Ahoj prosím znalé o radu. Pokud středového motoru Bafang BBS02 750W vyměním akumulátor za 52V (původně 48V) změní se otáčky kdy je motor nejefektivnější. Tento motor má cca 120rpm, ale nevím jestli se jedná o maximální otáčky nebo otáčky kdy je motor nejvíc efektivní. Díky moc za případné rady.
Změna účinnosti (nebo jiných parametrů) s napětím , je dobře vidět na přiloženém simulátoru Grintech: http://shorturl.at/uKN49
Zvýšení napětí se zde projevilo jen zvýšením RPM jen asi o 2 otáčky a max. rychlosti asi o 2 km/hod. Nejvyšší účinnost je kolem těch 120 RPM.
Díky moc, to jsem potřeboval vědět.
Všiml jsem si , že jsem dal špatný odkaz.
Na shorturl.at/gruzN
je vidět dobře to srovnání BBS02 s bateriemi 48 a 52 V. Po přepnutí na ose x z RPM na rychlost v km/hod je porovnání max. rychlosti obou baterií (A:45,9/B:45,9 km/hod) za nastavených parametrů.
oprava odkazu na BBS02 s 48/52 V
http://shorturl.at/hjrFL
https://ebikes.ca/tools/simulator.html...
Diky moc, uz jsem si to vyzkousel. Jde mi o to ze aktualne bude benefit s BBS02 pomerne maly ale do budoucna planuji prejit na BBSHD a pak by se potencial vice vyuzil.
Výhody 52V proti 48V popisuje K. Gesslein např:https://electricbike-blog.com/2016/03/18/is-it...
-souvisí s poklesem napětí vyčerpáním větší části kapacity:u 48V baterie je o pár voltů nižší napětí a motory BBSXX už jsou pak proti 52V baterii línější.
Zajimavy clanek, do 52V urcite pujdu, jen musim vyresit predni svetlo Lezyne High Volt 800 zapojene na baterii ma pracovni rozsah pouze 12-48V, takze nevim tech +10% jestli by dalo. Takze uvazuji o nejakym DC menici na mensi napeti tusim ze se to jmenuje step-down buck.
Co dioda(-y) do serie?
Tak to je pro me vyssi divci. Budu rad kdyz poradite. Potrebuji snizit cca 10% napeti. Pajet umim, ale to je vse co se tyka elektriky.
5 diod zapojit do série zvládneš s páječkou během několika minut.
https://www.gme.cz/dioda-sf38