovat cílové časy a hlavně kontrolovat dírky v kartičkách, což vzhledem k několika možnostem jak kleštičky při ražení otočit (jehličky zepředu/zezadu, rukojeť nahoře/dole) a faktu, že se člověk často netrefí přesně do čtverečku, bude docela časově náročné (při stovkách lidí vražedné).
Navíc z kartičky se nepozná pořadí ražených kontrol, což by na některých trasách mohlo svádět razit si budoucí kontroly mimo pořadí a pravděpodobně se občas děly různé nepravosti...
Samozřejmě pořizovací náklady na kontroly i čipy jsou s kleštičkami nesrovnatelné, takže na akcích pro kolemjdoucí, zvlášť třeba v centu města, mají ty kleštičky smysl. :-)
Možná se ptám hloupě, ale ono záleží i na pořadí? Co jsem se kdy zúčastnil (a byly to vždy 'srandazávody pro kolemjdoucí', bez nějakého bodování do celoroční soutěže), tak úkol zněl: "Posbírej všechny kontroly a vrať se do cíle v co nejmenším čase." Volba trasy a tedy i pořadí jednotlivých kontrol bylo jen na mě, byť někdy bylo umístění kontrol v podstatě dosti návodné na volbu jejich pořadí.
Sice si pravidla určuje pořadatel, ale u většiny OB závodů ano, pořadí kontrol je určeno a mělo by se dodržet. Proto máš v mapě start jako trojúhelníček, od kterého vede čára ke kolečku první kontroly, následuje čára ke druhé kontrole a tak dál, až na konci je dvojité kolečko značící cíl, přičemž kontroly jsou v mapě očíslovány od jedničky.
Nejčastějším režimem závodů tedy je orazit všechny kontroly v předepsaném pořadí a rozhoduje cílový čas. Komu některá kontrola chybí nebo nedodržel pořadí, je na konci výsledků jako DISK.
Celkem běžný je ještě režim scorelauf, kdy je stanoven časový limit, ve kterým máš posbírat co nejvíc kontrol. Tam zpravidla na pořadí nezáleží, často mají navíc kontroly různé bodové hodnocení, pak nerozhoduje počet kontrol, ale součet bodů.
V takovém případě kolečka v mapě pospojovaná čárami nejsou a je jich v mapě tolik, že obvykle nejde stihnout všechny.
Čas potom obvykle rozhoduje jen při rovnosti bodů, přičemž je nutné být v cíli před vypršením limitu jinak velká bodová penalizace.
Někde jsem četl o závodu, kde pořadí kontrol předepsané bylo, ale závodník mohl kontroly vynechávat. Pro vynechanou kontrolu už se ale nemohl vrátit, respektive nepočítala se.
Někde mohou mít u kontrol ještě bonusové úkoly za další body, proložit to hádankami nebo šiframi, cokoliv, jen už to není čistý orienťák.
Takže varianta najít všechny kontroly v libovolném pořadí, kdy rozhoduje čas, určitě existovat může, ale nepotkal jsem se s takovým závodem.
V sobotu i v neděli to bylo takovéhle :-((
Tak jsem letos poprvé vytáhnul toho elektrooře.
Byl jsem na jihu,na šlapohybu, protože tahat se do vlaku s těžkým strojem mi přišlo náročné, ale mám zato, že až do podzimu zase pojedu pod proudem.
http://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na-kole1...
Ví Bůh, že nejsem pohodlný ani líný se opřít do pedálů.
Ale, nikdo z nás nemládne, a těch pár wattů mě vrací o desítky let zpátky, a to je hrozně príma.
Úžasný pocit.
Vyjet si drsnou horu "za svoje" je fajn, ale je to vlastně jen boj, zápas.
A člověk už se nechce rvát, chce letět krajinou, vnímat zemi, která se probouzí, radovat se a "nelovit už žádné bobříky".
Tedy dnes, opravdu jen čistá a nefalšovaná radost.
C'est beau la vie - život je krásný.
https://www.relive.cc/view/vmqXNBd84LO
:-)
A to já jsem si udělala nefalšovanou radost na silničce. To je ta výhoda malých rozměrů naší zemičky, na rovinatém teplém jihu to dalo přes sto kilometrů a projela jsem se po rozkvetlém jihu...
Jupí...
Já byl ze začátku trochu smutný. Venku jsem byl letos na kole jen na té Riviéře, a tak mě to připadalo že projíždím jedním velkým smetištěm. Všude kolem Prahy se furt něco staví, a je to takový neutěžený pohled, ve srovnáním s těma plážičkama Středomoří.
Až když jsem vyjel na Ondřejov, tak nějak jsem se s tím srovnal, koukám na ty barokní kostelíky, hezky opravené, a říkám si, ale asi jo, půjde to.
A pak dole u té Sázavy už vidím,že jsem doma, skalní útesy o které se bijí vlny jsou krásné, ale nejsou "moje", narozdíl od té líné řeky "co čaruje".
Cestou DO a pak i Z práce jsem se potkal s ohromnou kaluží rozbitého skla, pochlastávat na lavičce a házet flašky okolo se tu zjevně nosí. Doma jsem si pak z pláště vyšťoural plochý střípek tak 3x5mm a nutno uznat, Marathon Plus stále drží tlak...
https://www.relive.cc/view/v1vj7k3V5JO
O malinko dál, zkoušel jsem jak moc lze ušetřit baterii v náročnějších stoupáních a výsledek nebyl moc přesvědčivý, šmudláním malou placku a režim Tour s rychlostí kolem 10 km/h jsem prodloužil v kopečcích nájezd o nějakých 20 km, což není zase takové vítězství.
Je fakt, že z Pikovic nahoru jsou sklony, které bych bez motoru i obtížně strkal, že bych to snad na silničce vyjel by mě nenapadlo ani ve snu. Tam jsem taky kromě malé placky musel namačkat turbo a v jednom krpálu tak přišel asi o pětinu dojezdu.
Ale i tak, baterii jsem měnil v Jílovém, to jsem měl nastoupánou asi 1300 a 75 km a to vůbec není špatný.
Tedy půjde dojet dost daleko, když bude potřeba.
A teď si vezmi o kolik bys prodloužil nájezd kdyby se do těch pedálů alespoň občas opřel :-)
Dnes jsem byl zatím jen na pěší vycházce,takže fotky bez kola. Mám ale důkaz,že je tady skutečně jaro...
taky jsem včera cestou z práce okukovala obyvatele lesa. Puštík asi sedí na vejcích, protože je tady již několik dní. kolem jezdí spousta cyklistů a chodí dost lidí, ale on si klidně podřimuje nebo kouká jedním okem
Já kachny na rybníku také ne. Včera jsem koukal na labutě,jak si staví hnízdo na místě pár kroků od břehu,kam každý z cesty dobře vidí. To si asi nevybraly dobře. Viděl jsem i jak se u břehu pod vodou vyhřívají žáby. Kachny tam ale ještě jsou bez mladých. Ty fotky kachňat jsou z jezírka jménem Jezírko,to leží v podstatě ještě na území města a je to tam hojně navštěvováno lidmi,kteří je krmí. Jestli jsem správně počítal,tak rodinka s patnácti dětmi.
Dnes 117 km Polabím za velikonočními zvyky, kapličkama a novou buřinkou z Vídně :)
Zítra na Velikonoce už se má počasí kazit,tak bylo potřeba dnešek využít. Koukal jsem,že na zábradlí nové lávky už se nám začínají objevovat zamilované zámky,pak cesta vedla lesem,zase kolem Škodovky a Air parku,nakonec přišly rybníky. Krásný výlet v krásném počasí a letos poprvé v kraťasech.
Zvažoval jsem kam se vydat a pak jsme si vzpomněl na podzimní sraz a dojel jsem si do Kutné Hory, kde jsem zaparkoval a odtud vyrazil již kolmo.
Na zahřátí a hlavně na rozdejchání jsem si vyjel na vrch Kaňk a dál k bývalé vodní nádrži Sukov a pak přes oba Kuklíky jsem to vzal na vrch Vysoká, pak jsem se promotal kolem Uhlířských Janovic a přes Malešov a kolem Čáslavi a letiště Chotusice a pak přes Kamajku a Brunclíka jsem se vrátil zpátky.
Nakonec to dalo docela slušných 110 km cestou necestou a pokud to jen trochu šlo tak mimo silnice a civilizaci. Žádné extra kopce, spíš jen splašená rovina a průměrných 1, 18 % stoupání.
V obci Vavřinec mě potěšil docela pěkný brod přes Výrovku, trochu hlubší než jsem čekal, ale o to víc zábavnější. Takže letošní první brod :-)
Ale musím pochválit Kutnou Horu za Kutnohorské lesní stezky. Lesy sice nejsou moc velké, ale myslím, že z nich vytěžili maximum a jak pěší tak hlavně bajkeři si přijdou na své.
A ještě pár fotek. Bývalá vodní nádrž Sukov, letohrádek Belvedér na vrchu Vysoká a "sad" jehličnatých stromů upravených tak aby se šišky daly snadno česat.
Včera jsem se z práce pochopitelně stavil u koupacího rybníku a viděl jsem hodně netradiční přístup ke koupání / otužování.
Dorazila na hráz starší paní, ptala se, jestli jsem byl ve vodě a že se taky přišla koupat, ale že to asi nedá... říkal jsem, že určitě dá a během opalování sledoval její počínání.
Začala po žebříčku sestupovat do vody, po ponoření kotníků prohlásila, že to nedá a vylezla na břeh.
Během minuty ovšem pokus zopakovala, přičemž slezla o příčku níž a zase rychle vylezla.
Při třetím pokusu slezla, že měla vodu po pás, chvíli stála, pak udělala dřep, čímž se namočila po hrudník, aby o vteřinu později byla zase z vody venku.
Myslel jsem, že tím je snažení ukončeno, ale nikoliv. každý další pokus začal slezením do vody po žebříčku, odrazem od žebříčku, rychlé připlavání zpátky a vylezením z vody zase na břeh a o minutu později opakování s cílem doplava ještě o metr dál...
Pak už jsem to nepočítal, spokojená byla, když na závěr doplavala od žebříčku až ke schůdkům, přičemž v součtu tam asi naplavala víc než já, když jsem rybník jednou přeplaval a hlavně po tom žebříčku (byť má pár příček) lezla nahoru a dolů tolikrát, že by to mohl být trénink sám o sobě... :-)
Ale taky možnost, proč ne.
Na "bočák" a bez kol,
poměrně silný severní vítr pravděpodobně odradil mnohé od vyjížďky. Za celou cestu mne žádný cyklista nepředjel, a já také nikoho nedojel. Až při návratu, těsně před koncem cesty, mne míjel v protisměru otužilý silničář. Jinak v tom bočním větru žádná sláva. Na polotěžko, (batoh s nářadím a náhradní přední kolo + 8 litrů vody), průměr necelých 15km/h.
Protože jsou letošní Velikonoce v příznivém termínu, využili jsme je k zahájení cyklosezóny. Tak se touláme v Českém lese se základnou v Broumově u Tachova.
Dnes nechybělo ani velikonoční menu v Chodovaru :-)
Dnes to pěkné počasí kazil studený vítr. Dopoledne jsem si opravil novou hračku,kde jsem měl od poslední jízdy sundaný řetěz a povolené zadní kolo. Do řetězu jsem přinýtoval zpět jeden článek,kolo šlo posunout úplně dozadu a nepovoluje se. Jen ten řetěz je hrozně volný,takže k nějaké úpravě ještě dojde. Odpoledne jsem s tím byl na 30km projížďce okolními lesy,vesnicemi a kolem rybníků. Jak se člověk blíží k městu,přibývají u rybníků davy lidí a je dost slyšet ukrajinština. Z baterky jsem zase nevyjel skoro nic. Teď večer jsem na noze objevil klíště. To už je letos třetí.
https://www.quadprofi.cz/e-shop/cs/quad-atv...
Napínák řetězu Force singlespeed
Teď spíše přemýšlím nad nějakou takovouhle věcí. Jen si říkám,kolik to asi vydrží,jestli to není jen na cestu jednou týdně na akci do Kauflandu. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? V týdnu bych měl také dostat půlčlánek řetězu,tak jako první vyzkouším ten.
Vyhozený peníze. Za jak dlouho si myslíš, že to řetěz fungující jako tupá pila přepižlá?
Vždyť jsem napsal. Rád bych se prvně pokusil upravit řetěz na takovou délku,aby byl rozumně napnutý a aby kolo drželo ve vidlici. Co dělá rozdíl jednoho článku je vidět na těch fotografiích. Rád bych se strefil doprostřed mezi ty dvě varianty.
Hele já jezdím na starých kolech, kde změnu převodu řeším výměnou převodníku a příslušným nastavováním (zkracováním) řetězu (šlo by i měnit pastorek, ale to by muselo pokaždé zadní kolo ven), tak o napínání řetězu něco vím. Naštěstí starokola mají napínáky. :)
Na tý volný větvi by mu to mohlo docela trvat.
Samozřejmě záleží na kvalitě zpracování, ale použití vhodnýho plastu v kombinaci s mastným řetězem, jehož články jsou kulatý můžou životnost takovýho řešení posunout do vzdálenosti, kdy to nemá cenu za ty prachy řešit.
Samozřejmě alternativa s domácí produkcí založenou na kolečku z napínáku libovolný přehazovačky udělá klidně lepší službu, záleží jaký máš možnosti
A co se inspirovat osvědčeným řešením od lehokol. Můj Ibex má řetěz v trubce, jak tahovou, tak návratovou stranu a ta trubka přežije spoustu řetězů, takže použít přiměřený kousek na návratové straně bych se nebál...
V jiném vlákně to bylo detailně rozebráno včetně několika řešení, ale Davidovi se nechce, tak hledá výmluvy prč to nejde.
Sobota: památník Karla Čapka. Veliké zklamání! Na to, kolik toho napsal a nakreslil, velmi chudá expozice. Školáčkovi jsem sliboval pejsky, kočičky, saně, princezny... Kulový, Kefalín, kulový. Všeho všudy tři Dášeňky - a nazdar! Zkroucená pusinka a málem slzičky... :-((
A přitom, co by se z toho dalo udělat! Půlka domu by se dala zaplnit kresbičkami pro děti. Leporela, vystřihovánky, pexesa...
Tak chci školáčkovi alespoň koupit pohlednici, nebo nějakou skládanku s pejskem a kočičkou. Nic.
Letáček s vystřihovánkou Čapkova domu ve Strži. Nemáme, stáhněte si z internetu...
Rovněž naučné stezky v okolí. Prý úkoly od Dášeňky. Opět velké těšení a velké zklamání. Jednotlivé body neudržované, takže Dášeňka sice na tabulích slibuje úkoly, ale na daném místě poblíž nic, prostě nothing. :-((
S dětmi NEdoporučuji. Bude akorát zklamání.
Alespoň, že ta příroda okolo je krásná. 11 km po lesích a kotárech okolo Kocáby.
Neděle: průzkum bazénu. Ale ne v Podolí.
Plán: asi 15 km z okolí Chodova ke Zlíchovu, pra-starou Zbraslavskou silnicí do Chuchle a nějak oklikou zpět.
Po cestě: ufky ufík fňuk, už nemohu; šlapej, v Kunratickém parku bude margotka. A výsledek podle mapy.cz: 35 km :-))
Dřív tam v rohu bazénu tryskala voda. Tryská pořád nebo už se jim podařilo vodu zkrotit?!?
Ničehož nic jsme si nevšimli.
O pár chvil později a o pár metrů dále v chrampejští tryskaly prameny dva, menší a větší. To však zřejmě není to, na co se ptáš...
---
Jináč pro mě tento výlet byl součástí poznávání a popisu bývalé i současné výpadovky R 4 Strakonické a jejího nejbližšího okolí. Už pár let sbírám podklady o proměnách úseku ze Zlíchova cca po Dobříš. [Hrome, takové tajemství, a už jsem je prokecl!] Snažil jsem se pořizovat fotodokumentaci, ale kvůli ostrému slunci nestojí nedělní obrázky za nic.
Úsek Zlíchov - Chuchle je velice zajímavý tím, že se tam roky a staletí po levém břehu Vltavy vůbec nedalo projít, páč skály spadaly až k Vltavě. Teprve Francouzi při obléhání Prahy tam ve skále vylámali první cestu.
Kdysi jsem v nějakém historickém románu od Kožíka tuším (taky pěknej komouš) četl, jak Karel IV. furt jezdil na hrob svojí matky ve Zbraslavském klášteru. By mě tedy zajímalo, kudy to tam z Hradu bral... přes Slivenec...?
Ona ta místa okolo R 4 a jejich historie jsou, jak se mi ukazuje, velice zajímavá. Ať už jsou to známé (snad?) Andělské schody; či bývalá dopravní situace na Zlíchově s mostem přes železnici; vznik čtvrtě Barrandov a její místopis včetně tajemného potrubí z Čertovy strouhy v Malé Chuchli... Dokonce jsem našel hned DVA romány, které se odehrávají na Baních při stavbě R 4. A že Most Inteligence jsou mosty dva, to asi víš!?!
Tak skály až k řece bývávávaly i na protějším břehu Vltavy. V Braníku se lámal kámen ještě poměrně nedávno.
Kdo z dnešní omladiny zná ještě Andělské schody :o)))
Existují vůbec ještě nebo zmizely v rámci přestaveb silniční sítě?!?
> Tak skály až k řece bývávávaly i na protějším břehu Vltavy.
To sice ano, ale přeci jen si myslím, že informace o nutnosti obcházet horem Vyšehradskou skálu před vybudováním Vyšehradského tunelu je relativně známá.
Mě jde primárně o tu (starou) Strakonickou, např. první "dálnice" u nás, trolejbusy pod Branickým mostem, apod. A myslím si, že informace o NEprůchodnosti mezi Zlíchovem a Chuchlí tak známá není.
>Andělské schody Existují vůbec ještě nebo zmizely v rámci přestaveb silniční sítě
Jejich podélná polovina byla v 80. letech místy využita pro R 4.
na andělské schody si moc dobře pamatuju, vždycky, když jsme jeli tímto směrem mi bylo v autě špatně :-) část té původní silnice tam je a hupy na ní taky, ale naposledy jsem tam jela ze srazu z Brd a to už je taky asi 4 roky. letos by se to dalo zopakovat, kdybychom se z letošního srazu vraceli horem :-)
Na neděli byla předpověď nejlepší. Teplota přijatelná a vítr trochu polevil. V sobotu moc fučelo a dnes prší. Tak jsem vyjela v neděli a nelitovala, celý den azúro, teplota konstamtmí kolem 10 stupňů, nemusela jsem řešit oblíkání a svlíkání, dalo se jet celý den a bylo to akorát. Zvolila jsem okruh Vysočinou, přes hřeben u Bíteše do Svrateckého údolí,kolem Svratky do Nedvědice, nahoru k vyhlídce na Pernštejn, kolem zámku Mitrov a zpátky domů přes Bíteš. Pěkných 116km nahoru a dolů prosluněnou, byť stále ještě předjarní, Vysočinou.
Nedvědice, Pernštejn, Mitrov
Doprava Chroustovské údolí (Bobrava), doleva Mariánské údolí (Bílá voa) - z Údolí Bobravy jsem vyjížděla Mariánským údolím a nahoru k Bíteši.
Údolí Bobrůvky s pěší lávkou v Podmitrově.
Potok Halda u Milešína.
Trochu kultůry. Zeď sládků v pivovaře a muzeu v Kostelci nad Černými lesy. Cíle dosaženo samozřejmě kolmo.
Dnes mělo být daleko horší počasí,než nakonec bylo. Vydal jsem se na prohlídku boleveckých rybníků u kterých jsem dlouho nebyl. První byl rybník Hádek,to je první rybník na Boleveckém potoce. Říká se mu také Strženka,podle stržené hráze,ten rybník byl obnoven po několika stoletích až v polovině toho minulého. Pak cesta vedla okruhem lesy a vesnicemi,až jsem přijel k velkému Boleveckému rybníku,který je na rybniční soustavě poslední a stále tam chybí asi metr vody,která se tam má v budoucnu dočerpávat z Berounky. Pak jsem objel stejné rybníky jako včera,nově jsem odbočil k Třemošenskému rybníku,po jehož hrázi vede silnice na Most. Za války se mu říkalo také Židovský. Pak jsem se vrátil na trasu a pokračoval domů. Krásná 25km projížďka jarní přírodou.
Ještě k tomu patří rybník Šídlovák,u kterého stávala ozdravovna,ve které jsem byl před 45 lety ve školce v přírodě. Tehdy to bylo daleko za městem,vezl nás tam autobus RTO a dnes se tam dojede jednoduše tramvají 4,která má nad rybníkem konečnou. Další fotografie je nezbytná zatočená lávka a poslední je rybník Senečák s hřištěm na vodní pólo.
Dneska byl modrý stoleček, docela nezvyklá barva, ale líbí se mi. Někoho v Ratíškovicích u Hodonína napadlo opravit starý stůl a vznikla zajímavá barevná kombinace.
U nás dnes byly všechny venkovní stolečky bílé od krupek. Chtěla jsem jít domů pěšky, ale počasí mě zastavilo. Nakonec jsem jela MHD a šermováním deštníkem jsem se aspoň částečně udržela v suchu.
Nicméně, když jsem vystoupila z autobusu na chodník, tak mě nejdřív jeden a posléze druhý řidič motorového vozidla ohodil sprškou z louže.
Dom jsem přišla mokrá, nikoliv deštěm, ale provozem:-))
Když jedete, na kole nebo autem, myslete na lidi na chodníku.
Děkuji.
To si vyrazil na cestu kolem světa nebo si vezeš "celej svůj dům"?!?
Jedu z Břeclavi na Nordkapp, nebo si to aspoň myslím. Kdo ví kam dojedu.
Tak to bude práce celkem velké a "výkonné" komunity kolem dětské organizace Junák, kolem skautů. Ale ty Ratíškovice se vůbec tak nějak vymykají z okolních obcí. Rozhodně je to lidma :-D
Tohle bude taky nějaká podobná akce, zalomil jsem v Otrokovicích do Decathlonu, všechno je to tady u cyklostezky humus posprejovaný, ale jeden jedinný panel plotu se tak nějak povedl. Sháním nový stojánek, ten se mi ulomil už první den.
Hlinikova slitina...
Ten řez vypadá normálně pórovitý, německý šit made in china.
Doporučuji aby sis pořídil stojánek, který je opravdu spolehlivý :-)
Se snažím představit, jak to sebou vozíš :)
Ta fotka je z netu, není moje. Já vozím dvojdílnou tyč z duralových lyžařských hůlek. Nic to neváží a co se týče stability i odolnosti, je to o třídu lepší, než stojánek. Když zatáhnu ruční brzdu a zafixuju řidítka, nehne s tím ani vichr z hor.
https://www.kilometry.cz/komponenty-brzd-pro...
Kup někde teleskopickou trekovou hůlku a máš vyřešeno :-)
Vyřešené. Ještě seženu ten balón, aby měl Pepíček jízlivou radost.
Hustýýý :o)))
Teď by mě ještě zajímalo, jak ten trám vezeš :o)))
To je jednoduché.. jako pušku.. já jsem tak vozil místo pušky na akce hůl, když jsem od zad nemohl chodit. Na obrázku hůl přichycena pouze demonstračně, nikoli bezstratně i řemínkem, který je smotán okolo chránítka v přepravní poloze. :) :)
Tohle mě napadlo také, ale ten trámek má poněkud větší průměr a to už by se o něj drbalo stehnem při šlapání.
já takhle vozím pušku a nedrbu se :) Tak se i ten trámek dá :)
To má ta puška opravdu rozměry toho trámku?!?
do šířky včetně vyčuhující kliky jo. Jinak je neskladnější a rozměrnější jak ten trámek.. a nesmí se omlátit....
Dnes bylo dopoledne krásně,ovšem dopoledne jsem strávil na úřadě práce,mezi ukrajinsky psanými cedulemi a šipkami. Odpoledne už bylo zataženo a foukal vítr. Byl jsem se projet,abych se z té ranní návštěvy vzpamatoval. Trasa vedla lesem,kousek po dětské naučné stezce a kolem rybníků. Nakonec z toho bylo 20km. Cestou domů už začínalo poprchávat. A zase jsem si přivezl domů klíště...
Já dneska daleko nedojel. Snad půl hodiny jsem stál na hrázi Opatovického rybníka a pozoroval zásnubní tanečky několika párů potápek roháčů. Krásná podívaná, blbej aparát na focení:). Tak jsem dojel jen na Spálenou Borkovnu, kde asi dva týdny zpátky zase pokročili s rejpáním toho našeho bahnitýho zlata,a zjistil jsem, že se tam asi pokoušejí...těžko říct o co:). Prostě do kdysi vytěžené plochy navezli skrývku z toho, co těžili teď (nic divnýho, vozí se sem zpátky i použitá rašelina z lázní) takovým způsobem, že vytvořili velmi zajímavou "hráz". Těžko říct, jestli je v tom nějaký hlubší smysl, každopádně to nabízí na tu plochu zase trochu jiný pohled. Došel jsem, kam to šlo, jestli je pochůzná i ta suchá tráva za tím posledním keřem, to už jsem radši nezkoušel:).
Dnes byla múza přistižena při činu, kéž by inspirovala ostatní (kousek před Kroměříží nebo Kroměřížem).
Nezapomenutelný "diskuzní" pořady dávala ČT začátkem devadesátek, jmenovaly se Studio Kroměříž. Rozumíte tomu někdo? :-))) : https://www.youtube.com/watch?v=AB1pEGQrwcg
Jo to byly úžasné pořady. Já takhle vzpomínám na poslední Síto
https://www.youtube.com/watch?v=JQ3T89zXG_s&...
A pokaždý to ve finiši vygradovalo strašnou hádanicí, esi si dobře vzpomínám. Na tu jsem vždycky čekal. :-))
Podstatné ale zůstává, je to TA Kroměříž, nebo TEN Kroměříž? Ví to tady někdo?
Když nevíš, zeptej se strýčka Gůgla - je to TA Kroměříž
https://cs.wiktionary.org/wiki/Krom%C4%9B%C5%99...
Dnešní 20km projížďka lesem vedla místy,kde se teď v poslední době těžilo dřevo a těžkou technikou se rozjezdily cesty. Takhle pěkně to lesáci opravují...
Mám dilema.
Poslat či neposlat?
Je tu už dostatečně průkazné, že autista předepsaný odstup nedodržel? Nebo se z toho stejně vykecá a nestojí to za tu práci? :-(
Zkus a pak poreferuj, jak to dopadlo.
No zatím jsem přemýšlel, že by bylo dobré zjistit si šířku silnice v tom místě a šířku tohohle typu auta... a ideálně to formulovat tak, že ani matematicky nevychází, že by se tam motorista mohl vejít, aniž by ohrozil buď cyklistu nebo protijedoucí auto.
A to tomu řidiči muselo být na první pohled jasné, přesto ani neubral plyn...
Dá se někde najíť přesná šířka silnice? Mapy.cz umí měřit jenom s rozlišením na metry a jestli je šířka 5 nebo 6 metrů je v tomhle dost rozdíl...
Je to tohle místo https://mapy.cz/s/gakonofonu
Furt mi není jasný, jak tě ohrozil.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ohrožení
Při ohrožení dochází ke změně bezpečného stavu vlivem vnějšího či vnitřního nebezpečí na nový stav, ve kterém hrozí změna současného stavu do nového. Stav skutečného či domnělého ohrožení je u živých organismů často impulsem ke snaze tento stav či pocit eliminovat, či se mu přizpůsobit tak, aby se zajistilo přežití jedince, případně potomstva.
Ohrožení může být jak skutečné, fyzické ohrožující samotnou existenci bytí, tak i pouze teoretické, domnělé, které pouze vyvolává pocit strachu a neohrožuje přímo jedince, ale narušuje jeho psychickou pohodu.
Nebýt nesmyslné "stopadesátky", nebylo by si nač stěžovat.
Ono to není tak, že se jako prasata chovají pouze někteří řidiči. Jako prasata se chovají i někteří cyklisté (a není jich málo). Co dnes prováděly na silnicích kolem Křivoklátu skupinky zdivočelých cyklistů s dětmi bylo mnohdy na hraně nehody. Tihle dva byli asi nejslušnější - jeli jen vedle sebe do půlky silnice a ten vlevo měl pravo-levou amplitudu snad tři metry. Všimni si slušného protijedoucího řidiče, který jel téměř v pankejtu.
Pokud někomu "domnělé ohrožení vyvolá pocit strachu a naruší mu psychickou pohodu" měl by zvážit jízdu mezi ostatními účastníky silničního provozu.
Proboha to na sebe budeme práskat, že mě někdo předjel jen s metrovým odstupem?
Asi ti vůbec nerozumím.
Jakože kvůli tomu, že tobě se nelíbilo chování cyklistů u Křivoklátu, tak je v pořádku jinde cyklisty téměř lízat zrcátkem? To je zase argument jako "a vy bijete černochy..."
Takže tvoje rada je: dokud tě někdo nesrazí, nestěžovat si, nechat si vše líbit, držet hubu a krok. A až tě jednou srazí... no pak už asi nic, viď? ;-)
Nedodržel odstup 1,5 metru.
Nekupoval si auto aby se plazil za nějakým cyklounem. A když holt jede auto proti, nějak se tam musí nacpat. To je přeci jasné a je to vlastně neomluvitelné, protože za to se není vůbec nutné omlouvat.
Dneska mi vyšla volná sobota, tak jsem toho využila a odpoledne jsem testla ještě druhé sedlo. Dalo to příjemných 31,5 km (za 3 hodinky hrubého času), což je vzhledem k tomu, že se teprve vliv lázní začíná na těle projevovat, tak akorát.
A protože cesta má mít cíl, já jsem měla hned dva a k tomu se přidal ještě jeden nečekaný bonus:
- testované sedlo - tohle bych měla mít podle oměřené zadnice, ale rozhodla jsem se pro užší
- na Ladronce se objevilo "umění" - dílo sochaře Michala Gabriela je zhotoveno z ocelových plátů. Ty tvoří vrstvy, které zajímavým způsobem odráží světlo.
- i tohle je Praha - Stodůlky
První cíl = památník Vlasovcům, teda vlastně "Pomník pražského povstání a pamětní deska ROA" v Řeporyjích.
Chvilku mi trvalo, než jsem pochopila, že "TO" je ta kovová "tyč" (na fotce vlevo, vpravo je opravdu lampa). Až pak jsem uviděla i tančík na vrcholku.
Autorem tanku je mistr japonských miniatur Uko Ješita?
:)
Cituji: "...Zakládem památníku je nerezová pamětní deska v severní části Řeporyjského náměstí. Součástí památníku je také umělecké dílo vytvořené autorem, který si nepřál být jmenován, ale dle všeho je jím sochař David Černý..."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pomn%C3%ADk_Rusk...
Takže se opravuji - "TO" je hlavně ta pamětní deska, "umělecké dílo" je taková "třešnička na dortu" :o)))
Ten David Černý by mi k tomu ale seděl. Je to orpavdu ftipné.
Druhý cíl = bývalý tunel pro malodrážku v bývalém lomu Požáry. Trať sloužila k dopravě těženého vápence z lomu k železnici Praha-Rudná.
Tunel a jeho okolí láká k bližšímu prozkoumání, ale sama jsem si netroufala pouštět se do "dobrodružství" dál od kola.
I proto, že okolí neslo známky pobytu bezdomovců a jejich kruhy se sama neodvažuji rušit.
Bonus = bývalý skanzen Řepora
Jen tak náhodně jsem k němu zajela a zjistila jsem, že ač je brána zamčená řetězem, vedle ní je vyvalené pole plotu a dalo se vejít dovnitř. Konečně se mi splnilo přání a "navštívila" jsem Řeporu. Tedy to, co z ní po několika požárech zbylo.
Je tu i kostel se hřbitovem - z toho ale opravdu zbylo jen několik improvizovaných hrobů
Ten byl dokonce vymalovaný a byla zde i dřevěná podlaha
Řepora byl zajímavej projekt a bývalo to tam docela pěkný (co tak pamatuju). Na to že tam historicky bývala solidní skládka (k jejímuž objevení netřeba hrabat hluboko).
Ale bez dlouhodobý údržby a hlavně dozoru něco takovýho takhle blízko MHD nemá šanci přežít dlouho.
A tady už to zjevně dávno ztratilo směr...
Návštěvníci sem sice chodili, ale hlavně to živili filmaři, kteří si to tady pronajímali.
Postupně ale zájem opadával, až Řeporu zavřeli a pak tu hořelo a pak tu zase hořelo a teď už to ani nikdo nehlídá...
Ano, je to škoda, bylo to velmi pěkně udělané. Bohužel se mi nepodařilo dostat se sem v době, kdy to tu žilo.
Já tam svýho času jezdil vystupovat a popravdě, nevím jestli bych to nazval "žilo", mě vždycky přišlo že to spíš živořilo. Ale možná jsem taky nezažil tu vrcholnou éru...
Vystupovat? (udělám výjimku jen s jedním otazníkem :o)))
Tak to bys mi mohl říct, kdeže bylo údajné "popraviště" či úmrlčí vrch. Někde jsem to viděla na nějaké mapce, ale dneska jsem to nedokázala identifikvoat.
To už si nepamatuji. Jeden čas visely na plotě cedule s informacemi, podepsané provozovatelem, ale ty už odvál čas.
Když ho před dvěma lety odhalili, ruská ambasáda se mohla vzteknout. A ke všemu jim včera přejmenovali kus Korunovační. Tak jim treba! :-)))
Právě proto jsem si tam rychle zajela, než někoho napadne dát to pryč.
Synek to fotil právě těsně po odhalení a mám dojem, že ta helma na tanku nebyla, dali ji tam dodatečně? Nechce se mi tu fotku hledat.
S tou helmu je to tak od začátku
Pro zájemce - tady je vše https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20220423_Za...
Já teda některá díla Černého nějak nechápu - jako třeba tohle. Nicméně beru to tak, že jsem asi ještě nedorost, takže možná časem...
Z mýho pohledu potřebuju, aby ten pomník byl jasně srozumitelný, ať ho už vytvořil kdokoliv. Namátkou třeba ty hodiny v Brně ve tvaru falického symbolu - podle mě autor tím jasně chtěl říct, co si myslí o Brňanech.
(zátiší na poslední fotce je úžasné a má vysokou vypovídající hodnotu :-) )
Hezké. Děti daly poctivých čtyřicet Mikešovým krajem a vnuk navrch několik koleček na na pump trailu.
A navíc, už bych šla spát až bych brečela, ale ti dva aplégři furt ve svém pokojíčku řádí jak černá ruka.
Před chvíli jsem na ně vlítla, že už mám toho dost. Vysvětlili mi, že táta a teta říkali, že když jsem opravdu rozčilená a jde do tuhého, tak mluvím slovensky.
Jen jsem čuměla. Vůbec jsem to netušila:-))
Dnes proti všem.. teda hlavně proti větru zejména do kopce Pošembeřím na kole s fixním převodem 52/20. Blbej nápad :)
Sakra ale ta první fotka... co je to za krasavce?
:)
Velocipedus Něsměrtnyj Dynamičnyj
Nenene, já měl na mysli ty dva krasavce, u kterých to kolo stojí:).
To jsou duby u památníčku v místech, kde se narodil král Ječmínek. Chybí tam už jenom ta pípa. :-) https://sigrosada.webnode.cz/news/vylet-s...
Tak zase dneska
skládací Eska
byla tak hezká.
:-)
Včera jsem si dal tohle:
https://www.alltrails.com/explore/map/bbs-2019...
Aktualizovaná verze s nějakými kosmetickými úpravami, co se jela přesně:
https://mapy.cz/s/mahokufepe
Je tam ale krásně vidět, co udělají mapy.cz při téhle vzdálenosti s výškovým profilem - vlastně tam kopce ani nejsou. (Pochopitelně i při kratší, jen úměrně méně.)
Na prvním odkazu je profil i nastoupané metry tak, jak to bylo opravdu cítit.
K tomu nějaké zablouděni a taky příjezd od Prostějova na start a večer zpátky, takže celkem 344 km.
Na neodpruženém lehokole vážícím bez nákladu 20 kg.
Plánovanou cestu na sraz mám jet na těžším a odpruženém, ale tak snad ověřeno, že by to ještě šlo.
Dobré psát to do plného tématu, aspoň si toho nikdo moc nevšimne a nebude žádná zbytečná diskuse :-)