Ty na naterky (aku). Má s tím někdo zkušenosti? Funguje to?
A když, které?
jinak u kolegů se toto řeší na poměrně široké bázi.
kukni tam
https://www.bike-forum.cz/forum/zmrzle-ruce...
Jen si tam z toho ubožáka dělají legraci. On prostě nemá běžný krevní oběh v rukou a ty mu mrznou mnohem víc, než je běžné. Na běžkách je to lepší, protože tam ty ruce pracují. Když jen držíš řídítka, tak mrznou. Nejlepší se mi osvědčily tříprsté lyžařské rukavice s membránou. Ale ruce pod nulou mi mrznou stejně. Pomáhá s nimi na řídítkách cvičit. Třeba mačkat řídítka ve frekvenci šlapání.
Nějaké vyhřívání by se hodilo.
Já to četl.
On je taky rozdíl, jestli to držíš půl hodiny, nebo celý den. Přečetl jsem si teda hodnocení a testy na netu a koupil nějaký s těma dobíjecíma baterkama. uvidím, jestli se to osvědčí. Ono koncem února může být ráno a večer docela chladno a kloubům, i na prstech, prochladnutí nedělá dobře.
Třeba to bude fungovat.
Ty se chystáš do žabožroutska i teď v zimě!?
Jindřichu pamatuj se!
V zimě ne.
Kolem 20 února, od 8. mě v Montpellieru začíná škola. Tak tam chci dojet na Zelenáčovi.
Mám dva plány: slušné počasí (i když dost chladno) - jedu po známé trase kolem vody na jih.
hnusně: beru ze Strasbourgu TGV do Nice, a jedu podél Středozemního moře. Tam už tak zima nebude, občas zmoknu, asi.
No, a pak finale v Pyrenejích, a tam bude i sníh.
Rukavice se budou hodit.
Určitě napiš nějaké dojmy a také co jsi koupil. Strašně mne to zajímá. Mně dokáží promrznout ruce na kole třeba při -3°C z Krče k Železničnímu mostu. Já jsem také ten s tím mizerným oběhem. A to mám ty tříprsté membránové lyžařské rukavice.
Můj tchán je používá a vždycky tvrdí, že je mu v nich zbytečné teplo. Takže nevím jak dlouho vydrží. Myslím, že to jsou podle cedulek tyto:
https://www.insportline.cz/37498/vyhrivane...
Ale ty jsou krásné, napsal bych úplně kostelní :-D
Jezdil jsem v palčácích a jde to docela blbě. Byly moc tlusté a když jsem měl přehmátnout z prostého držení řídítek na stlačení brzdy, tak se to občas zablokovalo nebo to šlo pomalu. Pro kotoučové hydraulické brzdy jsou ty tříprsté rukavice tak akorát a přitom jsou už teplé skoro jako ty palčáky. I řazení v tom je v pohodě. Kdyby byly vyhřívané, tak už by to bylo skvělé.
špatnej stroj. Na některých kolech nemáš starosti ani s řazením, ani s přehmatáváním na brzdu :) Foto z dneška :)
Kounice, Českej Brod a okolí.. polňačky tedy vhodný zejména na těžbu bláta. Zaplaťpánbu za široký plechový blatníky.
A co raději vyhřívané gripy? Mám třístupňové a jezdím jen na první stupeň. Na třetí se na tom skoro nedá udržet ruka. Jo jasně, žere to baterku - něco za něco.
Buď hotové nebo vyrobit. Prodávají toho mraky.
To na silničku nedám, bohužel
Přide mi, že topíš na nesprávném místě, venku na mraze. Má se topit úsporně uvnitř v rukavici. Zvláště když máš malý zdroj energie, co se hned vybije.
To už jsem viděl, jel v tom někdy někdo?
Jinak vyhřejvaný rukavice už jsem pořídil, nabil, vypadá to, že to bude hřát, ale jak to funguje zjistím, až se oteplí a vyjedu :-)
Jaké větší teplo bys ještě chtěl? Je nad nulou, to musí stačit. Až bude +15C, tak ty rukavice nebudeš potřebovat. Vezmi kolo a vyjeď a poreferuj. Já teď v těch svých tříprstých ani nejezdím. Trénuji ruce na chlad.
Mám Zelenáče furt na brzdě, když ho vytáhnu, budu ho zase muset mejt, to na jednu vyjížďku nestojí za to. Možná vytáhnu elektro gravela.
Ty rukavice jsou teplý i bez přihřejvání, je to fajn. Ono jinak za hodinku, dvě, stejně prd poznám, to až za takových 6-7 hodin.
Už jsem se rozhodnul, protože v Montpellieru musím být 7/3, musím vyjet koncem února, a to bude tak kolem těch 9-10 stupňů, a asi bude lejt.
Takže prdlačky od nás tam. Ze Strasbourgu beru TGV do Nice a druhý den odstartuji z Monaka, pořád podél moře. Teplé rukavice tam snad potřebovat nebudu. Na ty dojde až v posledních dvou dnech, z Carcassone přes Pyreneje do Andorry. Tam bude ležet sníh, na to bych i vsadil.
Ještě je možné že rukavice použijí na přejezd Německa do toho Strasbourgu, jestli tedy nebude totálně hnusně, a nepřejedu z Norimberka do Karlsruhe taky vlakem.
Zkoušet to na hodinu nebo dvě, velký smysl nemá, cesta do hor to prověří.
Když píšeš elektro gravela. Včera jsem jednoho potkal. Zaujalo mně,jak měl rámovou trubku s baterkou omotanou mirelonem a obtočenou lepenkou.
Mám na to nějaký návlek z neoprenu taky ještě jsem to nepoužil.
Mráz té baterce (prý) nedělá dobře a rychleji se vybíjí. Kluci co se v rom vyznají nám možná vysvětlí jak to je
Já mám ty baterie omotané v mirelonu uložené v tom plastovém obalu. Ten mirelon tam mám hlavně kvůli upevnění těch baterií,aby se v tom obalu nepohybovaly. Nicméně při teplotách kolem nuly je vidět,že se to baterce nelíbí. Když do kopce zabere motor,tak poměrně rychle klesá napětí z 42V až někam na 33V. To se na stejné trase v létě nestává. Po jízdě má baterie nějakých 36V,když ji přinesu domů do tepla,tak napětí stoupne na 39V. Počítám,že v mrazu by to bylo ještě horší.
JJ, lítiový akumulátor a pod 0°C je chemie v aku v kopru viz. mobily, že. Na úvod to nenabíjí a s napětím jde v ruku v ruce dolů i použitelná kapacita.
U nás jezdí jeden tatík na samodomo elektro kole alá skůtr, a ten má hliníkovou kastli akumulátoru zabalenou v karimatce a s dodatečným ohřevem. Myslím si, že i v mrazu tak má jeho baterka alespon 10°C a je tak v podohě. On i ona :-D
Ale fakt bastl na pohled :-D
Dotaz - nezemřeš tam hlady a pustěj tě vůbec do školy a vlaku, když teď všechno utahujou, že bez očkování snad ani do socky nemůžeš, jak zblbli?
Už jsem psal, pokud bude potřeba k tomu, abych se ve Francii mohl pohybovat nějaké lejstro, budu ho mít a mám ho.
Ve Francii jsou tři možnosti jak takový "zelený kód" získat, a jen jednou z nich je očkování :-)
Vyjíždím 22/2 - to by ale už mohlo být po všem, protože oni tohle vakcinační úsilí a teror směřují k tomu konci února, kdy jim vyexpirují ty prodloužené garance vakcín. Pak už pro ně nebude mít žádný smysl dál lidi do toho nutit, než vytvoří vakcíny nové.
Počítám, že ke konci února teror ustane.
Kdoví, co do té doby bude. Minulý týden rakousko vyhlašovalo totální lockdown pro všechyn neočkované, dneska jseem četl že všechno rušej, neb už to nemá smysl...
Ne "všechno", ale už tam neočkovaní smějí opustit byt. Ještě pořád to znamená daleko přísnější pravidla než máme my.
a to je dobře, nebo špatně?
Dobře nebo špatně... kterou část teď myslíš?
Mně to přijde docela šílené. A že to ještě vydávají za "rozvolňování", tuplem.
Nicméně to, že naši politikové patří v evropské konkurenci k těm umírněnějším a rozumnějším je snad dobře, i když teda má člověk takové nutkání dodat "lepší než drátem do oka"...
Mám teď evropský průřez z první ruky, protože synáček zase začíná testovat. Takže minulý týden byl v Dánsku - autem - takže zpátky to bral přes nějakou pracovní akci v Berlíně a po dvou dnech doma jen přejel do Bělehradu. Taky zajímavé srovnání. I když on se těmi pravidly na těch pár dní, co tam je, moc detailně nezabývá, řídí se tím, co mu řeknou. Takže ne vždy ví, zda tam nějaký zákaz vůbec neplatí nebo ho jen nikdo nevyžaduje.
Byl jsem v tý Paříži, pak v Německu, a zítra zase valím do Města světel.
Paříž mám už zmáknutou, uvidíme tedy po tomhle "zpřísnění" jestli se něco nezměnilo, ale jediný místo, kde musím lejstro vytahovat tam byla ta muzea a galerie. Jinak na to kašlou, tedy pokud se někdo do lokálu přímo nehrne s mobilem v rice natěšenej na to, že si ho prověří. Pak ho zkontrolují, protože chápou, že to žere, a mohl by je udat. Tedy Pařížani. Na venkově jsem byl naposledy v listopadu, a tam se všichni báli a lustrovali fest.
V Německu je to mnohem horší, protože tam člověk neví na čem je, teda při cestě autem. Projíždím snad 3 nebo 4 spolkové země, a všude jim platí něco jiného. V Bochumi na tvrdo 2G+, restaurace a všechny obchody, kromě potravin a lékárny, a ještě k tomu chtějí vidět občanku.
Germán jak dostane příkaz, tak jej ochotně plní, a pokud jej někdo pověří, aby něco kontroloval a ostatní mohl buzerovat, cítí se povýšen a nadřazen, a plní to svědomitě. Jsou světlé výjimky, ale ty nebudu jmenovat, bo tu je nenulové množství udavačů.
Doufám, že to do měsíce všechno odpískají, protože snad u i ten největší blbec chápe, ýže očkování před nějakým přenosem viru nechrání ani malinko, a jestli chrání očkovaného, tak by to měla být jeho věc, a stát nikoho do ničeho nutit nemá a nesmí.
Zvláště do vakcíny, jejíž účinnost po třetí dávce "odborníci" odhadují na 10 týdnů.
Směšné
Tak hlavně foť, jsem zvědavý jak to na takovýhle cestě vypadá
Včera jsem nasypal na DouceFrance, zase tři starší ročníky - 2012, 2013 a 2014.
https://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na...
Když to tak zpětně pozoruji, je vidět vývoj v té technice, jednak nemám GPS záznamy cesty, tehdejší technika to nedávala, a i fotky jsou poměrně žalostné. Když lilo, netroufnul jsem si mobil vůbec vytahovat, tak některé etapy mívám s minimální fotodokumentací, oproti současnosti.
Dneska mi dovezou tenhle krám:
https://mobilizujeme.cz/clanky/sony-xperia-pro...
To už by opravdu mělo umět fotit slušně, tak uvidím.
Jirko, je ideální jet na cestu dodaleka s nevyzkoušenou výbavou.
Konec konců, zážitky musí být silné, nemusí být pozitivní.
Myslím si, že to mám nazkoušeno dost dobře.
Ty vyhřívané rukavice jsou jakýsi "bonus".
Jak jsem psal, ony hřejí docela fest i bez těch baterek. Takže, při nejhorším, když vyhřívání na baterii nebude fungovat tak jak slibováno, bnudou hřát jako všechny jiné teplé rukavice, které mám.
Tomu bych neřekl "že jdu do rizika" :-)
Nemáš fantazii na vymýšlení průserů. Hřát budou, ale současně budou za mokra probíjet a shodí tě v křeči do příkopu. Víš jak dopadl Magdon? S rozbitou lebkou do příkopy pad...
Takhle, není nic jednoduššího než baterie vyjmout a vložit do zavazadla. Toho se fakt nebojím :-)
Při tomto napětí by to jen zabrnělo, když už by něco.
Mě nevystrašíš, já se posichruju 6x ve všem, a pak nechám doma pumpičku. Neboj, něco mě zase překvapí ale překvapenej nebudu, protože překvapení čekám a jsem připraven mu odvážně čelit :-)
Jako všechno mám, něco i dvakrát, tak bágl na záda, vozejk do ruky a jdem.. jakto hýml jdem .... KDE MÁM KOLO????
No, takhle až ne, ale protože fakt balím na cesty dost často, tak jsem si myslel, že už mám lecos vychytané.
A právě ta "namachrovanost" vede vždycky k průšvihu. Elegantně vyřešené nejdrobnější detaily a blbá pumpička zůstala v rámové brašně zelenáče.
Jdem nakloněn Lelkově methodě, dát si pumpičku do rámových brašen všech mých kol.
Ale přijdou jiné, nečekané průšvihy, omyly nebo hlouposti, co člověk udělá. Neomylně jsou tu jen dvě dámy a jeden pacient :-)
Ty ještě nemáš pumpičku na každým kole?! No to mě podrž... To i já mám pumpičku na každém z těch tří používaných kol (nákupní, denní a výletní). Uvažuju o čtvrté, protože mám denní-letní a denní-zimní a v přechodném období, kdy jezdila obě, s tím byly problémy, a jaro se blíží...
Určitě pumpičku na každé kolo!
Pumpička na každé kolo a jedna dílenská pro všechny. Jsou však další věci, které se sdílí. Přední a zadní osvětlení, tachometr, nářadí. Je toho na stálé přehazování hodně.
Já mšl vždycky jen jedno kolo, sice jsem jich vystřídal víc, ale nikdy jsem neměl dvě najednou. Není to divný, přesedat z různých strojů? Když jezdí člověk na silničce a pak skočí na MTB musí to být na asfaltce k zbláznění, ne?
Hlavní je nastavit si na všech správný pocit při šlapání, čehož jsem docílila a to dokonce i s různě dlouhejma klikama. U silničky mi to trvalo skoro rok to přesně naladit. Pak není problém přesedat. Jestli sedíš víc předkloněnej nebo máš rovný řidítka či berany a různý řazení, to nevadí, pro mě byl nejdůležitější pocit při šlapání.
To, co píšeš, má každé moje kolo v kapsičce pod sedlem (náhradní duše, lepení, nářadí, tachometr). To bych neuhlídala to přehazovat. Akorát ta pumpička pro zimní a letní kolo se mi jedna zdála dostačující.
Tachometr mám jeden schválně, poněvadž najíždím stále ty své kilometry. Jen koloběžka má vlastní tachometr a správně, poněvadž na ní jezdí i syn a jsou to tedy kilometry koloběžky.
Nářadí mám bohaté, těžké, naddimensované a tudíž jen jedno. Loni (či už předloni?) mi ho nějaký bezďák ukradl a jistě zahodil. Jeho obnova mne stála několik tisíc. Například tyhle klíče https://www.fine-tools.com/lightool-spanners.html , z Japonska, nejsou vůbec levné. No a stará kola je stále vyžadují.
No a ta světélka teké nejsou úplně levná a jejich stálé nabíjení je taková otrava, že stačí stále dobíjet jen jednu sadu. Mít dvě, tak nikdy nevím, jak na tom jsou.
Z nářadí už vozím jen packy a nejjednodušší malinký multiklíček. Vozit toho víc se ukázalo jako zbytečné, nikdy jsem to nepotřebovala, a když mi praskla zadní oska, bylo to stejně k ničemu a musela jsem volat odvoz. Co jsem nasadila Růžence motýlky, tak už i na ní nepotřebuju na defekt nic víc, jak ty packy. Zas jezdím jen nalehko na jednodenní výlety, takže se nějak prostě domů v nouzi dostanu, buď pro mě někdo dojede nebo vlakem.
Světla mám na kolech napevno a krmím to z elektrického bidonu. Ten mám jeden.
jj, klasika, jedou na "lehko" a ty jako soumar vezeš všechno pro všechny :-)
No ono nestačí jen to co vezu, jsou k tomu ještě třeba dvě ruce co to umí. A ty dvě ruce jsou bez těch nástrojů celkem k ničemu.
Pokud mi hned u nádraží neoznámí, že potřebují seřídit kolo, tak ty poruchy na cestě celkem rád opravím. Ale jasně, většina těch poruch je vlastně zanedbaná údržba.