Tak si dneska jedu do práce a cestou si říkám, že se mi ten stroj nějak vlní. Říkám si, asi píchlá guma, snad na tom měkkým dojedu.
No a dojel jsem. Jenže když jsem milou tříkolku zvedl abych jí pronesl dveřmi, vysypala se na mě podložka pružiny zadního tlumiče. Asi se povolil a vytočil, nandám to posléze. Pronesu dveřma, posbírám díly a když jsem jí chtěl zvednout a odtlačit na místo, zadní kolo zůstalo na zemi!
Původně jsem si myslel, že jsem přetrhl pístnici, sice mi to přišlo jako blbost, je přeci namáhaná tlakem a ne tahem, ale co jíného se mohlo stát? No co se mohlo stát: vyšroubovalo se to oko na konci! Domů jsem dojel s koulí hadrů místo tlumiče a docela obdivuju všechny co jezdí na neodpružených strojích, tolik tvrdých kopanců do zad nepamatuju za zbytek svých kilometrů (a to jsem jel pomaloučku, poiánko a po asfaltu).
Tlumič jsem nakonec úspěšně zbastlil zpátky dokupy, ale preventivně asi začnu shánět náhradu...
Dnes to stálo za prd. Dojel jsem na konec ulice a k větru se přidal déšť. Foukalo snad ze všech stran, aby to vždy bylo na starý plečce proti větru dešti a do kopce. Otravných 35 km (neměl jsem morální sílu ject někam dál), potkal jsem jednoho podobného zoufalce, který ale krásně nadával :)
NJN, to je ta nevýhoda leháčů. Na zábradlí máme tlumiče v kolenách...
Dnes jsem jela otestovat nové páky na Favoritce Růžence. Dostala jsem v létě k narozeninám duály Tourney 3x7, chodí to i na 3x6. 7.(nejmenší) pastorek je vyblokovaný dorazem, ale tam stejně při řazení ani nedojdu, to už je na mě moc těžký převod. Dnes jsem to testovala na 30 kilometrech po rovině i v kopcích a řadí to přes všechny tři talíře i přes šestikolečko bezchybně. Přesmyk i přehazovačka jsou taky Tourney.
Být na tvém místě, koupím nový představec i řidítka. Jestli se jedná o origoš totalitní výrobky, obojí rádo praskalo. Když ti zůstane v ruce půlka řidítek, je to celkem lahůdka.
Jak představec, tak řidítka už mě vozí spolehlivě 27 tisíc kilometrů a budou vozit dál. Se vo to nesmíš opírat jak o madla, máš špatné návyky mládí a chováš se k tomu jak hulvát, hlavně když si zadupeš... S lehkou rukou se jezdí, to je prostě zvyk z koní. Dřív by mně ubrněly ruce, než by ta řidítka praskla.
To jsou opravdu ty původní úzké berany, co se na Favouše dávaly? Já se minulý rok svezl na origo Favoušovi a v první chvíli jsem se nemohl udržet na stezce. Byla asi 2m široká. Až jsem si říkal, jak jsem na nich mohl před mnoha lety lítat z kopce přes 70km/h .
Tohle jsou 38cm (střed-střed). Mám ještě uzší, viz. foto. Uvažovala jsem i o nich, ale nechala jsem ty, na které jsem už zvyklá.
Kroska níže má taky favorití berany. Jsou nasazené (s příslušnou redukcí) do a-head představce. Berany na krosce jsou z těch favoritích nejširší: střed-střed 39cm. Dělaly se různé šířky, ty uzoučké jsou prý pro dráhu, ale na běžné stroje se dávaly jaké zrovna byly ve skladě, někdy i ty roztomile uzoučké.
Na spešlovi mám berany střed-střed 40cm a u těch už to cítím, že by mohly být uzší. Je celkem logické, ža když dnes dávají pro dospělé chlapy s průměrnou výškou 180cm berany kolem 42cm střed-střed, že mi taková šířka (při 165cm výšky) nebude vyhovovat.
Dneska jeste pesi vylet ze Vsenor pres Jiloviste a na Zbraslav.na Jilovisti uzasna cukarna a pekarna,horky chleba me na zadech hral celou cestu.zitra uz kolo.
Na Jílovišti je přece cukrárna Stáňa (nebo jak se jmenuje), co mají potomci majitelů U myšáka, ne?!?
Jo to je ona.nechtela jsem jmenovat,aby nekdo nemyslel,ze jim delam reklamu :-) venkovsky chleba je vyborny
Velký výlet k moravskému moři a na rozhlednu U křížku jsem si udělala ve středu na mé "dámské krosce" - 111km
Včera i dnes to šlo. Jak jinak, než staromilsky.
Dneska prvnich vic jak 50km,sice trochu foukalo,ale slunicko hralo.cyklisticky zazitek.zastavila a pozadala mne jedna cyklistka,jestli nemam navic papirove kapesnicky.rekla jsem ji,ze jo,ale spis smrkam do rukavic,vim je to hnusne,ale pohodlnejsi.pry to neumi.takze jsem vytahla balicek a venovala ji ho :-)
Umění odfrknout si za jízdy tak, aby to neskončilo na vlastním ksichtě, nebo rameni je znakem pokročilého (pokročilé) velocipedisty (velocipedistky) :)
Je to teda také hnusný, ale naučila jsem se za jízdy "odsmrknout". Neustále lovit kapesníček nebo zastavovat, to byl děs. Navíc jak se rozjedu, tak mi začne téct z nosu.
Ale kapesníčky sebou vozím - vždycky minimálně 2 balíčky. A když to jde, tak je používám.
Celý podzim od srazu a půl zimy jsem na střídačku promarodil a proflákal. Takže kila šla hodně moc nahoru a dost jsem zlenivěl.
Dneska to konečně vyšlo a tak jsem letos poprve vyjel. Napadlo mě to vzít proti toku Labe a přes Kuks se vysápat na Zvičinu, jenže jsem vyjel krapet dýl, protože tady docela slušně mrzlo a ve stínu led vydržel celý den a nevzal jsem si světlo, takže by to bylo velké riziko a zbytečný stres. No a když jsem celkem spokojeně dojel do Jaroměře, tak tam mi došlo, že docela dost fouká a zpátky to mám celou cestu proti větru. Rozhodnutí bylo snadné v Kuksu okouknutí předjarní zahrady, lehká svačina a zpátky.
Rozhodnutí bylo správné, protože po víc než 4 měsících úspěšného tloustnutí jet 35 km proti docela silnému větru bylo opravdu akorát a byl jsem rád, že jsem za 2 hodiny dojel domů.
Ale bylo to bezva a určitě si to brzo zopakuji a doufám, že vyjde i ta Zvičina :-)
Ať jedu (jdu) kam jedu, mám s sebou blikačku smart 307 R a čelovku.
V batohu tu "váhu" nepoznám a hodí se nejen při zatmění
Blikačky mám na kole taky, ale na to se mimo nasvícené město nedá. Světlo běžně vozím i v létě když jedu někam dál, ale naposledy jsem jel na konci září, takže bylo sundané, baterie jsem dal nabít aby bylo zase vše připravené, jen se vloudila chybička a světlo nebylo přibalené. Naštěstí, asi bych se krapet trápil než bych dojel :-)
Víc jak 10 dní jsem bojovala s chřipkovou virózou, tak jsem se nechtěla ještě moc přemáhat a zajela jsem se včera "vylouhovat" do Aquacentra do Berouna. Do bublin a do páry.
Ještě nemám dálniční známku, tak jsem to vzala pěkně "po starý" přes Rudnou a Loděnici - to byla krásná nostalgie...
A třešničkou na dortu byla zastávka u "Pravoslavného monastýru sv. Václava a Ludmily" v Loděnici.
Vždycky jsem tuhle budovu okukovala z dálnice a teď jsem měla možnost vidět ji z blízka. Teda od brány - vstup je zakázaný, jde o soukromý objekt. A i když nikde nikdo nehlídal, zákaz jsem respektovala.
Rozsáhlou novorenesanční vilu, označovanou jako zámek Vinice, si nechal postavit v roce 1873 pražský hoteliér Antonín Cífka, který v okolí založil vinice a vznikl zde první tenisový kurt v Čechách.
Za dob socialismu a po revoluci vila chátrala a chátrala. Nedávno ale získala nového majitele, který ji celou zrekonstruoval a upravil na pravoslavný klášter sv. Václava a Ludmily. Pravidelně se tu slouží mše, ale jak píšu výše - objekt je nepřístupný a mše nejsou určeny pro veřejnost.
Ale i od brány stojí pohled na nádherně zrekonstruovaný objekt za to.
Dneska už jsem vytáhla kolo - potřebovala jsem otestovat nějaké úpravy, tak jsem brousila jen kolem baráku. Ale dobrých 20 km jsem nakroužila.
No. To člověk furt špekuluje, jestli je to bezohledné, lézt bez roušky do MHD, a jestli by si to tedy neměl v buse ohleduplně nasadit...
A tu máš, čerte, kropáč: šup s chřipajznou do bazénu!?!
Asi tuším, kdo by mohl být novým majitelem ..
Ty nemáš dálniční známku? Tobě nejde internet? :-)
Letos jsem si ještě dálniční známku nekoupila. Zatím ji nutně nepotřebuji. Ale už ji budu muset koupit.
Do toho Berouna jsem si ale cestu po "staré" docela užila. Byla to úžasná nostalgie - přes Rudnou, serpentýny do Loděnice... Zvlášť když ta silnice byla skoro prázdná.
Ostatně docela ráda sjedu kolikrát z dálnice a jedu "po staré". Hned si člověk tu cestu užije jinak než jen s nohou na plynu.
Ján rozumím cestě mimo dálnici, také ji často užívám.
Ale tys to napsala tak, že si ještě nestihla si známku koupit, proto si jela po staré. Proto ta zmínka o internetu, protože ke koupi ti bohatě stačí 5 minut opři pití ranní kávy před odjezdem.
Nevim jestli to víš, ale známka už není na kalendářní rok, ale platí 365 dní ode dne koupě, resp. označení začátku platnosti, takže je úplně jedno kdy ji koupíš :-)
Právě že to není jedno, ne? Když ji koupí později, bude jí platit déle.
Konečně po více dnech bez silného větru.
To mě, i přes jen pár stupňů nad nulou, vylákalo po ránu na krátkou projížďku. Konečně jsem "vychytal" rukavice, a i když jsem nejel přes dvě hodiny, byly ruce natolik v pohodě, že věřím v podobný komfort i při delší cestě.
Minulý týden jsem byl poprvé v sezóně na běžkách. Bylo to hrozné, nechtělo mi to celé dopoledne pořádně klouzat po rovině (než se zvedla teplota) a do kopce už vůbec ne. Srdce jsem měl v kopci pořád až v krku. Přijel jsem úplně orvaný. Tak jsem o weekendu trénoval na koloběžce a dneska jsem na kolobrndě i v práci. Ten odraz se tahá horním svalem na stehně kvadricepsem, který na kole tolik nepoužívám, kdežto na lyžích je to ten hlavní. Už je to trochu lepší. Odměnou mi byl nádherný výhled na osluněnou Prahu z hradeb Vyšehradu. PARÁDA!
Den nic moc, ale podvečer krásnej, 50 to dalo. Z větší části za tmy, ale furt lepší, než slibované víkendové plachtění ve větru.
Větrné, hodně větrné :-)
Udělal jsem ji projížďkové kolečko polabím při kterém jsem se podíval na nový most přes Labe ve Valech, docela se jim povedl.
Ale ten vítr, ten mi dal zabrat. V otevřené krajině proti větru dalo hodně zabrat jet rychlostí 8, ale pak občas přišel úsek po větru kde, bylo možné jen s volným protáčením klik jet třeba 35.
Starý most před zbouráním a provizorní lávka
I po té provizorní jsem se také projel :-)
Dnes bez kol. S těmi by to v tom vichru snad ani nešlo.
Mraky popadaných stromů v lesích. A ty stojící se pořád klátily a motaly a kvedlaly, ohýbaly a nakláněly. Až jsem si říkal, jestli je rozumné tam chodit.
A již podruhé se mi potvrdila zajímavá věc. O obyčejných výletech. Když výjimečně nevím pořádně kam, nebo nemám čas připravit trasu, a vyrazíme jen tak na úplně obyčejná místa bez jakýchkoli očekávání. Tak že to jsou nakonec nečekaně hezké výlety, na které se i rádo vzpomíná...
Dnes, v neděli, fukejř a zima. Počasí, že by cyklistu ven nevyhnal. Jenže za pár týdnů přijde jaro. A ono se zeptá, mrška, ne že ne. Takže hups na skládačku alespoň na dvě hodinky před obědem, do pražských párků a leso párků. Ulovit nějakého toho Endora, případně Huckleberryho.
Po většinu doby kvůli větru na nejlehčí převod. Nejlehčí z obou, co na skládačce mám :-)
To by mě zajímalo, jestli ten chytrolín, co vymyslel tuto dopravní úpravu, by tu značku pochopil při jízdě na kole, bez zastavení, kdyby tam jel poprvé.
To by mě zajímalo, jestli ten chytrolín, co vymyslel tuto dopravní úpravu, by měl odvahu v plném provozu vrhnout se na kole do křižovatky podle této na hlavu padlé značky.
To ale vůbec nejsou špatně zobrazené obě možnosti jak na kole přejet přes křižovatku.
Řekl bych, že docela povedené, zvlášť pro cizího kdo to tam moc nezná.
Ale jo, ono je docela možné, že chyba je na mojí straně a spočívá v mojí mentální nedostatečnosti.
Ono jde vcelku o nic, ... ale když už jsem to tady nakousl, tak to rozmažu, co to jde ;-)
Přijel jsem ve směru, jak stojí na fotce Eska. Celou křižovatku jsem tak viděl jaksi téměř "z podhledu". Ze situace v křižovatce jsem nejsilněji vnímal bílé šrafování.
Že je za stromy a keři ukrytá další komunikace "K", o tom jsem neměl tušení. Natož, že je zakreslená na značce.
Rovněž mě nenapadlo, že na značce je zakreslený chodník. Prostě jsem se domníval, že veškeré čáry na značce znamenají jen silnici.
No a z toho mi vyšel chybný závěr. Že značka mě nutí nejprve vjet do protisměru do pruhu 1. A potom to přes bílé čáry střihnout pod auta v pruhu 2.
Takže? Jsem pako..?
EDIT:
Ne! Ta tenčí černá šipka na značce posílá cyklistu na chodník do kopce se zeleným zábradlím. Přitom ten chodník není označený jako cyklo.
Jo tak, silná černá šipka znamená na kole jet, zatímco slabá černá šipka znamená kolo vést?
A to mám rozluštit během okamžiku, kdy okolo té značky projíždím?
Nemohu jinak - musím trvat na tom, že tamější dopravní úprava je debilní.
;-)
Z té fotky nepoznám o jaké konkrétní místo jde, tak tam tu situaci nemůžu posoudit, já hodnotil jenem tu kresbu na značce a ta je podle mého dobře povedená a znázorňuje dvě možnosti pro cyklistu, buď jako chodec přejít po přechodu nebo jako vozidlo najet do provozu přes silnici.
V Praze po A22 jsem jel několikrát a určitě jsem ji z větší části přejel celou a nějak si nevybavuju, že bych měl někde nějaké potíže při přejezdu křižovatek. Je fakt, že dvakrát jsem jel v závěsu za MiBo a tak jsme v podstatě sledoval spíš jeho a jel podle něho a měl jsem co dělat abych ho uvisel a navíc to bylo v noci. A pak asi dvakrát přes den ve výrazném provozu a taky to šlo. Docela se mi ty pražské páteřní cyklotrasy líbí, jak jsou dělané a dobře značené.
Situaci můžeš posoudit přesně stejně, jako ji posoudí projíždějící cyklista. Vidíš na obrázku přesně totéž, co on po příjezdu ke křižovatce. Cyklista také nestuduje předem street view ze všech možných úhlů, ani letecký pohled na křižovatku.
No nic už, to je jedno.
Něco dost jiného je posuzovat situaci jen podle nějaké fotky a nebo toho co vidí člověk když na takové místo přijede. Z tvé fotky toho moc vidět není.
Dost pomůže letecký snímek.
Tady to máš s průjezdem.
https://youtu.be/s37l533oCsE?t=938
Skutečnost je řekl bych snazší, než to na značce vypadá...
Dík, pomohlo mi to najít na mapě. Znám mnohem horší místa, tohle je hodně jednoduchý přejezd hlavní silnice, běžné téčko s nádherným značením.
Cyklo po Praze jsou skutečně dobře dělané a značené.
"Cyklo po Praze jsou skutečně dobře dělané a značené."
S podobnými výroky bych byl dost opatrnej, znám pár míst "napřesdržku", ale tak třeba je to jinde ještě horší, co já vím...
nehodnotím každou uličku a každé místo, ale obecně co jsem měl možnost poznat a třeba i opakovaně projet. Ty hlavní tahy a průjezdy jsou dobře docela dobře dělané. někde by to určitě mohlo být lepší, ale není to zase až tak hrozné.
Jsou města kde se jim o nějaké značené cyklo může jen zdát a nebo to jsou jen slabé náznaky.
Třeba takové Pardubice na tom jsou myslím docela srovnatelné. Hradec Králové na tom není špatně, ale té úrovně nedosahuje. Zrovna tak Plzní jsou průjezdy docela dobré. Je řada měst kde to je docela bída.
V Praze sídlí Automat a v něm pan Vratislav Filler & co. Dlouhodobě komunikuje s Pražským Magistrátem a komentuje pražská cykloopatření. Výsledkem jsou patrně poměrně lepší opatření než jinde.
Kdysi dávno jsem byl v Praze na školení a bylo vhodné se přepravovat kolmo. Moc jsem ocenil mapu Prahou na kole, to byla fakt pomoc.
Jo, na to jsem zapomněl. Ta mapa je vskutku úžasná. Má seznam cyklouzavírek, eviduje typ povrchu ulice, což je v Praze důležité. Trasuje cestu i podle spádu a ztracených nastoupaných metrů. No a vyrobí ti tři trasy odstupňované podle tvých schopností a chuti jezdit mezi auty. Na rozdíl od mapy.cz nemá problém při individuální úpravě trasy provést trasu jednosměrkou v protisměru nebo po tramvajovém pruhu. Prostě mapa pro cyklisty. Skvělý produkt.
To si v sobotu do větru veme velocipedista svou historickou leštěnku a rozhodne se ject do jednoho pivovaru na jedno pivko.... jak tak dumá, co si dá, až dojede opírá se do prdálů proti větru a zdá se mu, že kolo tak nějak plave... a Voalá, ono neplave, ale řidítka poněkud drží pouze v ruce. Holt asi kyselina po pájení, nedokonale vypláchnutá, po těch 100 letech dokázala svý. Že bych tak zlepšil fyzickou přípravu nesoudím... Cesta dom prakticky bez řidítek, naštěstí po větru dost masakr. Oprava, tedy výměna.. cca 3 hodiny. Dnes 40 km zajíždění cestou necestou naprosto super. No a pivko nakonec. Zasloužený.
To jsi to kolo bez řídítek jen po větru vedl, nebo jsi to jel? Asi by se to blbě dalo nastavit kusem větve, ale pak by to byla ta jízda skoro bez řídítek.
jel, ono to drží poměrně slušně na tom středovym šroubu a brzdě... tak trochu tedy kormidluješ. Ale když jsi zvyklý bez držení, potřebuješ kormidlovat jen při prudších změnách směru. Provoz byl nulovej :)
Navštíven Domeček u nádraží Stařeč (u Třebíče).
Stále dost větrno, ale přece jen už se v poledne na sluníčku začíná oteplovat.
Krátká a docela příjemná projížďka po blízkém okolí při které se mi podařilo posbírat všech 1400 horobranních metrů v okolí. Za dalšími už budu muset přece jen dál.
Prosluněné,
po pár dnech, kdy se mraky se sluncem na obloze střídaly, to konečně po ránu vypadalo na "azůro". Za Satalicemi začalo vycházet slunce, a už na nebi zůstalo. Jen v Kersku neproniklo lesem, tak bylo trochu chladno. Na cestě zpět už docela hřálo, jen ke konci ho malinko "naředil" jemný opar.
No hlavně to na tom sluníčku úplně jinak jede. Tak nějak už skoro jarně.
No, ráno dokud bylo slunce nízko, tak nebyla jízda proti němu moc příjemná. Oblečení bylo také spíš zimní, (na teploměru jsem měl 4°). Jinak souhlas- cesta zpět už byla skoro jarní.
Dnes to sice trochu foukalo,ale u benzínové pumpy svítilo na teploměru 9 stupňů. Tak proběhla zkouška vyměněných převodů na nové hračce. V lese ale jsou všude rozježděné cesty od lesáků a rozřezané padlé stromy. Někde ještě přes tu cestu ležely. Dokonce jsem u jednoho takového stromu našel i jmelí. Projel jsem okolní vesnice,kolem Airparku a kolem Boleveckých rybníků. Ještě jsem se nakonec zajel podívat k Jezírku. Dohromady cca 30 km. Z baterky jsem nevyjel skoro nic. Po návratu ukazuje počítač,že v ECO režimu mi zbývá energie na 87km. Krásná projížďka.
Už to začíná být takové hezké předjarní, ráno zamrzlé kaluže a v poledne mohla jít jedna mikina dolů. Sluníčko, lehký větřík, suché pevné cesty a téměř žádný provoz, takřka ideál :-)
Udělal jsem si takové 100 km kolečko podhůřím Krkonoš a samozřejmě jsem si to jel vyříkat z očí do zbytku sněhu na vrcholu Zvičíny :-) Zpátky jsem se stavil v Hořicích na Gothardu, docela tam bylo dost lidí na procházce.
A jedno špatné zjištění, vypadá to, že mě ten blbej Kovid nejspíš dostal, dost trefené plíce, nic pěkného.
Mě loni přešel postcovidový kašlík až v Jáchymově.
Takže vřele doporučuji trošku horské cyklistiky :o)))
Vůbec z toho nemám radost a docela mě to štve, ale musím s tím něco dělat, musím to znovu rozdejchat. Jen mám obavu aby to netrvalo příliš dlouho.
Hele, ale teď vážně - k doktorovi a na plicní. A bez legrace. Nebyl by si první ani poslední, komu sednul covid na plíce a tohle se opravdu rozdejchat nedá.
Asi mi nic jiného nezbyde, už jsem přemýšlel, že se objednám.
Co všechno se dá objevit při prolízání podzemí pevnosti Josefov. Byla tam taková tma, že jsem jen matně tušil, co to fotím.
To jsi to projížděl na tom kole?
Ne, na tom kole se asi nejezdí a slouží k něčemu jinému. Dokud jsem fotku doma nevyvolal, netušil jsem, co jsem vlastně vyfotil.
Chodby jsou místy tak akorát na šířku řídítek. Jsou tam schody (to cyklistovi nevadí), ale je tam úplná tma. Musíš pěšky a s čelovkou.
Aby toho nebylo málo,ještě jedna smutná zpráva. Včera na následky zranění,která si způsobil pádem z jednoho ze svých vystavených letadel,ve věku 72 let zemřel Karel Tarantík, zakladatel a majitel Air Parku ve Zruči. Často jsem kolem jeho Air Parku jezdil,jel jsem kolem i při poslední jízdě. Byl to pán,pro kterého byla letadla vším. Kdysi po revoluci jsem s ním a jeho modelářským kroužkem byl na výletě v muzeu ve Kbelích,kam nás vezl kamarádův otec svým autobusem RTO. To zanícené vyprávění si pamatuji dodnes.
No tak tomu se říká pech!!!
Co s tím asi tak teď bude, měl někoho, kdo by se tomu dál věnoval?
Dneska jen krátká testovací jízda, ale zdá se, že to snad půjde.
Jen ještě musím vylaborovat sedlo. Už jsem si nechala oměřit kostičky, tak teď vybrat sedlo, aby mi sedlo.
Ne, tohle opravdu není GT.
Asi před měsícem jsem se tak nějak rozhodla, že už se prostě nebudu tahat s tím svým těžkým GT a koupím si něco lehčího.
No a taťka se překvapivě uvolil, že si můžu vzít to jeho, které za těch 20 let najelo cca 500 km a jinak viselo v kotelně na háku.
Tak jsem tam nechala přeházet řidítka, přidat nosič (prostě s batohem jezdit nemůžu), nechala jsem si svoji sedlovku a bylo.
Dneska jsem ještě zjistila, že jsou povolené dráty, tak to půjde ještě jednou do servisu.
Sice byla snaha vyladit posez stejný jako u GT, ale přece jenom je to trochu jiné, Tak snad si moje bederka a kyčle zvyknou.
Navíc chci ještě změnit sedlo. Tak testování bude pokračovat.
Zatím jsem to dneska vzala opravdu na lehko. Uvidím, až na to hodím svůj nesesér :o)))
"Ne, tohle opravdu není GT." No to vidím:)).
A fakt je to lehčí? Ve finále o kolik?
No, nevážila jsem to, jen co jsem poměřovala v ruce.
GT bez nosiče a sedlovky bylo pořád znatelně těžší než ten Author.
Jo a moje GT si zprovoznil taťka. Tak jsem na to zvědavá, jestli kolo zase pověsí na hák nebo na něj i sedne. Mrňata by ho ale mohla donutit i na to kolo sednout.
Teď se přes den jezdí dobře, nemrzne, teplota, byť nižší, po celý den konstantní a není potřeba řešit oděvní termoregulaci. V čem vyjedu, v tom celý den jedu. Stačí krabička cukroví do kapsy a termosky s teplým čajem a kafem do košíků na kole.
V neděli jsem musela vyjet až po deváté, ráno bylo zamrzlo a ještě na první pauze byl nahoře v lese sníh. Přes den většinou svítilo sluníčko, před větrem jsem se schovala mezi kopci a byla z toho další letošní stovka na Tišnovsku.
Cílem byla rozhledna Klucanina na stejnojmenném kopci nad Tišnovem, Tišnovské Stonehenge a šiběniční vrch s novodobou kaplí Smíření.
Dneska to bylo zase hodně zmrzlý jako už několik dní. Po nedělní zmrzlé zkušenosti z Vysočiny se mi do kopců moc nechtělo, tak jsem si k dnešní projížďce zvolil naši Polabskou nížinu. Dobře jsem udělal, dokonce i velká slepá ramena Labe jsou dobře zarzlá v celé šířce.
Oblékl jsem se do zimy, ale po první krátké pauze a vychladnutí jsem zjistil, že bude lepší se nikde moc nezdržovat a pořádně zabírat do pedálů :-) Takže jsem zkrátil na minimum i jídelní pauzu a a po 95 km jsem byl doma téměř o hodinu dřív než jsem původně počítal :-)
Zasněžené,
ale sněhu nebylo tolik, aby příliš brzdil. Snažil jsem si užít "malování" tří stop, a tak jsem si vybíral cestu, kudy šlo, nebo jelo, co nejmíň lidí. Na hlavní cesty jsem raději nelezl, tak to bylo jen okolo komína, na vyblbnutí se. Zábavných pár kilometrů.
Jezdila jsem dnes autem a par odvazlivcu na kole jsem potkala. Nezavidela jsem jim. Byli pekne omrzli a misty to slusne prokluzovalo.
Od včerejška je ve Fatě Morganě výstava orchidejí, tak jsem si řekl hochu, máš to za korunu, vydej se. Nu, vydal jsem se. Před skleníkem fronta jak za socíku na maso. Čekal jsem v ní čistou hodinu. Ale výstava stála za to. Když jsem se dost pokochal a vyšel, no, co jsem spatřil, to bylo hustý, fronta byla dvojnásobně dlouhá. Takže jsem měl vlastně kliku.
To má ta výstava tak malou propustnost, že se dělá taková fronta?
Nene, platí covidium, dovnitř pustí jen jistý počet návštěvníků.
Ještě pořád? myslel jsem, že už to je hodně uvolněné, vždyť na shromáždění a sport, do divadel a kin se normálně může už snad naplno.
Jak se to vezme - do divadla pustí jen tolik diváků, kolik mají míst. Takže to je tak nějak omezené přirozeně. Sport, pokud je v hale, tak má také omezená místa pro diváky. No a shromáždění a venkovní sport tak tam už je to neomezeně, případně opět podle počtu míst na stadionu.
A co se týká té výstavy - tam se vůbec nedivím, že pustí jen omezený počet návštěvníků. Tam by byla fronta i za normální situace.
Omezení na počet míst snad bylo vždycky, nebo někdy prodávali lístky do Národního nebo někde do kina na stojáka? :-)
Na téhle výstavě jsou fronty pravidelně i po jiné roky. Prostě ten skleník pojme najednou jen určité množství lidí, aby si nešlapali po hlavách a něco z toho měli.
Mě mrzí, že drážďanskou mezinárodní orchidovou výstavu komplet zrušili i tento rok. Škoda. Tam se daly vidět skutečné skvosty.
Ale i tak stojí Drážďany za návštěvu. Sice orchideje nejsou, ale v Pannometru jsou opět Barokní Drážďany. Rozhodně je to bezva podívaná.
To myslíš ten bývalý plynojem?!?
S defektem,
na konci propojky Zelenče se Mstěticemi, začalo "ťukat" pravé přední kolo. Než jsem stačil zastavit, ozvala se exploze. Kolo bylo okamžitě prázdné. Trochu jsem s tím počítal, plášť jsem nedávno opravoval, tak jsem vzal rezervu. Díra ale byla na jiném místě. Výměna zabrala pár minut, i s čepováním vody v Kersku, jsem to stihl pod čtyři hodiny. Po ránu bylo chladno, pak trochu začalo hřát sluníčko, ale ke konci mu mraky nedaly šanci, a znova se ochladilo. Ale "šlo to".
jo to mě loni ještě za tepla postihlo taky, nemaje rezervu, musel jsem to lepit...
Cos dělal?
No vlevo mám ještě jeden plášť "kontík" od Tebe, (už také trochu vykukuje plátno) a vpravo byl ještě o fous horší. Ve středu se sjížděl nestejnoměrně a nějaký ostrý kámken si našel slabší místo :-(
bouchnout to takhle přes běhoun, to už je docela "klika", zpravidla tam ty pláště bývaj bytelnější a skončíš "jen" s defektem...
Já si rozerval bok (pravděpodobně o šutr) kterej se pak vyboulil a zvládl "došoupat" o držák blatníku až to bouchlo.
Na jižním okraji Voznice jsem našel hezké pidijezírko. Evidentně bývalý lůmek. Lomíček. Lomenek. No tak jsi to přece říkal, předsedo?! (Klid, to je jen asociace na film Slunce, seno, erotika.)
Jezírko není na tištěné mapě 1 : 50 000 zanesené (tedy mám mapu z roku 1996). Na mapy.cz je, ale beze jména.
Což tak trochu patří do Marinova7 "Zjistujete si informace o mistech, kudy pojedete", ale dávám to sem do blilo - neblilo.
Jo, a o kousek dál je pravěk. Stačí si ty plavuně, či co to je, představit 10x větší, a člověk kouká, odkud vyběhne Rex.
Jj, měl by to být zaplavený lom, viz OSM https://www.openstreetmap.org/#map=17/49.81492...
Nebo stejné info na Freemap Slovakia https://www.freemap.sk/?map=17/49.813176/14...
Dnes tedy zas jednou voser, zatracenej Putin, stejně je to jeho vina! Jedu si takhle pro pivo, když cestou tam něco křuplo a torpedo přestalo brzdit.. naštěstí vpřed to jelo furt. Obchodní cestu jsem dokončil a doma zjistil, že jsem zas rozerval vnitřek torpeda (vydrželo cca 15k Km)... k tomu vytahanej origo řetěz (cca 30k Km) a sjetej jak převodník, tak i pastorek (taky 100 letý origa, cca 45k Km) a falcovej plášť z loňska sjetej na plátno... Tak jsem měnil a měnil, až všechno vyměnil. Kde hýml udělali soudruzi před 100 lety chybu, že to nevydrží víc? Věděj voni, jak blbě se ty součástky sháněj?
To za sto let natočilo jen 45k? Dyť to muselo pořád někde stát...
To klidně může být. U nás jeden člověk jezdí na kole do práce. Schválně jsem si to změřil. Má to 1100 m jedním směrem, takže 2,2 km denně. Jinak na tom kole nejezdí. Sice by za 100 let najezdil v tomhle režimu víc, ale i tak to není o mnoho.
Navíc až bude v důchodu, tak bude kolo někde reznout v kůlně dokud ho nějaký postMichálek neobjeví.
ne to natočilo od té doby, co jsem to tam dal. Já na tom kole najedu ročně kolem 10k Km.
Dnes už to trochu připomínalo jaro. Byl jsem se podívat na místa,kde jsem po škole začínal ve St.st. Křimice,nositeli řádu Práce. Bylo sice hezky,k večeru už jsem ale bez rukavic necítil ruce. Jinak převody,tak jak jsem je pozměnil,fungují ke spokojenosti.
Při zajíždění mélkovo remónta ... cca 60 km, foto u Malvín, Čelakovice
Dnes bylo hezky,jen v otevřené krajině foukal dost studený vítr. V lese to šlo. Podíval jsem se po půl roce na kolomaznou pec. Nakonec jsem se ještě zajel podívat,jak pokračují se západním obchvatem Plzně. Tam už to ale dost foukalo.
Na středu předpovídali nejteplejší počasí, tak jsem kolem desáté vyjela na další stovku. Na mlýnském kole dole v našem údolí byl ještě led, ale kolem Svratky už to pak vypadalo hezky jarně.
Vytlačila jsem Růženku až k Čebínské rozhledně, byla zavřená, ale cestou dolů jsem se prošla plantážema sněženek, tak aspoň něco z toho výstupu bylo. Pod Čebínským kopcem je PP Malhostovické kopečky,kde to v tom slunci vypadalo jak někde ve Španělsku.
Z nežízně žízeň udělá až delší výlet na velocipedu :)
Dnes takové divné co jsem ještě při jízdě na treku nezažil.
Ráno docela chladno a hlavně dost silný vítr a než jsem se nachystal k vyjetí, tak mi docela hodně prochladly ruce a nohy, ale to se po zahřívacích 3 km srovnalo, stočil jsem se lehce po větru a už se pak jelo docela hezky. Vítr postupně slábnul a sluníčko víc hřálo, takže výměna rukavic za slabší.
Mířil jsem přes Náchod a Babí do Hronova a tam začaly trable.
Nejprve mi v zadním kole praskl jeden drát, to ještě šlo, jenže po pár kilometrech dost velká rána a praskly další tři dva dráty. zavelel jsem k ústupu a pomalému návratu k autu. Jenže mi nebylo přáno dojet. Sjel jsem do Pekla a tam se mi namotala přehazovačka, otočila se a přetrhla se patka a to byla konečná.
Pomalý pěší přesun do Nového Města n.M. a chvilkové čekání na transportní vozidlo :-)
Z plánovaných nějakých 85 km bylo 50 moc pěkných, pak necelých 15 citlivé jízdy s myšlenkami, jestli zadní kolo vydrží, takže nic moc.
Naštěstí je pžehazka nepoškozená a patka je šroubovací a výměnná, tak by neměl být problém. Ještě že mám druhé kolo - horáka, tak ho budu moc po delší době zase prohnat :-)
Já sebou reservní drát vozím, mám vyzkoušený, že jakmile praskne a neopravím, jde to pak rychle. (od té doby, co vozím, tedy prakticky zaplať příroda nepotřebuju..)
I kdybych dráty měl, tak by to bylo houby platný, tyhle praskly u kazety a bez sundání se nevymění.
Prasklý drát je dost vzácné, zatím praskl vždycky jen jeden, nebyl problém v pohodě dojet. Netuším proč jich prasklo tolik, nejspíš jsou špatné z výroby, přešponované nebyly a nějaké výmoly nevymetám a schody na treku nejezdím.
Dnes to bylo na kolo, ale já brigádničila. Vyklízela jsem jeden dům na Ořechovce od osobních věcí a připravovala ho na příchod sedmi nových obyvatel. Tři ženy a čtyři děti. Přijedou už zítra.
Dnes jsem teda jenom vařila pro brigádníky. Uvařeno, snědeno, nádobí umyto, slunce pořád svítí, jdu se projít. Luxus.
Líbí se mi ten termín - jdu se projít. Kde ještě jdeš a kde se už procházíš?
Jak bys to chtěl jinak jednoduše napsat?
Jakmile vyjdu, tak se procházím. U nás pořád ještě jde vyjít a procházet se, zatím:-))
To mi připomnělo, jak jsem si těsně po revoluci zakoupila jakýsi kurz angličtiny. Snad ještě cyklostylovaný z nějaké zahraniční učebnice a dopsané české překlady.
Vysvětlování fráze "I´m going to..."
"I´m going to paint the library". Jdu natřít knihovnu.
"What colour are you going to paint it?" Jakou barvou ji jdeš natřít?
"I´m going to paint it pink" Jdu ji natřít na růžovo.
V předválečný Vosičkově angličtině byly m.j. tyto překlady: "Dejte mým botkám dobrý lesk!" "Ano madame, dám vašim botkám dobrý lesk kartáčem a hadrem." Nebo "Umíte-li udělati skok přes hlavu, zahřejete se velmi rychle i v nejstudenější vodě."
Skokem přes hlavu mínili šipku nebo salto?
Šipka je snad skok po hlavě.
Jsou tací, co zvládnou obojí současně (103C)
https://www.youtube.com/shorts/NWfKcQEN6iI
Já akorát závidím... :-)
Podle mě šestinásobný přechod zpětný schylmo s pěti vruty.
Pokud je to překlad, neznáš prosím i originální znění? Jako fakt by mě zajímalo, kterým skokem se v nejstudenější vodě zahřeješ?
Letos jsem ještě neměl odvahu zkoušet šipku do rybníka a snažím se vlasy si zbytečně nezmáčet, ale předpokládám, že by mi po skoku teplo nebylo. Naopak, ve větší hloubce bude voda určitě mnohem studenější... tedy s vyjímkou situace, kdy je na hladině led... což je ale dobrý důvod tam neskákat... :-)
Tuhle sešitovou učebnici používal můj kámoš na vojně, když se tajně učil angličtinu. To bylo někdy v roce '69, takže je silně nepravděpodobný, že ještě existuje. Ale žes to ty, tak se pozeptám, snad ještě žije. :-)
to mi připomnělo, že si občas listuju v kuchařce od Sandtnerové, také podle ní peču cukroví a nějaké koláče a v kapitole stolničení je podkapitola "obsluha" U rodinného stolu jest obsluha jednoduchá. Služka nebo hospodyně sama přinesou jídlo z kuchyně, položí v mísách na stůl a stolovníci sami pak podávají mísu jeden druhému. pokračuje to, že má služebná vždy čistou zástěru, myje si ruce a do jídelny vstupuje jen na zavolání a vždy s podnosem v ruce a mísu staví vždy před paní domácí. kuchařka je druhé vydání z roku 1924
Pokud se hrabeš ve starých kuchařkách, rád bych připomněl, něco z kapitoly "O chování se k manželovi a dětem" z knihy Hospodyně našeho věku, z roku 1874, kterou pečlivě opatruji.
to je pěkné, mám jen tu svou z roku 1924 taky jí opatruju, ale často podle ní peču, takže je už dost osahaná. až bude trochu víc času asi oskenuji nejčastější recepty a pečlivě jí uložím. už je to opravdu historie. ale vlastně i ty "mladší" kuchařky jsou zajímavé. např. kuchařka naší vesnice jen jen z roku 1970, ale je tam také spousta věcí, které už dnešní mladí neznají
Březen za kamna vlezem. Sluníčko sice svítí od rána, ale na Bobravě i na Bílé vodě je vidět led celý den. Vzala jsem to jen v neděli odpoledne na poctivých třicetpět. Abych se zahřála, tak velkou část po lesních cestách.
Za kamna vlezem... Byl jsem vyzkoušet druhé kolo. Teploměr cestou u benzínové pumpy ukazoval 11 stupňů. Plánoval jsem cestu kolem rybníků,tam ale korzovalo příliš mnoho chodců,takže jsem si raději udělal okruh lesy. Cestou jsem dokonce potkával chodce v kraťasech. Na zpáteční cestě jsem se zastavil v Globusu,tam jsem i učinil dnešní dobrý skutek,když se mně Ukrajinka,mimochodem bez respirátoru,ptala,kde jsou pokladny,tak jsem jí poradil. Alespoň jsem dnes otestoval nákupem nově potažený košík. Tam,kde nefoukal vítr,bylo příjemně.
A já už se bál, žes babetu prodal. :-)
Neprodal. Já tam doplnil druhou druhou čtyřicetičlánkovou baterku. Takže teď tam mám dvě 4p10s. Zrovna ji po včerejšku dobíjím. Zatím neplánuji prodávat nic. Chleba to nežere a myslím,že minimálně na městské ježdění a na ty nákupy se hodí. Zvlášť třeba při dnešních cenách ropy.
Určitě. Ostatně Babeta je tradiční nákupní dopravní vehement české vesnice.
Jen se směj. Sám ses jistě na svých cyklovýletech všiml,jak teď potkáváš vesničany na E Babetách. A elektřina je přece budoucnost.
Včera jsem na procházce potkal 6 cyklistů. 2 byli na tandemu, takže na "normálních" kolech byli 4. Z toho 3 měli elektrokolo.
Horší je, že na elektrice potkávám čím dál víc děti a mladé zdravé lidi, i v těch našich rovinách.
Vono je to brzo přejde, až uviděj účet za elektriku..
Tak ten účet asi až tak úplně nee, jako pro cenu náhradních akumulátorů, bo víme odkud do toho potřebujeme suroviny.
Se spíš děsím toho, až toho bude půlka kolárny/kočárkárny a jednou blafne nějakej akumulátor...
To ale snad jen pouze při nabíjení, ne?
Vzpomeň si, kolik už bylo historek o telefonech, které někomu propálily kapsu a podobně. Myslím, že byli už i nějací mrtví, co měli telefon zrovna u ucha. Nabíjení je určitě nejrizikovější fáze, ale ani odpojená nabíječka negarantuje bezpečí.
Představa, kolikrát má elektrokolo větší baterii než mobil, moc povzbudivá není, zvlášť bude-li podobných strojů v místnosti hromada a alespoň některé se tam určitě dobíjet budou... ;-)
Možná stačí jenom ťuknutej/křáplej akumulátor, "lithium" nemá moc rádo přístup vzduchu...
Taky moc nepředpokládám, že to lidi budou měnit za nové tak rychle jako střídají mobily, kde ta baterka je v tom defakto pořád jako nová...
Baterku si obvykle člověk bere z kočárkovny domů. Jednak aby si ji dobil a jednak kvůli případným zlodějům. Přece jen elektrokolo bez baterky není pro případné zloděje tak atraktivní. A dobíjení v kočárkovně? Komunistické králíkárny ani ve společných prostorách nemají zásuvku. Je ale možné,že za pár let s rozvojem té elektromobility budou vydány nějaké speciální předpisy,týkající se parkování elektrokol v uzavřených prostorech.
To jako fakt dneska někdo nechává kolo a zvlášť elektro v kočárkárně kam může kdokoliv z domu, když se kradou i ze sklepů a balkónů.
A jako kam to kolo máš v paneláku dát? Ne každý má vlastní sklep se zajištěním nebo garáž.
Ale i v té kočárkárně se dá to kolo nějak dozajistit. Například se může instalovat ocelový kruh zalepený chemickou kotvou do toho betonového panelu nebo do betonové podlahy a k němu to kolo zamykat tlustým řetězem.
V malém panelékovém sklepním boxu mám dvě kola a při lepším uspořádání by se vešla tři. Sklep a dveře mám upravené a zlepšené zabezpečení a není žádný problém.
A co máš dělat? Do laťkové panelákové sklepní kóje by se mnohdy vešlo jen na výšku a asi by tam ve větším bezpečí nebylo. U vchodu do králíkárny máme původní socialistické dveře vyměněné za jakési bezpečnostní a máme tam kameru se záznamem. Kola mám zamčená lankovými zámky a jsou tam samozřejmě bez baterií a ovládacího displeje. Jinak by člověk musel to kolo vyvést po schodech a postavit si ho doma do kuchyně. To bych si ale potom rozmýšlel každou jízdu.
Já rozhodně ne, mám ho v ložnici, nejsem blázen... A to ani nemám elektrokolo ;-) Zase na tom kole je dost věcí na rychloupínák (minimálně kola a pak sedlovka), pak tam vždy na řídítkách zůstávají držáky na světlo, tachometr + kabel, GPS atd. To by mi tam za chvíli taky nějakej debil určitě očesal :-/
Těch, kdo to nechává v kolárně, je ale i tak celkem dost. Párkrát jsem u nás do kolárny nakoukl a bylo tam kol požehnaně. Nezkoumal jsem už ale z jakých cenových relací...
Dneska jsem se byl podívat, v jakém stavu máme cyklostezku z Ústí do Chocně. Do Bezpráví by to šlo, pak už zákaz vjezdu. A když jsem si řekl, že v neděli jistě nikomu nebude vadit, když pojedu na kole dál, záhy jsem zjistil, že ani s horským kolem to už dál nepůjde, ani kdybych chtěl. :-)
Nejdřív bylo zábradlí, za ním bagr, pak zřejmě vodní příkop, napůl zbořený podjezd a za ním byl ještě vidět vysoky plot... jinudy pokračovat nešlo (vpravo železnice, vlevo řeka), musel jsem se vrátit...
Minulý týden jsem koukal, že je cesta pořád uzavřená. Vypadá to, žer dělají velké opravy a že to bude trvat ještě dlouho.
Tak výlukový jízdní řád platí stejně jako loni do prosince. Jestli se to už příští rok vrátí do normálu, toť otázka.
Mě nejvíc štve, že než začali kopat, tak šlo bez problému na inlinech dojet až do Chocně. Teď je asfalt rozlámaný, jak tam jezdí těžké stroje, všude nános hlíny, místy je sypaný štěrk nebo uježděná hlína... za sucha na horském kole bez problému, za mokra to bude humus.
Mám dost pochybnosti, zda a kdy to někdo opraví... ;-(
Při troše snahy vidím prostor na přenešení a protažení se.
No nevím, když už, pak by mi přišlo snazší vyškrábat se na násep (kousek zpátky měli sjezd pro mechanizaci), přejít koleje a zdatný biker by určitě zvládnul ze železničního náspu dolů sjet...
Já raději přeplánoval trasu výletu... :-)
modrá obloha byla včera všude na sluníčku příjemné teplo, ale kde nesvítilo slunce docela zima. v zahořanských brodech byl na potoce často led, proto jsem je raději neprojížděla a šla kousek pěšky. kolem Cukráku jezdím častu, ale spodní červenou z Lipenců jsem neznala, moc pěkná mírně stoupavá široká cesta a žádné bahno jako na řervené tur. a cukrárna na Jílovišti, mohu jen doporučit
Dnes jsem plánoval delší cestu,podle předpovědi neměl foukat vítr a mělo být celkem teplo. Sice měl přijít déšť,ale až později. Tak jsem se vydal na cestu a než jsem dojel na kraj města,tak už ale začínalo pršet. Objel jsem tedy jen půlkruh kolem města a zase se vrátil domů. Prohlédl jsem si alespoň nový podjezd pod silnicí v lese a vrátil se přes tu obloukovou lávku, co jí museli tak dlouho upravovat, zase zpátky. Takže jsem dnes projel kus lesa a objel tři rybníky. Předpověď jim vychází,prší pořád a nejspíš to do rána vydrží.
Takže ta lávka už funguje? Na fotkách vypadá celkem pěkně, až tam zas pojedeš, nafoť víc.
Ta už funguje od loňského podzimu. Zatím jsem se nikde nedočetl nebo neviděl,že by s ní byly nějaké problémy. Jen si tak v souvislosti s tím deštěm říkám,že ten betonový povrch není moc hrubý a mohlo by to klouzat.
Tak to si asi s něčím pletu. Tady kdosi dával nějakou lávku, co pořád jaksi zpevňovali či čo. Jsem měla za to, e se jedná o tuto "zatočenou do oblouku". Nebo ji nějak "dlouho upravovali" a byla celou dobu i v provozu?
Ano,to asi myslíš skutečně tuhle lávku.Stále byla zavřená a stále se na ní pracovalo a upravovalo. Zesilovaly se podpěry,sledovaly se dilatační spáry,jak lávka sesedala. Vloni na podzim ji ale už otevřeli a od té doby se o ní nijak nemluví a nepíše,tak se zdá,že všechno už bude v pořádku.
Tak to jo. Děkuji za objasnění a fotky. Vzhledově se mi ta lávka líbí, tak snad už bude držet, dlouho sloužit a vandali ju nepočmárají a nezeškaredí.
To také doufám. Stojí na celkem rozumném místě,propojuje rybníky v bolevecké rybniční soustavě. Je tedy využívaná docela dost. Je to to první,co člověk uvidí,když přijíždí po trase směrem od Mostu,přes Plasy,Kaznějov a Třemošnou do Plzně. Značka Plzeň je pod tou lávkou.
Dnes bylo asi nejlepší počasí z tohoto týdne. Polojasno a bezvětří. Sice po nočním dešti byly rozmáčené cesty,ale nebylo to nijak hrozné. Dnešní 25km výlet byl zase kolem Air parku ve Zruči a kolem boleveckých rybníků. Příroda se probouzí...
Dnes bylo sice zataženo,ale příjemněji než včera. Tak jsem absolvoval na nové hračce zatím nejdelší letošní výlet,30km okruh lesy a poli a kolem okolních vesnic. Krásná projížďka.
Kolo se mi polámalo, tak jsem vytáhl horáka a vymyslel si mazaný okruh okolními lesy a polními cestami. No a protože včera nám tady půl dne docela vydatně pršelo, tak je jasné jak jsem vypadal. Kolo na tom bylo o poznání líp, protože závěrečných asi 15 km z těch 60 bylo po suchých a docela pevných cestách, takže co mohlo tak opadalo, ani jsem nemusel moc čistit.
Dnes večer ve 21 hodin poprvé letos bez čepice pod přilbou. Je to příjemná změna.
I v létě jezdím s čelenkou. Asi máš štěstí na uši, já mám uši hodně citlivý na jakékoliv ofouknutí. Kdybys byl mladší, napíšu, že ještě nemáš rozum, v tvém věku to buď opravdu bez úhony dáváš, nebo je to tvůj problém, když to nedáš. Něco podobného, jak když už jsem potkala cyklistu v kraťasech. Možná to bez úhony bude dávat i v šedesáti, znám ale mraky těch, co mnohem dřív neohnou revmatický kolena a plačou...
Dnes jsem byl na dvou výletech. Dopoledne v sousedním městě u doktorky a odpoledne jsem se byl podívat na rybníky,zejména na Bolevecký rybník,jak je naplánováno ho doplňovat přečerpáváním vody z řeky Berounky. Zase 30km ujeto a na baterce stále svítí všech 5 diod.
Jezdíš k lékaři na kole? Já to občas také dělám, ale jen ke známým kamarádům. Nemám odvahu přijet a smrdět potem. I když v době respirátorů a chladnějšího počasí to není tak dramatické.
Šak nejel na kole, jel na mopedu :)
Vždyť jsem napsal,že z baterky jsem nevyjel skoro nic. Takže mimo nějaké kopečky jen za svoje. Máme tady vyasfaltovanou cyklostezku lesem za tou novou půlkruhovou lávkou. Podél železniční trati z Plzně do Třemošné. Ta cyklostezka je tu hlavně proto,že v tom lese se ukrývá závod Škoda-Jaderné strojírenství a o kus dál ještě bývalý sklad Benziny,dnes Čepro. Takže po té stezce dojíždí z obou stran někteří zaměstnanci. Já to mám k doktorce do Třemošné 7km. Tlak a tep mé titanové chlopně mi sice měřila,ale o tom,že jsem přijel na kole,jsem ji raději informoval. Odebrali mi také spoustu zkumavek krve na nějaké důkladné rozbory a pro výsledky mám přijet ve středu v poledne. Takže to bude další cesta. 7km tam,7km zpět. Další cesta potom následovala odpoledne,začínala prohlídkou posledního a největšího rybníka na bolevecké soustavě,Boleváku. To je rybník s jachtklubem a autokempem Ostende,který býval za socializmu,blahé paměti,plný soudruhů z NDR. Samý Trabant a Wartburg. V posledních letech,jak vidíte na fotkách,tam schází cca metr vody,tak se přišlo s plánem doplňovat ji z Berounky. Teď v poslední době se ale zase v souvislosti s Ukrajinci objevují úvahy,jestli na ten přečerpávací systém budou peníze,případně dotace. Takže uvidíme.
Tak 7km na e-kole po placaté krajině bych neviděl jako zase takovou makačku :-)
Nemáš nějké zprávy jak to vypadá se Škoda JS teď? Co jsem slyšel bylo to alespoň částečně vlastněné rus(k)em...
O Škodě JS nic nevím,to by byly jen informace,které bych našel na internetu. Co vím jistě,pracoval tam před lety můj mladší bratr,odvezla ho tam odsud záchranka a v nemocnici zemřel.
Po hodině jakéhokoliv pohybu už mi nepomáhá žádný kosmetický šudlič na pocení :-D Prostě to neřeším. Natož léto :-D
Prostě jezdí na kole po doktorech.
Dopoledne jsem "musela" chvíli babičkovat, ale odpoledne jsem vyšetřila dvě hodinky, abych konečně "nastrojila" kolo do "běžného módu" a začala s testováním sedla.
Dobře se na něm jelo, ale uvidíme...
Vypadá teda docela ujetě :-D
Já nevim jestli se mi to nezdá, ale nekoupila ta vidlice nějakej kopanec? Nemůžu se zbavit dojmu, že nohy vidlice jsou trochu sklopené "pod rám" oproti ose hlavového složení...
Tahle fotka hodně zkresluje.
To dělají ta horní "ramena" vidlice.
Tahle fotka je lepší http://vrstevnice.com/mojekolo/2022...
Jo to vypadá líp...
Já se jen tak ptám, důležitý je jak to vidí motor/pasažér :-)
Dnes foukalo a zítra má fučet ještě víc. Tak jsem to vzala poctivých pětatřicet, nejdřív po rovině schovaná v údolí ke mlýnu, potom lesem nahoru na rozhlednu Vladimíra Menšíka na Hlíně. Je jasno a rozhledna byla otevřená, zítra v neděli by měla být taky od 10 hodin otevřená.
Se spravováním,
po asi dvaceti letech se mně povolila klika. Dotáhnutí nepomohlo, po pár kilometrech tam byl "vakl" zase. Na jednu nohu jsem dojel k čelakovické Bille a v závětří na sluníčku to rozhodil. Osu i čtyřhran v klice co nejlépe očistit a namontovat nezabralo moc času, a tak jsem i s protivětrem byl v Kersku jen s malým opožděním. Zpět po větru jsem si jízdu užíval, ani ve sjezdech ale nebyl vítr ve tváři cítit-foukalo asi přes čtyřicet za hodinu. Ověřil jsem si, že hláška: "cyklista jede vždycky proti větru", dneska neplatila.
Já se tedy na to dnes kvůli větru vybod... A protože se mi zas včera ozvala z kola divná rána (nebo tomu řízkovi, co jsem ho míjel), tak jsem preventivně celou plečku rozebral a zas složil, aniž bych našel nějakou závadu. Tak uvidím :) Aspoň jsem ji tedy celou čerstvě promazal a seřídil :)
To teda byl dneska šíleňáckej vítr!
Po cestě blízké setkání s jiným živočišným druhem.
To já mohu, na kočky jsem zařízený.
Dnes to bylo servisní. Odpoledne jsem zalezl do dílny a připravoval kola na sezónu. Stihl jsem jen silničky. Ivy trek potřebuje nečekaně dokoupit pár náhradních dílů. Objednáno u Kupkoláků a v týdnu budu pokračovat.
Víkend byl ve znamení návštěvy metropole (centrum docela děs, lidí jako sr***k, češtinu slyšno jen velmi zřídka...) a sobotního frontálního útoku na Národní muzeum (lidnatost podobná):). Fotky budou, až .... se tím prokoušu:).
Ty jo, ještě že jsem s klučíkama od návštěvy NM upustila. Ale takový zájem mě překvapuje, já myslela, že už návštěvnost opadla na únosnou míru.
Jinak tě ale mohu uklidnit - v centru je nyní lidí velmi málo. Můžeš normálně projít, ne se prodírat :o)))
No my jsme při večerní debatě v hospodě dospěli k názoru, že jsme možná netrefili zcela ideální termín - první víkend, kdy se tam dalo chodit bez náhubků. Je dost možný, že řadu lidí tohle odrazovalo a vyrazili, jakmile to skončilo. Přišli jsme krátce po desátý a ta vstupní hala byla dost narvaná, fronty jak na dálnici:). Nicméně jsme přišli mimo jiný na to, že jsme vůbec neviděli hmyz - brouky, motýly & spol. Buď to zcela zmizelo nebo jsme to prostě minuli, což se klidně mohlo stát. A další věc - vyhlídka z kupole. Vyjeli jsme do toho 4. patra nebo kolikátý to je, a tam fronta tak na hodinu, možná i dýl. Tak to jsme vzdali. To mě docela štve, mě by ten výhled na Prahu z téhle perspektivy docela zajímal.
Čili hned dva důvody v dohledné době tam vyrazit znova.
Jo a ... narazit v Nové budově na strejdu Libora jsem si fakt nenaplánoval. Leč... stalo se :).
Jinak nevím, běžně se tam nepohybuju, ale musím konstatovat že v pátečním a sobotním večeru jsme se po určitou dobu museli aji prodírat. Vyfotit si něco z večerního centra Prahy, což bych musel ze stativu, jsem vzdal hned zpočátku. Je ale teda pravda, že jsme se chvílema docela bavili, protože na takovou koncentraci všemožných kreatur na hrázi Světa, v lázeňským parku nebo snad v Branském doubí rozhodně nenarazíme:)!!
Včera výprava na Nordkap neboli nejsevernější bod republiky. Na pohled hezky, ale hrozný fičák. V těch kopcích z Rumburka na Lobendavu docela pomáhal, zpátky podél Sprévy na Fukov to bylo peklo. V jednom sjezdu jsem měl už docela problém udržet se na cyklostezce. Turisti se začali rojit až někdy kolem poledne.
Předpokládám, že jste jeli přes Fukovský výběžek, abyste překonali nejsevernější českou řeku a přejeli nejsevernější českou železniční trať. :)
Kdysi, když se ještě nedalo courat přes hranici jako dnes, jsme do Fukova, tedy do těch míst, kde stával jezdili, abychom prostřednictvím Sprévy předali "chemický pozdrav městu Berlinu". ;)
Jel jsem přes Fukovský výběžek, abych tam našel tři kešky, jednu z nich věnovanou - a teď pozor - nejsevernější české železniční trati!
Co se týče toho chemického pozdravu Berlínu, je zajímavé, že se na místě moje myšlenky ubíraly podobným směrem :)
Dnes první venčení čoklů a v rokli mraky medvědího čestneku. Začala tady vegetační exploze.
Jj, čokl je prý nejlepší s česnekem :o)))
Tolik psů zase nemáme, tohle je skoro na vlčí smečku.
Njn, teplý golfský proud... Tady to ještě ani nevylezlo ze země.
Ještě pořád? Zhruba od kolika metrů je na lesních cestách?
Dnes bylo opravdové jaro. Krásné počasí. Byl jsem na návštěvě u bývalého spolužáka v sousedním městě,jak v něm mám i doktorku. Pak jsem byl ještě na návštěvě na bývalém pracovišti v autoškole,pak už začalo slunce pozvolna zapadat,tak jsem se kolem rybníků vracel domů. Zase 30km najeto a na baterce zase svítí všech 5 diod.
První pražská vlaštovka:)
https://miral.rajce.idnes.cz/18.3.2022_Praha_-...
A to by mě teda zajímalo, koho jsem tímhle albem přiměl k mínusu:)).
Lidé jsou různé, co naděláš. :-)))
Ses prostě jen netrefil, co?
:)
Hmm... možná Rudý dědek
https://cs.wikipedia.org/wiki/Zdeněk_Nejedlý
Nakonec jsem se rozhodl, že z Muzea to trochu rozdělím. I tak je to náročné:).
Šutry híír:
https://miral.rajce.idnes.cz/19.3.2022_Narodni...
:)
Zbytek fotek z Národního muzea:
https://miral.rajce.idnes.cz/19.3.2022_Narodni...
Dnešní výlet okolní krajinou byl letos poprvé bez svetru pod bundou. Také to byla letošní zatím největší vzdálenost 40km. Z baterky jsem vyjel jeden dílek. Teď mně ale bolí celý člověk...
Mimochodem,ještě v jednom směru byla ta cesta zajímavá. Náš dopravní podnik zrušil do některých okolních vesnic autobusy a zavedl tam provoz trolejbusů na baterie. Zřejmě totiž zjistil,že mít ty baterie pouze v záloze pro nějaké mimořádnosti a výpadky proudu se nevyplatí. Že je výhodnější ty baterie normálně používat. Po jedné takové trase jsem také jel. Po trase Plzeň-Radčice-Malesice. Jezdí tam trolejbus 11. Ve městě to člověku nepřijde,ale mimo obec se cyklista docela lekne,když se téměř neslyšně přiblíží takové monstrum a začne vás předjíždět.
Dnes jsem si vzpomněl na ten tenhle Tvůj příspěvek a ten trolejbus jsem na té trase vyfotil. On má totiž i na displeji nad čelním sklem odpovídající cíl,totiž ÚSTŘEDNÍ HŘBITOV...
S nastupující elektromobilitou se bude potřeba víc dívat a nespoléhat na to, že když není nic slyšet, tak nic nejede. Stačí sledovat, kolik chodců se bez rozhlížení vrhá cyklistům pod kola.
Bude toho hlavně v okolí velkých měst asi přibývat. Tady se v článku zelene-mesto.eu/trolejbusem-az-do-krimic-a-malesic,chlubí,že půl trasy trolejbusu vedou pod trolejí a půl mimo. Že ten trolejbus najede na baterii 13km a ušetří jim 112 tisíc litrů nafty ročně,která by se projezdila v autobusech. Bateriové elektrobusy,to je přece jen ještě hudba budoucnosti,ale ty trolejbusy se jeví celkem reálně. Takže cyklista musí být i mimo obec obezřetný,aby ho tichá a rychlá velká krabice nepřekvapila.
Možná by bylo vhodnější, kdyby majzla dával spíš řidič velké rychlé tiché krabice...
To on nejspíš dává. Ale Ty se lekneš,když tě dojede a začne předjíždět. On na úzké okresce nemá moc kam uhnout. Je to podobné,jako když na kole dojedeš chodce. Také bys je pohodlně objel,kdyby v okamžiku,kdy Tě uvidí,nezačali provádět zmatené manévry.
cyklista kterýmu nestačí 1,5metru odstupu je ztracený případ ;-)
1.5m je teorie. Je to jen zákonný limit asi jako maximální rychlost vozidla v obci...
Když je místo, tak tě většina řidičů ráda takto komfortně objede. Když místo není, tak se ukáže charakter toho jedince.
Když slyším,že za mnou něco přijíždí,tak se snažím s kolem uhnout doprava,kam až to jde. Speciálně v případech,kdy jede i něco v protisměru. Tady se ale téměř neslyšně přiřítí sedmdesátkou trolejbus a já zjistím že tam je,až když mně předjíždí. A to se člověk lekne i kdyby to bylo těch 1,5 metru přesně.
Jj, poslouchat, co za mnou jede. To se vyplatí.
Tady v Jáchymově na náměstí je ulice široká, ale u přechodů je to uprostřed zúžené jen na průjezd jednoho auta/busu.
Předevčírem jsem sjížděla dolů a slyšela jsem za sebou větší auto (opravdu to bylo nějaké to SUV). Blížila jsem se k zúženému místu a slyšela jsem, že nijak nebrzdí. Trošku ve mě hrklo, že se chce do toho úzkého místa narvat se mnou a preventivně jsem se natlačila napravo, abych když tak mohla vyjet i na chodník.
Naštěstí to zamáznul těsně před zúžením. Už i najel mimo na ostrůvek, protože mu na poslední chvíli došlo, že se do toho zúžení se mnou nevejde.
Asi na dlouhou diskuzi, ale moje letité pozorování říká, že čím víc se snažíš uhnout ke kraji, tím spíš tě motorista při předjíždění oprasí. Připadá mi, že jet 5 cm vlevo od čáry krajnice nebo vpravo udělá tak půl metru na odstupu. Navíc jsou experti, co se pokusí předjíždět i u přechodového ostrůvku... takže za sebe se snažím spíš držet stálý směr a mít vpravo ještě trošičku prostor, aby bylo kam uhnout, když je nejhůř...
Jinak ano, taky dost spoléhám na sluch a tichý rychlý objekt by nemile překvapil...
Já před zůžením, kam se dva nevejdeme zabírám celý pruh, aby bylo hned jasné, že se tam na předjetí nevejdeme. Když to neudělám, tak to vždy někdo zkusí. Přijde mi, že sebevědomá předvídatelná jízda je v pohodě akceptovaná a nikdo se nezlobí.
Zrovna včera, když jsem šlapala k lanovce na Klínovec, jsem si říkala, jestli ten 1,5 metru platí i v protisměru.
Ta silnice moc široká není - kdo jel za mnou, ten mě objížděl předpisově - vyšlo mu to tak akorát k druhému okraji silnice. Ale ti v protisměru pádili prostředkem silničky a s odstupem 1,5 metru mě rozhodně nemíjeli.
Pokud vím, tak se mluví o předjíždění, takže v protisměru bohužel smůla, přestože se tam při případné kolizi budou rychlosti sčítat...
Naštěstí většina motoristů, co jsem viděl, když mají cyklisty v obou směrech, nechávají odstup po obou stranách auta zhruba stejný... chtít aby si počkali na bezpečnější okamžik, by asi bylo moc...
Ideální počasí. Na Vysočině to ještě na svlíkání svršků není, ale není zima a je tak akorát na jízdu. Než začnou vedra, musím toho využít a zajela jsem se podívat na pořádnej most, do Vídně...
Dnes bylo zase nádherně a tepleji než včera. Protože mně ještě od včerejška bolely kolena a za krkem,tak jsem byl jen na kratší výpravě 21km. Projel jsem si okolní lesy a pole a sledoval probouzející se přírodu. Z baterky neubylo skoro nic.
Dnes přímo nádherné. Jarní počasí a tak i lehké jarní oblečení, suché lesní a polní cesty, prostě úžasné.
5 hodin po okolních lesích a mezi polema. Podíval jsem se taky jak docela hezky zrekultivovali písák a po delší dobu jsem si vyjel na horu Oreb :-)
Před pár lety jsme byli v Třebechovicích a mohli jsme si hlavy ukroutit když jsme vyhlíželi kopec Oreb. A pak jsme zakopli o krtinu a ejhle, to bylo ono. :)
To víš, 10 m je tady už slušné převýšení, takže hora Oreb :-)
Ta pískovna je kde ? Marokánka ?
Ano, https://mapy.cz/s/jejedukete
Dnes bylo zase krásně. Protože jsem byl ráno s Babetou na poště a měl jsem ji vyndanou,tak jsem se vydal na výlet na ní. Stejně jsem si potřeboval ověřit,jak to je s kondicí,jestli stejný kopec vyjedu na stejný převod jako vloni. Tak jsem zjistil,že to dokážu. Zase jsem si prohlížel přírodu a mám i fotografii s daňky!
Nejsevernější mandloňový sad v Evropě v Hustopečích u Brna právě kvete! Je tam i rozhledna a valí se tam zástupy lidí. Po výletu na ještě zamrzlou Vysočinu jsem dnes zajela do rozkvetlého jara.
Mandloňový sad? To jako mandle? To u nás roste? Já žil v domnění, že to je těžká exotika...
Jj. Já tam byl r. 2014 a to teda nebyla žádná sláva.
https://miral.rajce.idnes.cz/22.8.2014_Dovolena...
Dnes bylo také krásně,ale foukalo to. Většinu cesty jsem jel otevřenou krajinou,takže to bylo až nepříjemné. Byl jsem se podívat na stavbu západního obchvatu města,most přes zátopové území řeky Mže jsem vám vyfotil,abyste viděli,co to je za monstrum. Najeto 27km a z baterky zase neubyl ani dílek.
Já se zase před pár dny flákal v Branském doubí. Dost se to tam mění a ne úplně se mi ten momentální stav líbí.
https://miral.rajce.idnes.cz/23.3.2022_Branske...
Jo, Radko, až budeš hledat pomník Jamboree, už nemusíš hledat tisy, teď je to vidět i z cesty!!
:))
Hlavně, že ho neodstranili. Třeba se i dočkáme nějaké infotabule.
Když jsem tam byla na podzim, tak jsem na ty staré duby koukala a říkala jsem si, jak dlouho ještě vydrží než je podrobí dendrologické kontrole.
Ještě by mohli udělat něco s komáry. V létě jich tam jsou hejna.
Na tisy mi "nesahej", bez nich bych si už doubí neuměla ani představit. Kde jinde bych také parkovala kolo, když se jdu podívat na památník :o)))
Co kdo neodstranil? Jako ten pomník?? To by jim asi šly trochu jiskry od pily:).
Tak tam ty duby asi nikdo kontrolovat nebude, tam není nebezpečí, že by to na někoho padalo, tam moc velkej ruch není, ty duby prostě dožijou a rozpadnou se. Mladší generace dubů tam prakticky není (jako mladší ve smyslu už velkých stromů, jen ne tak starých, třeba okolo 40, 50 let), a teď tím vykácením těch smrků se to výrazně otevřelo a je otázka, co se bude dít. Já bych řek, že do dvou, třech let to tam zaroste vším možným a bude to možná ještě horší (ještě větší roští) než ty nepůvodní smrky. Ale třeba ne.
Komáři patří ke koloritu Třeboňska, to bys taky už mohla vědět:)! Ale letos to možná bude slabší, protože je docela výrazný sucho.
To jako táhneš kolo až k tisu? To já ho nechávám zásadně na tý pěšině:). Jo a tis je bez vršku. Asi vítr, Máchale...:).
Jezdím tam po zelený a po té silničce se vracím zpět k tomu statku.
A ano, "tisy" neopomenu rovněž vždy zkontrolovat :o)))
V létě už do Třeboně nejezdím. Vyhovuje mi až říjnový svátek.
I když - teď mě napadá - když tam máte ty nové bazény, možná uvážím i nějaký prodloužený víkend v turistické sezóně :o)))
Tradiční,
vítr se vrátil ke svému oblíbenému směru, tak byla cesta domů zase proti větru. V jednom to ale bylo jiné-oproti zimním jízdám, bylo protijedoucích i předjíždějících :-) cyklistů mnohem víc. Kousek po sedmé, co jsem vyjížděl, pomálu, ale při návratu mezi devátou a jedenáctou to zhoustlo.