Ahoj,
koupil jsem si novou vidlici a protoze nejsem nijak extra zabehnuty v serizovani kola, mam par skromnych dotazu, ktere by to mohly zmenit. Na vidlici ze spodu je (asi) na leve noze regulovani tuhosti odskoku (zelva -> kralik). Po kratkem ladeni mi zustal ten sroub v prstech no a rad bych vedel jestli je to tak normalne, ze je tam pouze nasunuta hlavicka s delsim imbusem a nebo doslo k nejakemu poskozeni. Mam totiz strach, ze to nekde po ceste vytresu. Druhy muj dotaz je na zdvih. Jak poznam na u-turnu jaky zdvih je prave nastaveny? V zakladu by melo byt nastavene 100mm ale me to prijde jako 85mm. Je nejaka moznost zjistit to, aniz bych musel sroubovat u-turn? Diky za pomoc
PS: Samozrejme se ridim starym pravidlem RTFM, ale to mi s odpovedmi nepomohlo...
Zelva- kralik neni na regulaci tuhosti, ale rychlosti odskoku. Ten sroub pry nekomu odpadava, je potreba ho udajne natlacit smerem nahoru.
U-turn nemam, ani Recon, ale RS Reba Race (dual air), tak je tam par veci podobnych. S tim U-Turnem- jestli mas rozsah rekneme 85- 115 mm (nevim, kolik ma Recon, tak to ber jako priklad), tak nejnizsi zdvih logicky odpovida 85 mm a nejvyssi tem 115, vsechno + - par milimetru, vyrobce Rock Shox uvadi rozmezi zhruba 5 mm, o kolik se muze skutecny zdvih lisit od manualu. Realny zdvih jde zmerit i presne, velkym statickym zatizenim vidlice nebo dej na vnitrni nohu vidlice hned nad prachovku takovou tu malou plastickou stahovaci pasku a projed se drsnym terenem se skoky, o kolik se bude lisit od klidove pozice, takovy mas realny zdvih. Jinak nechapu, proc si kupujes U-turn a nechces se s nim sroubovat, od toho tam snad je, ne?
Nerikal jsem, ze s nim nechci sroubovat, ptal jsem se, jestli se to da poznat i bez sroubovani. Vidlici se mi nepodarilo zamacknout vic nez na 6cm. Nerikam ze je to malo a ze potrebuju vic, ale prijde mi to divny u 100mm zdvihu.
No u tehle vidle to malo je a divne je to taky. Neni treba chyba v nastaveni a nafoukani vidlice? Treba i u te me Reby vyrobcem doporucovane hodnoty tlaku presahuji to, co foukam pro svoje pouziti sam. Zkus si pohrat i s timhle, a jestli si porad nevis rady, tak bez za prodejcem. Takhle na dalku ti asi vic neporadim.
Ok, vyzkousim, diky za pomoc
Mám Recon 351 U-Turn, 85-130mm. Ačkoliv jsem si s "svižností" odskoku celkem dost hrál, nikdy mi to v ruce nezůstalo. Pokud ti to neprozradí manuál, tak bych doporučil telefonický dotaz do servisu kde jsou specializovaní na RS (jeden je na Bílé Hoře, jen už si nepamatuji jak se jmenuje). Ale pokud tam jde "natlačit" zpátky a opět funguje, tak by to snad nemělo být vážné.
Co se výšky zdvihu týče, tak na mém Reconu je vepředu na vnitřní noze měrka, takže to mám jednoduché. Na druhou stranu už jsem si zvykl, takže na ní stejně nekoukám a šroubuju dle pocitu a oka. Taky to přijde, nejde o to kolik mm ti to ukazuje, ale jak to žehlí právě v tom terénu kde jedeš a to po chvilce poznáš po citu.