Nejlevnější z čeho, s čím porovnáváš životnost, na jakém kole a v jakých podmínkách?
Nic nevydrží věčně a přehazka je spotřebák jako všechno, tak až odejde, tak vyměníš a můžeš za vyšší třídu pokud by ti tahle nevyhovovala.
Nejlevnější SRAM dvanáctistupňový v řadě SRAM. Vzhledem k mému věku jsem si následných tezí plně vědom. Uvedl jsem základní údaj, totiž středový motor, který zvyšuje namáhání přehazovačky. Pochybuji, že by stejná přehazovačka na nějakém konkrétním kole (pokud nejde o výrazně špatnou konstrukci) odcházela a na jiných ne. Obecně jsem právě slyšel, že 12ky mají tendenci zlobit, zejména ty levnější a jelikož moje zkušenosti končí u 10ti stupňových, dotázal jsem se, jak jsou na tom jiní, optimálně v tomto konkrétním případě.
Samozřejmě, že jsou náchylnější, ale to je obecné uplně u všech, čím víc pastorků na kazetě tím je náročnější na přesnost vedení a tím víc zlobí při sebemenší nečistotě nebo vyhnutí.
Netuším na jakém kole ji chceš mít a v jak náročném prostředí jezdit. Pokud ji máš na kole, tak sám zjistíš, jestli vyhovuje nebo a pak ji když tak vyměníš za lepší, jak jsem psal.
Pro projíždění po lázeňské kolonádě bude určitě velmi dobře vyhovující.
Troufám si tvrdit, že přehazovačka nebude díky středovému motoru namáhána o nic víc, než je namáhána běžným šlapáním. Přehazovačka pracuje na "volné větvi" řetězového převodu.
Na elektrokolech dostává nejvíc zabrat řetěz, jež pak svým vytaháním může s sebou strhnout kazetu/převodník. Osobní zkušenost nemám, ale z doslechu od známých a internetu, řetěz na elektrokole je prý otázka asi 1tkm.
Se zvyšujícím se počtem pastorků v kazetě se zužuje řetěz, čímž se stává méně odolným, ale to není otázka přehazovačky jako takové.
Dražší sady obvykle jdou i po snižování hmotnosti, takže jsou některé (větší) pastorky dělné z lehčích (méně odolných) materiálů.
Otázkou spíš je, jestli na elektrokole potřebuješ 12 rychlostí. Devítikolečko se stejným rozsahem by ti nejspíš udělalo lepší službu, v dlouhodobém horizontu...
Je to nejnižší Eagle a podle toho co psali na bike-foru lidi, co servisují kola, je to fakt sračka.
Sračka to nepochybně bude třeba pro Cinka nebo Kulhavýho, ale určitě ne pro promenádního cyklistu po asfaltu za sluníčka, pro něho bude víc než dobrá.
Takže pokud se neví na jakém kole a pero jaké podmínky to je, tak to prostě nikdy nevíš co je a co není dobré. Proto jsem to také tak napsal.
A protože dotyčný stále nenapsal jaké kolo a co jezdí, tak to platí.
Já jsem ledaskde četl, že za ty peníze vůbec není špatná.
Co ale nechápu, tak je to, že pro elektrokolo tam chce mít 1 x 12. Asi móda a obchodní trend. Kdo nemá 1 x 12 tak nestojí za povšimnutí.
Také si myslím, běžným motorkám stačily čtyři kvalty, těm závodním 6. Tak proč najednou 12?
Závodní motorky měly výkon vyhnaný otáčkami, potažmo se posunul i Mkmax, což mělo za následek, že se zúžil použitelný rozsah otáček, tudíž potřebovaly více převodů.
To ovšem není případ e-kol, i když jim někteří "experti" říkají motorky. :-)))
Poněkud uspěchaný soud. Jak jsem psal a dříve nežli se objevil tento příspěvek, nechci mocí mermo 1 x 12 a už vůbec ne, aby si mne někdo kvůli tomu všímal. Je ale v nabídce například na kole Crussis e-cross lady 10.7., ale i 9.7., které zvažuji, vedle jiných, pro manželku. A nechápu, jak z mého dotazu lze vydedukovat, že jsem nebo mohl bych být "promenádní cyklista po asfaltu za sluníčka", kdybych byl, klidně to přiznám, ale nejsem. Mám za to, že většina cyklistů spadá do široké zóny mezi těmito extrémy.
Přečti si znovu na co a hlavně na koho jsem reagoval.
Nic si o sobě nenapsal, těžko pak usuzovat do jaké kategorie cyklisty patříš. Postupně se to z tebe souká, přesto pořád si nenapsal nic o tom kam tě zařadit aby se dalo nějak odpovědět na co ses v úvodu ptal. Takže žádné rychlé soudy, jen prostě obecná tvrzení.
Sračka je to pro každého, Shimano ani na x let starém Altusu nemá řešeny stavěcí šrouby jako vrut rovnou v platovém těle přehazky, doporučuji toto vlákno
https://www.bike-forum.cz/forum/rozdil-sram-sx...
Eagle jsou horské sady. Pokud s tím bude jezdit jen za sucha po asfaltových stezkách, tak to možná něco vydrží, ale to není očekávané použití horského kola.
Výrobci na nová kola prostě 1x12 dávají, v současné době může být jeden rád, že koupí vůbec něco a SX výrobcům asi Sram dává hodně lacino. Ano, na elektrokole to není nezbytné, tam nevadí vetší skoky a ani není potřeba až tak lehký nejlehčí převod (ale pak je potřeba dát si pozor aby nedošla baterka).
Měl bych dotaz: proč mít na e-kole 12-ti stupňovou přehazovačku, když bohatě stačí 7-8 stupňů s dostatečným rozsahem převodů?
Moje praxe 8st, rozsah 11-40z a vyjedu na střechu. :-)
Souhlasím, moje zkušenosti zahrnují 7,9 a 10 a úplně to stačí. Nechci dotazovanou přehazovačku/kazetu instalovat, ale zvažuji nákup nového elektrokola, které je takto osazeno, takže není na výběr. Obávám se, že jde spíše o marketingový tah a funkčně by byla vhodnější kvalitnější "méněstupňová".
BOX s touhle filosofií přišel s "Prime 9", u nás bohužel obtížně k sehnání. Devítikolečko s dnes běžným cca 500% rozsahem.
Jestli plánuješ nákup elektrokola který má tohle osazení, asi bych se tím zbytečně neomezoval (pokud by to měl být jediný problém), převody jsou prostě spotřební materiál (zvláště na elektru) takže to odjezdíš, získáš novou zkušenost a až dojde na výměnu, budeš o něco moudřejší...
Box je dost drahý, nyní je asi slibnější pro elektrokola Shimano Linkglide 10sp (kazeta 11/43) a 11 sp (s kazetou 11/50), které je již na trhu (Bike24,..). Na zkušenosti a ověření kompatibility si musíme ještě počkat.U kazet tvrdí 3x větší životnost.
SRAM SX je takové nechtěné dítě. Výrobci jej milují neb můžou nabídnout 12 převodů za super cenu, ale servisáci to přímo nesnáší (teda alespoň ty dva, kde servisuju). Přehazovačka je opravdu udělaná levně. Já jsem to z kola shodil asi po měsíci a šel do Shimana XT včetně řazení. Manželce jsem v rámci jarního servisu tam dal SRAM GX hazku (kazetu jsem nechal SX). Dle mechanika je to hazka tak na sezónu a pak vyměnit.
Protože výrobci kol to asi mají za úplně jiné peníze a tak to cpou na levná kola, ovšem když se něco vysype a podívám se na ceny nových přehazovaček, tak Eagle SX je draží než Shimano SLX, které je zpracováním daleko lepší.
Každopádně tohle potvrzuje co sem napsal výše.
Mohl byste uvést důvod "shození"? Já jsem s tímto SRAMem ujel zatím cca 100 km, tedy zkušenost minimální. Při spárování s motorem Bosch CX 4. generace zatím funguje oběma směry dobře, ale uvidím. Servisman referoval o nižší odolnosti při vyšších nájezdech a také o kolísavé kvalitě provedení - některé drží a jiné brzy odejdou.
Manželce na ebiku s CX4 boschem vydržela SX hazka rok, teď to vytáhla a že jí občas přeskočí převod. Tak servis a viz. můj příspěvek výše - má tam GX. Syn letos dostane Mondraker Factor 26 a tam taky narvali SX, ale je to dětské kolo a zatížení synem minimální, jakmile se to začne sr.t, tak tam půjde min. SLX nebo GX. Až vyhraju, tak jdu do SRAM XX1 AXS.
CX - SX - GX - SLX - XX1 AXS...
Tak jsem tak nějak rád, že jsem zažil ještě "normální" cyklistiku, z toho současnýho by se jeden posr.l...
Příhodně zrovna vyšlo :-)
https://www.youtube.com/watch?v=bEEq-cH46nU
Děkuji za upřesnění, alespoň vím, co mne čeká, třeba s mými 73 kg a nižším nájezdem vydrží i rok a půl.
Nevěšte hlavu, klidně kupte ebike s SX a jezděte. Po roce, možná déle až doslouží tak tam dáte bez problémů kvalitnější. Cena není likvidační. Takhle můžete koupit solidní ebike a v budoucnu povýšíte.
Mám na sx najeto cca 2,5 tis.a jediné co jsem teď dělal bylo čištění a mazání a malinko utažení lanka k přehazce , což je u lanka této vzdálenosti a neustálému napnutí zcela normální.Osazeno se středovým motorem Bosch 4.gen na kole Cube reaction.Za mě cajk.Použito na asfaltu,polních a lesních cestách a šotolině.
Díky za dobrou zprávu. Mám sice najeto o dost méně, ale zatím slouží SRAM s Bosch CX 4. gen. bez problémů, také jen čistím a promazávám. Doufám, že mi vydrží také tak dlouho. Dotaz: při tomto nájezdu první řetěz?