Jedu každý den včasně ráno "moji trasu" - osamělejší okresní cesty, asfalt, asi 25% z toho stoupání i na 3 nejnižší převod, celkem ca. 20 - 35 km podle nálady, počasí a času v průměru 26km/h. Zajímali by mě názory nejen starších jako já (62 let) ale i ostatních na jejich průměry při podobném denním "švihu" a stáří ?
PS. Cross 28" s LX nebo MTB 26" s Acera/Alivio
OPRAVA NADPISU:
Průměrná rychlost "švihu" momentálně ca. 26km/h a 62 le
Těžko tady najdeš někoho staršího, oficiálně jsem tady nejstarší asi já. A o pravidelným AVG jakej uvádíš, se mi i před třemi lety, než mi to přestalo jezdit, mohlo jenom zdát. Dělal jsem ho občas na horáku jenom na trase Liberec - Hrádek nad Nisou, což je cca 28 km vesměs po asfaltu a po proudu Nisy. Zpátky jsem jel vždycky dýl.
Je to pekny, ale myslim ze kdyz se jezdi pravidelne, tak to neni problem takto zajet, taky proto ze to je kratka vzdalenost.
To je dost dobrý, ale ta vzdálenost je krátká, není moc vypovídající. Jinak já jsem před pár lety jezdil taky kolem 26 km/h při vzdálenosti kolem 50 km. Teď (je mi 39 a to se mi zdá dost brzo) se prakticky nedostanu přes průměr 19, a to najezdím 4000 km ročně. Nechápu, snad ještě nejsem tak starý, tak proč to nejde jako dřív? A navíc jsem pořád unavený.
Vzhledem k věku to je docela slušný. Zajímalo by mě, zda to jedeš stejně rychle na krosu i na MTB.
Kupodivu je to jak na crosu tak na MTB přibližně stejné. Pro zajímavost jen ještě dodám, že ráno je to tak trochu rozcvička, kdy jedu na rychlost. Odpoledne, večer pak většinou "normální" jízda kolem 40-70 km v různých terénech - avšak většinou kopce - Česko-Bavorský les, průměr kolem 22-25 dle převýšení. (Jsem na volné noze, takže se mohu sportu věnovavat dost intenzivě, při pevném zaměstnání by to asi nešlo.)
Mám taky takovou zkušenost, tj. že na crossu i na MTB je ta rychlost srovnatelná. Tady se často objevují názory, že MTB je oproti crossu výrazně pomalejší na jízdu po silnici apod. V podstatě jde o to, že na přemístění cyklisty a kola na určitou vzdálenost je nutno vykonat určitou práci. Pokud je ta práce v obou případech stejná (cyklista vyvine zhruba stejné úsilí), hmotnost(kolo + cyklista) je v obou případech taky zhruba, valivý odpor při obdobných pláštích je srovnatelný, musí být i ujetá vzdálenost za čas zhruba stejná (tedy i rychlost).
BTW není třeba se omlouvat, že můžeš na kole jezdit kdy se ti zlíbí :-))
je to veľmi pekná rýchlosť, po 50 srdce chce, ale telo odmieta,dych sa kráti a kyslík ubúda, jedine čo pribúda je hmota, po 60 neviem za pár sa to dozviem.
Je to skvělý výkon, to bezpochyby. Ono to asi nebude v tom věku, naopak, dokazuješ, že máš velmi dobrou kondici.
(nedávno jsem jel šedesát km (Říčany - Sázava a zpět) a snažil jsem se pořád držet rychlost nad třicet. Na týhle trase není moc kopců, šlo to - druhý den mě ale pořádně bolelo nad kolenama, skoro jsem nemoh chodit :-).