Poslední dobou se mi stále objevuje reklama na tahle elektrokola. Cena začínající na 17000Kč mně docela zaujala. Má prý to být česká značka a v téhle nejlevnější konfiguraci to má být vybavené čínskými komponenty a zadním 250W motorem. Nicméně to nevypadá úplně špatně a prodejci zdůrazňují dvouletou záruku. Žádné další informace jsem o tom kole ale neobjevil,všichni prodejci uvádějí jen to stejné. Co o tom soudíte,nesetkali jste se s tím? Chápu,že do terénu to není,ale na cyklostezky a polní a lesní cesty by to docela šlo,pokud by to fungovalo...
Poctivá kovářská práce neznámého původu,slabá baterie(10,5 Ah)minimální dojezd,tak na pole.
Co jsem objevil,tak ta stejná kola nabízejí i bez motoru za cenu kolem 5000Kč a zřejmě tohle bude doplněné jen nějakou nejlevnější elektrosadou. Na druhou stranu ale se za podobnou cenu prodávají většinou jen různá ta městská elektrokola a skládačky pro babky na nákup. A tohle přece jen vypadá trochu lépe. Podle všeho to nabízejí i vybavené Shimanem,tam už je ale potom cena o 10000Kč vyšší. Když pominu tu otázku dojezdu,tak kdyby si tam člověk tu elektrosadu montoval sám,tak to asi o moc levněji nepostaví.
Dost se nabízí otázka, jestli "nejnižší cena" by mělo bejt hlavní kritérium výběru elektrokola. Chápu že ne každý má na rozhazování, ale na tomhle bych nečekal skutečně použitelný ani gripy řidítek...
Je mi jasné,že za ty peníze to technický zázrak být nemůže. Docela by mně ale zajímalo,kde asi leží ta hranice nějakého rozumného kompromisu mezi cenou,kvalitou a využitelností. Ono i to vybavení elektrokola 21 převody mi přijde jako zbytečné. Když si člověk představí,že má k dispozici 21 převodů bez motoru,kdy ovšem ten motor a baterku stále veze s sebou a ke každému tomu převodu ještě připočte nějaké tři režimy přípomoci (3x21),tak se dostává na 84 možných kombinací převodů a jízdních režimů. To by asi bylo lepší vybavit to kolo za stejnou cenu kvalitnějšími komponenty.
Hodně bude záležet na tom co od toho kola bude očekáváno. Myslím, že na běžné dojíždění do práce do 10 tam a pak zpátky bude určitě vyhovovat. Na nějakou i mírnou cykloturistiku už to nejspíš bude slabší.
Pokud jsi nějaké ty reklamy četl,tak tam píší rekreační zaměření. Ne tedy nějaký horský trial. Obecně ale myslím,že spousta všelijakých těch nejlevnějších horských kol,které jsou také osazeny čínskými díly, brázdí naše ulice a cesty a relativně fungují. Otázku dojezdu bych ponechal stranou,to už se tady řešilo mnohokrát. Oni tam uvádějí 50-70km. Podle mně i tohle by mohlo spoustě cyklistů pro jejich běžné výlety stačit. Pořád je tam ta dvouletá záruka a prvky,které by do budoucna odešly by se vyměnily za lepší. To je ale celkem běžná věc,kterou musí dělat každý i na kole dražším.
Jistě že zvládne běžnou cyklotrasu i mimo pevné cesty, ale je otázka kolik takových cest dá bez potřeby údržby a seřizování.
Musí se počítat s tím, že kolo a díly v nižší kvalitě je nutné častěji servisovat a měnit. Pokud se s tím vyjede párkrát do roka a ještě za hezkého počasí, tak dobrý, ale určitě ne pro nějaké častější jízdy, to by se už dost prodražilo obzvlášť pokud to nezvládne sám doma.
Pokud ti stačí, že česká značka znamená, že je to přeprodejce registrovaný v Česku, tak ano, je to česká značka.
Proteco nakupuje a prodává svěráky, stavební míchačky, svářečky, popelnice, krámy pro péči o pleť. Teď někde sehnali kola.
Výrobce komponentů - Wuxing, motor Wuxing. Tohle na českou značku úplně nevypadá, ale třeba se pletu.
Pobavila mě informace, že prodejci zdůrazňují dvouletou záruku :-))
Hmotnost kola 24 kg, chce to trochu fyzičku. Pro babku do obchodu to nebude, ta to kolo ani nezvedne ze stojánku. Na lesní cesty bych to taky úplně neviděl, ale na výlet z Nymburka na zmrzlinu do Poděbrad a zpátky by to vyjít mohlo. Jako pomsta neoblíbenému příbuznému to ale není špatný nápad :-))
Kdo by chtěl objednat, tak zde:
https://www.proteco-naradi.cz/vanocni-nabidka...
Ne každý podniká dálkové jízdy na elektrogravelu za 180 000.-Kč.
Neposuzuji konkrétní kolo a jeho výbavu, jen konstatují, že na příležitostné výlety - i do kopečků - stačí e-kolo s nábojovým motorem s převodovkou a volnoběžkou. Na e-kole se jezdí (nevozí) a výsledný pohyb je dán součtem sily jezdce a síly motoru, není tedy problém, i v 70 letech, vyjíždět na Špindlerovku rychlostí 15km/h - viz obr 1
Poslední dva roky vídám na Vysočině dvojice kolem 50+ let - pán na běžném MTB, paní si na na e-kole s nábojovým motorem kompenzuje úbytek sil, oba si v pohodě užívají krásnou přírodu.
K dojezdu - zde vykrystalizoval údaj o průměrné spotřebě 7-8 Wh/km, tedy za reálný dojezd lze považovat 36V x 10,6Ah = 391,6Wh / 7,5Wh/km = 50,88 km
Já také myslím,že rozhodující jsou jiné parametry,než zrovna dojezd. Většina těch elektrocyklistů stejně výlety nad 50km pořádat nebude. A kdyby se k nim v budoucnu dopracovali,tak nebude problém vyměnit baterku za větší. Spíše by šlo o to konkrétní kolo,jestli je jeho kvalita úměrná ceně.
Na vlastní peněžence jsem se v polovině 90. let naučil že pokud kolo není vybaveno alespoň Shimano STX-RCnebo LX (dnes Deore)tak jen spravuješ a šteluješ, ale nejezdíš. Toto je vybaveno tak řadou Tourney kterou najdeš (resp podle mého názoru patří) na kolech z Tesca. To fakt nechceš!
Mně šlo hlavně o to,jestli to náhodou nejsem já,kdo objevil nějakého prvního českého výrobce,který z nějakých průměrných nakoupených dílů nesestavuje pod vlastním logem kola pro průměrné využití,která vypadají lépe a mohla by konkurovat i cenou těm strojům s olověnou baterkou za sedlovou trubkou,která vídám vystavená za pokladnami v Globusu.
Tak já myslím že informace uvedená na stránce prodejce červeným, tučným písmem o tom, že je třeba pečlivě uschovat přepravní box ve kterém bylo elektrokolo dodáno pro pozdější reklamace mluví sama za sebe, neboť počítají s tím že jej budete minimálně jednou nebo spíše několikrát během dvouleté záruky na své vlastní náklady zasílat na reklamaci. Kdo by chtěl o tomhle elektrokole už jen uvažovat, tak před tím doporučuju zajít do jakéhokoliv cykloservisu a zeptat se jak funguje kolo bez značkových komponentů, respektive bez Shimana a pokud si troufne, tak se rovnou optat zda mu ho v budoucnu budou chtít servisovat.
Chce to maličko lépe číst. Oni tam píší,že jejich přepravní box je potřeba proto,že dopravu do servisu a zpět si zajistí sami a na vlastní náklady. A že by chtěli za každou cenu prodělávat?
No, vzhledem k tomu, jakou oni mají marži na kolech a každý nereklamuje pro špatné zkušenosti, kdy zboží je prostě nereklamovatelné pro "opotřebení", tak si myslím, že furt vydělají. Natož když je to doplňkový prodej s omezeným časovým nárokem oproti prodeji nářadí. Problém nastane až v "hromadném" prodeji, bo zatím je to pro ně výplň "prostojů".
Ono jde o to, že i kdyby prodejce zaplatil přepravu kola na reklamaci, tak ho někdo do té krabice musí zabalit a vzhledem k tomu, že ta krabice je menší než to kolo, tak i částečně rozložit, takže si to většina lidí rozmyslí a radši půjdou někam do servisu a nechají si to opravit na své náklady. A na to přesně prodejce spoléhá.
Hlavně je to nezákonná podmínka, přijetí / uznání reklamace nelze podmiňovat originálním obalem
https://www.coi.cz/faq/6-musim-spolu-s...
To je otázka pro právníky. To není o uznání reklamace v neoriginálním obalu,to je o tom,že pouze v originálním obalu si to sami zdarma odvezou. Reklamaci by nejspíše řešili i kdyby jim tam člověk to kolo přitlačil.
Co to tady zase meleš? Ve výpisu toho zboží zde
https://www.proteco-naradi.cz/vanocni-nabidka...
je červeně tučně s vykřičníky věta
!!! Pečlivě uschovejte přepravní box, ve kterém Vám bylo kolo dodáno, pro pozdější reklamace. Bez tohoto přepravního boxu nebude případná reklamace uznána. !!!
Tedy že bez obalu reklamaci neuznají. Právnící se k tomu již vyjádřili a závěr je na tom odkaze na webu ČOI co sem tu dal a ten závěr je, je to jasně nezákonné, podobné info je i na webu dTest.
A dále má zákazník v případě, že je reklamace uznána i na úhradu účelně vynaložených nákladů, tedy i na úhradu přepravy a opět to nelze podmiňovat použitím původního obalu. Samozřejmě je žádoucí zboží vhodně zabalit.
https://www.coi.cz/faq/f-musi-mi-prodavajici...
Ono jde o to, že i kdyby prodejce zaplatil přepravu kola na reklamaci, tak ho někdo do té krabice musí zabalit a vzhledem k tomu, že ta krabice je menší než to kolo, tak i částečně rozložit, takže si to většina lidí rozmyslí a radši půjdou někam do servisu a nechají si to opravit na své náklady. A na to přesně prodejce spoléhá.
Ale snad se dá pochopit,že pokud chtějí sami organizovat a platit dopravu,tak jim nejlépe vyhovuje,aby měl balík nějaké standartizované rozměry. Aby věděli,pro co tu dopravu posílají a kam se to vejde. Pokud jsem četl,tak něco podobného je i u těch e-Babet. Je samozřejmě otázka,jak by takový servis probíhal a jak dlouho trval. Stejně to ale je věc,na které prodělají,tak je v jejich zájmu,aby takových cest a oprav bylo co nejméně.
A to lze vázat reklamaci na přepravní box?
Nevím,reklamaci zřejmě ne,ale přepravu zdarma zřejmě ano. Ovšem,když si představím ty blondýnky s povoleným šroubečkem u zvonku,jak to posílají zdarma reklamovat,tak možná autor té myšlenky neví,do čeho se pouští...
Budou to mít ošefované (tu dopravu), box pak jen přepošlou do čínského skladu v EU a vrátí se jim box s opraveným kolem, který přepošlou zákazníkovi. Jak jsem koukal na specifikaci tak mě zarazil údaj o váze, to nejlevnější má ocelový rám s váhou kola 24kg a kolo o 10tKč dražší s některými komponenty Shimano a hliníkovým rámem má váhu 23kg, rozdíl ocel-hliník jen 1kg?
Ať je to jak chce,pořád by se mi líbilo více strčit něco do určeného obalu a zavolat,ať si pro to přijedou a tím to pustit z hlavy,než volit druhou možnost,balit to do něčeho sám,dopravovat na poštu,tam na mně budou koukat jak sedm čertů,co jim to tam vleču,že jsem to zabalil špatně,je to velké,těžké atd. Ať už by tu dopravu zaplatil ve finále kdo chtěl.
A co ti brání u jakýhokoliv kola nechat si krabici a v případě reklamace to do ní zpátky zabalit a objednat u přepravce svoz.
Nebo ve tvým případě ideálně koupit kolo v místním obchodě, kde ti ho sestaví, seřídí a ty na něm odjedeš a pokud bude problém, tak ho tam zase dotlačíš.
Každopádně pokud jde o kolo samotné, horské elektrokolo za 19 000, což je cena za kterou je to na webu https://www.proteco-naradi.cz a horské kolo za 5000 je naprostý nesmysl. Každý rozumně uvažující jedinec při pohledu na to kolik a jakých součástek na tom kole je si musí uvědomit, že tohle bude naprostá sračka.
Velmi vtipné je taky, že to kolo dělají v jedné jediné velikosti - model s 29" palcovými koly má rám 19", model s 27,5" koly má rám 17"
Tohle fakt ani zadarmo.
Konečně někdo kdo přemýšlí. To samotné kolo bez elektriky je na úrovni kol za 5000,- , které lze pořídit vedle rohlíků v supermarketu. Žádné Shimano = nefunkční řazení už na novém kole, brzdy mechanické kotoučovky = katastrofa. Jediné řešení výměna všech komponentů za značkové. Dáte do toho dalších 5 až 10 tis. a furt budete mít kolo s ocelovým rámem a nefunkční vidlicí. Nefunkční řazení a brzdy vám takovýto prodejce samozřejmě neopraví, protože to neumí a buď vám nabídne reklamaci, která bude trvat třeba i měsíc a pak vám stejně dorazí opět nefunkční kolo, protože to prostě seřídit nejde a nebo vás pošlou rovnou do cykloservisu a tam pokud budou mít na takovéhle kolo náladu a čas zaplatíte peníze viz výše. Na tomhle se prostě nedá ušetřit, spíš naopak.